PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : F1 Haber kosesi



Eriador
19-10-2016, 21:51
Burasi haber kosesi olsun , guncel haberleri burda paylasip , konusalim

https://images5.alphacoders.com/431/431779.jpg

Eriador
19-10-2016, 21:58
baslangic Buyrun Brawn reis Mercedes'e gecirdi .

Brawn: Wolff ve Lauda'ya guvenmediğim icin Mercedes'ten ayrıldım | Formula 1 haberleri | Motorsport.com (http://tr.motorsport.com/f1/news/brawn-wolff-ve-lauda-ya-guvenmedigim-icin-mercedes-den-ayrildim-840121/) ( haberin tamami icin tiklayabilirsiniz )

Ross resmen ezmis paralari ile buraya geldiler yoksa bir hicler demis . katiliyormuyuz ? katiliyoruz . Ross gec Ferrari'ye topla su takimida toktla sunlari.Bitsin bu kirmizi hasret.

Brawn bos adam degildir , gundemde olma gibi bir derdide yoktur. Ferrari bile geri donduremedi adami ama simdi sanki intikam yemini icmis yada calisma arzusu gelmis gibi.Brawn in dna si F1 dir.RedBull ; un takim patronu C. Horner bile yeni kurallari Brawn'in yazmasi gerektigini soyliyerek onun buyuklugunu gostermistir.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/14/fe/b2/14feb207dfe7c7ab349a1637c9954028.jpg

http://media.gettyimages.com/photos/michael-schumacher-and-ross-brawn-buenos-aires-argentina-1995-picture-id158471107
http://www.grandprix.com/jpeg/phc/pbra02/brawn1-lg.jpg
http://a.fssta.com/content/dam/fsdigital/fscom/MOTORS/images/2016/01/02/010216_motor_msc_brawn.vadapt.664.high.97.jpg

Eriador
19-10-2016, 22:04
O degilde yorumlara goz attim , arada Brawn mercedes'i biraktintan sonra Mercedes sampiyon oldu , Brawn hic birsey yapmadi diye dusunen yazan edenler var , yazik cidden yazik.Bir kez daha F1 i bu forumda yasadigim icin mutluyum.Gerek yok oyle cok kalabalik yerlere.

ufuksaracci
19-10-2016, 22:13
Brawn hiç bir şey yapmadı diyen adam F1'den zerre anlamıyordur. Adam dokunduğunu şampiyon yaptı, en çok Scumacher ekmeğini yedi :D

ghibli06
19-10-2016, 22:49
Brawn kuralına göre oynardı, kurallarla oynayarak değil ;) bence az kaldı bazı şeylerin ortaya çıkmasına...

Eriador
20-10-2016, 00:46
Turbo motor donemi kura kitapcigini yazan ana adamlar arasinda Ross vardi . Mercedes bu sayede cok ustun oldu bunu Berni E. kendi belirtmistir.

Eriador
20-10-2016, 05:03
Hamilton: F1 aracında hic ciş yapmadım ama Schumacher yapıyormuş | Formula 1 haberleri | Motorsport.com (http://tr.motorsport.com/f1/news/hamilton-f1-aracinda-hic-cis-yapmadim-ama-schumacher-yapiyormus-840522/?s=1)


diye bir aciklamasi var Lewis'in.Yasam savasi veren bir adam hakkinda boyle konusmak ancak Hamilton'un karekteridir.Pistte baska hic bir pilot bunu soylemez.

Lewis istedigin kadar kas hic bir zaman Schumacher ile ayni ligte olamiyacaksin . Hersey eline altina hazir , gridin en iyi araci ile F1 e girseydi senin gibi 10+ sampiyonluklari konusuyorduk bugun biz.
Schumacher zamaninda iyi bir araci vardi diyenlerin yarisi Hamiltoncu McLaren'den ciktigi icin ama simdi kendi attiklari laflari bir bir yiyorlar afiyet olsun + Schumacher ezdigi bir takim arkadasina hic gecilmedi.

Rosberg'in sampiyon olmasina soguk bakiyordum yetenek olarak hala supelerim var ama sirf Lewis'i madara edicek diye suan destekledigim pilot oldu.

Eriador
22-10-2016, 01:07
Ferrari, ozel bir aracına "The Schumacher" adını verecek | Formula 1 haberleri | Motorsport.com (http://tr.motorsport.com/f1/news/ferrari-ozel-bir-aracina-the-schumacher-adini-verecek-840948/?s=1)

Yakisir .

mert_can 41
22-10-2016, 02:51
Lewis Hamilton: 'Korku denen şeyi bilmiyorum' - Hayat Haberleri (http://www.hurriyet.com.tr/lewis-hamilton-korku-denen-seyi-bilmiyorum-40254781)

Hamilton ile ufak bir röportaj yapmış hürriyet gazetesi ve röportajda istanbul parkdan da bahsedilmiş.

" Zorluk demişken, İstanbul Park’ta mücadele ettiğiniz günleri anımsıyor musunuz? Pilotlar pisti zor olarak değerlendirmişti."

- Gerçekten çok güzel bir pistti. Artık o kadar harika pistler tasarlamıyorlar. Mesela sekizinci viraj, of neydi o! Fiziksel anlamda zor, herkes giremez o viraja. İşte iyi pilot olduğunuz öyle pistlerde anlaşılıyor. Gerçekten yazık oldu. Bence İstanbul Park’taki sorun, pistin şehir merkezinden çok uzak olması. Üstüne bir de bilet pahalıydı. Bernie’ye (Ecclestone) söylemiştim, “Düşür fiyatları, daha çok insan gelsin” diye... İstanbul’u seviyordum çünkü.

ufuksaracci
22-10-2016, 09:16
Mert_can41 biletler pahalı mıydı ? Dünyada ilk defa bir şey bizde en ucuzdu , gurur duymak gerek . Sana değil Ham'a söylüyorum bunu, iletirsen sevinirim :D

mert_can 41
22-10-2016, 18:38
Mert_can41 biletler pahalı mıydı ? Dünyada ilk defa bir şey bizde en ucuzdu , gurur duymak gerek . Sana değil Ham'a söylüyorum bunu, iletirsen sevinirim :D

Ahuhu adama pahlı gelmiş vallah yaa biz çok zengindik yada ham çok fakirdi belemiyorum :D Ayrıca garbim istanbulu bilmiyor şehre uzak olmasını dez avantaj saymış ortasında olaydıda şehri göreydim :D :D

ubn
24-10-2016, 18:44
Bilet fiyatları değil içerire herşey pahalı malesef simit ve su 5 - 10 tl ye satılıyordu

ufuksaracci
16-11-2016, 00:11
Ron Dennis McLaren'den ayrılmış .

Resmi: Ron Dennis McLaren yonetiminden ayrıldı! | Formula 1 haberleri | Motorsport.com (http://tr.motorsport.com/f1/news/resmi-ron-dennis-mclaren-patronlugundan-ayrildi-850661/)

Otomobilkurdu
16-11-2016, 10:37
Off ateş ediyor resmen

Eriador
28-12-2016, 20:02
Ron Dennis McLaren'den ayrılmış .

Resmi: Ron Dennis McLaren yonetiminden ayrıldı! | Formula 1 haberleri | Motorsport.com (http://tr.motorsport.com/f1/news/resmi-ron-dennis-mclaren-patronlugundan-ayrildi-850661/)

Ron gibi bir adam takimdan pardon yukseltigi takimdan kovuluyorsa kimbilir ne ego yada hatalar yapti ( Egolari bilmem ama hatalari zaten ortada herkes goruyor ) .Acikcasi uzuldum onca emegi boyle bitmeseydi keske .

Eriador
28-12-2016, 20:06
Alonso: Şampiyonluk icin yarışmayı ozledim | Formula 1 haberleri | Motorsport.com (http://tr.motorsport.com/f1/news/alonso-sampiyonluk-icin-yarismayi-ozledim-861864/)

Bu link'i iyi okuyun .Cok iyi bakin.Burda bir kac akilli vardi onlara ders niteliginde olsun.

F1 kazanani yazar . Hak edeni degil . Sen 1. ye 10 puan verildigi sistemde 26 puanlik farki kapat ardindan son 2 yarisa lider girerken sondan bir onceki yaris Japonya'da lider giderken motorun patlasin son yaris Brezilya'da Fisichella yarisin baslarinda lastigini patlasin herkres seni gecsin 1. nin 70 saniye arkasindan son siradan gel yarisi 4. bitir ama sampiyon olama ( tum bu sartlari dusuk lastiklerle yap )


-
Alonso, F1'deki en zorlu savaşını 2006'da Michael Schumacher'e karşı verdiğini itiraf etti.

"Bridgestone ne zaman iyi performans gösterse hep en iyisini yapmayı başardı. Ancak Michelin'in sahip olduğu bir avantajı vardı ve kendimizden oldukça emindik."

"Hafta sonu geldiğinden ondan çok daha fazla puan alacağımızı düşünürdük. Ancak bir şekilde hep orada olmayı başarırdı. İkinci olurdu, üçüncü olurdu veya dördüncü olurdu ama hep ekstra bir şeyler yapardı."

"Savaştığım tüm bu sürücüler içinde bunu yapabilecek tek kişi oydu."
-

bason
28-12-2016, 20:06
Ron gibi bir adam takimdan pardon kurdugu takimdan kovuluyorsa kimbilir ne ego yada hatalar yapti ( Egolari bilmem ama hatalari zaten ortada herkes goruyor ) .Acikcasi uzuldum onca emegi boyle bitmeseydi keske .

Ron'a üzüldüm bende. Arka planda kalsa adını ara ara bile duysak yeterdi be. Böyle olmamalıydı... Brawn, Ron vs. büyük adamlar bunlar. Ne olursa olsun danışılacak ve yararlanılacak adamlar...

bason
28-12-2016, 20:10
O akıllılardan biride ben oluyorum çok şükür ki o kadar akıllıyım... Pehhh... :)

Eriador
03-01-2017, 23:38
Newey: F1 hibrid kuralları sadece bir 'pazarlama' taktiği | Formula 1 haberleri | Motorsport.com (http://tr.motorsport.com/f1/news/newey-f1-hibrid-kurallari-sadece-bir-pazarlama-taktigi-862491/?v=2&s=1&q=Adrian+Newey)

Adrian boyle dusunuyorsa artik birseyleri duzeltmenin vakti gelmis.

Eriador
07-01-2017, 02:32
Bana gore sezonun kilit noktasinin ozeti olmus .

