Orijinalini görmek için tıklayınız : Klimasız Araca Klima Taktık Sorunumuza çözüm
rexetce31
18-08-2016, 09:35
Mrb arkadaşlar aracım euro civic 1.4i 96 model araçta hiç klima yoktu bende aynı aracın klimalısından çıkma klima aldım taktırdım klima sorunsuz soğutuyor fakat klimayı açınca gaza basmazsam araç stop ediyor klima kapalıyken böyle bir sorun yok araç gayet normal çalışıyor buji buji kablosu degişti gaz kelebegi tps map temizlendi kontrol edildi rolanti valfi temizlendi kontrol edildi hepsi düzgün çalışıyor benzde de lpg de de sorun aynı motorda yapıldı 1000km oldu daha neden böyle yapıyor olabilir?
Strich Acht
18-08-2016, 09:47
o modellerde klima elektrikli mi kasnaklı mı ?
elektrikliyse alternatör yetersiz geliyor olabilir.
rexetce31
18-08-2016, 10:09
Tam olarak bilmiyorum ama ac düğmesine basınca kompresördeki kasnağı çekiyor klima çalışıyor
Mesala klima kapalı iken 2000 devir gaz veriyorum sabit klimayı acınca devir 2000 den 1000 devire düşüyor gazı bırakınca toparlayamıyor ve stop ediyor
mevcut klimalı araçlarda klima açınca biraz gaz verir devri yükseltir o sistem bunada uygulanmalı eksik bişey de olabilir !
rexetce31
18-08-2016, 10:34
Klimacı benlik bi durum degil araçla alakalı dedi ztn araç opsiyonel klima yerleri mevcut ekstrqdan bişey uygulanmadı aynı yerlerine takıldı araçta sadece difizör buzlanmasın diye dinlenme rezistansı yok
tunerviper
18-08-2016, 10:39
klimalı araçlarda klima açıldığı zaman rölanti valfi bir miktar açılarak içeri daha fazla hava girmesini sağlar. Diğer türlü kompressör güç uyguladığı için standart devir ayarları yetersiz gelecektir.
Bu kontolü genelde beyin yapar ve klimanın açıldığına dair bir pin den giriş yapılarak klima açık konumda rölantiye alır kendisini.
rexetce31
18-08-2016, 10:54
Rolanti valfi acıyor örnek klima acınca devir düşüp titremeye başlıyor kapatınca devir 1500 civarına cıkıp tekrar 800 konumuna düşüyor buda rolanti valfinin sağlam oldugunu gösteriyor fakat klima acık devir 450 600 arası gaza basıp bırakırsan devir durmuyor direk 0 a düşüp stop ediyor
Alternatör gibi geldi bana elektrikliyse.
rexetce31
18-08-2016, 11:01
Elektirikliden kastınız nedir klimaya elektirik gidince kasnak çekiyor ve çalışıyor
yani güç sadece kasnaktan alınmıyor. Elektriksel olarak da güç alınıyor örneğin direkt aküden.
tunerviper
18-08-2016, 11:08
Rölanti valfi devir çok düştüğü için toparlamak için kendini çok açıp sonra normale göre ayarlar. Burada aslında tek kıstas rölanti valfi de değil. Yakıtın da fazlalaşması ve ateşlemenin değişmesi gerekli standart gibi olması için.
Bence beyin klimalı model ile aynı ise pinlere bakıp klima ile ilgili çıkışı test etmelisiniz.
rexetce31
18-08-2016, 11:13
Beyin klimalı modeliyle aynımı bilmiyorum ama opsiyonel klma olan araçlarda yerleri hazır tak çalıştır olarak tasarlanıyor diyo okumuştum servise gitmek gerek anlaşılan
Beyin klimalı modeliyle aynımı bilmiyorum ama opsiyonel klma olan araçlarda yerleri hazır tak çalıştır olarak tasarlanıyor diyo okumuştum servise gitmek gerek anlaşılan
en iyi çözüm bu olur bence de bi uğrayın baksınlar :)
rexetce31
18-08-2016, 12:52
Özel servise gittim 2 hafta önce ben yapamam başkasının yaptığı işi ben düzeltmem bu saçları boşuna ağartmadım klimayı sökerim ben takarım ben takmış parası alırım istersen işine gelirse fln dedi tartıştım bide yetkili servise gideyim
Haklı adam. Yarım işe el sürmek istemez çoğu insan. Ben de istemezdim şahsen.
ECU aynı bile olsa içindeki yazılım farklıdır. İmkan varsa sök tak usulü ile klimalı aracın ECU'yu bir deneyin derim.
