Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Dizel Manifold ( Hangisi ? )



emre2blue
10-09-2016, 22:25
2 Adet Manifold Tasarladım, Hangisini yapayım. yorumlarınız nedir ? Hangisini neden tercih edeyim diye yazarsanız daha iyi olur.

İlk 2 Resim aynıdır.

http://i.hizliresim.com/qEJ88q.jpg (http://hizliresim.com/qEJ88q)http://i.hizliresim.com/Mkagg9.jpg (http://hizliresim.com/Mkagg9)http://i.hizliresim.com/QQpYYg.jpg (http://hizliresim.com/QQpYYg)

McKrop
11-09-2016, 02:30
Hangi arabaya takilacak? Yeterli yer var mi? ilk iki resim bi cok arabaya sigmaz. Olmasi gereken "rr" ve ters "rr" seklinde dusun. Ucuncu resime benziyor ama dirsekler olabildigince ayni uzunlukta olmali 4u de ayni yani. Son resimdekini yapan ustanin ellerinden opulur :)

emre2blue
11-09-2016, 08:06
Yer Sorunu yok. Yada şöyle var diyelim. Araba 159 1.9 JTDM. Turbo ise 2060vKLR Turbo büyük ve Arabanın Egzoz manifoldu ile Karterdeki Turbo yağ girişi mesafesi kısa olduğu için Turbo Tam ortada durmak zorunda. Resimde de görülebilir.
Intercooler Iptail edildiği için 7cm radyatörleri öne aldım. Yer sorunu yok.

http://i.hizliresim.com/vZJbR6.jpg (http://hizliresim.com/vZJbR6)

rain man
11-09-2016, 08:22
Abi ilerleyişini merakla izliyorum. Klasik egzoz hava filtresi intercooler yazılım dörtlemesine taş çıkartacak şekilde planlı projeli geliyorsun umarım beklentini karşılar sonuç.

Konuyla alakasız ama şanzuman manuel mi? Eğer otomatikse o tork ile nasıl baş etmeyi düşünüyorsun? Takip ediyorsan belki hatırlarsın ankara'da silindir çapı vs büyütülen 210 civarı bg'lik bir 159 sw vardı otomatik. Tork ile baş etmekte zorlanıyormuş, bunu da göz önünde bulundur isterim.

emre2blue
11-09-2016, 08:32
Daha kısa bir manifold da var elimde tasarımda

http://i.hizliresim.com/RQO0QR.jpg (http://hizliresim.com/RQO0QR)

emre2blue
11-09-2016, 08:40
Abi ilerleyişini merakla izliyorum. Klasik egzoz hava filtresi intercooler yazılım dörtlemesine taş çıkartacak şekilde planlı projeli geliyorsun umarım beklentini karşılar sonuç.

Konuyla alakasız ama şanzuman manuel mi? Eğer otomatikse o tork ile nasıl baş etmeyi düşünüyorsun? Takip ediyorsan belki hatırlarsın ankara'da silindir çapı vs büyütülen 210 civarı bg'lik bir 159 sw vardı otomatik. Tork ile baş etmekte zorlanıyormuş, bunu da göz önünde bulundur isterim.

Manuel M32 Vites kutusu var bende.2000 devir altında 320Nm için tasarlanmış. F40 var bir de - 1.9 CDTI lar bunu kullanıyor 2.4lt JTDM'de kullanıyor - bu ise 2000rpm için 400Nm için tasarlanmış Otomatik vites kutusu ise F40'ın varyasyonu. Bende 800Nm yakın tork veren bir Otomatik F40 Dyno Sheet var. Yani sonuçta çok dikkatlı olmam gerekiyor. Eğer bu kutu canımı sıkarsa söker F40 Takarım bakarım işime.

ozoozo
11-09-2016, 13:11
M32 de sorun olmaz dikkatli kullanımda bence , yalnız manifold 4 dirsek aynı mesafe de değil gibi daha doğrusu arkada kaldığı için görünmüyor ama mantıken o dirsekle uzanması zor gibi geldi girişe. Direk koç boynuzu tarzı bir manifold neden düşünmüyorsunuz ? Pd lerde vs yapılan mantıklı olabilir madem yer sorunu da dert değil , ayrıca bu çizimlerinizi ustaların yapması zor olmasa bile zaman alacağı kesin.

