Orijinalini görmek için tıklayınız : Sıfır alınmış Fiat 500l verilip 2. el Honda Accord alınır mı?
Sizce alınır mı böyle piyasada?
piyasa olarak bilmem de araç olarak alınır bence
B Segmentten D Segmente her türlü geçerim.
Normal 500 olsa iyiydi. 500l dediğiniz araç ile accordu her zaman her yerde takaslarım. Yanlış olmasın, passatla da takaslarım mondeoyla da takaslarım. Yaparım bunu.
Accord hangi kasa? Takas beklentiniz nedir? Donanım olarak çok daha dolu bir araç alacaksınız, tek eksiniz yıl ve km olacak.
Ben olsam ben de takaslarım, aynı segment bir araç olsa belki ama segment farkı başka bir şey.
Accord hangi kasa? Takas beklentiniz nedir? Donanım olarak çok daha dolu bir araç alacaksınız, tek eksiniz yıl ve km olacak.
Ben olsam ben de takaslarım, aynı segment bir araç olsa belki ama segment farkı başka bir şey.
2008 sonrası, 150 bin km geçmemiş olması kazası olmasın en azından büyük kazası, hor kullanılmamış yıpranmamış olsun.
mantık olarak yanlış
zevk olarak doğru tercih.
ben olsam takas yapardım :)
emrekuzdere
01-01-2017, 23:31
Benim yorumum honda markasına sempati duyduğum için yanlı sayılır ama, zerre düşünmezdim ben.
darkmoon
01-01-2017, 23:37
Bu işin mantığı olmaz bence çünkü olay tamamen segmentler ve ihtiyaçlar yaşam tarzı etrafında dönüyor..
accord d segmenti güzel dolu lüks konforlu bir araç 500L mini mpv sınıfı bir araç.. hitap ettikleri kesim üretim amaçları çok çok farklı.
İbrahim33
02-01-2017, 00:00
Benzin masrafını karşılayabileceksen geç tabi , neden geçmeyesin. Accord daha üstün bir araç neticede.
AhmetKadir
02-01-2017, 06:16
Civic punto suan bravo kullanan biri olarak fiat iyidir honda daha iyidir :)
Bnde bi 2004 accord var 290 binde.
Bide 2012 qasqai var 45 bin km de.
Arasında yıl ve km olarak dağlar kadar fark var ama;
Accord daha keyıflı,daha kaliteli, bana daha zevkli geliyor.
Sonuc olarak bn olsam bn takas ederim.
Yiğit G.
02-01-2017, 07:57
Ben takaslamam... Sıfır alınmış araç birkere garantide... Arıza çıkarma ihtimali daha az.. Diğer araç nasıl kullanıldı bakımları nasıl yapıldı elin aracı bilemezsin ha kuzeninin arabasıdır oda sıfır almıştır bilirsin aracı o zaman belki? Kendimi düşünerek yazıyorum şehir içi kullanımda 500l daha kolay daha yüksek (istanbul için). Babamın bir lafı vardı "Yeni herzaman yenidir" ...
Hadi accord mükemmel durumda diyelim biliniyor geçmişi o zaman daha spor kullanım için daha fazla güç için birde uzun yol daha çok gidiliyorsa olabilir.. Onun dışında mantıklı değil... Ha ben baştan Fiat 500 almam o ayrı :) Ama aldıysam da suyunu çıkarana kadar kullanırım.
Tamamen zevk/ihtiyaç meselesi.
Ben de yeni yenidir dedim, focus 3 kullanıyorum gırtlağına kadar dolu, ama audi a6 v6 quattronun tadı bambaşkaydı.
Bir yeni bir eski yapın güzel oluyor :)
Kullanıcı isen Accord'tan daha hacimli ve kullanışlı bir oto 500L, ayrıca 0 ve parçası Fiat araçlara göre pahallı olsa da Accord'tan çok daha ucuzdur ki düzgün kullanırsan 150.000 öncesinde bakım harici rotil bile bozmaz yani sende arıza yapmaz.
Amacın sedan ve daha oturaklı bir araç almaksa mantıklı olabilir. Ben başta mantıklı bir sebep göremedim çünkü 5 sene kullansan piyasa derdin kalmayacak:)
ahmet3425
02-01-2017, 10:41
Bende fiat 500 dizel oto var accord ile takaslamam net.
Burak Mehmet
02-01-2017, 10:43
hondanın otomobillerini hiç sevmememe rağmen çok güzel bir takas olur bence de ...
aposport
02-01-2017, 10:44
tipsizde olsa, markası dandikte olsa yeni daima yenidir.
AliGizda
02-01-2017, 11:04
Dayım hep 'Dikme eskiyi ipine yazık, s*kme yaşlı karıyı s*kine yazık' der :)
Eski arabaları ne kadar çok sevsemde, Türkiyedeki usta ve kullanıcılar yüzünden yeni arabayı tercih ederim. Sıfır almışsınız ne güzel bence kullanın.
darkmoon
02-01-2017, 11:22
yahu bırakın bu işleri şu anda eskiler yenilerden daha az sorunlu.. yeni araba minnacık sorun çıkarsa garanti dışı bırakmak için elli takla atıyorlar illa cebinden para çıkıyor yeni araçların arızalarıda 2 bin 3 bin tl den aşağı kapı açmıyor.
size kendi araçlarımızdan bir sürüde örnek sayarım.
eski meraklısı değilim yeni tabiki herzaman iyidir ama sorunzuluk arızasızlık olarak yeni araçların çok fazla kronik ve hassas olmalarından ötürü sert kullanımda yada ters bir harekette arızaya çok meyilli olmalarıda bir gerçek.
Tercih,beğeni,istekler vb..Şahsi düşüncem almazdım.
rain man
02-01-2017, 11:40
Şehir içi kullanım için mantıklı bi takas değil.
