PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Leon MK3 1.6 TDI Turbo büyütme



Ersincelebi
05-01-2017, 20:04
Merhaba Arkadaşlar,

2015 Model Seat Leon MK3 CLH Motor kodlu aracım için turbo büyütmek istiyorum.
Stage 1+ yazılım, Son susturucu iptali, DPF/EGR OFF, Downpipe yapıldı ve KN Kutu içi filtremiz takıldı. Stok turbomun modeli 04L253016H (GTD1244VZ Garett Turbo) 1,6 bar peak yapıyor güncel yazılım ile yaklaşık 140Hp+ olduğunu düşünüyoruz dynoya girmek nasip olmadı bu konuda net bilgi veremeyeceğim.
Araştırmalarıma göre pek fazla kes biç olmadan 04L253010H (GTD1449VZ Garrett Turbo) kodlu turbonun bizim motora uyum sağladığı bilgisine ulaştım. Amacım sağlıklı gündelik bir sekilde 170 190 hp aralığında bir setup yapmak. Bu konuda Turbo vb. öneri ve görüşlerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim.

https://s23.postimg.org/b8iq257yj/GTD1244_VZ_VS_GTD1449_VZ.png

https://s29.postimg.org/hc7u0eujb/VNT_Turbo_GTD_range.jpg

63owen63
05-01-2017, 21:27
Merhaba Arkadaşlar,

2015 Model Seat Leon MK3 CLH Motor kodlu aracım için turbo büyütmek istiyorum.
Stage 1+ yazılım Son susturucu iptali DPF/EGR OFF Downpipe yapıldı. KN Kutu içi filtremiz takıldı. Stok turbomun modeli 04L253016H (GTD1244MVZ Garett Turbo) 1,6 bar peak yapıyor güncel yazılım ile yaklaşık 140Hp+ olduğunu düşünüyoruz dynoya girmek nasip olmadı bu konuda net bilgi veremeyeceğim.
Araştırmalarıma göre pek fazla kes biç olmadan 04L253010B (GTD1449VZ Garrett Turbo) kodlu turbonun bizim motora uyum sağladığı bilgisine ulaştım. Amacım sağlıklı gündelik bir sekilde 170 190 hp aralığında bir setup yapmak. Bu konuda Turbo vb. öneri ve görüşlerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim.


Stock turbo + intercooler ,enjektör ile o güçlere yaklaşılır ama daha sağlıklısı , turbo büyütmek.

Ve araştırdıgınız turbo bahsi geçen güçler için en sağlıklı en verimli en teknolojik turbolardan birisi. Alternatif düşünmenize bile gerek yok. gtd1449 sizi fazlasıyla tatmin edecektir. Yazılım içinse mutlaka tdi projesi yapmış bir garajla çalışın derim..

berko
05-01-2017, 21:36
RSA Ankara Kürşat Abi Leon mk3 1.6 tdi dsg big turbo yaptı, dumansız 190hp 400 tork oldu araç, baya baya iyi yürüyor. Kendisi ile iletişime geçebilirsiniz.

Ersincelebi
05-01-2017, 21:38
Stock turbo + intercooler ,enjektör ile o güçlere yaklaşılır ama daha sağlıklısı , turbo büyütmek.

Ve araştırdıgınız turbo bahsi geçen güçler için en sağlıklı en verimli en teknolojik turbolardan birisi. Alternatif düşünmenize bile gerek yok. gtd1449 sizi fazlasıyla tatmin edecektir. Yazılım içinse mutlaka tdi projesi yapmış bir garajla çalışın derim..

Öncelikle yorum ve görüşleriniz için çok teşekkür ederim bizim motorlarda aftercooler bulunmaktadır çok verimli olduğu için tercih edilmekte intercooler düşünmüyorum dediğim gibi kesme biçme olsun istemiyorum sadece sök tak. garaj konusunda kafamda bir iki isim var ama kendileri ile oturup detaylı konuşamadık.

FET
05-01-2017, 21:38
Hiç düşünmeyin, direkt uygulayın pişman olmazsınız. Standart turbo oldukça nazik, çok yüklenmeye gelmiyor.
Bahsettiğiniz setupla 190 hp sorunsuz şekilde binersiniz.

Umut melek
05-01-2017, 21:45
Insallah Hyrlisi olur abi hakkında. Turbo seçimi güzel. Başka düşünme ztn. Kapak wastegate blow vs olaylarına girmeyecegin icin kaput altında sok tak işi pek olmucak. Çıkabilcek durumların başında turbo monte flanş ve remap güncelleme olur tahminim. Keyifli uğraşlar. En güzeli de cok astronomik güçler den ziyade sağlıklı ve keyifle sni mutlu edicek bir setup olacağı.

beetle
05-01-2017, 22:20
güzel bi setup olacaktır. Bulundugun çevrede bi garaj ile görüşmen daha iyi olacaktır. Şimdiden kolay gelsin

Ersincelebi
05-01-2017, 22:22
RSA Ankara Kürşat Abi Leon mk3 1.6 tdi dsg big turbo yaptı, dumansız 190hp 400 tork oldu araç, baya baya iyi yürüyor. Kendisi ile iletişime geçebilirsiniz.

yanlış anlamazsanız varsa edinilen tecrübe buradan paylaşırsanız sevinirim. sonuçta yeni motor pek Argesi yok mk3 tdi hakkında pek bilgi yok ortalıkta insanlar yanlış adımlar atmasın kimsenin canı yanmasın :(

Mehmetmert
05-01-2017, 23:32
-Merhaba ozel mesajda atmisiniz burdan cevap vereyim anca musait oldum :) Oncelikle daha once x firmada buyultmus ve neler cektigimi ben bilirim CLH'da Su an sadece yazilimliyim(rsa) stock turbo :) (gtc1549 takili idi) Neyse bunlari gecti gitti artik :)
-Ankarada Kursad abi aylardir geziyor o dediginiz GTD turbosu ile.Bakin altini ciziyorim "DPF ve EGR" Aktif bir sekilde sifir duman ile kullaniyor.Ayrica araci DSG Oldugu icin biraz daha agresif bir yazilim hem DPF sini hemde kavramasini bayagi zorlayacaktir o yuzden hem keyifli hem sorunsuz biniyor :) 100-200 suresi 19-20sn civarinda olmasi lazim
-190hp 380-400nm arasindada bir torku vardir,dsg ile dumansiz cok keyiflidir :) Tabi her firmanin beygirleri ayni olmuyor orasi ayri...
-Turbo buyultmeden oncede buyulttukten sonrada kendisiyle cok konustuk Kursad abinin,hatta Rasit abi(Rsa Motorsports tuneri) turboyu taktigimda tek aticam yazilimi dedi,eger olmazsa tum masraflarin benden demesine ragmen yapmayacagim :) Zaten yuruyen bigturbolu CLH ben gormedim su ana kadar ,ben tdi projesi yapmis degil "CLH" motor ile big turbo yapabilen firma ile calismanizi oneririm :)

