Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.4 hdi yağ eksiltme
Arkadaşlar merhaba aracım 99.000km`de 2006 model 1.4 HDI 70hp Peugeot 206
Aracıma 7000km önce periyodik bakım yaptırdım. Yağ olarak Petrol ofisi 10W40 maxima kullandık. Hava filtresini 4000km de bir kendim değiştiriyorum.
94.000km de Carbon clean yapıldı, egr ve emme manifoldu sökülerek temizlendi. Ortama her üç depoda bir würth CR dizel yakıt sistemi ve enjektör temizleyici(50 lt mazota 300ml) kullanıyorum.
Aracım yağ eksilmeye başladı. Altına karton koydum herhangi bir damlatma yok. Ölçümü motor stop ettikten 24 saat sonra yapıyorum. motor koruyucu plastiği kaldırdım baktım motorda, turbonun oralarda görünür bir yağ kaçağı yok. Yağ seviyesini her depo mazotta düzenli kontrol ederim eskiden milim azalmıyordu. Tam gazda bile egzozda gözle görünür bir duman yoktu. Şimdi durur vaziyette gaz verdiğimde hafif kara duman atıyor. Çekişte sorun yok sadece gaza basınca gelen subap sesine benzer ses son günlerde sanki biraz arttı. Yakıt tüketimim 17" 215 lastiklerle uzun yolda ortama 4lt. Yakıt tüketimi de fazla değil. Hafta içi işe yürüyerek gidip geldiğimden aracı genelde haftasonları İzmir Muğla arası kullanıyorum. Aracı sıkıştırmadan 80-90 km ile sağdan sağdan gider gelirim
1000 kilometrede yaklaşık 0.8lt yağ eksiliyor. Yaşadığım şehir İzmir. Yağın ömrü mü tükeniyor yoksa markamı etkili. Soğuklar başladı ondan mı neden olabilir ne yapmam gerekir.:confused: yağ olarak hangi marka kullanmam yerinde olur. Şimdiden teşekkürler.
huseyinturk
01-11-2016, 09:42
1- suya bakın yağ varmı diye, yağ soğutucusunun çatlayıp yağı suya vermesi sık görülen bir surum 1.4hdi motorda
2- yağ filtresi etrafına bakın tam oturmadıysa ordanda sızdırabiliyor
Uzun yıllar aynı motoru kullandım castrol tavsiye ederim ben
Sadık Özyer
01-11-2016, 09:43
Oil catch ten atiyor yagi bu 1. ihtimal
Keceleri patlatmissin ordan yag atiyor 2. ihtimal.
Kulbultor kapagindan atiyor conta sizdiriyor buda 3. ihtimal.
enjektor yuvalarinada bak.
mikelazi
01-11-2016, 09:55
3 depoda bir whürt birz fazla
yağ olarakta 5w40 daha mantıklı.
bence suyu bir konturol et
Kullandığınız yağı değiştirin derim. PO yağları pek matah değil bana göre.
Carbon clean sonrası yağ eksiltme durumları sık rastlanır bir durumdur. Genelde subap lastiklerinin oradaki kurumlarda temizlendiğinden supap lastiklerinden kaçan yağ ilk marşta yanıyordur. İlk marşta yağ dumanı var mı? Onu gözlemleyin derim.
Birde total deneyin. Yağın orj. olduğundan emin olun. Sanayideki yağların yarısından çoğu sahte.
Kullandığınız würth katkı da bence fazla. Katkı kullanmaktansa sürekli aynı yerden (temizliğinden emin olunan) kaliteli akaryakıt alın. Enjektöreleri 100k km'de bir söküp temizletirsiniz. Ben Shell Eurodiesel i öneririm. Kendi hdi aracımda da shel dışında 1 damla başka yakıt almıyorum.
by serçe
01-11-2016, 10:39
aracın yağ filtresi oem değil ise kesinlikle servisten al ve değiştir piyasada çoğu orjinal diye satılan ürün yan sanayi ,yağ eksiltme sebeplerinden bir tanesi de o oluyor
Bakımdan önce alınan bütün parçaların fotoğraflarını çekerim filtre orijinal baktım, soğutma suyunu da termostat ve devirdaimle beraber 6000km önce değiştirdik aynen koyduğumuz gibi yağ karışmamış. Bir müsait zamanda servise bir götürcem Arkadaşın önerdiği pejo ustasıyla telefonda konuştum şimdi. PO yağ koyduysan çok normal abi yağı ve filtreyi değiştir. 5 -30 total koy dedi. total mi koysam castrol mü bilemedim.
