Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2017 Lansmanlar ve Sezon oncesi testler



Eriador
16-01-2017, 14:56
Yeni bir sezon ve yeni kurallar . Mercedes'i devirmek icin buyuk bir sans.

Su ana kadar aciklanan lansman tarihleri:

Mercedes 23 Şubat Silverstone
Ferrari 24 Şubat Fiorano
Force India 22 Şubat Silverstone
McLaren 24 Şubat Açıklanmadı
Renault 21 Şubat Açıklanmadı

Yeni kurallar :

http://cdn-5.motorsport.com/images/mgl/Y9vEbvG6/s8/f1-giorgio-piola-technical-analysis-2016-2017-aero-regulations-front-view.jpg
http://cdn-5.motorsport.com/images/mgl/2QbDDDPY/s8/f1-giorgio-piola-technical-analysis-2016-2017-aero-regulations-rear-view.jpg
http://cdn-6.motorsport.com/images/mgl/0oRkkVw6/s8/f1-giorgio-piola-technical-analysis-2016-2017-aero-regulations-nose-design.jpg
http://cdn-7.motorsport.com/images/mgl/24M7RBeY/s8/f1-giorgio-piola-technical-analysis-2016-2017-aero-regulations-plank-design.jpg

Kurallardaki buyuk Aerodinamik degisikler tum gozleri RedBull'a dikiyor son yillarda bu konuda en iyi takim nede olsa Adrian Newey'e sahipler.Araclarin 4-5 saniye hizlanicagi soyleniyor ? Ama RedBull'dan Ricardo bu kadar bir artis beklemiyormus.

Mercedes 2005 yilinda Ferrari'nin yasadigi cokusu yasar mi ?
Renault ve Honda tamamen yeni bir motora geciyorlar .Honda sifir beden israrini birakti Mercedes tarzi motora gecis yapiyor , Renault'ta koklu degisikliklerle geliyor .Bu iki takimda Turbo cagin baslagincinda fena bocalamisti yeni motorlarda gene kotu baslangic yaparlarsa ne olur ?

Honda'nin motor haberi linkleri :

Sıfır bedenden vazgecen Honda, Mercedes tarzı motor hazırlıyor | Formula 1 haberleri | Motorsport.com (http://tr.motorsport.com/f1/news/sifir-bedenden-vazgecen-honda-mercedes-tarzi-motor-hazirliyor-864053/?v=2&s=1&q=honda+motor)

Teknik Analiz: Honda neden 'sıfır beden' konseptinden vazgecti | Formula 1 haberleri | Motorsport.com (http://tr.motorsport.com/f1/news/teknik-analiz-honda-neden-sifir-beden-konseptinden-vazgecti-865505/?v=2&s=1&q=honda+motor)

Renault'un motor haberi linkleri:

Renault, yenilenmiş 2017 motorunun performansı konusunda 'temkinli' | Formula 1 haberleri | Motorsport.com (http://tr.motorsport.com/f1/news/renault-yenilenmis-2017-motorunun-performansi-konusunda-temkinli-861678/?v=2&s=1&q=renault+motor)

Renault, 2017'de yeni nesil ERS'yi kullanacak | Formula 1 haberleri | Motorsport.com (http://tr.motorsport.com/f1/news/renault-2017-de-yeni-nesil-ers-yi-kullanacak-865677/?v=2&s=1&q=renault+motor)

Ve Ferrari'nin ugrastigi suspansiyon meselesi linki :

Analiz: F1'in suspansiyon tartışmalarının perde arkası | Formula 1 haberleri | Motorsport.com (http://tr.motorsport.com/f1/news/analiz-f1-in-suspansiyon-tartismalarinin-perde-arkasi-863208/?utm_source=RSS&utm_medium=referral&utm_campaign=RSS-ALL&utm_term=News&utm_content=tr)

Su duruma bakildiginda en az odevi olan takim Mercedes , digerlerinin biraz daha fazla odevi var . RedBull ve Ferrari 2. olucam diye sezon sonuna kadar ugras verdiler Mercedes ise acik ara en hizli arac olmanin verdigi rahatlikla kaynaklarini onlardan cok daha once 2017 ye aktarmistir .


Adrian Newey

Red Bull teknik şefi Adrian Newey, 2017 kural değişikliklerinin karmaşık bir çantaya benzediğini ve artan downforce seviyelerinin yarışa zarar verebileceğini söyledi.

