PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : '07 Subaru Legacy SW - Ön Tampon Boyama



mc pherson
05-09-2016, 10:53
Merhabalar, jantlardan sonra bu sefer biraz daha kapsamlı bir boya işine yer verdik :) Aracımın ön tamponu hep gözüme battığı için boyamaya karar verdim. Çeşitli bölgelerinde vuruklar ve derin çizikler bulunmaktaydı. Sağ alt kısımda çok derin bir hasarı airbrush ile lokal boya yapmıştım. Yüzeyde, boya geçişinde hiçbir sıkıntı olmasa boyayı airbrush ile attığım için güneşe çıkıldığında boyada gölgeler görünmekteydi. Bu gölgeler çizgiler halinde boyanın püskürtüldüğü yerleri çok belli ediyordu. Bu gibi kozmetik problemlerden dolayı temiz görünmesi için tamponu komple boyadım.

Tamponu araçtan sökerek başlıyoruz. Sis farlarını, çerçeveleri ve plakalıkları da ayırıyoruz.

http://i1240.photobucket.com/albums/gg487/goderya/20160818_123345_zpscmviut49.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/goderya/media/20160818_123345_zpscmviut49.jpg.html)


Eşek de denilen destek tahtasının üzerine alıyoruz tamponu. Lokal boya yaptığım kısmı görebilirsiniz. Henüz zımpara ve polisaj yapmadığım için portakal kabuğu görünümü mevcut bolca.

http://i1240.photobucket.com/albums/gg487/goderya/20160818_124150_zpsuz2xjpz6.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/goderya/media/20160818_124150_zpsuz2xjpz6.jpg.html)

http://i1240.photobucket.com/albums/gg487/goderya/20160818_125332_zpsaidubmkr.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/goderya/media/20160818_125332_zpsaidubmkr.jpg.html)


Zımpara yaparken önceden boyandığı ve fazlasıyla macun kullanıldığı için boyada görmedğim çok fazla çatlak vardı. Fazladan atılan macunları ve eski boyayı 120 grit zımpara ile zımpara makinası kullanarak olabildiğince temizledim. Sonrasında zımpara izi kalmasın diye 400grit zımpara kullandım.

http://i1240.photobucket.com/albums/gg487/goderya/20160818_130625_zpsxobni30x.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/goderya/media/20160818_130625_zpsxobni30x.jpg.html)


Macunla dolmayacak ince çizikleri kapatmak için bolca macun kullanıldığını görüyorum. O kadar fazla macunu muhtemelen bu nedenle uygulamışlar.

http://i1240.photobucket.com/albums/gg487/goderya/20160818_135802_zpsqrjizuct.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/goderya/media/20160818_135802_zpsqrjizuct.jpg.html)


Bunlar için yoklama macunu adı verilen ve daha ince bozuklukları doldurmak için olan macun kullanılmalıydı. Ben de aynen öyle yapıyorum. Tüm çiziklerin, hatta zımpara izlerinin bile dolduğunu görebilirsiniz.

http://i1240.photobucket.com/albums/gg487/goderya/20160818_135906_zpscwvx571o.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/goderya/media/20160818_135906_zpscwvx571o.jpg.html)

http://i1240.photobucket.com/albums/gg487/goderya/20160818_140244_zpsbdlh7zud.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/goderya/media/20160818_140244_zpsbdlh7zud.jpg.html)

http://i1240.photobucket.com/albums/gg487/goderya/20160818_140251_zpszudhrtpv.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/goderya/media/20160818_140251_zpszudhrtpv.jpg.html)

http://i1240.photobucket.com/albums/gg487/goderya/20160818_153654_zpsx79rqmnx.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/goderya/media/20160818_153654_zpsx79rqmnx.jpg.html)

http://i1240.photobucket.com/albums/gg487/goderya/20160818_153702_zpsfqzhhvzc.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/goderya/media/20160818_153702_zpsfqzhhvzc.jpg.html)

http://i1240.photobucket.com/albums/gg487/goderya/20160818_153711_zps5fwubss0.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/goderya/media/20160818_153711_zps5fwubss0.jpg.html)


