Orijinalini görmek için tıklayınız : Oil Catch Tank hangi girişe olacak ?
Ucanadamyoktur
20-09-2016, 22:57
Herkese merhabalar başlıktanda anlaşılacağı üzere konu forumda da konusu baya bir dönen oil cacht tank üzerine. 1 sene önce greddy oil cacht tank almıştım tankı içinden çıkan yüksek kaliteli (!) bahçe sulama hortumlarıyla birlikte taktık klasik olarak borular büzüştü sıcaktan gevredi. Şimdi asıl önemli olan konu külbütör kapağından 2 tane hava çıkışı mevcut ilk taktığımızda boruyu külbütörden çıkıp manifolda giren kısıma yani aşağıdaki çıkışa bağlamıştık.
http://i.hizliresim.com/kEM93D.jpg (http://hizliresim.com/kEM93D)
Ama birde külbütörden kelebeğe olan bir çıkış var. O da aşağıdaki fotoğrafta.
http://i.hizliresim.com/3AO6a5.jpg (http://hizliresim.com/3AO6a5)
Şimdi önemli olan konu bu girişlerden hangisine bağlamam doğru olur ? Yoksa her ikisine de ayrı ayrı cacht tank bağlamak mı lazım kafam baya bi çorba durumunda. Ayrıca birde 1.8 emme kelebek taktıktan sonra külbütörden kelebeğen giren hortumun orası baya baya yağlanmış daha önceden böyle birşey yoktu bu normal mi ?
Araç 1.6 vvt-i corolla
Aldığım cacht tank bu ve içi boş bunun içine bulaşık teli yerleştirmeyi düşünüyorum.
http://www.greddy.com/upload/img/1350021_g.jpg
Çorba olmalık bir durum yok hangisine bağlarsan bağla işlevini görür farketmez.
Ucanadamyoktur
21-09-2016, 19:31
Çorba olmalık bir durum yok hangisine bağlarsan bağla işlevini görür farketmez.
İkisine bağlanması daha verimli olmaz mı peki yani 1 tanesi yine motora verince çok aman aman fark olmayacağı kanısındayım forumda okuduklarımdan sonra.
painkller
21-09-2016, 20:14
bir T hortum ile 2 si birleştirilebilir diyeceğim ama bu sefer 1inden çıkan yağ diğer hortumdan külbültör kapağına geri dönmez mi ?
bende de 2 adet mevcut lakin 1i hava filtresinden önce sünger bezli bir haneye, diğeri karbüratörden sonra emmeye takılıyor.
Ben aldığım yağ yakalama tankını emmeden öncesine takacağım bence asıl yanmaması gereken yağ buraya gidiyor, en azından benim aracım için.
Hava filtresine gideni ise girişini bir hortumla körledim, külbültör çıkışınada ufak bir filtre bağladım hiç yoktan filtreyi pisletmeyelim.
2 sinide aynı yere bağlamayı ben pek mantıklı bulmadım dediğim gibi nasıl bir basınç veya akış var bilmiyorum ama T ek ile birleştirilirse 2 hortum, külbültörden çıkan yine geri dönücektir illaki.
Ucanadamyoktur
22-09-2016, 11:33
bir T hortum ile 2 si birleştirilebilir diyeceğim ama bu sefer 1inden çıkan yağ diğer hortumdan külbültör kapağına geri dönmez mi ?
bende de 2 adet mevcut lakin 1i hava filtresinden önce sünger bezli bir haneye, diğeri karbüratörden sonra emmeye takılıyor.
Ben aldığım yağ yakalama tankını emmeden öncesine takacağım bence asıl yanmaması gereken yağ buraya gidiyor, en azından benim aracım için.
Hava filtresine gideni ise girişini bir hortumla körledim, külbültör çıkışınada ufak bir filtre bağladım hiç yoktan filtreyi pisletmeyelim.
2 sinide aynı yere bağlamayı ben pek mantıklı bulmadım dediğim gibi nasıl bir basınç veya akış var bilmiyorum ama T ek ile birleştirilirse 2 hortum, külbültörden çıkan yine geri dönücektir illaki.