Red Bull'un RB13 aracını denetleyen Newey, araçlarda yapılan değişikliklerin geçiş yapma olasılığında negatif etki yaratabileceğini düşünüyor.

Autosport Show'da konuşan Newey: "Karmaşık bir çanta gibi, çok fazla downforce söz konusu."

"Bu da, Silverstone'daki Copse virajı gibi hızlı virajlar artık düzlük olarak algılanacak demek oluyor.

"Araçları sürmek bu sebeple daha fazla fiziksel güç gerektirecek ki bunun iyi bir şey olduğunu düşünüyorum. Özellikle boyun kaslarına çok yük binecek, pilotlar da kış dönemi boyunca boyun kaslarını geliştirmek için birçok antrenman yapıyorlar."

"Ancak geçiş hususunda endişelerim var, frenaj mesafeleri çok kısa olacak."

"Evet, bunu DRS ile tabii ki halledebilirsin fakat benim için DRS, araçların birbirlerini geçmelerine yarayan bir şey, gerçi DRS ile yapılan bir geçiş de pek unutulmaz bir şey olmuyor."

"Hatırladığımız geçişler, Mark Webber'in 2011 Spa-Francorchamps'de Eau Rouge virajında Fernando Alonso'yu geçişi gibi sert olanlardı. "

"Çok cesur ve çok iyi bir hamleydi ancak Fernando, sonraki düzlükte DRS yardımıyla avantajı geri kazanmıştı."

Newey, hayranların bağlı kalmasını sağlamak adına Formula 1 araçlarının görsel açıdan da ilgi çekici olarak kalmaları gerektiğini düşünüyor.

"'Araçlar çok fazla downforce mu üretiyor olmalı yoksa tüm kanatları çıkarıp eskiye mi dönüş yapılmalı' şeklinde tartışmalar var."

"Eğer çok fazla downforce söz konusu olursa araçlar yavaş görünür."

"Bir touring aracının ortada dolanmasını izlemek pek heyecanlı olmaz."

"Araçların bu yüzden hızlı olması gerekiyor zira televizyonun her şeyi yavaş gösterme gibi bir etkisi var."

kaynak : tr.motorsport


Fikirleri alalim ?

bason
16-01-2017, 15:24
Mercedes en az ödevi olsada kaynak olarakta öndeydi. Mercedes yenilmsei gereken, taklit edilmeye çalışılan ve en güçlü motora sahip takım olarak görüyorum. Honda ve Renault'un bu kumarı tutacak mı? dayanıklılık sorunları eskisi gibi olmasada başlarına iş açabilir. Yeni projelere geçiliyor ama bunun analizini iyi yapmışlardır herhalde. Redbul en büyük rakip. Ferrari'den bir şey beklemiyorum. Force India'nın bu yıl daha yakın olacağını düşünüyorum. Renault içinde büyük bir fırsat bu, Daha hızlı bir yükseliş yakalayabilir. Düzenli puan almak şuanda ki ana hedefleri olmalı. Mclaren için artık bir şey söyleyemiyorum. Bu seneyide son iki sene gibi geçirirse büyük hayal kırıklığı gerçektende. Pilotlara yazık oldu...

Hamilton vs. Bottas? İlginç geçecektir. Bottas'ın zaman zaman iyi yarışlarını izlesekte geçen sene motivasyonunu kaybetmişti. Mercedes ile büyük bir şans yakalar ve bunu değerlendirmek isteyecektir. Ric vs. Max Mercedes'e yakın olurlarsa tam avcı ikiside. Zevkli anlar yaşatacaklardır. Yeni kurallar ise yeni bir heyecan, yeni bir meydan okuma herkes için. Ben yinede Mercedes'i bir adım önde görüyorum. Ciddi kaynakları var ve zaten temeli çok sağlam motorları ile önde olurlar. Temennim diğerlerinin daha yakın olup, en azından Avrupa'da yenebilecekleri yönünde. İyi bir sezon geçsin. Amin... :)

