Orijinalini görmek için tıklayınız : Kaza Barı Olmayan Tırlar Men Edilmeli
Çağlayan
14-01-2017, 10:09
Merhabalar, ülkemizde ciddi kazalara ve ölümlere sebep olan bir konu olduğunu düşünüyorum.
Tıra arkadan çarpmalar yaşandığında sonuçlar çok kötü oluyor. Hatta tırın arkasında yolculuk etmek çoğu insanın korkulu rüyası.
Bu kaza barları ülkemizde artık zorunlu olmalı diye düşünüyorum. Sizin düşünceleriniz neler?
https://www.youtube.com/watch?v=4dHo8blskI8
Video 3:12 den sonra izleyebilirsiniz.
Zamanı olmayanlar için;
Kaza barı olmayan dorse 3:12
Kaza barı olan dorse : 5:30
mehmetbirdall
14-01-2017, 11:11
Gerçekten çok etkili bir durum Kesinlikle bir yaptırımı bulunmalı bu işin.
Çağlayan
14-01-2017, 12:01
Gerçekten çok etkili bir durum Kesinlikle bir yaptırımı bulunmalı bu işin.
İnsanların canına kıymet veren uygulamalar ön planda gelmesi gerekirsen malesef ülkemizde buna pek dikkat edilmiyor. Allah korusun arkadan bir çarpma gerçekleştiğinde dorse insanın kafasına biçiyor. Çoğu haberlerde hep böyle olduğunu gördüm. Bunun için bir imza kampanyası başlansa aslında yerinde olur. Maliyeti de fazla değildir, 200-300 liraya karşılık bir can kurtulabilir.
semsialtunbas
14-01-2017, 12:11
Zaten zorunlu diye biliyorum muayenede bakıyorlar, ama asıl önemli olan o barın ideal yüksekliği ve dayanıklılığı, 2 tane profil kaynatmakla can kayıplarının önüne geçilmez malesef, çok basit bir önlem ve çok önemli bir konu bence de
Farkettiyseniz videodaki trailer ın lastikleri çift teker diye tabir edilen cinsten. Bunlar yanlış hatırlamıyorsam 2012 yılında ülkemizde yasaklandı ve tek tekere çevrildi. Yani eskiden iki dingilde toplamda 8 tekerlek varken şuan iki dingilde 4 tekerlek var. Bunun yapılma sebebi de güvenlik. İki tekerlek arasına girmiş taş, çamur vb. yüksek hızlarda oradan fırlayıp arkadaki sürücülerin güvenliğini tehlikeye sokabiliyodu. Aynı şekilde tek tekerlek uygulamasıyla birlikte kaza barı zorunlu hale geldi. Yani şuan ülkemizde de zorunlu kaza barı.
Aramızda agır vasıta sahıbı yada naklıyecı var mı?
Ulkemızde kı barlara yakından bakın,bu carpmalarda HICBIR ISE YARAMAZ.
Sadece 300tl cıvarına yapılan demır bar.öbunun sase baglantısı olması gerek,yanı daha komplıke olmalı....
Eger hakkıyla yapılıcaksa denetım,ulkemızde kı agır vasıtaların %80'ı trafıkten men edılmelı....
bizim tırların arkasında mevcut. Hatta çoğu dorse firması koyuyor bu barları ama etkisi tartışılır.
ErkanCanS
14-01-2017, 17:54
On muayene istasyonunda calisiyorum. Gunde 50-60 tira bu uygulamaya yapiliyor. Zaten agir kusur muayeneden gecemez. Sadece arka tampon degil bisikletlik diye tabir ettigimiz yan korumaliklarda var. Dayanikli mi ?? Hayir. Yapilamaz mi ?? Evet. Yuzlerce tiri olan koca koca firmalar , 10-15 tamponla butun tirlarini muayeneden geciriyorlar . Muayene zamani ondan sokup digerine takarak. Hafriyat kamyonlari zaten muayeneden sonra sokturuyor hemen , ocakta damperi sifirlayamiyorlar diye. Bizim ulkemizde insan hayati dayanikli tampon yaptirmaktan daha ucuz maalesef.
leader_T
14-01-2017, 19:22
Bunlar ülkemizde zorunlu.
Bir süre TR nin en büyük trailer üreticisinde çalıştım. Kullanılan malzemeler standartlara uygun yapılıyor.
"Arabayı bastık/pıstık on numara oldu." diyen arkadaşlar iyi baksın.
Kaldı ki bu test sonucu bile yapay.Bu şekilde (olduğu gibi)kaza yapacak araç sayısı,kaza istatistiğinde azınlıkta kalır.Çoğu araç dip fren ile bu kazayı yapacak,ki onun da videodakinden daha hasarlı olacağı aşikar.
konuyu görmeden 1-2 saat önce coil araştırıyordum yeminle :(
Tayfun.O
14-01-2017, 19:45
Ülkemizde mevcut var ama ne kadar etkili bilmem, hatta olması zorunlu.