Ben değişmezdim.
Kutluhan
02-01-2017, 12:04
yıllarca milletin eskittiği araca binmektense, sıfır aldığın araca binmeye devam etmeni öneririm.
rebeloghy
02-01-2017, 12:30
Temiz ve diri bir tane bulduğunuz takdirde kesinlikle değişilir diyorum. Yolda yere basışı bile farklı 2 aracın. Yeni şirket aracı kullanırken bir çok yönden yeni araç güzel şey diyorum, ancak üst segment arabanın hele ki Accord un yerini tutamaz 500L..
i-vtec07
02-01-2017, 13:14
Muhtemelen 2.0 otomatik olanını alıcaksınız . 50-60 kuruş yakıp 1.2 tsı fabia içimden gecsin önemli degil diyosanız mantıklı .
Bende hondayı severim ma o araba ne gider nede az yakar hele istanbulda şehir içinde aman aman .
Ha gemi gibi ve daha şekil o ayrı . 500l yi dizel olarak kabul ettim bu arada . Benzinliside varmı bilmiyorum .
En azından 1.6t insignia falan bakın yaktığının hakkını versin. Bu devirde 10 litre ve üzerini yakan benzinli araca biniyosan biraz yüruyecek abi yoksa kim napsın . Benik düşüncem bu yönde illaki farkli düşünen ler vardır
Bende ondan korkuyorum, daha eski ama lpg ile kullanılacak, sanayi bakımından pek sorunun yok aslında tanıdık var, sonuçta 1.4 malup iken 2.0 önde olacam oda var :D ayrıca d segmenti üstüne üstlük önüme sıfır a4 avensis ve accord koysalar gidip accord alırım
darkmoon
02-01-2017, 15:03
500L 1.4 95 beygirlik benzinli nin yakıt oranı nedir yani 100km kaç litre yakıyor..
sıfır araba verilip ıkıncı el alınması çok mantıklı.konfor vb istiyorsanız orası ayrı ama orta egmen insanlar için gayet yeterli bir araç ki söylede bişey var bu kdr zengınsekte accorddan bekliceğin konforu gider passattan alirsin.
sekizsilindir
02-01-2017, 17:20
İyi bir hesapla yakıt, vergi, bakım vs beş sene sonrada piyasada 2.el bedelleri ne olur? Çok fark yoksa, nefesler sayılı.. Hayallerini yaşa
Sizde accord olsa fiat 500l ile takas teklif eder miydiniz?
sekizsilindir
02-01-2017, 17:37
Sizde accord olsa fiat 500l ile takas teklif eder miydiniz?
Benim mesajın altına yazılınca soruyu üstüne aldım :)
Değişmezdim, 500l 1.4 benzinli hiç bir şekilde bana hitap etmiyor dizel olsa yazılım falan.. belki..
coolvtec
02-01-2017, 17:39
alınırrrrrrr
sekizsilindir
02-01-2017, 17:46
500l modifiye - Google'da Ara (https://www.google.com.tr/search?q=500l+modifiye&rlz=1Y3TXLS_trTR562TR562&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi8_f3S5aPRAhXKWxoKHSPkBN0Q_AUIBygB&biw=384&bih=511#tbm=isch&q=500l+modified)
Şöyle bi baktım 500l ye yapılıpta tamam bu olmuş türünden birşey de bulamadım
bayramoglu
02-01-2017, 17:49
belirli bi yaştan sonra mercedes bile patlak vermeye başlar madem segment değiştireceksiniz satıp tertemiz bi e39 yada e serisi mercedes falan alın ki attığınız taş ürküttüğünüz kuşa değsin. yeni araba almışsınız sıfır km, eskisi geçmişi ustası derdi yok araba servis garantili binin işte varsa borcu harcı hevesi bitince de üstüne koyar yeni accord alırsınız neye bindiğinizi bilirsiniz ben olsam öyle yapardım
Faruk_Vtec
02-01-2017, 17:56
valla zamanında sıfır cıvıc'ı satıp ıkıncı el 2.4 Accord almışlığım var, bence çokta güzel olmuştu.. :)
hele şu soğuk kış gunlerınde koltuk ısıtmayı kullanınca ıyı kı almışım dıyeceğınıze emınım..
500L 1.4 95 beygirlik benzinli nin yakıt oranı nedir yani 100km kaç litre yakıyor..
Araba 90 değil 120hp T-Jet motor lpg işi sıkıntı bu arabada, garantisinin bitmesine 1.5 sene var acaba garintisi bitince mi satmalıyız
SpeedlinE™
02-01-2017, 18:56
Alınacak accord temiz diri ve bakımlı ise evet ama. 500den fazla yakacaksa ben olsam değişmezdim. Tjet motorlu olmasıda ayrı bir iyiliği bence perf. Olarak gayet güzel bir motor çok aşırı da yakmıyor
İbrahim33
02-01-2017, 19:03
Bravo linea punto'da t-jet'e lpg takıp sıkıntısız kullanan çok.
Bravo linea punto'da t-jet'e lpg takıp sıkıntısız kullanan çok.
abi bunlar multiair diye geçenler sorun oluyomuş diye okumuştum sanki
barakuda26
02-01-2017, 19:08
accordun sorunsuz ve temiz olması şartıyla mantıklı bi geçiş olur
ahmet3425
02-01-2017, 20:25
500L benzinliyse bence almanin mantigi yok dizel olmadiktan sonra bu aracin bi esprisi kalmiyor malesef fikrimi degistirdim takas edilebilir...
Yiğit G.
