PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ek4 vti çeyrek depo benzin ile çalışmama sorunu



Asimos
20-12-2016, 10:12
Herkese hayırlı günler.
Benim uzun zamandan beri çözümünü bulamadığım yada başaramadığım bir sorunum var.
Arabam 99 model ek4 vti ve arabam çeyrek deponun altında benzin varken yada benzin ibresi kırmızının 2 çizgi üstündekinin altındaysa çalışmıyor.
http://i.hizliresim.com/6rrEB7.jpg (http://hizliresim.com/6rrEB7)
Evimizin önü yaklaşşık 20-30derecelik bi yokuş , dolayısıyla evimin önüne park ediyorum.Genellikle yokuşta park ettiğim zaman kesinlikle çalışmıyor.Çalışması için yaklaşık bi 10dk. boyunca uğraşıyorum.Sonuç olarak çalışıyor ama 10-15 kere marş yapıyorum , benide çileden çıkarmış oluyor.Eğer yokuş değilde düz biyerde olursa birazdaha kolay çalışıyo 10-15 değilde 7-8 kere marş yapmam gerekiyor.
Şimdi asıl olayı anlatıyorum.Kontağı 2. poz. getirip beklediğim zaman , pompa 3 yada 5 sn. çalışıyor sonra tık diye röle ile duruyor.Buraya kadar herşey normal fakat pompa yakıtı basarken (sesini çok net duyuyorum) eğer deponun içindeki benzini yakalarsa o 3-5sn.lik zaman içinde bianda sesi değişiyor , yani normal pompa sesinden 1sn.lik bi zaman içinde bi anda tok bi sese dönüşüyor.Yukarda belirttiğimde 10-15 kere marş yapma durumunda o tok ses hiç gelmiyo dolayısıyla aslında arabaya marş yapmıyorum o tok sesi duyana kadar kontak aç kapa yapıyorum.
Yakıt pompasını kendim değiştirdim , aslında pompanın mekanizmasına tam oturmadığı gibi saçma bişey geliyo aklıma fakat bunu istesemde yapamam çünkü mekanizmaya oturmaz diye düşünüyorum.
Pompanın altındaki süzgeçi de oem ile değiştirdim , belki ondandır diye ama olmadı.
http://i.hizliresim.com/LZZXWj.jpg (http://hizliresim.com/LZZXWj)
Bu konuyu bayağıdır araştırıyorum , canister sistemiyle alakalı olabilme olduğundan şüphelerim var ama bu canister işinde hiç anlamıyorum.Kısaca yardımlarınıza ihtiyacım var.
İnşallah derdimi anlatabilmişimdir.Teşekkürler.

Diyadin
20-12-2016, 10:29
Civiclerde dik yokuşta az benzin olunca çalışmama huyu var eski aracımda aynı sorun vardı. (1,4is)

Depodaki benzin bir kısıma yığılıyor ve pompa benzini çekemiyor sizde miktar fazla marş denemeleride düzde fazla,

Yerinizde olsam sağlam bir araç bulup benzin pompasını komple denerdim büyük ihtimal sorun pompada.

0M42
20-12-2016, 10:29
Kanisterle ilgili bir sorun olacağını sanmıyorum neticede pompaya benzin geldikten sonra basması lazım kullandığınız pompada sorun olabilir yada pompanız depo dışı ise emiş kısmı bağlantı yerlerinden hava alıp basamıyor olabilir.

by_hayali
20-12-2016, 10:29
oem pompa kullanmıyosun abi bildiğim kadarıyla gayet normal bir durum walbro veya aem gibi affermarket pompalar oemden biraz daha kısa kalır buda depodaki yakıt oranını orjinal pompaya göre daha fazla bırakmanı gerektirir. yukus assagı değilde arabanın onunu yukarıda bırakırsan bu sorunu daha da azaltabilirsin pompaya dogru eğim saglamış olursun yakıtı. :)

Asimos
20-12-2016, 10:54
Civiclerde dik yokuşta az benzin olunca çalışmama huyu var eski aracımda aynı sorun vardı. (1,4is)

Depodaki benzin bir kısıma yığılıyor ve pompa benzini çekemiyor sizde miktar fazla marş denemeleride düzde fazla,

Yerinizde olsam sağlam bir araç bulup benzin pompasını komple denerdim büyük ihtimal sorun pompada.

yaa bu civiclerde bu sorunun kronik olduğunu bikaç kere daha duydum ama bende başka biçok kimsede bu sorun yok nerdeyse...


