Orijinalini görmek için tıklayınız : Kiralık Araç Parça Değişimi
sky clio
27-09-2016, 16:31
Herkese merhaba,
Şirketimizin araç kiraladığı bir firma var ve yine aynı firmya 10bin kmde bir bakıma gidiyoruz, araçlarımızda Fiat Linea.
Ben sağlık sektöründe medikal cihazların teknik servis mühendisliğini yapıyorum. Firmamız ncihazlarının arıza bakım gibi durumlarında, İstanbul hariç tüm Türkiye bakıyorum. Ve hemen hemen 2 ayda 1 araç bakıma giriyor kmden dolayı.
Geçen ay 40bin bakımı vardı bende aracı servise bakım için bıraktım. Bakım sırasında aracın baskı balatası değişmiş. Aracı almaya mesaiden sonra gittiğim için güvenlikten almıştım. O yüzden o gün araca ne yaptılar bilmiyordum ki zaten bakımda her seferinde aracın sıkıntıları söylesende fark etmiyor, bakım falan yapmadan iç dış yıkayıp verdikleri için ne yaptılar diye merak etmedim.
Bir ay sonra şirkete e fatura geldi. Baskı balata değişmiş 471 tl tutmuş. 75binden önce değiştiği için kullanım hatası imiş şirkete fatura etmişler. Şirkette doğal olarak bana maaş kesintisi olarak yansıtacak.
Tabi can sıkıcı bir durum. Ne yapabilirim tavsiyeniz nedir.
Teşekkürler şimdiden.
Benim bildigim servisler rutin bakımın dışında bi parça değişimi olunca telefonla bildirim yaparlar. Size böyle bi çağrı gelmeden nasıl değişim yapmışlar anlamadım.
SULTANOGLU
27-09-2016, 16:40
Can sıkıcı bir durum ama sanırım debriyaj konusunun kontratta yazıyor olması lazım. atıyorum 100.000 km de bir değişim hakkınız vardır belki. Benim eski şirket aracımda bu tarz bir olay vardı.
sky clio
27-09-2016, 16:54
Benim bildigim servisler rutin bakımın dışında bi parça değişimi olunca telefonla bildirim yaparlar. Size böyle bi çağrı gelmeden nasıl değişim yapmışlar anlamadım.
Diğer bir olay da bu ilgilenen personele bana herhangi bir bildirimde bulunulmadı diyince, baskı balata bitmiş ise size sormadan değiştirirler dedi
Can sıkıcı bir durum ama sanırım debriyaj konusunun kontratta yazıyor olması lazım. atıyorum 100.000 km de bir değişim hakkınız vardır belki. Benim eski şirket aracımda bu tarz bir olay vardı.
75bin km dolmadan değiştiği için fatura etmişler.
Fakat ben arabadan şikayetçi değildim.
Hayatım boyunca ilk defa araba kullanmadım sonuçta baskı balatası bitmiş bitmemiş az çok anlarım. Ve kiralayan firmaya bakıma götürdüğüm için değişen parça da verilmiyor.
LnchCntrl
27-09-2016, 16:55
Resmi olarak ne yol izlersin bilmiyorum ama öyle araç sahibine sormadan bitmiş zaten bu değiştirme diye bişe olmaz
bu ne saçmalık. ben yolda kalana kadar binecem mk sanane. param yok belki
Şirketin sana yansıtmaması gerekir. Hoş olmamış...
En ucuza kiralayacağız diye sinekten yağ çıkaran satınalmacı yada personellerin yediği haltlar bunlar... Benzerleri ile bizde karşılaştık maalesef... Anahtar kaybını falanda kapsamıyorlar artık...
SULTANOGLU
27-09-2016, 16:59
eğer sana sormadan debriyajı değiştirdilerse bunun üstüne gideiblirsin. sonuçta sen bunun değişmesi gerektiğini söylememişin.
Sen şikayetçi değilsen, ona neymiş debriyaj bitmiş bitmemiş. Sana çıkarıp senin bitik debriyaj bu dese bile nereden bileceksin senin aracının olduğunu? Ayrıca bütün gün trafikte giden aracın debriyaj ömrü ile uzun yol yapan arabanın debriyaj ömrü bir olmaz buda ayrı bir olay. 75.000km kime göre neye göre gitmesi gerekiyormuş debriyajın ? Senin arabana şuan takılan orjinalmi yan sanaimi? Belkide çaktılar verdiler 20.000 sonra biterse yine sen mi suçlu olacaksın ? Böyle saçmalık görmedim
Servise telefon kayıtlarını incelet, talimat vermediğini söyle, neye göre değiştirdiklerini sor.
