PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Megane II RS 225 - İstanbul Park Track Day - 27.08.2016



NakkaSss
29-08-2016, 09:23
Ne zamandır çıkmak aklımdaydı. İlk pist tecrübem hem aracı tanımak, hemde istanbul parkı tecrübe etmek için çıktım. Araç, dp+cat back milltek harici filtresine kadar stock.

17" jant ve slick'lerle çıkmayı planlıyordum fakat yağmur endişesi ve pist ekibinin artık olmaması nedeni ile slicklerle yağmura yakalanırsam yalan olurum korkusuyla aracın üstünde ki 245 40 18 marhsal matrac V desen leş lastiklerle çıktım. Amacım zaten pisti ve aracı tanımaktı ama sonra çok pişman oldum hava çok iyi açtı, sıcak kavurdu resmen. :D Trafikten dolayı seansa geç kalacağımdan dolayı lastik basınçlarını da ayarlayamadım 29 psi ile çıktık piste hali ile etkisi çok olumsuz, yolda resmen buzda gider gibi gittim. Araç stock olduğu için Megane RS'lerde ASR-ESP kapatamıyorsunuz. 50km/h sonra otomatik geri açılıyor. Bu nedenle kötü lastiklerin etkisi de bol bol ESP'nin hızımı düşürmesi ve viraj çıkışlarında gaza dokunduğum an ASR'nin direk kesmesi sonucu istediğim gibi hızımı kullanamadım. Aracı çizgide tutmakta zorlandım. Özellikle çok fazla önden kayma yaşadım. Toplamda 7 hot lap attım aracı soğutmadım maşallah çok şaşırttı beni her turda süremi daha iyi geliştirdiğim için şiştiğini pek göremedim oldukça stabildi. Son seans da ise en iyi tur'um geldi, bir tane de cooper r56 eşlik etti. :) Peşinden gitmek güzeldi keşke daha erken karşılaşsaydık. :) Sadece en iyi tur'un videosunu koyuyorum sıkmamak için. Full halini ise daha sonra ekleyeceğim. Sabah A seansında olan arkadaşlar kendilerini izleyebilirler.

Bu süre benim için ölçü oldu. Sırasıyla yapılacaklar yapıldıktan sonra tekrar çıkıp tecrübe edeceğim. Yapılacaklar sırası ile, ASR/ESP iptali mümkünse 180km'den sonra açılsın yada hiç açılmasın. :D stage 1 yazılım , Cooler değişimi. Megane RS'lerin coolerları yetersiz, basınç hortumlarının daha kaliteli silikonlar ile değişimi, kutu içi performans filtresi yada açık. Ve güzel bir semi-slick.

Olumlu olumsuz yorumlarınızı bekliyorum. İyi seyirler. :D


https://www.youtube.com/watch?v=VxyE8Cofnng

CRX
29-08-2016, 09:29
keyifle izledim, mini cooper ile daha önce karşılaşsaymışınız bence süre daha da inermiş, mininin çizgisinden gidince daha rahat gitmişsiniz gibi geldi. kazasız belasız

NakkaSss
29-08-2016, 09:49
keyifle izledim, mini cooper ile daha önce karşılaşsaymışınız bence süre daha da inermiş, mininin çizgisinden gidince daha rahat gitmişsiniz gibi geldi. kazasız belasız

Bu lastiklerle mininin çizgisinden gitmek zordu. Hızlı virajlarda hem lastik hem esp çok can sıktı. Bakalım inşallah ekime kadar eksikleri tamamlarımda daha iyi sonuçlar alırız. Teşekkürler. :)

NakkaSss
31-08-2016, 13:54
Pist için önerebileceğiniz fiyat performans semi-slick lastik varmıdır? Kumho ku36 düşünüyorum ama. Bir' de spacer' ın pistte + yada - yönde katkısını test eden var mı aramızda? öne 16 arkalara 20mm gibi. R26R'ın iz açıklığı ile normal megane rs'lerin aynımıdır?

