Orijinalini görmek için tıklayınız : yüksek km mi , hasar kaydı mı?
Ahmet Saraçoğlu
10-01-2017, 19:03
Şantiye işleri bittip kafa rahatlayınca işsizlik hat safhaya ulaştı.Bi soru soriym forum ahalisine , düşüncelerizi aliym.Önyargı analizi yapıcam...
Aynı temizlikte iki araçtan;
Biri km olarak çok yüksek ama hasarsız boyasız(yada az denecek seviyede)
Diğeri düşük kmli ama ciddi hasar kayıtlı (güzel onarılmış , görünürde kullanımda göze batacak bir sıkıntı yok).
Bu iki araç arasında seçiminiz hangisi olurdu ve neden?
Tabii ki yüksek km'li olan.
bu değerlendirme tamamen para çokomel ilişkisine bağlı bence.
yani düşük km li hasar kayıtlı aracın şase ve kulelerinde işlem yoksa tavanda kalıp şeklinde macun yoksa hatasızlarından da 10 bin tl düşükse alırım.
aldığı hasar da önemli yani benim için. kulesi şasesi ellenmiş çekilmiş aracın sahibi olmak istemem
Birkan61
10-01-2017, 19:09
Yüksek km'li olanı tercih ederim
Misalen araç fransız olsa en ufak darbede elektronik aksam çığ gibi büyüyor :D ( not, kendimde fransıza biniyorum )
Arabada guvenligi riske aticak bir hasar yoksa ve duzgun onarilmissa hasar kayitli. Diger turlu yuksek km.
Bence de hasar kayıtlı arabayı bir gostermek lazım, ciddi sıkıntısı yoksa cok avantajlı olabiliyor. Benim vardı bir bmw oyle, çok dolu bir arabaydı, cok dusuk km idi, otobüs sürtmüs yandan, kapılar degismis, çamurluk boyanmış. Hikayeden hasar yani, tertemiz arabaydı, 15bin ucuza almıştım piyasadan. Güzel denk gelirse cidden avantajlı bir durum.
Ahmet Saraçoğlu
10-01-2017, 19:11
şase kule vss değilde , kaporta değişeni gibi düşünün.
Bence de hasar kayıtlı arabayı bir gostermek lazım, ciddi sıkıntısı yoksa cok avantajlı olabiliyor. Benim vardı bir bmw oyle, çok dolu bir arabaydı, cok dusuk km idi, otobüs sürtmüs yandan, kapılar degismis, çamurluk boyanmış. Hikayeden hasar yani, tertemiz arabaydı, 15bin ucuza almıştım piyasadan. Güzel denk gelirse cidden avantajlı bir durum.
anlatmak istediğim de tam olarak bu , yani hasar kaydı takıntılısı olmanın bence de bir manası yok ön yargı ile değilde arabayı inceleyerek bakmak lazım.
şase kule işlemsiz ise kasada ağır bir işlem yoksa alınır. Zaten hasar kaydı olduğu için en az 10 bin tl ucuza alıyorsun ki alıntısını yaptığım arkadaş iyi bir örnek vermiş 15 bin bence güzel bir rakam.
Hasarını bildiğim yapılmış eş dost arabası ya da onarılmamış kazalı olanı alıp kendim yaptırırım.En azından hasar durumunu biliyorumdur.
Ben hasar kayıtlı alırım ama pert almam
Kredi çıkmıyor kasko yapılmadığımdan :):)
Fiyat donanıma göre ben hasar kayıtlı az km ki araç çok aldım sattım
Hiç sıkıntı yaşamadım :)
Hasar kayıtlı düşük km araçlarda genelde km düşürme çok meşhurdur
Çünkü artık araba ayıplı mala girmiş km düşürülse fark edip dava açsanız sonuca ulaşılması çok zor
bence kesin cevap vermek yanlış olur.
yani durumuna göre değişir.
Temmuz ayında şu anda kullandığımız aracı (2012 model C250 coupe) aldım eşim için. 13 bin TL hasar kayıdı var ve 48 bin kmde.
hepsi yetkili servis bakımlı ve yetkili serviste onarım yapılmış.
Farklı birinden bakım geçmişini bilmediğim 120-140 bindeki bir aracı tercih etmek istemedim.