Ersincelebi
05-01-2017, 23:50
-Merhaba ozel mesajda atmisiniz burdan cevap vereyim anca musait oldum :) Oncelikle daha once x firmada buyultmus ve neler cektigimi ben bilirim CLH'da Su an sadece yazilimliyim(rsa) stock turbo :) (gtc1549 takili idi) Neyse bunlari gecti gitti artik :)
-Ankarada Kursad abi aylardir geziyor o dediginiz GTD turbosu ile.Bakin altini ciziyorim "DPF ve EGR" Aktif bir sekilde sifir duman ile kullaniyor.Ayrica araci DSG Oldugu icin biraz daha agresif bir yazilim hem DPF sini hemde kavramasini bayagi zorlayacaktir o yuzden hem keyifli hem sorunsuz biniyor :) 100-200 suresi 19-20sn civarinda olmasi lazim
-190hp 380-400nm arasindada bir torku vardir,dsg ile dumansiz cok keyiflidir :) Tabi her firmanin beygirleri ayni olmuyor orasi ayri...
-Turbo buyultmeden oncede buyulttukten sonrada kendisiyle cok konustuk Kursad abinin,hatta Rasit abi(Rsa Motorsports tuneri) turboyu taktigimda tek aticam yazilimi dedi,eger olmazsa tum masraflarin benden demesine ragmen yapmayacagim :) Zaten yuruyen bigturbolu CLH ben gormedim su ana kadar ,ben tdi projesi yapmis degil "CLH" motor ile big turbo yapabilen firma ile calismanizi oneririm :)

evet özelden attım sizin baya bir tecrübeniz olmuş big turbo ile sonra memnuniyetsizliğinizi görünce az kalsın vazgeçecektim ki gtd1449 yerine gtc1549 kullandığınızı görünce rahatladım yanlış anlaşılmasın yaklaşık 1-2 aydır bu konuda kafa patlatıyorum nasıl yaparım gibisine yapan kişilere ulaşmaya çalışıyorum maliyeti çıkarmaya çalışıyorum umarım allah utandırmaz.

Mehmetmert
06-01-2017, 00:03
evet özelden attım sizin baya bir tecrübeniz olmuş big turbo ile sonra memnuniyetsizliğinizi görünce az kalsın vazgeçecektim ki gtd1449 yerine gtc1549 kullandığınızı görünce rahatladım yanlış anlaşılmasın yaklaşık 1-2 aydır bu konuda kafa patlatıyorum nasıl yaparım gibisine yapan kişilere ulaşmaya çalışıyorum maliyeti çıkarmaya çalışıyorum umarım allah utandırmaz.


-Simdiden hayirli olsun :) Gtc-Gtd takma cikarma olarak hemen hemen aynilar.Benim sorunum turbo kaynakli degildi hicbir sekilde torklimitoru kaldirilamadi ve 52mgin ustunde injection yapilamadi araca.Basincta acilamadigi icin emulator takili idi map sensorunde(kabaca yaniltici).Durum boyle olunca istenilen ve alinan bircok deger (yakit basinci,turbo basinci...vs) uymadigi icin araba surekli korumada yani limp modede idi.Bana soylenen map sensorun 1.6 barin ustunde okumuyor ondan dolayi yaniltici vardi, ustundeki map sensoru 2 bara kadar okuyor(denendi onaylandi :) ),elektrik voltajina bakarakta 3.5 bar absolute pressure kadar okuyor map sensoru..:
-Zaten stock 2.0 GTD 1.6 bar peak 1.5 cont gidiyor(184hp), 1.7-1.8 bar ve duzgun bir yakitla DPF friendly 180-90hp gibi sorunsuz bir guc alinir
-Intercooler zaten aracta yok,Hava ile degil Su ile sogutuluyor watercooler ona yapicak birsey yok yeterli zaten sogutmasi GTD dede ayni sistem var zaten...
-Guncel turbonuzada dikkat edin derim 1.6 bar peak gidip ust devirlerdede cok azalmadam devam ediyorsa basinc gtd1244unuz 1-2 aya islik calmaya baslayacaktir :)
-Simdiden hayirli olsun :)

Ersincelebi
06-01-2017, 00:23
-Simdiden hayirli olsun :) Gtc-Gtd takma cikarma olarak hemen hemen aynilar.Benim sorunum turbo kaynakli degildi hicbir sekilde torklimitoru kaldirilamadi ve 52mgin ustunde injection yapilamadi araca.Basincta acilamadigi icin emulator takili idi map sensorunde(kabaca yaniltici).Durum boyle olunca istenilen ve alinan bircok deger (yakit basinci,turbo basinci...vs) uymadigi icin araba surekli korumada yani limp modede idi.Bana soylenen map sensorun 1.6 barin ustunde okumuyor ondan dolayi yaniltici vardi, ustundeki map sensoru 2 bara kadar okuyor(denendi onaylandi :) ),elektrik voltajina bakarakta 3.5 bar absolute pressure kadar okuyor map sensoru..:
-Zaten stock 2.0 GTD 1.6 bar peak 1.5 cont gidiyor(184hp), 1.7-1.8 bar ve duzgun bir yakitla DPF friendly 180-90hp gibi sorunsuz bir guc alinir
-Intercooler zaten aracta yok,Hava ile degil Su ile sogutuluyor watercooler ona yapicak birsey yok yeterli zaten sogutmasi GTD dede ayni sistem var zaten...
-Guncel turbonuzada dikkat edin derim 1.6 bar peak gidip ust devirlerdede cok azalmadam devam ediyorsa basinc gtd1244unuz 1-2 aya islik calmaya baslayacaktir :)
-Simdiden hayirli olsun :)

verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim stok turbomu çok fazla zorlamıyorum dikkat etmeye çalışıyorum zaten. umarım sizin yaşadığınız problemleri ben yaşamam.

Mehmetmert
06-01-2017, 00:30
verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim stok turbomu çok fazla zorlamıyorum dikkat etmeye çalışıyorum zaten. umarım sizin yaşadığınız problemleri ben yaşamam.

-Ustunden cok zaman gecti,herkes her dakika kendini gelistiriyor.Imkansizlar gerceklesiyor,olmaz denilenler oluyor ben cok sevinirim umarim sorunsuz olur :) .Ama cidden yurtdisida dahil buyulten pek yok o yuzden yapilmamis birseyi yapmak hem sizi,hem karsi tarafi yoruyor .Butce plani disina cikmak,istenmeyen seyler yasamak,arabasiz kalmak,giden zaman emek iki taraf icinde sorun oluyor sonucta custom is :) Benim tek Tavsiyem var Ikinci arabaniz ,butceniz,durumunuz uygunsa yapilmayani yapabilirsiniz ama diger turlu yapilmayani yapmayin.Bu noktada yakinen konustugum birisi(Kursad abi) yapti dertsiz tasasiz bu setupa guvenim tam o yuzden :)

Ersincelebi
06-01-2017, 00:42
-Ustunden cok zaman gecti,herkes her dakika kendini gelistiriyor.Imkansizlar gerceklesiyor,olmaz denilenler oluyor ben cok sevinirim umarim sorunsuz olur :) .Ama cidden yurtdisida dahil buyulten pek yok o yuzden yapilmamis birseyi yapmak hem sizi,hem karsi tarafi yoruyor .Butce plani disina cikmak,istenmeyen seyler yasamak,arabasiz kalmak,giden zaman emek iki taraf icinde sorun oluyor sonucta custom is :) Benim tek Tavsiyem var Ikinci arabaniz ,butceniz,durumunuz uygunsa yapilmayani yapabilirsiniz ama diger turlu yapilmayani yapmayin.Bu noktada yakinen konustugum birisi(Kursad abi) yapti dertsiz tasasiz bu setupa guvenim tam o yuzden :)

Evet alman forumlarında yazdım sat arabanı git cupra al dediler. kanadalıların forumda cevap gelmedi. ingilizler riski seviyorlar gönder turbonu hibritleyelim dediler. sorunsuz setup ve remaptan yanayım ama uçuk kaçık paralar isteyenlerle çalışmaktan ziyade dostane iş ilişkisi bulunan güven verebilen samimi arkadaşlara arabamı teslim etmek isterim bu yüzden hep sık eleyip ince dokuyorum yaptığım her işte olduğu gibi.