Kanisterle ilgili bir sorun olacağını sanmıyorum neticede pompaya benzin geldikten sonra basması lazım kullandığınız pompada sorun olabilir yada pompanız depo dışı ise emiş kısmı bağlantı yerlerinden hava alıp basamıyor olabilir.

Pompa depo dışı değil dış yapısı oem ile aynı...

http://i.hizliresim.com/6rr1Y3.jpg (http://hizliresim.com/6rr1Y3)


oem pompa kullanmıyosun abi bildiğim kadarıyla gayet normal bir durum walbro veya aem gibi affermarket pompalar oemden biraz daha kısa kalır buda depodaki yakıt oranını orjinal pompaya göre daha fazla bırakmanı gerektirir. yukus assagı değilde arabanın onunu yukarıda bırakırsan bu sorunu daha da azaltabilirsin pompaya dogru eğim saglamış olursun yakıtı. :)

yok oem değil aem :D
kankacım kısa kalamaz , kalmaması lazım , çünkü busefer mekanizmaya oturmaz , kısada kalsa altındaki çorap deponun tabanına temaslı olduğunu düşünüyorum.Senin tezini hemen çürütüyorum kankacım bu sorun oem pompada da vardı.

Çok enteresan bişey söyliyim arabayı eğer çalıştırabilirsem mevcut benzinle yaklaşık 30-40 km yol yapabiliyorum.

Seven7
20-12-2016, 11:18
Bu Civic'lerin deposu çok ilginç zaten, sağa doğru virajda benzin ibresi düşüyor sola doğru virajda benzin ibresi artıyordu.

Benim aklıma ya deponun bir yerde hava alması ve bundan dolayı pompanın yeterli emme gücüne erişememesi geliyor.
Yada deponun içi pis, depo azalınca pompa tortu içinden benzini çekmeye çalışıyor gibi bir ihtimal geliyor.

0M42
20-12-2016, 13:06
Depo zaten hava alır almasıda gerekir depo havalandırması bu yüzden var ki pompa benzini zaten deponun alt kısmından çeker yani benzine dalmış pozisyonda olur bu durumda hava yapması mümkün olmaz (depo içi pompalar için konuşuyorum) Muhtemelen pompda bir sorun var.

MeRtCaN
20-12-2016, 14:00
Selim abi benim aklıma soyle bir sey geldi

Benzin tankı yaparsan sorun belkı cozukle bılır
yanı Ankde yapılan cogu turbo 106 da boyle bır sıstem yapıyorlar
benzınden dolayı yasanan kesıklıkler ortadan kalkıyor

senın sorun sadece ılk marş da ama belkı ısıne yarayabılır


Bır tane tank yapıyorsun abı yaklasık 3 lt lık

aem pompa o tanka basıyor benzını
bır tanede dıs pompa yapıp motora benzın basıyorsun abı
bu surecte her zaman hazırda benzın oluyor

http://i210.photobucket.com/albums/bb35/TRIKHQ/TRIKHQ%20383%20BUILD/IMG_3986.jpg

meganes
20-12-2016, 15:40
2 senedir ies kullanıcısıyım orj pompa depo vs hiç böyle bir sorun yaşamadım,yokuş dikmiş aşağıymış sağmış solmuş maşallah ne zaman bassam tek seferde çalıştı :)