Eğer hasar kayıdı daha yüksek ve nerede yapıldığı belli olmayan bir işlem olsaydı bu sefer bakımları düzgün ve kayıtlı olan başka bir araç arardım.
KGüneyli
10-01-2017, 19:37
Galeri işi yapıyorum günde hiç çalmazsa 40 telefon calıyor 40 telefon konusması yapıyorum. Artık millet hasar kaydına vs bakmıyor. Arac düzgünse gelip alıyor. Km orjinal olsun bana yeter mantıgında insanlar. 2014 passat verdim gecen carsamba 2 parca değişene 9000 hasar kaydı cıkıyor. Parça orjinal serviste yapılmış. Bence takılmamak lazım piyasanın 2 3 altına araba alıyosun sonucta. Şasede masede sıkıntı yoksa 10bine kadar hasar kayıtlı araba alırım şahsen.
Ahmet Saraçoğlu
10-01-2017, 19:39
peki sel hasarı olayına bakış açınız nasıl?
ulasoztas1
10-01-2017, 19:41
hasar kaydına ve km ye göre değişir ya km ya da hasar kaydı demek yanlış olur.
Ama kendi fikrim; motor sıfırlanır ama kaporta sıfırlansa bile değişene girer...
peki sel hasarı olayına bakış açınız nasıl?
Ona hic bakmam :D
hasar kaydına ve km ye göre değişir ya km ya da hasar kaydı demek yanlış olur.
Ama kendi fikrim; motor sıfırlanır ama kaporta sıfırlansa bile değişene girer...
Iyide km sadece motorla alakali degil ki. Aracin metal yorgunlugundan, yuruyen aksama, ic dosemelere kadar hersey eskiyor :)
hasar kaydından kastınız tramere yolladığınızda çıkan meblağ lar mı yoksa ilanarda hasar kayıtlı denilen pert olayımıdır.
Pert olayında tamamen dert. Ben olsam pert arabaya girme. satma vs sıkıntı ve alap şap toplandığı için dert açma şansı daha fazla.
Ona hic bakmam :D
Iyide km sadece motorla alakali degil ki. Aracin metal yorgunlugundan, yuruyen aksama, ic dosemelere kadar hersey eskiyor :)
:)sahibinden.com - Satılık, Kiralık, 2.El, Emlak, Oto, Araba, Alışveriş, Hizmet, Kariyer, İş İlanları, Bilgisayar, Cep Telefonu, Tekne, Motosiklet, İş Makinesi fiyatları - ilan ve alışverişte ilk adres (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-bravo-1.6m.jet-120bg-tam-dolu-cam-tavan-yetkili-servis-bakimli-374914891/detay)
ulasoztas1
10-01-2017, 20:09
Iyide km sadece motorla alakali degil ki. Aracin metal yorgunlugundan, yuruyen aksama, ic dosemelere kadar hersey eskiyor :)
O yüzden ilk cümlemde kesin konuşmak istemedim :) aracın kaportası düzgündür kasasını beğenirim motorunu yaptırırım diyip alırım. Motoru km yapmamıştır ama kaportası/çizgileri bozuktur döşemeleri yıpranmıştır sadece motoru iyi diye almam. Demek istediğim o ki proje vs. yapmayacaksam tek bir kritere göre karar vermek yerine herşeyiyle düşünmeli.
gespenster
10-01-2017, 20:20
cok yuksek olmadıkca hasar sorun degıl ve cok sayıda parca parca hasar kayıtlı olan aracta almam.
aslında bu aracın uretım sayısı ve aracın kullanım karakterıyle alakalı bır typer s2000 m3 ile linea 1.3. multijet in binicileri ayni gozle bakarak arac alacagını sanmıyorum. beklentiler tamamen farklı.
alperaslann
10-01-2017, 20:26
Hasar kaydının nasıl oluştuğuna bakmak lazım önce. Neler değişmiş, nereden kaza olmuş. Ama burdan bakınca öncelik yüksek km hasar kayıtsız :)
şunu unutmamak lazım, özellikle ilanlarda hasar kayıtlı dedikleri araçlar geneli pert kayıtllı araçlardır. Ne tür onarım gördüğü belli olmadığı için, genelde sigortalardan yada araç sahiplerinden bu araçları alanlar tamamen para kazanmak istedikleri için çok baştan sağma yapıyorlar. Bir çok aracın kaputu açınca pert yada ağır hasarlı araç oldğunu incelemeden görüyoruz. Şanzıman , motor yada bir çok yeri kaynaklı vs oluıyor
Bu arada benim araç 309.000 de almıştım şu an 315.000 km de 2011 model
http://www.techturkey.com/forum/otomobilleriniz/220102-yeni-aracm-rio.html?highlight=
Erdem K.