Mehmetmert
06-01-2017, 01:05
Krsinlikle icinize sinen olsun :) Hybrid yerine gtd1449 en temizi.Taktiktan sonra oemidr satarsamiz maliyet dahada azalir

oss
06-01-2017, 02:19
kardeşim clh engine ile ben de uğraştım Mehmetmert kardeşte daha önceden yazmıştı. cay ve clh arasında farklar var. clh bence daha güzel motor lakin ufak tefek dez avantajları var. ben big turbo aradığımda adanasından tutun istanbuluna kadar herkesi aradım 1449 u hiç önermediler(yağ rekorları tutmuyor ve yeni manifold yapacaksın dediler elimizde 1549 var uğraşmazsın dediler) Ankara RSA kürşad sönmez ve raşit turunçla konuştum telefonda biz yaptık dediler . göreyim nasıl gidiyor facede paylaşıldı videosu 100-200 18.5 saniyeydi galiba . benim aklımdaki turboyu takmaları ve güzel başarı elde etmeleri takdire şayan.dpf ve egr üstünde iptal değil .
1449 masrafsız big turbo sök 5.inci deliği kapat veya tıka tak.ama daha fazla güç istiyorsan 1.9 tdi ya ne takılıyorsa aynısını takabilirsin 2260 bile :)
2260 gibi turbolarda iş değişir . aftercooler iptal edilir . eğer konulucak turbo su soğutmalı ise aftercoolera gelen kanallar oraya aktarılır. normal intercoolera bağlanır.enjektörleri saymıyorum 184 lüklerinkini direk tak.300 hpye kadar götürür. 1449 da orjinaller iş görür. mehmet kardeşim 2.0 tdi 184 stock basınçlarını 1.6 peak 1.5 biliyormuş bende 1.6 cont 1.8 peak biliyorum. büyük ihitmal mehmet kardeşimin dediği doğrudur. 1449 a altenatif olarak da yeni 2.0 tdi 190 lıktan çıkan bv43d turbo takılabilir ama bu turbo su soğutmalı olduğu için hat çekilmesi gerekir.
şuan adam akıllı yürüten RSA vardır. izmir de RSA utku bülbül yardımcı olacaktır. dr.ecudanda mustafa birsesli var.
velhasıl kelam çok güzel adımlar atmışsınız tebrik ederim. selefi 1549 2.7 barlarda kırıyor diye biliyorum 1449 hakkında pek yazan olmamış yabancı forumlarda ama beğenilen turbolar arasında.

wekoo
06-01-2017, 08:42
zannedersem gtc 1549 direk oluyor al tak seklinde egerki üzerinde gtc1244 varsa ama bence orj turboyla yetinin herzamn herşeyin orj daha iyidir.

Ersincelebi
06-01-2017, 12:05
zannedersem gtc 1549 direk oluyor al tak seklinde egerki üzerinde gtc1244 varsa ama bence orj turboyla yetinin herzamn herşeyin orj daha iyidir.

Yok üzerinde GTD1244MVZ var GTD1449VZ de kararlıyım öneriniz için teşekkürler.

Mehmet Gazihan
06-01-2017, 12:13
Yok üzerinde GTD1244MVZ var GTD1449VZ de kararlıyım öneriniz için teşekkürler.

Doğru karar. Çok memnun kalacaksın. Ben 2 CAY motorda aynı turboyu uyguladım, sonuçlar GTC15 daha başarılı..

Ersincelebi
06-01-2017, 12:18
Doğru karar. Çok memnun kalacaksın. Ben 2 CAY motorda aynı turboyu uyguladım, sonuçlar GTC15 daha başarılı..

yanlış oldu sanırım GTC15 den daha başarılı olucaktı herhalde :) öneriniz için teşekkürler.

Mehmet Gazihan
06-01-2017, 12:46
yanlış oldu sanırım GTC15 den daha başarılı olucaktı herhalde :) öneriniz için teşekkürler.

Evet öyle olacaktı (:

Fiziksel olarak da mevcut sistemine %100 uyum sağlar. Gerçi EGR yi kapatman senin için çok faydalı olur. Montaj esnasında portları kapatılabilir.

aliergun
06-01-2017, 13:33
Yok üzerinde GTD1244MVZ var GTD1449VZ de kararlıyım öneriniz için teşekkürler.

bahsettiğiniz 1449 hangi araçtan çıkıyor? kodu vs varmı?

Mehmetmert
06-01-2017, 13:40
bahsettiğiniz 1449 hangi araçtan çıkıyor? kodu vs varmı?

2.0 gtd golf 7 184hp

Umut melek
06-01-2017, 13:58
acaba benim araçtaki gtb1446vz vnt olan turbo olabilir mi uyumluluğu varmı acaba alternatifler olarak degerlendirebilirsek

Ersincelebi
06-01-2017, 14:03
Evet öyle olacaktı (:

Fiziksel olarak da mevcut sistemine %100 uyum sağlar. Gerçi EGR yi kapatman senin için çok faydalı olur. Montaj esnasında portları kapatılabilir.

Egr iptal zaten araçta downpipe var.

c@n77
06-01-2017, 14:05
Ersin selam, biliyorsun ben aynı işlemi yaptırdım... Yaklaşık 10K km oldu sorunsuz kullanıyorum... Gerçekten çok büyük zevk alacaksın, arabanın kaderi değişiyor..

Benim işlemlerin hepsini Paşaoğlu yaptı, telefon da söylemiştim zaten.. Bu konu da baya tecrübe edindiler, zaten ihtiyaçları yok ama yine de ilk olmayacaksın...

Sıra ile benim aracıma yapıalanlar..
- Büyük turbo
- DP
- Komple Krom egsoz (Orta da susturucu var)
- ST Yay & Amortisör Takımı
- KW Viraj denge çubukları
- 10 mm spacer (ön & arka)

Tum bu işlemler Paşaoğlu'n da yapıldı... Bekir ve ekibine teşekkürler emekleri için...

Şimdiden kolay gelsin... İşlem bitince arabana bir daha aşık olacaksın...

oss
06-01-2017, 14:08
bahsettiğiniz 1449 hangi araçtan çıkıyor? kodu vs varmı?

2.0 tdi 184 cuna kodlu motordan 04l253010H olması lazım

Ersincelebi
06-01-2017, 14:11
Ersin selam, biliyorsun ben aynı işlemi yaptırdım... Yaklaşık 10K km oldu sorunsuz kullanıyorum... Gerçekten çok büyük zevk alacaksın, arabanın kaderi değişiyor..

Benim işlemlerin hepsini Paşaoğlu yaptı, telefon da söylemiştim zaten.. Bu konu da baya tecrübe edindiler, zaten ihtiyaçları yok ama yine de ilk olmayacaksın...

Sıra ile benim aracıma yapıalanlar..
- Büyük turbo
- DP
- Komple Krom egsoz (Orta da susturucu var)
- ST Yay & Amortisör Takımı
- KW Viraj denge çubukları
- 10 mm spacer (ön & arka)

Tum bu işlemler Paşaoğlu'n da yapıldı... Bekir ve ekibine teşekkürler emekleri için...

Şimdiden kolay gelsin... İşlem bitince arabana bir daha aşık olacaksın...

Eyvallah Can abim allah senden razı olsun çok kahrımı çektin çekiyorsun. :) hedefimdeki iyileştirmelerin hepsi senin aracında mevcut. inşallah en kısa zamanda benim aslanıda o seviyeye getirebilim.