Debriyaj baskı vs onlar ne durum da ne kullanıyorsunuz ? Hedeflediğiniz güçleri de merak ettim 159 gibi tank gibi ve ağır bir makine için fazla emek harcıyorsunuz o yüzden amaç keyif almak mı yoksa hızlı bir şeyler mi çıkarmak onu merak ettim :) , ha birde yukarıda intercooler'ı iptal ettim demişsiniz o durumlar ne olacak ?

emre2blue
11-09-2016, 13:56
Önemli olan koç boynu tasarımdan olabildiğince uzak durmak, istediğimi aradığım şey abilerimin dediği gibi "transient response" yani turboda biraz canlılık istiyorum, spool'a atkısı olan herşey benim için ideal olan şu anda. Ayrıca LOG manifold yada CAST manifold' dan daha iyi olacak, ama olabildiğince akışı bozmayan kısa geçişlerlen bunu yapmak istedim.

Şu anda manifold tam simetrik, Sadece çıkış kısmında belki bir yana doğru uzatma var o kadar. Manifold'u da ben yapmak zorundayım dışarıya vermeyeceğim.

Baskı Balata için de SprintAutoService - Bulgaria Sofia' dan yaptırdım. 380HP 600NM+ dayanıyor. Tam kit. Baskı merkezine kadar aldım. Organik desem değil, bronz hiç değil. Orjinaline benziyor ama daha değişik, 1000km rodajı var. Alışması için. Araba yürüyünce göreceğiz.

Tank gibi ağır araba benzetmesi çok doğru, ama bunu denemek istiyorum. Yoksa harcadığım paraya honda alır, yapar şu anda keyiflen sürüyordum. Ama bu bir zihinsel meydan okuma gibi birşey, kendim için zincirlerimi kırmak için bir fırsat. Kendimi tatmin etmek gibi de diyebilirsin. Becerilerimi geliştirmek diyebilirsin.

Intercooler için ise Sulu intercooler olacak. Arabanın önünde tampon ile radyatörlerin başladığı yerde 7cm boş yerim var. oraya bir su radyatörü koyacağım pompalarım hazır. Çorluda Kale radyatörün ustasıylan tanıştım. Ona da bir Intercooler yaptıracağım kısacık bir bağlantı ile iş bitecek.

rebeloghy
11-09-2016, 14:12
Abi gerçekten hayranlık mı desem takdirin son noktası mı desem öyle bir garip duygular ile takip ediyorum. Piyasacılık, en çok alkışı ben alayım, en uzağa ben işiyim duyguları değil de bindiği sevdiği arabasına böyle işler yapmaya çalışan insanlara saygım sonsuz. En ufak aksilik yaşamamanız dileğiyle..

burakgunay
11-09-2016, 15:07
Abi nacizane tavsiyem, ansys fluent ya da cfx gibi yazılımlarla akış analizleri yap bu manifoldlar için, ona göre karar ver derim. gözle karar vermek zor.

emre2blue
11-09-2016, 15:08
Yaparız sorun değil. Program var

Mehmetmert
11-09-2016, 15:40
Bolucem ama intercooler yerine watercooler a mi geciceksin abi?

emre2blue
11-09-2016, 15:50
Alfa Romeo ların ön tasarımı çok iyi değil, Intercooler koyuyorlar 600mm x 500mm x 80mm falan devasa birşey. Anca 300HP falan. Bundan dolayı ben küçük bir su radyatörü koyacağım alt açıklığa. Üstüne fan falan. İçeriyede Akü yerine gelecek şekilde sulu bir intercooler ( Water to Air - W2A ) - bu şekilde turbodan sonra hemen soğuma olacak ve direkt emme manifolduna girecek. Elimde yapılmış projeler var. Örnekler var. TDI lar için. Akü kadar bir sulu intercooler bana dış sıcaklıktan en fazla 20 derece hadi bilemedim 30 derece fazlasını versin.