11-01-2017, 07:26
hasar kaydının boyutuna, nerede nasıl onarım yapıldığına göre değişir.
km tavan yapmış araçtansa, yetkili servis bakım/onarımı görmüş, km'si çok daha düşük ve tabi hasar tutarları aracın fiyatı kadar olmayan bir aracı tercih edebilirim ... tabi bu durum aracın fiyatına da yansımış olmalı.
yüksek km işaretledim ama kayıdada görede bakar abuk subuk bir kaydı varsa yanaşmam, bendede var 1300 tlcik aynam değişti mesela :D veya üstte arkadaş c 250 için 13 bin demiş gidin tek stobunun yada tek ön farının fiyatına bakın anlarsınız 13bin'in nasıl az bir rakam oldugunu :) o mebla 53 olsa cogumuz yanaşmaz enazından binici acısından al sat olarak dğeil.
hasar kaydının boyutuna, nerede nasıl onarım yapıldığına göre değişir.
km tavan yapmış araçtansa, yetkili servis bakım/onarımı görmüş, km'si çok daha düşük ve tabi hasar tutarları aracın fiyatı kadar olmayan bir aracı tercih edebilirim ... tabi bu durum aracın fiyatına da yansımış olmalı.
HAdi şimdi burda kandırma milleti sen kıl adamsın bro sağı solu çarpık arabaya binmezsin :) cheesecake ne zaman yicem ben ??
Konuya gelirsem bende km si yüksek arabayı tercih ederim dünya turu yapmadıysa tabi :)
Yüksek km nasıl kullanılmış? Oda önemli bi etken.
Hasar kayıtlı hasar durumuna göre değişir. Kukr şase büyük düzeltme varsa uzak dururum. Ama araba düzgünse eğer komple boyalı olsun alınır.
Daha çok araçla alakalı durum.
Yiğit G.
11-01-2017, 09:36
Hala hasar kaydına bakmak lazım diyenler var :) Yahu adam sormuş
PERT ARAÇMI YOKSA 300.000 DE DAYANMIŞ ARAÇ MI
Böyle bir ankette 2 şıkda da maximumu düşüneceksiniz herlade ki tamponun ucu boyanmış araç demek istememiş :)
enes_srb
11-01-2017, 09:43
Bence de hasar kayıtlı arabayı bir gostermek lazım, ciddi sıkıntısı yoksa cok avantajlı olabiliyor. Benim vardı bir bmw oyle, çok dolu bir arabaydı, cok dusuk km idi, otobüs sürtmüs yandan, kapılar degismis, çamurluk boyanmış. Hikayeden hasar yani, tertemiz arabaydı, 15bin ucuza almıştım piyasadan. Güzel denk gelirse cidden avantajlı bir durum.
suan benimde takip ettigim bi bmw var sag iki kapi degismis diyor fiyati baya uygun surtmeden dolayi 2 kapinin degismis olmasi biraz rahatsiz ediyor sonucta halledilemez mi degismeden kapi ? yoksa ciddi olarak dusunuyorum , o yuzden bende yuksek km diyorum
suan benimde takip ettigim bi bmw var sag iki kapi degismis diyor fiyati baya uygun surtmeden dolayi 2 kapinin degismis olmasi biraz rahatsiz ediyor sonucta halledilemez mi degismeden kapi ? yoksa ciddi olarak dusunuyorum , o yuzden bende yuksek km diyorum
Eğer Yetkili servis'e götürdüyse halledilemez , değişir :) Kolay kolay hiç bir yetkili servis onarım vs işine kalkışmaz. Değişir geçer. Kazanın fotoğrafları var ise ve içinize de sindiyse sıkıntı arz eden bir durum yok bence. Büyük ihtimalle de 10 bin lira civarı belki daha üzeri hasar kaydı vardır ancak ben değişen yerine durumuna göre boyadan iyi olduğunu düşünüyorum. Yetkili serviste yapıldıysa kafa rahat alınır.
