Orijinalini görmek için tıklayınız : Bmw 6.45ci motordan gelen ses yardım
Arkadaşlar selamlar foruma yeni üye oldum aslında uzun süredir konuları takip ediyorum. 2 aracım var 2004 7.45li ve 2004 6.45ci. 6.45ci ı yaklasık 2 ay önce satın aldım araç gerçekten bulabildiğim en temiz ve düzgün araçtı. Geçen gün bi ses farkettim ve konuyu açma sebebim de bu. Araç trafikte durunca yada park halindeyken vites d de ve ayak frendeyken hafif bi dizel sesi cıkarıyor. Aynı sesi p yada n konumda cıkarmıyor ama geri viteste ayak frendeykende cıkarıyor. Daha sonra farkettiğim ses ise düşük devirlerde hafif yüklenince 1 sn lik bir zincir sesine benzer ses veriyor. İlk önce şanzıman yada diferansiyel diye düşünmüştüm ancak servise gösterdiğimde sesin motordan geldiğini solediler ve zincir gergisinden kaynaklandıgı söylediler. Tavsiye üzerine motor yagını ve hava filtresini değiştirdik. 7.45li dede kullandıgım castrol edge 10 60 tam sentetik yag koyduk. Değişimden sonra araç serviste aynı sesi yapmadı ama ertesi gün biraz kullandıktan sonra aynı sesi tekrar farkettim servise gittim. Bu sefer avans vuruntusu oldugunu kötü yakıttan olabiliceğini solediler. Çeyrek depo benzin varken enjektör ve depo temizleyici katkı koyup shellden nitro ile depoyu fulledim. Yaklasık yarım saat kıllanımdan sonra araç seyir halinde gaza yüklenince gelen ses kesildi sanki ama araç d konumunda frenle dururken gelen dizel sesi devam ediyor. Bu durumu daha önce yasayan varmı konu ses olunca sorunu bulmasıda uzun mesele. Araçta yağ eksiltme yakma performans düşüklüğü dengesiz çalışma vs herhangi bir sorun yok lpg yok. yaklasık 4 bin km kullandım. Bilgisi tecrübesi olanlar bi el atarsa mevzuya sevinirim. Çünkü bu v8 adamı delirtebiliyor. 7.45li de farklı bi sürü sorun yasadık hepsini çözdük ama bi 7.45li parasından daha fazla para yedi. Bazen basit şeyler bile bulamayınca büyük maliyetlere sebep olabiliyor. Yakında ses videosu ve araçların resimlerinide paylasıcam iş sebebiyle şehir dısındayım. Salı günü istanbula dönünce biraz daha depoyu bitirip sesi tekrar dinlemeyi düşünüyorum. Sizin fikirleriniz tecrübeleriniz var mı ? Nereleri kontrol edilmeli bu ses neden kaynaklanıyor olabilir? Ciddi bi hasara yol açarmı???
Arkadaşlar selamlar foruma yeni üye oldum aslında uzun süredir konuları takip ediyorum. 2 aracım var 2004 7.45li ve 2004 6.45ci. 6.45ci ı yaklasık 2 ay önce satın aldım araç gerçekten bulabildiğim en temiz ve düzgün araçtı. Geçen gün bi ses farkettim ve konuyu açma sebebim de bu. Araç trafikte durunca yada park halindeyken vites d de ve ayak frendeyken hafif bi dizel sesi cıkarıyor. Aynı sesi p yada n konumda cıkarmıyor ama geri viteste ayak frendeykende cıkarıyor. Daha sonra farkettiğim ses ise düşük devirlerde hafif yüklenince 1 sn lik bir zincir sesine benzer ses veriyor. İlk önce şanzıman yada diferansiyel diye düşünmüştüm ancak servise gösterdiğimde sesin motordan geldiğini solediler ve zincir gergisinden kaynaklandıgı söylediler. Tavsiye üzerine motor yagını ve hava filtresini değiştirdik. 7.45li dede kullandıgım castrol edge 10 60 tam sentetik yag koyduk. Değişimden sonra araç serviste aynı sesi yapmadı ama ertesi gün biraz kullandıktan sonra aynı sesi tekrar farkettim servise gittim. Bu sefer avans vuruntusu oldugunu kötü yakıttan olabiliceğini solediler. Çeyrek depo benzin varken enjektör ve depo temizleyici katkı koyup shellden nitro ile depoyu fulledim. Yaklasık yarım saat kıllanımdan sonra araç seyir halinde gaza yüklenince gelen ses kesildi sanki ama araç d konumunda frenle dururken gelen dizel sesi devam ediyor. Bu durumu daha önce yasayan varmı konu ses olunca sorunu bulmasıda uzun mesele. Araçta yağ eksiltme yakma performans düşüklüğü dengesiz çalışma vs herhangi bir sorun yok lpg yok. yaklasık 4 bin km kullandım. Bilgisi tecrübesi olanlar bi el atarsa mevzuya sevinirim. Çünkü bu v8 adamı delirtebiliyor. 7.45li de farklı bi sürü sorun yasadık hepsini çözdük ama bi 7.45li parasından daha fazla para yedi. Bazen basit şeyler bile bulamayınca büyük maliyetlere sebep olabiliyor. Yakında ses videosu ve araçların resimlerinide paylasıcam iş sebebiyle şehir dısındayım. Salı günü istanbula dönünce biraz daha depoyu bitirip sesi tekrar dinlemeyi düşünüyorum. Sizin fikirleriniz tecrübeleriniz var mı ? Nereleri kontrol edilmeli bu ses neden kaynaklanıyor olabilir? Ciddi bi hasara yol açarmı???