GokhanRS
31-08-2016, 13:58
Güzel deneyim olmuş. RS Tuner ile kapatabilirsin espyi. Limiti 250 yaparsın, sen düğmeye basmadıkça açılmaz yada kapanmaz.

erh
31-08-2016, 14:04
Ebat nedir ?

Cliosportve
31-08-2016, 14:06
O gün piste çıkmadan önce lastikler ne kadar iş yapacak muhabbeti yapmıştık
Oyun hamuruna dönmüş desek daha doğru olurmuş :)
Maşallah
Aracın çok temiz ve ciğerli
Diğer organizasyonlardada eksiklerini gidere gidere süreni iyileleştireceğine inanıyorum

snrk
31-08-2016, 14:09
İzlerken lastiklere biraz acımakla birlikte keyifli bir tur olmuş :)

NakkaSss
31-08-2016, 14:37
Güzel deneyim olmuş. RS Tuner ile kapatabilirsin espyi. Limiti 250 yaparsın, sen düğmeye basmadıkça açılmaz yada kapanmaz.
Teşekkürler. :) Öyle yapacağım o arada yazılımı da çıkarmış olurum aradan. Hatta RSTuner ile direksiyonu da r26 olarak tanıtacağım hissiyatının biraz daha iyileştiğini söylüyorlar.


Ebat nedir ?
Ebat 17 olacak söylemeyi unutmuşum. Çıktığım radial lastikler 18di.


O gün piste çıkmadan önce lastikler ne kadar iş yapacak muhabbeti yapmıştık
Oyun hamuruna dönmüş desek daha doğru olurmuş :)
Maşallah
Aracın çok temiz ve ciğerli
Diğer organizasyonlardada eksiklerini gidere gidere süreni iyileleştireceğine inanıyorum
Aynen hacı lastiklerden hiç umudum yoktu zaten öyle de oldu. :D Viraj çıkışlarında 2. vites ile çıkmam gereken yeri sırf asr kesiyor diye çoğu zaman 3. viteste çıktım ki alt devir de bile asr yavaşlattı sarıyor diye. :) Tecrübe oldu. Dediğin gibi eksikleri tamamladıkça çıkıp süre alacağım gelişmeleri hep beraber göreceğiz. Özlemişim seni de hacım ayak üstü muhabbet bile güzeldi teşekkür ettim uğradığın için. :)


İzlerken lastiklere biraz acımakla birlikte keyifli bir tur olmuş :)
eheh teşekkürler. Valla zaten çok sinirlendim ilk tur'dan sonra lastiklere tutmuyor diye. Dedim madem işe yaramıyorlar bitsin gitsin burda dedim acımadım. :D

ahm_
31-08-2016, 14:44
ilk çıkmaya göre gayet güzel gitmişsiniz.Benimde bir kaç söyleyeceğim var eski megane 2 rs kullanıcısı olarak.Bende bu araçla full standart hiç kalmadan 7 tur dönüyordum hiç ısınıp şiştiğini hissetmedim..2. olarak arka koltuk stepne sökersen 50 kg atabilirsin bu o arabada aşırı fark ediyor.Ku36 fazlasıyla işini görür gene bu araba için konuşuyorum.Asr/esp iptalini 250 ye ayarlarsan iyi olur son düzlükte tekrar devreye girip 12-13-14 te senin zorlanmana sebep olur.Direksiyona çok uzak oturduğun için direksiyonu tam kontrol edemiyorsun. Ben bu araçla çıktığım zaman start finishte 5 e arka düzlükte 11 e gelmeden 5 atabiliyordum sanırım çıkış hızların yavaş ondan olabilir birde sökersen koltukları tam olucaktır. 2013 te cıkmıştım bu araçla 2,34 dönmüştüm bu kasada daha geçen olmadı bu süreyi umarım sen başarabilirsin. Tebrik ederim.

levent
31-08-2016, 16:40
Keyif almışsınız gibi görünüyor, esp iptali acilen yapılmalı diyorum piste devam etme niyeti varsa eğer :)

Lastik olarak ise ebatı tam anlamıyla yazmamışsınız fakat Nankang NS2R lar F/P açısından piste tamamen adapte olana kadar yeterli tutunmayı size sunar diyorum. Daha sonra Cup2 lere geçiş yaparsınız.