Mehmetmert
11-09-2016, 16:10
Mantikli karar,benim TDI fabrikadan watercooler gerci emme manufoldu ile cooler tumlesik bir yapi ama olsun boyutu kucuk olmasina ragmen yaptigi isler guzel :) Dolasmadan direkt girip ciktigi icin tepki sureside tatminkar :)

Kisin kullanilmayacaksa motulmoccolerda bayagi is gorur sanirim,ben kis gecsin kullanicam :)

emre2blue
11-09-2016, 16:34
Şimdi yeni çıkan motorlara bakın. Artık önde Intercooler kullanmak istemiyorlar. Herkes Water cooler'a geçti. TSI motor için su devresi var bende mesela. Aynı genleşme kabında aynı radyatörleydi sanırım farklı su pompaları ile kullanıyorlar. Bende şu anda TSI su pompası var düşük profilli motor ile. Görecez bakalım neler olacak. Şu bayram girmeseydi çok iş yapardım ama oldu bikere. Bir sonraki pazartesi günü işleri hızlandıracağım Bayram boyunca çalışacağım ben zaten. Manifold için yada araba için.

emre2blue
13-09-2016, 16:27
Bu arada Babam bir yanıma uğradı, resimleri gördü, beğenmedi :confused: Sonrada yokmu CNC de yapabileceğin birşey kaynak işçiliğini azaltsan diye. Gösterdim ona bir resim. Delirdi :p . Bize yakışan bu olur dedi. Nedersiniz ?


http://i.hizliresim.com/1NJrqN.jpg (http://hizliresim.com/1NJrqN)
http://i.hizliresim.com/LQbEmZ.jpg (http://hizliresim.com/LQbEmZ)
http://i.hizliresim.com/rEORn3.jpg (http://hizliresim.com/rEORn3)
http://i.hizliresim.com/7A6P5N.jpg (http://hizliresim.com/7A6P5N)
http://i.hizliresim.com/PQlBmO.jpg (http://hizliresim.com/PQlBmO)
http://i.hizliresim.com/gXOyEO.jpg (http://hizliresim.com/gXOyEO)

Mehmetmert
13-09-2016, 18:42
Harika bence soylenicek pek birsey yok buna :)

SNCKTR
16-09-2016, 16:15
Son tasarım güzel ve diğerlerine göre daha kullanışlı vw ilk nesil turbo dizel motorlarından beri bu tarz manifold kullanmış
Kendi mk1 imden biliyorum :)
Bu arada çalışmalarınız takip ediyorum tebrikler

emre2blue
16-09-2016, 16:45
Teşekkür ederim. Şimdi malzemeyi bulmaya çalışıyorum. Tatilden dolayı heryer kapalı. Cuma ve Cumartesi açık olur dedim o da yok. Çalışmaya alışamadık bir türlü. Paslanmaz malzemeyi bulduğum anda hemen başlayacağım.

SNCKTR
16-09-2016, 17:24
Bene yakında turboyu değiştirecemde (farklı turbo var üzerinde) manifoldla uğraşmama gerek yok flanş la basit ve sorunsuz çüzüm :)
Fikir vermesi açısından vw 1.6 td lerde turbo üste bakar 1.9 td ve tdı larda aşağıya googleden bakabilirsiniz kolay gelsin tekrardan :)

emre2blue
16-09-2016, 17:56
Yeni arabalarda çoğunlukla yukarı bakıyor artık, sanırım kolay montaj ve bakım için

aliergun
19-09-2016, 12:51
Bu arada Babam bir yanıma uğradı, resimleri gördü, beğenmedi :confused: Sonrada yokmu CNC de yapabileceğin birşey kaynak işçiliğini azaltsan diye. Gösterdim ona bir resim. Delirdi :p . Bize yakışan bu olur dedi. Nedersiniz ?


http://i.hizliresim.com/gXOyEO.jpg (http://hizliresim.com/gXOyEO)

Bu formda egt çok yükselicektir.

