PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Drag Kalkış Teknikleri Hakkında Yardım!



maxima
20-09-2016, 12:54
Arkadaşlar Merhaba

Hafta sonu bir drag organizasyonuna katılmayı düşünüyoruz ve bu bizim ilk deneyimimiz olacak yani amatör sayılırız.

Çorum da yapılacak ve normal asfalt üzerinde olacak.

saat 1 gibi yani hava sıcak iken 2 aracın kalkısı ve kim geçerse onun kazanacağı şeklinde, süreler olmayacak.

aracım 1.9 tdi PD130 seat ibiza cooler+enj+2260vk+wg+yazılım+feh+bronz+76'duz boru.

şimdi sizden bu konuda yardımcı olmanızı rica edecem çünkü hiç birşey bilmiyorum nasıl kalkmalıyım?
kalkışta çok sarmamak için ne yapmalıyım?
aracı nasıl dinlendirmeliyim? vs vs
aracımda nos var 150 shot fakat noslu yarışmak istemiyorum motoru kırmamak için fakat şeytanda noslu katıl diyor?
kalkışta araç 3.000 deviri geçmiyor launc var launc boyle kalsınmı yoksa 3.500 -4.000 yapayımmı?
Ön tamponu, arka tampon ve bagajı sökeyimmi?
hks evc var ve belli bir saniye kısık daha sonra full boost lamı kalksam sarmamak için?

tecrübeli arkadaşları konuya el ataya davet ediyorumm :)

saygılar

CRX
20-09-2016, 12:59
spec.lerden önce lastik ne var araçta, dragta herşeyden önce lastik durumu,basıncı önemli

maxima
20-09-2016, 13:26
spec.lerden önce lastik ne var araçta, dragta herşeyden önce lastik durumu,basıncı önemli

Lastik şu anda Nexen hdplus var. sıfırdan kalkınca 2 sonuna kadar sarıyorum.
yarış günü kumho semi slick lastik takacağım. lastik basıncım ne olması gerekmekte
jantlarım audi a6 hafif şantlardan 15 inc.

Ufuk
20-09-2016, 13:44
Kalkıştan sonra kaloriferi açıp rölantide çalıştırabilirsin,yada çıkma şansın varsa açık alanda 90 sabit yüksek vites düşük devir gidebilirsin o sırada kaloriferide aç ki soğusun.

Kalkışta Hafifçe debriyajdan çekerek bekle ,elfreni çekili durun ki fodepar yapmayasın kalkarken elfrenini salıp debriyajdan kurtul. Yani son ışıklara doğru araba az bişey öne doğru kasılsın, debriyaj kavramada olsun elfreninin tutabileceği kadar olsun ama yoksa fodepar yaparsın. Ön tamponu sökme, aerodinamin epey kötüler. Coolerın önü tıkalıysa önünü aç. Arka tamponu sökebilirsin,balon etkisi yapmaması için. Fazla profesyonel olmayan bir organizasyonda o kadar abartıp nos basmaya gerek olmadığını düşünüyorum. Şimdiden başarılar

Diyadin
20-09-2016, 13:44
Olabildiğince hafiflet ve son hali ile kalkacağın yerde yapabildiğin kadar pratik yap launch duruma göre ayarlarsın. En optimum taktiği pratik yaparak bulabilirsin.

maxima
20-09-2016, 13:55
Kalkıştan sonra kaloriferi açıp rölantide çalıştırabilirsin,yada çıkma şansın varsa açık alanda 90 sabit yüksek vites düşük devir gidebilirsin o sırada kaloriferide aç ki soğusun.

Kalkışta Hafifçe debriyajdan çekerek bekle ,elfreni çekili durun ki fodepar yapmayasın kalkarken elfrenini salıp debriyajdan kurtul. Yani son ışıklara doğru araba az bişey öne doğru kasılsın, debriyaj kavramada olsun elfreninin tutabileceği kadar olsun ama yoksa fodepar yaparsın. Ön tamponu sökme, aerodinamin epey kötüler. Coolerın önü tıkalıysa önünü aç. Arka tamponu sökebilirsin,balon etkisi yapmaması için. Fazla profesyonel olmayan bir organizasyonda o kadar abartıp nos basmaya gerek olmadığını düşünüyorum. Şimdiden başarılar

Teşekkürler kardeşim bu bilgi işime çok yarayacak el freni taktigini duymuştum ama aklıma sen diyince geldi :)




Olabildiğince hafiflet ve son hali ile kalkacağın yerde yapabildiğin kadar pratik yap launch duruma göre ayarlarsın. En optimum taktiği pratik yaparak bulabilirsin.


eyw kardeşim sagolasın her araba kendine göre karekteristigi var aslında


birde şunu sorayım, önlerde coilover var. yarış günü coilover dip basıkmı yapayım faydası olurmu?

ahk
20-09-2016, 13:57
Önden çekiş + normal asfalt işin zor, eğer rakiplerinde önden çekiş ve güçleri yakın olucaksa lastiği iyi olan kazanır.

MCN21
20-09-2016, 14:03
Lastikleri yeni alıcaksan biraz yüzeylerini kullan üstündeki balmumumsu kaplama gitsin

Diyadin
20-09-2016, 14:15
Teşekkürler kardeşim bu bilgi işime çok yarayacak el freni taktigini duymuştum ama aklıma sen diyince geldi :)






eyw kardeşim sagolasın her araba kendine göre karekteristigi var aslında


birde şunu sorayım, önlerde coilover var. yarış günü coilover dip basıkmı yapayım faydası olurmu?

