Orijinalini görmek için tıklayınız : '92 Chevy S10 LM7 Swap ( Project LS10X )
2014 yilinda 74 Model Camaromu satmamla birlikte Proje & Restorasyon islerine tovbe etmistim. Piyasadaki ustalar yuzunden aracima hem cok para harcamistim hemde istedigim gibi olmamisti.
https://s4.postimg.org/49isnfsu5/Screenshot_2016_12_06_10_55_25_1.png
Fakat bu sene basinda motorumu satmamla birlikte kasintilarim baslamisti. Hem hizli hemde potansiyelini belli etmeyen bir proje yapmak istiyordum. Hemen arastirmalara basladim. Aslinda station bir G-Body istiyordum fakat 1800kg lara yaklasan agirliklarini gorunce ondan vazgectim. Sonra ilanlardaki 92 Model S10 u gordum tam istedigim gibiydi kisa sase tek kabin. 1200kg larda olan kuru agirligi ile kafamdaki profile tam oturuyordu. Cumartesi gidip arabaya bakim ve pazartesi gunude satisini aldim. 2.8 V6 5 ileri manuel 120bg bir kamyonet.
https://s16.postimg.org/t8ke4ja2t/13096166_1068223996569500_2787844195266294202_n.jp g
Hemen swap icin motor aramaya basladim. Karburatorlu 383 storkerli bir SBC mi omu bumu derken LS ailesinden Demir bloklu dusuk sikistirmali 5.3 lt hacmindeki LM7 ye karar kildim. Bu motoru secmemdeki nedeni ilerleyen kisimlarda anlaticam. Hikaye kismi bu kadar bundan sonrasini kendi evimin garajinda tamamen kendim yaptim.
Biraz kullandiktan sonra parca listesini hazirlayip hemen siparisilerini verdim ve araci sokmeye basladim.
https://s15.postimg.org/mxlxsa9h7/20160803_204833.jpg
https://s3.postimg.org/vn7q524wz/20160803_212152.jpg
https://s3.postimg.org/tjxaxe543/20160803_212640.jpg
https://s3.postimg.org/rte9vwnkz/20160806_092017.jpg
https://s3.postimg.org/pq3uo8ns3/20160806_203625.jpg
Eski beyin tesisatini ayiklamak ve ufak izolasyon isleri icin kabinin icinide bosalttim.
https://s12.postimg.org/6vt71ldx9/20160729_222206.jpg
https://s12.postimg.org/g4vdbpmt9/20160729_222214.jpg
https://s12.postimg.org/ftdwyy6d9/20160730_095529.jpg
Parcalari beklerken aracin diger kisimlarinida elden gecirdim. Yuzeysel paslardan kurtuldum pas donusturucu ve antipas boya ile heryeri korumaya aldim. Camaro projemden nasibimi almistim en ufak detaya dikkat ediyordum.
https://s16.postimg.org/o5cf27qf9/20160721_202036.jpg
https://s16.postimg.org/m21zujqmd/20160724_170220.jpg
https://s16.postimg.org/s49ml1f2d/20160807_195230.jpg
https://s16.postimg.org/41ssq5yf9/20160814_130905.jpg
https://s16.postimg.org/a5ada2op1/20160814_131301.jpg
https://s17.postimg.org/dyz50t6f3/13434887_1097368363655063_6893899634230716124_n.jp g
Herseyim hazirdi motorum ve parcalarim gelmisti. Hemen montaja basladim.
https://s12.postimg.org/ynu188k1p/20161003_182036.jpghttps://s12.postimg.org/j3mnhp9x9/20161019_204943.jpg
Ufak detaylarda ekledim ;)
https://s15.postimg.org/3njz5yttn/20160930_183354.jpg
https://s15.postimg.org/xgqzekigr/20160930_191419.jpg
Benzin pompasinin fotograflarini cekmeyi unutmusum Aeromotive 340 Stealth te depo icinde yerini aldi.
https://s12.postimg.org/68enuxunx/20160924_122309.jpg
https://s12.postimg.org/81hkj9ful/20160924_122335.jpg
https://s12.postimg.org/dzzz78o71/20161028_192216.jpg
TCI in Super Street Fighter serisi TH400 sanzimanla birlikte motorumuzu disarda hazirlayip o ufacik motor havuzunun icine koyma vakti gelmisti.
https://s12.postimg.org/6ewybrt6l/20161019_212432.jpg
https://s12.postimg.org/wbqmodwu5/20161020_005322.jpg
https://s12.postimg.org/o7iijnaf1/20161020_033629.jpg
https://s12.postimg.org/qdcte5dvh/20161024_201529.jpg
Hersey yerine cok guzel oturdu ama bir eksigim vardi. Motorun tesisati ve beyni yoktu. Projenin ilerleyen asamalarinida dusunerek oem beyin kullanmayacagim kesindi. Biraz arastirma sonunda Ms3Pro ve LS serisi motorlar icin hazir tesisatini aldim.
https://s3.postimg.org/iv497osg3/IMG_20161106_121818.jpg
Onunda montaji buyuk bir hizla bitti ve on gogusu toplamaya basladim. Innovate DLG-1 cift sensorlu AFR mizde hem bana hemde beyine AFR degerlerini gostermek icin sol tarafta yerini aldi.
https://s15.postimg.org/ncccrcdsb/20161109_174513.jpg
https://s15.postimg.org/9jxxvpn0r/20161116_095850.jpg
Hemen geri kalan elektrik islerini bitirip ilk mars icin hazirlandim. Ms in kendi sitesinden sadece mars icin base tune indirip yukledim fakat sanmayinki kalan ayar islerini ben yaptim bundan sonrasi Erkut Alici nin marifetleri. Ve ilk mars... ( fren vakum hortumunu baglamadigim icin rolanti biraz yuksek tabiki )
https://www.youtube.com/watch?v=PIuVmG6Ddgc&feature=youtu.be
Artik aracimiz calistigina gore artik su kilitsiz difransiyelimizden ve 5 ileri manuel sanzimana uygun olan son dislimizden kurtulma vakti gelmisti. Difransiyel olarak Eaton in TruTrac serisini sectim balatasiz sinirli kaydirmali bir difransiyel , ayna mahruti olarakta Richmond Gear in performans serisi 3.23 oran tercih ettim. Fakat montaj esnasinda fotograf cekmeyi unutmusum.
On kismida toplamam gerekiyordu artik. Olabildigince ortadaki kablolari saklamaya calisarak on tarafinda isini bitirdim. Bu arada jant lastik kombinasyonunu dusunurken. Garajda kenarda duran diger arabamdan cikardigim jant lastikler gozume carpti. Onler 245/45/20 arkalar 305/35/20 olarak denemeye karar verdim ve suandaki kombinasyon ortaya cikti.
https://s18.postimg.org/b5iepec15/20161028_163717.jpg
https://s18.postimg.org/rhsgf4qcp/20161124_004546.jpg
https://s18.postimg.org/hlrdfhkkp/20161124_212625.jpg
https://s18.postimg.org/dqnzcx1ex/20161125_215743.jpg
Bundan sonra arka kasayi yerine koymak ve kalan isleri halletmek vardi. Hemen kasada ufak tamirat ve temizlik islemleri sonunda saseyle bulustu.
https://s4.postimg.org/cze3696gt/20161129_093836.jpg
https://s4.postimg.org/yzufmvp4t/20161130_080943.jpg
https://s4.postimg.org/7qj28do1p/20161130_080957.jpg
Tabiki standalone beyinle kendi gostergelerini eslemeyi daha yapmadigimdan teknolojinin diger nimetlerinden faydalandim. Ms3Pro nun bluetooth eklentisi ve Shadow Dash aplikasyonun kullanarak tableti simdilik gosterge olarak kullaniyorum. Bu videoda hala daha base tune var.
https://www.youtube.com/watch?v=U0RlKSIxADI&feature=youtu.be
Artik egzoz ve ayar vakti gelmisti. Emilden randevumu aldim ayni gunun aksami icinde Erkut abidende randevumu aldim. Gece 2 de butun islemler bitmisti.
Tutunursak belki hizliyiz fakat cok ama cok keyifliyiz :D
https://www.youtube.com/watch?v=SqnlLho0yII&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=TsDCBPFiuS8&feature=youtu.be
Videolardanda izlediginiz gibi ciddi tutunma problemlerim var 1. ve 2. viteste otobanda dahi tutunma problemi yasiyorum. Zaten bu ongordugum birseydi. Suanda projenin ilk asamasi bitmis bulunuyor. Bundan sonraki asama yuruyenin performansa yonelik duzenlenmesi. Frenlerin guclendirilmesi yeni jant lastik. Ilkbahara dogru bahsettigim ikinci asama bitmis olacak.
Simdi neden LS ailesinin diger guclu uyeleri dururken neden 5.3 litre demir bloklu bir motor ve yanina Ms3 Pro gibi bir beyin aldigima gelicek olursak. Projenin 3. basamagi olan turbo icin butun bunlar. Turbo nun boyutu ve adedi konusunda net bir karar vermis degilim. Yurtdisi orneklerine bakicak olursak single GT45 yada twin GT30 kullaniliyor. Bende bu dogrultuda hareket edicem.
Yapıyorsun be nalcı.. Maşallah maşallah.Allah kaza bela göstermesin inşallah.
altugkocer
07-12-2016, 11:35
Hayran kaldım valla, emeklerinize sağlık :icon_tup:
orhansah
07-12-2016, 11:39
Ne diyeceğimi bilemedim. Müthiş.
İşçiliğinize becerinize hayran kaldım
SULTANOGLU
07-12-2016, 12:00
Muhtesem olmus !!
Maşaallah.Emeklerinize sağlık.Sesi,homurtusu beni benden aldı.
mirafiori
07-12-2016, 12:14
harika :) .......
Emeğinize sağlık süper olmuş :)
emrullahkrtpe
07-12-2016, 12:26
Hayran olunmayacak gibi değil ki, emeğinize sağlık. Turbolu halini de görmek nasip olur inşallah :)
BurakYozgat.