Analiz: F1'in suspansiyon tartışmalarının perde arkası | Formula 1 haberleri | Motorsport.com (http://tr.motorsport.com/f1/news/analiz-f1-in-suspansiyon-tartismalarinin-perde-arkasi-863208/?utm_source=RSS&utm_medium=referral&utm_campaign=RSS-ALL&utm_term=News&utm_content=tr)

Her zaman belirttim RedBull'un arka tarafi diger araclara gore bariz bir sekilde yuksek.Iste nedeni .Bu yuzden Aerodinami'nin onemli oldugu pistlerde yada gerektigi zaman ( Yagmurlu sartlarda ) RedBull parliyor.

RedBull'un parlamasina sasirmali , cunku Suspansiyonlara 20+ sene oncesindenn onem veren ve gelmis gecmis en iyi arac tasarimi yapan adama sahipler ( Adrian Newey )

Adrian Williams'a 91 de katildi ve ondan sonra takimin kaderi degisti , o kadar ustun bir suspansiyon sistemi yaptilarki Williams ortaligi duman etti.


https://www.youtube.com/watch?v=7AME4v3qZkc


Birde buna TC gibi yardimci destekleri ekledikleri zaman Williams acik ara pistte en iyi arac olmustu o kadar iyidiki yarfimci kontroller yasaklansin diye Elestiren Senna bir kac ay sonra Williams'in aracini bedeva surerim deyip ertesi sene efsane oldugu Honda'yi birakip Williams'a gecmistir ( ama bedeva surmedi ) .

http://turkiyef1.com/site_media/images/otherseries/bigs/1994-0-Ayrton-Senna.jpg

Solda Adrian Newey ortada Senna sagdaki bizim Levent olabilir :D

Bakalim bu sefer Ferrari bu acigi gormus gibi umarim biraz ilerler birsey yaparlar.

ghibli06
09-01-2017, 10:12
süspansüyon konusu belki de F1 in en gizemli dosyalarından, bazı takımlar F1 kural koyucularından daha iyi bildikleri için bu işi, hangisi kitapta yazıyor hangi konu gri çok iyi kullanıyorlar... buna bir de F1 yönetiminin bazı kural ihlallerine ses çıkartmayıp bazılarını yasaklaması da bu spora olan ilgiyi artık iyice dibe doğru çekmeye başladı... bence 2017 bir milat olacak, ya bu spor adam gibi adil, heyecanlı ve tarafsız yürüyecek ya da bazı takımlar F1'den çıkacak...

shkodra
09-01-2017, 11:53
Sezonun başlamasını ve Max izlemeyi heyecan ile bekliyorum.
Bizim için en büyük sorun rahat bir şekilde tv karşısında oturup izleyememek. Her yarış öncesi yayın peşinde koşturmaktan bu isin keyfi kaçıyor.

Eriador
09-01-2017, 21:05
Brawn'a gore MSC - HAM

Brawn: Hamilton ve Schumacher’i kıyaslayamazsınız | Formula 1 haberleri | Motorsport.com (http://tr.motorsport.com/f1/news/brawn-hamilton-ve-schumacheri-kiyaslayamazsiniz-864103/)

Ham tamamen bir proje surucusu , egitimi dahil McLaren'in destegi ile aldi.Her zaman alt katagorilerde McLaren'in destegi ile yaristi bir gun F1 cikacagini biliyordu ve ilk sezonuda altian grid'in en iyi araci verildi ve onun rahatliyla yaristi .Vettel'de buna ornek olabilir ama eski suruculer MSC , Hakkinen , Raikkonen gibi isimler hep zor sartlarda kendileri bir araya geldi .Bu saydigim isimlerde ozellikle MSC o sartlarda baslasa cok daha fazla samiyonlugu olurdu.

Eriador
09-01-2017, 21:17
Hoppala ...

Sıfır bedenden vazgecen Honda, Mercedes tarzı motor hazırlıyor | Formula 1 haberleri | Motorsport.com (http://tr.motorsport.com/f1/news/sifir-bedenden-vazgecen-honda-mercedes-tarzi-motor-hazirliyor-864053)

Eger dogruysa kotu olmus .Bosa giden 2 sene.Seneyede McLaren'in isi zor

ufuksaracci
09-01-2017, 22:54
McLaren, Honda motoru kullanmaya başladığı zamandan beri tahminlerimin doğru çıkması açıkçası benim çok üzüyor. 2020de en iyi 3. takım olur belki .

Eriador
10-01-2017, 00:43
Eger bu senede McLaren icin beklentilerden uzak gecerse Alonso'yu kayberler . Zirveye uzak , populer pilotu olmiyan sadece gecmisindeki basarilari olan ama gunumuzde orta siralarin takimi haline gelicekler ( kisaca 2. bir Williams olucaklar ) Zaten sponsor bakimindanda cok kotu durumdalar cidden McLaren icin gerileme donemi olucak.

ufuksaracci
10-01-2017, 00:53
Bir arkadaş vardı sezonun ikinci yarısından sonra tatlı tatlı atıştığımız, çok umutluydu McLaren'den. Ona da demiştim sezon sonunda konuşalım diye, şimdi ne düşünüyor acaba. McLaren bu sezon elindeki pilotların şahsi becerileri sayesinde izlettirdi kendini, yoksa ekrana bile gelmeden yarış bitireceklerdi.

bason
10-01-2017, 09:57
Bir arkadaş vardı sezonun ikinci yarısından sonra tatlı tatlı atıştığımız, çok umutluydu McLaren'den. Ona da demiştim sezon sonunda konuşalım diye, şimdi ne düşünüyor acaba. McLaren bu sezon elindeki pilotların şahsi becerileri sayesinde izlettirdi kendini, yoksa ekrana bile gelmeden yarış bitireceklerdi.

O bendim herhalde... :) Ne desem hep tersi çıktı zaten... Hmmm ne düşünüyorum bi bakalım. Öncelikle Mclaren'i çok severim ve bu bir dilekti. Sen Max'ın gelip sezonun adamı olabileceğini ön görmüş müydün? Hayır. buda öyle bir şeydi, sıkıntı Mclaren'de değildi zaten Honda'da da idi... Mclaren'in bazı hataları oldu, hata değilde tutmadı. Sıfır beden projesi işe yaramadı. Her takım bir şey deniyor bazen tutuyor bazen tutmuyor. Sen Mclaren'in eski günlere dönmesini istemez misin? Ki baktığında üstüne en çok koyan yine Mclaren oldu. Pilotları üstdüzeydi, Alonso'nun yorumlarını görmüşsündür. Aracı sürmekten çok mutluydu daha fazla güce ihtiyacımız var diyordu... Taşın suyunuda çıkartmanın anlamı yok. Bende senden Ferrari hakkında yorum alabilir miyim? Öz eleştiri olsun ama gri alandı falan filan ağlamadan. Ok? Neyi yanlış yaptı? Pilotlar ne yaptı? Yok FIA Ferrari'ye karşı, diğerleri kural çiğniyor, hep cezaları Ferrari yedi diğerlerine bir şey olmadı gibi vs... Öz eleştiri istiyorum zaten öbürtürlü cevap vermeyeceğim. Futbol fanatikliğinden öteye gidemiyoruz... Ofsayttı, penaltıydı, çizgiyi geçti-geçmedi. Karikatür geliyor artık bunlar bana... :)

ufuksaracci
10-01-2017, 10:06
bason Ferrari'nin durumu ortada. Ben Ferrari taraftarı değilim aksine hep McLaren'ciydim . Özellikle Vettel'den tiksindim bu sene, her yarış ağlayan çocuk gibiydi. Bana göre Ferrari Kimi'nin üzerine oynasaydı bu sezon daha başarılı olabilirdi. Hele ki o pit duvarının "akıl dolu" stratejileriyle Ferrari'nin işi de zor.

Dip Not: Sen değildin ya atıştığımız başka bir arkadaştı. Mesajları kurcalayacağım şimdi kimdi bende merak ettim .

bason
10-01-2017, 10:24
her sezon Mclaren bu sene başa oynayacak diyordum ondan üstüme alındım. :) Seneyede Mclaren ve Renault ikilisinden ümitliyim en azından yükseliş göstersinler istiyorum. Honda motorda değişikliğe gidiyor ama bu onları yine geride bırakacak gibi geliyor. Renault ise daha çok yeni bir takım ama geçen yılı bu yılın aracını geliştirerek geçirdiler. Bu bakımdan ümitliyim onlardan, sıçramaları daha fazla olacaktır. Ferrari ve Redbul'un daha yakın olmasını umuyorum. Mercedes yine takip edilen takım olur. Fiziksel olarakta pilotların hazır olması lazım. Virajlarda çok daha hızlı araçlar olacak ve buna iyi hazırlanmayanlar sezon başında sıkıntı yaşar.

Eriador
16-01-2017, 19:26
Resmi Bottas Mercedes'e gecti , Massa 1 sene daha Williams'la devam dedi.Rosberg Mercedes'te elci oldu.

http://cdn-4.motorsport.com/images/mgl/0rKQDWm2/s8/f1-valtteri-bottas-mercedes-announcement-2017-valtteri-bottas-mercedes-toto-wolff-mercedes.jpg

Mercedes takımı, tarihin en kötü saklanan sırlarından birisini sonunda duyurdu: Valtteri Bottas 2017'de Lewis Hamilton'ın takım arkadaşı olacak.

2016 Formula 1 Dünya Şampiyonu Nico Rosberg'in ani bir kararla emekli olduğunu açıklamasının ardından büyük bir şok yaşayan Mercedes, o dönemden beri boşalan koltuğa kimi geçireceğini değerlendiriyordu.

İlk başta Fernando Alonso ve Mercedes destekli Pascal Wehrlein'ın isimleri anılsa da, sonrasında Mercedes'in Williams pilotu Valtteri Bottas'ı düşündüğü ortaya çıktı.

Bottas'ın Mercedes'e geçeceği, Wehrlein'ın Sauber'e geçişi, Massa'nın Williams'a dönüşünü takiben doğrulandı.
27 yaşındaki Bottas, şu ana kadar Williams ile 77 yarışa çıktı ve 9 kez podyum sonucu elde etti. Finlandiyalı sürücü, Mercedes'in takım patronu Toto Wolff'ün menajerliğinde sporda yer alıyordu.

Bottas "Benim için çok heyecanlı zamanlar. Bunun gerçekten olduğunu tam olarak anlamam biraz zaman alabilir."