Ersincelebi
06-01-2017, 14:13
bahsettiğiniz 1449 hangi araçtan çıkıyor? kodu vs varmı?

https://s28.postimg.org/mfrh53efh/turbocode.png

oss
06-01-2017, 14:15
bu arada güncel çekelim biraz bilmeyende yazmış clh ın egr si ile cay ın egr si tamamen farklı clh da turboya verilirken cayda manifolda veriliyor. clh ın egr si kompakt ve pratik bir şekilde takılmış söküldükten sonra turboda bir yerin kapatılması gerekiyor çünkü turboya bi egr den bide hava filtresinden giriş oluyor . gelelim 5 . deliğe manifoldları cuna motora göre dizaynlanmış cuna motorda iki tane egr var biri direk aftercoolera yollarken diğeri clh daki gibi turboya gönderiyor. bu yüzden manifolddaki 5 . delik kaaptılır iat dede bir nebze düşme olacak partsbase.org bozulmasaydı daha çok bilgi edinecektik 2.0 motor convert edilmesini bile anlatabiliriz yeterli bilgiye sahip insanlar var burda

oss
06-01-2017, 14:21
acaba benim araçtaki gtb1446vz vnt olan turbo olabilir mi uyumluluğu varmı acaba alternatifler olarak degerlendirebilirsek

kardeşim 1449 a alternatif olarak pek yok kendisi turbin compresor oranı yüksek turbo belki ilerde garret 1249 veya 1252 çıkarır ozaman bunlar olabilir ayreten 1446 nın vntsi ile uyum sağlamaz uyarlarsın bi şekilde 1449 da hiç bir şeyini değiştirmene gerek yok

Ersincelebi
06-01-2017, 14:35
bu arada güncel çekelim biraz bilmeyende yazmış clh ın egr si ile cay ın egr si tamamen farklı clh da turboya verilirken cayda manifolda veriliyor. clh ın egr si kompakt ve pratik bir şekilde takılmış söküldükten sonra turboda bir yerin kapatılması gerekiyor çünkü turboya bi egr den bide hava filtresinden giriş oluyor . gelelim 5 . deliğe manifoldları cuna motora göre dizaynlanmış cuna motorda iki tane egr var biri direk aftercoolera yollarken diğeri clh daki gibi turboya gönderiyor. bu yüzden manifolddaki 5 . delik kaaptılır iat dede bir nebze düşme olacak partsbase.org bozulmasaydı daha çok bilgi edinecektik 2.0 motor convert edilmesini bile anlatabiliriz yeterli bilgiye sahip insanlar var burda

yorumlarınız için çok teşekkür ederim konuya çok hakim olmadığım için tam anlayamadım bize düşen kısım ne burda almam yada yaptırmam gereken bağlantı parçası vb. ihtiyaç varmıdır?

oss
06-01-2017, 14:48
yorumlarınız için çok teşekkür ederim konuya çok hakim olmadığım için tam anlayamadım bize düşen kısım ne burda almam yada yaptırmam gereken bağlantı parçası vb. ihtiyaç varmıdır?

http://i.hizliresim.com/pX24Rm.jpg (http://hizliresim.com/pX24Rm) işaretlediğim kısımı contaya taşmıyacak gelmiyecek şekilde kapatmanız burdan egzoz gazı aftercoolera gidiyor lakin bizimkilerin önü kapalı iat yi yükseltmekten başka bir şey yaptığı yok

Sadık Özyer
06-01-2017, 17:46
Ne yaptınız bir karara vardınız mı ?

Ersincelebi
06-01-2017, 18:37
Ne yaptınız bir karara vardınız mı ?

Hangi konuda?

c@n77
06-01-2017, 19:13
Eyvallah Can abim allah senden razı olsun çok kahrımı çektin çekiyorsun. :) hedefimdeki iyileştirmelerin hepsi senin aracında mevcut. inşallah en kısa zamanda benim aslanıda o seviyeye getirebilim.

Ne demek her zaman... yardimci olabiliyorsam ne mutlu bana... insallah en kisa surede senin arac ta bu seviyelere ve hatta insallah daha iyi seviyelere gelir...

Ersincelebi
08-01-2017, 01:10
Ne demek her zaman... yardimci olabiliyorsam ne mutlu bana... insallah en kisa surede senin arac ta bu seviyelere ve hatta insallah daha iyi seviyelere gelir...

Eyvallah can abim Allahım gönlümüze göre versin. Kazasız belasız inşallah.

oss
09-01-2017, 14:38
http://pics3.tdiclub.com/data/517/820433_EA288.pdf egr enjektör dpf ayrıntı değil ama nasıl çalıştığını algoritması nedir diye merak edenler için

Ersincelebi
10-01-2017, 10:19
http://pics3.tdiclub.com/data/517/820433_EA288.pdf egr enjektör dpf ayrıntı değil ama nasıl çalıştığını algoritması nedir diye merak edenler için

Döküman için teşekkürler çok yararlı bir döküman.

Ersincelebi
14-01-2017, 21:31
@ozan gülle arkadaşımızın yardımları sayesinde turbo elime ulaştı.kendisine tekrar çok teşekkür ederim.

https://s30.postimg.org/8y9bqsk3l/turbokodu.png
https://s29.postimg.org/jdsnggl9z/IMG_20170111_WA0038.jpg


@Umut melek kardeşim ile birlikte Mekanik montaj için Tekinsupap ziyaret edildi sağ olsun Fehmi abi benimle ilgilendi her soruma cevap vermeye çalıştı.

https://s23.postimg.org/xxlc4pg6z/IMG_20170114_WA0012.jpg

Araba şu an tam 34.000km de zaten 37500 kmde ara bakım yaptırmayı istiyordum ( yağ, yağ filtresi ve polen filtresi değişimi ) turbo montajını da bu arada yaptırmaya karar verdim.

yyfidan
14-01-2017, 23:13
Bence herşeyden önce yazılımda MGRemaps farkını yaşayın. Sonrası zaten gelecek bence

63owen63
30-01-2017, 13:55
Yürüyenden kilo atmak adına audi 15 oem düşünebilirsin, 5.112 olarak da mevcut çok yaygın olmasa da. Can abinin mk3 ile denemiştim, bitince tam denemek isterim :)

Ersincelebi
31-01-2017, 12:33
Yürüyenden kilo atmak adına audi 15 oem düşünebilirsin, 5.112 olarak da mevcut çok yaygın olmasa da. Can abinin mk3 ile denemiştim, bitince tam denemek isterim :)

kış için belki düşünülebilir evet ama yazın 17lerimi kullanmak istiyorum. Önerin için çok teşekkür ederim.

cankose
31-01-2017, 14:50
turbo sonrası dyno verilerinizi merakla bekliyorum.

Ersincelebi
31-01-2017, 23:14
Yağ ve motor temizleyicisinde liqui moly tercih ettik Bosch yağ filtremizle birlikte elimize ulaştı sıra montaja geldi :)

https://s20.postimg.org/m5hyoqh3d/20170131_161649.jpg (https://postimg.org/image/m5hyoqh3d/)

https://s20.postimg.org/4thm3anm1/20170131_190041.jpg (https://postimg.org/image/4thm3anm1/)

Ersincelebi
31-01-2017, 23:15
turbo sonrası dyno verilerinizi merakla bekliyorum.

bende aynı şekilde merak ediyorum. kesinlikle öncesi ve sonrası dyno verilerini paylaşacağım inşallah.

oss
05-02-2017, 22:40
15 ve 16 5x112 mercedes jantları var hafif olarak

Ersincelebi
13-02-2017, 21:43
Turbomuzun montajını yaptık bir kaç fotoğraf paylaşmak istiyorum. Fehmi abi ve Batuya yardımları için çok teşekkür ederim. Bolton montaj oldu istediğim gibi içime sindi.
Şu an yazılımımız güncellenmedi eski yazılımla devam ediyorum şu ana kadar 1.5bar peak 1.4bar cont gördüm gayet keyifli günlük kullanımda yeterli bir setup oldu. yazılım güncellemesi yapıldıktan sonra dynoya çıkacağız verileri buradan paylaşacağım.

