Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo için E46 mı e36 mı ?
dulger007
04-10-2016, 13:54
Selamun aleyküm
Arkadaşla beraber bmw e46ci yada e36ci turboluyacaz. Hangi kasa ve hangi motor konusunda kararsız kaldık. Araç günlük kullanımda olacak drif , spin de işin içinde olacak tabi :) Araştırdık biraz e36 3.28 öneriyorlar genelde. Benim fikrim e46 3.20Ci makyajlısını alıp turbolamak ama motoru ne kadar turbolamaya uygundur bilmiyoruz. E46-E36 3.20 mi 3.25 mi 3.28 mi. 3.20ci alıp portpolish de yapılabilir. 3.20ci istememin sebebi normal kullanımda yakıt olarak daha ekonomik olması. Birde bi kafamı karıştıran olay daha var diferansiyel konusu. Bmw ler fabrika çıkışlı hepsi lsd limi oluyor , spin ve drift de düşündüğüm için kilitli dif şart alırkenmi kilitli tercih etmeliyiz yoksa sonradanda kilitli dif tedarik edip montajlıyabilirmiyiz ?
ertantamer
04-10-2016, 15:00
Bildiğim kadırıyla e36 328 aliminyum blok sağlıklı olduğunu söylemiyorlar 325 e36 turbo için mantıklı olabilir. M serilerinde kilitli difransiyel ve lsd var sadece. bu konuda daha bilgili insanlar var onlar sağlıklı cevaplar verir.
dulger007
04-10-2016, 15:17
Cevabınız için sağolun , detaylı ve işin içinde olanların yorumlarını bekliyorum dört gözle
Emre-Dylan
05-10-2016, 16:56
Turbo için m54 seriside m52 seriside m50 seriside başarılı ama m50b25 döküm blok bi tık daha iyi motor forged yapılmadan 330 350hp arası verir yani e36 daha başarılı bence. Stroker yaparsan m5xb20 motora, daha çok yakarsın normal m5xb25'den veya m5x30'dan. e46 bence daha al benili elit bir araç ben olsam e46 3.30 alıp sc yapardım m3'le kafa kafaya yürürdü.
dulger007
05-10-2016, 18:03
Cevap için sağolun. Günlük kullanımda ve trafiği biraz yoğun olan bir yer için 3.30 yakıt olarak çok yorar beni. İstediğim zaman istediğimi verecek normal kullanımdada iyi bir tüketim değeri sunacak bir araç istiyorum
m54 çift vanoslu motor vanosun ayarlamaları ve beyin kontrol zorunluluğu gereği turbolamaya daha fazla zaman ve para ister.
Turbo icin sanırım en kafa rahat motor non-vanos m50b25. En azından cogu driftcinin tercihi bu yönde.
Kilit konusu şöyle,
M3lerin hepsinde var.
M3 harici diger motorlarda, ASC olan araclarda fabrikasyon kilit yok, olmayanlarda var. Yani özetle, 96 model altı m50b20 ve m50b25 motorlu araclarda fabrikasyon kilit var.
Ama artık 20 yasındaki aracın fabrikasyon kaydına bakarak kilit olup olmadıgını anlamak zor :)
Emre-Dylan
05-10-2016, 20:37
Cevap için sağolun. Günlük kullanımda ve trafiği biraz yoğun olan bir yer için 3.30 yakıt olarak çok yorar beni. İstediğim zaman istediğimi verecek normal kullanımdada iyi bir tüketim değeri sunacak bir araç istiyorum
Aralarında abartılacak kadar bir yakıt farkı yok diyebiliriz, redline'da kullanmazsan 5 10 lira fark olur yakıtta.
e46 3.30ci Şehir içi yakıt tüketimi: 12.8 Lt/100 km Şehir dışı yakıt tüketimi: 6.9 Lt/100 km Ortalama yakıt tüketimi: 9.1 Lt/100 km
e46 3.20ci Şehir içi yakıt tüketimi: 12.2 Lt/100 km Şehir dışı yakıt tüketimi: 6.9 Lt/100 km Ortalama yakıt tüketimi: 8.9 Lt/100 km
e36 3.28ci Şehir içi yakıt tüketimi: 12.8 Lt/100 km Şehir dışı yakıt tüketimi: 6.8 Lt/100 km Ortalama yakıt tüketimi: 8.5 Lt/100 km
e36 3.25ci Ortalama yakıt tüketimi: 8.6 Lt/100 km
dulger007
07-10-2016, 10:36
m54 çift vanoslu motor vanosun ayarlamaları ve beyin kontrol zorunluluğu gereği turbolamaya daha fazla zaman ve para ister.
M52 mi önerirsiniz ? M52 hangi 1991-1996 yılları arası kullanılan motormu acaba ? Birde e46 daki 3.20 yada 3.30 daki motoru nasıl yorumlarsınız sizce yatkınmıdır sonradan turboya ?
dulger007
07-10-2016, 10:37
Turbo icin sanırım en kafa rahat motor non-vanos m50b25. En azından cogu driftcinin tercihi bu yönde.