03-01-2017, 01:58
yahu bırakın bu işleri şu anda eskiler yenilerden daha az sorunlu.. yeni araba minnacık sorun çıkarsa garanti dışı bırakmak için elli takla atıyorlar illa cebinden para çıkıyor yeni araçların arızalarıda 2 bin 3 bin tl den aşağı kapı açmıyor.
size kendi araçlarımızdan bir sürüde örnek sayarım.
eski meraklısı değilim yeni tabiki herzaman iyidir ama sorunzuluk arızasızlık olarak yeni araçların çok fazla kronik ve hassas olmalarından ötürü sert kullanımda yada ters bir harekette arızaya çok meyilli olmalarıda bir gerçek.
yazdıgın kısmen doğru ama kısmen yanlış şöyle ki...
" Eskiler yenilerden daha az sorunlu " değil asıl cümle "eskiler yenilerden daha az sorunlu-ydu" olması lazım
2000 accord = 5 senelik kullanım 2000-2005 arası çıkardığı sorun 5 adet....
2016 Fiat 500l = 5 senelik kullanım 2016-2021 arası çıkardığu sorun 10 adet
Bu tabloya bakarsak dediğin doğru ama böyle bakarsak
16 yaşında 2000 model accord 2016-2021 arası çıkaracağı sorun 20 adet... belki daha fazla ...
Bu mantıkla bakarsak dediğin yanlış ne yazikki.. Metal yorgunluğu , aşınma , eskime , kurum bağlama , yollar ***** al takımın mahvolması 16 yaşında neler neler olmuştur allah bilir.. Kullanıcıyı saymıyorum bile.. O yüzden yeni daha mantıklı ne kadar sıkıcı bir araç olsada 500L ....
Accorddan bağımsız olarak konuşuyorum. Eski araba alırsan olası bir sorunda çevrendeki insanların ilk tepkisi sıfır arabayı sattın bozuk araba aldın olur. Olağan birşey olsa dahi. Sıfır araba satıp 12 yaşında bmw aldım. Az çok benzer yorumları duydum. He diyorsan ki pervasızım(benim param benim arabam derim ben yorum yapana) zevkinin doğrultusunda hareket edebilirsin.
darkmoon
03-01-2017, 03:08
yazdıgın kısmen doğru ama kısmen yanlış şöyle ki...
" Eskiler yenilerden daha az sorunlu " değil asıl cümle "eskiler yenilerden daha az sorunlu-ydu" olması lazım
2000 accord = 5 senelik kullanım 2000-2005 arası çıkardığı sorun 5 adet....
2016 Fiat 500l = 5 senelik kullanım 2016-2021 arası çıkardığu sorun 10 adet
Bu tabloya bakarsak dediğin doğru ama böyle bakarsak
16 yaşında 2000 model accord 2016-2021 arası çıkaracağı sorun 20 adet... belki daha fazla ...
Bu mantıkla bakarsak dediğin yanlış ne yazikki.. Metal yorgunluğu , aşınma , eskime , kurum bağlama , yollar ***** al takımın mahvolması 16 yaşında neler neler olmuştur allah bilir.. Kullanıcıyı saymıyorum bile.. O yüzden yeni daha mantıklı ne kadar sıkıcı bir araç olsada 500L ....
bende zamanında bir araç vardı sıfır sayılır 2 yaşında idi artık marka model vermiycem ama çok pahalı coupe bir araçdı şu anda pazarda 120 bin tl den aşağı bulmak zor.. garantideyken bir sürü sorun çıkardı sağolsunlar hepsi garantiden değişdi en son satar ayak xenonların trafoları yandı ..
dayıda d segmenti fransız bir araç var full paket daha yep yeni araç ilk bardaklığı bozuldu durup dururken , şanzıman balata değişdi , sonra bir şanzıman tekrar girdi kafasına göre vites atıyordu o bitti elektrikli ayna bozuldu o bitti ayna anahtarla kapattınmı cama vuruyordu ona tekrar götürdük ayar yapdılar şu anda koltuk ısıtmalar çalışmıyor sigortasımı ne atmış oda ön göğsün içindeymiş göğsü komple sökmek gerekiyormuş arada birde kalorifer peteğimi borusumu ne patladı o değişdi..
bu basit iki örnek daha arkadaşların diğer örneklerinide sayarımda gerek yok burda amacımız araçları kötülemek değil o yüzden marka model vermedim.. bir arkadaşım mahkemelik oldu aracı değiştirdi. bir arkadaşım iki kez turbo değiştirdi en son araç silkeleme yapıyordu nefret geldi satılığa koydu aracı araçda daha 1.5 yaşında falandı.. neyse liste uzar gider..
bu arızalarda temelde aslen basit arızalar çoğu .. ama yeni nesil araçlar bol yazılımlı sensörlü beyinli daha komplike akıllı bir sürü oyuncakları olduğu için aslında ufak sorunlar çığ gibi büyük hale geliyor..
benim gördüğüm anladığım firmalar artık yeni nesil araçları kullan at tarzı üretiyor yani eski nesil araçlar gibi evladiyelik al evladına bırak tarzında değilde al 10 sene bin sat yada at yenisini al gibi üretiyor.. o yüzden artık tamir etme mantığıyla üretmiyor ama biz tamirci bir ülke olduğumuz için ufacık masraflar bile yeni nesil araçlarda dağ gibi fiyatlara geliyor..
metal yorgunluğu falan filanda boeing mi kullanıyoruz :) ben bu metal yorgunluğunu yazdım bu öyle düşünüldüğü gibi bir şey değil metal yorgunluğu olan parçaları insanlar zaten zaman içinde sürdükçe değiştiriyor yada parçayı güçlendiriyor onarıyor kuvvetlendiriyor.. metal yorgunluğu olan parçalar zaten iflas ettikçe araçlarda değişir yenisi takılır tamamen.. neyse uzun konuda kısaca o 10 yaşında 20 yaşında araçda aracı param parça edicek bir şey değil.. koca boeng uçaklarda bile o basınca sürtünmeye on yıllarca uçaklar dayanıyor kaldıki arabadaki yük belli noktalarda oluşuyor..
bunun en büyük kanıtı hala yollarda tıkır tıkır giden vosvoslar eski mercolar bmw ler 50-60 yaşındaki amerikanlar.. hatta fransızlar italyanlar...
bende böyle eski araba savunucusu gibi oldumda yeni herzaman iyidir bence ama eskiler ciddi anlamda yeni araçlardan daha sorunsuz.. accrodda öyle çok eski bir araç değil ayrı bir mesele oda gaet fazlasıyla yeninesil bir araç..