Tüm tamponu önce akrilik tiner, sonrasında M600 temizlik tineri ile iyice temizledikten sonra plastik açığa çıkan kısımlara plastik astar uyguladım. Ancak boya aşamasına geldiğimde göreceğiniz üzere plastik astar, üzerine atılan astar ile uyuşmadığından boya plastik astar uyguladığım kısımda çatlayarak kabardı. Buna fry up diyorlar, Türkçesi yok sanırım. Neyse plastik astardan sonra tüm tampona kalın bir kat dolgu özelliği olan akrilik astar uyguladım. 1 saate yakın ufo ile kürleştirdikten sonra 1200 grit zımpara ile elle zımparalayıp tüm yüzeyin pürüzsüz ve hatasız hale gelmesini sağladım. Bazı kısımlar çok inceldiği için oralara tekrardan astar atıp tekrardan zımpara yaptım.

http://i1240.photobucket.com/albums/gg487/goderya/20160818_161437_zps3w9iovwu.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/goderya/media/20160818_161437_zps3w9iovwu.jpg.html)

http://i1240.photobucket.com/albums/gg487/goderya/20160818_161445_zpsyf6vqix9.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/goderya/media/20160818_161445_zpsyf6vqix9.jpg.html)

http://i1240.photobucket.com/albums/gg487/goderya/20160818_161451_zps5oqgig0g.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/goderya/media/20160818_161451_zps5oqgig0g.jpg.html)

http://i1240.photobucket.com/albums/gg487/goderya/20160818_170253_zpsmj6b2kwy.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/goderya/media/20160818_170253_zpsmj6b2kwy.jpg.html)

http://i1240.photobucket.com/albums/gg487/goderya/20160818_170456_zpsqiz52olv.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/goderya/media/20160818_170456_zpsqiz52olv.jpg.html)

http://i1240.photobucket.com/albums/gg487/goderya/20160818_182404_zpszvovkokm.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/goderya/media/20160818_182404_zpszvovkokm.jpg.html)


Sonrasında M600 temizlik tineri ile yüzeyi temizledikten sonra boya aşamasına geçtim. Hazırlattığım boyayı 2:1 oranında akrilik tiner ile incelttim. İçine verniğin tutunmasını artırmak için az bir miktar sertleştirici kattım.

Boyayı önce girintili ve iç kısımlara, sonrasında ise büyük yüzeylere uyguladım. Önce ince bir kat atıp 10dk kadar kurumasını bekledikten sonra ıslatarak kalın bir kat attım. Ancak boya kururken plastik astar uyguladığım kısım bahsettiğim gibi kabarmaya başladı.
Kabaran boyayı zımparalamak için yarım saat kadar kurumasını bekledim mecbur. Zımpara yapıp tekrardan boyadım ancak kabarmaya devam etti. Ben de geniş bir alanda zımpara yapıp önce boyayı sonra da astarı söktüm. Bu şekilde direk plastik astara kadar indim. Yüzeyi 1200 grit zımpara ile pürüzsüz hale getirdikten temizlik tineri ile silip tekrardan tüm tamponu boyadım. Ancak bu problem bana yaklaşık 3 saat kadar gecikmeye maloldu. Her problem aslında bir tecrübedir deyip sabırla devam ettim. Arada ziyarete gwlen arkadaşlar ne uğraşıyosun at bagaja götür ver boyacıya deseler de benim için önemli olan başladığım işi bitirmek. Kullandığım zımparaları son resimde görebilirsiniz.

http://i1240.photobucket.com/albums/gg487/goderya/20160818_200532_zpsuusococi.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/goderya/media/20160818_200532_zpsuusococi.jpg.html)

http://i1240.photobucket.com/albums/gg487/goderya/20160818_200539_zpstqfelcbq.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/goderya/media/20160818_200539_zpstqfelcbq.jpg.html)

http://i1240.photobucket.com/albums/gg487/goderya/20160818_214336_zpssjidrhzf.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/goderya/media/20160818_214336_zpssjidrhzf.jpg.html)

Sonrasında vernik aşamasına geçtim. Boyanın çok fazla kurumasına izin vermeden atmak gerekiyor verniği. Verniği 2 birim vernik:1.5 birim sertleştirici ve 0.5 birim akrilik tiner olacak şekilde hazırlayıp tabancaya doldurdum. Tabancam giriş seviyesi bir tabanca. İyi bir SATA olmadığı için malesef düşük basınçta verniği iyi bir şekilde atomize edemiyor. Mecbur yüksek basınçta atmak zorunda kalıyorum. Bu da ne kadar uğraşsam da portakal kabuğu görünümüne neden oluyor. Konuştuğum tecrübeli boyacıların önerisi ve yaptığım denemeler sonrasında bunu en aza indirgeyebilmek için verniği çok yakın mesafeden kalın bir tabaka olacak şekilde uyguladım. 15dk flash off süresi vererek 2 kat vernik uyguladım. Ne kadar uğraşsam da tabancadan dokayı portakal kabuğu görünümünü engelleyemedim. Neyse ki zımpara ve polisajla hallolabilecek bir durum.

