Orijinalini görmek için tıklayınız : bmw m20b28 alt yapı
cümleten iyi akşamlar m20b20 olan aracı b28 olarak toplayacağım.
885-731 dolu kapak/ b25 kolları ve 84 mm piston/eta-tds krank ile hacimi yakaladık ve gerisini oem olarak topladık.Yalnız alt yapıyı daha sağlam yapıp,turbonun önünü motoru bir daha açmadan hazırlamak istiyorum. Bunun için cometic conta ve arp saplama harici alt yapıda ne gibi değişikler yapmak gerek ?
Stok motor 1-1.2 barlar için motor içi başka güçlendirmeye gerek varmı ?
turbo öncesi motor toplanırken n/a olarak dahi k jetronik ile uğraşmamak adına megasquirt kullanmak istiyorum. Güç artışını ne derece etkileyecek?
Son olarak emme ve gaz kelebeği m50 deki gibi değişmesi gerekirmi ?
M20 toplayan arkadaslar yardimci olursa sevinirm
Özlemişiz stroke ve turbo konularını. Hayırlısı olsun, konuyu takipteyim :)
aracın birkaç mezar spec fotolarını paylaşacağım birazdan :D
saolasın B-Devi
Motor,şanzıman,egzoz sökük şuan.Aracı baştan restore edeceğiz ve birçok işini eşimle birlikte garajda yapacağız :D Şuan yurt dışındayım ocakta döndüğümde start verilecek.
Araç içi,bagaj-motor havuzu ve tabanı komple kumlayacağım.Kumlanan bölgeler düzeltme ve çürük giderilmek için kaportaya girecek(işinin ehli usta aranıyor) daha sonra tekrar garaja çekilecek ve kumlanan yerleri boyacağım. Motor yapılıp yola çıkacak.Motor ve mekanik kusursuz hale gelene kadar kaportaya girmeyecek araç.Ne zaman ki okey sıkıntısız yürüyor diyeceğiz ozaman dıştan boya kaportaya girecek. Diğer saydığım bölgeler birdaha elden geçmeyecek ona göre kaliteli malzeme ve ekipman kullanılacak. Ekstra; araç dıştan kaportaya girdiğinde geniş böbrek kaputla ve cam sunroofla toplanacak.
Aracın içi zaten sökük olarak kullanılacak. Ocak ayında ölmezde sağ kalırsak burda başka konu açar birlikte sohbetini yaparız fakat şuan konumuz motor. Yanlış bir iş yapmamak için titizlilikle parçaları toplayıp ustaya gideceğim. İyi akşamlar :D
http://i.hizliresim.com/6m4p4v.jpg
http://i.hizliresim.com/Wbl8l8.jpg
http://i.hizliresim.com/3AXWXM.jpg
öncelikle kolay gelsin yakındn takip edeceğim :)
Cam sunroof olayını biraz aydınlatırsanız sevinirim.Bizim araçlar sac sunroofla çıkıyor ve bazı rivayetlere göre e39 un sunroof camıyla aynı ölçülerdeymiş ne kadar doğru ne kadar yanlış bilmiyorum.
Projenizde başarılar ağıztadıyla binmek nasip olur inş.
öncelikle kolay gelsin yakındn takip edeceğim :)
Cam sunroof olayını biraz aydınlatırsanız sevinirim.Bizim araçlar sac sunroofla çıkıyor ve bazı rivayetlere göre e39 un sunroof camıyla aynı ölçülerdeymiş ne kadar doğru ne kadar yanlış bilmiyorum.
Projenizde başarılar ağıztadıyla binmek nasip olur inş.
Cok saolun darısı nıyetlenenlerın basına. Arastırmalarıma gore e39 olıyormus fakat bmw ye hakım arkadaslar yanlıs bılgı ıse duzeltebılır
Araştırdığım dönemlerde üst kapaktaki (sanayi dilinde horozlar) 300 hp üstünde sıkıntı çıkarıyormuş. Motoru toplamadıysanız bence m50 koymanızda fayda var. İstediğiniz güç nedir bu arada ?
Beyin olarakta beast &spark ems Türk yapımı beyin kullanabilirsiniz. Ankarada bu beyinle yürüyen araçlar var
Araştırdığım dönemlerde üst kapaktaki (sanayi dilinde horozlar) 300 hp üstünde sıkıntı çıkarıyormuş. Motoru toplamadıysanız bence m50 koymanızda fayda var. İstediğiniz güç nedir bu arada ?
