PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : e30 afm iptali



Zorbey
30-10-2016, 22:06
Merhaba. Sevdiğim bir abim de 84 e30 320 var. Buna 885 üst kapak , 325 emme ,header ,325 piston , 100'lük kol ve krank değiştirerek stroker yaptı.

Akışmetre dedikleri eski sistem klape sorun çıkarıyor. Bu afm yi nasıl iptal edebiliriz ?

Standalone ecu şart mı ? Aracın üzerinde motronic beyin var. önden okuyuculu değil. Ankara'da bu aralar map furyası dolanıyor. Map'ın farkı nedir ?

Ne önerirsiniz ? Yardımlarınızı bekliyorum.

0M42
31-10-2016, 09:54
Afm yi iptal etmek istiyorsan ecu şart bende aynı dertten muzdaripim afm sıkıntısı yaşıyorum yakın zamanda ecu ya geçecem.

Zorbey
31-10-2016, 12:12
Abi ecu fiyatları toplamda 2 2,5 civarı tutuyor. Daha hesaplı bir yolu yok mu acaba?

MeRtCaN
31-10-2016, 12:19
spark ems
veya
Beast ems

ecu ler var Tr de uretılıyor
hemen hemen tr dekı proje araclarında bu beyınler var ıletısıme gecebılırsın
fıyat uygun sorunsuz calsıyor

sansar34
31-10-2016, 13:22
yurt dısında bır cok kişi m20 m40 motorlar ıcın afm iptalını yapıyor ama genelde kullanılan akıs metre m50lerde olana 4pin cıkıslı akıs metreleri kullanıyorlar. ben e34 umü satmadan önce yapmaya çok teşebbüs ettim ama yapmaktan vaz gectım analog bir yapı üzerinde oldugu için daha stabil çalışması söz konusu akış metrenin içerisindeki karbon plakalı direnç devresinin karbon böllümündeki yıpranmadan ve aşınmadan dolayı rolanti dengesizleşiyor.

aşagıda akış metrelerin iç yapısıni anlamak amaclı örnek bır resım koyuyorum

https://lh6.googleusercontent.com/-_sPrhdV43wc/UhJnUsYZ4_I/AAAAAAAAAyY/WeWcMqx0UXg/s720/DSC_0772.JPG

https://lh6.googleusercontent.com/-opseZi5xKW0/UhJnbbH-MBI/AAAAAAAAA0Q/FcY4hEf30SY/s800/DSC_0827-001.JPG

o dönemlerde üretilen bir çok alman arabalarında akış metre ayarlarını yapmak önemli bir işmiş e zamanla olusan zıncirleme etkilerde var rolanti motorununda çok büyük etkisi oluyor.

ama illede "afm to maf conversion" (air flow master to mass air flow sensor) geçi yapıcam diyorsanız size yabancı sitelerden uygulama yapılmıs ve parca kodu verilmıs parcalar ve şemaları paylaşım deneyin yanılın tecrube edın bizlerlede paylaşın

Siemens MAF (p/n 1 703 275)
(MAF sensörü olarak bu kullanılmıs muadil sensörlerden alınıp deneme amaclı yapılır eger stabılıte saglanıyor ise daha kalıtelı bosch yada yukarıda yazdıgım gibi siemens marka akı metre sesörleri kullanılabilir)

ikini olarak ihityacınız olan sey zaten google da aratmıssınızdır afm to maf olarak yazınca karsınıza cıkan şema

http://i91.photobucket.com/albums/k313/Sp33dy_photos/HFMadapter2.gif

ve kendi yapıcagınız kablo

http://i91.photobucket.com/albums/k313/Sp33dy_photos/HFMadapter.gif

Zorbey
31-10-2016, 19:19
Yardımınız için teşekkürler. Bu sistemde lag oluyormuş diye bir söylenti var. Ankarada yapılan araçlar var sanırım

ghibli06
31-10-2016, 21:20
Yardımınız için teşekkürler. Bu sistemde lag oluyormuş diye bir söylenti var. Ankarada yapılan araçlar var sanırım

araç turbo mu?