Bir de iyi bir klimacıda kompresörü söktürüp tezgahta kontrol ettirin
rexetce31
18-08-2016, 13:07
Size göre haklı daha önce bi maceramız oldu arabayı yaptım dedi 510tl paramı aldı 2 gün sonra tekrar aynı sorun oldu ben yaptım bozulması imkansız olamaz diye inkar etti sen bozup bozup bize getirip yaptıramazsın fln dediler bir müşteriyle bu şekilde konuşulmaz
metinus35
18-08-2016, 13:49
https://static.summitracing.com/global/images/prod/large/edl-8059_w.jpg
http://www.stl-vettes.com/65vette/solenoid/dsc02786.jpg
http://www.systemv.us/clemmie/ac/pics/IMG_2094.jpg
Şöyle bir parça kullanabilirsiniz "air conditioning throttle solenoid"
ECU aynı bile olsa içindeki yazılım farklıdır. İmkan varsa sök tak usulü ile klimalı aracın ECU'yu bir deneyin derim.
Bir de iyi bir klimacıda kompresörü söktürüp tezgahta kontrol ettirin
immo yokmu o modeller de :soru:
immo yokmu o modeller de :soru:
Kafa klimaya kilit olunca immo meselesini atladık tabi. :)
Haklıısn.
tunerviper
18-08-2016, 14:28
Kafa klimaya kilit olunca immo meselesini atladık tabi. :)
Haklıısn.
beyin içerisindeki immo çipini kırınca çalışıyor diye biliyorum ies te ve daha öncesinde :)
http://i670.photobucket.com/albums/vv62/tonyday90/civic/12042010087.jpg
rexetce31
18-08-2016, 15:51
İmmoblizer diyorsanız evet var ilk cıktıgı sene 96 da ztn immo ya geçildi
Metinus bu parçayı nerden tedarik edebilirim?
rexetce31
18-08-2016, 15:54
Bu çipi kırdık araç anahtarı okumaz çalışmaz onu nasıl yapacaz
tunerviper
18-08-2016, 15:58
Bu çipi kırdık araç anahtarı okumaz çalışmaz onu nasıl yapacaz
Çalışıyor işte sıkıntı orada :)
rexetce31
18-08-2016, 16:04
Tunerviper bu çipi kırarsam klima açınca araç düzgün çalışacak öylemi? Yoksa klima ile bi alakası yok mu boşuna kırmayalım
tunerviper
18-08-2016, 16:07
Tunerviper bu çipi kırarsam klima açınca araç düzgün çalışacak öylemi? Yoksa klima ile bi alakası yok mu boşuna kırmayalım
Yok immo ile klimanın bir alakası yok. Yukarıda bir arkadaş yazmış klimalı model beyni tak ama immo yüzünden olmaz diye. Ben de diyorum ki immo çok sorun değil.
Tunerviper bu çipi kırarsam klima açınca araç düzgün çalışacak öylemi? Yoksa klima ile bi alakası yok mu boşuna kırmayalım
Sanirim demek istedigi klima megcut olan bir aracin beynini takinca chip i kirarsan immo probleminin ortadan kalkicagi.
rexetce31
18-08-2016, 16:16
Anladım beyini alacaktım elime az daha rolanti hava kontrol valfinin içini nasıl açabilirim şuan mobildeyim foto koyamadım kastım sökmek degil dişli mekqnizması olan kısmı belli bi seviyede takılıyor fazla acmıyor olma ihtimalini düşünüyorum
boosted_pug
19-08-2016, 00:26
Klimali arabalarda klima dügmesinden ecuya hat gider bu hatti bagladinizmi ? Eger baglamadiysaniz ecu degistirmekle ugrasmayin arac yine stop edicektir. Önce o kablonun baglantisini yapin.
Bence rölanti valfi saglam cok fazla kurcalamana gerek yok 1500 e kadar acabiliyosa bi temizlek faydali olur ama dislilerle oynamani tavsiye etmem suan senin arabanin ecusu aracda klima oldugunu bilmiyor o yüzden klimayi acinca rölanti valfine daha fazla acilma sinyali göndermiyor. Araç stop ediyor.
