PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : AFM iptali ve alternatif ürünler



0M42
14-09-2016, 12:58
Selam arkadaşlar herkese iyi bayramlar.

Daha önce böyle bir konu vardı forumda ancak aradım bulamadım o konudaki bilgilerden de faydalanamadım.91 model opel senatör aracım var motronic m1.5 yakıt enjeksiyon sistemine sahip.Sistemdeki air flow meter denilen sensörde sıkıntı var zaman zaman rölantide dalgalanmaya sebebiyet veriyor söküp temizledim, potansın bastığı yolları kartı kaydırarak değiştirdim, kalibrasyon yaptım ama nafile dalgalanma yine yapıyor (dalgalanma sorununun afm den kaynaklandığına eminim).Yenisini bulmak imkansız çıkma olarak ebay de bile zaten fazla yok ki alacağım çıkma ürüne ne kadar güvenebileceğim orasıda muamma.

Acaba afm yi söküp maf gibi daha teknolojik ürün kullanmak istesem bu mümkün olur mu ? Yani ek devreler yada ünitelerle maf tan çıkan verileri aracımın oem ecusunun anlayacağı şekilde dönüştürme şansım varmı ? Air flow meter konusunda bilgi sahibi olan tüm kişilerin yardımlarını önerilerini bekliyorum.

tunerviper
14-09-2016, 13:19
Biz de aynı sorunu Alfa Romeo gtv de yaşıyoruz. Maf dediğiniz aynı tip ne yaptıysak düzelmedi. Elimde Maf Translator diye bir cihaz var bununla maf ı iptal edip map ile aracı yürüttük şu anda eskisinden daha stabil çalışıyor fakat tamamen çözüm arıyorsanız standalone bir beyine geçin ve map ile yürütün aracı.
GM MAF Translator Pro - 3S Warehouse (https://3swarehouse.com/product/gm-maf-translator-pro/)

0M42
14-09-2016, 13:44
Benim aracım daki afm bu tip ;

http://www.iprimus.ca/~trauttf/temp/AFM/afm_body.jpg

Buna alternatif olarak takmak istediğim sensör ise şu ;

http://www.nedir.com/upload/mafsensoru-iwdvt8xh.jpg

Sizin deneme yaptığınız sensör ikinci fotoda kinden miydi ? Eğer oysa bağlantıyı nasıl ve neye göre yaptınız paylaşırsan çok sevinirim.

tunerviper
14-09-2016, 13:51
Bizim uğraştığımız da ilk tipten. Bu debilerin içinde bir klape var bunun açıklığına göre hesaplama yapıyor. Bağlantı mantıkları aynı. Bir tane sinyal ucu vardır genelde 0-5 volt arası çalışır. Beyin bu veriye göre ayarlar. İkinci tipteki debi bağlayarak düzgün sonuç alamazsınız çünkü referans değerleri farklı olacak afr tutmayacak. En güzeli bir standalone ile map sensörüne geçin. Bu tip debilerde benim bildiğim bir çözüm yok.
Benim dediğim altta linkini verdiğim cihaz bir afm değil. Map ten aldığı veriyi maf a göre değiştirerek beyine gönderiyor.

0M42
14-09-2016, 14:20
İşte benim merak ettiğimde o mesela atıyorum motor %30 yük durumunda iken afm den ecuya 3 volt sinyal bilgisi gidiyor yada %70 lik yük durumunda ecuya 4.5 volt gidiyor sisteme yeni ekleyeceğimiz maf ında aynı yük değerlerinde aynı voltaj değerlerini bir şekilde ecu ya ulaştırmasını sağlarsak geriye ne kalır ?

Bu değerleri iki ünite arası eşitleyebileceğimiz bir çeşit piggyback tarzı beyin vs varmıdır ? Elektronik bilgim amatör düzeyde ancak böyle bir devre yoksa bile yapılabilir diye düşünüyorum.

tunerviper
14-09-2016, 14:42
Afm motor yük durumuna göre değil içerisinden geçen hava kütlesine göre ölçer. Söylediğin işlemi maf translator dediğim cihaz yapıyor fakat aracına göre afm verisi içinde yüklü olması lazım. Bizim araca göre veri yoktu fakat deneyerek en yakın aracı bulduk ve ince ayarlar ile kullanılabilir duruma getirdik.
Senin söylediğin de bu cihazın yaptığı şey aslında bir maf yada map sensörün verisini senin aracına uydurmasını istiyorsun.
Bunu teoride yapmak kolay gözüküyor ancak denemelerimizde aynı voltajı göndersek bile saçmalayan araçlar oldu.

Bu işi yapmak için senin aracın orjinal maf haritası ile kullanacağın maf sensörün değerleri olması lazım elinde daha sonra değerleri kendi aracına göre eşitlemen gerekir ki bu da anlattığımız kadar kolay bir işlem değil. En kolayı ms tarzı bir standalone ile işi çözmek bence.


http://i1223.photobucket.com/albums/dd511/tx3bpt/tx3/BPTflowm.jpg

0M42
14-09-2016, 15:41
Teşekkürler tunerviper.

Böyle bir ara devre yada ünite yapmak çok zor değil neticede tek bir motora göre üretileceği için işin çok fazla teknik detayına da girmek gerekmeyecek.Fakat bu durumda önemli olan aracın map haritasını bulmak yada bir şekilde tespit etmek.Aslında en mantıklısı bu işi dediğin gibi ecu ile yapmak ama sonradan pişmanlık yaşarmıyım emin olamıyorum karşıma daha farklı problemler çıkarsa canımı sıkar 150 hp lik arabaya da 4000 usd lik ecu da alamayacağıma göre alternatifleri tırmalayıp duracağım araştırmaya devam.

tunerviper
14-09-2016, 15:44
Kolay gelsin yapılmayacak işler değil tabi ancak harcanacak zamana bence ikinci el bir ms alınabilir ms1 bile olsa sensörler ile 1500 lirayı geçmez. Afm ye harcayacağın zamana standalone ile uğraşıp daha stabil bir araç kazanır önü de açılmış olur.
Bir gelişme olursa bizi de bilgilendir :)

XSi
14-09-2016, 17:11
Afm nin çıkışı 0-5 v ise, diğer resimlerdeki maflardan kullanılabilir.

Ama ustune safc gibi bir piggyback ile maf voltaj değerini manipüle etmek gerekir.

Mevcut afm nin log u alınabilirse (tam gazda, devire gore voltaj çıkışı verisi lazım) , yeni takılacak maf da safc ile manipüle edilerek kullanılabilir.

Ben vectraya aldığım bir maf sanırım fabrikasyon hatası vardı, aracı tekletti oksurttu aksirtti.

Safc ile biraz kurcalayarak duzeltebilmistim çalışmayı.

BahadırALTUN
14-09-2016, 17:52
Eklediğiniz fotoğraf bu dosyadan ama yinede bulunsun. Afm tamir kılavuzu.

Diğer dosyada da AFM to MAF çevirimi var . Fikir verebilir.

WeTransfer (https://we.tl/MPD0IdM1mg)

0M42
14-09-2016, 18:41
Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için bir şeyler yapmaya çalışacağım Bahadır abi eklediğin belgede ki "Afm to maf conversion" eki işime yarayacak gibi sağol çat pat anladığım kadarıyla stok e30 m3 te sadece afm yi maf a çevirmeleriyle 15 hp güç almışlar enteresan :)