07-12-2016, 12:31
Hayranlıkla okudum. Elinize emeğinize sağlık kesenize bereket.
Keyifli sürüşler
Burak SARIKAYA
07-12-2016, 12:33
Ağzım açık okudum mükemmel
Elinize emeğinize sağlık kesenize bereket.
oabayram
07-12-2016, 13:03
Maşallah çok güzel proje gerçekten. Merak ettiğim bu becerileri nasıl edindiniz?
Maşallah çok güzel olmuş kardeşim..:)
sansar34
07-12-2016, 13:08
güzel farklı bir proje olmus allah kazasız belasız ağız tadıyla binmeyi nasip etsin :bravo::bravo:
Herkese iyi dilekleri icin tesekkur ederim.
Maşallah çok güzel proje gerçekten. Merak ettiğim bu becerileri nasıl edindiniz?
Konunun ilk basindada dedigim gibi 74 Camaro projemde ustalardan yaka silkip genel islerini kendim yapmaya baslamistim. Ondan sonra arastirarak cok fazla okuyarak bide pratik imkaninida bulunca birseyler cikmaya basladi ortaya.
çok iyi..
Tutunma sorunu ile nasıl bir sistem yapacaksınız.?
abınle gorustuk gecenlerde mevlıtte.kamyonet almıs manyak onu yapıyo dıye soylemıstı :D
masallah emegıne saglık :)
Ferhat_V
07-12-2016, 13:22
maşallah valla değişik bir proje :)
çok iyi..
Tutunma sorunu ile nasıl bir sistem yapacaksınız.?
Yaklasik 10cm kadar alcalicak arac ve butun amortisorler compression ve rebound ayarlilarla degisecek burdaki tercihim QA1 olacak kesinlikle. Benzin deposu difrensiyelin arka tarafina alinacak. Arka tarafta makaslar var traction bar ile ciddi bir ilerleme kaydecegimi dusunuyorum. Eger traction bar yeterli gelmezse isin rengi burada biraz degisiyor cunku bu sefer arka tarafi 4-link sisteme gecirmem gerekicek daha fazla ayar yapmam gerektigi icin. Amacim araca squad yaptirabilmek agirligin cogunlugunu arka tekerlere aktarabiliyor olmam lazim. Bu konu hakkinda hala arastiriyorum. Custom yapilmis isler disinda tam bir recete bulmaya calisiyorum.
Maşallah proje çok değişik ve güzel.
Titizliğinizi tebrik ederim. Malesef sitede oturduğum için sahip olduğunuz garaj benimde hayalim.
Sanayilerde iş bilen ve titiz insanları çok sevmezler :)
Tek kabin ve arka tarafı boş bir araçta ağılık dengesini yakalamak umarım zorlamaz.
Ben olsam ön tarafı hafifletmeye çalışırdım sonrasında akü gibi arkaya alınması kolay parçaları kasaya alırdım.
Yürüyen için iyileştirmeler ve yazdıklarım çözüm olmazsa arka kısmı ağırlaştırırdım :D
Maşallah proje çok değişik ve güzel.
Titizliğinizi tebrik ederim. Malesef sitede oturduğum için sahip olduğunuz garaj benimde hayalim.
Sanayilerde iş bilen ve titiz insanları çok sevmezler :)
Tek kabin ve arka tarafı boş bir araçta ağılık dengesini yakalamak umarım zorlamaz.
Ben olsam ön tarafı hafifletmeye çalışırdım sonrasında akü gibi arkaya alınması kolay parçaları kasaya alırdım.
Yürüyen için iyileştirmeler ve yazdıklarım çözüm olmazsa arka kısmı ağırlaştırırdım :D
Kesinlikle haklisiniz. Aku yerlestirme kitim hazir fakat son duzluk cok heyecanli gectiginden arka tarafa almadim Akuyu ama butun kablolamayi akuyu alicakmis gibi yaptim. Hafiflik konusunda aracin parcalarinin geneli cok hafif tampon vs. gercekten bir amerikan aracindan beklenmeyecek agirliktalar hatta arabayi sokerken cok sasirmistim. Ama dediginizde cok haklisiniz on tarafin kesinlikle daha fazla hafiflemesi lazim. Yurtdisinda ornekler cok fazla artik onlardan biraz kopya cekerek birazda kendimden bisiler katarak tutundurucam :D
abınle gorustuk gecenlerde mevlıtte.kamyonet almıs manyak onu yapıyo dıye soylemıstı :D
masallah emegıne saglık :)
Cok tesekkurler. Demek oyle dedi :D ben bi masasini ziyaret ediim onun...
renkli sandalyelerin yanında çamurluklar olayı özetlemiş, harika olmuş , maaşallah :)
Ellerinize sağlık,süper olmuş.
Kamyonet sever olarak cidden tebrik ediyorum.Bende 90 silverodomu sattığıma şu an aşırı pişmanım.Proje bittiğinde sanırım içi 95 tahoenun tüm gögüs kapı ve koltukları birebir oturuyor benimkini yapmışlardı.Parça getirme sıkıntısı sanırım yok en son içeriyide o şekilde toparlayıp bitirebilirsiniz.parça uyum konusunda ciddi başarılı tercihler olmuş.
Camaroda fena değildi sonradan balta kafaya döndü yanlış bilmiyorsam ama bu bambaşka değişik bir proje olmuş.
Tekrardan tebrikler kolay gelsin.
Mr.Bilal
07-12-2016, 15:17
Maşallah. Emeginize saglik. Tam bir şaka makinesi olmuş :) sese soylenecek soz yok zaten
DenizKaan
07-12-2016, 15:24
Elinize sağlık çok başarılı.
Maşallah. Elinize, emeğinize sağlık. Şu an güç olarak ne çıktı acaba ortaya?
Maşallah. Elinize, emeğinize sağlık. Şu an güç olarak ne çıktı acaba ortaya?
Motorun standart verileri 295bg 452nm kısa headerslar ve açık filtre mevcut başka bir iyileştirme yok motorun üzerinde. Dyno üzerindede ayar yapilicak yakinda onda sonra tekerdeki gücü gorucem ama beklentimi sorarsanız tekerde 220-230 bg bekliyorum. TH400 ciddi güç çalan bir şanziman o yüzden teker verilerim çok düşük çıkacaktır.
Maşallah, gerçekten çok iyi. :)
Kamyonet sever olarak cidden tebrik ediyorum.Bende 90 silverodomu sattığıma şu an aşırı pişmanım.Proje bittiğinde sanırım içi 95 tahoenun tüm gögüs kapı ve koltukları birebir oturuyor benimkini yapmışlardı.Parça getirme sıkıntısı sanırım yok en son içeriyide o şekilde toparlayıp bitirebilirsiniz.parça uyum konusunda ciddi başarılı tercihler olmuş.
Camaroda fena değildi sonradan balta kafaya döndü yanlış bilmiyorsam ama bu bambaşka değişik bir proje olmuş.
Tekrardan tebrikler kolay gelsin.
Oncelikle cok tesekkur ederim. Ic degisimine gelicek olursam 90 Silverado ya gore cok dar bir arac s10 buyuk ihtimalle cok genis gelicektir ama 95 ve sonrasi blazerin ici aktarilabilir fakat ben bu eski gorunen halini cok seviyorum. Camaro icinde evet bakta kafa oldu ve fumeye boyandi 502de koydular icine en son ankaradaydi.
valla yazının başı, kamyonet böyle normal bi restorasyon gibi beklerken, videoları ağzım açık izledim:)
hey maşallah
buna genıs taban balon yanaklı 13 14 amerıkanvarı bı jant ıyı gıder sankı ,tutunmada daha ıyı olur gıbıme gelıyo
kısacası camarondakılerı gecır gıbı bısı :)
buna genıs taban balon yanaklı 13 14 amerıkanvarı bı jant ıyı gıder sankı ,tutunmada daha ıyı olur gıbıme gelıyo
Evet benim düşüncemde öyle fakat şu şekilde. 15 inch tombul lastiklerde yol lastiği olarak o dandik beyaz yazılı 180km hız limitli trailer lastiklerine mecbur kalıyorum yada slick veya semi silcklerle gezmem gerekicek. Zaten çap olarak 28-28.5 inch arası bir iastik kullanacagım için 17 inch jantlada tombul lastik görüntüsü ve işlevini yakalayabilirim hem böylece yanal hereketlerdede biraz mukavemetim olmuş olur.
özel değilse ne işle uğraşıyorsunuz? Maşallah böyle işten anlayanlari görünce mutlu oluyorum. Tam sleeper olmuş pickup
özel değilse ne işle uğraşıyorsunuz? Maşallah böyle işten anlayanlari görünce mutlu oluyorum. Tam sleeper olmuş pickup
Tesekkurler sorun degil Demir celik sektorunde fittings ureticisiyim birazda buradan geliyor cocukluktan beri surekli uretimin icinde olmaktan.
ghibli06
07-12-2016, 18:13
tam istediğim projelerden biri :) elinize sağlık...
dieselpower
07-12-2016, 18:45
ışıklarda gaz verince kaputun altındaki canavarın insanlarda yaşatacağı korku..paha biçilemez :)
Tayfun.O
08-12-2016, 00:16
Proje on numara olmuş Pick up ları çok seviyorum . Aracın maşallahı var zaten.
