Orijinalini görmek için tıklayınız : C-elysee, 301, Linea, Accent Era, Sandero Stepway, Symbol Hakkında
Merhaba arkadaşlar;
Başlıktaki araçlar Türkiye gibi pazarlar için tasarlanmış ucuz ekonomik araçlar.
Az yakmaları, parçalarının ucuz olması ve Sandero hariç hepsinin sedan olmasından dolayı halkımız tarafından oldukça sevilen araçlardır.
Taksiciler ve şirketlerde bu araçları fazlasıyla tercih etmektedirler.
Fakat; olayı güvenlik olarak ele alırsak Euroncap da 301, C-elysee ve Sanderonun çarpışma testi var. Onlarda 3 yıldızlar. Yani 98 yılında tasarlanmış bir Golf bir Astradan daha kötüler. Lakin; çarpışma testlerinde verilen yıldızların şuan için daha zor dağıtıldığından ve 98 yılında üretilen focus, golf, astranın hatta Megane 2 nin bugün teste girseler o yıldızları alamayacağından bahsediliyor.
Bu duruma yorumlarınız nelerdir?
Bir diğer sorum ise; başlıktaki araçları 35 bin tl civarına hem dizel hem düşük km hem yüksek model alabiliyorsunuz. Fakat aynı paraya C segmentinden benzinli ve düşük model yüksek kmdeki araçları alabiliyorsunuz?
Aile kullanımı için uygun araçlar mıdır? Genellikle Esp bulunuyor bu araçlarda. Yoksa eski C segmentlerini aratırlar mı?
Teşekkürler.
Saygılar.
C eliz i kiralayıp çok kullandım şehir içi , şehir dışı. Az yakan , iyi giden , yol tutuş ve frenleri zayıf , donanım yeterli , malzeme kalitesi düşük araçlar. Aile kullanımı için şahsen almazdım. Arabadan biraz keyif almak isteyen biri olarak. Golf , jetta , focus , meganı tercih ederdim 7-8 yaşlarında.
t-jet ali
16-09-2016, 10:58
fiat bravo ya bir bakardım.
KoramiraL
16-09-2016, 11:00
Şu anada kadar aileden 4 tane Clio symbol geçti yakıt olarak harikadır hatta yukarıdaki bir çok arabadan daha az yakar gidişi ortalama 110 km 130 km arası araç içindeki ses iyi çok fazla yok koltukları iyi aman aman bir rahatsızlık vermiyor fakat donanım olarak tuaf 2 hava yastığı esp abs lastik basınç sensörü falan var hatta servise giderseniz bu dediğim 2015 7 ayından sonrakilerdeydi yanılmıyorsam yokuş kalkış desteği var onu açtıra biliyosunuz boş versiyonunda yol bilgisayarı yok ama servis onuda açıyor 20 bin km bir bakımları kolay kolay problemde çıkarmadı bizimkisi abimin iki aracıda yılda 45 bin yaptı bu 2 inci evlatta gidecek hayırlısı ile
Sorunuzun diğer cevabına gelirsek 7 8 yaşında golf vb. araçları almak içinde bayağı bakınmak gereke biliyor temizini bula bilmek için
Şu anada kadar aileden 4 tane Clio symbol geçti yakıt olarak harikadır hatta yukarıdaki bir çok arabadan daha az yakar gidişi ortalama 110 km 130 km arası araç içindeki ses iyi çok fazla yok koltukları iyi aman aman bir rahatsızlık vermiyor fakat donanım olarak tuaf 2 hava yastığı esp abs lastik basınç sensörü falan var hatta servise giderseniz bu dediğim 2015 7 ayından sonrakilerdeydi yanılmıyorsam yokuş kalkış desteği var onu açtıra biliyosunuz boş versiyonunda yol bilgisayarı yok ama servis onuda açıyor 20 bin km bir bakımları kolay kolay problemde çıkarmadı bizimkisi abimin iki aracıda yılda 45 bin yaptı bu 2 inci evlatta gidecek hayırlısı ile
Sorunuzun diğer cevabına gelirsek 7 8 yaşında golf vb. araçları almak içinde bayağı bakınmak gereke biliyor temizini bula bilmek için
Clio symbol ü 3 ay önce 2014 model 2. el olarak babam için aldım. baz olan joy paket olarak. paket demeye bin şahit lazım ortada paket diye bişey yok çünkü. Özellik olarak çok berbat ama 90 hp'lık olması ideal bi çekiş gücü veriyor. Yol bilgisayarının acıldığını bilmiyordum. Ekranda dikkatli bakınca çalışmayan özelliklerin yansımasını görmüştüm. İyi olur bu şayet açarlarsa .
Kullanım şehir içi olacaksa üst paketi alınabilir. Eski araçlar da cıkardığı masraf verdiği keyifden fazla oluyor . Bide iyisini bulmak sorun olacaktır.
KoramiraL
16-09-2016, 11:32
Clio symbol ü 3 ay önce 2014 model 2. el olarak babam için aldım. baz olan joy paket olarak. paket demeye bin şahit lazım ortada paket diye bişey yok çünkü. Özellik olarak çok berbat ama 90 hp'lık olması ideal bi çekiş gücü veriyor. Yol bilgisayarının acıldığını bilmiyordum. Ekranda dikkatli bakınca çalışmayan özelliklerin yansımasını görmüştüm. İyi olur bu şayet açarlarsa .
Kullanım şehir içi olacaksa üst paketi alınabilir. Eski araçlar da cıkardığı masraf verdiği keyifden fazla oluyor . Bide iyisini bulmak sorun olacaktır.
Aracın ruhsattaki kilosuna aldanmayın sakın aracın ağırlığı 1050 kg mı 1000 kg mı ne olması lazım şoförsüz olarak birazda o yüzden çok ilginç durumlar yaşata biliyor esp si ben şu zamana kadar zorlamama rağmen asla bi falso vermedi ama devre dışı kalırsa el freni çekili iken patinaja kalırsa araç ABS ESP bunları devre dışı bırakıyor devreye almak içinde bi 500 mt falan geri gidiyorsunuz 10 dakka kadar kontağı kapatıp tekrar çalıştıyorsunuz sonrasında tekrar devreye giriyor bilginiz olsun :)
C-elysse nin cam açma düğmelerini tasarlayan adam intihar etmiştir sanırım :)
Keyifsiz bir araçtı... 500km kullandım... Gidişi yakıtı iyi ama, hakkını yiyemem...
Bravo bunlara göre 2-3 gömlek üstte, zaten o klasik bir fiat değil, alfa ayarında bile diyebilirim iddialı olarak... 35-40 arasına ilk düşüneceğim araçlardan bir tanesidir her zaman. Egea bile o kadar iyi malzeme kalitesi ve işçiliğe sahip değil...
Sanderoda tenekenin farklı bir şekle bürünmüş hali (2009u vardı bende)
Euroncap puanları kafa karıştırmasın bence, 98de ki 3yıldızın kriterleri ile şimdiki bildiğim kadarıyla farklı... yani o zamanın 4 yıldızı, şimdinin 2.5 yıldızı falan olabilir belki...