Kilit konusu şöyle,
M3lerin hepsinde var.
M3 harici diger motorlarda, ASC olan araclarda fabrikasyon kilit yok, olmayanlarda var. Yani özetle, 96 model altı m50b20 ve m50b25 motorlu araclarda fabrikasyon kilit var.
Ama artık 20 yasındaki aracın fabrikasyon kaydına bakarak kilit olup olmadıgını anlamak zor :)
Bende araştırdım videolara baktım hep 3.28 ler :) benimde aklımda e36 kasa için 3.25 seceneği vardı doğru düşünüyormuşum demek. E46 da hangi motor seçeneğini önerirsiniz ?
dulger007
07-10-2016, 10:39
Aralarında abartılacak kadar bir yakıt farkı yok diyebiliriz, redline'da kullanmazsan 5 10 lira fark olur yakıtta.
e46 3.30ci Şehir içi yakıt tüketimi: 12.8 Lt/100 km Şehir dışı yakıt tüketimi: 6.9 Lt/100 km Ortalama yakıt tüketimi: 9.1 Lt/100 km
e46 3.20ci Şehir içi yakıt tüketimi: 12.2 Lt/100 km Şehir dışı yakıt tüketimi: 6.9 Lt/100 km Ortalama yakıt tüketimi: 8.9 Lt/100 km
e36 3.28ci Şehir içi yakıt tüketimi: 12.8 Lt/100 km Şehir dışı yakıt tüketimi: 6.8 Lt/100 km Ortalama yakıt tüketimi: 8.5 Lt/100 km
e36 3.25ci Ortalama yakıt tüketimi: 8.6 Lt/100 km
Gazlama durumumda çok fark edeceğine inanıyorum ben. Gönül isterci e46 3.30ci ama yakıt düşündürüyor işte :) muhtemelen ya e36 3.25 ya e46 3.20 yada 3.30 olacak zaten
Kaporta parçaları temini açısından ucuzluk kolay bulunurluk için E36 diyorum.
Drift olacaksa ufak tefek kazalar olacaktır :)
evolution_9
07-10-2016, 12:09
hocam e 46 3.20 kıçını kaldıramıyor turbolasanda diğer seçeneklerinin yakınından geçmez bence kafandan sil o arabayı hiç para harcama boşuna
ufuksaracci
07-10-2016, 12:16
Spin nedir ?
Emre-Dylan
07-10-2016, 12:18
M50 91-96 arasında var. Turbo için vanossuz motor daha iyi tago abininde dediği gibi yazılım daha sorunsuz olacaktır. E46 3.20i turboya değer mi bence değmez sağlıklı motor forgedlanmadan 240 250hp verir krankta. İşçilik malzeme filanda 15bin tlyi bulur. Temiz bi e46 320ci şuanda zaten 45bin lira. Stroker yapsan yakıt yine artacak ayrıca strokere 7 8bin lira gidecek ve normal 330dan daha çok yakacak. Mxb20 pek fiyat/perf durmuyor bu arada e36 her ne kadar efsane olsada çok sıradanlaştı butçe varsa e46.
1.8 turbo
08-10-2016, 09:40
E46-E36 3.20 mi 3.25 mi 3.28 mi. 3.20ci alıp portpolish de yapılabilir. 3.20ci istememin sebebi normal kullanımda yakıt olarak daha ekonomik olması.
kafamda delı sorular ? turboya alternatıf portpolısh mı yapcaksınız anlamadım.
yanlıs anlama profılınde gorunmuyor yaşını merak ettım daha onceden bmw ya da drıft ya da turbo tecruben var mı? ilk mi olcak
328 tercıh edılme sebebı fabrıka cıkısı en dusuk sıkıstırma 328de. ufak bır turboyla 0.8 bar sorunsuz uzun sure kullanırsın 300 hp cıvarı guc ıle
saglam bır setup ıcın non vanos m50b25 lazım. hem vanos derdı yok hem non vanosun kolları cok kalın turbo ıcın ıdeal
dulger007
08-10-2016, 11:44
kafamda delı sorular ? turboya alternatıf portpolısh mı yapcaksınız anlamadım.
yanlıs anlama profılınde gorunmuyor yaşını merak ettım daha onceden bmw ya da drıft ya da turbo tecruben var mı? ilk mi olcak
328 tercıh edılme sebebı fabrıka cıkısı en dusuk sıkıstırma 328de. ufak bır turboyla 0.8 bar sorunsuz uzun sure kullanırsın 300 hp cıvarı guc ıle
saglam bır setup ıcın non vanos m50b25 lazım. hem vanos derdı yok hem non vanosun kolları cok kalın turbo ıcın ıdeal
Hacmi arttırmak için portpolish yapılabilir dedim. Benim yaşım sizi ilgilendirmez. Araçlarımın hepsi bmw drift tecruben yeterli seviyede var.
Konuya gelecek olursak e36 kasada m50b25 öneriyorsunuz peki e46 kasa için hangi motor seçeneğini önerirsiniz ?
motor kötu durumda e46 al m50b25 swapla eskı paracalarıda satarsın
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.