http://i1240.photobucket.com/albums/gg487/goderya/20160818_223256_zpswni4d4ds.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/goderya/media/20160818_223256_zpswni4d4ds.jpg.html)

http://i1240.photobucket.com/albums/gg487/goderya/20160818_223305_zpsbcfkqedw.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/goderya/media/20160818_223305_zpsbcfkqedw.jpg.html)

Verniği attıktan sonra yaklaşık 1 saat kadar ufo ile kürleştirdim. Sonra da ertesi güne kadar kendi halinde kurumaya bıraktım.

http://i1240.photobucket.com/albums/gg487/goderya/20160818_224921_zpsb5wotsfo.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/goderya/media/20160818_224921_zpsb5wotsfo.jpg.html)

http://i1240.photobucket.com/albums/gg487/goderya/20160818_224934_zpsp7i910pb.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/goderya/media/20160818_224934_zpsp7i910pb.jpg.html)

http://i1240.photobucket.com/albums/gg487/goderya/20160818_224948_zpsav9mht4m.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/goderya/media/20160818_224948_zpsav9mht4m.jpg.html)

http://i1240.photobucket.com/albums/gg487/goderya/20160818_224955_zpsapzwnuj4.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/goderya/media/20160818_224955_zpsapzwnuj4.jpg.html)


Ertesi gün hazır tampon takılı değilken motoru ve radyatörleri saf Nanolex prewash şampuan ile iyice temizledim. Ciddi şekilde çamur çıktı motordan.

http://i1240.photobucket.com/albums/gg487/goderya/20160819_145541_zpshqhqvjqq.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/goderya/media/20160819_145541_zpshqhqvjqq.jpg.html)

Sis farı çerçevelerini Gyeon Prep ile iyice temizledikten sonra Gyeon Trim uyguladım.

http://i1240.photobucket.com/albums/gg487/goderya/20160819_130553_zpsjaf368yi.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/goderya/media/20160819_130553_zpsjaf368yi.jpg.html)

Sis farı camlarını Gyeon View nano cam su itici seti içinden çıkan Cleanse ile temizledim. Berraklık gözle görülecek şekilde arttı. Sonrasında koruma olarak Gtechniq Crystal Serum uyguladık.

http://i1240.photobucket.com/albums/gg487/goderya/20160819_153207_zpswdhshdpt.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/goderya/media/20160819_153207_zpswdhshdpt.jpg.html)

Sislerde photon üst seri soğutmalı led lambalar var, kör etmek için doğdular :)

http://i1240.photobucket.com/albums/gg487/goderya/20160819_153256_zpsnyksj0nv.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/goderya/media/20160819_153256_zpsnyksj0nv.jpg.html)


Sonrasında sisleri ve plakayı takarak tamponu montajladım. Bu esnada jantlara Gtechniq Crystal Serum ve 2 kat Exo V2 uyguladık.

http://i1240.photobucket.com/albums/gg487/goderya/20160819_153519_zpsjtyfozj6.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/goderya/media/20160819_153519_zpsjtyfozj6.jpg.html)

Sonuç aşağıdaki gibi oldu. Sırada tamponun zımparası, tüm aracın polisajı ve Modesta BC-03 uygulaması var.

http://i1240.photobucket.com/albums/gg487/goderya/20160819_181804_zpsurssygqs.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/goderya/media/20160819_181804_zpsurssygqs.jpg.html)

http://i1240.photobucket.com/albums/gg487/goderya/20160819_181732_zpsaycs4czh.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/goderya/media/20160819_181732_zpsaycs4czh.jpg.html)

http://i1240.photobucket.com/albums/gg487/goderya/20160819_181756_zps0iun5ivx.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/goderya/media/20160819_181756_zps0iun5ivx.jpg.html)

http://i1240.photobucket.com/albums/gg487/goderya/20160819_182333_zps6bsarlnu.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/goderya/media/20160819_182333_zps6bsarlnu.jpg.html)

http://i1240.photobucket.com/albums/gg487/goderya/20160819_190752_zpsedou4ngo.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/goderya/media/20160819_190752_zpsedou4ngo.jpg.html)

http://i1240.photobucket.com/albums/gg487/goderya/20160819_190801_zpsou4wocin.jpg (http://s1240.photobucket.com/user/goderya/media/20160819_190801_zpsou4wocin.jpg.html)


Okuduğunuz için teşekkürler...

