PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2.0 motor turbolamak takribi 0.3, 0.5 bar



atilla_88
11-11-2016, 21:29
Bir kaç kez konu açmıştım, belli ölçüde öğrendiklerim oldu bir açıyla daha sorup dahada net öğrenmek istedim :)

evet arabayı belirleyelim mazda 6, toyota avensis 2.0, çok zorlamadan 0.3, 0.5 bar olarak basalım.

1- bu basınçlar için hangi güçte turbo en verimlisi olur?

2- bu basınç için arabada hangi parçalar değiştirilmeli? ne marka alınmalı piston vs?

boosted_pug
13-11-2016, 14:54
1. Tdo4 altdan gelir cok keyifli olur
2. Kabaca Kalin conta, intercooler, enjektör , egzost manifoldu , egzost , ecu

Olabildigince oem mesela rover enjektörü, subaru turbosu, as950 veya sprinter intercooleri orjinal olmayan elemanlardan ebaydan aeromotive tipi regulatör, hks blow , paslanmazdan egzost manifoldu, sona kadar 60 lik duz boru sona freeflow susturucu, bütcenize göre bir ecu ile stock dusuk sıkıstirmali motora 0.3-0.5 basabilirsiniz

atilla_88
13-11-2016, 15:10
1. Tdo4 altdan gelir cok keyifli olur
2. Kabaca Kalin conta, intercooler, enjektör , egzost manifoldu , egzost , ecu

Olabildigince oem mesela rover enjektörü, subaru turbosu, as950 veya sprinter intercooleri orjinal olmayan elemanlardan ebaydan aeromotive tipi regulatör, hks blow , paslanmazdan egzost manifoldu, sona kadar 60 lik duz boru sona freeflow susturucu, bütcenize göre bir ecu ile stock dusuk sıkıstirmali motora 0.3-0.5 basabilirsiniz

hocam teşekkür ederim şimdi dahada iyi anladım yalnız konu harici sorum var

http://www.techturkey.com/forum/project-cars/221450-406-coupe-2-2-turbo-gtx2867r-project-anladym-ki-bir-hayalden-ibaretmith.html

şu project cars bölümünde 406 sı olan arkadaş neden böyle bir olay yaşamış olabilir yazıyı tamamıyla okumadım ama ciddi emek ve para harcamış acaba arabayı götürdüğü yerlerden mi kaynaklı yoksa peugeot mu kaldıramadı bu işlemi

XSi
13-11-2016, 15:20
hocam teşekkür ederim şimdi dahada iyi anladım yalnız konu harici sorum var

http://www.techturkey.com/forum/project-cars/221450-406-coupe-2-2-turbo-gtx2867r-project-anladym-ki-bir-hayalden-ibaretmith.html

şu project cars bölümünde 406 sı olan arkadaş neden böyle bir olay yaşamış olabilir yazıyı tamamıyla okumadım ama ciddi emek ve para harcamış acaba arabayı götürdüğü yerlerden mi kaynaklı yoksa peugeot mu kaldıramadı bu işlemi

Kısaca yüzmeyi öğrenmeden okyanusa atlama hevesi diyebiliriz.

Çoğu kişi yüzmeyi beceriyor ama bazen boğulan oluyor böyle.

semavi
13-11-2016, 16:30
1,6 mazda3 turbolanıp 180hp civarında 50bin km tık demeden gitti... Hala gidiyor mu bilmiyorum...

Ne kadar ekmek o kadar köfte!

15bini gözden çıkarırsan evladiyelik yaparsınız.... Tork konventörünü de güçlendirmeniz gerekebilir eğer mazda4 ile şanzıman aynı ise...

Yada uğraşmayın 2.0t volvo s60 alın :) Ama mazda6 daki sürüş dinamiği s60larda yok...

Benim içimde kalan araçlardandır mazda6 2007 makyajlı kasa... Nasip olur yurt dışına yerleşirsem ilk bakacağım araç mazda 6 mps olacak zaten... AWD onlar...

rain man
13-11-2016, 16:30
Fikrinize saygım sonsuz. Ama turbolu aracın dahi turbosunu büyütmek vs risk içeriyor ve sorun barındırıyorken herhangi bir amacı olmayacaksa yapılan işin (roll-drag-vs vs) bence gereği yok.