Sadık Özyer
03-01-2017, 12:48
Şahsen 2.2 cdti bir accordum olsa hayatta gidip 500L almazdım anca hanım kafama vurucak.2.4 accord almazdım .
500L yi sıfır almış olsamda değiştirmek için sanki hanımdan boşanmam gerekiyor gibi geliyor. İkiside alakasız arabalar .
i-vtec07
03-01-2017, 13:52
500 l nin benzinli olmasi işi değiştirdi ben dizeldir diye yorumlamıştım . Accordu alıp lpg ile binin bence abi .
Yiğit G.
03-01-2017, 13:57
bende zamanında bir araç vardı sıfır sayılır 2 yaşında idi artık marka model vermiycem ama çok pahalı coupe bir araçdı şu anda pazarda 120 bin tl den aşağı bulmak zor.. garantideyken bir sürü sorun çıkardı sağolsunlar hepsi garantiden değişdi en son satar ayak xenonların trafoları yandı ..
dayıda d segmenti fransız bir araç var full paket daha yep yeni araç ilk bardaklığı bozuldu durup dururken , şanzıman balata değişdi , sonra bir şanzıman tekrar girdi kafasına göre vites atıyordu o bitti elektrikli ayna bozuldu o bitti ayna anahtarla kapattınmı cama vuruyordu ona tekrar götürdük ayar yapdılar şu anda koltuk ısıtmalar çalışmıyor sigortasımı ne atmış oda ön göğsün içindeymiş göğsü komple sökmek gerekiyormuş arada birde kalorifer peteğimi borusumu ne patladı o değişdi..
bu basit iki örnek daha arkadaşların diğer örneklerinide sayarımda gerek yok burda amacımız araçları kötülemek değil o yüzden marka model vermedim.. bir arkadaşım mahkemelik oldu aracı değiştirdi. bir arkadaşım iki kez turbo değiştirdi en son araç silkeleme yapıyordu nefret geldi satılığa koydu aracı araçda daha 1.5 yaşında falandı.. neyse liste uzar gider..
bu arızalarda temelde aslen basit arızalar çoğu .. ama yeni nesil araçlar bol yazılımlı sensörlü beyinli daha komplike akıllı bir sürü oyuncakları olduğu için aslında ufak sorunlar çığ gibi büyük hale geliyor..
benim gördüğüm anladığım firmalar artık yeni nesil araçları kullan at tarzı üretiyor yani eski nesil araçlar gibi evladiyelik al evladına bırak tarzında değilde al 10 sene bin sat yada at yenisini al gibi üretiyor.. o yüzden artık tamir etme mantığıyla üretmiyor ama biz tamirci bir ülke olduğumuz için ufacık masraflar bile yeni nesil araçlarda dağ gibi fiyatlara geliyor..
metal yorgunluğu falan filanda boeing mi kullanıyoruz :) ben bu metal yorgunluğunu yazdım bu öyle düşünüldüğü gibi bir şey değil metal yorgunluğu olan parçaları insanlar zaten zaman içinde sürdükçe değiştiriyor yada parçayı güçlendiriyor onarıyor kuvvetlendiriyor.. metal yorgunluğu olan parçalar zaten iflas ettikçe araçlarda değişir yenisi takılır tamamen.. neyse uzun konuda kısaca o 10 yaşında 20 yaşında araçda aracı param parça edicek bir şey değil.. koca boeng uçaklarda bile o basınca sürtünmeye on yıllarca uçaklar dayanıyor kaldıki arabadaki yük belli noktalarda oluşuyor..
bunun en büyük kanıtı hala yollarda tıkır tıkır giden vosvoslar eski mercolar bmw ler 50-60 yaşındaki amerikanlar.. hatta fransızlar italyanlar...
bende böyle eski araba savunucusu gibi oldumda yeni herzaman iyidir bence ama eskiler ciddi anlamda yeni araçlardan daha sorunsuz.. accrodda öyle çok eski bir araç değil ayrı bir mesele oda gaet fazlasıyla yeninesil bir araç..
metal yorgunlugunu sadece arıza olarak düşünme... Metal yapısını kaybediyor zamanla direnç özelliği azalıyor.Dıştan hiçbir sorunu olmayan 20 yaşında araç vurdun mu akordeona dönüyor...15 sene önceki araç 50 metrede duruyor şimdiki araçlar 20 metrede duruyor gibi atıyorum... Teknoloji değişiyor abi güvenlik değişiyor herşey değişiyor.. Bende eski arabacıyım hala crx im duruyor mini cooper kullanıyorum ama Crx'in yeri bambaşka bende bi yandan da yeni herzaman yenidir çocugum varken CRX demi kaza yapmak istersin Mini demi deseler herlade Mini derim... Eskiler her zaman daha güzel ama mantık herzaman yeni diyor..
yazdıgın kısmen doğru ama kısmen yanlış şöyle ki...
" Eskiler yenilerden daha az sorunlu " değil asıl cümle "eskiler yenilerden daha az sorunlu-ydu" olması lazım
2000 accord = 5 senelik kullanım 2000-2005 arası çıkardığı sorun 5 adet....