Eriador
25-02-2017, 17:47
Mercedes
https://cdn-7.motorsport.com/images/mgl/0qeM1MB0/s8/f1-mercedes-amg-f1-w08-launch-2017-mercedes-amg-f1-w08.jpg
https://cdn-7.motorsport.com/images/mgl/6xPxzxr6/s8/f1-mercedes-amg-f1-w08-launch-2017-mercedes-amg-f1-w08-detail.jpg
https://cdn-6.motorsport.com/images/mgl/6OOwrwX6/s8/f1-mercedes-amg-f1-w08-launch-2017-mercedes-amg-f1-w08-detail.jpg
https://cdn-6.motorsport.com/images/mgl/YX4wjwdY/s8/f1-mercedes-amg-f1-w08-launch-2017-mercedes-amg-f1-w08-detail.jpg
https://cdn-1.motorsport.com/images/mgl/Y9orzrX0/s8/f1-mercedes-amg-f1-w08-launch-2017-mercedes-amg-f1-w08-detail.jpg
https://cdn-7.motorsport.com/images/mgl/24kBbBe0/s8/f1-mercedes-amg-f1-w08-launch-2017-mercedes-amg-f1-w08-detail.jpg
https://cdn-3.motorsport.com/images/mgl/0LvV3dNY/s8/f1-mercedes-amg-f1-w08-launch-2017-mercedes-amg-f1-w08-detail.jpg


Eyvah Eyvah !!

Mercedes'in motor bölümünün başında yer alan Andy Cowell, her yenilik ile gelişim için daha fazla şans yakaladıklarını ve artık 1000 beygir güce daha yakın olduklarını açıkladı.

Formula 1 şampiyonluğunu koruyan Mercedes, V6 güç ünitesi sayesinde 1000 beygir gücü sınırına hiç olmadığı kadar yakın.

Aldo Costa, Ferrari, Renault ve Honda’nın artık Mercedes’e yaklaştığını bildirirken takımın 2017 için sağlam adımlar attığını da dile getirdi.
ADVERTISING

F1 blog yazarı Joe Saward, bir sene önce yeni güç üniteleri çağında Mercedes 1000 beygir gücüne yaklaşıyor dediği zaman “tamamen saçmalık!” sözleriyle alay konusu olmuştu.

Ama Andy Cowell, İspanyol günlük gazetesi Marca’ya “Her yükseltme ile 1000 beygire daha çok yaklaşıyoruz ama tam olarak da oradayız diyemeyiz.”

“Her yükseltme bize daha ileri taşımak için imkan sağlıyor.” şeklinde açıklamada bulundu.

Eriador
25-02-2017, 17:51
Ferrari
https://cdn-3.motorsport.com/images/mgl/0mPQzQg6/s8/f1-ferrari-sf70h-launch-2017-the-ferrari-sf70h.jpg
https://cdn-8.motorsport.com/images/mgl/0oKQ8QP0/s8/f1-ferrari-sf70h-launch-2017-the-ferrari-sf70h.jpg
https://cdn-2.motorsport.com/images/mgl/277D47K2/s8/f1-ferrari-sf70-h-launch-2017-the-ferrari-sf70-h.jpg
https://cdn-6.motorsport.com/images/mgl/0oKQ8ml0/s8/f1-ferrari-sf70h-launch-2017-the-ferrari-sf70h.jpg
https://cdn-2.motorsport.com/images/mgl/6ARn4gN0/s8/f1-ferrari-sf70h-launch-2017-ferrari-sf70h-detail.jpghttps://cdn-2.motorsport.com/images/mgl/6ARn4gN0/s8/f1-ferrari-sf70h-launch-2017-ferrari-sf70h-detail.jpg
https://cdn-5.motorsport.com/images/mgl/YKKv8mzY/s8/f1-ferrari-sf70h-launch-2017-ferrari-sf70h-detail.jpg


Raikkonen, SF70H ile ilk sürüşünde Fiorano rekoruna yaklaşmış!

Aracın kokpitine geçen isim 2007 dünya şampiyonu Kimi Raikkonen idi ve Fin pilot, yaklaşık 30 dakikalık çalışmada yeni araçla ilgili sistemleri kontrol etti.

Piste çıktığı ilk turda 1.22.45 elde eden "Buz adam" daha sonra 1 dakikaya inmeyi başardı. Toplamda 14 tur atan Raikkonen, son turlarında 1 dakikanın da altına düşerek 58.02 ile en hızlı turunu kaydetti.

Fiorano'nun tur rekoru F2004 aracıyla 55.99 yapan Michael Schumacher'de bulunuyor.