Ayrıca kenarda uzun zamandır duran FR Ön tampon ve beyaz sislerin montajını gerçekleştirdik :)

ileride aracıma yapmayı düşündüğüm modifikasyonlar sırasıyla.
Lastikleri Goodyear Eagle F1 Asym 3 ile değiştirmek
Viraj demirlerini değiştirmek
İzolasyon yapmak
Balata ve diskleri BREMBO yapmak
Bronz baskı balata
Aero arka tampon + Carbon Akropovic egzoz ucu
Stop karartma
Süspansiyonları değiştirmek


https://s20.postimg.org/fpwh29kwd/20170206_133450.jpg
https://s20.postimg.org/5efivv3t9/20170206_123926.jpg
https://s20.postimg.org/6ssdtgf7x/IMG_20170207_032138.jpg
https://s20.postimg.org/s3pxxpxcd/IMG_20170209_220822.jpg

Batum
13-02-2017, 23:07
istanbulda can abinin aracının turbo değişimi sorası (2.0 tdi)'la nasıl yürüdüğünü bildiğim ve gördükten sonra bu turbo doğru karar, hayırlı olsun.

coskunerdem
14-02-2017, 02:09
Merhabalar,

Konunuzu takip ediyordum uzun zamandır hayırlı olsun öncelikle kesme biçme olmadan takılması cok iyi olmuş biraz kullanımdan sonra yorumlarınızı paylaşırsanız cok sevinirim bende aynı projeyi düşünüyorum çünkü bolton direk dyno verileride en kısa sürede gelir inşallah elinize emeğinize sağlık maliyet konusunda ne gibi bütçe meydana geldi

Umut melek
14-02-2017, 07:12
Sag salim kazasız belasiz takıldı maşallah emegi olan desteği olan dostlardan allah razi olsun. Keyifle binilesi bir turbo bir arac oldu :)

Ersincelebi
14-02-2017, 08:26
Merhabalar,

Konunuzu takip ediyordum uzun zamandır hayırlı olsun öncelikle kesme biçme olmadan takılması cok iyi olmuş biraz kullanımdan sonra yorumlarınızı paylaşırsanız cok sevinirim bende aynı projeyi düşünüyorum çünkü bolton direk dyno verileride en kısa sürede gelir inşallah elinize emeğinize sağlık maliyet konusunda ne gibi bütçe meydana geldi

Turbonun bayideki fiyatları dolar ve euronun yükselmesi ile biraz pahalıya gelecektir ***** sitelerdeki satışlara bakmanızı öneririm.

https://s20.postimg.org/kdnr6bkel/WhatsApp_Image_2017_02_09_at_22_26_31.jpg
https://s20.postimg.org/b75gj1f65/WhatsApp_Image_2017_02_09_at_22_27_08.jpg

Batum
14-02-2017, 11:13
Turbonun bayideki fiyatları dolar ve euronun yükselmesi ile biraz pahalıya gelecektir ***** sitelerdeki satışlara bakmanızı öneririm.

https://s20.postimg.org/kdnr6bkel/WhatsApp_Image_2017_02_09_at_22_26_31.jpg
https://s20.postimg.org/b75gj1f65/WhatsApp_Image_2017_02_09_at_22_27_08.jpg

Bu sizin araca takılan turbo fiyat €uro fiyatı + kdv başka ne gerekiyor bundan sonra ?

Ersincelebi
15-02-2017, 11:01
Bu sizin araca takılan turbo fiyat €uro fiyatı + kdv başka ne gerekiyor bundan sonra ?

sadece montaj fiyatı usta ile anlaşmaya bağlı değişken ve ayrıca yazılım ücreti.

c@n77
15-02-2017, 18:25
Merhabalar,

Konunuzu takip ediyordum uzun zamandır hayırlı olsun öncelikle kesme biçme olmadan takılması cok iyi olmuş biraz kullanımdan sonra yorumlarınızı paylaşırsanız cok sevinirim bende aynı projeyi düşünüyorum çünkü bolton direk dyno verileride en kısa sürede gelir inşallah elinize emeğinize sağlık maliyet konusunda ne gibi bütçe meydana geldi

Selamlar ben yaklasik 10 aydir buyuk turbo ile kullaniyorum araci... km olarak 15 bin oldu diyebilirim... aracim dsg cok fazla acik degil basinc... su anki gucumuz 185 hp gibi... daha da acabiliriz ama kisin bitmesini bekliyoruz... 100-200 suresi ise kislik lastikler ile 21,6 sn, yazliklar ile 20,5 almistik gecen yaz.. su hali ile cok tatminkar oldugunu soyleyebilirim...

Bu hali ile bir kac araba ile de denedim, cok fazla deneme yapmiyorum ama yine de araci gormek lazim..

1.6 ecoboot focusu yaklasik 4-5 boy
1.6 170 lik bmw 320 yi yine 4-5 boy
190 lik yeni kasa 320d yi 2-3 boy
150 lik leon fr dsg yi (yazilim, egzos vs 190 hp gibi) 2 boy

Geciyor...

Umarim biraz bilgi vermistir.. iyi gunler...

Ersincelebi
28-02-2017, 22:21
1.5 cont olan yazılımımızı dyno ya soktuk aldığımız sonucu paylaşmak istedim. şimdi ki hedefimiz egzozu düz boru yapmak sona spor susturucu eklemek turbo basıncını 1.8 peak 1.6 cont ayarlamak dyno verilerini gene buradan paylaşacağım.

DYNO VAMAG MARKA

https://s20.postimg.org/k8mdwlerx/dyno2.jpg
https://s20.postimg.org/hburikjkd/DYNO.png
https://s20.postimg.org/hd4pbzle5/dyno1.png

Ersincelebi
01-03-2017, 08:57
Buda aracı aldığımda ekspertizdeki dyno verileri az önce yedekleri düzenlerken buldum.

https://s20.postimg.org/pvelzp8ul/IMG_20151028_WA0008.jpg

individual
07-03-2017, 15:33
maşallah nazar değmesin.aracın videosu gelicekmi ?

Ersincelebi
09-03-2017, 08:22
maşallah nazar değmesin.aracın videosu gelicekmi ?

iyi dileklerin için teşekkürler. yazılımsal olarak hazır olduğumuzda kesinlikle gelecek.

63owen63
09-03-2017, 09:51
1449dan 157hp ? yanlıs mı anladım

Ersincelebi
09-03-2017, 20:28
1449dan 157hp ? yanlıs mı anladım

Basınç açmadık şu an için 1.6 peak 1.5 Cont
2.0 peak 1.8cont düşünüyoruz.


https://www.youtube.com/watch?v=ljH0YgmLMwo

oss
12-03-2017, 10:45
çok güzel olmuş daha da artacaktır inşallah

oss
12-03-2017, 10:47
1449dan 157hp ? yanlıs mı anladım

sade turbo değişimiyle çok güzel değer yazılım açıldığında daha da alınır

63owen63
27-03-2017, 15:59
Anladım, basınç açınca bir iat testi de yapmanızı öneririm, ne derece başarılı soğutması var merak ediyorum oem olarak.