Bu hatti baglamis olsaniz bile ecularin farkli olma ihtimali var.
aynen, birsürü kişi yazmış ama dikkate almamışsınız
klimalı araçların beyinlerinde fazladan bir klima girişi vardır
siz klimayı açtığınız zaman beyin bunu bilir ve ona göre rölanti ayarını arttırır
yani sizin devriniz kadranda pek yükselmez belki ama önceden atıyorum %25 açık çalışan rölanti valfi artık %40 çalışıyordur gibi düşünün.
dolayısı ile klimayı açtığınız anda ve klima açık iken devirde aşırı bir dalgalanma olmaz ve araç stop etmez.
yani sizin klima sağlam, işiniz beyin ile olması lazım
veya klimayı açınca bir miktar rölantiyi düzenleyen sonradan takılan devre-aparat falan bişeyler bakmanız lazım (varsa tabi)
rexetce31
19-08-2016, 08:16
Bu sinyali a/c düğmesinden mi alıyor acaba
tunerviper
19-08-2016, 10:25
Bu sinyali a/c düğmesinden mi alıyor acaba
Büyük ihtimal şase tetiklemesi ile alıyordur. Beyin şeması bulup ilgili pin e deneme yapın en kolay yöntem bu. Eğer elektronikten anlamıyorsanız beyini kurcalamayın.
rexetce31
19-08-2016, 10:46
Elektronik bilgim var biraz fakat şemayı bulmak sıkıntı olacak bulabilirmiyiz acaba?
tunerviper
19-08-2016, 11:21
Elektronik bilgim var biraz fakat şemayı bulmak sıkıntı olacak bulabilirmiyiz acaba?
Hondacı arkadaşlar yardımcı olur heralde.
boosted_pug
19-08-2016, 12:23
Klimali arabalarda a/c dügmesi direk ecuya baglidir ecu bu dügmeden gelen sinyal ile hem pompanin debriyajini aktif eder hemde sicaklik basinc vs ölcerek ikinci fani devreye sokar mesela bazi arabalarda top speed yaparken klima kendini otomatik kapatir.
Ecu parametreleri kontrol ettiği icin klimayi kontrol eder sizinkinde yanlis anlamadiysam klimaya direk elektrik verip calistiriyorsunuz ecu vs isini cözemezseniz emme manifolduna bitane selenoid baglayin onuda klima dügmesi ile aktif edin klimayi acinca rölanti otomati yükselsin
onn_dear
19-08-2016, 14:15
96 corolla da aynı şey başımıza gelmişti, rölanti yükseltici denilen bir parça var, klimayı açtığınızda rölantiyi 100 devir yukarı çeken, devreden çıkarınca kapatıp normale döndüren bir parçadır. Çoğu çıkma klima takanların başına gelen şeydir (Bazı modellerde beyinden programlı da olabilir). Parçayı bulmak sorun olur ise;
yaz aylarında rölantinizi yükseltin, klima kapalıyken biraz yüksek rölanti devrinde kalır ama sorun yaratmaz, kışa doğru normale döndürün. (Yapılabilecek bir şeydir diye düşünüyorum, yanlışsam düzeltilebilir)
turboman
19-08-2016, 16:03
En basit çözümünüz lpg kesicisini alıp bir ucunu emme manifolduna bağlıyorsunuz diger ucunu hava filtresi borusuna bağlıyıp ac düğmesinden + alıp kesiciyi devreye sokunca otamatikman devir yükselcek eğer fazla yükselirse düz lpg sistemlerde bulunan ayar vanasını bağlayıp kalibrasyon yaparsanız sağlıklı bi şekilde çalışacaktır biz böyle çözmüştük sıkıntıyı
rexetce31
19-08-2016, 20:27
Manifoldtan hava verdik olay şu ki araç rolanti yükselttikçe geri kısıyor onu geçtim nerden hava verdiysem gazı bırakınca rolanti devrini toparlayamıyor sönüyor yarın video cekip atacam belki daha iyi bir çözüm bulabiliriz tek çözüm gaz kelebeğini klima kapalıyken 2000 devirde klima acıp 1000 devire düşüyor böylece sönmüyor araba manuel jikle yapmayı düşünüyorum ama arabayı satınca sıkıntı olur diye otomatik yapmak istiyorum
2000 devirde açınca 1000 deviremi düşüyor!
o kadarda olmaz ama
başka sorunlarda mı var acaba diyesim geldi, sonuçta aracın çalışmasını ve klima açınca ne olduğunu tam görmüyor ve duymuyoruz
acaba klima çok acayip yük mü çekiyor ilk açmada?
başka nedenler aklıma gelmeye başladı, çok gazmı basıldı acaba sisteme
o kadarda gebermemesi lazım rölantinin yani
evet, klimanın açtığını beyin bilir ve ona göre devire müdahale eder
ama 2000 devirden 1000 devire düşmekte ney?
bu arada siz hala beynin klima ile olan bağlantısını anlayamıyorsunuz
dışarıdan kaçak yaptırarak devri yükseltemezsiniz, bu sefer dalgalanmalar başlar
beyinde rölanti devri biliniyor, diyelim 800 rpm
rölanti valfi hep 800 deviri tutturmak için çalışıyor, siz kaçak yaptırınca adam gene 800 devre inmeye uğraşacak.