2016 Fiat 500l = 5 senelik kullanım 2016-2021 arası çıkardığu sorun 10 adet
Bu tabloya bakarsak dediğin doğru ama böyle bakarsak
16 yaşında 2000 model accord 2016-2021 arası çıkaracağı sorun 20 adet... belki daha fazla ...
Bu mantıkla bakarsak dediğin yanlış ne yazikki.. Metal yorgunluğu , aşınma , eskime , kurum bağlama , yollar ***** al takımın mahvolması 16 yaşında neler neler olmuştur allah bilir.. Kullanıcıyı saymıyorum bile.. O yüzden yeni daha mantıklı ne kadar sıkıcı bir araç olsada 500L ....
Yiğit abi öncelikle selamlar , evet düşündüğün Tunç'um :)
Bence bir de şu açıdan bakmakta fayda var..
94 Model E36 kullanıyorum 6 tokmak , peder bey 2012 c180 amg biniyor 1.8 , valide de 2014 qashqai var 1.5dci..
Baktığında en eski ve km'de olanı benim aracım ancak yıllık mtv 'si olarak baktığımızda peder 2 lira , valide 1 küsür verirken ben 306 tl veriyorum..
Sigortayı kıyaslayamayacağım herkes kendi aracının ruhsat sahibi olduğundan ister istemez bir oynama var ancak sanırım hepimizin ruhsatı tek kişiye ait olsaydı yine en düşük E36 çıkacaktı..
Bunun haricinde yeni araca kaskosuz binemiyorsun mecburen bunun bir ek masrafı oluyor..
Bakım masraflarına gelirsek validenin qashqaisinin en uygun bakımı 800 TL oluyor serviste. Pederin balata değişimi ve periyodik bakımı 1.000TL tutarken , benim yağ - filtre - disk - balata detaylı bakımlarım 600 TL'yi geçmiyor.(Oem malzeme kullanarak - bunu disk vs. değiştirmeden sadece periyodik olarak bakarsak olaya 300 TL civarına mal etmek mümkün.)
Hepimiz 10.000km'de bir bakıma giriyoruz.
Ben 10lt benzin ortalama yakarken , valide 6 litre mazot , peder ise 8.5 litre benzin yakıyor..
Yani diyeceğim şu ki eğer bakımlı ve düzgün bir ''eski'' araba aldıysan ve çok çok hırpalamıyorsan , bilinçli bir kullanıcı isen aracının dilinden anlıyorsan, eski arabanın sorunlarını çözmek, sadece MTV farkından , ''Yeni'' arabanın sorunsuzundan daha uygun bir senelik kullanım maliyeti olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.
Şu 'metal yorgunluğu' geyiğine ben hiç bir zaman anlam veremedim. İnanılmaz büyük kuvvetlere sürekli maruz kalan metalin eski halini alamaması, mukavemetini kaybetmesi değil mi bu. Uçak kanadı gibi örneğin.
Paslanma deyin bari de gerçekçi olsun.
Yiğit G.
03-01-2017, 22:26
Şu 'metal yorgunluğu' geyiğine ben hiç bir zaman anlam veremedim. İnanılmaz büyük kuvvetlere sürekli maruz kalan metalin eski halini alamaması, mukavemetini kaybetmesi değil mi bu. Uçak kanadı gibi örneğin.
Paslanma deyin bari de gerçekçi olsun.
Ona anlam veremesen buna da vermessein ama yinede deniyelim daha uzun ve bilimsel bir yazı ile.
"
Yük; malzemeye yön değiştirerek, periyodik olarak etki etmekte ve bu etki çok sayıda tekrarlanmakta ise malzemede gözle görülmeyen kılcal çatlaklar meydana gelmesine sebep olmaktadır. Uygulanan yükün periyodik sayısı ve etkisi arttıkça kılcal çatlaklar büyümeye başlar ve bir an gelir ki malzeme bazen, küçük bir kuvvet etkisi altında bile parçalanabilir. Tekrarlanan çevrimsel yük uygulamaları ile zorlanan malzemelerin mukavemeti azalır. Çekme mukavemetinin ve akma mukavemetinin, çok altındaki gerilme değerlerinde bile malzemede kırılma meydana gelebilir, bunun nedeni yorulma olayıdır. Yorulma; statik yükler altında değil, dinamik yükler altında meydana gelen bir olaydır. Yorgunluk, makine elemanlarını sertleştiren ve gerginliklerinin en fazla olduğu, kesit değişimlerinin keskin olduğu ve kuvvet yayılmalarının fazla olduğu noktalarda meydana gelir. Metallerde yorulma sonucu ömür çizgisi çizmek mümkündür. Ömür, periyodik zorlanmalara bağlı olarak ve yükün şiddeti ile değişmektedir. Yorulma, çok değişik etkenlerin rol oynadığı karmaşık bir olaydır ve bu nedenle henüz tam olarak anlaşılamamıştır. Yorulma dayanımını azaltan faktörler arasında; parça büyüklüğünün artması, yüzey kalitesinin bozulması, tane boyutunun azalması, korozyonlu ortamlarda çalışma, oksit gibi metalürjik faktörlerin ve sıcaklığın artması, artık gerilmelerin, gerilme yığılmasının ve gradyentinin etkisinin artması ve gerilme frekansının azalması sayılabilir. Yorulma performansı genellikle malzeme özelliklerine, çatlak çevresindeki geometriye, gerilme-gerinme geçmişine bağlıdır ve bunlar yapının tasarlanmış ömrü boyunca rassal olarak oluşabilirler. Yorulma olayına, parçaya sadece dışardan uygulanan mekanik kuvvetler değil, ısıl genleşme ve büzülmelerden doğan ısısal gerilmeler de neden olabilmektedir. Bir örnekleme yapacak olursam; 400 bin km yapan bir otomobilin krank mili 500 milyon defa mükerrer yükle yüklenir."
devamı burda merak ederde okursan
Araclarda metal yorgunluğu nasıl oluşur ve anlaşılır? - OtoGuncel Oto Haber Sitesi (http://www.otoguncel.com/teknik-bilgiler/araclarda-metal-yorgunlugu-nasil-olusur-ve-anlasilir/)
Yiğit G.