Ersincelebi
29-03-2017, 16:44
Anladım, basınç açınca bir iat testi de yapmanızı öneririm, ne derece başarılı soğutması var merak ediyorum oem olarak.


geçen gün vagcom kablosu ile bir log aldım ama amotörce manisa izmir arası hafif gazlamalı böyle bir sonuçla karşılaştım ne kadar doğru aldım bilmiyorum fakat durum alttaki gibi bu arada konuya olan ilginize teşekkürler.


https://s20.postimg.org/752jz24cr/LOG_EGRI.jpg


https://s20.postimg.org/752jz24cr/LOG_EGRI.jpg

Paradox
20-04-2017, 10:34
Tebrikler hocam güzel çalışma

academian97
11-09-2017, 00:38
Turbo araştırırken denk geldi konu, son durum nedir acep?
2012 CAYL Passatıma gtd1449 bolt-on şeklinde olur mu acaba? Ersincelebi

Ersincelebi
21-09-2017, 14:48
Turbo araştırırken denk geldi konu, son durum nedir acep?
2012 CAYL Passatıma gtd1449 bolt-on şeklinde olur mu acaba? Ersincelebi

son durumu çok yakında paylaşacağım.(Detaylı olarak!) bazı yazılım/yazılımcı problemleri yaşadım fakat şu an neredeyse sona ulaştık.

sizin sorunuza gelirsek büyük olasılıkla bu turbo manifoldu sizin motorunuza uymaz fakat CAYL ilk defa duydum (Çokta bilgili değilim)CAYA ve CAYB için bir çok yazılım firmasında baya çalışmalar yapıldı araçlar yürütüldü. forumda arama yaparsanız belki başka bir konuda bişiler çıkabilir.

CVK
21-09-2017, 15:31
Turbo araştırırken denk geldi konu, son durum nedir acep?
2012 CAYL Passatıma gtd1449 bolt-on şeklinde olur mu acaba? Ersincelebi

Motor büyük ihtimal cayc dir. Zaten hepsi aynı. O gördüğünüz motor numarası. Turboya bakın garrett ise olur diye düşünüyorum. Borgwarner ise işlem gerekiyor.

Edit : sizin motora daha önce büyük turbo takanlar gtc1549 taktılar sanırım, gtd serisi farklı olabilir

ottoman32
21-09-2017, 18:31
benimde cayv bakıyorum bened 1449 a ama bazıları 1549 diyor karar fakirliği içindeyim :)

Mehmetmert
21-09-2017, 18:36
Hayirli olsun sona geldiyseniz :) Setup kardesi olarak sevindim , kim yazdi su anda

c@n77
22-09-2017, 09:46
son durumu çok yakında paylaşacağım.(Detaylı olarak!) bazı yazılım/yazılımcı problemleri yaşadım fakat şu an neredeyse sona ulaştık.

sizin sorunuza gelirsek büyük olasılıkla bu turbo manifoldu sizin motorunuza uymaz fakat CAYL ilk defa duydum (Çokta bilgili değilim)CAYA ve CAYB için bir çok yazılım firmasında baya çalışmalar yapıldı araçlar yürütüldü. forumda arama yaparsanız belki başka bir konuda bişiler çıkabilir.

Ersin valla senden çok ben sabırsızlık ile bekliyorum... :)

Ersincelebi
22-09-2017, 11:49
Hayirli olsun sona geldiyseniz :) Setup kardesi olarak sevindim , kim yazdi su anda

Ege Turbo ile başladığımız yolculuğa DR. ECU ile devam edip Serdak ANIK/Racewerks ile son noktayı koyduk.

Ersincelebi
22-09-2017, 12:13
Ersin valla senden çok ben sabırsızlık ile bekliyorum... :)

Bu araç ve setup işinin içine girince bir çok insanla tanışma konuşma fırsatı elde ettim ama inan forumda senin ve bir kaç arkadaş ( FET Ferhat oss Melih Umut melek ve ozan gülle) dışında pek yardımcı olan olmadı. Allah sizlerden razı olsun.

oss
22-09-2017, 12:24
Hiç bir şey yapmadım daha. elimden bu kadar geldi rica ederim.Allah senden de razı olsun abi

FET
24-09-2017, 20:54
Bu araç ve setup işinin içine girince bir çok insanla tanışma konuşma fırsatı elde ettim ama inan forumda senin ve bir kaç arkadaş ( FET Ferhat oss Melih Umut melek ve ozan gülle) dışında pek yardımcı olan olmadı. Allah sizlerden razı olsun.

Adam gibi adam :)
Zamanında bende o yollardan geçtim ve seni en iyi anlayanlardanım. Çorba da tuzumuz olduysa ne mutlu bize :)
Kazasız, belasız, sıkıntısız, keyifle kullan inşallah...

academian97
24-09-2017, 22:45
son durumu çok yakında paylaşacağım.(Detaylı olarak!) bazı yazılım/yazılımcı problemleri yaşadım fakat şu an neredeyse sona ulaştık.

sizin sorunuza gelirsek büyük olasılıkla bu turbo manifoldu sizin motorunuza uymaz fakat CAYL ilk defa duydum (Çokta bilgili değilim)CAYA ve CAYB için bir çok yazılım firmasında baya çalışmalar yapıldı araçlar yürütüldü. forumda arama yaparsanız belki başka bir konuda bişiler çıkabilir.

Sabırla bekliyorum sonucu.
Motor numaram CAYL12345 şeklinde olduğu için CAYL dedim, sonuçta hepsi CAY galiba.


Motor büyük ihtimal cayc dir. Zaten hepsi aynı. O gördüğünüz motor numarası. Turboya bakın garrett ise olur diye düşünüyorum. Borgwarner ise işlem gerekiyor.

Edit : sizin motora daha önce büyük turbo takanlar gtc1549 taktılar sanırım, gtd serisi farklı olabilir

Turbom Garrett, ben iyi bi araştırıyım.
Yurtdışından 400€ gibi bir rakama getirtecek gibiyim bu arada, Ersin sen kaça almıştın?


Ersin valla senden çok ben sabırsızlık ile bekliyorum... :)

Üstad sen ne dersin?

FET
25-09-2017, 07:11
academian97 Abi selamlar, nasılsın?
Senin ilacın GTC1549VZ burada en son aldığımda 2000 TL civarıydı. Yurt dışında daha uyguna bulma şansın olabilir.
Bu turbo ile güvenli şekilde 180 hp güçler mümkün. EGR ve DPF iptal etmeden kullanabilirsin.

Ersincelebi
25-09-2017, 08:53
academian97 GTC1549VZ'i tahminimce FET 'in dediği gibi 2000tl civarı bulabilirsin.
ben yurtdışından gelme 1400TL aldım.

Umut melek
26-09-2017, 16:09
Ersin abi her zaman konu ne olursa olsun biliyorsun elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım lafı olmaz. Sen mutlu huzurlu bindikten sonra sorun yok ama firması b firması hiç fark etmez Allah kaza bela nazar vermesin önemli olan bu.

academian97
27-09-2017, 22:48
academian97 Abi selamlar, nasılsın?
Senin ilacın GTC1549VZ burada en son aldığımda 2000 TL civarıydı. Yurt dışında daha uyguna bulma şansın olabilir.
Bu turbo ile güvenli şekilde 180 hp güçler mümkün. EGR ve DPF iptal etmeden kullanabilirsin.

Merhaba Ferhat, aynen devam bro, sen de iyisin inş? Macar işi nooldu?

Yahu ben hep GTD1449VZ baktım, demek GTC... imiş lazım olan.

Peki bronz baskı balata ile ilgili bir soru soracağım eğer bilen varsa; kalkışlarda aracın OEM baskı balatasından farkı (konfor açısından) yoktur değil mi? Maksat dayanıklılık vs vs değil mi?
Bir de hangi marka yaygın, hangisine ve nereye bakmalıyım?
(Sorularımla bunaltacam milleti galiba)

dqn
27-09-2017, 23:36
Merhaba Ferhat, aynen devam bro, sen de iyisin inş? Macar işi nooldu?

Yahu ben hep GTD1449VZ baktım, demek GTC... imiş lazım olan.

