Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Basık Lada Samara Kuleye Vurma Sorunu



C.Kaan
08-09-2016, 20:09
1990 Model Basık Bir Lada Samara Aracım Var, Tamamen Karadüzen Sanayi İşi Yay Kesme Yöntemi İle Basıldı, Sebebi İse Piyasada Coilover Bulamamam ve Air'e Binlerce Lira Dökmek İstemememden Kaynaklı.

Şuan Bir Sıktıntım Var Ön Yaylarım Orjinalden 6 Bakla Biz Bir Yayı Söktük ve Ortadan İkiye Keserek Üçer Bakla Şeklinde Ön Sağ ve Sol Tarafa Taktık, Şuan İstediğim Basıklıkta Ancak Bir Problemim Var;

Çukurlardan Geçince Kulelere Vurma Problemi Yaşıyorum Ön Kulelere Ciddi Şekilde Vuruyor, Bunu Nasıl Çözebiliriz ?

Şimdiden Teşekkürler :)

onur_si
08-09-2016, 20:14
böyle kullanmaya devam edersen kuleleri çatlatırsın. yay çok kısa geldiği için amörtisörler hep düşükte kaldığından çalışma aralığında kalmıyor. yani amörtisör devredışı yayın üzerinde zıplaya zıplaya gidersin ve en ufak kasiste bütün yük kulelere biner. madem yayları kestin ( aslında çok sakıncalı bir işlem hiç tavsiye etmiyorum) amortisörleri milden kısaltıp sertleştirirsen bir nevi iyileşme olur ama yerinde olsam orjinal yay alıp soğuk pres ile kesmeden istediğin oranda basarsın. ama bu işlemden sonra da amortisörlerde sertleştirme işlemi yapmalısın.

samara
08-09-2016, 20:38
1990 Model Basık Bir Lada Samara Aracım Var, Tamamen Karadüzen Sanayi İşi Yay Kesme Yöntemi İle Basıldı, Sebebi İse Piyasada Coilover Bulamamam ve Air'e Binlerce Lira Dökmek İstemememden Kaynaklı.

Şuan Bir Sıktıntım Var Ön Yaylarım Orjinalden 6 Bakla Biz Bir Yayı Söktük ve Ortadan İkiye Keserek Üçer Bakla Şeklinde Ön Sağ ve Sol Tarafa Taktık, Şuan İstediğim Basıklıkta Ancak Bir Problemim Var;

Çukurlardan Geçince Kulelere Vurma Problemi Yaşıyorum Ön Kulelere Ciddi Şekilde Vuruyor, Bunu Nasıl Çözebiliriz ?

Şimdiden Teşekkürler :)

Eski bir lada kullanıcısı olarak çok fazla bastığın zaman kulelerin geçtiği kısım şaseye çarpıyor.Ya o çarpan yerleri kestirceksin yada dip basamıcaksın :)

samara
08-09-2016, 20:43
Bu kadar basabilmiştim :)


http://i63.tinypic.com/2cfrvhx.jpg

Oznsrl
08-09-2016, 21:51
böyle kullanmaya devam edersen kuleleri çatlatırsın. yay çok kısa geldiği için amörtisörler hep düşükte kaldığından çalışma aralığında kalmıyor. yani amörtisör devredışı yayın üzerinde zıplaya zıplaya gidersin ve en ufak kasiste bütün yük kulelere biner. madem yayları kestin ( aslında çok sakıncalı bir işlem hiç tavsiye etmiyorum) amortisörleri milden kısaltıp sertleştirirsen bir nevi iyileşme olur ama yerinde olsam orjinal yay alıp soğuk pres ile kesmeden istediğin oranda basarsın. ama bu işlemden sonra da amortisörlerde sertleştirme işlemi yapmalısın.

aynen katılıyorum. aracı bilmediğim için ne kadar düşer başka ne sorunlar olur bilmiyorum ama o kadar yay kestikten sonra milleri kısaltmadan sıkıntı yaşaman normal atıyorum araç 8 cm düştü 5 6 cm milleri kısaltman artı sertleştirmen lazım

C.Kaan
08-09-2016, 22:32
böyle kullanmaya devam edersen kuleleri çatlatırsın. yay çok kısa geldiği için amörtisörler hep düşükte kaldığından çalışma aralığında kalmıyor. yani amörtisör devredışı yayın üzerinde zıplaya zıplaya gidersin ve en ufak kasiste bütün yük kulelere biner. madem yayları kestin ( aslında çok sakıncalı bir işlem hiç tavsiye etmiyorum) amortisörleri milden kısaltıp sertleştirirsen bir nevi iyileşme olur ama yerinde olsam orjinal yay alıp soğuk pres ile kesmeden istediğin oranda basarsın. ama bu işlemden sonra da amortisörlerde sertleştirme işlemi yapmalısın.