Ben 140 bg lik pick up lar tutunmuyor abi siz 290 küsür beygirli nasıl tutunacaksınız merak ediyorum :D Bence tutunmasın çok daha eğlenceli olmaz mı ?
evrendogu
08-12-2016, 07:56
https://www.visualnews.com/wp-content/uploads/2013/03/Thumbs-and-Ammo-15.jpg
http://screencrush.com/442/files/2013/03/thumbs-up.jpg?w=720&cdnnode=1
http://1.bp.blogspot.com/-UlRKuaQC06s/UVy5RjVPvRI/AAAAAAAAA9Q/fC3tN3DCit4/s1600/punish+thumbs+paul+g+c.png
Maşallah diyelim valla abi helal olsun kendi başına bitirmişsin nerdeyse, valla imrendim :)
https://www.visualnews.com/wp-content/uploads/2013/03/Thumbs-and-Ammo-15.jpg
http://screencrush.com/442/files/2013/03/thumbs-up.jpg?w=720&cdnnode=1
http://1.bp.blogspot.com/-UlRKuaQC06s/UVy5RjVPvRI/AAAAAAAAA9Q/fC3tN3DCit4/s1600/punish+thumbs+paul+g+c.png
Kenarda hazir tutuyorum bu 3luyu senin ilerde acabilme ihtimalin olan konuya sakliyorum. :D
evrendogu
08-12-2016, 15:02
Kenarda hazir tutuyorum bu 3luyu senin ilerde acabilme ihtimalin olan konuya sakliyorum. :D
:D :D kısmet
şöyle projeleri görmek gerçekten güzel :) özlemişiz :D
masallah cok sanslısınız kendı yerınız ve elınızden gelıyor turbo ıcın cok basarılı bır makıne en kısa zamanda ızlerız ınsallah
Emre-Dylan
09-12-2016, 11:29
Hey maşallah, inşallah 3. aşamayı da kolayca tamamlarsınız çok güzel olmuş.
salih_560
09-12-2016, 23:22
Maşallah elinize sağlık gerçekten saygı duydum projenize ....
Hocam maaşallah... Gerçekten büyük saygı duydum. Çok net ve başarılı bir çalışma olmuş... Daha ne söylenebilir ki... Keyifli ve emniyetli sürüşler...
alperaslann
11-12-2016, 21:33
Emeğinize sağlık harika bir şey olmuş
8.000rpm
11-12-2016, 21:52
Maaşallah , yere bassın diye kasaya yük atmak gerekecek :)
Ama aracın stock halindeki temizliği de mükemmel , allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin inşallah
Elinize sağlık
Çok güzel araç hazırlamışsınız. Uzun zamandır bu kadar keyifli yazı okumadım.
Rölantideki hafif gaz verme videosunu defalarca izledim. Homurtusu sesi kükreyişi çok iyi. Aracın sleeper görüntüsü ayrı güzel.
Amerikanlara özel ilgim olmasada kendimi sorgulatıp acaba mı dedirtti:) ilan bakıcağım şimdi.
Güle gülel kasasız belasız kullanmanız dileğiyle. Projeniz gönlünüzce olsun.
Böyle bir projeye ve şahsi verilen emeğe anca şapka çıkartılır. Masallah.
bir solukta okudum konuyu, elinize sağlık. Devamını sabırsızlıkla bekliyorum. :) inşAllah kışı turbo ile geçirirsiniz bizde hazır işler durmuşken keyif ile okuruz :)
KilecPukay
13-12-2016, 00:50
Masallah çok güzel olmuş
Çok güzel araç hazırlamışsınız. Uzun zamandır bu kadar keyifli yazı okumadım.
Rölantideki hafif gaz verme videosunu defalarca izledim. Homurtusu sesi kükreyişi çok iyi. Aracın sleeper görüntüsü ayrı güzel.
Amerikanlara özel ilgim olmasada kendimi sorgulatıp acaba mı dedirtti:) ilan bakıcağım şimdi.
Güle gülel kasasız belasız kullanmanız dileğiyle. Projeniz gönlünüzce olsun.
'88 model bitane var satilik gumrukten cikti bu sene icinde bildigim kadariyla. 4 ceker 2.8 v6 manuel ama o 1,5 kabin ve biraz yikik duruyor. Istenilen fiyat arac icin cok fazla onun yarisi verilip alinirsa deger ancak.
bir solukta okudum konuyu, elinize sağlık. Devamını sabırsızlıkla bekliyorum. :) inşAllah kışı turbo ile geçirirsiniz bizde hazır işler durmuşken keyif ile okuruz :)
Bu kis azicik keyfini cikaricam gibi duruyor havalari kuru yakaladikca. Zaten turbodan once yuruyen ve frenlere el almam gerekiyor. Turbo isi yaz sonunu bulur diye dusunuyorum. Setup cikarip liste hazirlamaktan yoruldum biraz :D
Ls görünce daldım konuya :) twin turboları bekliyorum bende yürüyenden sonra.
Beyin ms3 diyince merak uyandırdı ama erkut abi ayardaysa sıkıntı yok dedim.
Tam şaka makinası, arabada çok temiz maşallah, kazasız belasız kullanmak nasip olsun.
Ls görünce daldım konuya :) twin turboları bekliyorum bende yürüyenden sonra.
Beyin ms3 diyince merak uyandırdı ama erkut abi ayardaysa sıkıntı yok dedim.
Tam şaka makinası, arabada çok temiz maşallah, kazasız belasız kullanmak nasip olsun.
Twinden cok single a gidiyor hep benimde aklim okadar buyuk bir turbonun spool sesini duymak icin ama Erkut abide twinden yana hep. MS3pro ya gelincede herkes bi Ms mi kullaniyorsun dandik falan diyor ama yurt disindaki yorumlar Ms3Pro nun standart Ms beyinlere gore baska bir ligde oldugundan yana hep. O yuzden Holley Dominator vs. dururken Ms3Prodan yana kullandim tercihimi ki maliyet olarak sembolik bir fark var aralarinda.
Aykut106
13-12-2016, 18:41
Tam bir sleeper :) tekrardan maşallah Allah kaza bela gostermesin
Gördüğüm en iyi proje. Harika elinize sağlık.
VteC_MaNiaC
14-12-2016, 10:44
olmuş olmuş :D
Maşallah Hocam , T.r böyle proje görmek cidden sevindirici bir durum . Bu işlere ne kadar hakim olduğunuz ve gönül verdiğiniz seçtiginiz araç , motor ve sistemlerden belli . . .
Harika bir proje , Allah kazasız , belasız kullanmayı nasip etsin , İlerleyen proje ve eklentilerde yüzünüzü güldürsün :)
Bendede yanlama hastalığı var e34 M50B20i var . Böyle projeleri görünce 3.0 stroke + Turbo arzusu uyanıyor :D
Makineninde maşallahı var , kükremesi , performans , o spinleri Maşallah :)
Bol bol video çekip atarsanız , hem sizi takip etmek , hem makineyi görüp tabiri caizse tedavi olmak dileğiyle iyi sürüşler :D
Murat emeğine eline sağlık harika bir borje olmuş :)
Birazdaha değişik şeyler benim de aklımdan geçiyor cesaret edemiyordum takdir edilecek iş çıkarmışsınız gerçekten tebrik ederim şahsi fikrim aracı turbolmaktan çok denge ve tutunma üzerine çalışmalısın mazallah belli bir güçten sonra ciddi tehlikeli
Birazdaha değişik şeyler benim de aklımdan geçiyor cesaret edemiyordum takdir edilecek iş çıkarmışsınız gerçekten tebrik ederim şahsi fikrim aracı turbolmaktan çok denge ve tutunma üzerine çalışmalısın mazallah belli bir güçten sonra ciddi tehlikeli
Haklisiniz turbodan onceki calisma o olacak zaten. Yavas yavas liste sekillenmeye basladi. Hernekadar sikildim biraz keyfini cikarticam desemde ufaktan olusturmaya basladim listeyi. Agirlik transferini dogru sekilde yapmak icin gerekli parcalari buldum fakat amac sadece duz gidebilmek olmadigindan oradan sanirim biraz taviz vermem gerekicek. Ama turbodan once yeteri kadar dengeli bir arac haline getiricem.
EnesAksu
18-12-2016, 17:32
Maşallah Allah kaza bela vermesin, bu ustalar yüzünden hep bir geri vites olmuştur bende de. arka bagaj zemini ahşap yapıp lastiğin tabanını yanağını geniş tutup 18 inç düşseniz tadından yenmez amerikan havasını verir
http://i.hizliresim.com/o0EGb7.jpg (http://hizliresim.com/o0EGb7)
2-3 saat önce şaşkınbakkaldan arabayla geçerken gördüm inip baktım direk sağına soluna çok güzel cidden maşallah baya güzel duruyor jant değişikliğide olursa tadından yenmez.Sonra caddeye doğru inerkende sesini duyduk sesinede maşallah güle güle kullanın projenin devamını bekliyoruz :)
msansertekin
19-12-2016, 00:33
Valla maşallah :)
Tutunma konusunda da arka lastikleri genişletmek lazım bence. Dört farklı sertlik ayarlı süspansiyon alabilirseniz(ki pahalılar maalesef) arkaların low speed compression sertlik ayarını düşük tutun, low speed rebound sertliğini de arttırın bence. Aracın squat yapmasını sağlar, vites geçirirken gücü kestiğinizde aracın arkası çok yükselmeden tekrar oturacaktır vitese girdiğinde. Ağırlığı önden alıp arkaya taşımanız lazım. Bir de ağırlık her daim kötü bir olay değil, bu tarz ağır şekilde tutunma problemi yaşayan araçlar için, aksın üzerindeki ağırlığın faydasını bile görürsünüz 0-100 değerinde.
Yalnız, yaprak yaylar sıkıntı yaşatacaktır iyi süspansiyonla bile. Yaprak yaylar aşırı sert kaldığından, şasinin yük altında geriye esnemesine izin vermeyecektir. Ayrıca low speed compression ayarını da düşürünce, aracın arkasının titreye titreye ihtimali var. O yüzden yukarıda yazdığım naçizane önerilerim, yaylar değişirse çok daha efektif olur. Tabi sabit akslı, yaprak yaylı bir süspansiyonu, helezon yaylı, hele ki çok nokta süspansiyona çevirmek zor. Kitleri satılıyorsa belki. Bir de üstüne hatırı sayılır bir tork geliyor arka takıma.