C eliz i kiralayıp çok kullandım şehir içi , şehir dışı. Az yakan , iyi giden , yol tutuş ve frenleri zayıf , donanım yeterli , malzeme kalitesi düşük araçlar. Aile kullanımı için şahsen almazdım. Arabadan biraz keyif almak isteyen biri olarak. Golf , jetta , focus , meganı tercih ederdim 7-8 yaşlarında.
Teşekkürler.
fiat bravo ya bir bakardım.
Teşekkürler. ibrahim33 o kadar yazmasına rağmen aklıma gelmedi.:D
Şu anada kadar aileden 4 tane Clio symbol geçti yakıt olarak harikadır hatta yukarıdaki bir çok arabadan daha az yakar gidişi ortalama 110 km 130 km arası araç içindeki ses iyi çok fazla yok koltukları iyi aman aman bir rahatsızlık vermiyor fakat donanım olarak tuaf 2 hava yastığı esp abs lastik basınç sensörü falan var hatta servise giderseniz bu dediğim 2015 7 ayından sonrakilerdeydi yanılmıyorsam yokuş kalkış desteği var onu açtıra biliyosunuz boş versiyonunda yol bilgisayarı yok ama servis onuda açıyor 20 bin km bir bakımları kolay kolay problemde çıkarmadı bizimkisi abimin iki aracıda yılda 45 bin yaptı bu 2 inci evlatta gidecek hayırlısı ile
Sorunuzun diğer cevabına gelirsek 7 8 yaşında golf vb. araçları almak içinde bayağı bakınmak gereke biliyor temizini bula bilmek için
Teşekkürler. Söylediğiniz gibi onların temizini bulmak problem ve yakıt tüketimleri yüksek.
Clio symbol ü 3 ay önce 2014 model 2. el olarak babam için aldım. baz olan joy paket olarak. paket demeye bin şahit lazım ortada paket diye bişey yok çünkü. Özellik olarak çok berbat ama 90 hp'lık olması ideal bi çekiş gücü veriyor. Yol bilgisayarının acıldığını bilmiyordum. Ekranda dikkatli bakınca çalışmayan özelliklerin yansımasını görmüştüm. İyi olur bu şayet açarlarsa .
Kullanım şehir içi olacaksa üst paketi alınabilir. Eski araçlar da cıkardığı masraf verdiği keyifden fazla oluyor . Bide iyisini bulmak sorun olacaktır.
Aile için olacağı için keyif kısmı arka plana atılıp az yakarak sorunsuz kullanılır diye düşünüyorum.
Tork yardımıyla gidişleride de güzel.
Teşekkürler.
C-elysse nin cam açma düğmelerini tasarlayan adam intihar etmiştir sanırım :)
Keyifsiz bir araçtı... 500km kullandım... Gidişi yakıtı iyi ama, hakkını yiyemem...
Bravo bunlara göre 2-3 gömlek üstte, zaten o klasik bir fiat değil, alfa ayarında bile diyebilirim iddialı olarak... 35-40 arasına ilk düşüneceğim araçlardan bir tanesidir her zaman. Egea bile o kadar iyi malzeme kalitesi ve işçiliğe sahip değil...
Sanderoda tenekenin farklı bir şekle bürünmüş hali (2009u vardı bende)
Euroncap puanları kafa karıştırmasın bence, 98de ki 3yıldızın kriterleri ile şimdiki bildiğim kadarıyla farklı... yani o zamanın 4 yıldızı, şimdinin 2.5 yıldızı falan olabilir belki...
Aynen hocam söylediğin gibi. Mühendis bir arkadaş başka bir forumda açıklamıştı.
Megane 2 şuan teste girse 4 yıldız asla alamaz diye.
Diğerleride söylediğiniz gibi 3 yıldız alamaz.
Bu durumda saydığım araçlar mantıksız olmuyor.
Fiyat performans olarak mantıklı oluyor.
Teşekkürler hocam.
http://www.techturkey.com/forum/karlatrmalar/163684-citroen-elysee-hakknda.html?highlight=
Mevzu bahis arkadaşım aracı sıfır aldı, 70.000km kadar bindikten sonra clio 4 edc aldı.
Bu 70.000km 'de 1 kez dpf sorunu yaşadı serviste temizlediler sonra tekrarlamadı.
Bende epey kullandım c-elysee'i. Şahsi yorumlarım ;
Frenler zayıf.
İçi, özellikle arkası ve bagajı epey geniş. Arka koltukta diz mesafesi o sınıf için kesinlikle çok iddalı. Ancak koltuklar 1 saatten sonra rahatsız etmeye bel ağrısı yapmaya başlıyor. Konfor eh işte, ne o sınıftaki araçlardan kötü nede iyi .
Kokpit tasarımı oldukça güzel geliyor bana. Cam açma butonlarının yeri saçma.
Ben olsam yeni kasa symbol bakardım yada bütçe yetiyorsa clio4.
Thracian
16-09-2016, 12:25
Octavia fabiada bakarım yerinde olsam
salih_560
16-09-2016, 13:27
301 ve c-elysee direk ele linea bence en garantisi ama erada olabilir psa grubu zamanla elektronik mekanik sorun acabiliyor aklında olsun 301 var bende bayramdan sonra satıcam inşallah ..
lethaldoze
16-09-2016, 13:33
C-elysse nin cam açma düğmelerini tasarlayan adam intihar etmiştir sanırım :)
Keyifsiz bir araçtı... 500km kullandım... Gidişi yakıtı iyi ama, hakkını yiyemem...
Bravo bunlara göre 2-3 gömlek üstte, zaten o klasik bir fiat değil, alfa ayarında bile diyebilirim iddialı olarak... 35-40 arasına ilk düşüneceğim araçlardan bir tanesidir her zaman. Egea bile o kadar iyi malzeme kalitesi ve işçiliğe sahip değil...
Sanderoda tenekenin farklı bir şekle bürünmüş hali (2009u vardı bende)
Euroncap puanları kafa karıştırmasın bence, 98de ki 3yıldızın kriterleri ile şimdiki bildiğim kadarıyla farklı... yani o zamanın 4 yıldızı, şimdinin 2.5 yıldızı falan olabilir belki...
Aynen öyle gerçekten. İstanbul-g.antep-urfa-mardin-batman yaptım bayramda. Her cam acacağımda kapının her yerini yokladıktan sonra vitesin oraya yöneliyordum. 3 arkadaş kafayı yedik :D Bmw gibi kullanışlıda değil. Öyle cam düğmesimi olur.
Hayatta alıcak bi araba değil aile için.
http://www.techturkey.com/forum/karlatrmalar/163684-citroen-elysee-hakknda.html?highlight=
Mevzu bahis arkadaşım aracı sıfır aldı, 70.000km kadar bindikten sonra clio 4 edc aldı.
Bu 70.000km 'de 1 kez dpf sorunu yaşadı serviste temizlediler sonra tekrarlamadı.
Bende epey kullandım c-elysee'i. Şahsi yorumlarım ;
Frenler zayıf.