"Kesinlikle bir hayalim gerçekleşiyor. Böylesi tarihe sahip başka bir takım adına yarışacağım. Özellikle son senelerde elde edilen başarılar etkileyiciydi."

"Bunun bir parçası olacağım için gerçekten gururluyum ve Mercedes'teki herkese yeteneklerime güvenerek bana bu fırsatı tanıdıkları için minnettarım." dedi.


https://www.youtube.com/watch?v=mP10AyKFoGk


http://cdn-7.motorsport.com/static/img/amp/800000/860000/865000/865900/865967/s6_3157859/f1-abu-dhabi-gp-2016-felipe-massa-williams-martini-racing.jpg

Williams takımı, 2016 Formula 1 sezonu sonunda emekli olduğunu açıklayan Felipe Massa'nın bir sene daha takım adına yarışmaya devam edeceğini duyurdu.

Massa, 2017 Formula 1 sezonu öncesinde rekabetçi bir koltuk bulamadığı için emekli olma kararı almıştı. Büyük ihtimalle Formula E'de yarışmaya hazırlanan Brezilyalı sürücü, Mercedes'te boşalan koltuk için eski takım arkadaşı Valtteri Bottas'ın düşünülmesinin ardından dönme olasılığıyla karşı karşıya kaldı.

Sauber'in Pascal Wehrlein'ı açıklamasının ardından duyurular domino taşı gibi gelmeye başladı. Williams, Bottas'ın Mercedes'e geçmesine izin verdiğini ve yerine Massa'nın döneceğini açıkladı.

Böylece Williams takımı gelecek sene Massa ve Lance Stroll ikilisiyle yarışacak.

Formula 1'de 250 yarışa çıkan Massa toplam 11 galibiyet, 41 podyum sonucu kazandı ve 2008 F1 dünya şampiyonluğunu kıl payı kaçırmıştı.

Massa "Öncelikle Williams'a dönme fırsatı yakaladığım için çok mutluyum. Her zaman 2017'de bir yerde yarışmak istediğimi belirttim ancak Williams her zaman kalbime yakın bir takım oldu ve onların başarılı olmak için yaptıkları her şeye saydı duyuyorum."

"Valtteri kış döneminde yaşananlar sonucunda büyük bir fırsat yakaladı. Ona Mercedes'te bol şans diliyorum."

"Onun geçişi karşısında 2017'de Williams Formula 1 mücadelesinde yardımcı olmam istendi. Bu bana doğru bir şeymiş gibi geldi. Yarışlara olan heyecanımı kaybetmedim ve FW40'ı sürmek için büyük heyecan duymuyorum."

"Son haftalarda taraftarlarımın desteği büyük motivasyon sağladı. Bundan dolayı minnettarım. Aynı zamanda Lance ile çalışmak için sabırsızlanıyorum. Onu yıllardır tanıyorum ve bu süreçte yeteneğinin geliştiğini gördüm. Birlikte neler başarabileceğimizi görmek için sabırsızlanıyorum." dedi.

Claire Williams "Felipe'nin Williams'ın 2017 çalışmaları kapsamında emeklilikten dönme kararından mutluyum."

"Valtteri'nin mevcut takımlar şampiyonuna katılma konusunda yakaladığı eşsiz fırsatın ardından, Mercedes'le Valtteri'nin bu harika fırsatı değerlendirebilmesi için yakından çalıştık."

"Valtteri 2010'dan beri Williams ailesinin bir parçası ve bu süreçte büyük bir yetenek olduğunu kanıtladı, 9 kez podyuma çıktı. Tüm takıma adına ona teşekkür ediyorum ve Mercedes'e katıldığında onun başarılı bir sezon geçirmesini diliyorum."

"Felipe, Williams ailesinde çok sevilen bir isim. Onunla tekrar çalışmak dört gözle beklediğimiz bir şeydi."

"2017'de bir yerlerde yarışacaktı çünkü rekabetçi ruhunu kaybetmedi. Valtteri'nin gitmesine izin verdiğimizde yerine güçlü bir ismin gelmesi önemliydi."

"Felipe'nin takıma tekrar katılması bize istikrar, deneyim ve ilerlememiz için gerekli yeteneği sağlayacak. O bizim için harika bir pilot." dedi.


Formula 1'in son dünya şampiyonu Nico Rosberg, Mercedes'ten gelen teklifi kabul etti ve Alman takımın yeni marka elçisi oldu.

Rosberg, Abu Dhabi GP'sini ikinci sırada tamamlamış ve dünya şampiyonluğuna ulaşmıştı.

Herkes gelecek yılı merak etmeye başlarken, Rosberg şampiyonluktan sadece 5 gün sonra Formula 1'den emekli olduğunu açıkladı.

Mercedes'le olan iki yıllık anlaşmasını fesh eden Rosberg, bu hamlesiyle birlikte yaklaşık 50 milyon Euro'dan vazgeçmiş oldu.

Rosberg, Mercedes'in motorsporlarıyla ilgili planlarında yer almayı kabul etmedi ancak Alman takımdan gelen elçilik rolünü kabul etti.

Rosberg, yeni görevi kapsamında Salı günü Mercedes'in partneri IWC Schaffhausen'in düzenleyeceği etkinliğe eski takım arkadaşı Lewis Hamilton'la birlikte katılacak.


*trmotorsport'tan alintidir.

ufuksaracci
16-01-2017, 19:31
Massa'nın yanına Barichello'yu alsınlar tam olsun :D Bakalım Bottas ne yapacak, ben iyi iş çıkaracağını düşünüyorum. Ros'dan daha dişli çıkacaktır tahminimce, tabi takım dur demezse.

Eriador
16-01-2017, 20:01
ROS ozellikle ilk 2 sene cok kibardi sonra biraz dis gosterim dedi ama feci hatalar yapti .Bottas'in Managerlerinden biri Todo Wolf olmasi cok tansiyon yukseltebilir hatirlarsiniz Malezya'da motoru patlayinca HAM direk ona sabotaj yapildigini ima etmisti .

Eriador
18-01-2017, 01:25
https://www.youtube.com/watch?v=7dBr0jRf1B4

Monza'nin duzlugu efsanedir , sen o duzugun sonunda Mercedes motoru ile sanki tur bindirilir gibi geciliyorsan sapkani onune koy . Hic mi aynaya bakmiyorsun ? Adam geliyor savunma yap filan ? Mucadele nerede ? Eger Bottas Hamilton'u yerse oda isi biraksin.

gökberk
24-01-2017, 00:41
Ecclestone görevden ayrıldı

https://s30.postimg.org/3neqmjhb5/Bernie_Ecclestone_F1_Sale.jpg

Resmi: Ecclestone gorevden ayrıldı, yeni CEO Chase Carey! | Formula 1 haberleri | Motorsport.com (http://tr.motorsport.com/f1/news/resmi-ecclestone-gorevden-ayrildi-yeni-ceo-chase-carey-868032/)

ghibli06
25-01-2017, 12:02
kendisi ölemedi ama F1'i öldürdü, başımız sağolsun...

bason
25-01-2017, 13:38
takvim 25 yarışa çıkabilirmiş. Nefes alamıcak adamlar... Allah kolaylık versin.

VW-Freaks
25-01-2017, 13:57
ben ecclestone' un gidişiyle F1 in eski günlerine döneceğine inanıyorum..

ghibli06
25-01-2017, 14:11
ben ecclestone' un gidişiyle F1 in eski günlerine döneceğine inanıyorum..

umudumuz o yönde, hala ağlıyor adam, beni zorla pasifize ettiler diye.. heyy Allahım yaa...

VW-Freaks
25-01-2017, 14:17
umudumuz o yönde, hala ağlıyor adam, beni zorla pasifize ettiler diye.. heyy Allahım yaa...

istediği kadar ağlasın :) zor bir ihtimal ama ins turbo dönemi biter..

cabrioleter
26-01-2017, 12:26
F1 2017 SPORTİF KURAL DEĞİŞİKLİKLERİ
Hafta içerisinde Dünya Motor sporlari konseyinde kabul edilen ek değişiklikler ile beraber bu yılın tüm sportif kurallari değişiklikleri çevirileri şu şekilde..
9-Araç ve Pilot logo ve üniformalari
Geçen yil zorunlu hala gelen ayni tip kask ve pilot üniformasi kurali esnekleştirilerek sezon içersinde bir kereliğe mahsus kask dizayninin değiştirilmesine izin verildi.
10-Testler
WMSC son alinan kararla beraber TCC (Testing Current Cars ) bu yilin araçlari ile yapılacak testlere kural değişiklikleri eklendi. Buna göre bildiğiniz gibi bu yil Barcelona'da dört günlük iki test yapılacak. Bu iki dört günlük testin bir günü yeni geliştirilen yağmur lastiği testlerine ayrılacak. Sezon içerisinde iki günlük iki test olacak ve tüm pilotlara açık olacak aynı zamanda bu testler yarış yapılan pistte yariştan sonra ki 36 saatten önce olmayacak. Ayrıca bu testlere takimlar A lisansına sahip kariyerlerinde ikiden fazla bir gp 'ye katılmamış pilotlarını getirebilecek.
Bu yil Pirelli'nin yeni lastiklerini test etmek üzere ilk şampiyona yarişından son yarişin bitimine müteakip olan haftanın sonuna kadar belirlenecek 25 günlük bir test programı olacak. Ayrica bu testin son ayağı ki Abu Dhabi'de iki günlük 2018 lastik testlerini de kapsayacak. Bu test takvimi şampiyona takviminin açıklanmasına müteakip başka bir anlaşma dışında değişmez ise 21 gün içersinde açıklanacak. Takımlar bu teste katılacak olan pilotlarini ikinci yarıştan 10 gün önce FIA'ya bildirecek. Eğer takimlar açıkladiklari pilotlarda değişiklik yapmak isterse ve bu pilot iki sezon önceki F1 dünya şampiyonasinda herhangi bir yarişa katilmamışsa değişiklik prosüdürü şöyle olacak ;
* Değiştirilen sürücü şampiyona takviminde bulunan bir pistte teste çıkamaycak.
* Değiştirilmeden 14 gün önce ve değişiklikten 14 gün sonrasinda teste katilabilecek.
* Eğer bir takim yeni pilot ile katilacağini açıklayip o pilot ile teste katilmazsa bir sonraki sezonun sezon öncesi testlerinde yeni araçla yapacaği testten bir gün men edilecek.
Gece testleri dışında her zaman olduğu gibi test zamanı 09.00-18.00 ve yine her zamanki her iki durumda da takim başina sadece tek aracin piste çıkmasina izin verilecek.
19-Ulusal Marş
Formasyon turundan 14 dakika önce tüm pilotlar gridin önünde ulusal marş sirasinda hazir bulunacak. Detaylar FIA basin delegesi tarafindan pilotlara verilecek.

