PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Alfa Romeo GT



Octane
02-12-2016, 11:10
Merhaba

Şimdiye kadar sahip olduğum vag grubu araçlar, renault grubu, mercedesin fluence'ı cla diye 200bine satması, bmwnin ne biçim 4 silindir psa motorundan vazgeçip 3 silindirli salak bir motora yüzlerce bin tl istemesi, 100bine satılan yeni civic'in sanki pertten toplanmış gibi olması ve genel olarak almanı japonu herşeyin kalitesinin düşmesi nedeniyle, artık yeni araçlardan iyice vazgeçtim.

Günlük bineceğim, ama biraz da karakteri olan bir araç istiyorum. Trafikte de eşşek bol olduğu için çok pahalı bir araç istemiyorum. Marka model önemli değil.

Fakat bu arada Alfa Romeo Gtler dikkatimi çekti. 40bin tl civarına daha karizmatik bir araç sanıyorum yok. Bu araçlar nasıldır? Kronikleri, kullanıcı yorumları nedir?
Hangi motoru almak lazım?
Yedek parçası ne durumdadır?
Sürekli arıza çıkartır mı?

Yoksa 50bin tllere dodge nitrolar da bana uyar.

Başka böyle bu tarz fiyat/verim araçları tavsiyeleriniz varsa da makbule geçer. Golf 5/ilk audi tt dönemi vag grupta olur, o zamanlar yine bu kadar berbat değildi o firma. İyiydi hatta.

Teşekkürler şimdiden.

Agent
02-12-2016, 11:21
Aynı motor olan 156 2.0 selespeed kullanmıştım, bakımlıysa bir sıkıntı çıkarmıyor.

Yoltutuş, konfor, yalıtım, malzeme kalitesi çok iyi. Performans 140hp yi hissettiriyor. Yakıt öyle aman aman üzmez.

Şanzumanın bir beyni birde pompası var komple bakımı 1000 TL civarı tutuyor tiptop oluyor.

Bence piyasadaki para-çokomel eğrisinde alınıp binilecek araç. Hele birde sunroof, bose + deri koltuk seçeneği yakalanırsa tadından yenmez.

rebeloghy
02-12-2016, 11:34
Aynı motor olan 156 2.0 selespeed kullanmıştım, bakımlıysa bir sıkıntı çıkarmıyor.

Yoltutuş, konfor, yalıtım, malzeme kalitesi çok iyi. Performans 140hp yi hissettiriyor. Yakıt öyle aman aman üzmez.

Şanzumanın bir beyni birde pompası var komple bakımı 1000 TL civarı tutuyor tiptop oluyor.

Bence piyasadaki para-çokomel eğrisinde alınıp binilecek araç. Hele birde sunroof, bose + deri koltuk seçeneği yakalanırsa tadından yenmez.

Gt 'ler 2.0 jts 165hp diye biliyorum , her zaman için çok çekici bulduğum şahane araçtır.

Agent
02-12-2016, 12:05
Gt 'ler 2.0 jts 165hp diye biliyorum , her zaman için çok çekici bulduğum şahane araçtır.

iyi güzel diyosun da bende zaten GT için demedim farkettiysen kullandığım bildiğim hakkında yorum yaptım. JTS motorda sürekli soğukda sıkıntı yapan varyator parçası yok onun yerine direk injeksyon vs var daha yeni bir motor illakı aradaki 25hp lik fark daha eğlenceli ve keyiflidir.

wolkanku
02-12-2016, 12:19
5. alfa romeo'mu kullanıyorum.

mito ve eski seriler hariç kullanmadığım, sürüş izleniminde bulunmadığım Alfa Romeo modeli yok. Borusanda çalıştığım dönemde 7 ve M serileri hariç kullanmadığım bmw de yok.