Beyin olarakta beast &spark ems Türk yapımı beyin kullanabilirsiniz. Ankarada bu beyinle yürüyen araçlar var
Yok hocam başlamadık daha. Yurt dışı m20b25 lere bakıyorum 400 bg stock internal koşanlar var ms,cometic,arp ile. Ben bu aracı almadan önce kesin m50b25 koyarım diyordum sonra arastırdığımda çokta korkulacak bişey yokmuş dedim. İşletmek bir sürü sorun birde kapalı kutu alır almaz turbolamak çok riskli olur. İkiside aynı paralara çıkıyor. Sıfır makina daha iyidir mantığıyla arayışa girdim.
Eğer ki m20 olacaksa önce fabrika standartlarını yakalamak ve sorunsuz yürürünü görmek ardında max 1 1.2 bar 350+/- güçler hedefliyorum. Aslında bg ne çıktığı önemli değil 260 270 whp değerlerine yaklaşmayı hedefliyorum.
Yok hocam başlamadık daha. Yurt dışı m20b25 lere bakıyorum 400 bg stock internal koşanlar var ms,cometic,arp ile. Ben bu aracı almadan önce kesin m50b25 koyarım diyordum sonra arastırdığımda çokta korkulacak bişey yokmuş dedim. İşletmek bir sürü sorun birde kapalı kutu alır almaz turbolamak çok riskli olur. İkiside aynı paralara çıkıyor. Sıfır makina daha iyidir mantığıyla arayışa girdim.
Eğer ki m20 olacaksa önce fabrika standartlarını yakalamak ve sorunsuz yürürünü görmek ardında max 1 1.2 bar 350+/- güçler hedefliyorum. Aslında bg ne çıktığı önemli değil 260 270 whp değerlerine yaklaşmayı hedefliyorum.
Abi en güzel düşüncedesiniz ancak ben eta kranktan aşırı beslenerek güç üretme konusundan yana pek iyi yorumlar almamıştım.
m20b25 ile dediğiniz güçlere rahatlıkla ulaşabileceğine inanıyorum. Ancak m50b2* swaplamanızıda bütün forum olarak destekleriz diye düşünüyorum.
m52tu krank kullanan oldumu ?
burkaykalyon
18-11-2016, 21:54
Kaporta, motor vs ile ilgili konularda sormak istediğin ne konu varsa sorabilirsin. Bilgim dahilinde cevap vermeye çalışırım.
Senin gibi başlamıştım bende. Şu anda saç kalmadı kafamda ama onu söyleyeyim. :D Heves kırmak gibi olmasın...
Benim konu:
http://www.techturkey.com/forum/otomobilleriniz/139730-bmw-e34-520i-90-a.html?highlight=
Kaporta, motor vs ile ilgili konularda sormak istediğin ne konu varsa sorabilirsin. Bilgim dahilinde cevap vermeye çalışırım.
Senin gibi başlamıştım bende. Şu anda saç kalmadı kafamda ama onu söyleyeyim. :D Heves kırmak gibi olmasın...
Benim konu:
http://www.techturkey.com/forum/otomobilleriniz/139730-bmw-e34-520i-90-a.html?highlight=
Burkay senin konuyu hatırlıyor gibiyim ama tekrar kontrol edeceğim. Kolay olmayacağının farkındayım ama ilk kez girişmeyeceğim.Daha öncede yatak sarmış ve uzun süre yatmış olan Türkiyede genelde sağlamının bile alınmadığı alfa 156 yı adam edip,çok güzel şekle getirdim. Bmw çok çok daha zorlamayacaktır fakat e34 toplamak zor gerçekten bi e30 değil . Velhasıl yavaş yavaş sindire sindire toparlayacağız zaman sıkıntımız yok.
Kaporta, motor vs ile ilgili konularda sormak istediğin ne konu varsa sorabilirsin. Bilgim dahilinde cevap vermeye çalışırım.
Senin gibi başlamıştım bende. Şu anda saç kalmadı kafamda ama onu söyleyeyim. :D Heves kırmak gibi olmasın...
Benim konu:
http://www.techturkey.com/forum/otomobilleriniz/139730-bmw-e34-520i-90-a.html?highlight=
Özel mesaj gönderemedim.Mail kutun full .
burkaykalyon
19-11-2016, 00:02
Özel mesaj gönderemedim.Mail kutun full .
Boşalttım kutuyu. Elimden geldiği kadar yardımcı olmaya çalışayım. :)
sansar34
19-11-2016, 00:54
benim tavsiyem 2.3 yapmanız 2.7 yag ve su kanalları kadar genıs degıl m20b20ler.