Peki bronz baskı balata ile ilgili bir soru soracağım eğer bilen varsa; kalkışlarda aracın OEM baskı balatasından farkı (konfor açısından) yoktur değil mi? Maksat dayanıklılık vs vs değil mi?
Bir de hangi marka yaygın, hangisine ve nereye bakmalıyım?
(Sorularımla bunaltacam milleti galiba)

Bronz baskilar cok konforsuz hatta dur kalk trafikte zulum oluyor diye biliyorum. İyi arastirin zulum olmasin sonra.

levent
28-09-2017, 01:21
Merhaba Ferhat, aynen devam bro, sen de iyisin inş? Macar işi nooldu?

Yahu ben hep GTD1449VZ baktım, demek GTC... imiş lazım olan.

Peki bronz baskı balata ile ilgili bir soru soracağım eğer bilen varsa; kalkışlarda aracın OEM baskı balatasından farkı (konfor açısından) yoktur değil mi? Maksat dayanıklılık vs vs değil mi?
Bir de hangi marka yaygın, hangisine ve nereye bakmalıyım?
(Sorularımla bunaltacam milleti galiba)

GTD1449 daha yeni nesil GTC1549 a göre. CAY motora montaj yaparken de yağ hortumu operasyonu hariç bolt-on uygulanabiliyor. Ben olsam yeni nesilden devam ederim

FET
28-09-2017, 21:59
Merhaba Ferhat, aynen devam bro, sen de iyisin inş? Macar işi nooldu?

Yahu ben hep GTD1449VZ baktım, demek GTC... imiş lazım olan.

Peki bronz baskı balata ile ilgili bir soru soracağım eğer bilen varsa; kalkışlarda aracın OEM baskı balatasından farkı (konfor açısından) yoktur değil mi? Maksat dayanıklılık vs vs değil mi?
Bir de hangi marka yaygın, hangisine ve nereye bakmalıyım?
(Sorularımla bunaltacam milleti galiba)

Abi döndük vatana alışamadım oralara :) ama Hüseyin Hoca çok yardımcı oldu sağolsun :)
Abi bronza falan hiç gerek yok aman diyeyim elletme sakın oem den devam :)
Bronz; oem e göre tabi ki daha uzun ömürlü olur fakat senin araç için gerekli olmaz be abim

Aranel Ciryatan
29-09-2017, 10:03
Aracima gtd1244vz vnt arastirirken bu konuyu gordum. Aracimda td02 turbo var 1.6 hdi bu bahsettiginiz gtd1449vz tadilatsiz 1244vz gibi uyuyor mu biliyor musunuz?

academian97
29-09-2017, 22:54
Abi döndük vatana alışamadım oralara :) ama Hüseyin Hoca çok yardımcı oldu sağolsun :)
Abi bronza falan hiç gerek yok aman diyeyim elletme sakın oem den devam :)
Bronz; oem e göre tabi ki daha uzun ömürlü olur fakat senin araç için gerekli olmaz be abim

Anladım adamım.

Oralar herkesin alışabileceği yerler değil. Ama alıştınmıydı bir daha bırakamazsın; ah yalan dünya...

mrh77
18-10-2017, 14:33
hayırlı olsun proje öncelike.
bu projeyle ilgili benimde bir kaç sorum var. aracım leon 1.6tdi dsg 110. bu bahsettiğiniz işlemler ile ilgili olarak dsg için herhangi bir müdahale gerekli mi? şuan ki genel durum nedir? birde 180-190 arası için gerekli işlemler ve maliyet için kabaca bir rakam söyleyebilirmisiniz?

Ersincelebi
03-12-2017, 21:20
hayırlı olsun proje öncelike.
bu projeyle ilgili benimde bir kaç sorum var. aracım leon 1.6tdi dsg 110. bu bahsettiğiniz işlemler ile ilgili olarak dsg için herhangi bir müdahale gerekli mi? şuan ki genel durum nedir? birde 180-190 arası için gerekli işlemler ve maliyet için kabaca bir rakam söyleyebilirmisiniz?

bu projenin 5-10 bin TL maliyeti var çalıştığın garaja göre fiyat farklılık gösterebilir. benim aracım Manuel fakat dsg ile çok daha üstünde güçlerde kullanıp sorun yaşamayan çevremde insanlar var fakat garanti vermek imkansız DSG patlamaya hazır bir bomba gibi.

turbo_46
15-02-2018, 00:03
2011 1.6tdi cay kodlu motora hangisini öneriyorsunuz veya bu yağ hortumu uzunum geliyor kısıma geliyor ne oluyor orasını anlamış değilim :)

abayhan
08-03-2018, 11:51
2012 leon a cay motor yeni nesil GTD1449 mu GTC1549 mu tavsiye ediliyor konuştuğum birkaç turbocu 1549 tavsiye etti ( elinde olduğu için mi bilemiyorum).İkiside yağ borusu revizyonuyla uygulanabiliyor diye biliyorum.1549 un kodu 03l253010F 1449 un kodunu bilen var mı?
190-200 hp için enjektöre ve cooler ihtiyaç var mı?Bizim cooler zaten 8 litre,polonun 4-45 litre olduğu için büyütüyorlar ama bizde gerek olmayacağını düşünüyorum konuştuğum 3 yazılımcıdan ikisi gerek yok biri cooler olmalı dedi kararsız kaldim.

ahmetogul
10-03-2018, 19:32
enjektör extra güç 200 hp üzeri için kullanabilirsiniz size kalmış bişey

abayhan
12-03-2018, 09:42
enjektör extra güç 200 hp üzeri için kullanabilirsiniz size kalmış bişey

Bende onu diyorum 200 HP yi orjinal enjektörler besleyebiliyorsa extra enjektore gerek yok

Ersincelebi
21-04-2019, 11:31
Konuya bayadır güncelleme yapmıyorduk vakit bulmuşken projenin son durumunu paylaşmak istiyorum.

- 6 ileri Şanzıman swap yapıldı.
- Güçlendirilmiş Baskı ve Bronz balata yapıldı.
- Bosphorus Methanol kit eklendi.
- Turbo damper borusu genişletildi.
- Downpipe ve düz boru tekrar elden geçirildi.
- Polarfis Mqb montajı yapıldı.
- CNR Kule gergisi montajı yapıldı.


https://i.ibb.co/8z2874v/7.png

GTD1449VZ 2.0 TDI Turbo

https://i.ibb.co/8P5H3PK/gtd1449.png

Old 5 speed Transmission code

https://i.ibb.co/ZJngnz1/OLD-Trans.png

5 speed transmission gear ratio

https://i.ibb.co/fvZ7rxf/ICIZ9954.jpg

New 6 speed Transmission code

https://i.ibb.co/s9Yx0Y9/new-trans.png

6 speed transmission gear ratio

https://i.ibb.co/PwHH7PK/STLS7378.jpg

Bronze Clutch kit

https://i.ibb.co/zmbxNKc/3.png

2.5" Downpipe and full chrome pipes

https://i.ibb.co/CzqyFvZ/chrome.png

Kn Air Filter Box Type

https://i.ibb.co/80nKL04/kn.png

Bosphorus Methanol kit

https://i.ibb.co/j38YqFz/6.png

Turbo damper pipe with Methanol nozzle + safety valve

https://i.ibb.co/KyJQWwR/damper-pipe.png

Polarfis Mqb

https://i.ibb.co/Cbg570n/Ekran-Al-nt-s.png

Springs

https://i.ibb.co/0sQf76z/springs.png

Strut Bar

https://i.ibb.co/TwTs8Yv/8.png

Ersincelebi
21-04-2019, 11:33
Dyno Day

https://i.ibb.co/jG3YdRy/10.png

Dyno Result

https://i.ibb.co/f98GF0s/dyno.png


https://www.youtube.com/watch?v=WpaQsv8e-WM&feature=youtu.be

Ersincelebi
21-04-2019, 11:35
https://www.youtube.com/watch?v=pdWACkWhzN0&feature=youtu.be


P-gear 100-200 time result

https://i.ibb.co/spfyLhX/100-200.png

Ersincelebi
21-04-2019, 11:37
Roll Night TDI FR vs Polo GTI Watch Short Video


https://www.youtube.com/watch?v=BLeLB0HgUtM&feature=youtu.be

ahmet3425
02-06-2019, 14:37
benim aractaki turbo da gtd1449 vz yada jz tam okuyamiyorum, gtd28 yada 2060/2260vk tarzi turbolar dusunuyorum ilerisi icin, aracin uzerinden cikan turboyu degerlendirebilir miyim acaba ?

