Orijinalini görmek için tıklayınız : Yüksek hızda bir anda kesilme
izmirlicem
20-11-2016, 19:41
Z16xer astra h easytronic astram var. ilk yeni olduğu zamanlar bir kereye mahsus 232-234 gördüm dijital hız göstergesinde ise 219. Sonraki denemelerde 209 da kalıyodu ama titreme hiç olmuyordu. Geçen güzel bir yokuş aşağı yol yakaladım hiç zorlanmadan 210 diyor dijitalde bir şey arabayı tutuyormuş gibi bir anda kesiliyor gitmiyor. Araçta hız limitörü yok ve devir 5000 de oluyor 222-223 le kadrandaki hızda giderken dijital göstergede 210 da bir anda kalıyor limitör varmış gibi ama limitör yok. Sorun ne olabilir ?
Bence ateşleme yetmiyor. Bujilerden başlayarak sonra bobinleri kontrol ettirebilirsiniz.
log alma şansınız oldu mu, pompa veya enjektör yetmeyebilir
izmirlicem
21-11-2016, 20:58
200 le giderken bobinin biri cortlamıştı değişti sonra, aşırı bir titreme olmuştu o zaman, şimdi aşağı yukarı o kadar şiddetli olmasada öyle oluyor bobin büyük bir olasalık iozda yazmış, Peki bunun çözümü eğer bobinse ne yapılabilir? Acaba bobin değiştiğinde z16zep bobinimi takıldı acaba?
Bobinse bobin değişicek bujilerde kesme yapıyor olabilir ateşlemeye yetmiyor olabilir o zaman buji değişirsin iyi bir usta basitçe kontorlünü yapar
200 le giderken bobinin biri cortlamıştı değişti sonra, aşırı bir titreme olmuştu o zaman, şimdi aşağı yukarı o kadar şiddetli olmasada öyle oluyor bobin büyük bir olasalık iozda yazmış, Peki bunun çözümü eğer bobinse ne yapılabilir? Acaba bobin değiştiğinde z16zep bobinimi takıldı acaba?
Bobinin tekini değiştirmeyin eğer bobin sorun verdiyse hepsini değiştirin çünkü akabinde diğer bobinlerde aynı şekilde arıza verecektir. Sizin probleminizde bobin gibi duruyor. + bujilerede zarar vermiş olabilir. Hepsini değiştirin.
Daha önce bobinin birini patlattığınızı söylemişsiniz. Birkaç yerde Opellerin Z16XER motorlarında LPG uygulandığı zaman elektriğin bobinler ile aynı şema üzerinden alınmasının sürekli bobinlerin patlamasına sebep olduğunu okumuştum. Hatta birkaç kişi LPG'nin elektrik gücünü aldığı yeri değiştirerek sorunu ortadan kaldırdıklarını falan yazmışlardı. Aracınızda LPG olduğunu varsayarak ve daha önce de bobin patlattığınız bilgisinden yola çıkarak bahsettiğim durumu araştırmanızı öneririm. Uç bir ihtimal olsa da yine LPG'nin bu motorlardaki magnezyum olan supapları zamanla eğmeye başladığını da aklınızda bulundurun. Çoğu kişi LPG ile kullanımda belli bir km sonra çelik supap takımı almak zorunda kalıyor.
araçta yazılım var mı?
bobin patladığında aracın arazı kodu vermesi beklenir. büyük ihtimal de fan açar
obd okuyucu ile bakma şansınız oldu mu hata kodu için
Ateşleme Eksantrik Yazılım
Ben bu üçüne baktırırdım
Ben bu ihtimallere ek olarak katalitik konvertör diyorum. Tahliye yapamazsa araç özellikle üst devirlerde hızlanması ciddi anlamda yavaşlıyor.
LnchCntrl
22-11-2016, 11:35
Pompaya bakın mutaka en önce
izmirlicem
22-11-2016, 13:37
araçta lpg yok, yazilimda yok, bobin patladiginda ariza kodu vermisti bobinle birlikte bujilerde degisti, katalitik olcagini cok sanmiyorum cunku sadece 5. viteste 5000 devirde kesiliyor bir anda yokus asagi olmasina ragmen 4 te diger viteslerde 6500 kesilmeden ceviriyor
PiscocuK
22-11-2016, 13:52
pompadan kaynaklıda olabilir
depo yarım, full yada çeyrek şeklinde denediniz mi?
izmirlicem
22-11-2016, 21:06
pompadan kaynaklıda olabilir
depo yarım, full yada çeyrek şeklinde denediniz mi?
full depo denemedim ama yarım ve çeyrek denedim değişmedi
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.