PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Otomatik vitesler neden daha yavaş oluyor nasıl hızlandırılır?



atilla_88
31-10-2016, 13:54
Genelde otomatik vitesler manuale göre daha zayıf oluyor 0-100 bakımından, bunu güçlendirmek için neler yapılabilir ?

Mesela Mitsubishi lancer otomatik 0-100 14 saniye manual 0-100 ise 10.7 saniye otomatik viteside manual hızına getirmek için neler yapılabilir?

şöylede sorayım 0-100 ü 10 saniye olan araba 8 saniyeye indirilmek için neler yapılmalı?

Maxi
31-10-2016, 15:19
eski otomatikler yavaştı ama artık güncel otomatik vitesler manuelden daha hızlı (dsg şanzıman gibi mesela)
yapıları gereği eski otomatikler vites geçiş aralarında bekleme yapıyorlar
kabaca yazmak gerekirse tabiki bu araçtan araca değişir, vites geçişi 1 saniye olsa, 3. viteste 100km hız görse
her viteste 1+1=2 saniye kafadan gitti, e birde ani kalkıştaki muazzam gecikme varki zaten orada adam yaşlanır onu beklerken
dolayısı ile eski tip otomatiklerin yavaşlık doğasında var. mekanik tasarımı yapısı öyle.

yeni tipler hem acayip hızlı vites geçişleri var + birde çift kavramalı debriyaj var
o yüzden tık tık inanılmaz hızlı geçiyor öyleki bazıları ciddi hızlı, elle o kadar hızlı geçiremezsin
zaten daha geçen gün ferrari bile emanuel şanzımanı bıraktığını açıkladı
bir süre sonra hiç manuel şanzıman kalmayacak üretimde, benim görüşüm o yönde.

0-100 10 saniye olan aracı 8 saniyeye indirmek için motoru baya güçlendirmek lazım
ama iş detaylarda gizli, hızlanmaya etki eden sadece motor gücü ve vites tipi oranları değil
kalkış farklı birşey, patinaj falan filan bazı şeyleri iyice kurcalamak lazım.. ve tabi ağırlıkta çok etkiler

MetalliHead
31-10-2016, 15:22
Bir videoda dsg keiichi tsuchiyadan daha hızlı vites atıyordu .0-100de de fark atıyordu

DOHC
31-10-2016, 15:38
Otomatik vites verimi manuel vitese göre çok daha düşük idi eskiden.
Ayrıca manuel arabalar 5 veya 6 vites iken otomatik versiyonları 4 vites civarında idi. Haliyle 4 vites araba daha yavaş hızlanıyor vites oranları uzadığı için.
Otomatik viteste vites geçişleri de çok yavaş idi.
DSG bunların hepsini allak bullak etti ama :).

Maxi
31-10-2016, 15:53
mesela az önce kontrol ettim, fiat 500 ün bir modeli var 4x4
araba 1.4 motor turbo benzinli 170hp, 1430 kilo
0-100 8.6 saniye, şanzımanı ise 9 ileri tam otomatik!

şu hacimle bu güç ve böyle bir şanzıman..
teknoloji inanılmaz gelişti
tekrar yazayım yakında manuel şanzıman kalmayacak, atmosferik motorda kalmayacak hepsi turbo olacak.
bence

atilla_88
31-10-2016, 16:37
eski otomatikler yavaştı ama artık güncel otomatik vitesler manuelden daha hızlı (dsg şanzıman gibi mesela)
yapıları gereği eski otomatikler vites geçiş aralarında bekleme yapıyorlar
kabaca yazmak gerekirse tabiki bu araçtan araca değişir, vites geçişi 1 saniye olsa, 3. viteste 100km hız görse
her viteste 1+1=2 saniye kafadan gitti, e birde ani kalkıştaki muazzam gecikme varki zaten orada adam yaşlanır onu beklerken
dolayısı ile eski tip otomatiklerin yavaşlık doğasında var. mekanik tasarımı yapısı öyle.

yeni tipler hem acayip hızlı vites geçişleri var + birde çift kavramalı debriyaj var
o yüzden tık tık inanılmaz hızlı geçiyor öyleki bazıları ciddi hızlı, elle o kadar hızlı geçiremezsin
zaten daha geçen gün ferrari bile emanuel şanzımanı bıraktığını açıkladı
bir süre sonra hiç manuel şanzıman kalmayacak üretimde, benim görüşüm o yönde.