İçi, özellikle arkası ve bagajı epey geniş. Arka koltukta diz mesafesi o sınıf için kesinlikle çok iddalı. Ancak koltuklar 1 saatten sonra rahatsız etmeye bel ağrısı yapmaya başlıyor. Konfor eh işte, ne o sınıftaki araçlardan kötü nede iyi .
Kokpit tasarımı oldukça güzel geliyor bana. Cam açma butonlarının yeri saçma.
Ben olsam yeni kasa symbol bakardım yada bütçe yetiyorsa clio4.
Teşekkürler.
Octavia fabiada bakarım yerinde olsam
Teşekkürler.
301 ve c-elysee direk ele linea bence en garantisi ama erada olabilir psa grubu zamanla elektronik mekanik sorun acabiliyor aklında olsun 301 var bende bayramdan sonra satıcam inşallah ..
Teşekkürler.
Aynen öyle gerçekten. İstanbul-g.antep-urfa-mardin-batman yaptım bayramda. Her cam acacağımda kapının her yerini yokladıktan sonra vitesin oraya yöneliyordum. 3 arkadaş kafayı yedik :D Bmw gibi kullanışlıda değil. Öyle cam düğmesimi olur.
Hayatta alıcak bi araba değil aile için.
Teşekkürler.
Arkadaşlar aile için uygun değil demenizin sebebi zayıf frenler ve zayıf yol tutuşları mı?
Yoksa yakıt olsun genişlik olsun ucuzluk olsun aile için uygun.
Aynen öyle gerçekten. İstanbul-g.antep-urfa-mardin-batman yaptım bayramda. Her cam acacağımda kapının her yerini yokladıktan sonra vitesin oraya yöneliyordum. 3 arkadaş kafayı yedik :D Bmw gibi kullanışlıda değil. Öyle cam düğmesimi olur.
Hayatta alıcak bi araba değil aile için.
Sadece ön değil :) Dönüşte biraz arkada oturdum, arka ortada... Cam açıldıkça kendimi taciz ediliyor gibi hissettim :) Arka cam düğmeleride saçma bir yerdeydi...
Mercedes almıştım, onda da ortadaydı ama bunda cam açmak için yolu bırakıp o bölgeye bakmak gerekti hep... Ergonomi hastalığım yok ama bu çok rahatsız etti beni... Genel anlamda çok çamur atmak vicdansızlık olur, bu fiyata bu kadar işçilik oluyor bu tip arabalarda piyasa ve rekabet şartları gereği...
ncap testleri zorlaştı. Bu doğru. Fakat bunun arkasına sığınıp 3*lı bir araba almak mantıksız. Para bu, beklenti bu. İmkan buna yetiyor denir eyvallah.
Ben olsam 2005 focus c-max bakarım. Dizel düşük km bulunabilen. Donanımlı geniş aile aracı.
Bu tip araçlarda her türlü maliyetten kaçınılıyor o yüzden de bütün tuşlar tek bir merkezde toplanıyor. Bence biraz abartılıyor bu alışamama mevzusu... :) Ne kadar ekmek o kadar köfte. Bazılarında ki iç mekan genişliğinide bir üst sınıfta bulamıyorsunuz ama, keza bagajıda... :) Bunun çokta mühendislik ile alakası yok zaten. Bir yerden bir yere ulaşım aracı işte. Fazlası için yani kaliteymiş, yoltutuşmuş, ergonomiymiş bunları gözz ardı edipte bakmak gerek... :) Temel donanımlar yani hava yastığı abs esp klima vs varsa bin git arabası bunlar. Bende 15 yıldır sahibiyiz bu sınıf araçtan, bir çok şeyden memnun olmasakta basit ve işimizi görüyor... :)
Bason, mesele o ya işte :) Tek bir yerde toplanmasını anlarım ama bunda o kadar saçma yerlerde ki... Yani mesele bir yerde toplanma olduğunu sanmıyorum... Mesele kullanırken öne doğru eğilme ve bakma zorunluluğu... Arka cam düğmeleride orta yolcunun ayak ucunda :D
Performans ve yakıt bana göre iyiydi... Rüzgardan çok etkileniyordu ama otobanda. Sessizlikte fena değildi... (İstanbul-Sakarya git gel yaptık, hepsi bu)
Ön cam düğmeleri
http://www.largus.fr/images/images/txt_citroen-c-elysee-planche-de-bord.jpg
arka cam düğmeleri
http://ankaraotokilif.com/wp-content/uploads/2014/02/DSC05158.jpg
eskiden alınan yıldızlarla şimdikileri karıştırmayın.301 falan çokta dandik değildir bence , testler oldukça zor ve kapsamlı artık.eskinin araçları hepimizin hasta olduğu e36lar civicler falan şuan 1 yıldız bile alamaz
Taş gibi denen saab 900 eskiden 1.5 almıştı mesela :D O zaman 1.5 yıldız ise şimdi 0,25 falandır :)
***** artık yaya, sinek, kuş güvenliği vs derken bir sürü seçenek eklendi...
Bason, mesele o ya işte :) Tek bir yerde toplanmasını anlarım ama bunda o kadar saçma yerlerde ki... Yani mesele bir yerde toplanma olduğunu sanmıyorum... Mesele kullanırken öne doğru eğilme ve bakma zorunluluğu... Arka cam düğmeleride orta yolcunun ayak ucunda :D
Performans ve yakıt bana göre iyiydi... Rüzgardan çok etkileniyordu ama otobanda. Sessizlikte fena değildi... (İstanbul-Sakarya git gel yaptık, hepsi bu)
]
Yani demek istediğim bunun için vaz geçilecek bir durum değil bence... :) Evet garip yerdeler haklısınız bunada katılıyorum... Arka cam açma düğmeleri 90 ların sonundan kalma gibi duruyor... :)
Taş gibi denen saab 900 eskiden 1.5 almıştı mesela :D O zaman 1.5 yıldız ise şimdi 0,25 falandır :)
***** artık yaya, sinek, kuş güvenliği vs derken bir sürü seçenek eklendi...
Volvo'nun 2020 deki hedefide çok idealist. Volvo araçların olduğu hiç bir kazada araç içindekilerin ölmeyeceğini söylüyorlar... :D Ben bu Ncap testlerinin gerekli ancak biraz reklam amaçlı kullanıldığınıda görüyorum. 2000 lerin başında Renault başlatmıştı bu trendi... :)
Evet, bunun için vazgeçilmez tabiki...
Firmalar farklılıklarını ön plana çıkararak hayatta kalıyorlar... BMW sürüş keyfini, mecedes prestij ve lükslük algısını, volvo güvenlik yatırımlarını, mazda sorunsuzluğu, Toyota en çok tercih edilen olma yönünü vs vs...
Konuya dönersek :) Ne kadar ekmek o kadar köfte...
Daha yeni, az km li bir araç mı?
Daha donanımlı, güvenli, performanslı biraz daha eski bir araç mı?
Tamamen kullanıcıya bağlı...
