PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bagaja alınan akünün tesisatı iyileştirme



punto_multijet
09-01-2017, 10:14
Arkadaşlar merhaba,

Bravo hgt aracımda aküyü bagaja almıştım baya zaman oluyor. ***** son zamanlarda havalarda baya soğudu, daha önce yaşamadığım bazı sıkıntılar yaşıyorum.

Örnek olarak normal durumdayken ön taraftaki voltaj değeri ile direk aküden ölçtüğüm aynı ancak marşa basarken ön tarafta 9.x v lara kadar voltaj düşüyor ancak arkada aküde o sırada 11.5 civarı ölçüyorum. Bende bu sorunu düzeltmek adına gerekirse kutup başlarından akü kablosuna kadar iyileştirme yapacağım.

Daha önce aküyü bagaja alan arkadaşlar sanki aküyü yeni bagaja alacakmışım gibi tavsiyede bulunabilir misiniz? gerekirse tüm kablo vs sıfırlıcam

Kablo kesit? Akü kutup başları? Ön tarafta akü + dağıtım terminali gibi? marka model tavsiye alabilir miyim?

Maxi
09-01-2017, 10:18
burada en önemli konu kullanılan kablonun kalitesi ve kalınlığı
sendeki kablo nasıl birşey? birde eksi kutbu bağlantısı?

CenKeR
09-01-2017, 10:21
aküyü bagaja alırken ne işlemler yapıldı bende aracıma yapmak istiyorum takipteyim

punto_multijet
09-01-2017, 10:27
burada en önemli konu kullanılan kablonun kalitesi ve kalınlığı
sendeki kablo nasıl birşey? birde eksi kutbu bağlantısı?

Hakan abi şuanda o iş biraz karısık.

Daha önce kendim 2x2awg kablo çekmiştim, bu şekilde baya süre kullandım. ancak 1-2 elektrik işi vardı elektrikçi arkadaş bunlar iyi değil ben sana daha kaliteli tek kablo çekicem vs demişti ~ 2awg tek kablo var bagajdan ön tarafa. - kutupta aynı şekilde 2awg kablo ile bağlı en yakın yerden gövdeye. kalite olarak birşey diyemiyorum en son bir elektrikçi arkadaş değiştirmişti.

Şaunda üzerindekini komple sökü atabilirim. ondan üzerinde hiçbirşey yokmuş gibi düşünüp ona göre malzeme alıp montaj yapıcam. Yenisini misal 2x 1 awg veya 2x 2awg çekebilirim eğer gerekli ise

STP
09-01-2017, 10:30
ben olsam dırek 0 avg bakır kablo kullanırım ama pahalı olur bı nebze. kutup baslarınıda kabloya saglam pabuclarla montajlayıp lehımlemek en guzelı olur

punto_multijet
09-01-2017, 10:36
ben olsam dırek 0 avg bakır kablo kullanırım ama pahalı olur bı nebze. kutup baslarınıda kabloya saglam pabuclarla montajlayıp lehımlemek en guzelı olur

direk 0 geçiremem çünkü kablonun geçeceği yerden en fazla normalde 2awg çok zorlarsam 1 geçiyor. 2x2 veya 2x1 dememin maksadı oydu. tek 0 yerine 2x1 veya 2x2 geçirsem sorun olur mu? kablonun biri aracın sağından biri solundan dolanacak önde tekrar birleşecek şekilde ya da çok kasarsam 3x2 mesela?

kelalper
09-01-2017, 10:42
aküde ölçtüğün değer marşa bastığın sıradaki değer mi? Akü yük altındayken voltaj düşer. Yük altında 11.5 volt eski bir akü için çok çok iyi bir değer. Eğer marşa bastığın sıradaysa o zaman kablo tesisatında oksidasyona bağlı olarak değer kaybın var. Kabloyu değiştireceksin. Kabloyuda nem vs den uzak bi yerden geçireceksin. Kapı kenarı yerine orta konsoldan arkaya taşı.

Maxi
09-01-2017, 10:47
eğer 2 kablo ile artıyı getirebilirsen iletkenliğin 2 katı artar çok faydası olur.
fakat dediğim gibi kablonun kaliteside çok önemli, aynı etkiyi kaliteli bir kablo ilede alabilirsin pek tabi.

asıl benim bu konuda bir çalışmam olacak ama biraz havalar düzelsin diye bekliyorum
yoksa akü kutum + artı kablom + süprizim bagajda bekliyor ne zamandır :)

STP
09-01-2017, 10:49
direk 0 geçiremem çünkü kablonun geçeceği yerden en fazla normalde 2awg çok zorlarsam 1 geçiyor. 2x2 veya 2x1 dememin maksadı oydu. tek 0 yerine 2x1 veya 2x2 geçirsem sorun olur mu? kablonun biri aracın sağından biri solundan dolanacak önde tekrar birleşecek şekilde ya da çok kasarsam 3x2 mesela?

ıkıye bolunmus hlde de olur problem olmaz, baglantılar mutlaka lehımlı ve saglam olmalı ayrıca kablo mumkun mertebe bakır olucak

punto_multijet
09-01-2017, 11:05
aküde ölçtüğün değer marşa bastığın sıradaki değer mi? Akü yük altındayken voltaj düşer. Yük altında 11.5 volt eski bir akü için çok çok iyi bir değer. Eğer marşa bastığın sıradaysa o zaman kablo tesisatında oksidasyona bağlı olarak değer kaybın var. Kabloyu değiştireceksin. Kabloyuda nem vs den uzak bi yerden geçireceksin. Kapı kenarı yerine orta konsoldan arkaya taşı.

buarada akü yeniledim. 11.5 marşa basarken aküde ölçtüğüm değer doğrudur.