Bu zamanda ya bolt on kit şeklinde alıp altyapısı uygun aracı turbolayacaksınız ya da güçlü araç alıp çıtır müdahalelerde bulunacaksınız. Olmaz diye bir şey yok kralını da yaparsınız belki ama alacağını 30 40 hp için maddi manevi bir çok şeyden olmaya bence gerek yok.

Tavsiyem atmosferik araca ne yapılabiliyorsa onu alıp tatlı tatlı binmek, filtre egzoz headers egzantrik şu bu. Gelen güce bakılmaksızın bunları yapıp mutlu olmak mantıklı. Çünkü zaten ağır araçlar, belki bir miktar hızlanmak size keyif verecek fakat götürecekleri de çok olabilir.

Bahsettiğiniz araçta da benzer mesele. Her şey doğru yapılsa bile risk varken bir de bazı şeylerin yanlış yapılması uygulanması durumu var.

levent
13-11-2016, 17:02
Diğerlerini bilmem de 2001 sonrası üretilmiş herhangi bir Avensis 2.0 D4 un yanından geçmem modifiye için. En az 2 Avensis parası daha yer o :)

Hem direk enjeksiyon hem Toyota lügatında 2.4 hacimde olanı hariç hiçbir özelliği yok.

semavi
13-11-2016, 17:06
Bu arada 0,5 bar basılan mazda3ümler 156hp ölçmüştük. Sonrasında turbo basıncı 0,8e çıkarıldı ve 1804 mü be ölçülmüştü...

Yani 141 ve 147 olmak üzere iki versiyon var eski kasa mazda6larda. 0,5 ile 200 hp civarı güç alırsınız... İnanılmaz keyifli bir araba olur... Ama dediğim gibi meşakkatli bir iş...

Ben arkadaşımdan aldım. o 20 bin civarı bindi sorunsuz ben 5-10 bin arası bindim, benden de arkadaşım aldı ve oda 20bin civarı bindi hemde LPG ile... ilk sahibi ve ben pek basmadık ama benden alan arkadaş gayet basarak kullandı :) Sattığı kişide sorun yaşamadı diye biliyorum... Ama çok detay çalışılmıştı araçta... ve her şey kararında idi...

atilla_88
13-11-2016, 19:50
1,6 mazda3 turbolanıp 180hp civarında 50bin km tık demeden gitti... Hala gidiyor mu bilmiyorum...

Ne kadar ekmek o kadar köfte!

15bini gözden çıkarırsan evladiyelik yaparsınız.... Tork konventörünü de güçlendirmeniz gerekebilir eğer mazda4 ile şanzıman aynı ise...

Yada uğraşmayın 2.0t volvo s60 alın :) Ama mazda6 daki sürüş dinamiği s60larda yok...

Benim içimde kalan araçlardandır mazda6 2007 makyajlı kasa... Nasip olur yurt dışına yerleşirsem ilk bakacağım araç mazda 6 mps olacak zaten... AWD onlar...


Fikrinize saygım sonsuz. Ama turbolu aracın dahi turbosunu büyütmek vs risk içeriyor ve sorun barındırıyorken herhangi bir amacı olmayacaksa yapılan işin (roll-drag-vs vs) bence gereği yok.

Bu zamanda ya bolt on kit şeklinde alıp altyapısı uygun aracı turbolayacaksınız ya da güçlü araç alıp çıtır müdahalelerde bulunacaksınız. Olmaz diye bir şey yok kralını da yaparsınız belki ama alacağını 30 40 hp için maddi manevi bir çok şeyden olmaya bence gerek yok.

Tavsiyem atmosferik araca ne yapılabiliyorsa onu alıp tatlı tatlı binmek, filtre egzoz headers egzantrik şu bu. Gelen güce bakılmaksızın bunları yapıp mutlu olmak mantıklı. Çünkü zaten ağır araçlar, belki bir miktar hızlanmak size keyif verecek fakat götürecekleri de çok olabilir.

Bahsettiğiniz araçta da benzer mesele. Her şey doğru yapılsa bile risk varken bir de bazı şeylerin yanlış yapılması uygulanması durumu var.