AliGizda
06-09-2016, 15:51
Ellerinize sağlık, zevkle okudum. İstanbul' da olsaydınız ziyarete gelmek çok isterdim. Bence çok güzel olmuş, takipteyim.

ruudvan
07-09-2016, 03:01
güzel iş eline sağlık.boyacıların detailinçi agzıyla konuşması gibi olmuş :bravo:

MehmetOrkun
07-09-2016, 08:02
Harika olmuş ellerinize sağlık. Tecrübesi de bir o kadar çok :). Zevkli bir anlatımdı teşekkürler.

beetle
07-09-2016, 09:31
Güzel bi çalışma ve tecrübe olmuş. Eline sağlık

SULTANOGLU
07-09-2016, 09:44
Valla diğer konularda da yazıcaktım, anlatımınız süper aşama aşama çok detaylı.

Astarda Fry up dediğiniz yerler büyük ihtimal kırışma problemidir.. Astarın veya alt zemine uyguladığınız ürünün kuruması tam anlamıyla gerçekleşmediğinde yüzey kışır.

Vernikteki portakallanmada tabancanız ile alakalı. tek bir tip mi tabancanız var ve meme çapı kaç ? Basınç saatiniz var mı ? bunlar önemli, bunlar olmadığı taktirde verniğin mat düşmesi ve tabir ettiğiniz gibi portakallanma yaşayabilirsiniz. Tabi burada kullandığını zvernikte önemli. eğer High Solid bir vernik kullanıyorsanız tatlı bir portakallanma olur.

Ellerinize sağlık. Tekrardan kolay gelsin.

mc pherson
07-09-2016, 13:51
Valla diğer konularda da yazıcaktım, anlatımınız süper aşama aşama çok detaylı.

Astarda Fry up dediğiniz yerler büyük ihtimal kırışma problemidir.. Astarın veya alt zemine uyguladığınız ürünün kuruması tam anlamıyla gerçekleşmediğinde yüzey kışır.

Vernikteki portakallanmada tabancanız ile alakalı. tek bir tip mi tabancanız var ve meme çapı kaç ? Basınç saatiniz var mı ? bunlar önemli, bunlar olmadığı taktirde verniğin mat düşmesi ve tabir ettiğiniz gibi portakallanma yaşayabilirsiniz. Tabi burada kullandığını zvernikte önemli. eğer High Solid bir vernik kullanıyorsanız tatlı bir portakallanma olur.

Ellerinize sağlık. Tekrardan kolay gelsin.

Selamlar. Aslında çok daha iyi bir tabanca daha mevcut ancak Berkay onu başka bir arkadaşa ödünç verdiğinden elimdeki kendi giriş seviye tabancam ile yapmak durumunda kaldım. Meme çapı 1.4mm. Tabanca girişine basınç saati bağlamadım, sistemdeki hava basıncı 90psi civarı, onu tabanca girişinden boş bir kağıt üzerinde deneme yapıp makina üzerindeki ayardan olabildiğince kısmaya çalıştım ancak tahminim 60psi civarında çalışmışımdır. Daha altına indiğimde tükürme dediğimiz damla damla fırlatma yapmaya başlıyor. Aslında iyi tabancalar burada ön plana çıkıyor. 30psi gibi düşük bir basınçta atomize edebildikleri için portakallanma yapmıyorlar. Ben ne yaparsam yapayım tabancadan kaynaklı portakallanma olacağını göz önüne almıştım zaten. Zımpara ve polisajla da hallettim sonrasında. Kullandığım vernik standart, high solid bir vernik almadım.

orkuteren
07-09-2016, 14:15
emeğinize sağlık kendi çok güzel olmuş.
Araçta efsane duruyor yalnız maşallah diyelim