Evet gayet mantıklı fakat şöylede bir durum mevcut T ile bağladık diyelim yağ buharının gireceği hortumlar T olucak ve cacht tankın 1 gözüne bağlanılacak diğer emiş kısmı daha kuvvetli olduğu için ve külbütör kapağında çıkan her çıkış zaten buharı dışarı üflüyor emiş kısmıda zaten cacht tankın içine çekicek dışarı atılanları ama dediğiniz gibi bir tarafın basıncı az biri fazla olup külbütöre geri gönderirse boşuna uğraş olur o zaman mantıklı olan 2 cacht tank alıp ayrı ayrı bağlamak gibi gözüküyor yada cacht tankı basit bir şekilde kendimiz yapıcaz.
painkller
22-09-2016, 12:53
Evet gayet mantıklı fakat şöylede bir durum mevcut T ile bağladık diyelim yağ buharının gireceği hortumlar T olucak ve cacht tankın 1 gözüne bağlanılacak diğer emiş kısmı daha kuvvetli olduğu için ve külbütör kapağında çıkan her çıkış zaten buharı dışarı üflüyor emiş kısmıda zaten cacht tankın içine çekicek dışarı atılanları ama dediğiniz gibi bir tarafın basıncı az biri fazla olup külbütöre geri gönderirse boşuna uğraş olur o zaman mantıklı olan 2 cacht tank alıp ayrı ayrı bağlamak gibi gözüküyor yada cacht tankı basit bir şekilde kendimiz yapıcaz.
havanın akışını hesaplamak dışında bu hortumların duvarlarında adezyon sebebiyle birikme oluyor (her ne kadar yağ buharı olsada, hortumların içinde soğuyup yapışıyor. , ister istemez çap azaldığı için debiside değişken oluyor ama benim aracımda bu çıkan yağ miktarı çok çok önemsenicek durumda değil; o yüzden düz olarak filtre taktım hava filtresine gidene filtreyi demiz tutmak adına, emme için olanada tankı kullanacağım 1.6 ga16ds sunny için bu durum.
gelelim emme manifolduna direk gidene bundada yağ tankını olabildiğince soğuk bir alana koymak gerekiyorki buharla yağ ayrışıp, tank sadece bir uğrak noktası olmasın, yağı depolayıp havayı-buharı geri manifolda gönderebilsin.
pek bir bilgim yok bu konuda ama, ayrı ayrı tanktan made tanka 2.bir giriş açılabilir. 2 giriş, t ile 1 çıkış yapılabilir.
mikelazi
22-09-2016, 15:15
ben tekrardan emmeye baglamadım.pvc den gelen tank içinde kalıyor.diger çıkışta krank filtresi var.yani ne yag nede yağ buharı tekrardan emmeye girmiyor.
Ucanadamyoktur
22-09-2016, 15:57
havanın akışını hesaplamak dışında bu hortumların duvarlarında adezyon sebebiyle birikme oluyor (her ne kadar yağ buharı olsada, hortumların içinde soğuyup yapışıyor. , ister istemez çap azaldığı için debiside değişken oluyor ama benim aracımda bu çıkan yağ miktarı çok çok önemsenicek durumda değil; o yüzden düz olarak filtre taktım hava filtresine gidene filtreyi demiz tutmak adına, emme için olanada tankı kullanacağım 1.6 ga16ds sunny için bu durum.
gelelim emme manifolduna direk gidene bundada yağ tankını olabildiğince soğuk bir alana koymak gerekiyorki buharla yağ ayrışıp, tank sadece bir uğrak noktası olmasın, yağı depolayıp havayı-buharı geri manifolda gönderebilsin.
pek bir bilgim yok bu konuda ama, ayrı ayrı tanktan made tanka 2.bir giriş açılabilir. 2 giriş, t ile 1 çıkış yapılabilir.
Aslında aralarında çok büyük fark yok 2 ayrı çıkış olduğu için. Biri manifolda biri emmeye giriyor hata emmeye giren boru için kelebeğe giren boru büyük ve fotoğrafta da belirtmiştim ve göüküyor kelebeğe giren hortumun külbütör tarafı emme kelebeke büyüdükten sonra baya bi yağlanmış ilk oraya bağlamayı düşüyorum.
ben tekrardan emmeye baglamadım.pvc den gelen tank içinde kalıyor.diger çıkışta krank filtresi var.yani ne yag nede yağ buharı tekrardan emmeye girmiyor.
Aslında mantıklı onu bende düşündüm fakat manifolda giren hortumu söktüğümde araç rölantide stop ediyor cacht tanka bağladığımda herhangi bir şekilde öyle bir problem oluşmuyor orayı illa ki bi şekilde cacht tanka bağlamak lazım yada herhangi bir şekilde emişe maruz kalması gerekiyor.
Ucanadamyoktur
23-09-2016, 21:47
Bugün tekrardan aktive ettim cacht tankı külbütörden kelebeğe girişe bağladım diğer taraf için beklemedeyim henüz ya forumdan gördüğüm şekillerde yapıcam yada bir tane daha cacht tank alıcam bakalım durumları tekrar paylaşırım :)
http://i.hizliresim.com/MkR8vM.jpg (http://hizliresim.com/MkR8vM)
Motorun kirini şey yapmayalım fazla :D :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.