Frenler ise tamamen arka takıma ne gibi bir düzenleme yapılacağı düşünüldükten sonra oynanacak mevzular gibi geliyor. Çünkü ağırlık transferiyle frenin direkt ilişkisi mevcut
Valla maşallah :)
Tutunma konusunda da arka lastikleri genişletmek lazım bence. Dört farklı sertlik ayarlı süspansiyon alabilirseniz(ki pahalılar maalesef) arkaların low speed compression sertlik ayarını düşük tutun, low speed rebound sertliğini de arttırın bence. Aracın squat yapmasını sağlar, vites geçirirken gücü kestiğinizde aracın arkası çok yükselmeden tekrar oturacaktır vitese girdiğinde. Ağırlığı önden alıp arkaya taşımanız lazım. Bir de ağırlık her daim kötü bir olay değil, bu tarz ağır şekilde tutunma problemi yaşayan araçlar için, aksın üzerindeki ağırlığın faydasını bile görürsünüz 0-100 değerinde.
Yalnız, yaprak yaylar sıkıntı yaşatacaktır iyi süspansiyonla bile. Yaprak yaylar aşırı sert kaldığından, şasinin yük altında geriye esnemesine izin vermeyecektir. Ayrıca low speed compression ayarını da düşürünce, aracın arkasının titreye titreye ihtimali var. O yüzden yukarıda yazdığım naçizane önerilerim, yaylar değişirse çok daha efektif olur. Tabi sabit akslı, yaprak yaylı bir süspansiyonu, helezon yaylı, hele ki çok nokta süspansiyona çevirmek zor. Kitleri satılıyorsa belki. Bir de üstüne hatırı sayılır bir tork geliyor arka takıma.
Frenler ise tamamen arka takıma ne gibi bir düzenleme yapılacağı düşünüldükten sonra oynanacak mevzular gibi geliyor. Çünkü ağırlık transferiyle frenin direkt ilişkisi mevcut
Dediginiz gibi standart yaprak yaylar kesinlikle esnemeye izin vermiyor. Aslinda yaprak yaylardan 4 baglantili amortisor sistemine gecmem benim icin en iyisi olacaktir fakat. Bu araclar icin cadde kullanimina uygun yay ve amortisor ile calisacak duzgun bir 4 baglanti amortisor sistemi yok. Butun sistemler hava yastiklariyla calismasi icin yapilmis. Yay ve amortisor ile calisacak sistemler ise tamamen drag icin yapilmis yarim sase halinde mevcut sasenin kesilip yerine onun yerine takilan sistemler. Ornek olarak:
http://i4.photobucket.com/albums/y147/eatinpavement/S104link6.gif
Bu tarz bir sistem benim icin cok fazla. Boyle birseyin yerine Calvert Racing in yaprak yayli araclar icin kullandigi klasik traction bar mantigila calisan fakat yaprak yaylara preload ayari yapabildiginiz bir sistem.
https://www.calvertracing.com/images/pages/41.jpg
Bu sistemle birlikte cift parca gelen tek yaprak yaylarla 8sn. kosan araclar var Amerikada. Oncelikli tercihim hem maliyet acisindan hemde kullanislilik acisindan bu sistem olacak. Rebound ayarli amortisorlerde sizinde belirttiginiz gibi bu isin olmazsa olmazi. Zaten bu kitle birlikte on ve arka icin rebound ve compression ayarli amortisorler kullanicam. Bu sayede drag setupinin gundelik kullanimlardaki risklerindede kurtulmus olucam. Lastik olcusunede gelirsek. Suanda uzerindeki lastikler 305/35/20 olcusundeki Pirelli Pzero lar . Cikarttigim listedeki arka lastik olcum 325/50/15 Nitto NT 555 R . Butun bunlardan sonra aracin orta sol tarafinda bulunan 70lt lik yakit tankimda difransiyelin arkasina FuelCell olarak yerini alicak bununda agirlik dengesine katkisi olacagini dusunuyorum. Butun bunlardan sonra hala iyilestirme gerektigini dusunursemde arkayi agirlastirmak yerine on tarafi tubular salincaklar ve hafif kaporta parcalari ile hafifleterek ilerlemeyi dusunuyorum.
SULTANOGLU
19-12-2016, 10:23
Bence en son mesajınızda belirttiğiniz traction barlar yeterince mutlu edicektir sizi. Onun dışında daha yanaklı bir lastiğin tutunmanızı biraz daha arttıracağını düşünüyorum.
Valla dönüp dünüp konuyu okuyorum :D süpersiziniz.
Bence en son mesajınızda belirttiğiniz traction barlar yeterince mutlu edicektir sizi. Onun dışında daha yanaklı bir lastiğin tutunmanızı biraz daha arttıracağını düşünüyorum.
Valla dönüp dünüp konuyu okuyorum :D süpersiziniz.
Lastik konusunda herkes hem fikir zaten sizinde dediginiz gibi o yuzden 325/50/15 gibi tombul bir lastik kullanicam. Yuruyendeki isim bittigindede kaput haric bu goruntuyu yakalamis olucam insallah.
http://i622.photobucket.com/albums/tt306/1989_S-10/stuff%20for%20%20the%20board/29blgl1.jpg
SULTANOGLU
19-12-2016, 10:44
Lastik konusunda herkes hem fikir zaten sizinde dediginiz gibi o yuzden 325/50/15 gibi tombul bir lastik kullanicam. Yuruyendeki isim bittigindede kaput haric bu goruntuyu yakalamis olucam insallah.
http://i622.photobucket.com/albums/tt306/1989_S-10/stuff%20for%20%20the%20board/29blgl1.jpg
Yük ve eşya Hızla taşınır :D
Daha paylaşma bence abi ekrana ekmek banıyorum planları gördükçe :D
msansertekin
19-12-2016, 11:17
Dediğiniz gibi, hem günlük kullanıma uygun, hem de sportif arka takım çok sıkıntılı bir iş. Bence yaprak yaya ön gerilme ayarı ve ayarlanabilir amortisörler, gayet yeterli bir tutuş sağlayacaktır. Kolay gelsin :)
arka havuzsuz drag aracı sanar millet
Bluefish
25-12-2016, 23:02
Gerçek bir proje tebrik ederim, hayranlıkla okudum.
immortalboss
26-12-2016, 08:18
Böyle işleri kendi yapan insanlara hep hayran oldum.Okulum bitmedi.Şarküteride çalışıyorum.(Kendimizin ama işçilerden daha fazla çalışıyorum.)
Ne vakit var ne de para.12 saat çalışıp hiç tatil yapmayınca da arabaya vakit kalmıyor.Ellerinize sağlık.Güzel bir detaylı temizlik sonrası fotoğraf çekimini hakediyor.
harıka proje her gun gırıp bakıyorum varmı guncel bıseyler dıye. hep heves etmısımdır boyle bıseye ama motor konusunda bılgı ve tecrubem malesef sıfır. agız tadıyla gazlayın ınsallah beylıkduzune yolunuz duserse bı tur verde bınelım :)
Elinize sağlık.Siz performans amaçlı iyileştirmeler yapmışsınız. Benim hayalimde zenci spec kamyonet yapmak. Krom 20+ jantlar ince yanak lastikler. Simli sarı renk. Krom detaylar, Air ile yerlerde olacak :)
harıka proje her gun gırıp bakıyorum varmı guncel bıseyler dıye. hep heves etmısımdır boyle bıseye ama motor konusunda bılgı ve tecrubem malesef sıfır. agız tadıyla gazlayın ınsallah beylıkduzune yolunuz duserse bı tur verde bınelım :)
Suanda ufak tefek seyler yapıyorum. Paylaşmalık değil geneli ama özet geçicek olursam, kalorifer radyatörüm antifrizli suyu gorunce kaçırmaya başladı. ön göğüsü sokmek zorunda kaldım. Tamirde edilemedi Amerikanında tatil olması nedeniyle ocağın 1 haftasına kaldı parçamın gelişi. Bunun dışında direksyon milinde değişiklik yaptım. Mil ile kutunun bağlantı noktası kaucuk bir malzemeydi onu kesip çıkardım mafsal kullandım onun yerine. Hazır yine garaja girmişken aküyüde bagaja alıyorum onuda çıkarmış olucam aradan. Bunlar bittikten sonra en az 2-3 ay güncellenmez konu ancak parçaların gelmesi vs. Sürekli sök tak yapmak yerine keyfini çıkara çıkara devam edicem projeme.
Soluksuz okudum elinize emeğinize sağlık çok güzel olmuş keyfle binersiniz inşallah
psikolojikdeli
29-12-2016, 01:18
Canlı gören biri olarak 10 numara 5 yıldız
ardaokkabas
03-01-2017, 17:52
Elinize bileğinize sağlık ,müthiş müthiş müthiş! :)
Emeklerinize sağlık harika bir proje olmuş.Kötü ustalar sağolsun insana çok şey öğretiyorlar.
Ufak bir güncelleme yapmak istedim konuya. Sene başında dövizin dengesizliği falan derken proje baya sarktı ama tekrar harekete geçtim. Jant mı lastik mi fren mi derken kendimi bütün turbo setupının siparişini verirken buldum. Turbo top mount olucak tabi bu zamanı sadece bekleyerek geçirmedik hem ufak tefek aksiliklerle uğraştım hemde turbo için ufak hazırlıklar yaptım. İlk olarak başıma gelen aksilikten bahsetmek istiyorum. Bir türlü tutturamadığımızı düşündüğüm şaft balansını yapmaya uğraşırken şanmanın kuyruk kısmındaki aşırı boşluk dikkatimizi çekti. Ben aracı garaj görütüp hemen şanzımanı söktüm.
https://s4.postimg.org/dpmgv0hal/IMG-20170316-_WA0043.jpg
Dağıtıp içine baktığımda kuyruktaki burcun tamamen bittiğini gördüm burdan sonrası beni aşar diyip maslakta bir arkadaşımın tanıdığı olan bir garaj bıraktım şanzımanı ve şanzımanın içinden eksik parça çıktığını söylediler bana ve TCI firmasının en üst seri şanzımanın içinden son tasın yataklanmasına yardımcı olan bir parça çıkmamıştı. Hemen yeni yatak ve eksik parçanın siparişini verip şanzımanı toplayıp yeniden çıktım yollara. Fakat bu seferde normal seyir halindeyken biranda araba stop etti. Nedir ne değildir derken suçluyu buldum.
https://s4.postimg.org/6noj8tdot/IMG-20170428-_WA0030.jpg
https://s4.postimg.org/6oyh28fil/IMG-20170428-_WA0034.jpg
Karaköyde 10 tane dükkan gezdikten sonra bir yerde bu smd sigortalardan buldum ve aldım. Tekrar toparladım herşeyi bu sırada madem hazır garaja tekrar soktum bari aküyüde kasanın içine alıp turboya yer açayım dedim ve sağ farın arkası artık tamamen turbo için boşaltıldı.
https://s11.postimg.org/bgh5yz9b7/20170608_143629.jpg
https://s11.postimg.org/xgxiflrz7/20170608_143701.jpg
https://s11.postimg.org/ke1vwc1r7/20170608_143721.jpg
arsenikli
08-06-2017, 18:49
Valla helal olsun tebtik ediyorum:bravo::bravo:
Çok iyi gerçekten. Lütfen fotoları biraz büyük koyun. Ayrıca o sigorta neden atmış onu bulun derim. Her seferinde beyinden smd bileşen sökme olmaz.
