Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : H&R Spor Yay



EminOnR
04-11-2016, 13:33
Selamun Aleyküm.. 2013 Kia Pro Rio Aracım var. Fabrikasyon Sert Amortisörler var üstünde ben biraz basıklık olması için ve yol tutuşunun kuvvetlenmesi için 5cm lik H&R Spor yaylarımı alıp taktım ve Yol tutuşum güzelleşti bir sorunum yok ama şöyle bi durum var araç çok sertleşti en ufak bi çukura girsem yavaşta olsa tak tuk ses geliyor ön takımımda hiçbir problem yok. Yayları takmadan öncede bu şekildemiydi hatırlamıyorum :D H&R Yay Kullanıpta Memnun kalmayan varmı aranızda ?

http://i.hizliresim.com/lEny9B.jpg (http://hizliresim.com/lEny9B)

By CrAzY
04-11-2016, 13:40
Hr nin genel sorunu çok aşırı sert.2 ay kada kullandım 5lik tak tuk arabayı dağıtacaktı resmen

BurakYozgat.
04-11-2016, 13:44
Eski aracım clio4 te 3 sene boyunca sıkıntı yaşamadan kullandım.
Orjinalden konforlu olmuştu. Yol tutuş ve istediğim görselliği yakalamam da cabası.
Ben sert kullanımı seviyorum o yüzden benim gözüme batmamış olabilir.

Emre Akçay
04-11-2016, 13:51
Kia Pro Rio hangi araba?

mikelazi
04-11-2016, 13:53
3cm ligini kullanıyorum.gayet memnunun.

buarada sertlik konusunda lastik profil yüksekligide önemli.birde üzerindeki lastikler fabrikasyon kumhomu halan :)

efe-E
04-11-2016, 13:56
Konuya açıklık getireyim.

Araçlarınıza hangi marka olursa olsun, Low Version adı verilen, limit üstü alçaltma sağlayan ölçülerde yay takarsanız konfor kaybı yaşarsınız.

H&R'da şöyle bir durum var, %99 ürün TÜV onaylı, Low Versiyonlar değil. Sebebi ise müşteri talebiyle üretilmiş olan yaylar olmasından dolayı. %99'da yer alan yaylar ise her araca ayrı ayrı özel olarak mühendislikle üretilir. Tercihiniz bu yaylardan yana olsun, 1 cm için konforunuzdan olmayın.

ByCrazy, H&R'ın genel sorunu değil bu arada bahsi geçen. %1'lik dilimdeki yaylardan alıp, %99'u genellemeyin lütfen :)

srkns
04-11-2016, 14:03
Focus aracımda 40mm lik H&R kullanıyorum, herhangi bir sertlik, sekme, vurma yaşamadım orj. yaylarla kıyasla.
Geçenlerde arkaya oturduğumda kasislerde arka kısım çok sert vurduğunu gördüm lastik havalarına baktım 25 e düşmüş 33 yapınca o sertlik gitti.
Lastikler 205 55 16 michelin

By CrAzY
04-11-2016, 14:14
5'lik yaylar bu işin %1 imi ? Hach bir araçta arkaya oturun fikrinizde değişim olacaktır.

EminOnR
04-11-2016, 14:53
Kia Pro Rio hangi araba?

Türkiyede nadir Bulunan 2013 kasaların tek kapı full + full sport modeli oluyor :) en fazla 3 tane var

EminOnR
04-11-2016, 14:54
Benim Aracımın Orjinal Jantları Takılı üstünde 205/45/17 Lastikler var Fabrikasyon verileri bu hiç değişim yapmadım.

efe-E
04-11-2016, 15:25
5'lik yaylar bu işin %1 imi ? Hach bir araçta arkaya oturun fikrinizde değişim olacaktır.

Evet H&R için Low Version yaylar, tüm ürün gamında %1'lik kısım.

4 aydır her gün H&R spor yay takılmış bir çok otomobile biniyorum, uzun-kısa yol yapıyorum. Fikrimde hiç değişiklik olmadı. :)

TT_BOY
04-11-2016, 15:29
Bende sarı Koni Sport&Hr yay kullanıyorum , araç 2012 kia rio , ben memnunum fakat kardeşim sert olduğunu söylüyor.
Aslında göreceli bir durum , temiz asfaltta hiç sorun yok fakat badallı çukurlu vs. yollarda ses bi miktar var..