Zorbey
31-10-2016, 22:14
araç turbo mu?

Hayır abi. şu linkteki video biraz saçma ama oradaki gibi. Araba sanki 3000 devir gibi boğulur gibi yapıyormuş.(videodaki araç m50b28 4*10 diff var ) Kullanıcısı söyledi.

Oğuz Sokut - Bi gun yine ucuncu viteste lastik yakıyoruz :) | Facebook (https://www.facebook.com/oquz.sokut/videos/vb.1577628754/10208802976103214/?type=3&theater)

sansar34
01-11-2016, 23:39
Yardımınız için teşekkürler. Bu sistemde lag oluyormuş diye bir söylenti var. Ankarada yapılan araçlar var sanırım

söylentilerden çok söyleyene bağlı eğer kurulan devre kullanılan malzeme kalitesi ikini sinifsa tabıkıde sonuc ikinci sınıf olur. Sahsı fıkrımı soracak olursanız bu sistemle kafa yormak yerıne kendi akışmetreniz uzerindekı karbon tabakayı revıze edip kullanırsanız daha kesın kalıcı ve daha dayanıklı bır debı metreye sahıp olursunuz çünkü analog bir yapı daha stabildir. opel omegalarada ve eski sanetorlerdede bu tarz analog yapılar bulunmakta.

İçerisinde zaten direc devresi oradakı karbon yapıyı grafit ile doldurabilirsiniz ben kendi akış metremdeki aşınan yüzeyi öyle tamir etmiştim eskisinden daha iyi oldugunu söyleyebilirim.

Grafiti en kolay kurşun kalemden elde edebilirsini içerisindeki iletken malzemedir

boosted_pug
04-11-2016, 01:05
yukarıda anlatılan şekilde e36 maf sensörü takabilirsiniz ama safc bağlayıp ayar yapmanız veya ecunun içindeki epromu yazdırmanız lazım yoksa araç alt devirlerde dengesiz çalışıyor. lag başka bişi onun konu ile alakası bulunmuyor.

bosscustom
07-02-2017, 01:21
hocam peki motronic ecu lara mudahale etmek imkansizmi? ebay de falan chipler bulunuyor bunlarla mumkun olamazmi? miller maf ve war chip diye bisey var ?

I-HANN
07-02-2017, 20:52
hocam peki motronic ecu lara mudahale etmek imkansizmi? ebay de falan chipler bulunuyor bunlarla mumkun olamazmi? miller maf ve war chip diye bisey var ?

millere okadar para vercegine 2-2.5 ver komple beyın tesısate gec ömurluk kullan ılerde turboladan bıle devam aynı beyınden

sıemens maf alsan 300 tl 2. el nezaman bozulcagı bellındegıl ustelık senın beyın ıcınde chıp alıcaksınkı aracın std degıl stroker custom yazılım yapılcak oda nerden baksan 1000 tl boyle sacma seylerle ugrascagına 2 daha ver sıfır tesısatlı sıfır beynın olsun

bosscustom
15-02-2017, 09:26
millere okadar para vercegine 2-2.5 ver komple beyın tesısate gec ömurluk kullan ılerde turboladan bıle devam aynı beyınden

sıemens maf alsan 300 tl 2. el nezaman bozulcagı bellındegıl ustelık senın beyın ıcınde chıp alıcaksınkı aracın std degıl stroker custom yazılım yapılcak oda nerden baksan 1000 tl boyle sacma seylerle ugrascagına 2 daha ver sıfır tesısatlı sıfır beynın olsun

peki ms1 ile sorunsuz kullanirmiyim? cunku suan motronic ile soguk marj falan herzaman calisiyor.ve megasquirt1 en uygun gibi fiyat olarak