PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Komple egzoz sisteminden ortalama kaç hp alınıyor?



atilla_88
02-09-2016, 13:03
Biraz araştırdım 10 ile 30 arası hp değişiyormuş ama ortalamada kutu içi filtre ve komple egzoz sistemi ile 1.6 motora kadar kaç hp alınıyor tahmini?

Chieko
02-09-2016, 14:06
1.6 litre için çok özel bir motor olmamak kaydıyla atmosferik bir motordan 10 hp gibi bir güç alınması çok zor hatta imkansız gibi. Rotary ya da 10k rpm çeviren başka motorlardan belki alınırsa bilemem tabiki.

LnchCntrl
02-09-2016, 14:40
Araç belirtmemissin :)
Custom parçalarla veya universal ürünlerle kazancın olur mutlaka

Fakat sadece egzozla atmosferik 1.6 için 20 hp falan cok zor işler

Egzozdan önce ve sonra dbn ile süre al . Ilerlemisse doğru yoldasın

Gearbox
02-09-2016, 14:48
Hazır konusu varken bende bir fikir sormak isterim :)

Stock Polo Gti ım var. Araç üzerindeki egsoz çapı yanlış hatırlamıyorsam 57-58mm civarında. Aracıma Catback Kit takmayı düşünüyorum..

Milltek Catback 70mm boru ya sahip ve orta susturucu yok. Sadece son olacak.
SuperSprint ise 63,5mm ve orta susturucu dahil bir sistem.

Milltek takıldığı zaman stock olan aracımda düşme yaşamaz mıyım?

rebeloghy
02-09-2016, 15:32
Alınacak beygirden çok aracın yürüyüşündeki rahatlamaya odaklanmak gerek bu konuda. Üst devirleri çok daha rahat ve istekli çevirebilen bir araca çevirmek gibi düşünün. Beygir gücü olarak getiri gözüküp yürüyüşü rakamdan daha fazla rahatlayabilir.

Tam tersini 1.2 turbo araçlarda dynoda çok fazla güç alınmış bir yazılım düşünün; rakam çok yüksek ancak yolda şişmekten bi yere gidemiyor iki sıkma sonrası..

Yani rakamsal getiriden çok yürüyüşteki getiriye bakmak lazım diyorum.

LnchCntrl
02-09-2016, 15:38
Hazır konusu varken bende bir fikir sormak isterim :)

Stock Polo Gti ım var. Araç üzerindeki egsoz çapı yanlış hatırlamıyorsam 57-58mm civarında. Aracıma Catback Kit takmayı düşünüyorum..

Milltek Catback 70mm boru ya sahip ve orta susturucu yok. Sadece son olacak.
SuperSprint ise 63,5mm ve orta susturucu dahil bir sistem.

Milltek takıldığı zaman stock olan aracımda düşme yaşamaz mıyım?

miltek te düşüş yaşamazsın. en sonra cupra ya taktık. çok iyiydi.

ama yerinde olsam yazılım olmadan sadece orta iptali ile kullanırım

atilla_88
02-09-2016, 17:54
Alınacak beygirden çok aracın yürüyüşündeki rahatlamaya odaklanmak gerek bu konuda. Üst devirleri çok daha rahat ve istekli çevirebilen bir araca çevirmek gibi düşünün. Beygir gücü olarak getiri gözüküp yürüyüşü rakamdan daha fazla rahatlayabilir.

Tam tersini 1.2 turbo araçlarda dynoda çok fazla güç alınmış bir yazılım düşünün; rakam çok yüksek ancak yolda şişmekten bi yere gidemiyor iki sıkma sonrası..

Yani rakamsal getiriden çok yürüyüşteki getiriye bakmak lazım diyorum.

O konuda aklımda aracı daha rahat daha fazla devir çevirttirebilmenin yolları neler

atilla_88
02-09-2016, 17:56
Araç belirtmemissin :)
Custom parçalarla veya universal ürünlerle kazancın olur mutlaka

Fakat sadece egzozla atmosferik 1.6 için 20 hp falan cok zor işler

Egzozdan önce ve sonra dbn ile süre al . Ilerlemisse doğru yoldasın

Araca göre değişiyor mu?

O zaman civic mevcut kasa 1.4 tjet fiat.

Bu motorlara ne kadar performans katar

LnchCntrl
02-09-2016, 18:37
Cıvıcte hp olarak bişe söylemek olmaz belki emsallerine göre 1-2 boy öne çıkar.

Tjet turbo besleme olduğu için stock hali ile egzoza müdahale ileri çıkmak yerine geri bile düşebilir. durumunu bilmeden kimse net bi rakam veremez.

Tjet yazılım filtre ve sadece orta iptali ile yanlış hatırlamıyorum 35 hp almıştık.

mikelazi
03-09-2016, 12:41
83binde dizel aracımda kat.egr iptaliyle 6hp aldım.
stockla 150-160 gibi arada 3-4 boy fark oluyordu.

gokhan035
04-09-2016, 21:40
1.6 arabadan 10hp alınmazda demekte doğru olmaz 20-30hp alınır demekte doğru olmaz. Bu TAMAMEN bahsi geçen araçta o aracın fabrikasyon egsoz sisteminde emisyon/ses/güç kriterlerinin uygun normlara getirilmesi sırasında fabrikanın o aracın egsoz sistemini nasıl tasarladığı / tasarlarken güç açısından ne kadar kıstığıyla alakalıdır.

Fabrikasyon olarak standartta iyi denilecek bir egsoz sistemiyle piyasaya sürülmüş bir araçtan örneğin komple egsoz ile 10hp alınıyor ise, fabrikasyon olarak standartta kısık kabul edilebilecek bir egsoz sistemiyle piyasaya sürülmüş bir arabada komple egsoz ile 20hp yada daha da fazlasını verebilir.

Yani işin totalinde kralı gelse genelleme yaparak 1.4 araba da şu kadar güç alırsın, 1.6 da bu kadar 3.0 da bu kadar diyemez, dese de kendi de inanmaz. Ortalama bir yorum tabi ki yapılabilir çoğu örneğin bir ortalaması doğacaktır fakat TAMAMEN aracın kendi egsoz sisteminin orjinal fabrikadan çıktığı haline bağlı olduğu unutulmamalıdır.

Burada ki en önemli detay ise uygulanan egsoz sisteminin nasıl ve hangi çap/ya da çaplarda olacağını bilmek ve de bunun yorumunu iyi analiz edebilmek modifiyeci olmanın güzel bir etabıdır :) yani bu kısım biraz yoruma açıktır ve yapılan farklı uygulamalar sonucu her türlü değiştirir.

En güzel ve tatmin edici sonuca güvendiğiniz bir dyno da mümkünse aynı gün içerisinde aracınıza önce/sonra testi yapmaktır. (Egsoz öncesi ve uygunlandıktan sonra)

Sadık Özyer
04-09-2016, 22:10
bugatti veyrondan 50 beygir alınırken 1.4 is den hazırki güçten bile olabilirsin.