SULTANOGLU
07-09-2016, 19:43
Selamlar. Aslında çok daha iyi bir tabanca daha mevcut ancak Berkay onu başka bir arkadaşa ödünç verdiğinden elimdeki kendi giriş seviye tabancam ile yapmak durumunda kaldım. Meme çapı 1.4mm. Tabanca girişine basınç saati bağlamadım, sistemdeki hava basıncı 90psi civarı, onu tabanca girişinden boş bir kağıt üzerinde deneme yapıp makina üzerindeki ayardan olabildiğince kısmaya çalıştım ancak tahminim 60psi civarında çalışmışımdır. Daha altına indiğimde tükürme dediğimiz damla damla fırlatma yapmaya başlıyor. Aslında iyi tabancalar burada ön plana çıkıyor. 30psi gibi düşük bir basınçta atomize edebildikleri için portakallanma yapmıyorlar. Ben ne yaparsam yapayım tabancadan kaynaklı portakallanma olacağını göz önüne almıştım zaten. Zımpara ve polisajla da hallettim sonrasında. Kullandığım vernik standart, high solid bir vernik almadım.

Tabancaya mutlaka saat takın o sayede daha iyi sonuçlar elde edersiniz, hem böylelikle direk tabanca basıncını görmüş olurusnuz. 1,4 mm aslında vernik için normal. Diğer konuda daha önceden de bir sürü boya uygulaması yaptım demiştini zoyüzden uygulama mesafesinden bahsetmeme gerek yok :)

alperaslann
07-09-2016, 21:41
MAşallah ellerinize sağlık. Çoğu zaman dükkanın önünden geçiyorum bi uğramak nasip olmadı :)

ruudvan
08-09-2016, 01:29
Tabancaya mutlaka saat takın o sayede daha iyi sonuçlar elde edersiniz, hem böylelikle direk tabanca basıncını görmüş olurusnuz. 1,4 mm aslında vernik için normal. Diğer konuda daha önceden de bir sürü boya uygulaması yaptım demiştini zoyüzden uygulama mesafesinden bahsetmeme gerek yok :)

mesafede renk bile değişir ki ben renk farkı göremedim.boyayı karan kişide profmuş işinde.

aliergun
09-09-2016, 08:28
Göker Abi ellerine sağlık rengin karışımı ve boyanın düşüşü çok güzel.Merak ettiğim birşeyi sorayım. Astar attıktan sonra zımpara yapmadan mı boya ve vernik işlemine geçtin?

Birde kompresör çıkışından sonra su tutucu bir filtre varmıydı?

mc pherson
09-09-2016, 10:32
Göker Abi ellerine sağlık rengin karışımı ve boyanın düşüşü çok güzel.Merak ettiğim birşeyi sorayım. Astar attıktan sonra zımpara yapmadan mı boya ve vernik işlemine geçtin?

Birde kompresör çıkışından sonra su tutucu bir filtre varmıydı?


Selamlar Ali. Astardan sonra 1200'lük zımpara yaptım. Hatta konu içeriğine de yazdım. Kullandığım astar dolgu özelliğine sahip. Yüzey kusursuz olsun istedim. Normal astar olsaydı da zımpara yapmak gerek boyadan önce çünkü yüzey ne kadar kusursuz olursa sonuç da o kadar iyi oluyor.

aliergun
09-09-2016, 13:35
Selamlar Ali. Astardan sonra 1200'lük zımpara yaptım. Hatta konu içeriğine de yazdım. Kullandığım astar dolgu özelliğine sahip. Yüzey kusursuz olsun istedim. Normal astar olsaydı da zımpara yapmak gerek boyadan önce çünkü yüzey ne kadar kusursuz olursa sonuç da o kadar iyi oluyor.

o aradaki yazıları atlamışım. Dedim astar zımparalamadan boya atılıp böyle güzel yüzey nasıl elde edilmiş :) Kesinlikle dediğin gibi abi alt yüzey ne kadar güzel olursa bitmiş hali de öyle oluyor. Fakat ben boya tecrübelerime göre astar işlemi bitip zımparalandıktan sonra en az 2 gün beklemeye çalışıyorum. Hele ki macun işlemi varsa.. Yoksa bir süre sonra kesin o alttaki zımpara çizikleri vs çekiyor, çıkmaya başlıyor. tabi bu süreç 4-5 ay gibi sürüyor. Opaksa zımpara işlemi epey toparlıyor ama metalikte çözüm yok:(