23- Yedek şasi - Motorlar - Vites Kutusu
Bu yil yedek şasi kurali için sıralama seansı değil üçüncü antrenman seansı baz alınacak. Bu yüzden takim yedek şasiyi kullanmak zorunda kalirsa yarişta pit yolu cezasi almamasi için ceza almadan bunu üçüncü antrenmanının başında yapmak zorunda olacak.
Bu yil yaris sayisinin 21 altinda olmasi sebebiyle motor güç ünitesi sayisi pilot başına 5 yerinde 4 olacak. Bu yil sportif anlamda en ciddi değişiklik Lewis Hamilton'nin geçen yil yaptiği gibi bir yariş haftasinda motor hakki dolduktan sonra iki farkli motor ve güç ünitesi parçalarini değiştirerek cezadan kaçma kural açığının kapatilmasi. Buna göre pilotlar artik bir yariş hafta sonunda motor hakki dolduktan sonra değiştirilen aynı motor ünitesinde sadece son bir güç ünitesi parçasini ceza almadan değiştirebilecek. Yani artik nasi olsa sondan başliyorum 2 motor 2 turbo 2 mgu-k değiştirmek yasak.. Ayrica artik token olarak adlandirilan motor parçalarinin belirli bir hakla geliştirilmesi kurali kaldirildi. Bu yil motor kurallari her takim için eşit olarak FIA'ya homologe ettirildiği şekliyle kullanılacak.
WMSC'de değiştirilen kurallardan biri de yariştan sonra kullanılan motor güç üniteleri parçalari ve ekzoz boşluklarina sökülüp sökülmediklerini anlamak için takilan FIA mühürleri bundan böyle resmi sonuçlarin açıklanmasindan bir saat içinde tüm güç ünitesi parçalarina ve ekzoza uygulanacak. Eski kural iki saatti.
24- Lastik Kurallari
Bu yil teknik kurallarda daha ayrıntılı şekilde anlatacağim yeni lastikler sebebiyle geçen yıla göre en büyük değişiklik takimlara geçen yil verilen 10 set lastiği özgürce seçme şansi ilk 5 yariş için ortadan kaldırıldı. lastikler ilk 5 yarişta pirelli tarafından tüm takimlara ve her pilotuna eşit şekilde dağitilacak. Buna göre farkli lastik bileşenleri de ilk 5 yarişta hangi prosedüre göre dağitilacak pirelli bunu da açıkladı. Buna göre ilk beş yarişta pirelli tarafından seçilecek olan lastik bileşenleri her pilota 7 set en yumaşak 4 set orta 2 sette en sert hamur olmak üzere dağitilacak. Buna göre geçen ay pirellinin açıkladiği ilk iki yariş olan Avusturalya ve Çin gp lastik hamurlarina göre pilotların her birine dağitilacak olan lastik bileşenleri sayısının şu şekilde olacağini anlayabiliyoruz.
Pirelli Avusturalya için US-SS-S lasitk bileşenlerini getirecek. Bu kurala göre her pilota 7US-4SS-2S lastik
Çin Gp için SS-S-M lastik hamurlari geleceği için yine bu kurala göre 7SS-4S-2M lastik dağilimi olacağini görüyoruz.
Bu yil FIA lastiklerin kullanılmasi konusunda pirelliye dönecek olan lastiklerin denetlenmesini elektronik olarak yapacağini açıkladı. Geçen yil bildiğiniz üzere P1 ve P2 antrenmanlari islak zemin denkleresi yapildiğinda pilotlara pirelliye P3 öncesinde dönmek üzere fazladan bir set yağmur lastiği verilmesini sağliyordu. Bu yil bu kural eğer P3 seansinda yağmur beklentisi olmasi durumunda FIA tarafindan verilecek izinle P3 antrenman seasinda da bu yağmur lastiği kullanabilecek ve siralama seansi öncesinde Pirelli'ye geri verilecek şeklinde değiştirildi.
Ayrica bu yil P1 ve P2 seanslarinda bazi yarişlarda pirelli tarafindan her pilota fazladan verilen bir set kuru zemin lastiğinin Pirelli'ye dönme zamani P3 başinda değil P2'den iki saat sonra iade edilmek zorunda olacak.
Ayni prosedürün bir benzeri de siralama seansinda pilotlara verilen extra Q3 lastiğini kullanan pilotlarin bu lastiği iade etme süresi yarişin başi değil sıralama seansı bitimini takiben 3.5 saat içinde geri verilmesi. Tıpki geçen yil olduğu gibi Q3 seansina kalamayan pilotlar bu extra verilen bu Q3 lastiğini yarişta kullanabilecek.
Geriye kalan 10 set lastiğin geri verilme sürelieri de değiştirildi. Buna göre ilk 40 dakikada kullanılan ve sonrasinda pirelliye verilen lastiğin prosedüründe ufak bir değişiklik yapıldı. Buna göre eğer ilk 40 dakika içersinde seans durdurulursa ( ki biliyorsunuz antrenman seanslarında kırmızı bayrak sırasinda saat işler ) bu beklenen süre eklenerek 40 dakikalik geri verilme süresi bu sürede eklenerek uzatilacak. Diğer set lastik ise P2'nin başlamasindan önce değil P1 bitimine müteakip iki saat içinde pirelliye dönecek.
P2 seansinda kullanılan iki set lastik ise P3 seansinin başinda değil P2'nin bitimine müteakip 2 saat içinde geri verilecek. Biliyorsunuz P1 ve P2 islak olarak denklere edilirse bu kullanılamayan lastikler siralama seansindan önce pirelliye geri dönüyordu. Bu yil böyle bir durum olduğunda P3'ün bitimine müteakip iki saat içinde pirelliye geri dönmek zorunda olacak.
P3 seansinda kullanılan iki set lastik ise siralama seansından önce değil P3 seansının bitimine müteakip iki saat içinde pirelliye geri dönmesi gerekiyor.
Ayrıca lastik tedarikçisi pirelli P2 seansından sonra pilotlarin elinde kalan lastik hamurlarini resmi olarak yayınlayacak. Ayrıca pirelli ( zaten bunu geçen senede yapiyordu ) siralama seansından sonra da pilotlarin ellerinde kalan lastikleri hamurlarini temiz ve kullanılmiş olarak resmi olarak yayınlayacak.
Lastik kurallarinda ki son değişiklik ise Q3' kalan pilotlar bildiğiniz üzere Q2'de attiklari en iyi zamani yaptiklari lastikler ile yarışa başlamak zorunda. Bu kuralda ki değişiklik eger Q3 seansinda zaman turu atan bir pilotun şasisi sıralamadan sonra değiştirilmek zorunda kalırsa Q2'de yaptiği en iyi zaman turu lastikleri ile yarişa başlama zorunluluğu ortadan kalkarak istediği lastik ile yarişa başlayabilecek.
25-Teknik kontol
Bu yil teknik kontolden geçen aracin şasisi tekrar değişirse bir araç yine teknik kontrolün onayından geçmek zorunda olacak.
27-Sürüş Kurallari
Bu yilin en ciddi değişikliği yine WMSC alinan kararla pilotlara pist üzerinde geçmiş yıllarda ki özgürlüğü geri kazandıracak gibi gözüküyor. Bu yil viraja yaklaşan pilotun frenlemede biden fazla yön değiştirme yapmasini yasaklayan ve virajda bir araçlık yer bırakması gerektiğini söyleyen kural çıkartıldı. Ayrica Significant portion ( Belirli bir kısım ) ki bildiğiniz üzere pozisyonunu koruyan aracin arka lastikleri ile geçiş yapan pilotun ön kanadı mesafesinde olan pilotun geçiş özgürlüğü kurali da tarih oldu. Ayrica kurallarda tur yemek üzere olan pilota gösterilen mavi bayrak uygulamasi da kurallardan çıkartıldı. Ayrica pilotların pist üzerinde gereksiz olarak yavaş gitmesini engellemek amacıyla start öncesi keşif turu ile sıralama sonrası atilan turda FIA tarafından belirlenen minimum süre ki bu süre birinci güvenlik araci çizgisi ile ikinci güvenlik araci çizgisi arasındaki süre %145 olarak FIA tarafından takimlara bildirilir. Bu kural da sürüş kurallarından çıkartıldı.
28-Pit girişi pit yolu pit çıkişi kurallari
Bu yil pit yolunda görev yapan takim personelinin giyeceği kaskalarin belli standartlari sağlaması kuralı getirilirken göz korumaya da uygun hale getirilmesi zorunlu olacak.
29-Tarti kurallari
Tarti kurallarında tüm klasmana giren araçlar tartiya alınır kuralı klasmana giren herhangi bir araç tartiya alınabilir olarak değiştirildi. Bu da ilk 10 dışındaki araçlarin tartıya alınmayabileceği anlamına geliyor.
30-Yakit ikmali
Benzer bir durum yakit ikmali yapan takim elemanlari içinde giyecekleri yangin koruma giysilerinde belirli standartlar getirdi. Ayrica 100kg olan limit bildiğiniz üzere bu yil 105kg olacak.
34-Parc-Ferme kurallari
Bu yil kapalı park kurallarinda ki en önemli ve tek değişiklik araç kapalı park kurallarında iken eger hava sicakliği büyük ölçüde değişirse takımlar headrest padding (kafa ve yan kokpit korumaliği) FIA'dan izin alıp değiştirebilecek.
36-Start Prosedürü
Bu yil keşif turunda pilotlar fazladan keşif turu atmak için pite girdiklerinde durmak zorunda kalan pilotun pit box ta beklemesi yasaklandı. Tekrar piti terkeden pilot garajdan hareket etmek zorunda olacak.
Ayrica yine WMSC'de start prosüdürü zamanlari da değiştirildi. Pit yolu formasyon turundan 30dk önce açiliyor 17 dakika kala korna uyarisi ile iki dakika sonra pit yolunun kapanacaği uyarısı yapılıyor 15 dakika kala da kapanıyordu. Bu yil pilotlarin formasyon turundan 14 dakika önce ulusal marş için hazır olmasi kurali sebebiyle pit yolu 30 dakika kala açilicak 22 dakika kala iki dakika uyarısı yapıldıktan sonra 20 dakika sonra pit çıkışı kapanacak. Pilotlarin böylece pit yolu açıldıktan sonra pit alanını terketmek için 10 dakikasi olacak.
38-Yariş Cezalari
WMSC'de kabul edilen en önemli kural değişikliği bu konuda oldu. Yariş drektörü herhangi bir problemi komiserlere rapor ettikten sonra komiserler kendi aralarinda pilotun suclu olup olmadiği ile ilgili kararını açıklayacak. Buna göre pilotun ceza alıp almamasına dair insiyatif kullanıp karar verebilecekler. Ayrıca komiserler yariş drektörü herhangi bir sorunu rapor etmemiş olsa bile komiserler inceleme başlatabilecek. En önemli değişiklik zaman cezalari 5 saniye 10 saniye pitten geçme ve dur kalk gibi dört ana cezada pilotlar yariş içersinde bu cezalari çekemeden yariş dışı kalsa bile yariş komiserleri bu çekilmeyen cezayi bir sonraki yariş pilotlara grid cezasi olarak döndürebilecek. Ayrica takimlar bu dört ana ceza ile zaman ve kınama cezalarina hiçbir şekilde itiraz edemiyor. Bu kurala ek olarak artik takımlar bir sonraki yarişta alacaklari grid düşürme cezalarında hiç bir şekilde itiraz edemeyecek.
39-Güvenlik Aracı
Bu yilin en önemli değişikliği süphesiz güvenlik araci kurallarinda olacak. Uzun yillardir güvenlik araci formasyon turuna 30 dakika kala pit alanından ayrılıp gridden önüne geliyor ve formasyon turuna 5 dakika kala gridi terk edip keşif turundan sonra pit alanına dönüyordu. Bu yil güvenlik araci formasyon turuna 50 dakika kala gridi terk edip gridin önünde pozisyonunu alacak.
Ayrica güvenlik araci periyodlarinda güvenlik araci konyovu pit yolundan geçirmek isterse bunu resmi mesaj yoluyla takımlara bildirecek. ( zaten yapıyordu kurallaştırıldı ) Böyle bir durumda pite girmeksizin yola devam eden pilota pitten geçme cezasi verilecek.
En önemli değişikliklerden biri de bildiğiniz üzere güvenlik aracı periyotlarinda her tur yariş mesafesinden sayılır ve güvenlik aracinin içeride kaldığı her tur yariş tur sayısını azaltır. Bu yil eğer yariş guvenlik aracı arkasında başlarsa ilk tur bu kuralin dışında tutulacak.
Yariş içersinde ki güvenlik aracı periyotlarinda pite girecek olan pilotlar iki güvenlik aracı çizgisi arasındaki FIA'nin verdiği mininmum süreye riayet etmek zorunda olacak.
Bu yilin süphesiz en güzel ve en önemli değişikliği güvenlik aracı arkasinda başlayan yarişin güvenlik araci çıktıktan sonra ( standing start ) yani tipki ilk yariş start prosedürü uygulanarak tekrar start alması oldu. Buna göre güvenlik araci içeri girdiğinde araçlar gride dizilerek ayni yarişin başindaki start prosedürü uygulanarak start alacak. Ayrıca yariş direktörü pist şartlari gelişene kadar güvenlik araci periyodunu uzatabilecek. Son WMSC'de alınan kararla kurala malesef olumsuz bir de ek yapıldı. Güvenlik araci arkasinda başlayan yarişta eğer belirli bir sürede pist şartlari iyileşmez ise takımlara start prosüdürünün askıya alındığı ve tıpkı kırmızı bayrakla askıya alınan yariş gibi tüm pilotların pit yoluna dizilerek pit yolundan start alacağı dolayısı ile bir durarak start olmayacağı bilgisi verilecek.
Yariş güvenlik araci arkasinda başladığında pit yolundan start alacak olan araçlar tüm grid pit çıkışında ki güvenlik araci çizgisini geçtikten sonra konvoya katilacak ve güvenlik araci çıktığında onun peinden pit alanına girip yariş başladığında yine tüm grid güvenlik araci çizgisini geçtikten sonra yarişa dahil olacak. Pit yoluna girdiklerinde bu araçlarin lastik değiştirmesi yasak eğer böyle bir durum olursa bu pilotlar durk kalk cezasi alacaklar.
Bu kural ile ilgili en anlaşılması gereken konu yariş içersinde yariş kırmızi bayrakla askiya alinirsa tıpkı geçen yıl olduğu gibi bu yilda da tüm araçlar pit yoluna dizilecek ve oradan start alacak gridde değil pit yolundan start olacak.
40-Sanal Güvenlik aracı
Tıpkı normal güvenli araci periyodunda olduğu gibi pite girecek olan pilotlar yine FIA'nin verdiği minimum süreye riayet etmek zorunda olacaklar.
Ekler - Bu yil güç ünitelerinde token kurali kaldirildiği için tüm güç ünitelerinin homologasyon süresi 28 şubat olacak.
-Bu yıl ki motor güç ünitesi fabrika ve müşteri takımlar ile ilgili anlaşma detaylari FIA'nin sportif kurallar ek 9 da güç ünitesi tedarikçi parametreleri listesini ek 9!a da bulabilirsiniz..
- Ayrica Aerodinamik test kurallarini da EK 8'de bulabilirsiniz.
Saygılar
Korhan Savran

