Orijinalini görmek için tıklayınız : E36 m52b20 turbomu? atmosferik mi?
Leonardo
18-12-2016, 22:41
Öncelikle herkese iyi geceler dilerim boyle bi konu goremedim actim gereksiz gorulurse silinebilir soruma gelirsek bir abimin e36 3.20 araci var kondisyonu kozmetik olarakta iyi motor olarakta iyi olunca bizde yurutelim dedik istanbulda yaptirmayi dusunuyoruz hangisi dayanikli olur motor icine girmeden yapilabilirmi turbo daha verimlidir illaki ama uzun vadeli olmadigi konusunda suphelerimiz var m50 b25 turbo ornekleri baya var ama bu motorda pek goremedim atmosferik olarakta kapak krank ufak defek degisince 2.8 olabiliyormus. Not ; mobilden giriyorum yazim yanlisi var ise affola :)
turboman
18-12-2016, 22:45
Para varsa istediğini yap yoksa bılaşmayın
Ucu açık bi konu parayla endeksli ikiside
Leonardo
18-12-2016, 22:49
Para varsa istediğini yap yoksa bılaşmayın
Ucu açık bi konu parayla endeksli ikiside ����
Yani aşırı bi bütce ayırmayı düşünmüyoruz ortalama ne kadar :D
orjinal parçalarla stroker 7-8 civarına çıkıyor diye duymuştum.
M52 aleminyum blok olduğu için turbo ile sorun yaşama ihtimaliniz çok yüksek, bu yüzden m52 yerine m50 tercih ediliyor..
derviscapaci
18-12-2016, 23:00
Forumun Project kısmında bir konu var m52b28 turbo stock motor olmasina rağmen 15 bin liralara mâl oldugunu yazmış bir abimiz . O konuyu inceleyebilirsin işin turbo kısmı hakkında fikir sahibi olabilirsin.
http://www.techturkey.com/forum/project-cars/216789-zmirden-frankenstein-e30-turbo-bir-quot-cp_motorsport-quot-projesi.html
Leonardo
18-12-2016, 23:03
orjinal parçalarla stroker 7-8 civarına çıkıyor diye duymuştum.
Aynisini bende duydum 10 Bin tl gibi birsey diyorlardi bizde dusunduk 15 e turbo oluyorsa daha mantikli geldi
Leonardo
18-12-2016, 23:04
M52 aleminyum blok olduğu için turbo ile sorun yaşama ihtimaliniz çok yüksek, bu yüzden m52 yerine m50 tercih ediliyor..
Tesekkur ederim bunu duyduk dusuk basinctadami ayni sey olur acaba
Leonardo
18-12-2016, 23:05
Forumun Project kısmında bir konu var m52b28 turbo stock motor olmasina rağmen 15 bin liralara mâl oldugunu yazmış bir abimiz . O konuyu inceleyebilirsin işin turbo kısmı hakkında fikir sahibi olabilirsin.
http://www.techturkey.com/forum/project-cars/216789-zmirden-frankenstein-e30-turbo-bir-quot-cp_motorsport-quot-projesi.html
Tesekkur ederim okudum ne kadar sorunsuz olur merak ettigim bir konu
derviscapaci
18-12-2016, 23:08
Tesekkur ederim okudum ne kadar sorunsuz olur merak ettigim bir konu
Stock motoru kurcalamak her zaman için risk benim fikrim. Ama o konuda gt35r gibi bir turbo kullaniliyor. Daha küçük bir turboyla 0.5-07 bar aralığında (belki) sağlıklı olabilir. Küçük turboyla o basınçlarda alınan güç sizin için yeterli olur mu olmaz mı bilemem . :)
Leonardo
18-12-2016, 23:12
Stock motoru kurcalamak her zaman için risk benim fikrim. Ama o konuda gt35r gibi bir turbo kullaniliyor. Daha küçük bir turboyla 0.5-07 bar aralığında (belki) sağlıklı olabilir. Küçük turboyla o basınçlarda alınan güç sizin için yeterli olur mu olmaz mı bilemem . :)
Arac oyle roll drag vb kosturan bi arac degil gunluk 200 -250 hp civari keyif amacli olcak olursa :D korkuyoruz ister istemez kucuk bi turbo bizim isimizi gorur gt35r cok buyuk bile kacar Doldursun yeter :D
gunluk 250 hp civarında bi e36 benim içinde yeterli olur diye düşünerek başladım. M makinelerin ne kadar maliyetli olduğunun farkında olduğumdan turbonun daha mantıklı olacağını düşündüm.
M50b20 yani döküm blok bir 320i aldım. aracın motoru şu an sağlıklı olduğu için turbo kitini tamamlamaya yöneldim ...
57 mm turbo , 450cc enjektör , 38mm wastegate , 10 litrelik cooler çevresinde gelişen bir setup ile başladım..henüz tüm parçalar tamamlanmadı ama planım turbo kitini sağlam tutup , stok motora 0,6 bar civarı basıp hem kendim bu güç ve setupa alışıp 10 - 15bin km yaptıktan sonrasında motorunda yorulmasıyla forged internale geçmek olacak.