Bana yakıt yağ enjektör temizliği vs ile geçecek bir sorun gibi gelmedi ya
Maslak Abarth a ugra....
Çarşamba yada perşembe sabahı ugrayabilirim konuyla ilgili fikriniz nedir?
LnchCntrl
26-11-2016, 08:55
Motor rektefiye için daha önce toplanmış mı ? boşluk var gibi eğer bahsettiğiniz sesi doğru anladıysam
Zincir gergisiyle ilgili bi durum olabilir mi acaba çünkü ses motor yag kapagının ordan geliyor gibi
Evet daha önce kosiflerde motor subab lastikleri vs değişmiş araba hiç yağ yakmıyor bunlarda normalde hastalık.
Evet daha önce motora kosiflerde işlem yapılmış bahsettiğiniz bosluk nereden kaynaklanıyor olabilir?
Motor açıldıysa orada bir şeyler eksik yapılmış olabilir bunun en doğru cevabını iyi bir usta verebiliri size umarım en az zararla atlatır önemsiz bir şeydir
Motor açıldıysa orada bir şeyler eksik yapılmış olabilir bunun en doğru cevabını iyi bir usta verebiliri size umarım en az zararla atlatır önemsiz bir şeydir
Usta en son motor zincir gergilerinden kaynaklanıyor dedi yüzde 90 ama ben emin olmak için aynı durumu yaşayan varmı diye bi soruyum dedim. İş nedeniyle iyalyadayım döner dönmez göstericem tekrar bakalım inş ciddi bi masraf cıkarmaz
Sadık Özyer
26-11-2016, 10:07
997 tt nin dedigi yere git cozulecektir.
Şuan italyadayım geldiğimde ilk iş hafta içi ugrucam maslak abarth a
Hocam bir'de makinelerin resimleri paylaşsaydınızda bir görseydik . :D Merakta kaldım . . . Umarım ufak bir problemdir ve koalyca çözülür , geçmiş olsun . . .
Hocam bir'de makinelerin resimleri paylaşsaydınızda bir görseydik . :D Merakta kaldım . . . Umarım ufak bir problemdir ve koalyca çözülür , geçmiş olsun . . .
Resim nasıl ekleyebiliyoruz telefonla gidiyorum yardımcı olursanız ekleyim hemen
Hocam iki aracında vergisi ne kadar tutuyor ?
Fotograf eklemeyi denedim url den ama becerebildim mi bilmiyorum. Araçların vergisi aynı 4600 civarıydı en son 7 nin 6 için daha ödemedim hiç ama toplam 9 civarı olucak senelik tabi ötv ye yılbası zammından sonra bakalım ne olur
Sorun büyük ihtimalle zincirden. Yani söylendiği gibi gerginin değişmesi de gerekebilir,ya da sente atlamış olup sente ayarı ile de kurtarabilir. BMW araçlarının sente ayarı biraz meşakatli, lifte kaldırıp bir kişinin alttan kilitlemesi, bir kişinin üstten kilitlemesi ile bir kişin ayarlaması ile yapılıyor ki 6.45 te de farklı olmadığını düşünüyorum, çünkü bahsettikleriniz 318 faceliftte gelmişti başıma.
Bu sente atlama olayı biraz sıkıntılıymış diye duydum. Zincir gergisi için ucuz bi parça dediler hayta usta diğer arabayı getir değiştirip deneyelim dedi. Ellerinde yoktu. 7.45 e segamn değişimi sanzıman turbini sanzıman balataları mekatronik beyni ve sayamadıgım biçok seyi değiştirdikten sonra artık en ufak seyde insan tedirgin oluyor. En kötü dönüşte gösterip zincir gergisinide değiştiricem ama zannedersem çok ciddi bir durum değil gibi. ?
Siz sorunu gergi değiştirerek çözmüştünüz?