Değeeli Cevabınız İçin Çok Teşekkür Ederim, Taşra'da Yaşıyorum Buralarda Soğuk Pres Diyince Bön Bön Bakıyorlar Adama o Nedir Diye :) Milden Kestirebilirim Ancak Amortisörleri Nasıl Sertleştirebiliriz ?


Eski bir lada kullanıcısı olarak çok fazla bastığın zaman kulelerin geçtiği kısım şaseye çarpıyor.Ya o çarpan yerleri kestirceksin yada dip basamıcaksın :)

Şuan 15' Jant Var Aracımda Sizinkinden Biraz Daha Basık Vaziyette Aks'lar - Viraj Denge Çubuğu vs. Şasiye Sürtüyordu Şasi'de Gerekli İşlemler Yapıldı :)


aynen katılıyorum. aracı bilmediğim için ne kadar düşer başka ne sorunlar olur bilmiyorum ama o kadar yay kestikten sonra milleri kısaltmadan sıkıntı yaşaman normal atıyorum araç 8 cm düştü 5 6 cm milleri kısaltman artı sertleştirmen lazım

Anlıyorum, Peki Amortisörü Nasıl Sertleştirebiliriz ?

samara
08-09-2016, 22:43
En temizi coilover.Samara için uygun olanlar mevcut.

Zorbey
08-09-2016, 23:11
Amortisör sertleştirme olayı bildiğin içine yağ basıyorlar

bymurat___61
09-09-2016, 00:41
Biz baya bır ugrastık her turlu bılgıyı vereyım.

Fotograf eklersenız daha yardımıcı olabılırım.

Birde bu basma ışlemlerınde yayın dınamıgını bozmamk adına en ucuz ve en akllıca yontem tavaları 4 cm asagıya kaynatmak. Tabi biraz el becerısı istiyor.

4- 5 cm asagıya kaynattıktan sonra en kotu ıhtımal 1 bakla da kesseydınız en ıdeal ve en ucuz yontemle basmıs olurdunuz iş işden gecmiş.


Aracın yapısını ve amortisorun yapısını bılmıyorum el becerın varsa o amartisorlere piyasadan alacagın civic coilover setlerını uyarlayabılırısn.



O kadar kesık yayla yapılabılecek en mantıklı sey amartisolerı serleştırmektır. Bu da bıraz tecrube ister. İnce matkapla delersın amartisor kovanına gore 50-80 cc arası hıdrolık yagı basarsın, o yag delıgınıde ınce elektrotla kaynatarak kovanı ısıtmadan kapatırsan sertleştirilmiş amortisorun olur.

C.Kaan
09-09-2016, 06:40
En temizi coilover.Samara için uygun olanlar mevcut.

Link - Telefon - Yada Bir İletişim Bilgisi Rica Edebilirmiyim :)


Amortisör sertleştirme olayı bildiğin içine yağ basıyorlar


Biz baya bır ugrastık her turlu bılgıyı vereyım.

Fotograf eklersenız daha yardımıcı olabılırım.

Birde bu basma ışlemlerınde yayın dınamıgını bozmamk adına en ucuz ve en akllıca yontem tavaları 4 cm asagıya kaynatmak. Tabi biraz el becerısı istiyor.

4- 5 cm asagıya kaynattıktan sonra en kotu ıhtımal 1 bakla da kesseydınız en ıdeal ve en ucuz yontemle basmıs olurdunuz iş işden gecmiş.


Aracın yapısını ve amortisorun yapısını bılmıyorum el becerın varsa o amartisorlere piyasadan alacagın civic coilover setlerını uyarlayabılırısn.



O kadar kesık yayla yapılabılecek en mantıklı sey amartisolerı serleştırmektır. Bu da bıraz tecrube ister. İnce matkapla delersın amartisor kovanına gore 50-80 cc arası hıdrolık yagı basarsın, o yag delıgınıde ınce elektrotla kaynatarak kovanı ısıtmadan kapatırsan sertleştirilmiş amortisorun olur.

Değerli Bilgileriniz İçin Teşekkür Ederim, Piyasada Tofaş - Civic Coilleri Var Ucuz Yollu En Kötü Onlardan Bir Şeyler Uydurmaya Çalışacağım :)

bymurat___61
09-09-2016, 13:29
Link - Telefon - Yada Bir İletişim Bilgisi Rica Edebilirmiyim :)





Değerli Bilgileriniz İçin Teşekkür Ederim, Piyasada Tofaş - Civic Coilleri Var Ucuz Yollu En Kötü Onlardan Bir Şeyler Uydurmaya Çalışacağım :)

gayette guel olur. Ama civic kovanının capını kumpasla olcun. belkı ladanın amartisor kovanı kovanı kalındır olmayabılır.

Hiç olmadı uygun boru alın dogalgaz tesiisatı yapan yerlerde hayvanı pafta olur boruya pafta cekıp te yapabılırıısnız. yada tornacıda diş actırıırsınız.