Ben genelde eski modelde olsa volvo kullanırım, ya da mazda... Ama standar ödemelerim var ve ekstra masraf çıkmasın dersem en basit en yükssek model aracı alırım şuan olduğu gibi...
2011 lacett 1.4... Oh mis, bassanda gitmiyor, gitmeyince yakmıyor, donanım yok, arıza az vs vs :D
C elysee kullandim bi ara ben cok sevdim inanilmaz az yakiyor ne yaparsaniz yapin 5.5u gecmiyo
Yol tutusu idare eder esp biraz kotu calisiyo frenler 2-3 seferden sonra yok ama gunluk kullanima engel degil
Malzeme kalitesi yok hersey tahta kivaminda sert plastik
Farlari halojene gore cok cok iyi
Ses sistemi ve teyp 2000den kalma cogu telefonun hoparloru daha iyi ses verir
Ancak kesinlikle 36 civarlarina alincak araba gidip civic megane vs alacagima bunu alirim son olarak arabanim en kaliteli yeri anahtari
Sti_Ozan
16-09-2016, 15:38
Sirket araci olarak 2012 symbol var babamda,collection paket 1.5 dci 85 beygir. Ilk 2 vites acayip kisa. Epey seri bi araba (kalkis icin konusuyorum tabiki,üst viteslerde pek bisey beklememek lazim). Saglamlik hissi pek yok :D 4 cami otomatik ama arka camin dugmeleri on iki koltugun arasinda asagida kaliyo,ayagimizla actigimiz bile oluyo egilmemek icin :D yakit olarak cok iyi yakiti var. Uzun yolda bagajda biraz yüklüydü,arkada ve onde iki kisi vardi 150 den sonra direksiyonda bi terslikler oldugunu bariz hissettik. Konfor bakimindan konfor diyemesekte rahatsizlik vermiyo en azindan. Abs var,Asr yok Esp yide hic goremedik :D sehiricinde cok guzel bi alternatif olabilir,ama siz aile kullanimi icin alirmisiniz bilmiyorum tabiki.
Aracın ruhsattaki kilosuna aldanmayın sakın aracın ağırlığı 1050 kg mı 1000 kg mı ne olması lazım şoförsüz olarak birazda o yüzden çok ilginç durumlar yaşata biliyor esp si ben şu zamana kadar zorlamama rağmen asla bi falso vermedi ama devre dışı kalırsa el freni çekili iken patinaja kalırsa araç ABS ESP bunları devre dışı bırakıyor devreye almak içinde bi 500 mt falan geri gidiyorsunuz 10 dakka kadar kontağı kapatıp tekrar çalıştıyorsunuz sonrasında tekrar devreye giriyor bilginiz olsun :)
Başıma gelmişti de epey tırsmıştım :D
Sayılan araçların hepsi, +mitsubishi attrage ve skoda rapid. Bunların hepsi çöp. Şirkette verince kullanıyoruz, yoksa kapıya koymam hiç birini.
ncap testleri zorlaştı. Bu doğru. Fakat bunun arkasına sığınıp 3*lı bir araba almak mantıksız. Para bu, beklenti bu. İmkan buna yetiyor denir eyvallah.
Ben olsam 2005 focus c-max bakarım. Dizel düşük km bulunabilen. Donanımlı geniş aile aracı.
Teşekkürler hocam.
C max çok güzel bir araç ama o yaşta temiz dizel bulmak işte bütün mesele bu.
Bu tip araçlarda her türlü maliyetten kaçınılıyor o yüzden de bütün tuşlar tek bir merkezde toplanıyor. Bence biraz abartılıyor bu alışamama mevzusu... :) Ne kadar ekmek o kadar köfte. Bazılarında ki iç mekan genişliğinide bir üst sınıfta bulamıyorsunuz ama, keza bagajıda... :) Bunun çokta mühendislik ile alakası yok zaten. Bir yerden bir yere ulaşım aracı işte. Fazlası için yani kaliteymiş, yoltutuşmuş, ergonomiymiş bunları gözz ardı edipte bakmak gerek... :) Temel donanımlar yani hava yastığı abs esp klima vs varsa bin git arabası bunlar. Bende 15 yıldır sahibiyiz bu sınıf araçtan, bir çok şeyden memnun olmasakta basit ve işimizi görüyor... :)
Teşekkürler.
eskiden alınan yıldızlarla şimdikileri karıştırmayın.301 falan çokta dandik değildir bence , testler oldukça zor ve kapsamlı artık.eskinin araçları hepimizin hasta olduğu e36lar civicler falan şuan 1 yıldız bile alamazT
Teşekkürler.
Taş gibi denen saab 900 eskiden 1.5 almıştı mesela :D O zaman 1.5 yıldız ise şimdi 0,25 falandır :)
***** artık yaya, sinek, kuş güvenliği vs derken bir sürü seçenek eklendi...
Zamanında yapılan test için başarılı hocam.
Evet, bunun için vazgeçilmez tabiki...
Firmalar farklılıklarını ön plana çıkararak hayatta kalıyorlar... BMW sürüş keyfini, mecedes prestij ve lükslük algısını, volvo güvenlik yatırımlarını, mazda sorunsuzluğu, Toyota en çok tercih edilen olma yönünü vs vs...
Konuya dönersek :) Ne kadar ekmek o kadar köfte...
Daha yeni, az km li bir araç mı?
Daha donanımlı, güvenli, performanslı biraz daha eski bir araç mı?
Tamamen kullanıcıya bağlı...
Ben genelde eski modelde olsa volvo kullanırım, ya da mazda... Ama standar ödemelerim var ve ekstra masraf çıkmasın dersem en basit en yükssek model aracı alırım şuan olduğu gibi...
2011 lacett 1.4... Oh mis, bassanda gitmiyor, gitmeyince yakmıyor, donanım yok, arıza az vs vs :D
Evet hocam problem burda ki tercih sıkıntısında başlıyor.
Ve çözüm söylediğiniz gibi maddi olanakla ilgili.
C elysee kullandim bi ara ben cok sevdim inanilmaz az yakiyor ne yaparsaniz yapin 5.5u gecmiyo
Yol tutusu idare eder esp biraz kotu calisiyo frenler 2-3 seferden sonra yok ama gunluk kullanima engel degil
Malzeme kalitesi yok hersey tahta kivaminda sert plastik
Farlari halojene gore cok cok iyi
Ses sistemi ve teyp 2000den kalma cogu telefonun hoparloru daha iyi ses verir
Ancak kesinlikle 36 civarlarina alincak araba gidip civic megane vs alacagima bunu alirim son olarak arabanim en kaliteli yeri anahtari
Teşekkürler.