EminOnR
04-11-2016, 15:47
Bende sarı Koni Sport&Hr yay kullanıyorum , araç 2012 kia rio , ben memnunum fakat kardeşim sert olduğunu söylüyor.
Aslında göreceli bir durum , temiz asfaltta hiç sorun yok fakat badallı çukurlu vs. yollarda ses bi miktar var..

Zaten benimde şikayetim bu :D Temiz yolda 1 gram ses yok ama en ufak bozuk yol olsun ses çıkmaya başlıyor

By CrAzY
04-11-2016, 16:20
Evet H&R için Low Version yaylar, tüm ürün gamında %1'lik kısım.

4 aydır her gün H&R spor yay takılmış bir çok otomobile biniyorum, uzun-kısa yol yapıyorum. Fikrimde hiç değişiklik olmadı. :)

Gelin sizi ankara K.ören yollarında test imkanı sunduralım :) Düz yolda her araba güzel siz biraz duygusal yaklaşıyorsunuz sertlikte göreceli tabiki o ayrı

Emre Akçay
04-11-2016, 16:26
Türkiyede nadir Bulunan 2013 kasaların tek kapı full + full sport modeli oluyor :) en fazla 3 tane var

Sizin dediğiniz tek kapı 1.4 dizel Rio Sporty mi? Bende de 2014 de sıfır aldığımda kırmızı dört kapı dizel Sporty vardı. H&R siyah renk yay vardı. Ben konforundan memnundum.

Dou
04-11-2016, 16:28
H&R çok iyi markadır.

Yalnız ben tercih etmiyorum. Sebebi, yayların sertlik oranlarını firma sırrı diye paylaşmıyor. Öyle matah bir bilgi değil, hemen hemen her firma bu bilgiyi paylaşır.

Arabayı düşürmek için yay bakıyorsanız problem yok, fakat yol tutuş maksatlı yay bakıyorsanız önermiyorum bu sebepten.

EminOnR
04-11-2016, 17:45
H&R çok iyi markadır.

Yalnız ben tercih etmiyorum. Sebebi, yayların sertlik oranlarını firma sırrı diye paylaşmıyor. Öyle matah bir bilgi değil, hemen hemen her firma bu bilgiyi paylaşır.

Arabayı düşürmek için yay bakıyorsanız problem yok, fakat yol tutuş maksatlı yay bakıyorsanız önermiyorum bu sebepten.


Yol tutuşundan yana hiçbir sıkıntısı yok gayet güzel tutuyor ama sertlik bakımından problemli düzgün yolda kaymak gibi gidiyor araç en ufak bi bozuk yolda sesler gelmeye başlıyor bence en büyük sıkıntısı bu sorduğum sorununda cevabını aldım herkes bu şekilde düşünüyor :)

EminOnR
04-11-2016, 17:46
Sizin dediğiniz tek kapı 1.4 dizel Rio Sporty mi? Bende de 2014 de sıfır aldığımda kırmızı dört kapı dizel Sporty vardı. H&R siyah renk yay vardı. Ben konforundan memnundum.


Düzgün yolda konforundan ve yol tutuşundan yana bir sıkıntı yok az bişey bozuk bi yola girdiğin zaman sıkıntı çıkartıyor

Dou
04-11-2016, 21:10
Yol tutuşundan yana hiçbir sıkıntısı yok gayet güzel tutuyor ama sertlik bakımından problemli düzgün yolda kaymak gibi gidiyor araç en ufak bi bozuk yolda sesler gelmeye başlıyor bence en büyük sıkıntısı bu sorduğum sorununda cevabını aldım herkes bu şekilde düşünüyor :)

Araba yatmıyor diye iyi yol tutuyor anlamına gelmez. Yol tutuyormuş gibi hissettirir. Bir önceki mesajımda yazdığım şeyin hissiyat ile herhangi bir alakası yok. Neyse konu dağılmasın.

Orjinal amortisör ile 5 cm yay uyumlu değildir. Hatta orjinalleri geçtim, Koni gibi üreticiler bile genellikle 5 cm yayı önermez çünkü mil uzunluğu orijinalle aynıdır. Muhtemelen çoğu zaman bump stop ların üzerinde gidiyorsunuz. Amortisöre çalışma mesafesi kalmıyor. Sorununuzun çözümü daha kısa milli amortisör tercih etmek. "Ben böyle idare ederim bir şey olmaz" derseniz ne yazık ki bir süre sonra orjinaller patlayacak ve yenisini almak zorunda kalacaksınız.

