Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kilitli Diferansiyel - Manevra Hakkında



207_TR
07-01-2017, 22:59
Arkadaşlar merhaba

Mercedes G Serisinde 3 diferansiyel var. Bu diferansiyelleri ayrı ayrı kilitleyebiliyorsunuz. Tabi sırayla.

İlk kilit orta

İkici kilit arka

Üçünü kilit ön.

Orta kilit devredeyken manevralar çok sorun olmuyor (zorlanma hissediliyor)

Ön ve arka devredeyken asfalt zeminde manevra yapılamaması öneriliyor.

Acaba neden zararı oluyor ?

Benim bildiğim aks-rot kollarına fazla yük bindiği için ?

Strich Acht
08-01-2017, 00:17
Dogru biliyorsunuz.
Asfaltta kilitlemenin bir anlami yok zaten.
Arazide bile engele takilinca veya takilinacagi kesin durumlarda kullanmak lazim.

300E
08-01-2017, 00:29
Doğru, ki Mercedes bu yüzden yıllar önce binek araçlarına hidrolik kilitli difransiyel koymuş. (ASD) Araç pati çekmeye başladığı zaman kilitler, normal yürümeye devam ettiği zaman kilit devre dışı kalır. Bunu anlamak içinde hız göstergesi içinde turuncu üçğen ışık var. Benim W124 300E aracımda mevcut.

207_TR
08-01-2017, 14:15
Doğru, ki Mercedes bu yüzden yıllar önce binek araçlarına hidrolik kilitli difransiyel koymuş. (ASD) Araç pati çekmeye başladığı zaman kilitler, normal yürümeye devam ettiği zaman kilit devre dışı kalır. Bunu anlamak içinde hız göstergesi içinde turuncu üçğen ışık var. Benim W124 300E aracımda mevcut.

G de sen kilitlemediğin sürece devreye girmiyor, ve sen kapatmayınca kapanmıyor.

levent
08-01-2017, 15:20
G de sen kilitlemediğin sürece devreye girmiyor, ve sen kapatmayınca kapanmıyor.

%100 e çok yakın kilitliyordur muhtemelen. O şekil olunca da sürekli ön / arka / 4 tekeri aynı sayıda tur yapmaya adapte ediyor sistem, dönüşlerde akslar katır kutur öter kaynaklı gibi.. Ki G serisi Mercedes'in hakkaten ağır arazi şartlarına uygun aracı, yükseltme kiti ve lastiği tak geçemeyeceğin yer sayılıdır.

W124 teki viscous lsd (hidrolik, MX5 lerde de var eskilerde) yada bildiğimiz bir çok mekanik lsd (megane rs vb) 1/3 oranı civarında kilitliyor max..

Mehmetmert
08-01-2017, 15:40
-Alttaki videonun 8sndeki gibi manevralarde iki tekerin döndüğü yol aynı değil.Dıştaki teker daha fazla yol dönüyor.Aynı zamanda aynı yolu alabilmeleri için dıştaki içetekinden daha hızlı dönmesi lazım. G Seriside %yüksek oranda kitliyorsa iki tekeri aynı hızda döndürmeye çalışıyor,dışarıdaki hızlı-içerideki daha yavaş dönemiyor kitlediği için araba çok kasıyor o yüzden en kabacası böyle
Car Tech 101: Limited-slip differentials explained - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=duLUwp11i5A)

https://www.youtube.com/watch?v=duLUwp11i5A

Uzunuda şu
Around The Corner (1937) How Differential Steering Works - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=yYAw79386WI)

https://www.youtube.com/watch?v=yYAw79386WI

levent
08-01-2017, 15:56
Mehmetmert

yazımın görsel anlatımı gibi olmuş :D