03-01-2017, 22:30
Yiğit abi öncelikle selamlar , evet düşündüğün Tunç'um :)
Bence bir de şu açıdan bakmakta fayda var..
94 Model E36 kullanıyorum 6 tokmak , peder bey 2012 c180 amg biniyor 1.8 , valide de 2014 qashqai var 1.5dci..
Baktığında en eski ve km'de olanı benim aracım ancak yıllık mtv 'si olarak baktığımızda peder 2 lira , valide 1 küsür verirken ben 306 tl veriyorum..
Sigortayı kıyaslayamayacağım herkes kendi aracının ruhsat sahibi olduğundan ister istemez bir oynama var ancak sanırım hepimizin ruhsatı tek kişiye ait olsaydı yine en düşük E36 çıkacaktı..
Bunun haricinde yeni araca kaskosuz binemiyorsun mecburen bunun bir ek masrafı oluyor..
Bakım masraflarına gelirsek validenin qashqaisinin en uygun bakımı 800 TL oluyor serviste. Pederin balata değişimi ve periyodik bakımı 1.000TL tutarken , benim yağ - filtre - disk - balata detaylı bakımlarım 600 TL'yi geçmiyor.(Oem malzeme kullanarak - bunu disk vs. değiştirmeden sadece periyodik olarak bakarsak olaya 300 TL civarına mal etmek mümkün.)
Hepimiz 10.000km'de bir bakıma giriyoruz.
Ben 10lt benzin ortalama yakarken , valide 6 litre mazot , peder ise 8.5 litre benzin yakıyor..
Yani diyeceğim şu ki eğer bakımlı ve düzgün bir ''eski'' araba aldıysan ve çok çok hırpalamıyorsan , bilinçli bir kullanıcı isen aracının dilinden anlıyorsan, eski arabanın sorunlarını çözmek, sadece MTV farkından , ''Yeni'' arabanın sorunsuzundan daha uygun bir senelik kullanım maliyeti olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.
Öyle ama o araç kaç senedir sende ? Bu konuyu açan arkadaş bambaşka tanımadıgı birinin eski aracını alacak :) Bir önceki sayfadaki mesajımda yazdım
"ha kuzeninin arabasıdır oda sıfır almıştır bilirsin aracı o zaman belki?"
Yine de hiç belli olmaz yarın motor yaptırman gerekir annen ile babanın toplam harcadıgından daha fazlasını verirsin bir anda :)
chatlaxs
03-01-2017, 22:50
accord +1 :)
Öyle ama o araç kaç senedir sende ? Bu konuyu açan arkadaş bambaşka tanımadıgı birinin eski aracını alacak :) Bir önceki sayfadaki mesajımda yazdım
"ha kuzeninin arabasıdır oda sıfır almıştır bilirsin aracı o zaman belki?"
Yine de hiç belli olmaz yarın motor yaptırman gerekir annen ile babanın toplam harcadıgından daha fazlasını verirsin bir anda :)
Onlarda turboda sorun yaşayabilirler abi o açıdan bakarsan :) Bu 2. E36'm oldu yaklaşık 1 yıldır beraberiz önceki gri ile karıştırdın onu satalı çok oldu :)
Aslında haklısın ama E36'nın verdiği konfor ve sürüş keyfini bugün verebilecek en ucuz araç 100.000TL ..Bana yine ucuza gelmiş gibi hissediyorum..Kalp gönül işi olunca parasını pulunu da dert etmiyorsun...Senin Rex'den aldığın keyfi sana verebilecek en uygun araçta 100.000'den aşağı değildir bugün şartları ile..
Yiğit G.
03-01-2017, 23:40
Onlarda turboda sorun yaşayabilirler abi o açıdan bakarsan :) Bu 2. E36'm oldu yaklaşık 1 yıldır beraberiz önceki gri ile karıştırdın onu satalı çok oldu :)
Aslında haklısın ama E36'nın verdiği konfor ve sürüş keyfini bugün verebilecek en ucuz araç 100.000TL ..Bana yine ucuza gelmiş gibi hissediyorum..Kalp gönül işi olunca parasını pulunu da dert etmiyorsun...Senin Rex'den aldığın keyfi sana verebilecek en uygun araçta 100.000'den aşağı değildir bugün şartları ile..
turboda sorun yaşarda garantiden yaptırır :) (garantili araçlardan bahsediyoruz) Yahu birazda şans tabi adam sıfır araç alıyor motor yiyor , 500.000 de kapagı açılmamış mercedes geziyor kısmet de var işin içinde iyi kullanırsan iyi bakarsan şansın yükseliyor.. Eskinin tadı başka ama günümüz şartları ne yazikki yeni ye yönlendiriyor ben Mini yi aldım alalı CRX in yüzüne bakmadım ha şimdi toplanıyor yeniden ne olur bilmem yahu çok komik aklıma geldi üni zamanı bir hatun aldım araca yeni tanışmışız isim vermiyim o zaman çevremizde tanınmış bir hatun , CRX le hilton otel diskoya götürüyorum şubat ayı mersin nasıl soguk bilirsin , benim kalorifer çalışmıyor ! Hatun mini etek dekolte falan yahu donuyor donuyor konuşamıyor üşümekten... 1 hafta hasta olmuş hatun birdaha görüşmedi benle https://forum.donanimhaber.com/images/upfiles/smiley/s17.gif
Ona anlam veremesen buna da vermessein ama yinede deniyelim daha uzun ve bilimsel bir yazı ile.