Sirket araci olarak 2012 symbol var babamda,collection paket 1.5 dci 85 beygir. Ilk 2 vites acayip kisa. Epey seri bi araba (kalkis icin konusuyorum tabiki,üst viteslerde pek bisey beklememek lazim). Saglamlik hissi pek yok :D 4 cami otomatik ama arka camin dugmeleri on iki koltugun arasinda asagida kaliyo,ayagimizla actigimiz bile oluyo egilmemek icin :D yakit olarak cok iyi yakiti var. Uzun yolda bagajda biraz yüklüydü,arkada ve onde iki kisi vardi 150 den sonra direksiyonda bi terslikler oldugunu bariz hissettik. Konfor bakimindan konfor diyemesekte rahatsizlik vermiyo en azindan. Abs var,Asr yok Esp yide hic goremedik :D sehiricinde cok guzel bi alternatif olabilir,ama siz aile kullanimi icin alirmisiniz bilmiyorum tabiki.
Teşekkürler.
Sayılan araçların hepsi, +mitsubishi attrage ve skoda rapid. Bunların hepsi çöp. Şirkette verince kullanıyoruz, yoksa kapıya koymam hiç birini.
Teşekkürler hocam.
Yalnız çöp tanımlaması biraz abartı ve acımasız olmadı mı?
Ayrıca bu iddiayı biraz açıklarsanız sevinirim.
Niye acımasız olsun canım, akıllı adamlar yukarıda zaten bunlardan almak yerine 3-4 yaşında muhtelif marka güzel otomobiller alacaklarını belirtmişler. Ben de öyle yaparım, öyle yapıyorum. Bir aracın tek özelliği ucuz olması ve az yakması ise, yol tutuş, güvenlik, performans, donanım eksikleri varsa oldukça gereksiz bir araçtır bana göre. Ne gerek var yani.
Şöyle söyleyeyim, yolda kaza yapmış bir e46, ae101, new beetle, mini, fiat 500, scirocco falan görsem, ne kadar bunların bazılarını sevmesem de üzülüyorum. Çünkü böyle araçlar hep bir şeyler veriyor kullanıcılarına. Ama yolda pert olmuş bir linea görsem mesela, içindekilere bir şey olmamışsa, lanet şey yeryüzünden silindi diye seviniyorum bile. Yazık o kadar malzemeye, üretilirken harcanan enerjiye, yaktığı yakıta.
Niye acımasız olsun canım, akıllı adamlar yukarıda zaten bunlardan almak yerine 3-4 yaşında muhtelif marka güzel otomobiller alacaklarını belirtmişler. Ben de öyle yaparım, öyle yapıyorum. Bir aracın tek özelliği ucuz olması ve az yakması ise, yol tutuş, güvenlik, performans, donanım eksikleri varsa oldukça gereksiz bir araçtır bana göre. Ne gerek var yani.
Şöyle söyleyeyim, yolda kaza yapmış bir e46, ae101, new beetle, mini, fiat 500, scirocco falan görsem, ne kadar bunların bazılarını sevmesem de üzülüyorum. Çünkü böyle araçlar hep bir şeyler veriyor kullanıcılarına. Ama yolda pert olmuş bir linea görsem mesela, içindekilere bir şey olmamışsa, lanet şey yeryüzünden silindi diye seviniyorum bile. Yazık o kadar malzemeye, üretilirken harcanan enerjiye, yaktığı yakıta.
Açıklama için teşekkürler hocam.
Ama keşke o muhtelif markalar 3-4 yaşında olsa gel biz bunu 7-8 yaş yapalım.
Başlıktaki araçları bende hiç sevmiyorum ama piyasa bizi bu araçlara yönlendiriyor.
Fakat fren ve yol tutuş muhtelif markaların 7-8 yaşındaki araçlarından kötüyse gerek yok tabiki.
İbrahim33
16-09-2016, 21:48
Fatih abi , bravo fiyat performans aracıdır :D 40 liraya cam tavanlı cruiseli 1.6 jtd sport style bravo alınır mis gibi binilir. :)
aslında karşılaştırmadaki araçların hepsi al birini vur ötekine :) hepsinin asıl kozu yakıt ekonomisi model yüksekliği ve yürütme maliyetinin düşük olması. hepsinin birbirine karşı ufak tefek üstün olduğu yönler var , mesela lineanın 1.3 dizeli en sağlam motorlu olanı. 1.5 crdi ile hyundai ile en atak olanı ama en duramayanıda aynı zamanda :D sembol ve dci yakıt ekonomisi efsane düzeyde mesela , 2.eli günlük değil saatlik satar. c-elize ve 301 sınıfına göre iyi araçlar bence. birde egea varki c segmentini zorluyor.
gespenster
16-09-2016, 22:53
linea; yol tutusu sıfır savrulma bolca, malzeme denen birseyde zaten yok.. degısık bos bi araba.. sadece motoru iyi.. birde hayvan gibi bir bagaj
turboman
16-09-2016, 23:25
Listedeki araçları baz alırsak her açıdan c elize derim neden derseniz bütün araçları belli aralıklarla kullandım en son ise c elizeyi 2000 km civarı durmadan yol yaptım 4 gün içinde elizedeki rahatlık ve yakıt diğerleriyle kıyaslanamaz yol tutuşu iyyi değil desem yalan olur ben 160 km hızla ortalama olarak kullandım gayet memnun kaldım hiç beklemediğim kadar iyiydi arka koltuk yatırıp 250 kğ yük 2 kişiyle bile kasanın geniş oluşu arabaya bi merseres sürüşü yaşatıyor sanki ama bu yazdıklarım seçenekler arasındaki araçlar için kalkıpta passatla kıyaslamayın...
kadireren
17-09-2016, 00:44
Alınıp alınmaması tamamen kullanacak kişiye bağlı sadece babam kullancak olsa sıfır olarak konu başlığında yazan araçlardan bakardım sıfır olması , az yakması , en az 4-5 yıl bakım dışında masraf çıkartmayacak olması , geniş bagajı gibi + ları var babamın 90-120 geçmeyeceğini çok fazla donanım aramayacağını (2cam oto + klima + hid. direksiyon yeterli) düşününce diğer araçlar masraflı ve gereksiz geliyo güvenlik olarakta başlıktaki araçlar olası bi kazada yeterli seviyede bence , şuan içinde imkanlar dahilinde 01 clio rxt aldım babam için o fiyat aralığındaki ideal bir araç
Bir ara 30-32 lira civarında aile için araç düşünmüştük babam abim ve ben ortak kullanım için o zamanda megane 2 full , vectra c , bora , passat bakıyodum babam dışında abim ve ben donanım konfor görüntü gibi isteklerimiz olduğundan
Kısaca kullancak kişinin beklentilerine göre alınıp alınmaması değişir bence beklentileri karşılıyorsa başlıktaki araçlar gayette alınır
dragon07
17-09-2016, 07:47
40bin liraya focus golf jetta astra alır geçerim
Fatih abi , bravo fiyat performans aracıdır :D 40 liraya cam tavanlı cruiseli 1.6 jtd sport style bravo alınır mis gibi binilir. :)
aslında karşılaştırmadaki araçların hepsi al birini vur ötekine :) hepsinin asıl kozu yakıt ekonomisi model yüksekliği ve yürütme maliyetinin düşük olması. hepsinin birbirine karşı ufak tefek üstün olduğu yönler var , mesela lineanın 1.3 dizeli en sağlam motorlu olanı. 1.5 crdi ile hyundai ile en atak olanı ama en duramayanıda aynı zamanda :D sembol ve dci yakıt ekonomisi efsane düzeyde mesela , 2.eli günlük değil saatlik satar. c-elize ve 301 sınıfına göre iyi araçlar bence. birde egea varki c segmentini zorluyor.