Diğerlerini bilmem de 2001 sonrası üretilmiş herhangi bir Avensis 2.0 D4 un yanından geçmem modifiye için. En az 2 Avensis parası daha yer o :)

Hem direk enjeksiyon hem Toyota lügatında 2.4 hacimde olanı hariç hiçbir özelliği yok.
semavi

hocam mazda seviyorum mazdacıyım ama piyasaya bakınca mazda biraz mantıksız gibi kalıyor 2. eli için demiyorum ilana koyar koymaz aldığım fiyata satılsın gibi amacım yok ben arabayı a dan b ye götürsün sonra satarım demiyorum araba bence keyif zevk işidir, kısmette ne varsa o olur zaten ama mazda almam herhalde, Türkiyede mazda sahibi olmak sıkıntı volvo güzel ama toyota veya honda alırım, toyota çok iyi ama honda bana daha yakın geliyor.
rain man

hocam, haklısın aslında ama atmosferik olarak nasıl güçlendirilir bilmiyorum öğrendiklerimle 50hp kadar güç alınıyormuş ama bunu nasıl yaparım, o zaman öyle sorayım sorumu atmosferikten 50 hp ye kadar nasıl alınır :D sahibindende görüyorum atmosferiğe şunu şunu yaptım şu hp çıktı diye listece yazmış ama detayı yok o detayı öğrenmem lazım bilen varsa aydınlatırsa sevinirim :)

semavi
13-11-2016, 20:00
Mazdayı satmak zor mazda sahibi olmak sıkkıntı diyerek bu işe başlıyorsan bence hiç başlama :) İstanbul Ankara gibi yerlerde hiç sıkıntı değil aslında...

sanırım 15in üzerinde mazdam oldu... 323, astina, 626 lantis turbo3 mazda6 dizel3 vs vs

10 günden fazla kalan çok nadir...

Mazda3- Mazda6 mantıklı fiyat istenince çeyrek altın gibidir bunu unutma :)

Turbolamak için ise...

Honda al bencede. Mazda zor TR şartlarında. Ama illa yapacağım dersen tek oluyorsun ve onun keyfi ayrı...

Volvoda zor satılan bir araç değil... Ben fiat bravomu satarken Volvo c70ten daha çok zorlandım...

Şuan adı sanı duyulmamış bir arabaya biniyorum ve daha önce hem kendime hem kayınbiraderme aldım, 1er haftada sattık!... İkinci eli zayıf araba çok nadir Türkiye'de... Her araba gidiyor. Sorun gidecek fiyata almayıp, gidemeyecek fiyat yazan sahipleri bence...

atilla_88
13-11-2016, 20:56
Mazdayı satmak zor mazda sahibi olmak sıkkıntı diyerek bu işe başlıyorsan bence hiç başlama :) İstanbul Ankara gibi yerlerde hiç sıkıntı değil aslında...

sanırım 15in üzerinde mazdam oldu... 323, astina, 626 lantis turbo3 mazda6 dizel3 vs vs

10 günden fazla kalan çok nadir...

Mazda3- Mazda6 mantıklı fiyat istenince çeyrek altın gibidir bunu unutma :)

Turbolamak için ise...

Honda al bencede. Mazda zor TR şartlarında. Ama illa yapacağım dersen tek oluyorsun ve onun keyfi ayrı...

Volvoda zor satılan bir araç değil... Ben fiat bravomu satarken Volvo c70ten daha çok zorlandım...

Şuan adı sanı duyulmamış bir arabaya biniyorum ve daha önce hem kendime hem kayınbiraderme aldım, 1er haftada sattık!... İkinci eli zayıf araba çok nadir Türkiye'de... Her araba gidiyor. Sorun gidecek fiyata almayıp, gidemeyecek fiyat yazan sahipleri bence...

hocam olay satılmama olayı değil, mazda Türkiyede ilgi görmüyor iplenmiyor nasıl söyleyim.

mesela sende corolla bende mazda 3 var arabaya bir işlem yaptırmaya gittik oradaki bakan adam mazdacı sen bekle ilk corollanın işini halledelim onun işi daha rahat gibi

amerikada daha rahat, ben satmak için almam beğendiğim marka modeli alırım, golf alsamda kolay satılıyor diye almam

rain man
13-11-2016, 23:15
O güçleri turbolama dahilinde alacağınızı düşünerek ifade etmiştim. atmosferik için o hacimde bir fark yaratmak zor o yüzden yorum yapmayacağım ama bahsettiğim işlemler ile belki daha canlı daha keyifli hale gelir manasında söyledim.