"
Yük; malzemeye yön değiştirerek, periyodik olarak etki etmekte ve bu etki çok sayıda tekrarlanmakta ise malzemede gözle görülmeyen kılcal çatlaklar meydana gelmesine sebep olmaktadır. Uygulanan yükün periyodik sayısı ve etkisi arttıkça kılcal çatlaklar büyümeye başlar ve bir an gelir ki malzeme bazen, küçük bir kuvvet etkisi altında bile parçalanabilir. Tekrarlanan çevrimsel yük uygulamaları ile zorlanan malzemelerin mukavemeti azalır. Çekme mukavemetinin ve akma mukavemetinin, çok altındaki gerilme değerlerinde bile malzemede kırılma meydana gelebilir, bunun nedeni yorulma olayıdır. Yorulma; statik yükler altında değil, dinamik yükler altında meydana gelen bir olaydır. Yorgunluk, makine elemanlarını sertleştiren ve gerginliklerinin en fazla olduğu, kesit değişimlerinin keskin olduğu ve kuvvet yayılmalarının fazla olduğu noktalarda meydana gelir. Metallerde yorulma sonucu ömür çizgisi çizmek mümkündür. Ömür, periyodik zorlanmalara bağlı olarak ve yükün şiddeti ile değişmektedir. Yorulma, çok değişik etkenlerin rol oynadığı karmaşık bir olaydır ve bu nedenle henüz tam olarak anlaşılamamıştır. Yorulma dayanımını azaltan faktörler arasında; parça büyüklüğünün artması, yüzey kalitesinin bozulması, tane boyutunun azalması, korozyonlu ortamlarda çalışma, oksit gibi metalürjik faktörlerin ve sıcaklığın artması, artık gerilmelerin, gerilme yığılmasının ve gradyentinin etkisinin artması ve gerilme frekansının azalması sayılabilir. Yorulma performansı genellikle malzeme özelliklerine, çatlak çevresindeki geometriye, gerilme-gerinme geçmişine bağlıdır ve bunlar yapının tasarlanmış ömrü boyunca rassal olarak oluşabilirler. Yorulma olayına, parçaya sadece dışardan uygulanan mekanik kuvvetler değil, ısıl genleşme ve büzülmelerden doğan ısısal gerilmeler de neden olabilmektedir. Bir örnekleme yapacak olursam; 400 bin km yapan bir otomobilin krank mili 500 milyon defa mükerrer yükle yüklenir."
devamı burda merak ederde okursan
Araclarda metal yorgunluğu nasıl oluşur ve anlaşılır? - OtoGuncel Oto Haber Sitesi (http://www.otoguncel.com/teknik-bilgiler/araclarda-metal-yorgunlugu-nasil-olusur-ve-anlasilir/)
Benim söylediğim de tam olarak bu zaten.
Metal yorulması statik yükler altında değil dinamik yükler altında olur. Boyut olarak büyük malzemelerde daha fazla olur. Uçak kanadı gibi.
Ben motor parçaları ya da yürüyen aksam için konuşmuyorum. Bunlar zaten dinamik yük altında çalışan, ayrıca da aşınmaya uğrayan parçalar.
Monokok bir şasinin en baba kaldırdığı yük kaç ton ki? Araç tam yüklüyken çok sert bir viraja girip, hiç kaymayıp, dönerken de zıplayıp düşse bir şasi kolunun burulmaya ya da çekmeye dayanımı anca 10 ton olsun hadi. Şimdi hesaplayamam uykulu uykulu.
Bir aracın iskeleti, şasisi çok ama çok sert virajlarda anca zarar görebilecek kadar burulur. Ki zaten kule gergilerinin, amortisör kuleleri çevrelerinin kaynaklanmasının nedeni bunun önüne geçebilmek, bunu azaltmak, geri dönülemeyecek şekilde zarar görmesinin önüne geçebilmektir. Araç uçup düşerse iskelet dinamik yük altında kalır. Kaza yaparsa ya da.
Normal hızlanma, fren durumlarında ya da çukur tümseklerde amortisörler bunu sönümler.
Yani 70 yaşında ve her gün kullanılan bir araç almazsak, konudaki 2000 küsür model accord için iskelet veya kaportada metal yorgunluğundan söz edilebilir mi, bilmiyorum.
Söylemeye çalıştığım şey metal yorgunluğunun bizim gibi normal kullanıcılar için ikinci el araç alırken pek önemi olacak kadar bir şeyi değiştirmeyeceğidir. Hiç bir zaman böyle bir şey yoktur olamaz demiyorum.
darkmoon
04-01-2017, 06:13
bir araçda zaman içinde zaten metal yorgunluğu olan parçalar değişir o kadar takmayın kafayı bu işlere :) .. misal motor kulağı işi bittimi değişir salıncaklar işi bitimi değişir amortisör değişir bu liste uzar gider kısaca değişir yerine sıfır parça takılır.. kısaca yorulan işi biten işleveini göremeyen parça değişir..
2.4 accordu 2 sene kadar kadar kullandım. temizini ve bakımlısını bulman sart oncelıkle egerkı mutlu olmak ıstıyorsan. ayrıca uzun sure lpgde kullanılan araçlar deilde, lpgsi yeni takılmıs yada lpgsız araçlara bakmanı tavsıye ederım.
2 senede doyamadım arabaya resmen 50bin km bindim.
Satma sebebımde sadece km yükselmesiydi.Daha sonra aldıgım her arabada da ondakı konforu aradım.