Profil foto yükleyebildim ancak normal fotograf yüklemeyi denedim imgur üzerinden olmadı
http://i.imgur.com/BbzeEJA.jpg
Ben sente ayarı ile çözmüştüm, lakin bu sente ayarını yapabilecek servis sayısı sınırlı.
İlkinde sente ayarı yapmaya bir servise gittim, üstten ayarladı, sonra TBS Harun Usta (ghibli Bülent Abi sağolsun) tavsiye edildi, kendisi sente kaçık dedi ve dediğim şekilde ayarlanıyormuş o gün öğrendim.
Sentenin çok kolay atlayabileceğini söylediler; misal aracı kaldırıma çıkartıp eğimli bir vaziyette bıraktınız ve sabah gelip marş bastınız, sente atlayabilirmiş.
Kısacası büyük ihtimalle sorununuz sente ya da senteyi etkileyecek bir ekipman (gergi ya da zincirin kendisi vs.)
Ben sente ayarı ile çözmüştüm, lakin bu sente ayarını yapabilecek servis sayısı sınırlı.
İlkinde sente ayarı yapmaya bir servise gittim, üstten ayarladı, sonra TBS Harun Usta (ghibli Bülent Abi sağolsun) tavsiye edildi, kendisi sente kaçık dedi ve dediğim şekilde ayarlanıyormuş o gün öğrendim.
Sentenin çok kolay atlayabileceğini söylediler; misal aracı kaldırıma çıkartıp eğimli bir vaziyette bıraktınız ve sabah gelip marş bastınız, sente atlayabilirmiş.
Kısacası büyük ihtimalle sorununuz sente ya da senteyi etkileyecek bir ekipman (gergi ya da zincirin kendisi vs.)
İlginiz için çok teşekkürler. Bu sesi farketmem biraz zaman aldı bu şekilde aracı biraz kullandım. En son gösterdiğim yerde zincirle ilgili oldugunu soledi ama zaman bulamadıgımız için bakamadık detaylı. Bakalım inş ayarla kurtarılıcak bişidir. Siz o şekilde aracı ne kadar kullanmıştınız bunun bi zararı varmıdır?
Rica ederim, ben 1 ay kadar kullandım o şekilde. Ne kadar zararı olacağı kaç diş atladığına ve/veya ne kadar boşluk olduğuna göre değişir bir şey söylemem yanlış olur. Sübap falan eğmeyin.
Tavsiye edilen yere yakın zamanda gitseniz iyi olur.
Aynen hafta içi 2 gün zamanım var direk götürücem bu dediğiniz işlem ne kadar sürüyor aşagı yukarı 1 günde halledilebilicek bişeymidir?
Valla benim motor onun yarısı kadardı bilemiyorum ama 1 günde biter sanırım
Cok saolun bilgiler için artık hafta içi baktırıp çözmeye çalışıcam sonucu paylaşırım tekrarda ama cogu kişi sizin dediğiniz gibi zincir gergisi veya sente üzerinde duruyor cok teşekkürler
Hidrolik iticilerden de olabilir bahsettiğiniz ses.
Hidrolik iticilerden de olabilir bahsettiğiniz ses.
Bakalım artık kolaydan zora dogru kontrol edicez. Eğer gergi veya zincirden kaynaklanmıyorsa diğer ihtimallere baktırıcam hafta içi baktırıp tekrar yazıcam burdan bakalım inş basit bişeydir. Teşekkürler
Fotoğraflarınız gözükmüyordu.
http://i.imgur.com/KU3gdwH.jpg
http://i.imgur.com/BbzeEJA.jpg
Fotoğraflarınız gözükmüyordu.
http://i.imgur.com/KU3gdwH.jpg
http://i.imgur.com/BbzeEJA.jpg
Cok teşekkürler forumda yeniyim bide telefondan yapamamıştım. Daha sonra detaylı fotograflar yüklerim suan telde olan bikaç tanesini ekledim. İmbur adlı siteyi kullandım ama profil resmi yükleyebildim diğerleri açılmadı:s
Arkadaşlar selamlar tekrardan iş sebebiyle anca dün fırsat bulup servise gidebildim. Gergiyi değiştirdik ancak ses kesilmedi. Daha sonra v kayışını söktük sökünce ses kesildi. Ses kasnaklardan yada kayıştan kaynaklı. Ellerinde olmadıgı için değiştiremedik ama en azından motorun içinden gelmediğini öğrenmiş olduk. Bişey daha sormak istiyorum araba yüklenince avans vuruyor 1 2 sn lik bi ses. Bunun için ne yapılabilir. Uzun süredir yoktu ses ama servisten cıkınca yine geldi. Serviste ses yok diye bişi sormadım. Bunun için ne yapılabilir bilgisi olanlar yardımcı olabilir mi?