http://images.tapatalk-cdn.com/15/09/12/ac553bdd5a770741376b78d17d404c3a.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/09/12/599c91a7b83ab7f363834a807bc66f97.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/09/12/f59f97f37fb627fa66f0d195eda1ebb3.jpg

Form bu şekilde olmalı.

emre2blue
19-09-2016, 12:56
Tubular olursa aşırı hacim kaybım olacak. EGT denemelerde 50-100 derece gibi artıyor sadece o da maksimum - W/M injection ile uygun seviyelere gelebilir sanırım.

emre2blue
19-09-2016, 13:19
Bu arada malzemeyi aldım, bugün kesim bitmez ise yarın elimde, bu hafta göreceğiz manifoldu,

emre2blue
22-09-2016, 20:29
Arkadaşlar, Manifoldun bir yarısı bitti, Resimler bu şekilde, üst kapağa aynen devam. Malzeme 304L

Dün Gece :
http://s17.postimg.org/s6no0kgsb/8bb4891a_81f5_43a0_b45e_0bbba524f03d.jpg (http://postimg.org/image/s6no0kgsb/)http://s17.postimg.org/q0td62dbv/7b997b76_f539_4a93_a365_10410fdb8cb9.jpg (http://postimg.org/image/q0td62dbv/)http://s17.postimg.org/9r7sgws1n/edf2f914_9bbd_4f74_9a48_dcb85f20f30e.jpg (http://postimg.org/image/9r7sgws1n/)http://s17.postimg.org/cir27iqkb/9460670e_432c_4915_9a36_0763e7c58d89.jpg (http://postimg.org/image/cir27iqkb/)

Bu Sabah :
http://s17.postimg.org/i4dhbkr97/9082a1c2_4967_406d_8269_c64d2a65100c.jpg (http://postimg.org/image/i4dhbkr97/)http://s17.postimg.org/sfl8qhtkr/2aca1e44_e277_4a5f_b004_4b0f109e2bd4.jpg (http://postimg.org/image/sfl8qhtkr/)http://s17.postimg.org/vsthd7n5n/432cfc76_e43e_47d8_8a87_7096431747f2.jpg (http://postimg.org/image/vsthd7n5n/)

Ve Sonuç:

http://s17.postimg.org/b3kw5203f/6ef9519d_482d_4afb_8e70_f8c3e2f29418.jpg (http://postimg.org/image/b3kw5203f/)http://s17.postimg.org/jcwrjgttn/42ec10fe_16b7_4a46_8f20_2862952738c0.jpg (http://postimg.org/image/jcwrjgttn/)http://s17.postimg.org/ipxutxwxn/0464ae37_7124_45c8_abda_8acd31da3ab0.jpg (http://postimg.org/image/ipxutxwxn/)http://s17.postimg.org/matqd61h7/534c8627_7eca_4da6_8fd1_36760cae418c.jpg (http://postimg.org/image/matqd61h7/)http://s17.postimg.org/sd5yhefaz/1624a3f2_e5ea_44e6_80cd_9a25cae67c8d.jpg (http://postimg.org/image/sd5yhefaz/)http://s17.postimg.org/wouk6em7v/8934682f_bde2_405c_bb4a_8cf2742a1f46.jpg (http://postimg.org/image/wouk6em7v/)http://s17.postimg.org/y6g0hyqyj/ac167062_783d_4ca2_ad4d_00658d2d992b.jpg (http://postimg.org/image/y6g0hyqyj/)

Schumi
22-09-2016, 21:58
Harika tek kelime ile.

Sert@ç
22-09-2016, 22:24
Şahane kesinlikle bunun gibi özel tasarım manifold işleri yapmalısınız

Y.Emre
22-09-2016, 22:40
Akışkanlar 2 yi pek sevmem-anlamam ama, yapmanız gereken en baştan log type manifold olmalıydı diye düşünmüştüm. Manifold-salyangoz arasında 90 derecelik dirsekten sonra hemen turboyu bağlamak yerine mesafeyi neden biraz arttırmıyorsunuz ? Akış bir nebze daha lamine olmaz mı? Yanlış mı düşünüyorum

emre2blue
23-09-2016, 11:28
Y.Emre
Akışkanlar 2 yi pek sevmem-anlamam ama, yapmanız gereken en baştan log type manifold olmalıydı diye düşünmüştüm. Manifold-salyangoz arasında 90 derecelik dirsekten sonra hemen turboyu bağlamak yerine mesafeyi neden biraz arttırmıyorsunuz ? Akış bir nebze daha lamine olmaz mı? Yanlış mı düşünüyorum