Son olarak, aldığınız yayın montaj kılavuzuna bir bakın. Bazı spor yaylarda bump stopları (Türkçesini bilemedim şimdi kusura bakma) traşlanmasını öneriyor. Bunu yapman gerekebilir, tabi amortisörün dip noktasını bulup hesaplayıp dikkatli yapman lazım bu işlemi. İşlemi önerilen yönteme göre yaparsan hem amortisör dibe vurmaz, hemde çalışma mesafesini biraz arttırmış olursun. Haliyle konforun da artar.

drivertech
04-11-2016, 21:11
Hb vtec te kullanıyorum sarı konılerle kaç cm lık bılmıyorum ama aşırı sert gerçekten sert değiştiricem. Hr kötü bence aşırı bi sertlik var yayda.

efe-E
05-11-2016, 08:17
Orjinal amortisör ile 5 cm yay uyumlu değildir. Hatta orjinalleri geçtim, Koni gibi üreticiler bile genellikle 5 cm yayı önermez çünkü mil uzunluğu orijinalle aynıdır.

Doğru yorum ve bilgi geldi. Ağzına sağlık Dou.

Amortisöre çalışma payı bırakmazsanız konfor bekleyemezsiniz.

mikelazi
05-11-2016, 08:20
Araba yatmıyor diye iyi yol tutuyor anlamına gelmez. Yol tutuyormuş gibi hissettirir. Bir önceki mesajımda yazdığım şeyin hissiyat ile herhangi bir alakası yok. Neyse konu dağılmasın.

Orjinal amortisör ile 5 cm yay uyumlu değildir. Hatta orjinalleri geçtim, Koni gibi üreticiler bile genellikle 5 cm yayı önermez çünkü mil uzunluğu orijinalle aynıdır. Muhtemelen çoğu zaman bump stop ların üzerinde gidiyorsunuz. Amortisöre çalışma mesafesi kalmıyor. Sorununuzun çözümü daha kısa milli amortisör tercih etmek. "Ben böyle idare ederim bir şey olmaz" derseniz ne yazık ki bir süre sonra orjinaller patlayacak ve yenisini almak zorunda kalacaksınız.

Son olarak, aldığınız yayın montaj kılavuzuna bir bakın. Bazı spor yaylarda bump stopları (Türkçesini bilemedim şimdi kusura bakma) traşlanmasını öneriyor. Bunu yapman gerekebilir, tabi amortisörün dip noktasını bulup hesaplayıp dikkatli yapman lazım bu işlemi. İşlemi önerilen yönteme göre yaparsan hem amortisör dibe vurmaz, hemde çalışma mesafesini biraz arttırmış olursun. Haliyle konforun da artar.

bendeki H&R lar gri ve 3cm olmasına ragmen amortisörlerimde milden 2.5cm kısalttım.

5cm sert olmak zorunda zaten.amaç görüntü ise bişey diyemem.ama istersen mildede mesafe varsa 3-3,5cm kısalt.haa araba yumuşarmı yumuşamaz :) esneme mesafesi kısalır sadece.

bundan önceki aracımı eibach(3,5cm-milden 2.5cm kısa amortisör) yaylı zonguldaga sattım.adam beni aradı oem yayları istedi.zonguldakta bu şekilde kullanamam dedi.kargo muhabbeti ile ugraşmadık.ist.e geldi.bana tek dedigi otobanda gelirken acaba oemlere geçmesemmi diye düşündüm. :) bagzı şeylere katlanmak lazım bence.seçim senin.

Dou
05-11-2016, 09:04
bendeki H&R lar gri ve 3cm olmasına ragmen amortisörlerimde milden 2.5cm kısalttım.

5cm sert olmak zorunda zaten.amaç görüntü ise bişey diyemem.ama istersen mildede mesafe varsa 3-3,5cm kısalt.haa araba yumuşarmı yumuşamaz :) esneme mesafesi kısalır sadece.

bundan önceki aracımı eibach(3,5cm-milden 2.5cm kısa amortisör) yaylı zonguldaga sattım.adam beni aradı oem yayları istedi.zonguldakta bu şekilde kullanamam dedi.kargo muhabbeti ile ugraşmadık.ist.e geldi.bana tek dedigi otobanda gelirken acaba oemlere geçmesemmi diye düşündüm. :) bagzı şeylere katlanmak lazım bence.seçim senin.

Amortisörün milini kısaltırken revalving yaptınız mı? Yoksa sadece mili kısaltıp diğer herşeyi aynı mı bıraktınız?