Valla kardeşim Bravo güel bir ithal araç.Bilindik c segmentlerinden bir eksiği yok.
Başlıktaki araçlara ise açıkçası 35-40 bin lira gibi rakamlar vermek garibime gidiyor.
Bu yüzden + ve -yönlerine yazarak konu açtım forum genelide farklı düşünmüyormuş bunu anladım.
Teşekkürler.
linea; yol tutusu sıfır savrulma bolca, malzeme denen birseyde zaten yok.. degısık bos bi araba.. sadece motoru iyi.. birde hayvan gibi bir bagaj
Teşekkürler.
Listedeki araçları baz alırsak her açıdan c elize derim neden derseniz bütün araçları belli aralıklarla kullandım en son ise c elizeyi 2000 km civarı durmadan yol yaptım 4 gün içinde elizedeki rahatlık ve yakıt diğerleriyle kıyaslanamaz yol tutuşu iyyi değil desem yalan olur ben 160 km hızla ortalama olarak kullandım gayet memnun kaldım hiç beklemediğim kadar iyiydi arka koltuk yatırıp 250 kğ yük 2 kişiyle bile kasanın geniş oluşu arabaya bi merseres sürüşü yaşatıyor sanki ama bu yazdıklarım seçenekler arasındaki araçlar için kalkıpta passatla kıyaslamayın...
Teşekkürler.
Alınıp alınmaması tamamen kullanacak kişiye bağlı sadece babam kullancak olsa sıfır olarak konu başlığında yazan araçlardan bakardım sıfır olması , az yakması , en az 4-5 yıl bakım dışında masraf çıkartmayacak olması , geniş bagajı gibi + ları var babamın 90-120 geçmeyeceğini çok fazla donanım aramayacağını (2cam oto + klima + hid. direksiyon yeterli) düşününce diğer araçlar masraflı ve gereksiz geliyo güvenlik olarakta başlıktaki araçlar olası bi kazada yeterli seviyede bence , şuan içinde imkanlar dahilinde 01 clio rxt aldım babam için o fiyat aralığındaki ideal bir araç
Bir ara 30-32 lira civarında aile için araç düşünmüştük babam abim ve ben ortak kullanım için o zamanda megane 2 full , vectra c , bora , passat bakıyodum babam dışında abim ve ben donanım konfor görüntü gibi isteklerimiz olduğundan
Kısaca kullancak kişinin beklentilerine göre alınıp alınmaması değişir bence beklentileri karşılıyorsa başlıktaki araçlar gayette alınır
Teşekkürler.
40bin liraya focus golf jetta astra alır geçerim
Teşekkürler.
rain man
17-09-2016, 13:52
Geçen sene kasko kiralık araç olarak bir haftalığına 2013 model sembol vermişti. 1.2 t olması gerek yanlış bilmiyorsam, 0-100'ü göreceli olarak ataktı şehir içi veya oraya buraya gitmek için gayet güzeldi. De inanılmaz kötü kullanılmış oraya buraya vurulmuştu. Plastik kalitesi vs vs bir ton kötü yönünü sayabilirim. Ve bir aracın sıfırını sırf sıfır diye almak istemem. İsterim ki aracım hem daha güvenilir hem daha donanımlı hem de daha keyifli gitsin. Ki araç alacağım zamanda da benzer yollardan geçerek karar vermiştim.
Ama ne var, al bin git, kafan rahat olsun yok işte altını sürttüm üstünü çarptım kapısını vurdum derdin dahi olmaz o denli piyasası var. Ama aile aracı bile olarak alınmaz, gözümde hepsi şirket araçları ötesi değil.
Benim o bütçe ile vereceğim karar B sınıfına yakın C ile değil de daha D'ye yakın üst orta sınıf C araç almanız.
Konuda geçmiş mi net hatırlamıyorum bu ara bu tip başlık çok. Bravo ne klasik fiat ne alfa. İkisinin ortası bir araç. Al sat durumu olmayacaksa kullanıldığı süre boyunca 1.6 dizeli tatmin eder.
Diğer türlü düşük model focus golf jetta astra da aynı şekilde tatmin eder. Ama başlıkta yazanlar... Uzun süreli araç olmaya aday değiller benim gözümde.
rebeloghy
17-09-2016, 15:45
2012 Clio symbol 1.2 lpg - tam hatırlamıyorum ama en az 50-60 k
2013 C elysee 1.6 hdi - 0 geldi uzun dönem kira olarak 2 sene durdu 60-70 k arasında gitti
2012 Linea 1.3 mjet 1 yıldır biniliyor
Bahsettiğim araçlar babamın işe gidip geldiği Clio ve C elysee sıfır km alınıp kirayla gelen araçlar, Linea ise şirkete alındı. 3 ünü de uzun süreli tecrübe etme şansım oldu. Bunun dışında b sınıfında Fiesta - Polo da kullandım.
Şuan ki aracım 307 den yola çıkarak söylüyorum hiç birine 35-40 lira verip almam. Ucuz hissettiriyor her yönleri. Yolda yere basmıyor da sinek misali emaneten konuyor gibi gidiyorlar. Ne fren ne direksiyon ne rüzgarda Astra G - Focus - 307 vs vs 25 liraya alınabilecek araçların yerini tutmuyorlar.
Şirketlerde sorunsuzluk önemli elbette en ufacık parça için bile sanayiye servise gitmemesi gerekiyor. Sadece bakıma gidiyor araçlar. Götüren eleman dert, vakit dert vs vs.
Ancak şahsına alan kişiye kredi vs mecburiyeti olmadığı sürece 11 yaşında 307 hepsinden bin kat daha mutlu eden bir araba diyebilirim. 140.000 de aldık 192.000 e geldi çok şükür bir kere de yolda bırakmadı.
Geçen sene kasko kiralık araç olarak bir haftalığına 2013 model sembol vermişti. 1.2 t olması gerek yanlış bilmiyorsam, 0-100'ü göreceli olarak ataktı şehir içi veya oraya buraya gitmek için gayet güzeldi. De inanılmaz kötü kullanılmış oraya buraya vurulmuştu. Plastik kalitesi vs vs bir ton kötü yönünü sayabilirim. Ve bir aracın sıfırını sırf sıfır diye almak istemem. İsterim ki aracım hem daha güvenilir hem daha donanımlı hem de daha keyifli gitsin. Ki araç alacağım zamanda da benzer yollardan geçerek karar vermiştim.
Ama ne var, al bin git, kafan rahat olsun yok işte altını sürttüm üstünü çarptım kapısını vurdum derdin dahi olmaz o denli piyasası var. Ama aile aracı bile olarak alınmaz, gözümde hepsi şirket araçları ötesi değil.
Benim o bütçe ile vereceğim karar B sınıfına yakın C ile değil de daha D'ye yakın üst orta sınıf C araç almanız.