Mr.Bilal
09-06-2017, 02:06
Maşallah Herşey mukemmel. Yanliz saglam bir detailing temizlik istiyor makine :)
Modifiyeci
09-06-2017, 03:00
MaşaAllah gerçekten on numara iş çıkarmışsınız elinize sağlık, geri kalan kısımda kolaylıklar diliyorum umarım herşey istediğiniz gibi gider.
Çok iyi gerçekten. Lütfen fotoları biraz büyük koyun. Ayrıca o sigorta neden atmış onu bulun derim. Her seferinde beyinden smd bileşen sökme olmaz.
Kaçak akım kontrollerini vs. herşeyi yaptım birşey bulamadım. Diyautotune lada görüştüm onlarda çok olağan bir durummuş gibi yaklaştı hatta yeni sattıkları Ms3Pro ların içine yedeklerini koyuyorlarmış.
SULTANOGLU
09-06-2017, 09:18
MUY37 Bence o soldaki klima tertibatını mutlaka sökmek lazım :D motor içi aşırı ferahlar
https://img-comment-fun.9cache.com/media/aNoZ440/aVlkVZND_700w_0.jpg
MUY37 Bence o soldaki klima tertibatını mutlaka sökmek lazım :D motor içi aşırı ferahlar
https://img-comment-fun.9cache.com/media/aNoZ440/aVlkVZND_700w_0.jpg
Turboyla birlikte onunlada vedalasicaz gibi duruyor çünkü şuanda egzozun çamurluktan yada kaputtan başka çıkış yeri yok gibi duruyor.
Parçalar geldi proje başladı. Tadımlık bir fotoğraf bırakıyorum buraya ilerleyen günlerde yeni postlar atıcam.
https://i.hizliresim.com/YNYkyl.jpg
dieselpower
31-08-2017, 10:14
beklemedeyiz
KocaAyak
31-08-2017, 10:26
MaaşAllah tam hayallerdeki araç, umarım böyle güzel bir projeyi alnınızın akıyla çıkarsınızda 10numara 5yıldız bi pick-up görmüş oluruz
Konuyu baştan sona yeni okudum soluksuz bir şekilde gerçekten tebrikler. MAsalhhh diorum. Süper bir çalışma ve proje olmuş emeklerine saglık ...
Ellerinize emeklerinize sağlık. Gördüğüm en güzel projelerden biri...
İzzet Göçmen
01-09-2017, 12:04
Mükemmel hayran kaldım gercektenn konuya
Parçalar geldikten sonra hemen motoru söküp gerekenleri yapmaya başladım. Öncelikle kapakları söküp motorun genel durumuna bakmam gerekiyordu çünkü ikinci el bir motordu ve ben açıp bakmamıştım takmadan önce. Neyseki herşey olması gerektiği gibiydi hiç bir problem yoktu. Kapaklarlada işim vardı. Hem subap lastikleri hemde yayların değişmesi gerekiyordu yeni egzantrik için.
https://i.hizliresim.com/ZO1dQk.jpg
https://i.hizliresim.com/2EQjyA.jpg
Tabi bukadar sökmüşken yağ pompasınıda Melling marka yağ pompasıyla değiştirdim. Motor dışardayken karterdede işlem yapmam gerekiyordu. Hem turbo yağ dönüşü için hemde yağ sıkacklığı okumam için hem delmem hemde kaynak yaptırmam gerekiyordu. Onuda hemen dışarda hallettirdim.
https://i.hizliresim.com/V3yYXP.jpg
Motorun kendisiyle çok bir işim kalmamıştı. Yeni aksları takmam gerekiyordu. Onlarda çok zorlanmadan yerlerini aldılar.
https://i.hizliresim.com/o6z787.jpg
Motor zaten ön kısıma çok büyük geliyordu üstüne birde turbo geleceği için yer açmam gerekiyordu. Bende ilk fırsatta klima sisteminden kurtuldum. Tabi klimayı sökünce beni kötü bir süpriz karşıladı. Ama şimdilik geçici bir tamiratla devam ettim.
https://i.hizliresim.com/lbz1rE.jpg
https://i.hizliresim.com/Dyk3m6.jpg
Ön tarafa intercooler geleceği için şanzıman yağ soğutucusu için yer bulmam gerekiyordu. Yaptığım mevcut ayaklar üzerinde değişiklik yapıp fan bağlayarak kasanın altına aldım. Zaten çok fazla geliyordu hem bu boyutta bir yağ soğutucusu üstüne soğutuculu karterle ısınamıyordu şanzımanım artık normal sıcaklıklarda çalışır diye umuyorum.
https://i.hizliresim.com/7y8vXa.jpg
Ve artık intercooler almam gerekiyordu ama arabaya rahat bir şekilde sığacak boyut 14lt civarıydı fakat turbo için küçük olduğunu düşündüğümden 4" kalınlığında 19lt bir intercooler aldım. Intercooler için on ızgarayı kesip biçmem gerekti, ama sonunda yerine sığdırabildim.
https://i.hizliresim.com/g9LoVb.jpg
Hala motoru yerine koyamadım önümüzdeki hafta gelicek ufak tefek birşeyler var onlarıda taktıktan sonra motoru yerine koyup turbonun hotside ını yapıcak bir egzozcu bakmaya başlicam. Tavsiyelerinizi bekliyorum. Hotside içinde dizay şu şekilde olucak sürücü tarafındaki headersı değiştirmicem şanzımanın altında yolcu tarafıyla yukarda birleşip turboya girecek.
hedeflenen güç ne olcak ? tutunma sorunun vardı hatırladğım kadarıyla turbo da daha zor olcak gibi gözüküyor..
kolay gelsin.
hedeflenen güç ne olcak ? tutunma sorunun vardı hatırladğım kadarıyla turbo da daha zor olcak gibi gözüküyor..
kolay gelsin.
Bu setup amerikadaki pompa benziniyle 1 barda otomatik şanzıman ve açık konvertörle tekerde 550bg civarlarını alıyor ki şanzıman ve konvertör faktörlerini katarsak krankta 700bg civarında bir güç söz konusu. Bende methanol ve yakıta ethanol katkısıyla burda buna yakın güçler hedefliyorum. Tutunmayla ilgilide jant lastik ve amortisörler kasım gibi teslim edilmiş olucak. Projenin başında arkalara 325/50/15 koymak istiyordum ama kesip biçmeden sığmayacaklardı bende 295/55/15 Mickey Thompson ET Street S/S yarı slick drag lastikleri sipariş ettim. Makas ve traction bar ile devam etmekten vazgeçtim. Amerikada bir kaç firma buldum bolton 4 Link kitleri üreten onlardan birini seçip getirtmeyi düşünüyorum. Böylece arkalar makaslardan kurtulup coiloverlara geçmiş olucam.
ahmet3425
14-09-2017, 16:13
anladıgım kadarıyla makine epeyce guclu olacak, emeginize saglık kesenize bereket. custom manifold için iskender usta ile iletisime gecmenizi tavsiye ederim...
KocaAyak
14-09-2017, 16:35
Vallaha pick up sınıfına aşırı ilgisi olup HB araca sıkışmış olan ben, sizin bu yaptıklarınızı gördükçe çıldırmak üzereyim, proje süper gidiyor, hedeflenen güçler çok mükemmel, inşAllah alnınızın akıyla bu işi yaparsınız. Siz projeyi bitirdikten sonra eski pickuplara bi ilgi artar umarım ki böylece ortalıkta daha çok pickup görürüz
Guzel gidiyor masallah...
maşallah gerçekten konunuzda çok iyisiniz emeğinize ve kesenize bereket...ne zaman discovery de sokak çılgınları programına denk gelsem illa şu kamyoneti görmeden kapatmıyorum şimdi sizin projenizde bana bunu anımsattı :) kolay gelsin tekrardan..
https://www.youtube.com/watch?v=TZl8vEbXp8I
Fotoğraflardanda anlayacağınız gibi Turboyu taktık. Kamyoneti salı günü kaan Egzoz Süreyya abiye bıraktım çarşamba akşamı teslim aldım. Tabi bunun için ne hazırlıklar yapıldı derseniz. Ethanolle de ayar yapmak istediğim için depoya ikinci aeromotive 340 pompa taktım. Tabi okadar kolay olmadı hem yeni yakıt hattının çapı hemde şamandır düzeneğinin elverişsizliği yüzünden biraz uğraştım. Fakat 2. pompa herzaman aktif olmayacak ethanole geçtiğim zaman istediğim bir parametre ile aktif olucak.
https://i.hizliresim.com/MagQ3k.jpg
Tabi bununla birlikte hem yakıtın içindeki alkol oranını hemde sıcaklığını görmek için GM in yeni nesil araçlarında kullandığı flexfuel sensorü taktım. Böylece yakıttaki alkol oranına göre beyin yakıt ve ateşleme haritalarını kendi seçebilecek. Turboyla birlikte motoru takarken kullandığım C6 corvette regulatörüylede vedalaşıp, aeromotivein benzin regulatörüne geçtim. Yaptıklarım bu kadar, 4.8lt kamyonet motorunda 78mm turbo böyle duruyor birazda ona bakalım :D
https://i.hizliresim.com/LOgMWa.jpg
https://i.hizliresim.com/7yXJrP.jpg
https://i.hizliresim.com/PO6dZ6.jpg
https://i.hizliresim.com/g9VgJZ.jpg
https://i.hizliresim.com/QpY5ov.jpg
Tabiki first start videosuzda olmazdı. Cold start olduğu için rolanti 1250 devirlerde ısındıktan sonra egzantriğin catırtısını net duyabileceğiniz bir videoda çekicem ;)
https://www.youtube.com/watch?v=480JvD7amxg
Buda çıktıktan hemen sonra trafikte arkadaşımın çekmeye çalıştığı video...
https://www.youtube.com/watch?v=byA2bnWpkek
-Murat Özcan-
05-10-2017, 10:58
Merakla bekliyoruz canavarı :)
Muhteşem bir çalışma. kazasız belasız sürüşler.