Serkan Acar sayfasında paylaşmış;
SerhanAcarF1 - F1 2017 SPORTİF KURAL DEĞİŞİKLİKLERİ... | Facebook (https://www.facebook.com/serhanacarf1/posts/1017653125007722:0)

Eriador
26-01-2017, 15:54
Bay E'nin yolu acik olsun Formula 1 icin kendisine tesekkur ederiz.Son zamanlarda biraz bocalasada bence genelde super bir is yapti .Su ana kadar Liberty guzel baslangic yapti .Ticari ve sporu birbirinden ayirdi ve spor'un basina Brawn'i getirmeleri nokta atis oldu ( Ticari acidan ise aldiklari adamda bir o kadar basarili ) .Brawn her firsatta belirtiyor zamanla 3-5 sene icinde hersey youluna oturacak diyor ben inaniyorum .

ghibli06
27-01-2017, 09:07
F1 yönetiminin öncelikle takımların alması için ayırdığı 400 milyon usd lik hisse senedini hiç bir takım almadı, bu çok önemli bir uyarı bence... takımlar şu anda F1 e inanmıyor, her an dağılabilir olarak görüyor, yeni yönetimin imajı kurtrmak için çok çalışması gerekecek, artık pilotlar bile 'atmosferik araç kullanmak istiyoruz' diyor, bazı takımlar 'araçların görüntüleri berbat, ses berbat, bunun da kısa vadede toparlanmasını mümkün görmüyoruz' diye açıklamalarda bulunuyor... görüntü bu sene biraz daha iyi ama çok ciddi sıkıntılar var organizasyonda, Bernie'nin gidişiyle de herkes konuşmaya başladı nedense :D

setnogrom
27-01-2017, 09:36
900-1000 beygirlik o eşsiz motor homurtularını duymayalı yıllar oldu.600 kg bu makinaları özledim.94 yılından itibaren 2008 lere kadar hemen her yarışı izledim ama sonra hayal kırıklıklarıyla dolu kısır bir döngüye girdi F1.Eski günlerinin geri dönmesi bence imkansıza yakın bir hal aldı.Bay E artık gitse ne olur gitmese ne olur.

xx

ghibli06
27-01-2017, 09:45
bu sonuçta seyir zevki olan ama aynı zamanda da teknolojinin en son nimetlerinin kullanıldığı bir alandı... bazıları bu kural değişikliklerini ilerlemenin bir sonucu olarak gördü hatta bizim gibi eski fanatikler dinozor gibi görüldük... futbolu 15 kişiyle ofsaytsız olarak oynayacağız dese birileri bir daha kimse zevk alır mı?

B16
30-01-2017, 18:52
Son yıllarda Formula 1 fanları için sancılı geçen sezon öncesindeki son aylar yeni spor kanalı S Sport ile artık son buluyor.

Formula 1 yayın hakları dışında bir çok uluslararası spor müsabakasının da yayın haklarını ülkemizde elinde bulunduran Saran Medya yepyeni bir spor kanalının yayınına başlıyor.

Formula 1, World Superbike, SuperSport, Premiere Lig gibi premium yayınların olacağı S Sport kanalı 6 Şubat tarihinde yayınlarına başlayacak.

Digitürk, D Smart ve Turkcell TV+ platformlarında yayın yapacak olan kanal spor paketlerinin içinde yer alacak.

Digitürk 87, D Smart 78 ve Turkcell TV+ 77. kanaldan yayın yapacak olan S Sport kanalı yayın akışında daha bir çok spor dalının canlı yayınlarını izleyebileceğiz.

S Sport'un dahil olacağı spor paketlerinin fiyatlarının değişip değişmeyeceği henüz belli değil.

Sanırım bu sene bu yayın sıkıntısı son bulacak


kaynak: F1'in yayınlanacağı S Sport yayına başlıyor | Formula 1 haberleri | Motorsport.com (http://tr.motorsport.com/f1/news/f1-in-yayinlanacagi-s-sport-yayina-basliyor-868848/)

Eriador
31-01-2017, 05:06
Yeni sezona az kala son teknik haberler

Analiz: 2017'de fren kuvvetlerinin %25 artması F1 takımlarını böldü

Formula 1'in 2017'de yürürlüğe girecek yeni kurallarının odak noktası aerodinamik ve lastik değişimleri oldu. Ancak bu ikilinin yapacağı etkiler, önümüzdeki sezonda araçların birçok alanda zorlanmasına neden olacak.

Değişikliklerin hissedileceği alanlardan birisi, 2016'ya göre tork kuvvetlerinin %25 oranında artacağı frenleme olacak.

Buna paralel olarak 2017 yılında fren disklerinin maksimum kalınlığı, 28 mm'den 32 mm'ye çıkacak. Aradaki farkı aşağıdaki fotoğrafta görebilirsiniz.

http://cdn-9.motorsport.com/images/mgl/6zMQ1zpY/s8/f1-red-bull-show-run-houston-2017-brakes-test.jpg

Neden %25'lik artış?

Fren kuvvetlerindeki artış, F1 araçlarının daha hızlı oluşuyla otomatik olarak gelecek bir şey değil.

Çünkü mantıken düzlüklerde daha yavaş, virajlarda daha hızlı gidebilen bir otomobilin daha çok değil, daha az fren kuvvetine ihtiyaç duyması lazım.