Konuda geçmiş mi net hatırlamıyorum bu ara bu tip başlık çok. Bravo ne klasik fiat ne alfa. İkisinin ortası bir araç. Al sat durumu olmayacaksa kullanıldığı süre boyunca 1.6 dizeli tatmin eder.
Diğer türlü düşük model focus golf jetta astra da aynı şekilde tatmin eder. Ama başlıkta yazanlar... Uzun süreli araç olmaya aday değiller benim gözümde.
Teşekkürler
2012 Clio symbol 1.2 lpg - tam hatırlamıyorum ama en az 50-60 k
2013 C elysee 1.6 hdi - 0 geldi uzun dönem kira olarak 2 sene durdu 60-70 k arasında gitti
2012 Linea 1.3 mjet 1 yıldır biniliyor
Bahsettiğim araçlar babamın işe gidip geldiği Clio ve C elysee sıfır km alınıp kirayla gelen araçlar, Linea ise şirkete alındı. 3 ünü de uzun süreli tecrübe etme şansım oldu. Bunun dışında b sınıfında Fiesta - Polo da kullandım.
Şuan ki aracım 307 den yola çıkarak söylüyorum hiç birine 35-40 lira verip almam. Ucuz hissettiriyor her yönleri. Yolda yere basmıyor da sinek misali emaneten konuyor gibi gidiyorlar. Ne fren ne direksiyon ne rüzgarda Astra G - Focus - 307 vs vs 25 liraya alınabilecek araçların yerini tutmuyorlar.
Şirketlerde sorunsuzluk önemli elbette en ufacık parça için bile sanayiye servise gitmemesi gerekiyor. Sadece bakıma gidiyor araçlar. Götüren eleman dert, vakit dert vs vs.
Ancak şahsına alan kişiye kredi vs mecburiyeti olmadığı sürece 11 yaşında 307 hepsinden bin kat daha mutlu eden bir araba diyebilirim. 140.000 de aldık 192.000 e geldi çok şükür bir kere de yolda bırakmadı.
Teşekkürler
2015 model şuan 23 binde 1.4 d polo kullanıyorum bu saydıklarınızdan ne farkı varda o paralara alıyor millet çözemedim berbat konforsuz kullanışı çekişi müthiş kötü, rüzgar sesi, alt devirleri, hızlanması garip ahmaklıkta.
sıfır km 61 bin tl - ikinci el 50-55 bin tl civarı
2015 model şuan 23 binde 1.4 d polo kullanıyorum bu saydıklarınızdan ne farkı varda o paralara alıyor millet çözemedim berbat konforsuz kullanışı çekişi müthiş kötü, rüzgar sesi, alt devirleri, hızlanması garip ahmaklıkta.
sıfır km 61 bin tl - ikinci el 50-55 bin tl civarı
Şirket aracı olarak mı var?
hali hazırda 1 seneyi geçik 2014 model symbol kullanıyorum. Aldığımızda bakıma sokmuştuk bide geçen aylarda soktuk bakıma hatta konusu mevcuttu yaşadığım talihsizlikle ilgili.
Araçtan nefret etsemde insanı araba sevgisinden soğutsada s.içinde daha mantıklı araç göremiyorum ben. Yakıtı ş.içinde dikkatsiz kullanım tamamen eşek arabası gibi kullanımla 5 litreyi geçmez. 3 kez bg-izmir yaptık hiç üzmedi bizi yolda. Bu bayramda gittik hatta bagaj ağzına kadar dolu su damlatsan içine girmez 3 kişiyiz. giderken 110-130 arası gittik. Dönüşte izmire kadar pek 130un altına düşmedik. 5.1 ortalama tutturduk 2000 km'de. Buna 1er saatte toplam 2.5saat sınırlarda ve feribot sırasında beklemeler ve bulgaristanda ş.içi sürüşler dahil, klima hiç kapanmadı.
Şöyle ki ülkemizin yolları ***** y**ak gibi, bu tür araçlarla çukur derdi olmadan patır kütür gidebiliyosunuz o baya eğlenceli :D :D Arkadaşımda 2000 a3 var 1 senede 1 kez alt takımı yaptırdı hatta yine ses geliyo ön takımlardan. Bende daha ses bile gelmiyo.
Kısaca, yakıtı düşük, yürütme maliyeti düşük, iç hacmi ve bagajı gaaayet yeterlii gidişi çoğu 1.6 na arabayı üzebilir belirli hızlara kadar.
5 ileri şanzumanı var ama vites oranlı uzun olduğu için ş.dışında üst süratlerde fazla devir çevirmeden rahatça yol katedebilirsiniz.
Şirket aracı olarak mı var?
evet şirket aracı
i-vtec07
19-09-2016, 21:48
Bende symbol vardı gecen sene 90 lık 1.5 touch . Ben çok çok memnundum antalya şehiriçinde 4.6 ortalama bile tutturmuştum sakin kullanarak . Performansı çok iyiydi özellikle , çoğu 1.6 dizel benzinli arabaya şaka yapar. Yol tutuşu özünde kötü ama esp elinden geldiğince topluyo. Tavsiye ederim .
Sirket aracı olarak ben de linea kullanıyorum. Kötü bir araç diyemem. Bence yakıtı muadillerine göre çok. Şehir içi yoğunluk dur kalk olmayan trafikte 6.3 falan yakıyor. O da çok dikkat edersen. Dikkat etmezsen 7 lt. En düşük depo ortalaması 5.9 du. Hatta aynı rotayı 1 hafta passat ile kat ettim ortalamalar aynıydı :)
Kimisi yol tutusu kötü demiş. Çok iyi değil ama yumuşak amortisörü ülkemiz yolları için avantaj pata küte kasmış tümsek geç devam et. Limitleri rahat kestiriliyor yata yata viraja giriyorum bazen bırakır dediğim hızlarda tutmaya devam ediyor. Hele virajda limitte yakınken aman satıh bozuk mu dalgalanma var mı endişesi yaşatmıyor. Limit çok yüksek değil ama bırakacağı anı adım adım söylüyor ya da ben çok alıştım :) dediklerim 120-130 km ye kadar virajlı yollar için geçerli. Daha üstlerde biraz tedirgin gidiyor. Rüzgardan etkilenmesi de cabası.
30000 de trim sesi inanılmaz arttı kapılarda. Yağmayınca geçiyor.
Parasının arabası mı bence değil. Para verip alır mıyım. Almam fakat kötü bir araçta diyemem. Alana da saygı duyarım.
Öncelikle bahsedilen araçlardan ülkemizde binlerce olduğu ve bu araçların yüzbinlerce kilometre hizmet ettiğini düşünürsek araçların üretim amacını ziyadesiyle gerçekleştirdiğini söyleyebiliriz.
Ben dizel Era kullanıyorum. Daha önce şirket aracıyla çarpışma testi de yaşamışlığım var. Sorunsuz atlattık.