Şöyle bir durumda var bu testler 56 km/h hızlarda yapılıyor kaza barı ince olduğu için her türlü kesiyor. Siz gidip buna 90 la çarpsanız ortada kaza barı falan kalmaz kucağınıza her türlü girer o dorse Çok dikkatli olmak lazım, genelde böyle kazalar emniyet şeridinde oluyor, makas atmaya girdiğimiz zaman kaçınılmaz son. Emniyet şeridinden haldur huldur yardırmamak lazım
Ferhat_V
14-01-2017, 20:25
tırlarda pek görmesemde hafriyat kamyonlarında var bu..sebebide arkadan iş makinası yada asfalt makinası iteret döküm yapıyor diye biliyorum..kaza sırasındada koruma sağlayabilir tabi.
en önemlisi dikkatli olmamız kazayı arabalar değil insanlar yapıyor..
misery1903
14-01-2017, 20:39
Bunla ilgili bir kaç ay önce okuduğum ya da izlediğim bir haberde Amerika'da bile tırların %80'inde olmadığını söylüyorlardı. Çok büyük bir problem ama sayıları çok fazla da testi zor olduğu için denetlemesi mümkün mü bilinmez.
misery1903
14-01-2017, 20:56
Çok ara vermişim edit tuşunu bulamadım kusura bakmayın:
Bu 2011'deki konuyla ilgili başlatılan makale/dilekçe.
Özet resim:
http://i.hizliresim.com/WgRnpY.png
IIHS videosu:
Most underride guards fail to stop deadly crashes - IIHS news - YouTube (https://youtu.be/C3MPKLy9qHU)
Bunda da söylediği gibi 3 durum var
full overlap -> tam ortalandığında
%50 overlap ->aracın %50'si çarptığında
narrow overlap -> aracın küçük bir bölümü çarptığında, 30%'luk
full overlap'te ortalayınca hepsi testi geçmiş, tabi 35 mil, 56 km/s ile
ancak sadece 1 tanesi 50%'de kalmış, sadece 1 tanesi %30'da geçmeyi başarabilmiş. Yani hadi hepsine koydular, bir de small overlap, ortalanmayan durumları düşünmeleri lazım. Tıra çarpacak olan adam kurtarmaya çalışırken rahmetli olmasın diye.
Tabi bunların hepsi 997TT'nin de dediği gibi bu koruma düzgün konulup, sabit kaldığında geçerli.
Bu videonun makalesi:
Truck underride guards leave car occupants at risk (http://www.iihs.org/iihs/news/desktopnews/new-crash-tests-underride-guards-on-most-big-rigs-leave-passenger-vehicle-occupants-at-risk-in-certain-crashes)
En çok satan markaların istatislikleri:
http://i.hizliresim.com/jXR57D.png
full width: ortalama
%50 yarı yarıya %30 small overlap dediği aracın yarısının azının vurması
ErkanCanS
15-01-2017, 01:56
Bu tur seylerden once hava kacaklari , balata , disk - kampana gibi fren sistemlerinin denetimine kafa yormak lazim. O yollarda gordugunuz sari damperlilerin cogunda balata bitik demir demire degiyor. Hava kacaklari almis basini gidiyor. Hava yok = fren yok. Muayeneden muayeneye disklere kampanalara bakiliyor. Balata degisecekken adama hafriyat arabalari icin olan balatadan takalim daha fazla dayanir diyorsun , 10 lira daha pahali diye almiyorlar . Balataya ne gerek var retardarli bu arac diyen bir zihniyet var..
Ülkemizde model yılı olmaksızın, kamyon-kamyonet-römork gibi araçlarda zorunludur. Usule esas ayrı bir teknik ünitedir. Tip onayı olmalıdır. Maalesef tek kontrol eden kuruluş araç muayene istasyonlarıdır. Yukarıda birisininde bahsettiği gibi genelde sök tak yöntemlerle %80 muayene sonrası kullanılmamaktadır.
Kurala uymadıkça %100 insan kurtarmaz. Trafik kurallarına uyma oranı ülkemizde maalesef yerlerde. Keza araç bakımlarına verilen önemde ortada.
Alıcı gozle ınceleyın o barları,sonra tekrar yazın...
Sıze yarın fabrıkadan foto atarım...
8.000rpm
15-01-2017, 17:45
Ülkemizdeki o barlar hiçbir işe yaramaz
Sadece görüntüden ibarettir
Muayenede de bakılması demek kaza anında darbe emme özelliğini analiz etmek demek değildir , var mı var , yok mu yok..
Allah rastlatmasın..
asıl tek araçlık çekicilere de lazım bu. jilet gibi duruyor platformun ucu :/
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.