Arkadaşlar selamlar tekrardan iş sebebiyle anca dün fırsat bulup servise gidebildim. Gergiyi değiştirdik ancak ses kesilmedi. Daha sonra v kayışını söktük sökünce ses kesildi. Ses kasnaklardan yada kayıştan kaynaklı. Ellerinde olmadıgı için değiştiremedik ama en azından motorun içinden gelmediğini öğrenmiş olduk. Bişey daha sormak istiyorum araba yüklenince avans vuruyor 1 2 sn lik bi ses. Bunun için ne yapılabilir. Uzun süredir yoktu ses ama servisten cıkınca yine geldi. Serviste ses yok diye bişi sormadım. Bunun için ne yapılabilir bilgisi olanlar yardımcı olabilir mi?
merhaba
benzer sorunu accord da yaşamıştım araç durur halde yükteyken (d veya r de ayak frende) aynı ses geliyordu. bizimkilerde v kayışı otomatik gergi ses ondan geliyordu. gergi kütüğünü değiştirdim sorun çözüldü. belki sizinkide benzer sorun olabilir. ustaya gösterirken siz ayak frende d konumunda o sesin geldiği çekilde aracı tutup otomatik gergi tarafını kontrol ettirin. ( bmw den anlamam ama denemekte yarar var diye yazdım)
s2kfreak
15-12-2016, 13:19
motor yagını ve hava filtresini değiştirdik. 7.45li dede kullandıgım castrol edge 10 60 tam sentetik yag koyduk.
10-60 yag koymaya devam edersen yakında motorda yapabılırsın 7 ye
Aynı sorun kia opirus v6 motorda olmuştu sente ayarı ile düzelmişti. Aynı sorun olabilir..
Yurt dısında oldugumdan geç yazabildim. En son v kayışı ile gergi kütüğüne değiştirdik. Ama ses devam ediyor en son tespitim şu şekilde fren vakum girişinde bi hortum var ucu körlü motor yükte ve çalışırken o hortumu cıkardıgımızda ses artıyor. Sanırım herhangi bir yerden hava alıyor olabilir. Bu arada 7.45 e yetkili serviste segman atılmıştı yetkili servis tavsiyesi üzerine 10/60 a geçtik. 6.45 dede suan 10/60 kullanıyorum. 7 de 2 senedir 10/60 kullanıyorum sorun yasamadım . Siz neden ole dediniz? Ayrıca 6 nın bujileri söktük uclarında kararma var sonuc olarak fakir yada zengin karışım mevcut. Düşüncem motorda bi yerde hava kaçağı? Yada sente ayarıda olabilir. Tr ye dönünce tekrar baktırcam bakalım. Hava kaçağı varsa bole bi ses yapabilir mi?
Arkadaşlar yeniden selamlar;
Sorun hala devam etmekte. Yaptıklarımı yazıyım artık kafayı yiycem burda benden cok daha bilgili tuning vs ile ugrasan cok insan var konuyla ilgili yardımlarınızı bekliyorum.
Öncelikle başıma şu şekilde talihsiz bi olay gelmesiyle işe giriştik,
Sabah arabaya binip cıktım yaklaşık bi 15 dakika sonra bi anda sarı motor arıza ışığı yandı ve araç teklemeye başladı. Servisi aradım hemen stop edip aracı servise götürdüm. 7 ve 2 nolu silindirlerde ateşleme yoktu. Baya bi uğraştılar buji bobin vs değişti araç düzelmedi. Daha sonra mecbur motoru aşağı aldık, araç zaten avans vurduğu için hep beraber yaptırıyım dedim. Yapılanlar şu şekilde: aracın sentesinde problem yoktu(sente aparatı ile senteye alındı). Subab kapakları buji bobin vs söküldü. Silindir kompresyonları fabrika değerlerinde hiçbi sıkıntı yok araçta zaten gram yağ eksiltme vs yok. Subablarda vs de sıkıntı yok. Avansın vanosdan kaynaklandıgını düşünerek vanosları değiştirdik. Zincirde, paletler, iticiler, egzantirik vs sağlam.Tüm sensörler pc den kontrol edildi. Silindirlerde bi sıkıntı olmadığı için silindir kapakları sökülmedi. Gerekli kontroller yapılıp motor toplanarak marşa bastık. Araç teklemeye devam ediyordu. Şansa denerken farkettik. Araç radyatör fanı açtığı anda teklemeye başlıyor. İlk çalıştıgında tekleme yok. Zaten fan arızası veriyordu ama fan çalışıyor diye önemsemedik yani tüm tekleme olayı fandan kaynaklıymış. 7.45 in radyatör fanını deneme amaçlı taktık denedik araba saat gibi. Ama bu avans vurma olayı devam ediyor. Hafif süratte bi anda gaza yüklenince bi şıkırdama va rolentide araç yükteyken yine dizele benzer bi ses. İşe girişmişken artık deneme yanılma yapalım dedim. 7.45 in hava akılmetresiyle enjektörlerini 6.45 e geçirdik denedik hala aynı. Kafayı yemek üzereyim. En son aklımda olan şu 2 arabanında motorlar aynı oldugundan, 7.45 de motorun önündeki fren vakumunun ucunda ince bi vakum hortumu var bu hortum emme manifolduna gidiyor. 