Durum tam tersi olsaydı, yani düzlüklerde daha hızlı ancak virajlarda daha yavaş araçlarla karşı karşıya olsaydık daha yüksek hızlardan daha düşük hızlara inileceği için fren kuvvetleri artardı.

Ancak taşıt dinamikleri biraz karmış bir konu. Bu değişimin arkasındaki neden, daha geniş lastikler ve daha fazla downforce nedeniyle artan yol tutuşu. Çünkü bu sayede pilotlar daha geç ve daha sert frenlemeler yapabilecek.

Motorsport.com'a konuşan Brembo'dan Mauro Piccoli, "Tutuş seviyesi daha yüksek, yani temel olarak daha kısa frenleme süresinde daha fazla kuvvet iletilebiliyor. Bunun sonucunda maksimum fren torku (momenti) artıyor. Yaklaşık %25'lik bir artış bekliyoruz." dedi.

Daha hızlı araçların yaratacağı zincirleme bir etki de olabilir. Örneğin sürücülerin bazı virajları tam gaz ile dönecek olması, virajlara eskiden daha hızlı girecekleri anlamına geliyor.

Piccolo durumu şu şekilde açıkladı:

"Simülasyonlarda - Silverstone'un ikinci ve üçüncü virajları gibi - sıralı şekilde gelen virajlarda biraz yavaşladığını gördük. Araçların ilk viraj için yavaşlamaları ikinciye girişte daha düşük bir hıza neden oluyordu.

"Bazı pistlerde bu tür virajlardan ilkinin çok dar ve zorlu olmaması durumunda tam gaz geçilmesini, yani ikinci viraja girişin 2016'ya oranla çok daha yüksek hızlarda gerçekleşmesini bekliyoruz.

"Yani Silverstone ve Interlagos gibi pistlerde yavaşlama noktalarının azalacağını ancak frenleme enerjisinin artacağını öngörüyoruz. Bu da daha yüksek tork anlamına geliyor. 2016'da frenleme konusunda hafif olan pistler 2017'de zorlayıcı hâle gelebilir.

"Daha kısa sürede diske daha çok enerji yüklerseniz daha fazla ısı yayılımı olur - bu nedenle daha fazla soğutmaya ihtiyacımız var."
Teknik değişiklikler

Kuvvetteki artış dolayısıyla frenlere yönelik kurallar da değişti. Maksimum disk kalınlığı 2017 sezonu için 32 mm'ye yükseltildi.

Artan boyut sayesinde Brembo, geçtiğimiz yıl 1,200 adet olan soğutma deliği sayısını 1,500'e çıkarma konusunda daha esnek çalışabilecek.

Frenlemede G-kuvvetlerinin 6G seviyesine çıkmasını bekleyen Piccoli:

"Daha kalın disk sayesinde açılan alana daha fazla soğutma deliği ekleyebileceğiz. Bu sayede, 2017'de beklediğimiz fren torku artışına bağlı olarak daha güçlü fren valfi sabitleme sistemleri tasarlayabileceğiz. Kısacası bu fren kuvvetine uygun bir disk yapmamız lazım."

Geçişlere etki

2017 kuralları araçları daha güzel görünümlü ve hızlı yapacak ancak büyük bir kesim yarışların daha heyecanlı hâle gelmeyeceğinden korkuyor.

Artan aerodinamik hassasiyet dolayısıyla sürücülerin birbirini takip etmesi daha da zorlaşacak. Ayrıca kısalan fren mesafeleri geç frenajla yapılacak geçişleri daha da zorlaştıracak.

Piccoli durumun kötü olmayabileceğine işaret etti. 2017 sezonunda araçların bazı virajlara daha hızlı gelmesi sonucunda yapılacak frenlemenin daha yoğun olması bazı fren mesafelerini uzatabilir.

"Evet, bazı fren mesafeleri daha kısa olacak ancak frenlemenin eski hâliyle mukayese edilip edilemeyeceğini anlamanız gerekiyor.

"Eğer viraja bir önceki dönemeç için yavaşlamadan geldiğiniz zaman frenleme yükünüz artıyor. Yani hız eskiye oranla daha fazla olacak, sonuç olarak frenlere binecek yükün artması yavaşlama mesafelerini arttırabilir.

"Simülasyonlar yaptık ancak tüm pistlerin farklı olması ortalama bir değer belirlemeyi zorlaştırıyor. Herhangi bir tahmin yapmadan önce gerçek durumu araçlarda görmemiz gerektiğine inanıyorum. Barselona testi bize iyi bir geri bildirim olacak. İlk testten sonra daha kesin konuşabiliriz."

Takımlar bölünmüş durumda

Sezon öncesinde frenlerle alakalı ilginç noktalardan birisi de, takımların arka disklerde kullanacağı maksimum disk çapı konusunda herhangi bir fikir birliğinin olmayışı.

2014 yılında gelen, aracın durdurulmasında kinetik Enerji Geri Dönüşüm Sistemi'nin (ERS) yardımını alan Brake-by-Wire (Elektronik Fren) sistemi sayesinde arkadaki fren diski ve kaliper boyutları küçülmüştü. Çap 278 mm'den 268 mm'ye inmişti fakat Brembo'nun tedarikçiliğini yaptığı takımlar kalınlık ölçüsünü 28 mm olarak kullanmaya devam etmişti.

Bazı takımlar 2017'de artacak olan fren kuvvetlerine rağmen, 150 gramlık ekstra ağırlık nedeniyle, 32 mm kalınlığındaki disklere geçiş yapmamayı tercih etti.

Mercedes, sene sonunda yapılan serbest antrenman seanslarında 2017 tasarımına yönelik fren deneyleri yapmıştı.

Piccoli, "Şu anda 28 mm disk ile devam etmek isteyen takımlar da var, 32 mm'lik disklere geçiş yapmak isteyen takımlar da var. Evet, durumun frenler ve fren performanslı ile alakası var fakat tek sebep bu değil.

"Geçtiğimiz yıllarda frenler lastik sıcaklıklarını kontrol etmekte kullanılıyordu, bu nedenle yapılan seçimlerin arka bölümdeki sıcaklık kontrolü dolayısıyla farklılık gösterdiğini düşünüyorum. Bekleyip göreceğiz.

"Bu hususta kaliper tasarımının da etkisi var. 32 mm'lik disklerle ilerlemeye karar veren herhangi bir takım ihtiyaç duydukları zaman 28 mm'ye geçiş yapabilir. Diski inceltmek mümkün. Ancak 28 mm'likler ile devam etmek isteyip sonra 32 mm'ye geçiş yapan takımların kaliper tasarımını değiştirmesi gerekecek."

Şu anda takımların %40'ı 28 mm ile devam etmek istiyor, geriye kalan %60 ise 32 mm'lik disklere geçiş yapmayı tercih etmiş. Hangi yolun doğru olduğunu testler başladığında ve takımlar 2017 Pirelli lastiklerini daha iyi anlamaya başladığında göreceğiz.

"Frenler üzerinde oluşacak gerçek yükü ve sürücünün gerçek ihtiyaçlarını anlamamız gerekiyor. Sürücü frenleme çizgisindeyken basıncı veya torku düşünmez, onu pedal mesafesine göre aldığı yavaşlama ilgilendirir. Onun frenlerden beklentisi belirli bir pedal konumu veya pedal kuvvetinin aracı ne kadar yavaşlattığıdır.

"Gelen bu değişiklikler sonucunda sürücü hissiyatı seviyesinde yük artışını anlamamız gerekiyor. Pilot geri bildirimlerine göre fren sistemini ayarlayabiliriz.

"Simülasyonlarda çok çalıştık fakat her takımın fren sistemi farklı. Bu sezon da fren sistemlerinde farklı yaklaşımlar göreceğiz. Kimin doğru yolda olduğunu görmemiz gerekiyor."

Barselona testleri sadece yeni nesil araçların gidişini değil, aynı zamanda ne kadar iyi durabildiklerini de gösterecek.

yazinin orjinal linki : Analiz: 2017'de fren kuvvetlerinin %25 artması F1 takımlarını boldu | Formula 1 haberleri | Motorsport.com (http://tr.motorsport.com/f1/news/f1-2017-fren-analizi-869641/?utm_source=tr&utm_medium=HomePage&utm_campaign=GiorgioPiolaWidget)


Analiz: F1 2017 kuralları, yakıt ve yağı daha önemli kılacak

Formula 1, büyük kural değişikliklerinin olduğu 2017 sezonu ile cesur bir döneme giriyor. Yeni kurallarla birlikte araçlar daha hızlı ve daha agresif görünümlü olacaklar.

Ancak bu sene olacak değişikliklerin sadece şasi temelli olacağını düşünmek hata olur çünkü köpek balığı yüzgeci şeklinde olacak motor kapaklarının altında da bazı büyük değişiklikler olacak.

Motor geliştirme hakları kaldırıldı ve böylece Honda gibi gelişimde zorlanan motor üreticileri daha sınırsız gelişim hakkına sahip olacaklar.

Gelişim sınırı yerine artık kullanılan materyal ya da ağırlığında bazı sınırlamalar olacak ve üreticilerin çok pahalı olan alternatif materyaller peşinde koşmasına engel getirilecek.

Dahası kullanılan yakıtlara da bir sınır getirildi. Sezon içerisinde takımlar sadece 5 farklı yakıt kullanabilecekler. Bunlardan sadece ikisi yarış hafta sonunda kullanılabilecek.
Gelişim Hakları

Motor gelişimi konusunda jeton sistemi, FIA'nın yeni turbo hibrit motorlar öncesinde attığı mantıklı bir adımdı. Bu sayede motor gelişimi için harcanan zaman ve enerji zamana yayılmış oldu.

Ancak bu durum, Mercedes'in çok gerisinde kalan ve farkı kapatmaya çalışan diğer üreticiler için iyi bir şey olmadı.

2017'de üreticiler ve FIA farklı bir yaklaşım konusunda anlaştılar. Artık kısıtlama kullanılan parçaların ağırlığında ve boyutlarında olacak. MGU-K ve MGU-H'nin ağırlıkları 7 ve 4 kg'dan daha düşük olamayacak. Piston, rotlar ve şaft ağırlıkları ise sırasıyla 300 g, 300 g ve 5,300 g'dan daha az olamayacak. Krank mili yataklarının boyutlarına bir kısıtlama gelirken silindirlerin sıkıştırma oranları da 18.0'dan yüksek olmayacak şekilde sınırlandırıldı. Aynı zamanda altın, platin, rutenyum, iridyum ve renyum için kaplama kalınlığı 0.035 mm'ye sınırlanmış oldu.