Kafanda varsa mutlaka almanı tavsiye ederim..
valla sen hatayı 500L almakla, daha büyük hatayı da 500L nin benzinlisini alarak yapmışsın.
senin yerinde olsam bende takaslarım o aracı ama daha makul dizel bir araçla.
ben performans olaylarını çok gerilerde bıraktım. evlenip,çocuk olunca hakikatten başka bi dünyaya transfer oldum.
şimdi 1.3 multijet 500L kullanıyorum. canavar gibi az yakıyor. mazot 4 küsür tl olmasına rağmen.
içi yayla gibi. tamamen kullanım amacına bağlı. ben şahsen memnunum.
IbizaFR150
23-01-2017, 16:42
Zamanında 3 günlüğüne avisten dizel-otomatik 500L kiralamak zorunda kaldım. Aracı reslim aldığımda "eco mode" açıkmış, park halinden kalması için gaza %10 basıyorum tık yok, 15-20 falan derken nazlana nazlana kalktı yerinden sağolsun...
Hemen iş yeri otoparkına indirmem gerekiyordu, 5 kat dönerek inen bir yol, ibizadan alışmışım koltuklara vs, 500L'de destek namına birşey olmadığından sert dönemeçte koltuktan kayıp düşüyordum...
500L ile ilgili aklımda kalanlar bunlar, 500 X olsa olabilir ama 500L bir otomobilsever için çok zor bir araç.
Son kasa Accord için her şey yapılır hocam :)
Zamanında 3 günlüğüne avisten dizel-otomatik 500L kiralamak zorunda kaldım. Aracı reslim aldığımda "eco mode" açıkmış, park halinden kalması için gaza %10 basıyorum tık yok, 15-20 falan derken nazlana nazlana kalktı yerinden sağolsun...
Hemen iş yeri otoparkına indirmem gerekiyordu, 5 kat dönerek inen bir yol, ibizadan alışmışım koltuklara vs, 500L'de destek namına birşey olmadığından sert dönemeçte koltuktan kayıp düşüyordum...
500L ile ilgili aklımda kalanlar bunlar, 500 X olsa olabilir ama 500L bir otomobilsever için çok zor bir araç.
koltuk yokki arabada abi tabure koymuşlar :D
bacak mesafesi o kadar kısa ki, 1.86 boyum var benim bacaklarımın yarısı boşlukta.
yan destek zaten hiç yok.
virajlarda kapıdan destek alıyorum. vites zaten magirus vitesi.
ama gerizekalı gibi seviyorum arabamı işte :D
http://i67.tinypic.com/2946o3s.jpg
IbizaFR150
27-01-2017, 15:58
koltuk yokki arabada abi tabure koymuşlar :D
bacak mesafesi o kadar kısa ki, 1.86 boyum var benim bacaklarımın yarısı boşlukta.
yan destek zaten hiç yok.
virajlarda kapıdan destek alıyorum. vites zaten magirus vitesi.
ama gerizekalı gibi seviyorum arabamı işte :D
http://i67.tinypic.com/2946o3s.jpg
Güzel de görünüyor aslında. Ama koltuk işi hakkaten anlaşılmaz durumda.
Konu D segmentine geçiş mi, yoksa Accord a geçiş mi.. Onu çok anlamadım..
Eğer D segmentine geçiş ise, bence seçenek Accord olmamalı.. Passat olabilir örneğin. C180 bile olabilir..
Accord bana göre D görünümlü C segmentinde bir araç. C+ segmenti de denilebilir.
Ha tipi vs hoşunuza gidiyorsa ayrı tabi.
emrekuzdere
27-01-2017, 19:03
Konu D segmentine geçiş mi, yoksa Accord a geçiş mi.. Onu çok anlamadım..
Eğer D segmentine geçiş ise, bence seçenek Accord olmamalı.. Passat olabilir örneğin. C180 bile olabilir..
Accord bana göre D görünümlü C segmentinde bir araç. C+ segmenti de denilebilir.
Ha tipi vs hoşunuza gidiyorsa ayrı tabi.
Bu biraz göreceli ve kişiden kişiye değişir bence. 93, 07 ve 08 accord kullandık. 93'ü bile şimdiki C segment araçları deler geçer benim gözümde :) :)
ahmet3425
29-01-2017, 12:43
valla sen hatayı 500L almakla, daha büyük hatayı da 500L nin benzinlisini alarak yapmışsın.
senin yerinde olsam bende takaslarım o aracı ama daha makul dizel bir araçla.
ben performans olaylarını çok gerilerde bıraktım. evlenip,çocuk olunca hakikatten başka bi dünyaya transfer oldum.
şimdi 1.3 multijet 500L kullanıyorum. canavar gibi az yakıyor. mazot 4 küsür tl olmasına rağmen.
içi yayla gibi. tamamen kullanım amacına bağlı. ben şahsen memnunum.
Bende ayni kafadayim coluk cocuk vs olaylarindan sonra station vagon bakarken kendimi 500 dizel oto sahibi olarak buldum.
Nispeten ufak tefek bi adam oldugum icin koltuk bana sikinti yatatmiyor. Hayvan gibi genis konusunda hem fikiriz 1 besik 1 adette elektronik salincakli ana kucagini rahatlikla icine sokabildim :)
Vites konusunda benimde sikintilarim var adana uzerinden vitesleri atiyor ozellikle 1-2 vitesler sikintili ve rahatsiz edici.
Yol tutusu bence basarili 225/45/17 good year f1 var uzerinde virajda falan dengeli arac begendim.
Yakit konusunda cok mutluyum henuz uzun yol yapamadim ama sehir ici tam dolu depo ile 850 km yapti daha 50 km yapardi heralde ortalama 5.9 lt bu yolun %80 i kopru trafigi.
Dizel oto 500l aileler icin guzel bir arac benzinlisine bulasmam ayri konu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.