çok net söyleyebilirim ki, alfa GT'deki direksiyon netliğini ben hiç bir arabada bulamadım. şase ve direksiyon uyumu müthiştir.
problemi yoktur.
1.9jtd q2 alınıp yazılımla çok keyifli ve ekonomik halde binilir.
2.0jts motorunda , yatan bir arabaya ateşleme sistemi ile ilgili problemler yaşanabilir, çözülebilir ancak maliyetli işlerdir.
selespeed tecrübem hiç olmadı, kullananların %80 'i keyifli der özellikle vites atarken de aragaz vermesini çok güzel bulurlar, geri kalan %20'u ise selespeedin kullanım mantığını anlayamadığı için arabadan soğuyup satanlar zaten. selespeed vites kutusu saçmaldığında robot değişimine kadar yolu gidiyor ve yine 2-3 lira civarında maliyeti oluyor diye hatırlıyorum, yine de bunu servisten teyid etmenizde fayda var.

yakıt tüketimi ise istanbul şehir içi kullanımı ile 11-12'yi geçirmeniz mümkün değil, göreceğiniz max değerler oralar. daha aşağısı ise trafiğin durumuna göre değişir ama bu araç şehir içi 8 yakıyor demek mümkün değil.
şehir dışı zaten 6-7 arasında olacaktır zira kasası hafiftir.

gt de bu arada hiç beklemediğiniz bir bagaj hacmi vardır, bagaj kapağını açtığınız anda istemsizce "oha" dedirtir.
bütçe skalası 34-41 arasında olmalı.piyasada bulunabilecek en iyi en diri için max verilecek rakam 41.
Gt ile ilgili söyleyebileceklerim bunlar.

oabayram
02-12-2016, 13:24
foruma üye fatih obuz adında bir alfa canavarı mevcut istersen bir de ona danış

tunerviper
02-12-2016, 14:10
Gt ile 156 şasesi aynı, 2.0 jts motor 156 da çok az kullanıldı 2006 modellerin bir kısmında diye biliyorum. Ts ile farkı varyatör yok ve jts ler direct injetion. Manuel almak her zaman daha mantıklı. Tek kronik sıkıntısı di olduğu için emmede çok kurum biriktiriyor arada emme ve supap temizliği gerektiriyor ?

sportwagon
02-12-2016, 14:24
Kullanici olarak yazayim 2008 selespeed istanbul sehur ici 12.8 yakit ortalamasi basarsan 14 lt diye dusuebilirsiniz. Parca sikintisi yok, enjektör ve kurum gibi kronikleri Var her usta motorundan ,sanzimanindan anlamaz , bilinenin aksine varyatör var..... para fiyat performansi max duzeyde ben 1.5 sene kullandim sattim bugun temizini bulsam es, dostdan tekrar alirim.

tunerviper
02-12-2016, 15:57
Varyatör var aynen

DoctoR
02-12-2016, 16:33
Merhaba

Şimdiye kadar sahip olduğum vag grubu araçlar, renault grubu, mercedesin fluence'ı cla diye 200bine satması, bmwnin ne biçim 4 silindir psa motorundan vazgeçip 3 silindirli salak bir motora yüzlerce bin tl istemesi, 100bine satılan yeni civic'in sanki pertten toplanmış gibi olması ve genel olarak almanı japonu herşeyin kalitesinin düşmesi nedeniyle, artık yeni araçlardan iyice vazgeçtim.

Günlük bineceğim, ama biraz da karakteri olan bir araç istiyorum. Trafikte de eşşek bol olduğu için çok pahalı bir araç istemiyorum. Marka model önemli değil.



- Aynı duyguları paylaştığımı ve 1990-2000 yılları arasındaki araçları daha çok beğendiğimi belirtmek isterim. Alfa 156&166 kullanmış ve hali hazırda Saab 9-5 2.3 Turbo Aero kullanıcısı olarak; ziyadesiyle karakter sahibi olan 2 markayı da önermek isterim. Ancak Saab'ın kalite , konfor ve işçilik olarak ; Alfa'nın da tasarım ve sportiflik olarak öne çıktığını haliyle görüyoruz.

- Alfa'lar çok güzel tasarımlı araçlar ancak Top Gear'ın sunucusu Jeremy clarkson'ın Alfa 156 testinden sonra söylediği söz aklıma geldi. "Eğer BMW Alfa Romeo gibi araçlar tasarlıyor olabilseydi hepimiz BMW kullanırız" demişti.