Önleri indirip arkaları kaldırman araç ağırlık dengesini ön tarafa alıp patinaj olayını azaltacaktır.
Çok fazla indirmek aks açılarını değiştirecek ve kafalara binen yükü aktaracak sana aktarma kaybı olarak geri dönecektir.

rebeloghy
20-09-2016, 16:27
Önleri indirip arkaları kaldırman araç ağırlık dengesini ön tarafa alıp patinaj olayını azaltacaktır.
Çok fazla indirmek aks açılarını değiştirecek ve kafalara binen yükü aktaracak sana aktarma kaybı olarak geri dönecektir.

Katılıyorum, çok fazla basmayın aktarmayı zorlamasın.

DOHC
20-09-2016, 18:39
Bence önce semi slick ile arabanı tanı. Bariz fark olacaktır mevcut lastiğine göre.... Böyle bir imkanın var mı?

ZX-636R
20-09-2016, 23:18
Kalkıştan sonra kaloriferi açıp rölantide çalıştırabilirsin,yada çıkma şansın varsa açık alanda 90 sabit yüksek vites düşük devir gidebilirsin o sırada kaloriferide aç ki soğusun.

Kalkışta Hafifçe debriyajdan çekerek bekle ,elfreni çekili durun ki fodepar yapmayasın kalkarken elfrenini salıp debriyajdan kurtul. Yani son ışıklara doğru araba az bişey öne doğru kasılsın, debriyaj kavramada olsun elfreninin tutabileceği kadar olsun ama yoksa fodepar yaparsın. Ön tamponu sökme, aerodinamin epey kötüler. Coolerın önü tıkalıysa önünü aç. Arka tamponu sökebilirsin,balon etkisi yapmaması için. Fazla profesyonel olmayan bir organizasyonda o kadar abartıp nos basmaya gerek olmadığını düşünüyorum. Şimdiden başarılar

güzel açıklama olmuş bir ekleme yapayım bu el freni ile debriyaj kavrama dengesinde aracın olması gerektiği devir max tork devridir.
yani max hp devrinde yaparsan yine en iyi süreyi yapamazsın

maxima
21-09-2016, 06:34
Lastikleri yarıştan 2 gün önce alacağım. 2 gün test edebilme imkanım var. slicklerle cok değişecekmidir bilemiyorum hiç slick kullanmadım.

el freni mevzusuna gelirsek onu yapacağım fakat araçda 3.000 devirde launca giriyor ve benim turbo açma devrim 3100-3200 filan. o yüzden yazılımı değişeyimmi yarıştan önce?

diğer bir konu 1. videsin sonuna kadarmı patinajda kalayım yoksa hemen 2 ye atıp aracı biraz boğarakmı gideyim?

şu anda sadece afaki konuşmalar yapabiliyorum şöyle yapsam nasıl olur böyle yapsam nasıl olur diye o yüzden kusura bakayın çünkü roll den başka bişey yapmadım şimdiye kadar.
aslında olay lastiklerde bitiyor ama lastigin dışındaki faktörleri lehimde kullanmak istiyorum ve neler olduğunu ögrenmem gerek.
herkese çok teşekkürler yararlı bilgileriniz için.

burakgunay
21-09-2016, 06:52
Lastikleri yarıştan 2 gün önce alacağım. 2 gün test edebilme imkanım var. slicklerle cok değişecekmidir bilemiyorum hiç slick kullanmadım.

el freni mevzusuna gelirsek onu yapacağım fakat araçda 3.000 devirde launca giriyor ve benim turbo açma devrim 3100-3200 filan. o yüzden yazılımı değişeyimmi yarıştan önce?

diğer bir konu 1. videsin sonuna kadarmı patinajda kalayım yoksa hemen 2 ye atıp aracı biraz boğarakmı gideyim?

şu anda sadece afaki konuşmalar yapabiliyorum şöyle yapsam nasıl olur böyle yapsam nasıl olur diye o yüzden kusura bakayın çünkü roll den başka bişey yapmadım şimdiye kadar.
aslında olay lastiklerde bitiyor ama lastigin dışındaki faktörleri lehimde kullanmak istiyorum ve neler olduğunu ögrenmem gerek.
herkese çok teşekkürler yararlı bilgileriniz için.

Abi bunların hepsinin cevabı deneme yanılma, bunları senden başkası bilemez. Aynı, setupta başka bi araba olsa bile onun sahibi sana şunu yap diye kesin olarak söyleyemez. Benim fikrimi sorarsan 1de biraz kesici de kalsın ki 2ye attığında sarmadan toparlayıp yürüyebilsin. Onun dışında, bence amatör bi yarış için yazılım vs değişme keyif almaya çalış, hele ki nos basıp risk almanın ne gereği var? yeni lastiklere alışman ve doğru basıncı bulman, en iyisi diye düşünüyorum. Onların dışında tampon vs sökmek yerine bence koltukları sok. Arka tampon da sökülebilir mantıklı olur.

dahan
21-09-2016, 07:11
rakiplerin senden tecrübeli çıkarsa işin zor,,,pratik yapmak en mantıklısı

maxima
21-09-2016, 08:13
burakgunay kardeşim aslında doğru diyorsun at sahibinin altında kişner. bizde insallah o gun zevk alıp aracımızı kırmadan ordan güzel bir derece almaya calışacagız.
oraya giden kişiler belkide yıllarını bu işlere vermişler fakat biz biraz adrenalin biraz eglence birde hayatımızda kaç defa katılabilecegizki bu yarışlara.
çocuklarımıza anlatabileceğimiz bir anı olarak kalmasını istiyorum birazda :D
dahan valla orda sanırım en tecrübesiz ben olacağım ama farketmez amaç eglenmek. bakarsın iyi sonuçlar alırız bir :)

sanırım akşam birazdaha pratik yapmam lazım benim :)