Dynatech
20-12-2016, 16:43
Eg civic ile yine sizde ki gibi Aem depo içi pompa ile bende aynı sorunu yaşıyorum. İstanbul Park da ki pist günlerinde depo yarım ceyrek arası ise sert virajlarda yakıt kesiliyor. Fuel sloshing dedikleri olay yani. Depo çeyrek ve altında ise yokuş aşağı inerken vs ani fren yaparsam yine kesiklik oluyor bazen stop ediyor. Araç std halinde iken ibre dibinde bile olsa boyle seyler olmuyordu. Zannedersem benimde sizinde kullandığınız Aem pompa dan kaynaklı bir sorun. En mantıklı çözüm Mertcan ın önerdiği ancak o sistemle de ne muayeneden geciyor araba ne de piste girebilıyorsunz.

Mertcan Ank da kim yapıyor o sistemi An fittings leri ile vs ??

batuu
20-12-2016, 17:27
Selamlar aynı sorun benim vtec'te de vardı. Aem benzin pompası ile hondata beyin vardı. Eğer oem beyin yoksa sorun beyinden kaynaklıdır. Benzin pompasınıda oem ile değiştirip deneyin bence. Ben hem beyini hem pompayı değiştirip sorunu düzelttiydim.

MeRtCaN
20-12-2016, 18:07
Eg civic ile yine sizde ki gibi Aem depo içi pompa ile bende aynı sorunu yaşıyorum. İstanbul Park da ki pist günlerinde depo yarım ceyrek arası ise sert virajlarda yakıt kesiliyor. Fuel sloshing dedikleri olay yani. Depo çeyrek ve altında ise yokuş aşağı inerken vs ani fren yaparsam yine kesiklik oluyor bazen stop ediyor. Araç std halinde iken ibre dibinde bile olsa boyle seyler olmuyordu. Zannedersem benimde sizinde kullandığınız Aem pompa dan kaynaklı bir sorun. En mantıklı çözüm Mertcan ın önerdiği ancak o sistemle de ne muayeneden geciyor araba ne de piste girebilıyorsunz.

Mertcan Ank da kim yapıyor o sistemi An fittings leri ile vs ??

Abi mete usta yapıyor 106 lara daha once yaptı aslında basıt bır sıstem surge tankı alınca fıtıngsler fln ostım de kolayca bulunuyor :)


Selamlar aynı sorun benim vtec'te de vardı. Aem benzin pompası ile hondata beyin vardı. Eğer oem beyin yoksa sorun beyinden kaynaklıdır. Benzin pompasınıda oem ile değiştirip deneyin bence. Ben hem beyini hem pompayı değiştirip sorunu düzelttiydim.

Batu 11 yıl kullandım hıc oyle bı sıkıntı yasamadım sana denk geldı :D :D :)

Asimos
21-12-2016, 11:17
Selim abi benim aklıma soyle bir sey geldi

Benzin tankı yaparsan sorun belkı cozukle bılır
yanı Ankde yapılan cogu turbo 106 da boyle bır sıstem yapıyorlar
benzınden dolayı yasanan kesıklıkler ortadan kalkıyor

senın sorun sadece ılk marş da ama belkı ısıne yarayabılır


Bır tane tank yapıyorsun abı yaklasık 3 lt lık

aem pompa o tanka basıyor benzını
bır tanede dıs pompa yapıp motora benzın basıyorsun abı
bu surecte her zaman hazırda benzın oluyor

Mertcanım haklısın bu sistem çok mantılıymış , biraz uğraş gerektiriyor gibi eğer sorunu çözemezsem bunu bi araştırayım kardeşim.


2 senedir ies kullanıcısıyım orj pompa depo vs hiç böyle bir sorun yaşamadım,yokuş dikmiş aşağıymış sağmış solmuş maşallah ne zaman bassam tek seferde çalıştı :)
işte sizin gibi çok arkadaş var olduğunu bildiğim için , arabanın dizayn hatasıymış , depo hatalı üretilmiş gibi sözlere pek aldırmıyorum.