Tecihim kendı e34 umu satmasaydım oem 130mm sıfır kol ve 80mm den 80.50mm sıfır pıston, 2.3 krangı piston ağırlık balansını yapıp kollardakı agırlık balansını ayarlayıp aşagı yukarrı 1.5mm bloktan taşlatıp 1mm kapak taşlatıcaktım 1sene önce hesaplamıştım o sırada atmosferık olarak sıkıstırma 10.2:1 sıkıstırma yapıyordu subapların pıston kafasına bındırme yapmasın dıye pıstonun susaplara karsılık gelen yerlerındende bır ıkı mm talaş kaldırmakta fayda vardır. son olarak ise krengın balanasını ve hafıfletme yapacakrım balans cubuklarının uzerınden matkap delıklerıyle.
üst kapakta sübap yataklarını subap yaylarını ve subapları kople değiştirirdim onun cok bir maliyeti yok 250 300tl yı buluyorr blok ve ust kapak usrundekı tapaları sıfırlardım yerınde olsam. oem conta ile toplayıp ateşleme sistemindeki bobin kabloları sıfırıyla değştirip ilerileyen zamanlarda turbo olursa turbo upgrade yapmaktı. 2.3 motor olmasının sebebi hem sıkıstırma hemde üst devirleri daha cok cevırmesı daha verimli olacagını dusunuyordum. genelde yuruyen olarak sanzuman getrag 220/5 yada 240/5 cıkar 5 ileri çok bir fark yok difransiyelide 3,46 yada 3,23 difrensiyel olursa daha cabuk davirlenir diye dusunuyorum.
benim tavsiyem 2.3 yapmanız 2.7 yag ve su kanalları kadar genıs degıl m20b20ler.
Tecihim kendı e34 umu satmasaydım oem 130mm sıfır kol ve 80mm den 80.50mm sıfır pıston, 2.3 krangı piston ağırlık balansını yapıp kollardakı agırlık balansını ayarlayıp aşagı yukarrı 1.5mm bloktan taşlatıp 1mm kapak taşlatıcaktım 1sene önce hesaplamıştım o sırada atmosferık olarak sıkıstırma 10.2:1 sıkıstırma yapıyordu subapların pıston kafasına bındırme yapmasın dıye pıstonun susaplara karsılık gelen yerlerındende bır ıkı mm talaş kaldırmakta fayda vardır. son olarak ise krengın balanasını ve hafıfletme yapacakrım balans cubuklarının uzerınden matkap delıklerıyle.
üst kapakta sübap yataklarını subap yaylarını ve subapları kople değiştirirdim onun cok bir maliyeti yok 250 300tl yı buluyorr blok ve ust kapak usrundekı tapaları sıfırlardım yerınde olsam. oem conta ile toplayıp ateşleme sistemindeki bobin kabloları sıfırıyla değştirip ilerileyen zamanlarda turbo olursa turbo upgrade yapmaktı. 2.3 motor olmasının sebebi hem sıkıstırma hemde üst devirleri daha cok cevırmesı daha verimli olacagını dusunuyordum. genelde yuruyen olarak sanzuman getrag 220/5 yada 240/5 cıkar 5 ileri çok bir fark yok difransiyelide 3,46 yada 3,23 difrensiyel olursa daha cabuk davirlenir diye dusunuyorum.
Yorum icin tesekkurler. Cok fazla m20 yapilmiyor bizde geneli m50... Yurt disindaki projeleride sikintisiz stock internal b28 olarak 1 barda problemsiz biniliyor. Turbo olacagini varsayarsak hacim olayina cok fazla takilmaya gerek yok aslinda.Soyledigin kismi degerlendirmeye alacagim. Hersey maliyet meselesi ya m20 stroke yapacagiz yada m50/52b25 swap. Gönlüm üstündeki m20 den yana...
sansar34
19-11-2016, 12:05
sonradan yapılan herseyın bır rıskı vardır helekı turbo gıbı basınc ısın ıcıne gırınce yağ pompasını elden gecırmenı tavsıye ederım ıkıncı el cıkma yada yan sanayısıne sakın bulasma hatta ımkan varsa kuru karter yaglama (Dry oil pump) sıstemıne gecmelısın m20lerın m50 lere gore daha sorunsuz ve stabıl calısması senın avantajına olur bır cok m20 motorda zaten yaglama sıkıntısından dolayı ya yatak sarar yada kol cıkartır bmw motorlarında yanı en azından eskı motorlarında yag çok önemlı sureklı sıstemte ve parcaların uzerınde olması gerekıyor gerı kalan ınce detaylar.
eger kuru kartere gecıs yapmayacaksan karter uzerınde oynama yap ve dalga kıran ile iyileştirme yap mutlaka. fantazı olsun dıye her zaman bır m20 veya m10 motor ile ugraşasım var zevklı ve basıt makınalar.