SULTANOGLU
05-10-2017, 14:08
Muhteşem olmuş :D
Bostancı sanayide görmüştüm sanırım egzost için gelmiştiniz.
mükemmel bir proje gerçekleştirmiş siniz ki hala devam ediyorsunuz.
Kesenize bereket.
Bugun işten dönerken biraz çekim yaptım. Kaydadeğer kısımları kesip bir video hazırladım umarım beğenirsiniz. Logda en fazla %73 tps ve 3 psi basınç gözüküyor. Lastikler gelmeden çok bir yere gidemicez orası net belli oldu.
https://www.youtube.com/watch?v=_u3CJlWQ1zQ
ülkemizde böyle projeler görmek çok güzel :)
sekizsilindir
07-10-2017, 23:18
Bugun işten dönerken biraz çekim yaptım. Kaydadeğer kısımları kesip bir video hazırladım umarım beğenirsiniz. Logda en fazla %73 tps ve 3 psi basınç gözüküyor. Lastikler gelmeden çok bir yere gidemicez orası net belli oldu.
https://www.youtube.com/watch?v=_u3CJlWQ1zQ
Sesi soluğu çok güzel maşallah, patina uygulamasıyla gerçek bir sleeper olarak kayıtlarda yerini alır.
patina style car - Google'da Ara (https://www.google.com.tr/search?rlz=1Y3TXLS_trTR562TR562&ei=okPZWdK8O4y4aYjRg6AC&q=patina+style+car&oq=patina+car&gs_l=mobile-gws-serp.1.4.0i7i30k1l5.7580.8158.0.15220.3.3.0.0.0.0. 270.452.0j1j1.2.0....0...1.1j4.64.mobile-gws-serp..1.2.451...0i13k1.181.jm5Yt4fSnI4)
Ufak bir güncelleme, jant ve lastiklerim geldi. Bunlarla birlikte alçaltma bloklarımı ( geçici olarak ) ve drop spindle larımı da taktım. Ön 5cm arka 10cm alçaldı ve istediğim görüntüyü elde etmiş oldum. Otoban asfaltında artık kesinlikle tutunma problem yaşamıyorum. Şimdi sıra basınç açamaya geldi şu anda 3-4psi arası basıyorum hedef 14-15psi.
https://i.hizliresim.com/lbX2ok.jpg
https://i.hizliresim.com/V3O5ZV.jpg
https://i.hizliresim.com/nJdVvg.jpg
Mr.Bilal
27-11-2017, 12:29
Maşallah. Video da bekliyoruz :)
Sinan'S2k
27-11-2017, 12:52
Jant lastik süper olmuş. Elinize sağlık. Arka mickey'lerin ölçüsü nedir acaba?
Jant lastik süper olmuş. Elinize sağlık. Arka mickey'lerin ölçüsü nedir acaba?
Teşekkür ederim. Arkalar 295/55/15 jantların genişliğide 10".
Maşallah abi,kazasiz belasiz sesi cok iyi :)
Sinan'S2k
27-11-2017, 14:11
Teşekkür ederim. Arkalar 295/55/15 jantların genişliğide 10".
Hayalimdeki görüntü ancak benim arabaya sığmıyor ne yazık ki...
SULTANOGLU
27-11-2017, 14:20
Bence jant seçimi, lastikler, görünüm muhteşem !!
oabayram
27-11-2017, 14:49
takip ettiğim proje çok beğeniyorum, maşallah. Bu arada kurtköyde oturuyosun sanırım video dumankaya trende dogru cıkarken galiba :D
Boost Up
27-11-2017, 14:56
Aynen video bizim okulun oralar, markafoninin eski binasını gördüm. Cidden çok zevkli proje özellikle kendi emeğinizin bulunması ayrı bir zevk katıyodur.
Merakımdan sordum, dışınada birşeyler yapmayı düşünüyor musunuz? Daha düzgün hatasız bir kaporta gibi. yaşı itibariyle ufak dalgalanmalar var. Dipdiri dursa çok daha güzel olur kanımca.
Maşallah tekrardan.
Çok s***kici durmuş. Özellikle arkadan ses mükemmel. Güzel yeni videolar bekliyoruz...
takip ettiğim proje çok beğeniyorum, maşallah. Bu arada kurtköyde oturuyosun sanırım video dumankaya trende dogru cıkarken galiba :D
İtfaiyenin orada Tanay Konaklarında oturuyorum.
Aynen video bizim okulun oralar, markafoninin eski binasını gördüm. Cidden çok zevkli proje özellikle kendi emeğinizin bulunması ayrı bir zevk katıyodur.
Merakımdan sordum, dışınada birşeyler yapmayı düşünüyor musunuz? Daha düzgün hatasız bir kaporta gibi. yaşı itibariyle ufak dalgalanmalar var. Dipdiri dursa çok daha güzel olur kanımca.
Maşallah tekrardan.
Dışınada sıra gelecek fakat öncelikle genel mekanik işleri bitirdikten sonra düşünüyorum. Şuanda elimde başka bir proje aracı var onun işlerine başlamaya hazırlanıyorum. O araç bittikten sonra buda kaportaya girip ok gibi olacak.
Boost Up
27-11-2017, 15:28
İtfaiyenin orada Tanay Konaklarında oturuyorum.
Dışınada sıra gelecek fakat öncelikle genel mekanik işleri bitirdikten sonra düşünüyorum. Şuanda elimde başka bir proje aracı var onun işlerine başlamaya hazırlanıyorum. O araç bittikten sonra buda kaportaya girip ok gibi olacak.
Birde aklıma geldi, daha önceden Acarkentte oturmuyor muydunuz ya:) Sciroccoyu A kapıdan girince az ilerde solda görüyordum hep. Eğer yolunuz Sabancı Üniversitesinin etrafına düşerse aracı cidden görmek isterim:).
Birde aklıma geldi, daha önceden Acarkentte oturmuyor muydunuz ya:) Sciroccoyu A kapıdan girince az ilerde solda görüyordum hep. Eğer yolunuz Sabancı Üniversitesinin etrafına düşerse aracı cidden görmek isterim:).
Evet Acarkentte oturuyordum eskiden, işyerim zaten hemen Sabancının yanındaki sanayi sitesinde hep o taraflardayım yani.
Harika görünüyor rüzgar direnci ile ilgili bişeyler var mı planda,
Bagaj üstünü kapatarak arka kapağın paraşüt etkisi önlenebilir mi? Ön tampon altına vs bişeyler olabilir mi?
Kolay gelsin başarılar :)
Harika görünüyor rüzgar direnci ile ilgili bişeyler var mı planda,
Bagaj üstünü kapatarak arka kapağın paraşüt etkisi önlenebilir mi? Ön tampon altına vs bişeyler olabilir mi?
Kolay gelsin başarılar :)
On tampon altinda orjinal lipi var bunun disinda bir iyilestirme dusunmuyorum fakat kasanin ustu kesinlikle yapanicak denemek icin kasa kapagini soktugumde o parasut etkisinin kayboldugu cok net hissediliyor.
alilaleci
27-11-2017, 19:03
maşallah abi çok güzel bir proje olmuş eline sağlık normalde kamyonetler ilgi alanımda değil ama buna resmen aşık oldum
SULTANOGLU
04-12-2017, 10:55
MUY37 abi belki ön lastik alıcam da snein ön lastik ölçülerin nedir ? 225 60 15 falan mı ?
MUY37 abi belki ön lastik alıcam da snein ön lastik ölçülerin nedir ? 225 60 15 falan mı ?
215/65/15 ( kumho sense ) ön lastik ölçüm 26" yüksekliği. İlk aldığım 4 adet idareten takmıştım ama memnun kaldım güzel lastik.