enes_srb
11-01-2017, 10:04
Eğer Yetkili servis'e götürdüyse halledilemez , değişir :) Kolay kolay hiç bir yetkili servis onarım vs işine kalkışmaz. Değişir geçer. Kazanın fotoğrafları var ise ve içinize de sindiyse sıkıntı arz eden bir durum yok bence. Büyük ihtimalle de 10 bin lira civarı belki daha üzeri hasar kaydı vardır ancak ben değişen yerine durumuna göre boyadan iyi olduğunu düşünüyorum. Yetkili serviste yapıldıysa kafa rahat alınır.
trameri 3.800 cikiyor ve piyasanin 10-12 bin altina yazilmis fiyat
trameri 3.800 cikiyor ve piyasanin 10-12 bin altina yazilmis fiyat
Her şey kayıt altındaysa ve servis bakımlıysa düşünürüm. Ama Sanayi de orda burda yapıldıysa güvenemezdim.
Her ikisi de değil desem?
50.000-TL ye 2015 model yüksek modelli ya da hasarlı araç alacağıma, aynı tutarda 2013 modeli tercih ederim.
ozan gülle
11-01-2017, 10:12
Arabasına göre değişir ne 300000 binde araçlar var 50000 bindeki araçlara taş çıkartır pert araç düzgün toplandıysa alır binerim
ahmetbaha-drs
11-01-2017, 10:13
Ahmet Saraçoğlu Ahmet gene enteresan bir araba mı buldun yoksa? :D :D
AliGizda
11-01-2017, 16:31
Yüksek kilometreli araç düzenli bakımlıysa, bakımları aksatılmamışsa yüksek km' li orjinal aracı tercih ederim.
Ama hasar kayıtlı aracında hasarı şaselere, direklere inmemişse, yürürü düzgün ve düzgün toparlanmışsa tercih ederim.
suan benimde takip ettigim bi bmw var sag iki kapi degismis diyor fiyati baya uygun surtmeden dolayi 2 kapinin degismis olmasi biraz rahatsiz ediyor sonucta halledilemez mi degismeden kapi ? yoksa ciddi olarak dusunuyorum , o yuzden bende yuksek km diyorum
Benim içimi rahatlatan aracın kazalı fotograflar oldu dogrusu, sonrasında da ustama götürdüm, fiyata göre onlarda okey verdiler. Aldım, cok zevkle de kullandım. Sonra da şu an kullandıgım araba ile takas yaptım. Satmakta zorlanabilirsin, kazasız araba tabi ki daha çabuk satılır. Hala ufak tefek boya ışlerine bile takılan çok insan var. Ya benim şu an ki aracımı satmaya calısıyorum, Araç komple koruyucu şeffaf folyo kaplı. Boya ölçme makinası ölçemiyor diye almak istemeyen oldu. Ya arabada problem olsa adam ona o kadar para verip kaplatırmı. Ama takılıyor işte insanlar. O yuzden benim hasarlı araç alırken tek aklımda ki bu oluyor, satarken problem yaşama ihtimali..
darkmoon
11-01-2017, 16:55
Önceliğim aracın modeli ve cinsi olurdu..
eğerki sağlam kemikli kaslı ve yüksek hacimli bir araba ise misal 2.5 ve üstü km nin yüksek olmasını takmazdım fazla çünkü o motorlar o yüksek kmleri hayli hayli rahat kaldırıyor.. o yüzden hasar kayıtsız olana yönelirdim..
hasar kayıtlı araçların satışı bir albenisi olsun diye km leri çoğunun çekilir..
hasarın çeşidi önemli ve aracın markası modeli.. bir arabanın aynası bin tl dir bir arabanın aynası 100 tl dir.. bir arabanın ön farı 8 bin tl dir bir arabanın ön farı 300 tl dir.. bunlar hasır kayıtına büyük etken..
Onun dışında eğerki şase porya direkler tavanda işlem yoksa alırım o kadar önemsemem çünkü buralarda işlem yoksa zaten o aracın ağır kazası yoktur.. kapı saçı değişmiş çamurluk saçı değişmiş falan o kadar önemli değil ..
tavan ve dediğim diğer yerler işlem görmemişse ki anlaşılır zaten komple boyalı olsun gene alırım taze boya temiz boya her zaman 10-20 yıllık boyadan iyidir..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.