Orta konsol açıkcası hiç aklıma gelmemişti. o şekilde de bakayım.



ıkıye bolunmus hlde de olur problem olmaz, baglantılar mutlaka lehımlı ve saglam olmalı ayrıca kablo mumkun mertebe bakır olucak

tmmdır. sağolasın.


peki kablo ok çözdük. Kablo dağıtım için terminal nasıl birşey kullanayım peki? stinger vs onlarda olan kablo dağıtım malzemeleri ile mi yoksa endüstriyel bakır busbar mı kullanayım?

cyclonee16
09-01-2017, 11:06
Sanayi tipi bakır 25mm veya 50mm kablo kullanabilrsiniz. Saf bakır olması markası vs. daha önemli bir konu. Bir çok müzik sistemimde bu tarz sanayi tipi bakır kablo kullanmıştım

punto_multijet
09-01-2017, 11:34
eğer 2 kablo ile artıyı getirebilirsen iletkenliğin 2 katı artar çok faydası olur.
fakat dediğim gibi kablonun kaliteside çok önemli, aynı etkiyi kaliteli bir kablo ilede alabilirsin pek tabi.

asıl benim bu konuda bir çalışmam olacak ama biraz havalar düzelsin diye bekliyorum
yoksa akü kutum + artı kablom + süprizim bagajda bekliyor ne zamandır :)

süpriz derken? :D

Yigit-Y
09-01-2017, 11:42
Akü arkaya geçecekse 0 awg şart

Daha önce iki aracıma yaptırdım özellikle 100 lük akü takacaksanız kesinlikle 0 awg

Bu işi daha önce yapmış birisine yaptırın

Saçma sapan işçilik aracı yanmasına kadar gider

punto_multijet
09-01-2017, 14:33
Akü arkaya geçecekse 0 awg şart

Daha önce iki aracıma yaptırdım özellikle 100 lük akü takacaksanız kesinlikle 0 awg

Bu işi daha önce yapmış birisine yaptırın

Saçma sapan işçilik aracı yanmasına kadar gider

ön kısımda kablo dağıtımı için ne kullandınız? Arkadan 0 ile geldik diyelim ön taraftaki dağıtım bloğu işini nasıl çözdünüz?

Drive Fast
09-01-2017, 14:36
aküyü arkaya amacı nedir bmw de de arkada bildiğim kadarıyla ne faydası oluyor

Yigit-Y
09-01-2017, 14:48
ön kısımda kablo dağıtımı için ne kullandınız? Arkadan 0 ile geldik diyelim ön taraftaki dağıtım bloğu işini nasıl çözdünüz?

Ön tarafta akü artısına ek yapıp arkaya taşınıyorsun aküye giden kabloları uzatıyorsun

Araya birde sağlam bir sigorta koyuluyor her ihtimale karşı

http://toyotaci.com/forum/akue-bagaja-al-nd-t8477.html?

Bu arkadaşın yaptığı gibi kablo 0 awg yapsaydı keşke dedim

Fotolardan az bir şey anlaşılıyor

Akü neden arkaya taşınır hava fitresi olsun
araçlarda ağırlığı dağıtmak içinde taşınır

Schumi
09-01-2017, 22:04
0 AWG kablo ile hem artı hem eski kablo çekip aküyü bagaja almıştım 5-6 sene önce. Halen daha sorunsuz. Kışında tek marşta çalışırdı araba.

mhuratboz
09-01-2017, 22:23
Kablo Çok Önemli Daha Önce Ses Sisteminde Sıkıntısını Yaşadım.Kesinlikle 0 Awg 100%100 Bakır Olsun.Piyasada Bakır Deyipte İçinde Gene Alüminyum Karışım Olanlara Dikkat Ediniz.Benim Kullandığım Şu Şekildeydi.Yan Keski İle Bile 6-7 Kerede Anca Kesilebiliyordu.
http://i67.tinypic.com/v4pkzb.jpg

tunerviper
09-01-2017, 22:54
ben bagaja alırken 50mm kaynak kablosu kullandım. Ses sistemi kablolarına göre daha ucuz ve bakır garantili. şu ana kadar hiç bir sıkıntı yaşatmadı.

Y.Emre
09-01-2017, 23:52
Birşey sorucam. Bu kabloları araç içerisinden mi geçiriyorsunuz alttan mı? Araç içindense potluk yapmıyormu?

Yigit-Y
10-01-2017, 00:10
Birşey sorucam. Bu kabloları araç içerisinden mi geçiriyorsunuz alttan mı? Araç içindense potluk yapmıyormu?

Araç içinden geçiyor

Dediğim gibi iyi bir tesisatçı

Daha önce bu işlemi yapmış birisi yaparsa orjinal gibi olur

Dışarda gitmesi sakıncalı kedisi faresi kemirme ihtimali bir yere çarpma sürtme ihtimalleri çok fazla

Arka stop grubuna giden kablo koridoru vardır aracın

Tesisatçı onu ayarlar yani

Yigit-Y
10-01-2017, 00:12
Kablo Çok Önemli Daha Önce Ses Sisteminde Sıkıntısını Yaşadım.Kesinlikle 0 Awg 100%100 Bakır Olsun.Piyasada Bakır Deyipte İçinde Gene Alüminyum Karışım Olanlara Dikkat Ediniz.Benim Kullandığım Şu Şekildeydi.Yan Keski İle Bile 6-7 Kerede Anca Kesilebiliyordu.
http://i67.tinypic.com/v4pkzb.jpg

Bende araca yaptırdığım sene

Kalandan fazla kablodan takviye kablosu yapmıştık

Acayip iyi olmuştu

Piyasada satılanlar ince olduğundan hemen ısınıyorlardı