SULTANOGLU
04-12-2017, 13:03
215/65/15 ( kumho sense ) ön lastik ölçüm 26" yüksekliği. İlk aldığım 4 adet idareten takmıştım ama memnun kaldım güzel lastik.
sanırım bende öyle bişey alıcam süper ölçüymüş benim mevcutlarla neredeyse aynı çapa sahip. benimki de 26,1" :D
Uzun zamandır güncelleme yapmıyordum. Projem kamyonet olduğundan saçma bir ağırlık dağılımına sahip ve bu dengesiz dağılım yüzünden ağırlık transferini doğru şekilde yapmazsam tutunma sağlamak imkansız bir hal alıyor. Bunun için ön amortisörleri 90/10 compression rebound oranına sahip drag amortisörleri ile değiştirdim.
https://i.hizliresim.com/bB0Vy0.jpg
Tutunmaya ciddi anlamda katkısı oldu ama tabi ki ama ilerleyen zamanlarda bunun bana ekstra masraflar açabileceğini bilmiyordum. Amortisörleri taktım lastikler de güzel eh artık biraz basınç açabiliriz diye düşündüm. Ayara çıktık 0.6 bar basınçla çok güzel yuruyordu fakat en az 1 bar basmak istiyordum. Ama 1 bar basınca yaklaştıkça bujilerim yetmiyor ve missfire yapıyordu. Ayarı 0.6 barda bırakıp yeni buji sipariş ettim.
https://i.hizliresim.com/dOJvXr.jpg
Bujiler gelince hemen taktım ve ayara çıktık. Basıncı açıyoruz ama üstlerde mümkün değil yakıt yetişmiyor. Ne kadar açsakta yok tam basınçta fakirleşiyor karışım. Bu arada depo içinde 2 tane Aeromotive 340 pompa var -8an yakıt hattı 875cc enjektörler vs. yetersiz kalması mümkün değildi. Tabi hesaba katmadığımız şey artan basınçla gelen tork ciddi G kuvveti ve 90/10 amortiler yüzünden ön tarafın çok yükselmesi standart depo içindeki baffle ın yetersiz kalmasına neden oluyordu. Hemen benzinciye girdik depoyu fulledim tekrar çıktık 1.2 bar basınçta bu sefer yakıtla ilgili bir sorun yaşamadık ve teorimiz doğrulanmış oldu ama daha basamadim çünkü alternatörüm bozuldu şanssızlık işte yavaş yavaş garaja gerdi döndük 0.6 barlık yazılımı geri yükledik ve depo sorunu için arayışlara başladım. Surge tank mı fuel cell mi derken kararı fuel cell den yana verdim. Çünkü hemen arkamda duran benzin deposundan kurtulup yeni depoyu difransiyelin üzerine alıp ağırlık dağılımında iyileştirme yapmak istiyordum. Bu yüzden tercihimi aeromotive a1000 fuel cell den yana yaptım. Hemen siparişi verdim 5 gün içinde kapımdaydı.
https://i.hizliresim.com/G9JmgZ.jpg
https://i.hizliresim.com/y0D6vj.jpg
https://i.hizliresim.com/6J1aEv.jpg
Depoyla birlikte kasayıda kapamak için sipariş verdim. Çünkü artık arkamda bir paraşütle gitmek istemiyordum.
https://i.hizliresim.com/qGDdBQ.jpg
https://i.hizliresim.com/MdZVJ2.jpg
Fakat bu pompayla ilgili montaja başlamadan önce aşmam gerek bir engel vardı. Pompayı yarım saatten fazla yarım deponun altında kullanacaksam pompanın çalışma hızını kontrol edebiliyor olmam gerekiyordu. Neyseki beyinden sürebilecektim istediğim gibi fakat eklentiler yapmam gerekiyordu. Solid state röle ile sürmeyi denedim beceremedim daha doğrusu bazı şeyleri eksik yaptığım için röle bozuldu. Ondan sonra bir arkadaşım yardımıyla bu küçük şeyle (power mosfet) sorunu çözdüm ve montajı bitirdim.
https://i.hizliresim.com/XPgMG3.jpg
https://i.hizliresim.com/QVnLMG.jpg
Artık istediğim parametre ile istediğim hızda çalıştırabiliyorum pompayı. Sıra basınç açmaya geldi ama önce 0.6 bar da bir süre alıcam ondan sonra kademeli olarak basıncı yükselticez. Süre almak içinde Dragy diye cihaz aldım bu hafta içi elimde olacak internette yorumlar çok iyi bende tecrubelerimi burda paylaşırım.
Çok radikal bir araç Türkiye için. Tebrik ederim. Mosfet'in teknik özellikleri pompayı beslemeye yeterli mi? Çok küçük geldi gözüme. Yolda bırakmasın sizi?
Çok radikal bir araç Türkiye için. Tebrik ederim. Mosfet'in teknik özellikleri pompayı beslemeye yeterli mi? Çok küçük geldi gözüme. Yolda bırakmasın sizi?
Teşekkür ederim. Kullandığım mosfet 110 amperlik bir devre ve pompanın toprak hattını sürüyor. Montajınıda büyük bir aluminyum plaka üzerine yaptım. Yarım saatlik bir sürüş sonrasında bile ısınma neredeyse olmadı ki maksimum çalışma sıcaklığı 175 derece gözüküyor.
dj_batukaan
23-03-2018, 10:11
gerçekten elinize emeğinize sağlık... çok farklı, çok güzel bir proje
hckulaksiz
25-03-2018, 19:54
Maşallah, çok başarılı ve güzel bir projeniz var. Elinize, emeğinize sağlık. Dragyi günlük olarak kullanıyorum. Kesinlikle memnun kalacaksınız.
Maşallah, çok başarılı ve güzel bir projeniz var. Elinize, emeğinize sağlık. Dragyi günlük olarak kullanıyorum. Kesinlikle memnun kalacaksınız.
Teşekkürler. Aldığım kötü yakıt yüzünden ayar yapamadık haliyle sürede alamadım. Fakat diğer aracımda denedim gerçekten güzel aletmiş herşey detaylı fakat android telefonlarda daha video özelliği gelmemiş o biraz üzdü sadece.
En son Petrol Ofisinden aldığım benzinin çok kötü olması yüzünden basınç açamamıştık. Bende çözüm olarak su & methanol enjeksyon sistemi kullandım. Montaj gayet kolay oldu. Bosphours Innovations ın selenoidli kitini aldım fakat progressive olarak kullanmicam basınçla birlikte aktif olacak.
https://i.hizliresim.com/QVqE5y.jpg
https://i.hizliresim.com/XPA7G3.jpg
https://i.hizliresim.com/Md75Q1.jpg
https://i.hizliresim.com/qGL10d.jpg
Methanol enjeksyonun dışında kamyonete E85 içinde ayar yapılacak. En fazla ne çıkarabiliyoruz görmek istiyorum, tabi çıkaracağı süreleride merak ediyorum. Son durum bu şekilde.
https://i.hizliresim.com/bB3A1Z.jpg
BesiktasCRX
03-05-2018, 10:31
Arac T.C.de tek oldu sanirim. Var mi bu tarz arac baska bildiginiz?
Istanbul'da gordugum yerde icine binip "Hocam gezdir beni" diyecegim, haberiniz olsun :)
Körfezdeki drag yarışlarında canlı izleme şansı buldum gerçekten mükemmel bir gidişi var.
Arac T.C.de tek oldu sanirim. Var mi bu tarz arac baska bildiginiz?
Istanbul'da gordugum yerde icine binip "Hocam gezdir beni" diyecegim, haberiniz olsun :)
Tabiki vardır fakat kamyonet olması nedeniyle tek yerine nadir olarak adlandırabiliriz. Elbet bir organizasyonda denk gelir gezeriz tabiki.
Körfezdeki drag yarışlarında canlı izleme şansı buldum gerçekten mükemmel bir gidişi var.
Pist uzun ve durma mesafesi yeterli olsaydı çok daha güzel şeyler yapabilirdim fakat şartlar pek elverişli değildi.
ghibli06
03-05-2018, 15:20
Draglarda bir kamyonet ortaligi darmaduman etti dediler direk sizin aractir dedim :) elinize emeginize saglik cok guzel proje, herseyiyle kendinizin ugrasmasi ise paha bicilmez...
Draglarda bir kamyonet ortaligi darmaduman etti dediler direk sizin aractir dedim :) elinize emeginize saglik cok guzel proje, herseyiyle kendinizin ugrasmasi ise paha bicilmez...
Teşekkür ederim gerçekten öyle. Draglarda faydalı oldu aslında ilk defa bir drag yarışına girdim ve kamyoneti sıfırdan ilk defa kaldırdım. Çok eksiğim olduğunu gördüm şuanda onlarla ilgili çalışıyorum. Tamamlandığında 400m olan bir drag yarışına katılıp gerçekten ne süre cıkarabileceğini görmek istiyorum.
ghibli06
03-05-2018, 15:35
Teşekkür ederim gerçekten öyle. Draglarda faydalı oldu aslında ilk defa bir drag yarışına girdim ve kamyoneti sıfırdan ilk defa kaldırdım. Çok eksiğim olduğunu gördüm şuanda onlarla ilgili çalışıyorum. Tamamlandığında 400m olan bir drag yarışına katılıp gerçekten ne süre cıkarabileceğini görmek istiyorum.
Tek kabin 6.2 custom deluxe toplamaya calismistim zamaninda ama beceremedim, yaptiginizin ne kadar zor oldugunu ugrasan bilir, para boyutuna girmiyorum bile :)
BesiktasCRX
03-05-2018, 18:00
Nazik cevabiniz icin cok tesekkur ederim.
Kamyonet toplamak, hele Turkiye'de cok zorlu is. Ben aracin emsali pek yoktur ulkede diye dusunuyorum.
Tekrar tebrikler...
efsane bir proje olmuş. Çok keyifli görünüyor gerçekten :) Yanlış hatırlamıyorsam bir vw forumunda mk1 toplamaya başlayıp sonra camaroya geçmiştiniz. Camaroyuda çok beğeniyordum fakat bu bir başka olmuş. Kamyonet oluşu beni benden aldı.
Maşallah gerçekten çok güzel proje
Çevirmede polis arka brandayı açsa kısa süreli bir şok geçirebilir yanlız :D bidonlar , tertibat; bilmeyen için korkutucu bir görüntü oluşturabilir :D
BesiktasCRX
04-05-2018, 09:52
Maşallah gerçekten çok güzel proje
Çevirmede polis arka brandayı açsa kısa süreli bir şok geçirebilir yanlız :D bidonlar , tertibat; bilmeyen için korkutucu bir görüntü oluşturabilir :D
Hahaha, buna acayip guldum; evet cok dogru gozlem.
efsane bir proje olmuş. Çok keyifli görünüyor gerçekten :) Yanlış hatırlamıyorsam bir vw forumunda mk1 toplamaya başlayıp sonra camaroya geçmiştiniz. Camaroyuda çok beğeniyordum fakat bu bir başka olmuş. Kamyonet oluşu beni benden aldı.