Eğer olduğu gibi bırakıldıysa sert yayı kaldırabilecek rebound oranları yoktur. Siz mili kısaltarak çalışma aralığını arttırdınız, çok güzel. Fakat yay orjinal amortisöre göre haddinden fazla sert olduğu için belirli bir süre sonra yayın salınımına amortisör yetişemeyecekir, halk arasındaki tabirle araba "sekecektir".

Arabaya spor yay takarken sertlik konusunda aşırı uçlara gidildiği vakit bu sebepten spor amortisör takılmalıdır. Konuyu açan arkadaşın sorunun çözümü kısa milli spor amortisör takmaktır. Orjinal amortisörü kısaltmak ancak merdiven altı bir çözüm olur.

Onun dışında H&R sert mi yumuşak mı yorum yapmak güç, yay sertlik oranlarını bilmeden. Fakat H&R genelde sürüş konforunda "orta karar" markalardan biridir. Tein'den sert, Neuspeed'den yumuşak diye nitelendirebiliriz.

mikelazi
05-11-2016, 10:19
Amortisörün milini kısaltırken revalving yaptınız mı? Yoksa sadece mili kısaltıp diğer herşeyi aynı mı bıraktınız?

Eğer olduğu gibi bırakıldıysa sert yayı kaldırabilecek rebound oranları yoktur. Siz mili kısaltarak çalışma aralığını arttırdınız, çok güzel. Fakat yay orjinal amortisöre göre haddinden fazla sert olduğu için belirli bir süre sonra yayın salınımına amortisör yetişemeyecekir, halk arasındaki tabirle araba "sekecektir".

Arabaya spor yay takarken sertlik konusunda aşırı uçlara gidildiği vakit bu sebepten spor amortisör takılmalıdır. Konuyu açan arkadaşın sorunun çözümü kısa milli spor amortisör takmaktır. Orjinal amortisörü kısaltmak ancak merdiven altı bir çözüm olur.

Onun dışında H&R sert mi yumuşak mı yorum yapmak güç, yay sertlik oranlarını bilmeden. Fakat H&R genelde sürüş konforunda "orta karar" markalardan biridir. Tein'den sert, Neuspeed'den yumuşak diye nitelendirebiliriz.

dostum kusura bakma revalving nedir nasıldır bilmiyorum :)

amortisör miline 2.5cm daha aşagıya mil dişlisinden kısaltıyorum.yani yeni diş açılıyor.zaten bu yaptıgımın aracı amortisör storkunu azaltarak sekmeyi azaltmak.bunu çogu aracımda yaparım sekme yok denecek kadar azalıyor.haa kesinlikle bir koni degil tabiki.sonuçta FP bakımından yaptıgım iş mantıklı.tornacım merdiven altı yalan yok :)
5cm bir yay için spor amortisör şart tabiki ona kesinlikle lafım yok.fikir açısından yazıyorum.

EminOnR
16-11-2016, 10:54
Araba yatmıyor diye iyi yol tutuyor anlamına gelmez. Yol tutuyormuş gibi hissettirir. Bir önceki mesajımda yazdığım şeyin hissiyat ile herhangi bir alakası yok. Neyse konu dağılmasın.

Orjinal amortisör ile 5 cm yay uyumlu değildir. Hatta orjinalleri geçtim, Koni gibi üreticiler bile genellikle 5 cm yayı önermez çünkü mil uzunluğu orijinalle aynıdır. Muhtemelen çoğu zaman bump stop ların üzerinde gidiyorsunuz. Amortisöre çalışma mesafesi kalmıyor. Sorununuzun çözümü daha kısa milli amortisör tercih etmek. "Ben böyle idare ederim bir şey olmaz" derseniz ne yazık ki bir süre sonra orjinaller patlayacak ve yenisini almak zorunda kalacaksınız.

Son olarak, aldığınız yayın montaj kılavuzuna bir bakın. Bazı spor yaylarda bump stopları (Türkçesini bilemedim şimdi kusura bakma) traşlanmasını öneriyor. Bunu yapman gerekebilir, tabi amortisörün dip noktasını bulup hesaplayıp dikkatli yapman lazım bu işlemi. İşlemi önerilen yönteme göre yaparsan hem amortisör dibe vurmaz, hemde çalışma mesafesini biraz arttırmış olursun. Haliyle konforun da artar.

bu konuyla ilgili inceleme yapıcam teşekkür ederim

Dragger
16-11-2016, 11:03
H&R aşırı sert, Eibach daha iyidir.