NakkaSss
31-08-2016, 18:00
ilk çıkmaya göre gayet güzel gitmişsiniz.Benimde bir kaç söyleyeceğim var eski megane 2 rs kullanıcısı olarak.Bende bu araçla full standart hiç kalmadan 7 tur dönüyordum hiç ısınıp şiştiğini hissetmedim..2. olarak arka koltuk stepne sökersen 50 kg atabilirsin bu o arabada aşırı fark ediyor.Ku36 fazlasıyla işini görür gene bu araba için konuşuyorum.Asr/esp iptalini 250 ye ayarlarsan iyi olur son düzlükte tekrar devreye girip 12-13-14 te senin zorlanmana sebep olur.Direksiyona çok uzak oturduğun için direksiyonu tam kontrol edemiyorsun. Ben bu araçla çıktığım zaman start finishte 5 e arka düzlükte 11 e gelmeden 5 atabiliyordum sanırım çıkış hızların yavaş ondan olabilir birde sökersen koltukları tam olucaktır. 2013 te cıkmıştım bu araçla 2,34 dönmüştüm bu kasada daha geçen olmadı bu süreyi umarım sen başarabilirsin. Tebrik ederim.
-Yorumların için teşekkür ederim. Evet dediğin gibi 7 tur' da soğutacak kadar şiştiğini hissetmedim bende lastikler hariç. :)
-Stepneyi sökmek aklıma geldi fakat dediğim gibi geç kalacam diye lastik basınçlarını bile ayarlamadım.
-Evet Ku36'yı herkes öneriyor 2 marka arasında gidip geliyorum bakalım bir seçim yapacağım.
-Oturuş pozisyonum go pro'dan dolayı uzak gözüküyor gibi ama direksiyonu rahat kavrıyorum oturuşla ilgili sıkıntım yok.
-Aynı virajlarda bende 5'liyorum fakat asr' den dolayı viraj çıkışlarımı bir üst viteste yaptım mecbur sarmasın diye ki onda bile sardı o nedenle 4 sonu yetti. Zaten lastikten dolayı frenajda kötü olduğu için limit frenaj yapamadım yer yer erken, yer yer viraja taşıdım.
-Sanırım geçen oldu 2:31 ve 2:33 leri döndüler megane rs ile. Bakalım benimde hedefim bu değişikliklerden sonra 2.3x leri kovalamak.



Keyif almışsınız gibi görünüyor, esp iptali acilen yapılmalı diyorum piste devam etme niyeti varsa eğer :)

Lastik olarak ise ebatı tam anlamıyla yazmamışsınız fakat Nankang NS2R lar F/P açısından piste tamamen adapte olana kadar yeterli tutunmayı size sunar diyorum. Daha sonra Cup2 lere geçiş yaparsınız.

Teşekkür ederim. :) Çok keyif aldım hemde. Hem yarışırken, hemde yarış sonrası park' ta bilgi alış verişi yaparken falan özlediğimiz ortamlar. :D Esp iptali kesinlikle yapılacak sadece pist için değil, ***** yollarımızın asfaltları da gazete kağıdı gibi olduğundan normal kullanımda bile sıkıntı yaşıyorum. Nankang ns2r ile kumho ku36 arasında kaldım gibi kimisi nankank öneriyor kimisi kumho bakalım birisini seçip tecrübe edeceğiz artık :)

Zero
31-08-2016, 18:14
Ku 36 pistte ve yolda nankangdan iyidir defalarca denedik. Modifiye düşünüyorsanız olmazsa olmazlar var her turbo araçta olduğu gibi 76dp kesinlikle ama kesinlikle 9-10 litre civarı bir intercooler ve açık filtre yapmanız lazım(ağzına önden boru çekip hava taşırsanız çok daha iyi olur), piste sık sık gelecekseniz avanslı olmayan 1.1- 1.2 civarı peak atan soft bir yazılım,birde evans ya da mocool kullanmanız pistte avantajınıza olur. Sürüş zamanla gelişecektir. Asr iptali ve lastik sizi çok zorlamış sanırım. Tebrikler güzel eğlenmişsiniz zor şartlarda :)