3rk4n
12-06-2019, 07:46
Hayırlı olsun proje cok güzel, baskıyı nerede yaptırdınız fiyat bilgisi ve en önemlisi oem'e göre kullanım nasıl sertlik ve kalkışlarda titreme durumu nedir ?

Ersincelebi
12-06-2019, 23:06
benim aractaki turbo da gtd1449 vz yada jz tam okuyamiyorum, gtd28 yada 2060/2260vk tarzi turbolar dusunuyorum ilerisi icin, aracin uzerinden cikan turboyu degerlendirebilir miyim acaba ?


mevcut turbonuzu hibrit yaptırabilirsiniz yada 2260/2265 olabilir nasılsa hacim 2.0 litre çok rahat güç alırsınız. şu an bir arkadaşımız manifold yaptırdı golf 7 2.0 tdi da 2265 deniyor.

https://i.ibb.co/Npw9JV5/Whats-App-Image-2019-05-13-at-23-56-04.jpg

Ersincelebi
12-06-2019, 23:10
Hayırlı olsun proje cok güzel, baskıyı nerede yaptırdınız fiyat bilgisi ve en önemlisi oem'e göre kullanım nasıl sertlik ve kalkışlarda titreme durumu nedir ?

Ankara Şahin Binboğa abimiz yaptı sağolsun çok ilgilendi. Oeme göre tabi ki biraz sert günlük kullanımda trafikte biraz zorlayabiliyor ilk zamanlar hafif titreme vardı fakat zamanla malzeme birbirine alıştı bende baskı balataya alıştım. Şu an titreme yok gibi bir şey. yoğun trafikte araç kullanıyorsanız güçlendirilmiş baskı organik balata öneririm organik balata yaptıran arkadaşlarımda oem tadı veriyor açıkçası.

RsSeko
04-07-2019, 09:27
Manifoldun flanşı biraz ince olmuş reis ısınınca kaçırma ihtimali yüksek 301 veya 306 malzemeden 10-15 mm su jetinde kesilirse ömürlük olur.Artı olarak kaynak işi bittikten sonra flanşın bloğa gelecek yüzeyi kesinlikle sıfıra sıfır olacak şekilde malzemenin taşlanıp yüzeyin eğikliğinin alınması gerekli kaynağın sıcağı ile malzeme eğiliyor bükülüyor.Aynı zamanda kaynak işi yapılırken flanşı önce sağlam bir zemine gerekli yerlerinden puntalamak şart ...

mertergec
04-08-2019, 14:58
Bende turbo büyütme düşüncesi içersindeyim.Leona 1549 takan göremedim sanki.Daha önce deneyen oldumu leon 1,6 tdi 1549 takan??

ahmet3425
04-08-2019, 15:06
Bu turbolarin hangisi daha iyi ?

1449 mu
1549 mu

+ - leri neler bilen var mi ?

Ersincelebi
01-03-2020, 03:53
Bu turbolarin hangisi daha iyi ?

1449 mu
1549 mu

+ - leri neler bilen var mi ?
Hemen hemen aynı turbolar ölçüleri altta yazdım.

GTD1449VZ
Kompresör pali (6+6 billet)
Ön 37mm
Dip 49mm
Eksoz pali (9 blades)
Ön 35.7mm
Dip 39.2mm

GTC1549VZ
Kompresör pali (6+6 billet)
Ön 36.2mm
Dip 49mm
Eksoz pali (9 blades)
Ön 37.60mm
Dip 41mm

Batum
06-03-2020, 14:02
hep düşündüğümüz ama yazılımdan öte gidemediğimiz 1.6 tdi... :)

konu birkaçsene oluyor.. daha varmı yeni birşeyler..

Ersincelebi
26-04-2020, 06:57
hep düşündüğümüz ama yazılımdan öte gidemediğimiz 1.6 tdi... :)

konu birkaçsene oluyor.. daha varmı yeni birşeyler..

Araç çok sevdiğim bir kardeşime Mersine satıldı alan arkadaş keyifle gazlıyor ve şu an setup güncelliyorlar. (yazılımsal ve donanımsal olarak) hedef 100-200 süresi 15 sn altı bitince buradan paylaşırım.

ofli
27-04-2020, 19:34
biz mersin olarak bukadar imkansızlıklarla biryerlere gelebildik 1449 mevzunda :) bakalım daha neler olacak

Ersincelebi
03-05-2020, 03:25
biz mersin olarak bukadar imkansızlıklarla biryerlere gelebildik 1449 mevzunda :) bakalım daha neler olacak

Güzel haberlerinizi bekliyoruz bro. Bakalım ben DSG ile ne kadar yol alıcam :)

ofli
03-05-2020, 11:46
kevlar yapılsa devam eder yoluna bene :)

Ersincelebi
03-05-2020, 23:58
kevlar yapılsa devam eder yoluna bene :)

Kavrama volan vites mekanizması yeni sıfırlandı. Kevlar için şu an erken duruma göre bakacağız artık.

BARR
04-05-2020, 09:13
Ersin merakla takip ediyorum DSG li 1449'unu :D

Bugraaa
04-05-2020, 09:22
bv40 turbo nasıldır varmı kullanan bilen ?

ofli
10-05-2020, 09:39
bv40 140 lık passsatlarda cıkar genelde 2.0 tdi turbosu ama golf7 platformuna pek olmaz cay motora takılabilir çok kolayca :)

mcemrek
21-12-2020, 00:51
Gece gece düştük yine konuya. Anca bakıyorum bir cesaret girişemedik

kiyanf
22-12-2020, 20:30
Gece gece düştük yine konuya. Anca bakıyorum bir cesaret girişemedik

Cesaretlik çok bir durum yok açıkçası. DPF'li / Downpipe ile Enjektörlü / Enjektörsüz araçlar yapıldı, Olanı olmayanı keşfedildi. Kendinize bir güç/süre hedefi koyup bu motorlarda bu işleri 1 kere değil defalarca yapmış firmalarla irtibata geçerseniz zaten işler kendiliğinden ilerler. Doğru ve sağlam parçalarla tabiiki.

mcemrek
23-12-2020, 11:54
Cesaretlik çok bir durum yok açıkçası. DPF'li / Downpipe ile Enjektörlü / Enjektörsüz araçlar yapıldı, Olanı olmayanı keşfedildi. Kendinize bir güç/süre hedefi koyup bu motorlarda bu işleri 1 kere değil defalarca yapmış firmalarla irtibata geçerseniz zaten işler kendiliğinden ilerler. Doğru ve sağlam parçalarla tabiiki.

araç dsg olunca virüs muhabbeti böyle gittikçe biraz cesaret istiyor gibi şuan ama nasip olursa bir kaç ay içinde girişeceğim gibi duruyor bu gidişle araç değiştirmek yerine mevcut olanı sevmenin yollarını arıyorum