Ben 60bin kmdir 5cm Eibach kullanıyorum, 18 jantlı arabamda. Allaha şükür amortisörde hiç sıkıntı olmadı, takozlarını değiştirdim bir kez o kadar.

Tabiiki her arabanın amortisörü de farklı, fiat varken defalarca patlamıştı amortisör çok bastığımda aracı.

efe-E
16-11-2016, 11:26
H&R aşırı sert, Eibach daha iyidir.

Ben 60bin kmdir 5cm Eibach kullanıyorum, 18 jantlı arabamda. Allaha şükür amortisörde hiç sıkıntı olmadı, takozlarını değiştirdim bir kez o kadar.

Tabiiki her arabanın amortisörü de farklı, fiat varken defalarca patlamıştı amortisör çok bastığımda aracı.

Aşırı sert değil be abi, normal sertlikte :)

Yarbay
17-11-2016, 14:08
valla bende aynı araçta H&R kullanma şansıda Eibach en az agresif olan seriden kullanma şansımda oldu bence Eibach hatrı sayılır derecede daha konforluydu ama gerçekten çok çok abandığımda,piste çıktığımda H&R'ın farkı hissediliyordu daha stabildi ve daha iyi kavrıyordu.


ha bu Eibachın üst performans serisindede okdar başarılıdır ama bu seferde konfor bozulacak, bence gündelik kullanılan ve şık bir düşüş orta halli bir yol tutuş artışı bekleyen için Eibachın yumuşak versiyonu gayet başarılı.

onur_S
17-11-2016, 18:27
Ben a3 te vogtland ve h&r dusuk seri kirmizi renk yay kullandim, ayni altyapili leonda eibach vardi kardesimin arabasinda. Onu zip zip sektigi icin coiloverla degistirdik. Hr in sertligi yoktu tam tadindaydi. Benim aracimda eibach 25 mm prokit yay var (bmw f20), arkadasim 4 serisine hr takti, o da sert degildi en kotu benimki ile ayni sertliktedir, daha konforlu bile olabilir. 1-2-3-4 serisi bmw lerin altyapisi aynidir. Kiyas yapilabilir. Simdiki aklim olsa hr takardim. Katilmiyorum direk hr serttir eibach konforludur yorumuna, arabasina gore degisiyor.

Yarbay
30-11-2016, 11:40
valla ben F30 320d'de Eibach kullandım gayet konforluydu ve üye olduğum forumda 10 Eibach kullanıcısından 9u konforlu deyip 1i konforsuz derken H&R'da gayetde çoğunluk bariz bir şekilde konforsuz diye yanıtlamış.


E46 üzerinde ünlü yayınevi Tire & Track firmasının Eibach vs H&R testi var gayet açıklamalı ve detaylı adamlar her bir detayı not etmiş


burdada birebir aynı yorumlar, H&R için olumlu olarak daha iyi yol tutan, daha iyi kavrayan, test turunda sn in yüzde birkaçı kadar daha iyi tur atan (yemişim açıkcası okadarını :) )


ama olumsuz olarak konfor anlamında bir tık daha sert, sertliği sebebiyle kafadan kopma daha kolay, direksiyon hissi daha az denilmiş.

Eibach Pro-Kit vs. H&R Sport Spring Ride & Drive (http://www.tirerack.com/suspension/tests/eibach_hr_rd_b.jsp)

Yarbay
30-11-2016, 11:49
bu arada burada direk bu forumdada yaşanılmış bir hadise bu bilinenin aksine tüm bmwler alt yapıları aynı olsada mantıken aynı sonucu elde etmezler.

3 serisi f30 320i (1.6 lt ) araçta kafa tarafında havada kalan, konfor anlamında biraz tatlı sert olan aynı birebir yay 320d F30de önde neredeyse 1-1.5cm daha baskın ve belirgin şekilde daha konforlu.



şu anda Avrupa sitesinde error verdiği için kontrol edemiyorum ama amerika sayfasında 2lt 320i ile 3lt 335i arasında bile hem parça numarası farklı hem düşürme oranları.


dolayısıyla eminimki öyle F30 320d gibi spesifik bir modele hitap eden eibach alıp f20 1.6ya kullanamazsınız kullanırsanızda sonuç anlatıldığı gibi hüsran olur:


Eibach Federn (http://eibach.com/cgi-bin/htmlos.cgi/0024117.2.263695603379701824)

Eibach Federn (http://eibach.com/cgi-bin/htmlos.cgi/0024117.2.678717351579701824)