6.45 deki aynı hortumun ucu körlü. Rolentide avans vurmaya başladıgında frene basarak yada bırakarak vuruntu kesiliyor. Acaba herhangi biyerde kaçak var bu vakumla alakalı bişi olabilirmi ? Buda arabanın hava yakıt karışımını mı etkiliyor? Birde motoru indirdiğimizde buji yuvalarından silindir kafalarına baktığımda biraz kurum vardı bujilerde avans nedeniyle biraz kararmıştı. Kurum birikimi avans vuruntusuna neden olur mu? Araca hiç lpg takılmadı sürekli benzin. Bikaç depo shell nitro denedim bi faydası olmadı. En son çare carbon clean yaptırıp kurumları temizletip bide o şekilde deneyim diyorum. İstanbulda konuyla alakalı yardım edebilecek kimse varmı en azından araba zengin mi fakirmi çalışıyor(egsoz dumanında herhangi anormallik yok) yada elektiriksel bişimi var anlayabilirsek? Bi fan arızası motoru tekletince artık elektiriksel bişidende şüpheleniorum ama buji bobin vs hepside kontrol edildi. Kompresyonda vs de sıkıntı olsa segman vs yaptırıcam ama boşunada saglam motoru yaptırmayım. Diğer aracımda aynı motor şanzuman olduğundan parça değiştirip denemede yapabilirim. Acilll yardımlarınızı bekliyorum..
jointofjah
28-02-2017, 07:59
Arkadaşlar yeniden selamlar;
Sorun hala devam etmekte. Yaptıklarımı yazıyım artık kafayı yiycem burda benden cok daha bilgili tuning vs ile ugrasan cok insan var konuyla ilgili yardımlarınızı bekliyorum.
Öncelikle başıma şu şekilde talihsiz bi olay gelmesiyle işe giriştik,
Sabah arabaya binip cıktım yaklaşık bi 15 dakika sonra bi anda sarı motor arıza ışığı yandı ve araç teklemeye başladı. Servisi aradım hemen stop edip aracı servise götürdüm. 7 ve 2 nolu silindirlerde ateşleme yoktu. Baya bi uğraştılar buji bobin vs değişti araç düzelmedi. Daha sonra mecbur motoru aşağı aldık, araç zaten avans vurduğu için hep beraber yaptırıyım dedim. Yapılanlar şu şekilde: aracın sentesinde problem yoktu(sente aparatı ile senteye alındı). Subab kapakları buji bobin vs söküldü. Silindir kompresyonları fabrika değerlerinde hiçbi sıkıntı yok araçta zaten gram yağ eksiltme vs yok. Subablarda vs de sıkıntı yok. Avansın vanosdan kaynaklandıgını düşünerek vanosları değiştirdik. Zincirde, paletler, iticiler, egzantirik vs sağlam.Tüm sensörler pc den kontrol edildi. Silindirlerde bi sıkıntı olmadığı için silindir kapakları sökülmedi. Gerekli kontroller yapılıp motor toplanarak marşa bastık. Araç teklemeye devam ediyordu. Şansa denerken farkettik. Araç radyatör fanı açtığı anda teklemeye başlıyor. İlk çalıştıgında tekleme yok. Zaten fan arızası veriyordu ama fan çalışıyor diye önemsemedik yani tüm tekleme olayı fandan kaynaklıymış. 7.45 in radyatör fanını deneme amaçlı taktık denedik araba saat gibi. Ama bu avans vurma olayı devam ediyor. Hafif süratte bi anda gaza yüklenince bi şıkırdama va rolentide araç yükteyken yine dizele benzer bi ses. İşe girişmişken artık deneme yanılma yapalım dedim. 7.45 in hava akılmetresiyle enjektörlerini 6.45 e geçirdik denedik hala aynı. Kafayı yemek üzereyim. En son aklımda olan şu 2 arabanında motorlar aynı oldugundan, 7.45 de motorun önündeki fren vakumunun ucunda ince bi vakum hortumu var bu hortum emme manifolduna gidiyor. 6.45 deki aynı hortumun ucu körlü. Rolentide avans vurmaya başladıgında frene basarak yada bırakarak vuruntu kesiliyor. Acaba herhangi biyerde kaçak var bu vakumla alakalı bişi olabilirmi ? Buda arabanın hava yakıt karışımını mı etkiliyor? Birde motoru indirdiğimizde buji yuvalarından silindir kafalarına baktığımda biraz kurum vardı bujilerde avans nedeniyle biraz kararmıştı. Kurum birikimi avans vuruntusuna neden olur mu? Araca hiç lpg takılmadı sürekli benzin. Bikaç depo shell nitro denedim bi faydası olmadı. En son çare carbon clean yaptırıp kurumları temizletip bide o şekilde deneyim diyorum. İstanbulda konuyla alakalı yardım edebilecek kimse varmı en azından araba zengin mi fakirmi çalışıyor(egsoz dumanında herhangi anormallik yok) yada elektiriksel bişimi var anlayabilirsek? Bi fan arızası motoru tekletince artık elektiriksel bişidende şüpheleniorum ama buji bobin vs hepside kontrol edildi. Kompresyonda vs de sıkıntı olsa segman vs yaptırıcam ama boşunada saglam motoru yaptırmayım. Diğer aracımda aynı motor şanzuman olduğundan parça değiştirip denemede yapabilirim. Acilll yardımlarınızı bekliyorum..