Bu değişikliklerle gelişimin kısıtlanması, üreticilerin sınırsız kazanç peşinde koşturmasının engellenmesi hedeflendi. Artık motor üreticileri güncelleme yaparken daha dikkatli olmak zorundalar. Sezon içerisinde pilot 4 motor kullanabilecek ve güncellemeler sadece mevcut olan bu haklarda yapılacak.

Yakıt konusunda devrim

Motor içerisinde olanlar konusunda da değişiklikler olacak. 2017'de her takıma sezon içerisinde 5 farklı yakıt kullanma izni verilecek ve bunlardan sadece ikisi bir yarış hafta sonunda kullanılabilecek. Eskiden bu konuda sınır yoktu.

Bu durum takımın sıralamalarla yarış arasında büyük fark yapmasının önüne geçecek. Bunun yanında farklı pistler için seçimler de kısıtlanmış olacak.

Bu değişiklik kesinlikle yakıt ve yağ partnerleriyle yakın ilişkiye sahip olan takımlar etkileyecek. Bu konuda Mercedes ve Petronas işbirliği zirvede yer alıyordu.

Bu aynı zamanda Exxon/Mobil'e geçen Red Bull'u, BP/Castrol'e geçen McLaren'i ve aynı şekilde Total'le yollarını ayıran Renault'yu daha çok etkileyebilir.

Bu konuda Red Bull, diğerlerine göre daha avantajlı olabilir çünkü onlar en kötü ihtimalle Mobil'in McLaren ve eski partnerleri Mercedes ile Honda'dan olan işbirliklerinden fayda sağlayacaklar.

Henüz resmi duyuru yapılmasa da McLaren bu sene BP/Castrol yakıt ve yağlarını kullanacak. BP'nin rakiplerinin en az 3 sene gerisinde olması kendileri için durumu zorlaştırabilir. Yine de BP; Renault ve Toro Rosso'yu da portfolyosuna katarsa hızlı bir şekilde F1 yakıtı konusunda veritabanı oluşturabilir.

Yakıt motor konusunda göz ardı ediliyor olsa da, doğru yağlar ve yakıt olmazsa içten yanmalı motor doğru çalışmıyor ve güç ya da motor ömrü konusunda sorun olabiliyor.

Tedarikçilerin sağladıkları yağlar, motorun devirlere göre güç çıkışında, saf motor gücü ve verimlilik konusunda etkili oluyor. Parçaların dayanıklılığı da dikkate alınmalı. Her türlü parçanın katıldığı her yarışta maksimum performans gösterebilmesi için uyumlu yakıt ve yağlara ihtiyacı oluyor.

Bu açıdan pilotlara verilen motorların planlanan mesafeyi kat etmesi, her piste uygun olması doğru yakıt ve yağlara bağlı diyebiliriz.

Düşük hızlı Monaco'yu, yüksek rakıma sahip Meksika'yı ve turun çoğunda tam gaz geçilen Monza'yı düşünün. Bu pistlerin hepsinde farklı özelliklere sahip yakıt ve yağlara ihtiyaç duyuluyor.

Kalite Kontrol

Yakıt ve yağlar o kadar önemli ki, bu konuda tedarikçilerin her pistte, pit alanında ürünlerinin performanslarını ve yasallığını kontrol ettikleri ayrı bir bölüm oluyor. Orada hangi ürünlerin kullanılması gerektiğine karar veriyorlar ve bazı koşullarda bir sorun yaşanmadan o sorunu bulabiliyorlar.

Her yarışta yoğun bir iş yükü oluyor. Yakıt doğrudan piste gönderildiği için mühendislerin ilk görevi yakıtları kontrol ederek FIA'nın kontrol sürecinden sıkıntısız geçmesini sağlamak oluyor.

Bu kontrollerde yakıt kromatografi makineleri kullanılıyor. Yakıt moleküllerine ayrılarak FIA tarafından belirlenen ölçütlere uygun olup olmadığı kontrol ediliyor. Her yarış hafta sonunda yaklaşık 40 numune alınarak test ediliyor.

Bu süreçte sadece yakıt değil, aynı zamanda güç ünitesi ve vites kutusunda kullanılan yağlar da kontrole tabii tutuluyor.

Örnek vermek gerekirse Shell, kısaca RDEOES olarak bilinen dönen disk elektrotlu optik görüntüleme spektrografisi adında bir sistemle yağları ve yakıtları kontrol ediyor. Bu sistemde, daha sonra hataya sebep olabilecek bir metal kiri olup olmadığı inceleniyor.

Shell, bu konuda Ferrari'nin bir çok sorun yaşamasının önüne geçse de bu konuda bilim henüz tam olarak hataları kapatabilmiş değil. Geçen sene Sebastian Vettel bir çok kez vites kutusu sorunu yaşamıştı.
Sınırları Zorlama

Kurallardaki aerodinamik değişikliklerle Formula 1 araçlarında son senelere göre ciddi downforce artışı olacak. FIA'nın simülasyonlarına göre virajlardaki hızlar 40 km/s civarında artacak.

Bu yüzden pilotlar fiziksel açıdan virajlarda daha fazla zorlanacaklar. Hızlı virajların bir çoğu artık düzlük gibi görüleceği için hızlar artacak ve özellikle boyun kaslarına binen güç artacak.

Virajlardaki bu hızlanma aynı zamanda aracı da zorlayacağı ve tam gaz gitme oranını arttıracağı için kullanılan yakıtlar ve yağlar motor ömrünün uzaması açısından faydalı olacak.

Tüm bunların sonucunda yakıt ve yağ tedarikçileri ürünlerinde bazı değişiklikler yapmak zorunda kalacaklar. Bu durum, aerodinamik değişiklikler gibi takımların sıralamalarında değişikliğe sebep olabilir.

yaznin orjinal linki : Analiz: F1 2017 kuralları, yakıt ve yağı daha onemli kılacak | Formula 1 haberleri | Motorsport.com (http://tr.motorsport.com/f1/news/analiz-f1-2017-kurallari-yakit-ve-yagi-daha-onemli-kilacak-867399/?utm_source=tr&utm_medium=HomePage&utm_campaign=GiorgioPiolaWidget)


( derin not : haberleri satir satir kopyalayip yapistirmamim sebepi mobil olarak girince linkleri tikla yeni sayfa acilcak ordan oku sonra geri don bilgisayar rahatligi olmiyacagi icin , seri sekilde okuyup yorum yazabilmek icin )

Eriador
31-01-2017, 05:07
Yakit konusuda cok soz edilmesede onemli bir etken ve toparlanmasini bekledigimizz McLaren orada da yeni bir maceraya atilmis !

ghibli06
03-02-2017, 21:25
Berger'in yorumunu okudum da, Vettel Ferrari'ye geçerek hata yaptı 2017'de bir yol olmaz demiş Ferrari'den :) kendisi Ferrari'nin boşa geçen yıllarını iyi bilir, bizzat katkısı vardır Alesi ile beraber, resmen maymun olmuşlardı!

HUSNU
17-02-2017, 15:07
A first look at the Williams Mercedes FW40 - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=2S17IKgn_V4)


https://www.youtube.com/watch?v=2S17IKgn_V4

HUSNU
20-02-2017, 15:01
F1 2017 Sauber C36-Ferrari Reveal and Specifications - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=4rtuh9dMtz0)


https://www.youtube.com/watch?v=4rtuh9dMtz0

bason
20-02-2017, 15:11
Sauber'de yıllardır alt seri aracı gibi duruyor... Şu kombinden vazgeçemediler...

ghibli06
20-02-2017, 15:17
A first look at the Williams Mercedes FW40 - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=2S17IKgn_V4)


https://www.youtube.com/watch?v=2S17IKgn_V4

bence yakışıklı olmuş...

bason
20-02-2017, 15:25
bence yakışıklı olmuş...

Sezon öncesi neler düşünüyorsun abi? Bu kurallar işe yarar mı? :)

ghibli06
20-02-2017, 16:25
Sezon öncesi neler düşünüyorsun abi? Bu kurallar işe yarar mı? :)

fikrim şöyle; motor sınırlı yani 1,6T olduğu sürece, aerodinami, frenler, süspansüyonlardaki, lastiklerdeki kurallar sıralamayı değiştirecek, haa bir de takımlar bakalım kurallardaki gri bölgeleri nasıl kullanacaklar, o kurallar sezon içinde kaç kere değişecek çok önemli...

testler başlasın konuşuruz ama geçen senenin en iyi takımı ve arabası 1 sene içinde yerini kaptırmaz...

bason
21-02-2017, 10:16
fikrim şöyle; motor sınırlı yani 1,6T olduğu sürece, aerodinami, frenler, süspansüyonlardaki, lastiklerdeki kurallar sıralamayı değiştirecek, haa bir de takımlar bakalım kurallardaki gri bölgeleri nasıl kullanacaklar, o kurallar sezon içinde kaç kere değişecek çok önemli...

testler başlasın konuşuruz ama geçen senenin en iyi takımı ve arabası 1 sene içinde yerini kaptırmaz...

Katılıyorum abi. Özellikle lastik konusu tam bir muamma şuan için. Mercolar yine önde olur dediğin gibi. En azından Ferrari ya da Redbul'un daha yakın ve bazı pistlerde direnmesini bekliyorum. Redbul'un iyi hazırlanmış olduğunu düşünüyorum. Ferrari hakkında da nette bazı sorunlar olduğunu okudum ama bunlar tamamen işin dedikodusu. Sezon öncesi boşluğu canlı tutumaya çalışıyorlar. :) Force india bu takımlara yakın olacaktır. Renault ve Mclaren içinde öne çıkma zamanı. Hadi Renault neysede Mclaren için tahammül kalmadı kimsede.

Bottas vs. Hamilton? Sence nasıl olur? Bottas'ın elinde harika bir şans var her ne kadar yenide olsa takımda, o aracı kim kullansa şampiyon olabilme ihtimali yüksektir. :) Hamilton işin politika kısmında daha tecrübeli. Bence ilginç olacaktır. Ama Hamilton'un hanesine bir şampiyonluk daha yazmamak için neden göremiyorum, heves yine kursakta kalıyor... :)

ufuksaracci
21-02-2017, 10:30
Ham vs Bot olayı bence olmayacaktır. Bot ikinci pilot olarak devam edecektir. Mercedes bence bu sene iki takım arkadasının yarışmasına izin vermez. Hadi başlasın artık.