0-100 10 saniye olan aracı 8 saniyeye indirmek için motoru baya güçlendirmek lazım
ama iş detaylarda gizli, hızlanmaya etki eden sadece motor gücü ve vites tipi oranları değil
kalkış farklı birşey, patinaj falan filan bazı şeyleri iyice kurcalamak lazım.. ve tabi ağırlıkta çok etkiler

0-100 2 saniye geri çekmek için iş yine turboya geliyor herhalde turbo takma varsa büyütme.

manual ilerde komple bitecek gibi cidden yeni premiumlarda manual kalmadı d segment f30 w205 te bile gerçi avrupada manual seçeneği var.

byspeedman
31-10-2016, 16:39
edc veya dsg denedinmi?

Batum
31-10-2016, 16:49
Tork konvertör'lü şanzımanlar biraz yavaş vites değişir fakat çift kavrama hızlı vites atan şanzımanlara göre arızası daha azdır.
bunların içinde eniyisi ZF şanzıman.

yesil
31-10-2016, 16:53
eski tiplerin 4 ileri olması, yavaş vites atması dışında en büyük etken aktarma kaybının daha fazla olması. bu yüzden yakıt tüketimleride daha yüksek. tek debriyajlı otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlarda yavaş vites attığı için manuele göre daha yavaş ama yakıt tüketimi manuellerle aynı.

kesici
31-10-2016, 17:09
mesela az önce kontrol ettim, fiat 500 ün bir modeli var 4x4
araba 1.4 motor turbo benzinli 170hp, 1430 kilo
0-100 8.6 saniye, şanzımanı ise 9 ileri tam otomatik!

şu hacimle bu güç ve böyle bir şanzıman..
teknoloji inanılmaz gelişti
tekrar yazayım yakında manuel şanzıman kalmayacak, atmosferik motorda kalmayacak hepsi turbo olacak.
bence

Abi öyle deme Hondacıların yüreğine inecek :D

OmerRS
31-10-2016, 18:42
Aslında arabanın gücüne göre bu durum değişir. Eğer araçlar belli gücün üstündeyse manuel ya da çift kavrama şanzımanlar arabayı yavaşlatır. Drag arabaları bu yüzden 2 ya da 3 ileri tork konvertörlü şanzımanlar kullanır, çünkü güç aktarımı daha kesintisiz gerçekleşir ve tork dayanımı daha yüksektir.

Örneğin 2000 hp gücündeki bir GTR çift kavrama şanzıman ve 4 çeker ile drag yarışlarında kendinden daha düşük güce sahip otomatik şanzımanlı amerikan arabalarından daha yavaş kalır, manueli saymıyorum bile. Hızlı bir GTR yapmak isterseniz arkadaş itişe çevirip 3 ileri bir tork konvertörlü şanzıman ve bağımsız süspansiyonu iptal edip 9 inç ford diferansiyel koymanız lazım:)

darkmoon
31-10-2016, 21:14
Yanlışın var yeni nesil otomatikler manuelden çok daha hızlı. eski tork konvertörlüler hantaldı oda düşük hacimden ötürü onlarında kuvvetlisi nal toplatır 3.0 ve üstü..

Birkan61
31-10-2016, 21:23
edc veya dsg denedinmi?

iki şanzumanıda haftanın her günü kullanıyorum

dsg eyvallah tabiki göz yetişmiyor bazen :D de edc hakkında aynı şeyleri diyemiyeceğim dinden imandan çıkardığı oluyor beni

darkmoon
31-10-2016, 21:42
yiğence cactus var yazılımlı araba resmen gaza basdınmı kafa kaldırıyor.