Seninle aynı düşünüyorum m20 daha mekanik bir makina. Nekadar az elektronik okadar az problem. Kuru karter olayını araştırırım. Dediğin gibi dalga kıran yoksa kesinlikle iyileştirme yaparım zaten. Yan sanayi konusunda mekanik ve elektrıkte herzaman orjinalciyim.
M20 stroker yapılırken zaten herşeyı sıfırlanacak ve kafam rahat olacak
M50 swap olursa makınayı sıfırlamam. Buda akılda soru işareti? Kapalı kutu ne zaman su koyverecek bilemeyiz.
Aslında yeni herzaman yenidir mantığındayım. Fakat maliyet konusu önemli. Diyenler olacaktır bütçe az ise neden giriyosun? Bütçe az değil ama aracı restore edeceğim için motor mekaniğe ayırdığım belli,boya kopartaya ayırdığım belii.
sansar34
20-11-2016, 10:14
yuruyenı komple 4 suspansıyon ve işçılık ile max 1500tl tutar kendımden bılıyorum ve önemlı parçalar suspansıyon ve salıncakları boge ve katalogdakı altarnatıf olarak mayle olarak kullandım vede cok ama cok guzel oldu emın ol ozaqman kullanınca demek ıstedıgımı cok rahat analardın. kaporta ısı her zaman senın butcene baglı o ısın ucu sonu yok. motor mekanık olarakda elındekı en ıyı malzemelerı kullanalark ve upgrade ederk gıdersen oda maksımum 5 bın tl atmosferık olarak alırsın tahmını olarakta 150whp bandında yurursun tekerde ama 150whp guc emın ol senı tatmın edecektır cok ama cok buyuk bır guc degıl ama bosa atılacak bır gucde degıl suankı halından kat ve kat daha fazla tatmınkar olur kı turbo yapmasammı yaaa dıye bıle dusundurur. 2010 model megane aldık az yakıt konusundan öturu bmw gırdıgım yerlere daha kucuk bır araba olmasına ragmen gıremıyorum uzun ve buyuk bır araba ama bebek arabası gıbı cok rahat kullanabılıyorsun vede gozunun kestıgı her yerden girebılecegın bır araba.
bır ıkı guzel ornek vıdeo atıyorum konu guzellessın :D
https://www.youtube.com/watch?v=m4ZP8XhD4E0
https://www.youtube.com/watch?v=m1waKSAlPjE
bu vıdeoları kım cekmısse kımler kullanıyorsa cıddı taktırı hak eden adamlar :DDD
livaneli
20-11-2016, 10:58
Takdiri bilmem ama herkesin hayatını riske attıkları için ciddi küfür yemişlerdir.
eyvallah dostum teşekkür ederim. Eldeki iyi olan mekanik parçaları kumlayıp boyadıktan sonra kullanmayı düşünüyorum.
alt takım: lemförder yada meyle
süspansiyon: kaliteli bir coilover (k sport, d2, meganracing vs )
motor sağlıklı olarak 190 civarı verse yüzde %15-20 kayıpla 150 160 whp ler içi boş, ağırlığı en az 100 kg düşmüş e34 de başlarda baya yetecektir zaten. motor rodajı bittikten sonra ortalama 10.000km kullandıktan sonra turboya geçmek mantıklı geliyor
[IMG sansar34 soner kardesimin tavsiyesiyle arastirdim ve yurt disinda oldukca fazla yapildigini gordum. m70 manifold uygulamasini yapan varmi ? Durus ve goruntu cok guzel ve daha performansli oldugundan bahsediliyor fakat artisi ne oluyor ?
One Half Of M70 Intake On M20 - E30 Club SA (http://www.e30clubsa.co.za/forum/index.php?/topic/18347-one-half-of-m70-intake-on-m20/)
Burada yapılmış bir uygulama var.
BahadırALTUN
24-11-2016, 14:42
Takdiri bilmem ama herkesin hayatını riske attıkları için ciddi küfür yemişlerdir.
Sanki bunun konusu vardı. Üstelik süren kişi direksiyonda boşluk var diye hava atıyordu. Forum daki diğer makas uzmanı arkadaşlar epey bi ayar vermişti buna.
bosscustom
07-02-2017, 01:13
hocam selamlar bikac sey sormak istiyorum bndede m20b23 var 80mm tepeli ve tds krank mevcut motoru iliklerine kadar sifir topladim suan motronic ecu ile gayet guzel yuruyor sadece fantazi icin stock turbo yapmak istiyorum 0.3 bar falan.ecuya contaya hicbirseye dokunmadan sadece turbo montaji ve yag besleme hattiyla olmasi mumkunmu? fazla gazlayan devir ceviren biri degilim hatta arabaya binmiyorum desem yeridir. cvp icin simdiden tesekurler
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.