180 binde 1.4 hdi aracımız var.İlk elden beri bizde.Total 10-40'tan şaşmadık,eksiltme hiç olmadı.
abi castrol 10 40 ı koy devam et gram eksiltmez arabanda sorun yok , sorun yağda.
Ben total koy derim. 7k km de bir yağ bakımı yaparım. 1 damla eksiltmişliği yok ki km 312k :)
Piyasada orj. olarak görünen filtreler sahte. Sorun orada. Adamlar kutu barkod vs. tam işçilik çıkarmışlar. Şu an servisten %20 iskonto ile kdv hariç 30 küsüre çıkıyor. Fiyattan da anlayabilirsin durumu.
Konuyla alakasız: O kdr sık hava filtresi değiltirip hava filtre kutusunu yalama yapabilirsin dikkat.
Bakım konusunda hassas adama söylemek anlamsız gerçi ama mazot filtresinide her bakımda değiştirin.
makethewayforme
01-11-2016, 13:57
200 bin kilometre castrol edge 5-30 kullandım
sonrasında mobil-1 5-30'a geçtiğimde motorun daha titreşimsiz ve sakin çalıştığını görmüştüm
not: araç 225bin km'de bmw 520d, yağ eksiltme yok.
***
petrol ofisi yağ bu tarz common rail makineler için fazla basit kalır.
biz çok ağır devirli ve fuel oil yakan gemi makinelerinde bile petrol ofisi kullanmaktan imtina ederiz, bilindik markaların yağlarına yöneliriz.
önce onu bence değiştirin
1- carbon cleanin temizlediği kurumlardan sonra yağ yakma olabilir, ama 90 bin km bunun için çok erken
2- yağın kendinden dolayı da olabilir, ben bir defasında kendimce değişiminde her zaman kullandığım castrol edge 5-30 yerine, castrol edge 0-30 kullanmıştım, motor 10bin km'de 1lt yağ eksiltmişti. 5-30'a geri dönünce bi daha olmadı hiç. Yağ önemli.
mikelazi
01-11-2016, 15:08
sürekli farklı marka ve degerlerde yag kullanmakta eksiltmeyi tetikler.
kendinize bir yag markası belirleyin ve sürekli onu kullanın.
Ben total koy derim. 7k km de bir yağ bakımı yaparım. 1 damla eksiltmişliği yok ki km 312k :)
Piyasada orj. olarak görünen filtreler sahte. Sorun orada. Adamlar kutu barkod vs. tam işçilik çıkarmışlar. Şu an servisten %20 iskonto ile kdv hariç 30 küsüre çıkıyor. Fiyattan da anlayabilirsin durumu.
Konuyla alakasız: O kdr sık hava filtresi değiltirip hava filtre kutusunu yalama yapabilirsin dikkat.
Bakım konusunda hassas adama söylemek anlamsız gerçi ama mazot filtresinide her bakımda değiştirin.
Eğer durum öyleyse filtrenin sahte olma ihtimali var. Bu konuda aydınlattığın iyi oldu Eren34 teşekkür ederim. Yalama konusu benimde aklıma gelmedi değil inşallah bişey olmaz :D orijinal parçaları yetkili servis dışında nerden bulabilirim.
Eğer durum öyleyse filtrenin sahte olma ihtimali var. Bu konuda aydınlattığın iyi oldu Eren34 teşekkür ederim. Yalama konusu benimde aklıma gelmedi değil inşallah bişey olmaz :D orijinal parçaları yetkili servis dışında nerden bulabilirim.
İstanbul olsa yardımcı olurdum ama İzmir bana çok yabancı maalesef.
İstanbul olsa yardımcı olurdum ama İzmir bana çok yabancı maalesef.
Anladım teşekkür ederim yinede :)
Bugün araci lifte aldik ve kacak varmi diye kontrol ettik herhangi bir kacak yoktu. Takılan parçaların orijinal olduğundan emin olmak için bugün yetkili peugeot servisine gittim ve mazot yağ polen hava filtresi aldım. Petrol ofisi yağını boşaltıp Castrol magnatec start stop koyduk. Duman atma olayı tamamen kesildi. yağ eksiltip eksiltmedigini de km yaptikca ilerleyen gunlerde paylasirim. Yerli malı yurdum malı herkes onu kullanmalı ama malesef sebep PO yağdan gibi görünüyor.