NakkaSss
31-08-2016, 21:04
Ku 36 pistte ve yolda nankangdan iyidir defalarca denedik. Modifiye düşünüyorsanız olmazsa olmazlar var her turbo araçta olduğu gibi 76dp kesinlikle ama kesinlikle 9-10 litre civarı bir intercooler ve açık filtre yapmanız lazım(ağzına önden boru çekip hava taşırsanız çok daha iyi olur), piste sık sık gelecekseniz avanslı olmayan 1.1- 1.2 civarı peak atan soft bir yazılım,birde evans ya da mocool kullanmanız pistte avantajınıza olur. Sürüş zamanla gelişecektir. Asr iptali ve lastik sizi çok zorlamış sanırım. Tebrikler güzel eğlenmişsiniz zor şartlarda :)

Evet kumho sanki bir tık daha önde. 76dp+milltek catback mevcut araçta. Intercooler dediğin gibi olmazsa olmazlardan coolerden sonra yazılımda olacak o ara bi rahatsız ederim seni bilgi almak açısından :) Açık filtrede olacak cooler'la beraber onu da çıkarırım aradan. :) Evans yada mocool hakkında pek bilgim yok. Kullanım ömürleri nedir? Piste çıkarken mi koymak gerek normal de de kullanabilir miyiz? Evet asr-esp ve lastik resmen beni çileden çıkardı :) Lastiğe ve asr ye uyup tur attığım zaman broadway le tur atıyormuşum gibi hissettim :D Sonra dedim ikinizinde canı cehheneme :D Teşekkürler yorumların için eksikler giderildikçe aynı konudan paylaşırım :)

CUB
01-09-2016, 08:22
Teşekkürler. :) Öyle yapacağım o arada yazılımı da çıkarmış olurum aradan. Hatta RSTuner ile direksiyonu da r26 olarak tanıtacağım hissiyatının biraz daha iyileştiğini söylüyorlar.


Direksiyonu mutlaka R26r yapmalısın biraz daha değil çok çok fark oluyor.

NakkaSss
01-09-2016, 10:03
Direksiyonu mutlaka R26r yapmalısın biraz daha değil çok çok fark oluyor.

Hadi ya o kadar fark ettiğini bilmiyordum. :) Peki hazır rs tuner'le girmişken bu tarz başka tweak'ler varmıdır ufak tefek ama fark yaratan ayarlar? :D

ahm_
01-09-2016, 11:43
-Yorumların için teşekkür ederim. Evet dediğin gibi 7 tur' da soğutacak kadar şiştiğini hissetmedim bende lastikler hariç. :)
-Stepneyi sökmek aklıma geldi fakat dediğim gibi geç kalacam diye lastik basınçlarını bile ayarlamadım.
-Evet Ku36'yı herkes öneriyor 2 marka arasında gidip geliyorum bakalım bir seçim yapacağım.
-Oturuş pozisyonum go pro'dan dolayı uzak gözüküyor gibi ama direksiyonu rahat kavrıyorum oturuşla ilgili sıkıntım yok.
-Aynı virajlarda bende 5'liyorum fakat asr' den dolayı viraj çıkışlarımı bir üst viteste yaptım mecbur sarmasın diye ki onda bile sardı o nedenle 4 sonu yetti. Zaten lastikten dolayı frenajda kötü olduğu için limit frenaj yapamadım yer yer erken, yer yer viraja taşıdım.
-Sanırım geçen oldu 2:31 ve 2:33 leri döndüler megane rs ile. Bakalım benimde hedefim bu değişikliklerden sonra 2.3x leri kovalamak.