Mesai saatleri dışında araç teslimatı yasak değil mi?
Benim arabada da şikayetim yoktu. Bakıma verdim, bir telefon geldi. Aracınızı yarın verebileceğiz. Dedim hayırdır, dediler debriyaj değiştireceğiz. Dedim benim şikayetim yok, dediler bizim teknisyenler değişimi uygun gördüler ve kiralama şirketinden onay aldılar.
Bana yansıyan birşey olmadı ama olay ilgincime gitti......
KoramiraL
27-09-2016, 20:31
Kiraladığınız firmaya bilgi verilmiş ola bilir onlarda onay vermiş ola bilirler bu durumda sen kiralanan firma ile konuş durumu anlat senin baskı balatadan şikayetinin olmadığını sadece bakım için gittiğini bildir 150.000 km nasıl baskı balataya ömür biçiyorlar onuda anlamış değilim 40 bin km de bir lastik değiştirmek hakkınız ama kiraladığınız firma ile aranızda olan duruma bakmakta gerekir ayrıca.
onursumer
27-09-2016, 20:42
çok bu tarz işlemlerle alakam olmadığında bilgi sahibi değilim ama çok saçma geldi
sizin debriyaj ile ilgili şikayetinizin olmadığını rutin bakıma girdiğini ve debriyajın bitik olmadığını idda etmeniz mantıklı olur
Kiralık araçlarda maalesef böyle sıkıntılar vardı var bende astra j vardı 20.000 de krum bağladı diye pistonları değişmişti oo tamamen kiraladıgınız fırma ve servis arasında kullanıcığı fazla benimsemezler geçmiş olsun
KoramiraL
27-09-2016, 21:13
Kiralık araçlarda maalesef böyle sıkıntılar vardı var bende astra j vardı 20.000 de krum bağladı diye pistonları değişmişti oo tamamen kiraladıgınız fırma ve servis arasında kullanıcığı fazla benimsemezler geçmiş olsun
Hakkaten ilginç firmaymış Kurum bağladı diye evvelden evlerinde Kömür sobası varsa oda kurum tuttuğunda napıyorlardı acaba yada baca kurum bağladığında :D
Hakkaten ilginç firmaymış Kurum bağladı diye evvelden evlerinde Kömür sobası varsa oda kurum tuttuğunda napıyorlardı acaba yada baca kurum bağladığında :D
Oyle hatta gelip opel incelemiş yapılsın sıkıntı yok demiş fotograflarını bulursam atarım şimdi :D
RottingChrist
27-09-2016, 22:32
benim çalıştığım şirkette de araçların hepsi kiralık. benim sorumlu olduğum 7 araç var ve ara ara buna benzer durumlar yaşanıyor. ama burda iş tamamen çalıştığın şirket ve kiralayan firma nın insafına kalmış. benzer bir durum benim elemanlardan birinin başına geldi. xxx de değişmesi gereken balata daha erken olan yyy km de bitti ve değişti. kiralayan firma çalıştığım şirkete bunun xxx km de ancak değişebilir ama önce değiştiği için bunu size fatura ediyorum dedi. şirket te kullanıcıya bunu yansıtmak isteyince şöyle bir savunma yaptık. üretici firma bu balatayı xxx de değişmesi uygun diyor ama hangi kullanım şartlarında? nekadar yük? hangi şehirin trafiğinde? edirne istanbul arası gidip gelen bir araba ile eminönü şişli osmanbey trafiğinde cebelleşen bir aracın balata değişim km leri asla aynı olmaz. sen aracının bakımlarını zamanında yaptırmaz geciktirir ve bundan kaynaklı bir sorun olursa bunu anlar ve kabul ederim fakat senin durumda iş verenin çok ayıp etmiş.