- Karakter sahibi marjinal bir araç arıyorsanız Saab markası ve özellikle 9-5 modelini nacizane öneririm...

Octane
02-12-2016, 20:23
Beğeniyorum yorumlarınızı ama hiç birinize gitmiyor.

Buradan yazayım,
Hepinize vakit ayırıp bilgi verdiğiniz için teşekkür ederim.

2.0 jts mi parça açısından daha rahat peki 1.9 jtd mi? Mesela dizel kurum yapar performans çöp olur tabi ama ben buna piyasadan silindir kapağı ya da emme manifoldu bulur muyum?

Octane
02-12-2016, 20:25
- Aynı duyguları paylaştığımı ve 1990-2000 yılları arasındaki araçları daha çok beğendiğimi belirtmek isterim. Alfa 156&166 kullanmış ve hali hazırda Saab 9-5 2.3 Turbo Aero kullanıcısı olarak; ziyadesiyle karakter sahibi olan 2 markayı da önermek isterim. Ancak Saab'ın kalite , konfor ve işçilik olarak ; Alfa'nın da tasarım ve sportiflik olarak öne çıktığını haliyle görüyoruz.

- Alfa'lar çok güzel tasarımlı araçlar ancak Top Gear'ın sunucusu Jeremy clarkson'ın Alfa 156 testinden sonra söylediği söz aklıma geldi. "Eğer BMW Alfa Romeo gibi araçlar tasarlıyor olabilseydi hepimiz BMW kullanırız" demişti.

- Karakter sahibi marjinal bir araç arıyorsanız Saab markası ve özellikle 9-5 modelini nacizane öneririm...

Saaba bayılırım. 9-3 1.9 ttid ve aero versiyonları hep benim içimde kalmıştır.

Sıkıntım şu ki, zaten bir mazda practicam, bir vw new beetle ve bir ae86 corollam var. Parçası zor bulunan 4.cü arabayı almak istemiyorum açıkçası :)

sportwagon
02-12-2016, 21:11
gt yürüyen olarak 156/147 parcalari kullanir ve 159 ile parca fiyati acisindan alakasi yoktur... almayı düşünüyorsanız ucuzuna kaçmayın parçayıda dert etmeyin sercan sağolsun(alfayedek) bir çok parçayı stoklu olarak bulunduruyor . Sürüş hissiyatı olarak çok keyiflidir

DoctoR
02-12-2016, 23:49
Saaba bayılırım. 9-3 1.9 ttid ve aero versiyonları hep benim içimde kalmıştır.

Sıkıntım şu ki, zaten bir mazda practicam, bir vw new beetle ve bir ae86 corollam var. Parçası zor bulunan 4.cü arabayı almak istemiyorum açıkçası :)

- Üstadım Saab parça konusunda inan bir çok markadan çok daha iyi bir konumda. Facebook Saab Türkiye grubuna ve sahibinden sitesine bakarsan bunu göreceksin. İstanbul çatalca'da sadece Saab ve Volvo'nun kazalı araçlarının yer aldığı cennetten bahsetmiyorum bile. Subaru'dan çok çok iyi durumda ve fiyatlarının çok daha makul olduğunu söylemeliyim.

- Ayrıca Saab Yedek Parça bölümü İsveç parça tedarik firması Orio ile ATV Garaj firması arasında antlaşma imzalandı. Saab parçaları temin etmek artık biraz daha kolay.

http://i66.tinypic.com/1zmpkpz.jpg

http://i67.tinypic.com/5flpgm.jpg

levent
03-12-2016, 05:49
Saaba bayılırım. 9-3 1.9 ttid ve aero versiyonları hep benim içimde kalmıştır.