Seyfettin777
06-11-2016, 01:57
Abi kaynama noktasi nedir yaglarin? PO marka yagin kaynama noktasi daha dusukse motor onu yakiyor olabilir.Turkce karakterler yok mobil, kusura bakmayin...
Abi kaynama noktasi nedir yaglarin? PO marka yagin kaynama noktasi daha dusukse motor onu yakiyor olabilir.Turkce karakterler yok mobil, kusura bakmayin...
Bi arastirayim kaynama noktalarını bilmiyorum anca surekli kontrol ettigimde yag ilk 3000km falan hc eksiltmedi ancak 3 bin kmden sonra eksiltme olmaya başladı sonlara dogru iyice artmıştı. bu arada bende mobil den yaziyorum sorun değil :)
Seyfettin777
06-11-2016, 16:23
Abi ben baktım şimdi, 10-40 maxima için 226 derece veriyor.5-30 start stop magnatec için ise 207 derece demiş bu açıdan bakınca daha çok tüketmesi lazım ama duman kesilmiş öyle söylüyorsun.Fazla mı koydular acaba yağı ama belirgin eksiltmeye de devam etmiş tuhaf valla, yağ pek kaliteli değil demek ki.
Mantıklı bir iş yapmışsın. İnşallah çözüm olur. Gelişmeleri yazarsın.
Abi ben baktım şimdi, 10-40 maxima için 226 derece veriyor.5-30 start stop magnatec için ise 207 derece demiş bu açıdan bakınca daha çok tüketmesi lazım ama duman kesilmiş öyle söylüyorsun.Fazla mı koydular acaba yağı ama belirgin eksiltmeye de devam etmiş tuhaf valla, yağ pek kaliteli değil demek ki.
O araba o kullanım şartlarında 200 derecelerin yanından bile geçmez. Kaynama noktası ile alakasız arkadaşın sorunu.
Yağın fazla tüketme durumu kaynama noktasına göre belirlenmez. Pist koşullarında bile görmezsiniz 200 dereceleri. NOACK yüzdesine bakmak gerekir.
Seyfettin777
06-11-2016, 20:39
Biliyorum ama yağ eskiyince niteliğini kaybediyor abi, kararan yağın yanarak eksilmesi de daha kolay bir hal alıyor aracın sahibi olan abi de km arttıkça eksildiğinden bahsetmiş ama konuya senin kadar hakim değilim tabi, doğrudur:)
mikelazi
07-11-2016, 13:15
Abi ben baktım şimdi, 10-40 maxima için 226 derece veriyor.5-30 start stop magnatec için ise 207 derece demiş bu açıdan bakınca daha çok tüketmesi lazım ama duman kesilmiş öyle söylüyorsun.Fazla mı koydular acaba yağı ama belirgin eksiltmeye de devam etmiş tuhaf valla, yağ pek kaliteli değil demek ki.
bu sıcaklık degerlerini nerden buldunuz.link varmı???
Seyfettin777
07-11-2016, 14:43
bu sıcaklık degerlerini nerden buldunuz.link varmı???
Yağın arkasındaki etikette var abi, internettende ulaşabiliyorsun.Po için okuldan dönerken benzinlikte bakmıştım, şu linkte Castrol için. http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/21393DC52F5AFD5080257E62003E731D/$File/BPXE-9XRLGH.pdf
Flash/boiling(parlama,kaynama) point olarak geçiyor yanıltmasın özelliğini kaybettiği sıcaklık ikiside sonuç olarak.
Po yağı tam koymuslardi. Fazla koyulma ihtimali benimde aklima geldi ama eksilttikce eksiltti fazla dolumla ilgiii degil.
Hafta sonu castrol start stop doludurtan sonra uzun yol yaptim milim eksiltme olmadı. Kilometre yaptikca bilgileri burda paylasirim . Bir daha ki bakimada totalin 5-30 unu aldim onda durum nasil olacak bakalım. en ideal hangisi ise her daim onunla dolum yapacağım. (Not: Yağ filtresi yetkili servisten alınma orijinal)
2000 km yol yaptım, milim eksiltme yok :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.