Log türünde de yapılabilirdi. Ama Hacim neredeyse bununlan aynı. Ve eminimki Bu manifold Log'dan daha iyi bir akışa sahip. Şu anda Atölyeyi taşıdığım için analiz yapamıyorum. 11.30'da eve gidiyorum. Neyse Eşit uzunluk benim istediğim olay değil. Ben cevap zamanının hızlı olmasını istiyorum. Turbo sadece hava ile değil. Isı ile de çalışıyor. Boruları uzun tutup ısı kaybına maruz kalmalarını istemiyorum. Yapabileceğim en yumuşak dönüşler ile en kısa mesafede turbo ya ulaştırabileceğim yöntem bu.

Ve Parça Bitti,

http://s22.postimg.org/du6t7l7vh/CNC1.jpg (http://postimg.org/image/du6t7l7vh/)

http://s22.postimg.org/xdbegy6n1/Finished_1.jpg (http://postimg.org/image/xdbegy6n1/)http://s22.postimg.org/88ke3j76l/Finished_2.jpg (http://postimg.org/image/88ke3j76l/)http://s22.postimg.org/y5e2g5au5/Finished_3.jpg (http://postimg.org/image/y5e2g5au5/)http://s22.postimg.org/dzakh9f6l/Finished_4.jpg (http://postimg.org/image/dzakh9f6l/)http://s22.postimg.org/bw059lfdp/Finished_5.jpg (http://postimg.org/image/bw059lfdp/)http://s22.postimg.org/ca1h96zh9/Finished_6.jpg (http://postimg.org/image/ca1h96zh9/)http://s22.postimg.org/3t1yy9usd/Finished_7.jpg (http://postimg.org/image/3t1yy9usd/)http://s22.postimg.org/w77ei5icd/Finished_8.jpg (http://postimg.org/image/w77ei5icd/)http://s22.postimg.org/pus98bfa5/Finished_9.jpg (http://postimg.org/image/pus98bfa5/)

mikelazi
23-09-2016, 12:04
helal olsun.elinize emeginize sağlık.araç üzerindeki sonucu merakla bekliyorum.

yoshimura
28-09-2016, 10:27
Tebrikler gayet güzel bir çalışma olmuş. Ne aşamadasınız araca takıldımı

emre2blue
28-09-2016, 11:41
Malesef daha takamadım, Fabrikayı taşıyorum şu anda, CNC yi 5dk önce bağladım. Bu sabah anca ofisleri yapıp PC'leri kurduk 3G üzerindeyiz hala. Ay başında başlayacağım. Şu anda V-Band kelepçelerim geldi Flanşları yapıyorum onlarda hafta başına anca yetişir. Ondan sonrası zıpkın misali. Bütün parçalar hazır olacak elimde.

İbrahim33
28-09-2016, 21:21
Abi çoğu kimsenin cesaret edemeyeceği işler bunlar , hele ki 159 gibi bir araca girişiyorsun. :) allah kolaylık versin. sonucu merakla bekliyorum.

merruse
12-10-2016, 10:31
Elinize makinenize sağlık.


Manuel M32 Vites kutusu var bende.
alfalardaki m32 Type kaç? Ya da vites oranları var mı?

emre2blue
15-10-2016, 19:42
Inan bilmiyorum. Şimdi sen diyince eski bir site vardı. Orada F40 ile oranlarını karşılaştırıyorlardı. O geldi aklıma ama bulamadım. Bildiğim şey 5. ve 6. oranların F40 'dan daha uzun olması bu sayede F40 kullanan araçlardan daha az yakması. Ama zaten F40 kullanan 1.9 JTDM yada CDTI ların hepsi Alfa 159'dan hafif araçlar onlar zaten az yakmalılar.