Geçmiş olsun abi sabah sabah konuyu okudum hakkaten insanın tadını kaçırıyor böyle şeyler
Arkadaşlar yeniden selamlar;
Sorun hala devam etmekte. Yaptıklarımı yazıyım artık kafayı yiycem burda benden cok daha bilgili tuning vs ile ugrasan cok insan var konuyla ilgili yardımlarınızı bekliyorum.
Öncelikle başıma şu şekilde talihsiz bi olay gelmesiyle işe giriştik,
Sabah arabaya binip cıktım yaklaşık bi 15 dakika sonra bi anda sarı motor arıza ışığı yandı ve araç teklemeye başladı. Servisi aradım hemen stop edip aracı servise götürdüm. 7 ve 2 nolu silindirlerde ateşleme yoktu. Baya bi uğraştılar buji bobin vs değişti araç düzelmedi. Daha sonra mecbur motoru aşağı aldık, araç zaten avans vurduğu için hep beraber yaptırıyım dedim. Yapılanlar şu şekilde: aracın sentesinde problem yoktu(sente aparatı ile senteye alındı). Subab kapakları buji bobin vs söküldü. Silindir kompresyonları fabrika değerlerinde hiçbi sıkıntı yok araçta zaten gram yağ eksiltme vs yok. Subablarda vs de sıkıntı yok. Avansın vanosdan kaynaklandıgını düşünerek vanosları değiştirdik. Zincirde, paletler, iticiler, egzantirik vs sağlam.Tüm sensörler pc den kontrol edildi. Silindirlerde bi sıkıntı olmadığı için silindir kapakları sökülmedi. Gerekli kontroller yapılıp motor toplanarak marşa bastık. Araç teklemeye devam ediyordu. Şansa denerken farkettik. Araç radyatör fanı açtığı anda teklemeye başlıyor. İlk çalıştıgında tekleme yok. Zaten fan arızası veriyordu ama fan çalışıyor diye önemsemedik yani tüm tekleme olayı fandan kaynaklıymış. 7.45 in radyatör fanını deneme amaçlı taktık denedik araba saat gibi. Ama bu avans vurma olayı devam ediyor. Hafif süratte bi anda gaza yüklenince bi şıkırdama va rolentide araç yükteyken yine dizele benzer bi ses. İşe girişmişken artık deneme yanılma yapalım dedim. 7.45 in hava akılmetresiyle enjektörlerini 6.45 e geçirdik denedik hala aynı. Kafayı yemek üzereyim. En son aklımda olan şu 2 arabanında motorlar aynı oldugundan, 7.45 de motorun önündeki fren vakumunun ucunda ince bi vakum hortumu var bu hortum emme manifolduna gidiyor. 6.45 deki aynı hortumun ucu körlü. Rolentide avans vurmaya başladıgında frene basarak yada bırakarak vuruntu kesiliyor. Acaba herhangi biyerde kaçak var bu vakumla alakalı bişi olabilirmi ? Buda arabanın hava yakıt karışımını mı etkiliyor? Birde motoru indirdiğimizde buji yuvalarından silindir kafalarına baktığımda biraz kurum vardı bujilerde avans nedeniyle biraz kararmıştı. Kurum birikimi avans vuruntusuna neden olur mu? Araca hiç lpg takılmadı sürekli benzin. Bikaç depo shell nitro denedim bi faydası olmadı. En son çare carbon clean yaptırıp kurumları temizletip bide o şekilde deneyim diyorum. İstanbulda konuyla alakalı yardım edebilecek kimse varmı en azından araba zengin mi fakirmi çalışıyor(egsoz dumanında herhangi anormallik yok) yada elektiriksel bişimi var anlayabilirsek? Bi fan arızası motoru tekletince artık elektiriksel bişidende şüpheleniorum ama buji bobin vs hepside kontrol edildi. Kompresyonda vs de sıkıntı olsa segman vs yaptırıcam ama boşunada saglam motoru yaptırmayım. Diğer aracımda aynı motor şanzuman olduğundan parça değiştirip denemede yapabilirim. Acilll yardımlarınızı bekliyorum..