Sıkıntım şu ki, zaten bir mazda practicam, bir vw new beetle ve bir ae86 corollam var. Parçası zor bulunan 4.cü arabayı almak istemiyorum açıkçası :)

147/GT deki 1.9 jtdm = Astra H GTC 1.9 cdti = Vectra C 1.9 cdti = Saab 9-3 1.9 tid = Fiat (TR de olmayan Grande Punto 1.9 mjet) makine, dizelin yedek parça sıkıntısı yok hiçbir koşulda, hoş Ankara gibi yerdesin bence herhangi bir konuda parça sıkıntısı çekmezsin oralarda.

Kutay
03-12-2016, 10:51
Şuan 4. Alfasını kullanan biri olarak f/p olarak temiz bir Gt size çok fazla keyif verecektir. Şuan 156 selespeed 2.0 kullanıyorum. Bakımlı ve temiz bir ss gerçekten çok keyifli. Yıllarca manuel diye direten biri olarak ss benim fikrimi değistirdi. Yedek parça ve servis olarak hiç bir sıkıntısı olmayan bir araç. En önemli şey temiz ve mümkünse alfista bakimlisini bulup almak. Ucuz alfa almak yapacağınız en büyük yanlıştır diyebilirim :)

rain man
03-12-2016, 11:22
Adıyaman gibi bi yerde ikamet ederken bile iki yıldır 147 jtd (gt ile aynı motor karoser) bir zorluk yaşamadıysam, büyük bakımları da ankara'da yaparken sorun yaşamadım. Bakımlı bir alfa romeo mutlu eder. Fiyat performans araçları, görüntü duruşu estetiği gidişi bir çok araca taş çıkartır, denk gelirse 1.9olanında ayrıca torsen tip lsd var ki çok büyük avantaj.

Low-Rider
03-12-2016, 21:49
208 öncesi cok niyetlendim ve araştırdım ama sonunda duygusal dusundum biraz.

Okuduğum kadarıyla ateşleme ve kurum problemi var. Kurum problemi illa oluyor ve ust kapak açılması sart, gerekekirse yarım motor yapmaya kadar gidiyor. Kurum problemi ile ilgili kendini kanıtlamış 2 alfa servisi ile de görüştüm ve problemi onayladılar.

Bunlardan ziyade yaktığı kadar gitmediği için vazgeçtim ben. Ama sahip olmak isterdim.

Octane
04-12-2016, 17:48
Kurum problemi benzinlide de var mı?

rain man
04-12-2016, 19:52
Asıl benzinliden bahsediliyor sanırım.

Dizel motoru gerçekten taş gibidir. Gt'de dpf var mıydı bilmiyorum ama klişe olacak dpf ve egr iptali kurum konusunda dizelin karşısında olamaz. Bakımlı ise uzun km'ler götürür.

2.0 jts motor içinse selespeed kombinasyonu şanzumandan yana üzmediyse keyiflidir. Tüketim için ne denilse doğru ama.

sportwagon
04-12-2016, 20:31
Kurum problemi benzinlide de var mı?

jts motorun kronik sorunlarindandır, jtd taş gibi motordur dizelde de aks sorunu yasarsin bit sure sonra motor olarak sikinti yasayani görmedim

rain man
04-12-2016, 21:32
jts motorun kronik sorunlarindandır, jtd taş gibi motordur dizelde de aks sorunu yasarsin bit sure sonra motor olarak sikinti yasayani görmedim

Akslar gerçekten büyük handikap 147-gt 1.9 jtd'de. O torka stok iken bile dayanmıyor. Göz önünde bulundurulması şart. Mini proje şeklinde yaptığım uygulamalar sonucunda custom aks yaptırmaya kadar gitti bu iş bende mesela.Tabi stok bir araçta yine de değişim uzun km'lerce tatminkar kalacaktır..

Onun haricinde klasik alfa romeo yürüyeni her zaman daha narindir. Tablalar ve viraj demirleri kontrol edilir, triger ve baskı balata değişim zamanları sorgulanırsa uzun süreler keyifle binilebilir.

Octane
04-12-2016, 21:50
Çok teşekkür ediyorum hepinize, sağolun gerçekten.

Dizel bir gt bakayım kmsi 100binden düşük. 41e kadar vermek mantıklı anladığım.

Çevrenizde de varsa bu ay içinde muhtemelen alırım.