Ben de bunu tek olmak maksadıyla farklı bir markanın hele ki zaten kendiliğinden Turbo dizeli olup da sözde rahatça yapacağım projesi ile görüp tecrübe etmiş birisi olarak söylüyorum. Beklenen sorunlar dışında beklenmeyenlerin de çıkması sonucu vakit ve nakit olarak mağdur olmam vs vs.

Geçen sene konuşuyor olsak şöyle yapın şunu da yapın bunu da ekleyin derdim ama şu an sadece şunu diyebilirim. Vaktiniz ve nakitiniz varsa, o proje aracınız günlük araç olmayacak yani 2. Araba konumunda ise yapın. diğer türlü çok yorucu oluyor. ayrıca daha ise başlamadan önce tecrübeli bir kişiden tam destek alın, sonra doğru ustalar ile bunu yapın. aksi takdirde dediğim gibi...

Mazda 1.6nın stok egzoz sesi falan bile fena değildi, farklı bir son susturucu, headers, filtre ile belki ancak 10 bg alırsınız ama daha keyifli ve güvenli olur.

semavi
14-11-2016, 07:42
Sen dediğim opsiyonuda düşün. Dolu bir s60 vs bak... 2.0 bile olsa yazılımla 180den 210 civarlarına çıkartıyorlar... Küçük turbo, alt devirde iyice canlanıyor... Sıfırdan bir aracı turbolamak imkansız değil, çokta keyifli ama para-dayanıklı sinirler vs lazım olabiliyor.

atilla_88
14-11-2016, 11:36
Sen dediğim opsiyonuda düşün. Dolu bir s60 vs bak... 2.0 bile olsa yazılımla 180den 210 civarlarına çıkartıyorlar... Küçük turbo, alt devirde iyice canlanıyor... Sıfırdan bir aracı turbolamak imkansız değil, çokta keyifli ama para-dayanıklı sinirler vs lazım olabiliyor.

hocam başka arabalar ilgimi pek çekmiyor aslında, normal alıp ilerleyen zamanda duruma göre bişeyler yaparım o zaman.


O güçleri turbolama dahilinde alacağınızı düşünerek ifade etmiştim. atmosferik için o hacimde bir fark yaratmak zor o yüzden yorum yapmayacağım ama bahsettiğim işlemler ile belki daha canlı daha keyifli hale gelir manasında söyledim.

Ben de bunu tek olmak maksadıyla farklı bir markanın hele ki zaten kendiliğinden Turbo dizeli olup da sözde rahatça yapacağım projesi ile görüp tecrübe etmiş birisi olarak söylüyorum. Beklenen sorunlar dışında beklenmeyenlerin de çıkması sonucu vakit ve nakit olarak mağdur olmam vs vs.

Geçen sene konuşuyor olsak şöyle yapın şunu da yapın bunu da ekleyin derdim ama şu an sadece şunu diyebilirim. Vaktiniz ve nakitiniz varsa, o proje aracınız günlük araç olmayacak yani 2. Araba konumunda ise yapın. diğer türlü çok yorucu oluyor. ayrıca daha ise başlamadan önce tecrübeli bir kişiden tam destek alın, sonra doğru ustalar ile bunu yapın. aksi takdirde dediğim gibi...

Mazda 1.6nın stok egzoz sesi falan bile fena değildi, farklı bir son susturucu, headers, filtre ile belki ancak 10 bg alırsınız ama daha keyifli ve güvenli olur.

araştırdım hocam mazda ayrı greddy ve hks egzoz çok yokışıyor, varexte olabilir, ilk başlarda olduğu gibi kullanıp ilerde duruma göre bişeyler yaparım kısmet olursa.