Geçmiş olsun artık son bir tahminim kaldı ama yine n42 motordan yola çıkacağım.
Dediğiniz sesi kendi aracımda araştırırken bütün ihtmalleri araştırmıştım, yani başıma geleni sente ile çözmüştüm hatırlarsanız.
Ama araştırırken vakum pompası adlı parçanın da bu sesi yapabildiğini öğrendim. Çok basit bir parça ama yeri çok tersti; motorun arkasında kalıyordu. Youtube'da n42 vacuum pump noise yazarsanız; ses de sizinkine benziyorsa ve bu parçayı kullanıyorsa aracınız bir değerlendirin derim. Bunu hortumu çıkarınca ses yoğunlaşıyor dediğiniz için yazdım; eğer öyleyse sorununuz bu parça ya da muadili parçanız olabilir.
Geçmiş olsun artık son bir tahminim kaldı ama yine n42 motordan yola çıkacağım.
Dediğiniz sesi kendi aracımda araştırırken bütün ihtmalleri araştırmıştım, yani başıma geleni sente ile çözmüştüm hatırlarsanız.
Ama araştırırken vakum pompası adlı parçanın da bu sesi yapabildiğini öğrendim. Çok basit bir parça ama yeri çok tersti; motorun arkasında kalıyordu. Youtube'da n42 vacuum pump noise yazarsanız; ses de sizinkine benziyorsa ve bu parçayı kullanıyorsa aracınız bir değerlendirin derim. Bunu hortumu çıkarınca ses yoğunlaşıyor dediğiniz için yazdım; eğer öyleyse sorununuz bu parça ya da muadili parçanız olabilir.
Merhaba
Bende araştırırken karşılaştım vakumdanda olabilir diye. Vakum pompası N62 de motorun önünde sağ tarafta erişim kolay oldugu için söküp kontrolü yapılmıştı. İçinde dönen bi parça var dişliyle direk egzantiriklerden birine baglı. Ses pompadan gelmiyor ondan eminim. Ancak şole bişi var pompanın önünden cıkan hortum kesilip, ucunuda vidayla körlemişler hava giriş cıkışı yok şuan ordan. Ama orjinalinde (7.45 den kontrol ettim) o ince hortum emme manifoldunun içine giriyor. Tahminim şu yönde, şimdi emme manifoldu hava akışmetreden sonra olduğu için akışmetre gerekli havayı manifolda gönderiyor ancak vakum fren için gerekli ek havayı acaba manifolddan çekmediği için acaba motora fazla hava girişimi oluyor? Pekde anlamıyorum ama mantıken bi hesap hatası yapıyor olabilir araç ? Bole bi ihtimal varmı? Çünkü vakumdaki ucu körlü hortumu cıkarınca baya bi hava emişi var. Sizin fikriniz nedir?
Sizin sorunu bu arabaları gerçek anlamda çözmüş kafası basan ustalar halledecek.Anadolu yakası Bostancı Can Bmw,Avrupa yakası Maslak Abarth Bmw tavsiye edebileceğim servisler.Umarım kısa sürede çözersiniz.
Sizin sorunu bu arabaları gerçek anlamda çözmüş kafası basan ustalar halledecek.Anadolu yakası Bostancı Can Bmw,Avrupa yakası Maslak Abarth Bmw tavsiye edebileceğim servisler.Umarım kısa sürede çözersiniz.
İlk fırsatta refesans verilen servislerden birine uğrucağım zaten ayın 3 haftası yurt dısındayım martın ilk haftası gibi ilk işim bu. Artık o kadar yere göstermişken sorununda çözülmemesi can sıkıcı. Daha önce yapılanlarda aslında baya isim yapmış iyi servisler. Araştırarak baya bişide öğrendim ama faydası olmadı. Bakalım inşallah kısa sürede çözülür. Teşekkürler.
Bence bu kadar zaman ve masraftan sonra dogru tespiti yapıp notkta atisi ile cozecek bir servis aramalısınız.