Tekrardan ellerine sağlık :)

mc pherson
09-09-2016, 22:13
o aradaki yazıları atlamışım. Dedim astar zımparalamadan boya atılıp böyle güzel yüzey nasıl elde edilmiş :) Kesinlikle dediğin gibi abi alt yüzey ne kadar güzel olursa bitmiş hali de öyle oluyor. Fakat ben boya tecrübelerime göre astar işlemi bitip zımparalandıktan sonra en az 2 gün beklemeye çalışıyorum. Hele ki macun işlemi varsa.. Yoksa bir süre sonra kesin o alttaki zımpara çizikleri vs çekiyor, çıkmaya başlıyor. tabi bu süreç 4-5 ay gibi sürüyor. Opaksa zımpara işlemi epey toparlıyor ama metalikte çözüm yok:(

Tekrardan ellerine sağlık :)

Haklısın normal macun çekme yapıyor. Bu nedenle yoklama macunu ve dolgu özellikli astar kullandım. Astarı 1 saat ufo ile ısıtarak kürleşmesini hızlandırdım. Vakit olmadığından 1 gün beklemedim ama işi garantiye almak açısından dediğin gibi beklemek lazım. Bir de olabildiğince kalın zımpara kullanımından kaçındım. Alttan herhangi bir iz belirmedi ama takip edeceğim mutlaka. Aslında şimdiye kadar belirse belirirdi ama yine de bakacağım. Eğer iz görürsem bundan sonra yapacağım boya işinde bekleyerim ben de astardan sonra. Değerli yorumların için çok teşekkür ederim :)

Ozzy45
21-09-2016, 12:33
bir şey sormak istiyorum. sonradan boyalı olan yüzeyler daha çok portakal kabuğu goruntusu var özellikle ucuz işçilik olan yerlerde acayip belirgin ve net bir yansıma olmuyor. bunu önlemek adına neler yapılması lazım? veya neden oluyor bu portakal goruntusu yıl olmuş 2017 hala niye var :)

mc pherson
21-09-2016, 21:43
bir şey sormak istiyorum. sonradan boyalı olan yüzeyler daha çok portakal kabuğu goruntusu var özellikle ucuz işçilik olan yerlerde acayip belirgin ve net bir yansıma olmuyor. bunu önlemek adına neler yapılması lazım? veya neden oluyor bu portakal goruntusu yıl olmuş 2017 hala niye var :)

Bu görünümün birden fazla nedeni var. Vernik/sertleştirici/tiner karışımının oranı doğru yapılmalı. Misal tineri olması gerekenden az karıştırdığınızda portakal kabuğu görünümü artıyor. Diğer neden püskürtme uzaklığı. Olması gerekenden uzak mesafeden püskürttüğünüzde yine portakal kabuğu görünümü artıyor. Diğer neden ise tabanca kalitesi. İyi işlenmiş tabancalar daha düşük basınçlarda çalışmakta ve verniği çok daha iyi atomize edebilmekteler. Hava ile daha az karşılaşan ve daha küçük boyutta yüzeye konan vernik damlaları daha az portakal kabuğu görünümü sağlamakta. İyi ekipman ve olması gerektiği gibi uygulama yapıldığu taktirde portakal kabuğu neredeyse oluşmaz. Ama bunlara dikkat edilmezse kabus gibi bir vernik de ortaya çıkabilir.

Eray
21-09-2016, 22:01
tek nefeste okudum anlatım çok iyi :) işçilik gerçekten güzel olmuş keşke boyacılarda bu kadar detaylı düşünüp ince çalışsa. yalap şalap boyayı atıp bırakmasa... Elinize sağlık..

SULTANOGLU
21-09-2016, 22:26
mesafede renk bile değişir ki ben renk farkı göremedim.boyayı karan kişide profmuş işinde.

Hakkaten rengi karistiran bir yana uygulayanda okadar guzel uygulamis. Buradan goruldugu kadariyla dumanlanma falanda yok. Herkesin ellerine saglik.


Selamlar Ali. Astardan sonra 1200'lük zımpara yaptım. Hatta konu içeriğine de yazdım. Kullandığım astar dolgu özelliğine sahip. Yüzey kusursuz olsun istedim. Normal astar olsaydı da zımpara yapmak gerek boyadan önce çünkü yüzey ne kadar kusursuz olursa sonuç da o kadar iyi oluyor.

Aslina bakarsaniz eger dolgu astari uyguluyorsaniz 1200 e kadar cikmaniza gerek yok. 320 ile baslayip 400 ile bitirseniz kafi. 400 kuru zimparanin ve 800 islak zimparanin cizikleri hic bir sekilde belli olmaz.

