PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Devir saatinde ani yükselme ve araç viteste iken gelen ses



rain man
04-10-2016, 12:34
Herkese merhabalar. Aracım alfa romeo 147 dizel yazılımlı büyük turbolu vs. Yaklaşık iki gündür bu iki şikayetim eş zamanlı başladı yaklaşık 15 bin km önce o işlemler yapılırken baskı balata volant orjinal olarak sıfırlandı, akslar da 20 bin km önce revize edildi dış kafaları değişerek.


1. Hep olmasa da özellikle 3 4 5 ve 6. Vitesten sonra gaza yüklenince 3 bin devir seviyesine gelince aniden 3200 oluyor hızlanma kesiliyor 2900 civarına düşüyor ve oradan normal şekilde hızlanmaya devam ediyor. Baskı balata olma ihtimalini düşünmek dahi istemiyorum başka ne olabilir?

2.Özellikle 4. Viteste başıma geliyor, giderken viteste gazdan ayağımi çekiyorum pervane sesi gibi dönen bi ses geliyor. Akslar aklıma geldi veya sigorta kutusu vs sabit değil acaba onlar mı çarpıyor dedim debriyaja basınca ses gidiyor ama.

rain man
04-10-2016, 13:39
Bi rams değil günceli.

Ama bi sorun varsa benim ramıma koyabilir günceli.

rain man
05-10-2016, 12:04
Bugün deneme amaçlı El frenini çekip 4. viteste kalkmaya çalıştım bir 4-5 saniye kadar denedim stop etmedi boşa aldım balata kokusu geldi.

Servis ile konuştum, bir ayarı olabileceği bitmemiş olabileceğini söylediler. Açıkçası Dikkatli kullanmış olmama rağmen 15 bin'de ve basınç ciddi düşükken yemiş olması beni üzer.

Baskı balata ve aks konusunda güçlendirici neler yapılabilir diye sorumu sorayım.

Araç gelmeden sadece baskı balata gönderilse bu amiyane tabirle "bronz çakılma" işi yapılabilir mi?

Aks konusunda ise dış aks kafaları değişirken yapan tornacı araca özel aks ürettiğini söylemişti. Ama işin custom oluşu ve gel yaparızcı abilerden olabilme ihtimalinden dolayı uzak durdum. Gerçekten böyle bir iş yapılabilir mi güvenilir olur mu?

0M42
05-10-2016, 12:16
Anlattıklarına bakılırsa debriyajın kaçırıyor gibi görünüyor

rain man
05-10-2016, 14:41
Anlattıklarına bakılırsa debriyajın kaçırıyor gibi görünüyor

Başka bir sebebi olabilir mi? Merkezlerden yapılan bir ayarı var mıdır ya da şanzuman yağı ile ilgili bir hadise olma durumu nedir?

levent
05-10-2016, 14:55
Debriyaj kaçırmaya başlamış gibi geliyor bana da.

rain man
05-10-2016, 16:36
Debriyaj kaçırmaya başlamış gibi geliyor bana da.

Peki 4. viteste giderken gaza basmadığım anda gelen tıkırtı sesinin gaza veya debriyaja basınca kesilmesi de debriyajla mı alakalıdır?

0M42
05-10-2016, 19:23
Peki 4. viteste giderken gaza basmadığım anda gelen tıkırtı sesinin gaza veya debriyaja basınca kesilmesi de debriyajla mı alakalıdır?

Yağ la ilgili bir problem olacağını sanmıyorum ayarı olacağınıda.Çıkan sesinde debriyaj bilyasından kaynaklı olabileceğini düşünüyorum.

semavi
06-10-2016, 21:27
Debriyaj.... Turbonun gücüne anı karşılık veremeyip daha sonra yakalayabiliyor balata. Genelde turbonun güçlü olduğu devirde olur bu olay.... Benzer durumda ki aracı 15bin km kullandım öylede sattım. Basmazdan kısa vadede çok sorun yaratmaz...

rain man
06-10-2016, 21:33
Yağ la ilgili bir problem olacağını sanmıyorum ayarı olacağınıda.Çıkan sesinde debriyaj bilyasından kaynaklı olabileceğini düşünüyorum.

Anladım. Sadece 4. viteste olması da bu anlama gelir o zaman diyorsunuz. Eyvallah.


Debriyaj.... Turbonun gücüne anı karşılık veremeyip daha sonra yakalayabiliyor balata. Genelde turbonun güçlü olduğu devirde olur bu olay.... Benzer durumda ki aracı 15bin km kullandım öylede sattım. Basmazdan kısa vadede çok sorun yaratmaz...

Ben de aynı şekilde düşündüm düşünüyorum da abi. Aynı şekilde 15 bin oldu. Bitmemiştir bitmesi belki zordur ama sanırım koopere olamıyorlar çıkan tork ile.

Bu işi çözebileceğim yer ile görüştüm. Eğer işin aciliyeti yoksa geniş zamanda gideceğim. Ama yok seni yolda yakında bırakır denirse (ne kadar dikkatli kullanırsam kullanayım) o zaman söküp göndereceğim. Ama şu 4.te giderken gaza basmayınca tık tık tık tık yapması can sıkıcı.

semavi
07-10-2016, 10:10
1-2de çok hissedilmez...

4 yada 5 te Turbonun gücünü verdiği bantta gaza biraz yüklenirsen bir kaç yüz devirlik kaçırma yapar, sonra balta tutunur ve normale döner. Eğer çok yumuşak gaz hareketinde dahi yapıyorsa sorun... Sadece o anda gaza biraz yüklediğinde yapıyorsa bir süre idare eder yolda bırakmaz...

KGüneyli
07-10-2016, 10:19
Debriyaj .

rain man
07-10-2016, 11:17
1-2de çok hissedilmez...

4 yada 5 te Turbonun gücünü verdiği bantta gaza biraz yüklenirsen bir kaç yüz devirlik kaçırma yapar, sonra balta tutunur ve normale döner. Eğer çok yumuşak gaz hareketinde dahi yapıyorsa sorun... Sadece o anda gaza biraz yüklediğinde yapıyorsa bir süre idare eder yolda bırakmaz...

2. dediğin gibi yapıyor abi. Debriyaj veya elemanları olduğuna eminiz. Servisin dediğine göre debriyajda pim diye adlandırılan bir parçanın ömrünün bitmesine bağlı. Baskı balata ile ilgili olduğunu şimdilik düşünmüyoruz. 4 ve 5'te yüklenince ani hızlanmada o şekilde oluyor. Hep değil. Gaza yarım veya daha az basarsam ki genelde öyle basıyorum, o zaman sorun yok. Ama ertelemeden halledeceğim yine de.

Ankara'da iyi bir bronz ustası var reklam yapmayayım gitmeden, ama bronz ile ilgili çekincelerim var. Günlük kullanımda gerçekten de rahatsız eder mi? Yani yarın öbür gün girdiğim bir trafikte beni perişan eder mi?

rain man
08-10-2016, 18:53
Evet güncelietta diyelim.

Bronz baskı balatanın günlük konforu bozmadan kullanılma imkanı var mıdır? Stok 150 hp bir aracın baskı balatasını 250 hp civarı bir güce çıkardığınızı düşünürseniz o baskı balataya kevlar ekletmek çok mu fuzuli olur?