Teşekkür ederim. :) Çok keyif aldım hemde. Hem yarışırken, hemde yarış sonrası park' ta bilgi alış verişi yaparken falan özlediğimiz ortamlar. :D Esp iptali kesinlikle yapılacak sadece pist için değil, ***** yollarımızın asfaltları da gazete kağıdı gibi olduğundan normal kullanımda bile sıkıntı yaşıyorum. Nankang ns2r ile kumho ku36 arasında kaldım gibi kimisi nankank öneriyor kimisi kumho bakalım birisini seçip tecrübe edeceğiz artık :)

Ben nankang kullandım kesinlikle önermiyorum ku36 kat ve kat daha iyidir ikisi ilede çıktım piste çünkü , 2,31-2,33 resmi olarak dönen yok o araçla ben öyle biliyorum en azından birde önerim 2 vitesi bu araçta pek kullanma özellikle 12-13-14 te ben öyle yapmıştım

CUB
01-09-2016, 17:51
Hadi ya o kadar fark ettiğini bilmiyordum. :) Peki hazır rs tuner'le girmişken bu tarz başka tweak'ler varmıdır ufak tefek ama fark yaratan ayarlar? :D

Stage 1 Henk kesinlikle yapılmalı bence. Birde direksiyon ve asr yapıldımı bambaşka bir araç oluyor , asıl zevk ondan sonra başlıyor.

NakkaSss
02-09-2016, 10:09
Ben nankang kullandım kesinlikle önermiyorum ku36 kat ve kat daha iyidir ikisi ilede çıktım piste çünkü , 2,31-2,33 resmi olarak dönen yok o araçla ben öyle biliyorum en azından birde önerim 2 vitesi bu araçta pek kullanma özellikle 12-13-14 te ben öyle yapmıştım

Evet herkes ku-36'ları öneriyor bende sanırım ku-36 alacağım. 2.31-33 resmi olarak dönülmedi sanırım doğru sadece telefondan ölçüldü. 2. vites direk sarıyo o yüzden kullanırsam da dengeli gaz ile kullanırım. Bakalım lastik ve esp den çok umutluyum o eskiklerden sonra süre baya düşecek gibi.


Stage 1 Henk kesinlikle yapılmalı bence. Birde direksiyon ve asr yapıldımı bambaşka bir araç oluyor , asıl zevk ondan sonra başlıyor.

Ya bu yazılım işi çok göreceli kimisi henk stage 1 için sıkıntılı eski yazılım diyor, kimisi de en iyi yazılım henk stage 1 diyor gerçekten kafam karıştı bu konuda. Bir önce ki açtığım konuda herkes henk stg1 yazılımı kötülemişti. Avans vuruyor vs. Hani amacım öle sınırlarda değil de safe bir yazılım istiyorum ne pistte sıkıntı yaşatsın nede günlük kullanımda.

GokhanRS
02-09-2016, 10:17
Evet herkes ku-36'ları öneriyor bende sanırım ku-36 alacağım. 2.31-33 resmi olarak dönülmedi sanırım doğru sadece telefondan ölçüldü. 2. vites direk sarıyo o yüzden kullanırsam da dengeli gaz ile kullanırım. Bakalım lastik ve esp den çok umutluyum o eskiklerden sonra süre baya düşecek gibi.



Ya bu yazılım işi çok göreceli kimisi henk stage 1 için sıkıntılı eski yazılım diyor, kimisi de en iyi yazılım henk stage 1 diyor gerçekten kafam karıştı bu konuda. Bir önce ki açtığım konuda herkes henk stg1 yazılımı kötülemişti. Avans vuruyor vs. Hani amacım öle sınırlarda değil de safe bir yazılım istiyorum ne pistte sıkıntı yaşatsın nede günlük kullanımda.

dynoda standart gücünü ölçmeden yazılım yapmanı tavsiye etmem. eğer araç 220 hp altında çıkarsa sorun olduğunu anlar ver sorunları çözer öyle yazılım yaparsın. yada yazılım işe yaradımı yaramadı mı anlarsın.

Bir örnek vereyim, benim aracım o zaman stoktu ancak dynoda 228 civarı veri veriyordu. Bir arkadaş yazılım yaptım dedi, bende aa deneyelim bakalım beni kaç boy geçicek dedim. hani beğenirsem yaptıracağım.

neyse çıktık yola, burda bir colt var yapılı modifiyeli czt dedi, o da bana tutunuyor çok iyi yapılmış kafa kafaya gidiyoruz dedi, olur o da gelsin dedim.

neyse 3 araç çıktık yola, bu yazılımlı megane ile colt harbiden kafa kafaya gidiyordu :) lakin benim 228 hp 1 gün önce dyno aldığım stock aracım 10+ boy fark attı. hatta 250ye doğru aynada ışıkları görünmüyordu.

demekki herkes iyi yazılım yapamıyor bu araçlara :)

o arkadaşın aracına serviste orjinale çevirdik benle aynı gitmeye başladı.