Eger yuzeyi asiri puruzsuz yaparsanizda boya yapisma saglamaz.


Haklısın normal macun çekme yapıyor. Bu nedenle yoklama macunu ve dolgu özellikli astar kullandım. Astarı 1 saat ufo ile ısıtarak kürleşmesini hızlandırdım. Vakit olmadığından 1 gün beklemedim ama işi garantiye almak açısından dediğin gibi beklemek lazım. Bir de olabildiğince kalın zımpara kullanımından kaçındım. Alttan herhangi bir iz belirmedi ama takip edeceğim mutlaka. Aslında şimdiye kadar belirse belirirdi ama yine de bakacağım. Eğer iz görürsem bundan sonra yapacağım boya işinde bekleyerim ben de astardan sonra. Değerli yorumların için çok teşekkür ederim :)

Macun kpnusunada aciklik getirecek olursak, macunun cekme yapmasinin nedeni ya yas zimpara yapilmasi yada dogru sertlestirici miktari girilmemesidir. 2% 3% miktardan fazla girdiginiz taktirde hem macun kurumaz hemde peroksit kusmasi yasarsiniz. Buda boya altindan o yuzeyin yani sertlestirici gorevi goren peroksitin yuzey altindan parlamasi olur.

Macunu dogru ssetlestrici ve yeterli kuruma suresi ile beklettiyseniz hic bir cokme veya problemle karsilasmazsiniz.


bir şey sormak istiyorum. sonradan boyalı olan yüzeyler daha çok portakal kabuğu goruntusu var özellikle ucuz işçilik olan yerlerde acayip belirgin ve net bir yansıma olmuyor. bunu önlemek adına neler yapılması lazım? veya neden oluyor bu portakal goruntusu yıl olmuş 2017 hala niye var :)

Cok portakal konuda bahsedildigi gibi yanlis karisim orani, vernigin viskozitesinin veya boyanin cok kalin olup dagilmamasi, asiri kalin atilmasi, basincin dusuk olmasi, tabancanin meme capinin kucuk olmasi, katlar arasi beklemenin uzun tutulmasi veya uzaktan atim nedenleri ile olur.

Yil olmus 2017 fakat su unutulmamalidirki bazi arabalarin orjinal fabrika boyalarinda tatli bir portakallik vardir. Bu ureticinin istegi dogrultusunda olur. Genelde high solid vernikler tatli portakallik yapar. Cam gibi olmasini isterseniz bu vernigin pasta yapabilirsiniz. Ha eger dersiniz ki bastan cam gibi olsun, ozaman medium solid veya daha low solid vernikler kulllanirsiniz. A seviye markalarda genelde mesium ve high solid vernik bulursunuz ki bunlarin yuzey koruyuculugu ve derinligi diger verniklere gore daha guzeldir.

Ozzy45
22-09-2016, 23:33
Cok portakal konuda bahsedildigi gibi yanlis karisim orani, vernigin viskozitesinin veya boyanin cok kalin olup dagilmamasi, asiri kalin atilmasi, basincin dusuk olmasi, tabancanin meme capinin kucuk olmasi, katlar arasi beklemenin uzun tutulmasi veya uzaktan atim nedenleri ile olur.

Yil olmus 2017 fakat su unutulmamalidirki bazi arabalarin orjinal fabrika boyalarinda tatli bir portakallik vardir. Bu ureticinin istegi dogrultusunda olur. Genelde high solid vernikler tatli portakallik yapar. Cam gibi olmasini isterseniz bu vernigin pasta yapabilirsiniz. Ha eger dersiniz ki bastan cam gibi olsun, ozaman medium solid veya daha low solid vernikler kulllanirsiniz. A seviye markalarda genelde mesium ve high solid vernik bulursunuz ki bunlarin yuzey koruyuculugu ve derinligi diger verniklere gore daha guzeldir.

Peki şimdi arabayı komple boyatma arifesindeyim ama bu keyfi olacak. aracım 2006 model Mitsubishi colt czt. şimdi mükemmel bir boya için neler yapılmalı. ben boyacıya malzemeleri kendim almak istiyorum. ust tarafta bahsetmissiniz medium solid vs gibi bunları biraz daha açarmısınız mesela şu vernik çok daha iyidir su sebebden doalyı gibi. malzemeler kaliteli olsun istiyorum