Bu arada yayın olarak her platformda var mı artık ?

bason
21-02-2017, 10:38
Ham vs Bot olayı bence olmayacaktır. Bot ikinci pilot olarak devam edecektir. Mercedes bence bu sene iki takım arkadasının yarışmasına izin vermez. Hadi başlasın artık.

Bu arada yayın olarak her platformda var mı artık ?

Eğer karakterli pilot ise boyun eğmemeli Bottas. Ne zaman böyle bir şans daha eline geçecek? Bu adamların amacı şampiyon olmak değil mi? Motorsporlarını geçtim neredeyse tüm spor dünyasının zirvelerinden biri olan F1'e neden gelmiş o zaman bu adamlar... :) Bende böyle düşünüyorum orası ayrı. :) Çünkü en sağlıklı ve kolay olanı budur. Puan, podyum, zaman zaman zafer kazanan ve aracı finishe getiren bir pilot ile ele avuca sığmayan, yıldız, saf yeteneğe sahip ve hırslı pilot kadrosu her zaman daha iyidir. Özellikle şampiyonluk adayı takımların bu yolu tercih ettiği ortada. Aynı zamanda F1'de bi pilot nasıl arkada kalmaya göz yumabilir işin orası ise tam bir muamma benim için. Tam bir paradox... :D

omco
21-02-2017, 14:50
"Zirve için savaşmayacaksa F1'de ne işi var" argümanına katılıyorum ama hayat böyle, bazıları şampiyon olmak için doğuyor bazıları da 2. adam olmak için :)

HUSNU
22-02-2017, 08:45
Renault RS17 Lauch - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=ujETJmxE0wo)


https://www.youtube.com/watch?v=ujETJmxE0wo

https://cdn-2.motorsport.com/images/mgl/YN3bEQP6/s8/f1-renault-sport-f1-team-rs17-launch-2017-renault-sport-f1-team-rs17.jpg
https://cdn-6.motorsport.com/images/mgl/277Drxx2/s8/f1-renault-sport-f1-team-rs17-launch-2017-renault-sport-f1-team-rs17.jpg
https://cdn-5.motorsport.com/images/mgl/0qeMwjO0/s8/f1-renault-sport-f1-team-rs17-launch-2017-renault-sport-f1-team-rs17.jpg

ufuksaracci
22-02-2017, 09:16
Çok seksi olmuş :D Çok beğendim ya

bason
22-02-2017, 09:17
Yeni araçlar tasarım olarak çok yırtıcı görünüyor sevdim bunu. İnşallah yarışlarada olumlu yansırda seyir zevkide alırız... :) Bu arada R.S.17 çok estetik geldi benim gözüme hadi inşallah... 5. lik hedefleri var bu sene için ama zor gibi. İlk 3 e yetişmek zor bunun yanında mclaren, williams ve force india ile mücadele etmeleri gerek... :)

ghibli06
22-02-2017, 09:23
Bottas vs. Hamilton? Sence nasıl olur? Bottas'ın elinde harika bir şans var her ne kadar yenide olsa takımda, o aracı kim kullansa şampiyon olabilme ihtimali yüksektir. :) Hamilton işin politika kısmında daha tecrübeli. Bence ilginç olacaktır. Ama Hamilton'un hanesine bir şampiyonluk daha yazmamak için neden göremiyorum, heves yine kursakta kalıyor... :)

şöyle diyeyim, iddialı bir takım kuruyorsun, 1. pilot adayların HAM VET MAX RIC olurdu eyvallah, peki 2. pilot adayın Bottas mı olurdu? marka konuşmuyorum sadece beyin cimnastiği, benim kesinlikle Bottas tercihim olmazdı, neden mi? bir pilotun adam olup olamayacağı 3 sene içinde belli oluyor F1 de... ya şahsına münhasır bir kişilik oluyorsun ya da varlığın yokluğun belli olmadan 7-8 sene takımlarda bulunuyorsun sonra da kimse adını ağzına almıyor... Bottas 2. kategoride benim açımdan, Max ve Sainz Jr. 2 senede bir kişilik ortaya koymadı mı hem de ToroRosso'da? bu çocuklar adam olur dedik daha da olacaklar ama aynı şeyleri Bottas'a diyebilir misin? Mercedes eğer HAM la sorun yaşamasın diye düşük profilli bir pilot seçecektiyse, daha önü açık gençler vardı onlara yönelebilirdi...

bason
22-02-2017, 09:34
şöyle diyeyim, iddialı bir takım kuruyorsun, 1. pilot adayların HAM VET MAX RIC olurdu eyvallah, peki 2. pilot adayın Bottas mı olurdu? marka konuşmuyorum sadece beyin cimnastiği, benim kesinlikle Bottas tercihim olmazdı, neden mi? bir pilotun adam olup olamayacağı 3 sene içinde belli oluyor F1 de... ya şahsına münhasır bir kişilik oluyorsun ya da varlığın yokluğun belli olmadan 7-8 sene takımlarda bulunuyorsun sonra da kimse adını ağzına almıyor... Bottas 2. kategoride benim açımdan, Max ve Sainz Jr. 2 senede bir kişilik ortaya koymadı mı hem de ToroRosso'da? bu çocuklar adam olur dedik daha da olacaklar ama aynı şeyleri Bottas'a diyebilir misin? Mercedes eğer HAM la sorun yaşamasın diye düşük profilli bir pilot seçecektiyse, daha önü açık gençler vardı onlara yönelebilirdi...

Aslına bakarsan abi Bottas'ın Williams ile ilk sezonu oldukça iyiydi. Hem aracın geride kalışı, sadece motorun devasa avantajını kullanan bir takımdan söz ediyoruz, hemde motivasyonunun düşmesi daha yavaş ve silik gösterdi onu. Ama haklısın çok daha iyi seçenekler vardı. Bottas'ın ilk sınavı esasında şimdi geldi. Nasıl bir duruş sergileyecek? Bakalım bende çok merak ediyorum. Özelliklede Mercedes pilot yönetimi konusunda bu kadar kötüyken... Dediğin gibi sıkıntı çıkartmayacaktır Hamilton için, en azından ilk sezonunda bir iki pole ve galibiyet kovalayıp 2. sezona kalırsa diş gösterebilir... :)

HUSNU
23-02-2017, 10:29
Sauber C36-Ferrari Hits The Track - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=3v1SKqAzmzo)


https://www.youtube.com/watch?v=3v1SKqAzmzo

Force India VJM10

http://e00-elmundo.uecdn.es/assets/multimedia/imagenes/2017/02/22/14877855143127.jpg
http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2017/02/IMG_1795-941x529.jpg
https://cdn-7.motorsport.com/images/amp/6gnjXqmY/s1/f1-sahara-force-india-f1-vjm10-launch-2017-front-wing-detail-of-the-sahara-force-india-vjm.jpg

F1 2017: Force India Reveal / Launch - VJM10 | Force India Mercedes VJM10 REVEAL - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=b_Wmnw9tSRQ)


https://www.youtube.com/watch?v=b_Wmnw9tSRQ

HUSNU
23-02-2017, 16:14
Mercedes-AMG F1 W08 Launch - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=NnRMAGoU5Ro)


https://www.youtube.com/watch?v=NnRMAGoU5Ro

http://media.crash.net/original/AU1536909.jpg

ufuksaracci
23-02-2017, 16:53
Araçlar teker teker dökülüyor. Eskiden McLaren'in otomobilini merakla beklerdim, gridin en güzel aracını yaparlardı. Son yıllarda hiç beğenmiyorum.

Merc güzel olmuş ama yine de Renault çok hoşuma gitti.

Mercedesi'in kuyruk diğerlerinden farklı, acaba gri bölgeyi yakalayan onlar mı olacak ?

yiGT
24-02-2017, 07:23
Force india karınca yiyen formuna bayılıyor herhalde...

bason
24-02-2017, 09:02
Araçların lansmanı olduğu için tasarımlara çokta takılmamak gerekli. Merc belki testlere başlarken diğerleri gibi kuyruk tasarımına gidebilir belli olmaz ya da diğerleri değiştirebilir vs.. İlk gösterimler daha çok güzellik yarışması gibi...

HUSNU
24-02-2017, 11:14
Mercedes W08 in action on Silverstone - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=I-XQ54PKD3Q)


https://www.youtube.com/watch?v=I-XQ54PKD3Q

HUSNU
24-02-2017, 11:43
Ferrari'nin 2017 F1 aracı SF70H tanıtıldı! | Formula 1 haberleri | Motorsport.com (https://tr.motorsport.com/f1/news/ferrari-nin-2017-f1-araci-sf70h-tanitildi-876583/)

Ferrari SF70H Launch - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=nKm4cJY1u8c)


https://www.youtube.com/watch?v=nKm4cJY1u8c

https://cdn-2.motorsport.com/images/mgl/277D47K2/s8/f1-ferrari-sf70-h-launch-2017-the-ferrari-sf70-h.jpg

2017 Ferrari SF70H F1 car video debut - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=pJbPBZudogw)


https://www.youtube.com/watch?v=pJbPBZudogw

HUSNU
24-02-2017, 13:10
Live stream: McLaren-Honda MCL32 Official Launch - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=LpFjtMvIr4g)


https://www.youtube.com/watch?v=LpFjtMvIr4g

Change Your Game: Introducing the McLaren-Honda MCL32 - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=Acyhm-k0yps)


https://www.youtube.com/watch?v=Acyhm-k0yps

Y.Emre
24-02-2017, 14:02
http://i.cubeupload.com/tvDZ2g.jpg
http://media.cdn.mclaren.com/images/galleries/McLaren-Honda_MCL32_1.jpg
http://media.cdn.mclaren.com/images/galleries/_R3I4916.jpg

Şimdiye kadar tanıtılanlar arasında en kısa whellbase'e sahip araç ön & kanat oldukça agresif geri kalanında detay vermemişler zaten. dümdüz bir zemin, barge boardlar vs basic seviye.

HUSNU
25-02-2017, 09:30
Ferrari SF70H - On track - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=FXTb1dkdQyY)


https://www.youtube.com/watch?v=FXTb1dkdQyY

ufuksaracci
11-07-2017, 14:42
Ferrari önümüzdeki yarış şaffaf kokpit kullanacakmış.

F1 araclarının tasarımında onemli bir değişikliğe gidiliyor - LOG (http://www.log.com.tr/f1-araclarinin-tasariminda-onemli-bir-degisiklige-gidiliyor/)