NakkaSss
02-09-2016, 10:56
dynoda standart gücünü ölçmeden yazılım yapmanı tavsiye etmem. eğer araç 220 hp altında çıkarsa sorun olduğunu anlar ver sorunları çözer öyle yazılım yaparsın. yada yazılım işe yaradımı yaramadı mı anlarsın.

Bir örnek vereyim, benim aracım o zaman stoktu ancak dynoda 228 civarı veri veriyordu. Bir arkadaş yazılım yaptım dedi, bende aa deneyelim bakalım beni kaç boy geçicek dedim. hani beğenirsem yaptıracağım.

neyse çıktık yola, burda bir colt var yapılı modifiyeli czt dedi, o da bana tutunuyor çok iyi yapılmış kafa kafaya gidiyoruz dedi, olur o da gelsin dedim.

neyse 3 araç çıktık yola, bu yazılımlı megane ile colt harbiden kafa kafaya gidiyordu :) lakin benim 228 hp 1 gün önce dyno aldığım stock aracım 10+ boy fark attı. hatta 250ye doğru aynada ışıkları görünmüyordu.

demekki herkes iyi yazılım yapamıyor bu araçlara :)

o arkadaşın aracına serviste orjinale çevirdik benle aynı gitmeye başladı.

Aynen bu tarz hurafeler çok. :D Bende çok duydum yazılımlı megane rs'lerin stocklara geçildiğini. Ama o zamanlar tam megane rs yazılımları çözülemediği için sanırım bu sıkıntılar olmuş kaç sene olmuş artık çözmüşlerdir diye tahmin ediyorum. :) Bakalım şu hali ile bir dyno' da ölçüp dediğin gibi sağlıklı orjinal verisini veriyormu onu kontrol edip daha sonra üzerine yazılım yapılabilir. Peki stock bir megane rs dyno' da kaç bg vermeli? 220 civarları sağlıklı olduğunu gösterir mi?

GokhanRS
02-09-2016, 10:58
220+ verir kesinlikle. bende sadece filtre vardı, 228 veriyordu.

yazılımdan sonra 270 civarıydı.

CUB
02-09-2016, 11:34
Ya bu yazılım işi çok göreceli kimisi henk stage 1 için sıkıntılı eski yazılım diyor, kimisi de en iyi yazılım henk stage 1 diyor gerçekten kafam karıştı bu konuda. Bir önce ki açtığım konuda herkes henk stg1 yazılımı kötülemişti. Avans vuruyor vs. Hani amacım öle sınırlarda değil de safe bir yazılım istiyorum ne pistte sıkıntı yaşatsın nede günlük kullanımda.

Bence göreceli değil Stage 1 Henk eskisi de iyiydi ama günceli kesinlikle sorunsuz ve keyifli Megane 2 Rs te.

NakkaSss
02-09-2016, 15:55
220+ verir kesinlikle. bende sadece filtre vardı, 228 veriyordu.

yazılımdan sonra 270 civarıydı.

Valla bakalım önce bir dyno bulmam gerek. Daha sonra çıkan sonuca göre hareket edeceğiz. :) Haberdar ederim sizi de.


Bence göreceli değil Stage 1 Henk eskisi de iyiydi ama günceli kesinlikle sorunsuz ve keyifli Megane 2 Rs te.

Valla yazılım konusunda kafam o kadar karışık ki. Bakalım artık yaptıracağım zaman son bir araştırma yapıp dalıcam yazılıma. Atıyorum bazı değerler de değişiklik olması gerekirse Henk uzaktan mı müdahale ediyor bu duruma nasıl oluyor? Sonuçta her yazılım her araçta aynı tepkiyi vermez.