Araba çöp, ölmüş bitmiş, teneke, durmuyor şu bu konularında bizzat arabayı kullandığım için tecrübelerimi aktarmak isterim;
Bu araçlarla yokuş aşağı 210km/h civarında (@4250d/d) hızlara çıkmanız mümkündür, dolayısıyla piyasadaki birçok arabayı son süratlere kadar ya da diğer sürücülerin risk alabileceği hızlara kadar çok rahat kovalayabilirsiniz. Sözüm meclisten dışarı olmak üzere başta sellektörleri kıran bazı bmw'ciler olmak üzere birçok sürücü trafikte 160-170 km/h hızın sonrasını çok zorlamaz. Era kullanan ise kadranı bükmeye uğraşır. Birileri rahatsızlık verici şekilde sellektör yaptığında ya da yol veriyorum diye sağa geçip gazladığından anlık olarak şampiyonlar ligi modu aktif olur ve kovalamaya başlar. Sonra limitlerin üzerine çıkılarak zorlanır araba. Üstüne kötü şoförlük de eklenince bu arabalar için kötü yorumların temeli budur.
Örnekler;
Dağılın lan diye sellektörleri kıran başta Bmw'ler olmak üzere türevi muhtelif araçları tampon tampona kovalamak. Evet onlar kadar çabuk durmaz o yüzden tampona çok yaklaşmayın yan şeritleri kullanın, bence zaten %99 geçersiniz. (%1 modeline bakılmaksızın professional BMW driver)
Yüksek hızlarda yolculuk yapılabilen Edirne yolunu düşünelim, rüzgardan dolayı yanal kuvvetler çok fazla ve siz 200 km/h hızla passat kovalıyorsunuz. Hızdan dolayı yere gelen ağırlık kalmamış, lastikler en kabadayı 195'lik evet bu durumda rüzgar vurduğu an passat çok daha stabil gidiyor. Bu demek değilki era uçurtma gibi uçuyor, passatı çok daha kolay kontrol edebiliyorsunuz hepsi bu. Çok yan yana kalmayın virajlari içten alın.
Yokuş aşağı virajlı yolda tsi golf ile yarışırken evet kafadan kayma ihtimaliniz daha yüksek. Golf'ü önde tutun tepki süresinde avantaj sağlayın.
Örnekleri çoğaltmak mümkün...
Bu gibi senaryoların haricinde bakımları tam olan bir arabayı insan gibi kullanırken arabanın sağa sola savrulması, durmaması vs vs teknik, imkan ve ihtimal dahilinde değildir.
Özetle ödediğiniz paraya göre yakıt tüketimi, serseriliğe göre yakıt tüketimi, bagaj hacmi, kasko ve sigorta maliyetleri, genel olarak ülkemizin herhangi bir noktasında hizmet alınabilirliği ve satış kolaylığı açısından avantajlıdır.
darkmoon
22-10-2016, 13:36
Tamamen benim fikrim C segmentinde bence ticari sınıfdaki araçlar yani konuda belirtilen tipde araçlar 4 kişilik yada üstü aile kullanımına uygun değildir.. nedenide konforsuzluk ,donanımsızlık,güvenliksizlik, düşük malzeme kalitesi.. C segmentinde aile kullanımına yönelik arçalarda var bunlara yöneline bilinir .. tabii bu araçlarda pek ticari kullanıma el vermez..
güvenliğe gelince burası türkiye bentleyin olsa bile yolda giderken üstüne çimento kamyonu devrile bilir yaşandı neticede gerçek bir olay.. Allaha emanet yaşıyoruz.. millet daha ncap in n si görmemiş araçlara biniyor yıllardır hala hemde milyonlarca insan.. tabiki araç güvenlikli olsunda neticede 5 yıldız alan araçların içinde bile kazada insanlar ölüyor.. 3 yada 2 yıldız almış araç kağıda dönüyorda adam içinden canlı çıkıyor..
dodobass
18-11-2016, 07:51
2016 model symbolü 4 ay kullandim arac cidden alinip binilecek bir arac degil dediginiz gibi taksi yapilacak ya da sirket araci olarak kullanilacak bir arac arti yonleri yakit tuketimi cidden cep rahatlatir espsi bence tam yerinde devreye giriyo arac virajlarda hic guven vermemesine ragmen kopmuyo eksileri malzeme kalitesi berbat dokundugunuz her yer sert plastik bos modelde arka camlar cevirmeli direksiyonu sert koltuklar nispeten can acitmiyo ama ayni klasmanda 1.3mjet linea oneririm o aracida birkac ay kullandim symbol kadar gidiyo ve en azindan guvende hissettiriyo
Şirkete kiraladım. C elyesse. Motor kucağında gibi , ses izolasyonu yok. Araba o kadar hafif ki yan rüzgardan ciddi etkileniyor. 1080 kg falan sanırım. Ama 92 hp motor ve bu hafiflik olunca araç sanki uçuyor gibi geliyor. Uçurtma gibi yani. Yol tutuşuna bakmadım, yüksek hızda da gitmedim hiç. Dacia logan mcv daha stabil bir Araç.
Yakıt tüketim ise şehir içi İzmir de kullanıyoruz henüz 2. Deposuna gelmiş , ilk depo 20 kuruş. Ki personel kullanıyor. Bence tüketim efsane. Dacia da aynı tüketiyor, o da şirket aracı.
Rockford
18-11-2016, 09:28
sandero 2013den sonraki yani şu anda satılan model ncapde 3değil 4yıldız almış. Diğer araçları kullanmadığım için bişey diyemem fakat sandero türkiyeye çok uygun bir araç bence, uzun yolda 4 4,5lara kadar iniyor şehir içi de maksimum 5.5 gördüm istanbulda. motor 90hp 1.5dci milyon tane farklı reno araçta kullanılıyor. çekişi güzel yakıtı ekonomik. Parça henüz değişme ihtiyacım olmadı ama çok pahalı olacağını sanmıyorum parçalarının, yerden yüksek çukur tümsek vs derdi yok, yüksek olduğu için amortisörler biraz sert ayarlanmış tümseklere sert girince pek keyifli değil fakat sert olduğu için yana yatma vs durumu yok yol tutuşu gayet güzel geldi. ESP standart olduğu için yol tutuşu kaybedince yardımcı olacaktır herhalde şehir içi trafikte henüz öle bi aksiyonumuzda olmadı efendi gibi gidiyoruz.
Bakımları 20bin kmde bir olması sanırım bir avantaj, diğer modellerde bu kadar yüksek km görmemiştim hiç.
Arka ve bagaj geniş bu da türkiyeye uygun bir avantaj , bagajda Çadır, yönetmen sandalye, masa , mangal , detailing malzemeleri ne arıyosan var halen cantayı vs market alışverişini koyacak yer oluyor.
Olumsuz yönleri de yok değil bu artıların yanında
cam açma butonlarının yerleri orta konsolda, alışana kadar zaman geçiyor.
Aynalar elektriksiz
arka camlar manuel
direksiyonu biraz ağır
Ben genel olarak bu piyasa fiyatlarında o parayı hakettiğini düşünüyorum. Ha hiçbiri hakettiği paraya satılmıyor o ayrı.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.