Bu arada merakınızın sebebi nedir? Neler biliyorsunuz ?

emre2blue
22-10-2016, 10:23
Merhaba Arkadaşlar, Uzun zaman oldu. Ayın 5'i diye demiştim ama işlerden zaman olmadı. Kursun Motorsporları'ndan Yusuf abimin katkısıylan kaynak işini hallettik. Dün Kaynak 5 saatlik bir çalışma ile bitirildi. Sabah ilk iş olarak yerine taktık. Hala diğer ana işlerim beni bekliyor. Arada sizlerle paylaşmak istedim.

https://s9.postimg.org/f9aetpckr/1baec100_892d_4d1c_9c41_adacd3886075.jpg (https://postimg.org/image/f9aetpckr/)https://s9.postimg.org/qmwy4wn3f/6e586e02_8c7d_45a2_adc7_176fca25a70c.jpg (https://postimg.org/image/qmwy4wn3f/)https://s9.postimg.org/3mqaskp9n/14cbf5ac_3fc5_4d26_9e8b_5faed2dcbd04.jpg (https://postimg.org/image/3mqaskp9n/)https://s9.postimg.org/5ft7gwagb/48be669d_f135_4d43_b3b9_32ea32995c0a.jpg (https://postimg.org/image/5ft7gwagb/)https://s9.postimg.org/dzclenisr/58ef2dfb_0793_4bb5_bea5_c69c81603049.jpg (https://postimg.org/image/dzclenisr/)https://s9.postimg.org/hwzv425m3/60c47f5e_073a_40e2_85c0_1e0e0a1c416b.jpg (https://postimg.org/image/hwzv425m3/)https://s9.postimg.org/80ys4ezu3/62ea7b26_2f6e_42bb_8a07_1474aaf585c2.jpg (https://postimg.org/image/80ys4ezu3/)https://s9.postimg.org/vggp9rjl7/0716f2ab_131c_43c0_9938_6f5f43c3399e.jpg (https://postimg.org/image/vggp9rjl7/)https://s9.postimg.org/lx70gaw2z/4633d307_32a7_4d08_95dc_4b1c8cd00c86.jpg (https://postimg.org/image/lx70gaw2z/)https://s9.postimg.org/d3g3z794b/27605e3c_9b5d_4df1_bfe0_1ce0a9fe86d3.jpg (https://postimg.org/image/d3g3z794b/)https://s9.postimg.org/4zcl87c2z/afdf2c11_72a9_4be1_92e2_187860905f48.jpg (https://postimg.org/image/4zcl87c2z/)https://s9.postimg.org/ysjlgt0q3/c3555d12_6a63_451e_a2e1_377c09d83a9a.jpg (https://postimg.org/image/ysjlgt0q3/)https://s9.postimg.org/5rf97ega3/c521541c_edc7_4508_a6fe_eb19a69b8563.jpg (https://postimg.org/image/5rf97ega3/)https://s9.postimg.org/n5zhfodez/dfdd8966_30eb_4056_a160_e02cdae5113c.jpg (https://postimg.org/image/n5zhfodez/)https://s9.postimg.org/wrt1vz4kr/e93dcd74_c432_4144_b3df_fb2ad2276262.jpg (https://postimg.org/image/wrt1vz4kr/)https://s9.postimg.org/swpntelez/fcc9dcc5_d8b3_4b05_b1e5_6bb65b3028cc.jpg (https://postimg.org/image/swpntelez/)