Senin iş veren ve satın almaya bakan arkadaşlar şerefsizmiş
Senin maaşına göz dikmişler
Bu nasıl bir karakterdir arkadaş 400 küsür liraya batacaksa batsın o şirket zaten
Kiraladığınız firmaya bilgi verilmiş ola bilir onlarda onay vermiş ola bilirler bu durumda sen kiralanan firma ile konuş durumu anlat senin baskı balatadan şikayetinin olmadığını sadece bakım için gittiğini bildir 150.000 km nasıl baskı balataya ömür biçiyorlar onuda anlamış değilim 40 bin km de bir lastik değiştirmek hakkınız ama kiraladığınız firma ile aranızda olan duruma bakmakta gerekir ayrıca.
Nasıl "okumadan yazılır"a örnek bir mesaj olmuş :D
Aracın kiralandığı yerle bakıma gittiği yer aynı, muhtemelen kiralamadaki pazarı görüp bu işe soyunan aynı zamanda oto bakım/servis hizmeti de veren bir işletme. Yani sözleşmeye ne yazdılarsa ve arkadaşın satın almacısı ne kabul ettiyse odur, onların borusu öter. Ayrıca debriyaj için biçilen ömür 75bin km imiş.
Öncelikle sözleşmeyi incelemek lazım, eğer baştan kabul ettiğiniz şartlardan dolayı haksızsanız bile ben olsam yöneticimle konuşurdum 471 lira şirkete dokunmaz ama çalışan biri için az rakam değil.
sky clio
28-09-2016, 07:58
Kiralayan firma ile servis hizmeti veren firma aynı olunca insanın eli kolu bağlı oluyor. Çıkan baskı balatayı istiyorum, şikayet de bulunucam. Adamlar kendi arabamızın olduğu için vermiyoruz diyor.
Dün baya kiralık araç firma yetkilisi personel ile baya bir münakaşaya girdim. Ama ucuza araba kiralayacağız diye salak saçma bir sözleşme imzalanmış.
Teşekkürler herkese herhangi bir gelişme olursa paylaşacam.
Adamların işi için arabalarını kullan ayda 5k km kadar sonra baskı balata değişince senin maaşından kessinler olaya bak sen. Bu işverenler ne kadar uyanık
Sözleşme örneğini alıp inceleyin derim.Böyle bi hakları var mı?Orada detaylı şekilde yazarlar.Bende biyomedikalciyim çoğu firma artık böyle çalışanından bir şeyler kesmeye başladı. Mesela benim çalıştığım şirket aracı eve gidiş geliş için kullandığım araçtan aylık sabit 150 tl kesiyor.Ev iş mesafem 22 km eğer bu km aşılırsa yada hafta sonu kullanırsam km başı 30 kuruş maaştan kesinti yapıyor.Sektör gün geçtikçe pintileşmeye başladı
en ama en büyük handikap aracı kiraladığınız firmanın bir yandan serviside veren firma olması.
burada özelliklede kiralayan firma art niyetli ise'ki %90 öyle adamlar havadan sudan sebebler üretip masraf,arıza, garanti dışı, kullanım hatası keserler.
burada iş tamamen ama %110 bir eminlikle söylüyorum iş tamamen senin satın almacının yaptırımında, duruşunda bitiyor.
satın almacının demesi gereken tek şey abi aracı verirken çalışıyormuydu? evet!
arıza var düzelt dedikmi? hayır!
çıkan parçayı verdinmi? hayır!
o halde hiç var olmamış bir işlem için kusura bakma ödeme yapamam deyip size fatura iadesi faturası kesecem deyip sertçe tepkisi koyacak, bu durumda işçisine hiç sormadan konuşmadan kesmekte neymiş ya.
KoramiraL
28-09-2016, 10:08
Nasıl "okumadan yazılır"a örnek bir mesaj olmuş :D
Aracın kiralandığı yerle bakıma gittiği yer aynı, muhtemelen kiralamadaki pazarı görüp bu işe soyunan aynı zamanda oto bakım/servis hizmeti de veren bir işletme. Yani sözleşmeye ne yazdılarsa ve arkadaşın satın almacısı ne kabul ettiyse odur, onların borusu öter. Ayrıca debriyaj için biçilen ömür 75bin km imiş.
Öncelikle sözleşmeyi incelemek lazım, eğer baştan kabul ettiğiniz şartlardan dolayı haksızsanız bile ben olsam yöneticimle konuşurdum 471 lira şirkete dokunmaz ama çalışan biri için az rakam değil.
Okumadan yazılır şeklinde değilde kiralık araçların bakımlarıyla ilgilenince birde merdiven altı diye tabir edilen dükkanlardan kiralanmayınca öyle olmuş
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.