Eğer atmo yürüyecekseniz 2,8 , 3.0 hacmine yaklaşırken , turbo planınız var ise 2,5 hacmin üzerine strokerla çıkmamanızı aldığım tavsiyelere dayanarak söyleyebilirim.
2,8 yapsanızda bir süre sonra yetmeyecektir.Turbo ise 250 hp ile başlayıp 4 haneli rakamlara kadar gidebileceğiniz ucu açık bir serüven.Maliyet konusuna gelirseniz 5 lira diye düşündüğünüz iş 10 liraya , 10 liraya çıkar dediğiniz işte şans sonucunda 7 liraya çıkabilir .. Önemli olan gönlünüzde ne olduğu... Bugün çıkmaz 6 ay sonra çıkar..Sonuçta işin zevk kısmına girdiyseniz zaten kar elde etme amacınız olduğunu sanmıyorum..Gülü seven dikene katlanacak...Ben düşündüğümde 350-400 hp civarı bir setupa 20 bin tl harcasam kendimi zararda görmem..Bugün 400 hp civarında arkadan itiş bir aracın piyasada alabileceğiniz fiyatlar ve kullanımının maliyeti zaten çok çok yukarılarda.
S2000 lerin 100den aşağı olmadığı bir piyasada 70 tlye mal edilmiş 500hp civarı e36 , ya da 40tl ye mal olmuş 250-300hplik bir e36 bence uygun :) keza bugün en bitik e36 m3 alsanız 35 lira , buna harcayacağınız minimum 15 lira olacaktır.
Tercih sizin..
salih_560
19-12-2016, 04:26
Forumda biri m52 turboladı çokta sağlıklı olmuştu istanbulda iseniz bana göre alpin garaj fatih bey sizin ilaçınız olur anadolu yakasında kendisi ...
direk s50b30 swaplayabilirsiniz 10.000 civarına sanırsam cokda zevkli olur..
Leonardo
19-12-2016, 10:01
gunluk 250 hp civarında bi e36 benim içinde yeterli olur diye düşünerek başladım. M makinelerin ne kadar maliyetli olduğunun farkında olduğumdan turbonun daha mantıklı olacağını düşündüm.
M50b20 yani döküm blok bir 320i aldım. aracın motoru şu an sağlıklı olduğu için turbo kitini tamamlamaya yöneldim ...
57 mm turbo , 450cc enjektör , 38mm wastegate , 10 litrelik cooler çevresinde gelişen bir setup ile başladım..henüz tüm parçalar tamamlanmadı ama planım turbo kitini sağlam tutup , stok motora 0,6 bar civarı basıp hem kendim bu güç ve setupa alışıp 10 - 15bin km yaptıktan sonrasında motorunda yorulmasıyla forged internale geçmek olacak.
Eğer atmo yürüyecekseniz 2,8 , 3.0 hacmine yaklaşırken , turbo planınız var ise 2,5 hacmin üzerine strokerla çıkmamanızı aldığım tavsiyelere dayanarak söyleyebilirim.
2,8 yapsanızda bir süre sonra yetmeyecektir.Turbo ise 250 hp ile başlayıp 4 haneli rakamlara kadar gidebileceğiniz ucu açık bir serüven.Maliyet konusuna gelirseniz 5 lira diye düşündüğünüz iş 10 liraya , 10 liraya çıkar dediğiniz işte şans sonucunda 7 liraya çıkabilir .. Önemli olan gönlünüzde ne olduğu... Bugün çıkmaz 6 ay sonra çıkar..Sonuçta işin zevk kısmına girdiyseniz zaten kar elde etme amacınız olduğunu sanmıyorum..Gülü seven dikene katlanacak...Ben düşündüğümde 350-400 hp civarı bir setupa 20 bin tl harcasam kendimi zararda görmem..Bugün 400 hp civarında arkadan itiş bir aracın piyasada alabileceğiniz fiyatlar ve kullanımının maliyeti zaten çok çok yukarılarda.
S2000 lerin 100den aşağı olmadığı bir piyasada 70 tlye mal edilmiş 500hp civarı e36 , ya da 40tl ye mal olmuş 250-300hplik bir e36 bence uygun :) keza bugün en bitik e36 m3 alsanız 35 lira , buna harcayacağınız minimum 15 lira olacaktır.
Tercih sizin..
Öncelikle cok tesekkur ederim ilginiz cevabiniz icin atmo olayi dediginiz gibi bi yere kadar turbo araclari goruyoruz catara patara istiyor insan :D buyuk motor olayini yapan cok var en mantiklisi o sanirim orjinalligide bozmak istemiyoruzda yaza kadar dusuncez artik , ayrica arac zevkli bi arac ya yeni araclarda bu yok satmamasi icin neler yaptim :D en son gaza getirdim insallah giriscez boyle bir olaya ileride sizinle irtibat kurmak isterim bismillah dedigimiz zaman :)
Leonardo
19-12-2016, 10:03
Forumda biri m52 turboladı çokta sağlıklı olmuştu istanbulda iseniz bana göre alpin garaj fatih bey sizin ilaçınız olur anadolu yakasında kendisi ...