ama beyin programında:"haaa klima açıldı" tamam bende ona göre davranayım madem demek başka birşey.
rexetce31
19-08-2016, 21:42
Maxi hacı abi kardeşim beyinle olan bağlantısını anlıyorum farzetki bu bağlantıyı bulamıyoruz başına böyle bişe gelen varsa veya taktıran böyle sorun yaşayıpta düzelten birini umut ediyordum açıkçası bikere bulaştık artık 2000tl para koyup kullanamamak canımı sıkıyor
Baglanti belkide hic yok, olsa bile programda olmayabilir.
Aracin eksiksiz modelini yazarmisin elektrik semasina bakalim
rexetce31
19-08-2016, 22:10
96 model honda s euro civic 1.4i motor kodu d14a2
rexetce31
19-08-2016, 22:52
buyrun videosunu çektim burda hararet 0 da ama 80 falan olunca direk klima düğmesine basar basmaz sönüyor.
https://www.youtube.com/watch?v=gO50rilZYuw
şöyle bir video daha çekermisin
motor sıcak, klima kapalı, gaz verip çek
o zaman ibre nereye kadar düşüyor
rexetce31
20-08-2016, 08:10
Buda araç sıcakken çektim buyrun
https://www.youtube.com/watch?v=FfGmo8n1yj8
onursumer
20-08-2016, 10:43
klima kapalıykende gazı bıraktığında devir o şekilde düşüyormu ?
rexetce31
20-08-2016, 10:45
Hayır düşmüyor normal çalışıyor
İzzet Göçmen
20-08-2016, 11:19
Sana gecici bi öneri vereyim bende aracım 1.4is ek kasa yani üstünde 1.6 emme var haliyle tadilat yapmılmıs ve kelebekle ilgili bi sorunumuz vardı kelebek tam gazda geriye dönüyordu,Klima acmazken iyi 600 devirde cıtır cıtır calısıyor araba klima acınca salıp bıraktıgında sürekli dalgalanma titreme vardı,Neyse gaz kelebenin oraya demirden lama seklinde bi parca yaptık ve rolantı klima acıkta olsa kapalıda olsa 800 de calısıyor yani kelebek geri kacmıyor dedidigimi anladın sanırım mesela gazı saldın kelebek %100 kapalı olcagına %95 kapalı oluyor ve rolanti dengeleniyor. Eger resim vs istersen özelden yaz ve maddi durumun varsa izmir honda mastersa kesin git derim
97 polo'da 1'e 1 aynı problemler geldi başıma. O aracın kliması orj'di. Boğaz kelebeğini temizlettir yada değiştir sorun düzelecektir diye düşünüyorum.
rexetce31
20-08-2016, 11:33
İzzet göçmen ben hatay dayım izmire gitmem pek mümkün degil dediğinizi bende düşünüyorum hatta bu gun tornacıda yaptırmaya gittim olmaz fln dedi salladı kendim bi çözüm bulmayq calışıyorum şuan c20let hacı kaç sefer gaz kelebeği rolanti valfi temizledim düzelmedi.
rexetce31
22-08-2016, 08:41
Herkese paylaşmış olduğu bilgilerden dolayı teşşekürler. Ne yaptıysak çalışmadı aracın stop etmesini çözemedik herkesin dediği gibi beyinle alakalı olabilir o yüzden taktırdığım yere söktürüp 1000tl ye sattım 2000 e almıştım 1000tl zarar ettim. Neyse zararın neresinden dönsen kardır derler herkese iyi forumlar.
Ben de 97 civic sedan a taktirmistim rolanti ayarıyla oynadık ve düzelmisti
rexetce31
22-08-2016, 12:18
Vette senin aracında damı hiç klima yoktu benim gibi sonradan mı taktırdın ve rolantiyi bilgisayarlamı ayarladılar ellemi
Hiç klima yoktu efe yetkili servisten ayrılma bir arkadaşım 45 dk gibi bir sürede montajını yaptı ayrıca rolantiyi cihaza bağlamadan ayarladı
rexetce31
22-08-2016, 14:45
Takan kişiylebi iletişime geçemezmiyiz acaba?
rexetce31
26-08-2016, 11:09
Evt sonunda sorunumuza çözüm bulduk. Rolanti valfine dışardan müdahale ile aracın gazını açtık 1mt kablo 1 diot ve 2 adet lamba ile sorun çözülmüş oldu daha sonra video ve resim atacagım
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.