Evet doğru söylüyorsunuz, Golf mk1 le başladığım macera S10 ve bir başka diğer projeyle devam ediyor. Bu arada bahsi geçen mk1 rafta sırasını bekliyor.
https://i.hizliresim.com/76RdMY.jpg
Maşallah gerçekten çok güzel proje
Çevirmede polis arka brandayı açsa kısa süreli bir şok geçirebilir yanlız :D bidonlar , tertibat; bilmeyen için korkutucu bir görüntü oluşturabilir :D
Bidonlar genelde olmuyor ama benzin tankı vs. biraz korkutabilir. 2 adet tüpte gelicek ilerleyen zamanlarda işte ozaman bende her baktığımda korkabilirim. Ama polis çevirse eminim kasaya bile bakmadan koçanı kaputa koyar yazmaya başlar :)
Bunuda şuraya bırakıyorum sesini vs. merak edenler vardı.
https://youtu.be/fvwkSFCDw34
Evet doğru söylüyorsunuz, Golf mk1 le başladığım macera S10 ve bir başka diğer projeyle devam ediyor. Bu arada bahsi geçen mk1 rafta sırasını bekliyor.
https://i.hizliresim.com/76RdMY.jpg
Kelimenin tam anlamı ile “Proje rafa kalkmış” ;)
SpeedlinE™
09-05-2018, 15:45
Emeklerinize sağlık,kolay gelsin.Video çok güzel
Evet doğru söylüyorsunuz, Golf mk1 le başladığım macera S10 ve bir başka diğer projeyle devam ediyor. Bu arada bahsi geçen mk1 rafta sırasını bekliyor.
https://i.hizliresim.com/76RdMY.jpg
Bidonlar genelde olmuyor ama benzin tankı vs. biraz korkutabilir. 2 adet tüpte gelicek ilerleyen zamanlarda işte ozaman bende her baktığımda korkabilirim. Ama polis çevirse eminim kasaya bile bakmadan koçanı kaputa koyar yazmaya başlar :)
rafa kalktı nın mecazi anlamını yitirdiği bir foto:D
Konuyu biraz güncelleyelim.Yaz sonu biraz daha basınç açalım enjektörlerin limitini gördükten sonra bakarız ilerisine dedik. 0.9 bar olan basıncı 1.2 ye yükseltmeye çalıştık ama boost controllerdan ne kadar açsakta basınç yükselmiyordu. Acaba filtre mi engel oluyor dedik hemen otobanın kenarında söküp tekrar ayara çıktık. Aslında çıkmadan basınç gelecek diye boost controllerin ayarınıda kısmıştık ama 0.9 un üstüne çıkamayan araba filtreyi söktükten sonra 1.5-1.6 gibi birşey bastı. Hem enjektörlerin limitine gelmiştik hemde LS motorlarda kullanılan kapak civataları normalde tek kullanımlık yani torklamayla birlikte uzuyor ve söküp tekrar kullanamıyorsunuz. Ama yurtdışında bunu kimse pek sallamıyordu ki bende sallamadım turbo yapamadan önce egzantrik değişiminde söktüğüm civataları geri takmıştım. Bu sebepten dolayı kapak saplamalarınında limitine geldiğimizi düşündüğümüzden iyileştirmeye gittik ve hemen kapakları söktük. Bu arada çoğul konuşuyorum çünkü artık kamyonet yazılım ve mekanik olarak MaxFlow ekibine emanet, artık aracı onlar geliştiriyor.
https://i.hizliresim.com/EmJaQv.jpg
https://i.hizliresim.com/mMLYqY.jpg
Kapaklari hazir sökmüşken portlayalım dedik ve tabiki soluğu MaxFlow da aldık. Kapakların temizlik işleminden sonra standart halinin değerlerini görmek için flowbench e bağladık ve emme portlarımızdan maksimum 195-200 cfm arası bir hava geçebiliyordu.
https://i.hizliresim.com/v6417m.jpg
Ellerinde kapak geliştirmek için bulundurdukları bir LS1 kapağıyla Ar-Ge ye başladılar.
https://i.hizliresim.com/16dQ0Y.jpg
Portların büyütlmesinin dışında subaplarıda büyütmek istedik ve siparişler verildi. Büyük emme ve egzoz subaplarımız da, 6 açı yuvaları ve birkaç ekstra işlem ile birlikte yerlerini aldılar.
https://i.hizliresim.com/4jlBRp.jpg
https://i.hizliresim.com/0RDM2R.jpg
https://i.hizliresim.com/Ba2poV.jpg
Sıra yeni portlarımız ve subap işlemlerimizde aldığımız sonucu görmeye gelmişti. Standart hali 195-200 CFM arası olan kapaklarımızdan 280-285 CFM bir hava geçişi sağladık. Zaten portların öncesi ve sonrasını gösteren fotoğraflardan işin ne kadar titizlikle yapıldığını sizde anlayacaksınız.
https://i.hizliresim.com/QLMrgv.jpg
https://i.hizliresim.com/bVbz4G.jpg
https://i.hizliresim.com/5aV5RD.jpg
https://i.hizliresim.com/JZ2oEW.jpg
https://i.hizliresim.com/XM4QY0.jpg
https://i.hizliresim.com/Gmz81N.jpg
Kapaklarımız MaxFlow tarafından geliştirilip hazırlandıktan sonra artık sıra montaja gelmişti. ARP saplamalarımızı ve LS9 contamızı takarak motoru kapattık.
https://i.hizliresim.com/nQr8G5.jpg
https://i.hizliresim.com/v641om.jpg
https://i.hizliresim.com/16dQnY.jpg
https://i.hizliresim.com/Ll3Voa.jpg
https://i.hizliresim.com/r59ldV.jpg
https://i.hizliresim.com/qdBo2B.jpg
https://i.hizliresim.com/MVJnlk.jpg
https://i.hizliresim.com/Ll3Vzz.jpg
Hemen test sürüşü için hazırlıkları yaptık. Ben bir kapak işlemiyle aracın karakterinin bu kadar değişeceğini tahmin etmiyordum. Spool up inanılmaz hızlanmış ve verimlilik çok fazla. Standart kapaklarla 1.2 bar basmak için kullandığımız boost controller duty cycle in yarınısı bile vermeden 1.2 bar basmaya başladık. Devirlenme okadar istekli ki motor eskiden hantalmış dedirtti. Herşey buraya kadar çok güzel fakat yukarıda bahsettiğim 1.5 bar bastığımız gün bir karar vermiştik. Güvenlik önlemlerini almadan kamyoneti artık daha fazla hızlandırmıyoruz demiştik. Araya kapak vs. girdi ama artık hazırlıklara başlamalıydık. Hemen arabayı söktüp ve roll cage için Neo Motorspor a gönderdik. Şimdilik gelişmeler bu kadar.
https://i.hizliresim.com/qdBorW.jpg
https://i.hizliresim.com/QLMr9V.jpg
https://i.hizliresim.com/XM4Q56.jpg
https://i.hizliresim.com/5aV5Bq.jpg
///M RIDER
09-01-2019, 17:51
Gerçekten su zamanda özel ve değerli işler. V8 olması olayı bambaşka bir hale dönüştürüyor elinize sağlik .Blok 5.3/4.8 yanlış bilmiyorsam.4.8 turbo uygulamasinda yüksek devire çikabildiginden daha keyifli diyorlar .5.3 de daha yüksek tork faktörü var. Sizin strok ve motor ici 5.3 mu yoksa 4.8 e mi denk geliyor .?
Benimki 4.8 kisa stroke ile daha fazla devir donebiliyorum evet dogru. Tork eksikligini acikcasi cok hissetmiyorum hafif oldugum icin oda.
Yoğunluktan dolayı konuyu hiç güncelleyemedim. Tadımlık birkaç tane fotoğraf koyuyorum detayları ilk fırsatta yazıcam.
https://i.hizliresim.com/JVra4B.jpg
https://i.hizliresim.com/Orn0Z5.jpg
https://i.hizliresim.com/GZQBk7.jpg
çok marjinal bi swap proje tr için
yapılan her iş emek ve sabırla yapılmış tebrik ederim
kazasız belasız güzel günlerde sürersiniiz inşallah
Sinan'S2k
23-05-2019, 12:09
Muhteşem kesinlikle. Arka görüntü çok vahşi olmuş. Turbo kaç mm acaba?
çok marjinal bi swap proje tr için
yapılan her iş emek ve sabırla yapılmış tebrik ederim
kazasız belasız güzel günlerde sürersiniiz inşallah
Teşekkürler.
Muhteşem kesinlikle. Arka görüntü çok vahşi olmuş. Turbo kaç mm acaba?
Turbo PTE 8685 Gen2 kapaktan sonra artan verimlilik bizi turboyu buyutmeye itti. 78mm den sonra nasıl olacak çok merak ediyorum açıkçası.
Teşekkürler.
türk işi "Farm Truck" olmuş ;);)
Rıdvan :icon_tup:
tiMachine
25-05-2019, 10:03
Abi her şeyi geçtim lastikleri nereden buluyorsun?
Bolkar1st
29-05-2019, 00:18
çok güzel son detayları merakla bekliyoruz :)
Abi her şeyi geçtim lastikleri nereden buluyorsun?
Yurtdışından getiriyorum. Türkiyede bu tarz lastikleri stokta bulamıyoruz.
1,5 sene olmus konuyu guncellemeyeli, kamyonetin son halini ve yolculugunu merak edenler videoyu izleyebilir 😁
https://youtu.be/u4kXp1fjIjw
berkay_aydin
04-04-2021, 22:21
Video çok akıcı izlenebilir olmuş, projeye zaten yorumsuzum :)
Maşallah Murat :)
Yarış koltuklarını naptın?
Maşallah Murat :)
Yarış koltuklarını naptın?
Onları satalı çok oldu :D bu üstündekiler de başka bir projeme transfer olmak üzere...
Konu epeydir güncellenmemiş ama bu "kamyonet" Kepez'in tozunu attırıyor 2 senedir.
2 gün önce 0-402 8.585 sn :).
8.572 :) ama daha yeni başlıyoruz, 7 li saniyeler artık Türkiye şartlarında hayal değil...
serkansozen
19-09-2023, 13:44
Tekrar tebrikler, Emeklerinize sağlık.. Gurur duyuyoruz.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.