Duymustum görüşeceğim teşekkür ederim ileride sıkıntısı cok oluyor diyorlar o korkutuyor :D
Leonardo
19-12-2016, 10:04
direk s50b30 swaplayabilirsiniz 10.000 civarına sanırsam cokda zevkli olur..
Haklisiniz en mantiklisi en sagliklisi o sanirim ama orjinallik derdide var en cok korkutan o
salih_560
19-12-2016, 10:14
Duymustum görüşeceğim teşekkür ederim ileride sıkıntısı cok oluyor diyorlar o korkutuyor :D
Sonuçta siz günlük fazla basınç açmadan kullanacaksınız bence bir sıkıntı olacağını düşünmüyorum ...
Haklisiniz en mantiklisi en sagliklisi o sanirim ama orjinallik derdide var en cok korkutan o
lafım sana değil genel ;
m makineler için ezbere konuşmamak lazım... S50 - S52 nin parçalarını geçtim tamir aparatlarına kadar farklı..yoksa kimse öyle sesi olan 6 silindiri söküp 2jz takmazdı...fazla nazlı ve limitlerde makine ikiside...
yok ben specialistim ille de 6 silindirin sonu olacak diyorsan git s54 koy...ama sonra yataklarını değiştirmen gerektiğinde araca ilan açma bıkarak :)
Yok mantıklı 6 silindir diyorsan m54b30 koyar ömürlük binersin. M makine yuva yıkar. biz tamiriyle uğraşmak yerine 2jz kararı verdik aynı rakamlara çıkıyor aşağı yukarı arada 200hpcik fark var :)
E30 M52 turbolayan arkds kırdı motoru heralde m50 forgetliyor suan cnkum yeni setup diyordu. Şahsen atmodan turboya geçip 06 barda sağlıklı olsun diyip sağlıklı binen yoktur. Illaki biyerde sıkıyosun patliyo. Racing e akıllı biniceksin diyip akıllı binmeyenler gibi.
Bana kalırsa hiç harama bulaşmayın. Atmosferik candır :) M50b30 stroke yeterince keyifli zaten, derdi tasası da yok...
m52b28 de olabilir. Her başlıkta söylediğim gibi; Yeterki ustanızı iyi seçin!
m52b20 atmosferik doldurunca stroker yapıp ortalama kac hp elde edebiliyoruz , kullanılan parçalar neler oluyor ?
m52b20 atmosferik doldurunca stroker yapıp ortalama kac hp elde edebiliyoruz , kullanılan parçalar neler oluyor ?
Kesenin ağzını açarsanız 260+ olabiliyor. Ama beyin, itb headers falan. ucu açık yani. Ortalama 3.0 toplarsanız ustanın yapacağı işe göre 220-250hp arası olur heralde. Daha aşağısı kurtarmaz.
Kendi kullandığım parçalar şunlardı;
Öncelikle iyi bir usta :)
m54b30 krank (866)
b30 kol piston set (tabiki sıfır segman)
ana yatak, kol yatak
komple b28 kapak (400)
b25 manifold ve kelebek
b28 akışmetre (033 idi yanılmıyorsam)
kn açık filtre
286'lık m3 enjektörleri veya b28 pembe enjektör
e46 3.30'un yakıt pompası
yağ pompası
devirdaim
yağlama jetleri
alt üst conta takım
beyin + yazılım
komple düz boru + warex
Henüz eklemediğim ama aklımda olanlar;
3.15 kilit diff.
m3 ITB
m3 headers
vems beyin
AEM wideband
Araba çok ciğerli ve zevkli oluyor. Kesinlikle tavsiye ederim :)
Kesenin ağzını açarsanız 260+ olabiliyor. Ama beyin, itb headers falan. ucu açık yani. Ortalama 3.0 toplarsanız ustanın yapacağı işe göre 220-250hp arası olur heralde. Daha aşağısı kurtarmaz.
Kendi kullandığım parçalar şunlardı;
Öncelikle iyi bir usta :)
m54b30 krank (866)
b30 kol piston set (tabiki sıfır segman)
ana yatak, kol yatak
komple b28 kapak (400)
b25 manifold ve kelebek
b28 akışmetre (033 idi yanılmıyorsam)
kn açık filtre
286'lık m3 enjektörleri veya b28 pembe enjektör
e46 3.30'un yakıt pompası
yağ pompası
devirdaim
yağlama jetleri
alt üst conta takım
beyin + yazılım
komple düz boru + warex
Henüz eklemediğim ama aklımda olanlar;
3.15 kilit diff.
m3 ITB
m3 headers
vems beyin
AEM wideband
Araba çok ciğerli ve zevkli oluyor. Kesinlikle tavsiye ederim :)
Abi güzel liste ama bu parçalar min. 15 bini bulur.Bu yüzden no atmo yes turbo diyorum
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.