Video : https://www.youtube.com/watch?v=sHjQswBhhEQ&feature=youtu.be

emre2blue
22-10-2016, 21:41
Akşam bağlama bitti

https://s16.postimg.org/4p2hwxg4x/0a82498b_e35b_4bba_9537_5bdb2d6651e8.jpg (https://postimg.org/image/4p2hwxg4x/)https://s16.postimg.org/cj33ibnxt/e6049027_bbb9_45cf_9417_7f3610c88e3c.jpg (https://postimg.org/image/cj33ibnxt/)

ham
22-10-2016, 23:12
genelin dışına çıkıp farklı olanı denemek gerçekten büyük cesaret. işin mühendisliğinden anlamam ama tasarım göze güzel geliyo, umarım güzel sonuçlar alırsınız

dnr1
23-10-2016, 03:06
İscilik super..superde. Akiskanlar mekanigini nasil yapicaksin cok merak ediyorum..156 ma cold air yapmistim..soguyan hava yuzunden motorun tum matematigi degismisti..yazilim yazilim..umarim yazilimcin uzmez seni...basarilar......

emre2blue
23-10-2016, 08:32
Yazılım olmadan bu işlere girmem zaten. Yazılımcım var. Olmadı başka yazılımcılar var Türkiyede bu araç bittikten sonra yazılım yapılamıyorsa vay halimize :D

emre2blue
24-10-2016, 23:00
Arkadaşlar birşey danışmak istiyorum
Turbonun pozisyonundan dolayı eski orjinal yağ dönüşü girişini kullanamayacaktım. Bazı fikirlerimiz vardı ama sizinlede konuşmak istiyorum.. Resimler Ekte. Yeni yağ girişini Yağ çubuğuna bağlamayı düşündüm.
Karter boşaltmasına da yeni bir parça yapıp onun üstüne yağ çubuğu koyacağım. - Yada Tam tersi - Nedersiniz ?

https://s16.postimg.org/kwf4l7ogh/Durum_1.jpg (https://postimg.org/image/kwf4l7ogh/)https://s16.postimg.org/lncg4qg7l/Durum_2.jpg (https://postimg.org/image/lncg4qg7l/)
https://s16.postimg.org/u6vu2hok1/Durum_3.jpg (https://postimg.org/image/u6vu2hok1/)https://s16.postimg.org/g1q10ofip/Durum_3_A.jpg (https://postimg.org/image/g1q10ofip/)https://s16.postimg.org/qptrzipht/Durum_3_B.jpg (https://postimg.org/image/qptrzipht/)

Bu Acaba kısmıda şekildeki parçayı Karter boşaltmaya bağlıyoruz. Turbonun yağ dönüşünü buna veriyoruz. Geri kalan herşey orjinal kalıyor ?

https://s16.postimg.org/b9bmbhvgx/Acaba.jpg (https://postimg.org/image/b9bmbhvgx/) https://s16.postimg.org/bncyb3fkh/Acaba_2.jpg (https://postimg.org/image/bncyb3fkh/)

Mpower
29-10-2016, 22:56
Var mı bir gelişme abi ?

Schumi
30-10-2016, 00:03
Karter boşaltmasına yağ çubuğu koyup seviye kontrolü yapamazsınız bence. En azından benim bu güne kadar gördüğüm motorlarda bu mümkün olmaz. Çünkü en tipte. Çubuk yukarıdan aşağı doğru iner ve onun bir ayarı var. Tutturması zor olur.

oss
30-10-2016, 00:10
Yer sıkıntısı varsa manifoldu 3 lu yapın 2-3-4 bir yerde olsun 1 inci boruyuda direk turboya flanslayin yada 1-2 insallah anlatabilmisimdir

emre2blue
31-10-2016, 13:13
Merhaba.

Şimdi yağ çubuğundan direkt gireceğim. Tapa yerinden de yeni yağ çubuğu çıkartacağım. Seviye ayarlaması zor olacak, ama olacak, olmak zorunda. En kötü ihtimal yağ çubuğu direkt iptal. İçeride sensör var zaten seviye için. Daha da kızarsam kendim takarım bir sensör daha olur biter. :) Şimdi arabanın su tesisatı tamamen değiştirildi. Onu bitirdim kaynaklarını Yakında atarım yine resim. çok yoğun işler var önümde, bir türlü kafamı kaldırıp ta bakamadım arabama ciddi ciddi.

merruse
13-11-2016, 18:57
Bu arada merakınızın sebebi nedir? Neler biliyorsunuz ?
Astra'da da aynı vites kutusu var. Vites oranlarını karşılaştırmak için sormuştum.