İstanbuldaki arkadaslar servis önermişlerdi..
bostancı tarafında mavi servis var. bmw araçlarına bakıyor. oraya da gösterebilirsin. sahibi Ali bey. ben m4ü alırken oraya baktırmıştım. belki faydası olabilir.
by serçe
01-03-2017, 15:09
Sizin sorunu bu arabaları gerçek anlamda çözmüş kafası basan ustalar halledecek.Anadolu yakası Bostancı Can Bmw,Avrupa yakası Maslak Abarth Bmw tavsiye edebileceğim servisler.Umarım kısa sürede çözersiniz.
İlk fırsatta refesans verilen servislerden birine uğrucağım zaten ayın 3 haftası yurt dısındayım martın ilk haftası gibi ilk işim bu. Artık o kadar yere göstermişken sorununda çözülmemesi can sıkıcı. Daha önce yapılanlarda aslında baya isim yapmış iyi servisler. Araştırarak baya bişide öğrendim ama faydası olmadı. Bakalım inşallah kısa sürede çözülür. Teşekkürler.
arkadaşın önerdiği servisi 26 kasım 2016 tarihinde konunun ikinci postunda 997tt murat abi zaten söylemiş keşke bu sıkıntılar buralara gelmeden başkalarına kurcalatmadan direk oraya uğrasaydın, servislerin en kötü huyu bilmedikleri halde karıştırmaları ve devamlı parça değiştirmeleri herkesin dediği gibi nokta atışı yapabilcek bir servis senin adına üzüldüm en kısa zamanda en düşük masrafla sonunu çözersin
arkadaşın önerdiği servisi 26 kasım 2016 tarihinde konunun ikinci postunda 997tt murat abi zaten söylemiş keşke bu sıkıntılar buralara gelmeden başkalarına kurcalatmadan direk oraya uğrasaydın, servislerin en kötü huyu bilmedikleri halde karıştırmaları ve devamlı parça değiştirmeleri herkesin dediği gibi nokta atışı yapabilcek bir servis senin adına üzüldüm en kısa zamanda en düşük masrafla sonunu çözersin
Önemli olan tespit haklısınız en başında sorunu bulamıcağımızı düşünmediğimden hep gittiğim servise gidiyim dedim. Herkes abarth bmw yi çok övüyor. İlk fırsatta gideceğim yer orası artık
rallyesport
05-03-2017, 21:04
Abarth BMW nokta atış çözer bencede
Abarth BMW nokta atış çözer bencede
Cuma günü için abarth bmw den randevu aldım. Teşekkürler
Evet herkese tekrar selamlar. Dediğim gibi geçtiğimiz cuma abarth bmw ye gittim. saolsunlar çok ilgilendiler. hava kaçağı şüphesi ile haraket ettik kontrol ettik sensörler vs ler hepsine bakıldı. Belirgin bir arıza bulamadık. Sonrasında ordan çıkıp carbon clean yaptırıyım dedim deneme amaçlı. Carbon clean yaptırdım ama hemen sonrasında denediğimde yine avans sesini duydum. Ertesi gün kendim yukarıda bahsettiğim fren vakumundaki körlü hortumu söküp inceledim(bu arada ortumun ucu vida ile körlüydü) kontrol ettiğimde hava giriş çıkışı vardı. vida tam sızdırmazlığı sağlamıyordu. tabi gaza basktıkca vakum güçlendiği için sanırım ordan baya bi hava çekebiliyordu. Sonra yapıştırıcı vs ile hortumun ucunu tamamen kapattım. hortumu körleyeli 2 gün oldu. 2 gündür yüklenince bile avans sesi duymadım. Carbon clean mi fayda etti yoksa hortumdanmı tam emin değilim ama büyük ihtimal plastik 1 tl lik bi hortum için dünya kadar masraf uğraş ve can sıkıntısı çekmiş olabilirim. işallah sorun bidaha tekrarlamaz.
Tecrübe ucuz olmuyor malesef
Geçmiş olsun
Carbon işine ben nedense inanmıyorum
Hortum sorundu demek ki
Diğer kullanıcılar için en azından yararlı oldu
Bende aynı fikirdeyim carbon olayına inanmıyorum bununla geçmiş olsun artık
Saolun teşekkürler. Bende pek yararı olduğunu düşünmüyorum. İnternetten N62 motorun pdf ini indirip vakum hortumunu baya bi araştırdım. 7 serisinde vakum (ince olan) hortumu baglı ama takibini yapamadım. En son bmw parça listesinden gördüğüm 6 serisinde o hortum girişi için tapa mevcuttu. youtube danda baktım benzer sorun yaşayan vardı. Rolentininde çok hafif dalgalanmasından zaten sorun büyük ihtimal vakum kaçağı olduğu belliydi. O kadar uğraştıktan sonra otoparkta kendim denemeyle çözdüm sanırım. 2 gündür sıkıntı yok inş da tekrarlamaz. Banada tecrübe oldu inş yardımıda dokunur.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.