Eg civic ile yine sizde ki gibi Aem depo içi pompa ile bende aynı sorunu yaşıyorum. İstanbul Park da ki pist günlerinde depo yarım ceyrek arası ise sert virajlarda yakıt kesiliyor. Fuel sloshing dedikleri olay yani. Depo çeyrek ve altında ise yokuş aşağı inerken vs ani fren yaparsam yine kesiklik oluyor bazen stop ediyor. Araç std halinde iken ibre dibinde bile olsa boyle seyler olmuyordu. Zannedersem benimde sizinde kullandığınız Aem pompa dan kaynaklı bir sorun. En mantıklı çözüm Mertcan ın önerdiği ancak o sistemle de ne muayeneden geciyor araba ne de piste girebilıyorsunz.

Mertcan Ank da kim yapıyor o sistemi An fittings leri ile vs ??

Selamlar aynı sorun benim vtec'te de vardı. Aem benzin pompası ile hondata beyin vardı. Eğer oem beyin yoksa sorun beyinden kaynaklıdır. Benzin pompasınıda oem ile değiştirip deneyin bence. Ben hem beyini hem pompayı değiştirip sorunu düzelttiydim.

Arkadaşlar ben zaten oem pompayı bu sorun çıktığı için aem ile değiştirdim.Heralde ömrünü tamamladı pompa diye düşündüm.Yaklaşık 2 senedir aem pompayla gazlıyorum.çeyrek ve altı benzin seviyesinde önceki oem pompa da şimdi aem pompa da aynı sorunu bana yapıyodu , yapıyo.
Mustafanın söylediği aklımı bulandırdı , pompa kısa kalıyo falan... Ben şu pompanın kıçındaki süzgeç ile arasına 3-5cm.lik bi boru ile uzatayım bakalım neolacak.

batuu
26-12-2016, 13:04
Abi mete usta yapıyor 106 lara daha once yaptı aslında basıt bır sıstem surge tankı alınca fıtıngsler fln ostım de kolayca bulunuyor :)



Batu 11 yıl kullandım hıc oyle bı sıkıntı yasamadım sana denk geldı :D :D :)

Abi sorma ya zaten o süreci en iyi sen biliyosun. Baya rahatsız ettiydim seni :D

Mikrop_Ali
27-12-2016, 00:11
Çeyrek depo benzin varken böyle bişey yapmasının sebebi yokuşta durduğu içindir. Ama düz zeminde de geç çalışıyosa pompa veya filtre tesisat vs onlarda problem olabilir.
Benim ibre alt çizgideyken düz zeminde filan sorunsuz çalışıyor. Benzin ışığı da yansa çalışıyor ama yokuşta önü yukarda oldugu zaman calısmıyor ibre en alttayken.
Sizinki kronik depoda benzin aşşada kaldı sorunuyla ilgili degil bence.

http://i.hizliresim.com/NlOdyN.jpg

rekord2000
27-12-2016, 10:39
Bende zamanında Daewoo Espero vardı, neredeyse aynı kalıbrede arabalar, alt yapısı vectra A sadece. Yarım depodan çeyrek depoya inmeye başladığında hemen benzin alırdım, benim için benzinin bittiği nokta çeyrek deponun az üstü idi. Çünki çeyrek depo veya az altına indiğinde, araba hiç bir eğim de calısmazdı. Bence benzini fazla tutun.

Asimos
28-12-2016, 07:54
Çeyrek depo benzin varken böyle bişey yapmasının sebebi yokuşta durduğu içindir. Ama düz zeminde de geç çalışıyosa pompa veya filtre tesisat vs onlarda problem olabilir.
Benim ibre alt çizgideyken düz zeminde filan sorunsuz çalışıyor. Benzin ışığı da yansa çalışıyor ama yokuşta önü yukarda oldugu zaman calısmıyor ibre en alttayken.
Sizinki kronik depoda benzin aşşada kaldı sorunuyla ilgili degil bence.

mikropcum düzdede aynı nerdeyse hiç fark yok ama pompatı değiştirdikten sonra daha sık olmaya başladı.bence büyük ihtimalle pompa yukarda kalıyo

Mikrop_Ali
28-12-2016, 13:35
mikropcum düzdede aynı nerdeyse hiç fark yok ama pompatı değiştirdikten sonra daha sık olmaya başladı.bence büyük ihtimalle pompa yukarda kalıyo

Depo filan hiç söküldümü? Crx te başıma geldi benim şimdi hatırladım depoyu değiştirmiştim taktıgımız pompa yukarda kalmıştı çeyrek depo benzin varken çalısmıyodu sonra tekrar sök tak yapınca düzelmişti

muratbalci
01-01-2017, 00:54
Benzer sorunu bende yaşıyorum, aracım 1.4 is bir süre önce bende pompamı değiştirdim, şu an ki pompa bosch marka araçla uyumlu bir pompa. Orjinal pompa ile son altı yedi litre de kesin sorun yaşıyordum, yeni pompa ile iki üç litreye kadar düştü. Fakat tam çözümü aracın depo kapağını açıp havalandırdığımda yada vakumu boşalttığımda buldum. Hafif eğimde bile çalışmayan araç tek marşta çalışıyor. Aracım ile ilgili tespitim depo havalandırmasını ve kanister bağlantısını yapan 2 yollu valfin bozuk olduğu yönünde, yani depo hava almıyor oluşan vakumdan dolayı benzin pompası zorlanıyor. Aynı sorundan dolayı aracımın çekişi de ciddi olarak düşüyor, fakat vakumu tahliye edince çekiş normale dönüyor. Bence kanister sisteminden şüphelenmekte haklı olabilirsiniz. Bu arada bahsettiğim iki yollu valf sol arka tekerleğin üzerinde plastik bir muhafazının altında. Valfin Testi için vakum pompası gerekiyormuş, ben test edemedim yenisini sipariş ettim değiştirdiğimde farkı yazarım.

Asimos
06-01-2017, 09:12
Depo filan hiç söküldümü? Crx te başıma geldi benim şimdi hatırladım depoyu değiştirmiştim taktıgımız pompa yukarda kalmıştı çeyrek depo benzin varken çalısmıyodu sonra tekrar sök tak yapınca düzelmişti
yok mikrop depo hiç ellenmedi.


Benzer sorunu bende yaşıyorum, aracım 1.4 is bir süre önce bende pompamı değiştirdim, şu an ki pompa bosch marka araçla uyumlu bir pompa. Orjinal pompa ile son altı yedi litre de kesin sorun yaşıyordum, yeni pompa ile iki üç litreye kadar düştü. Fakat tam çözümü aracın depo kapağını açıp havalandırdığımda yada vakumu boşalttığımda buldum. Hafif eğimde bile çalışmayan araç tek marşta çalışıyor. Aracım ile ilgili tespitim depo havalandırmasını ve kanister bağlantısını yapan 2 yollu valfin bozuk olduğu yönünde, yani depo hava almıyor oluşan vakumdan dolayı benzin pompası zorlanıyor. Aynı sorundan dolayı aracımın çekişi de ciddi olarak düşüyor, fakat vakumu tahliye edince çekiş normale dönüyor. Bence kanister sisteminden şüphelenmekte haklı olabilirsiniz. Bu arada bahsettiğim iki yollu valf sol arka tekerleğin üzerinde plastik bir muhafazının altında. Valfin Testi için vakum pompası gerekiyormuş, ben test edemedim yenisini sipariş ettim değiştirdiğimde farkı yazarım.

Bu bana çok mantıklı geldi hemen tekerleği söküp bakıyorum , cevabınız için teşekkürler.

muratbalci
06-01-2017, 23:42
Rica ederim, umarım çözümlenir.