Yeni araçlarla yapılan ilk sürüş ve araçların sezon içinde daha da gelişeceğini düşünürsek, Fin pilotun zaman turunun hiç de kötü olmadığı düşünülüyor.


https://www.youtube.com/watch?v=FXTb1dkdQyY

Eriador
25-02-2017, 17:55
McLaren-Honda
https://cdn-4.motorsport.com/images/mgl/2ep98Ab0/s8/f1-mclaren-mcl32-launch-2017-nose-detail-and-the-honda-logo-on-the-mclaren-mcl32.jpg
https://cdn-3.motorsport.com/images/mgl/Ypve9EM0/s8/f1-mclaren-mcl32-launch-2017-the-mclaren-mcl32.jpg
https://cdn-9.motorsport.com/images/mgl/YX4wObxY/s8/f1-mclaren-mcl32-launch-2017-mclaren-mcl32-detail.jpg
https://cdn-8.motorsport.com/images/mgl/2jKQNzzY/s8/f1-mclaren-mcl32-launch-2017-mclaren-mcl32-detail.jpg
https://cdn-4.motorsport.com/images/mgl/Y9or43A0/s8/f1-mclaren-mcl32-launch-2017-mclaren-mcl32-detail.jpg
https://cdn-4.motorsport.com/images/mgl/YBMl4kW2/s8/f1-mclaren-mcl32-launch-2017-mclaren-mcl32-detail.jpg
https://cdn-7.motorsport.com/images/mgl/68vz4xX2/s8/f1-mclaren-mcl32-launch-2017-mclaren-mcl32-detail.jpg
https://cdn-5.motorsport.com/images/mgl/6xPx5Bm6/s8/f1-mclaren-mcl32-launch-2017-the-mclaren-mcl32-rear-wing-detail.jpg
https://cdn-3.motorsport.com/images/mgl/2yoKVay6/s8/f1-mclaren-mcl32-launch-2017-the-mclaren-mcl32.jpg

Prodromou: 2017 araçları içerisinde en dikkat çekici olan Mercedes W08

Dün McLaren MCL32'nin lansmanında konuşan Prodromou, şu ana kadar tanıtılan araçlar içerisinde T kanada sahip Mercedes W08'in ve benzer şekilde Ferrari SF70H'nin gelecekte takip edebilecekleri konseptlere sahip olduğunu kabul etti.

Prodromou "Bazı insanların kuralları pek beklenmedik bir şekilde yorumladıkları ve bu sayede T kanada izin veren bir bölüm var. Şu anda bu alana bakıyoruz."

"Şu ana kadar beni en çok etkileyen araç Mercedes oldu. Açıkçası Mercedes üzerinde çok ciddi çalışma yapılmış. Şu anda öne çıkan araç o."

"Büyük sürprizler açısından, henüz çok büyük açık görünen bir şey görmedik." dedi.

Prodromou, McLaren MCL32'nin konsepti üzerinde çalışmaya 2015 sonbaharında başladıklarını söyledi.

Prodromou "Bu aracın temel konseptini belirlemede oldukça uzun zaman harcadık. Aslında bu projeye 18 ay önce başladık."

"Bu açıdan şu anda iyi kazançlar sağlayabileceğimiz bir pozisyondayız. Bizim için asıl mücadele, bu kazançları mümkün olduğu kadar hızlı bir şekilde pist üstüne yansıtmak."

"Bu yüzden şu anda derinden, aracı mümkün olduğu kadar hızlı güncellemeye çalışacağız." dedi.

Eriador
25-02-2017, 17:58
Force India
https://cdn-8.motorsport.com/images/mgl/2ep95m90/s8/f1-sahara-force-india-f1-vjm10-launch-2017-sahara-force-india-vjm10.jpg
https://cdn-4.motorsport.com/images/mgl/6zMAEzLY/s8/f1-sahara-force-india-f1-vjm10-launch-2017-sahara-force-india-vjm10-detail.jpg
https://cdn-5.motorsport.com/images/mgl/6gnjXqmY/s8/f1-sahara-force-india-f1-vjm10-launch-2017-front-wing-detail-of-the-sahara-force-india-vjm.jpg
https://cdn-6.motorsport.com/images/mgl/2wGLq3b2/s8/f1-sahara-force-india-f1-vjm10-launch-2017-sahara-force-india-f1-vjm10-front-wing.jpg
https://cdn-9.motorsport.com/images/mgl/2ep95bm0/s8/f1-sahara-force-india-f1-vjm10-launch-2017-sahara-force-india-f1-vjm10-detail.jpg

Force India pilotu Sergio Perez, daha fazla yere basma gücüne sahip olan 2017 araçlarıyla GP2'den Formula 1'e geçiyormuş gbi hissettiğini söyledi.

Bugün Silverstone'da gerçekleştirilen lansmanda konuşan Perez, 2017'deki mücadeleye hazırlanabilmek için kış boyunca çok çalıştığını söyledi.

"Fiziksel çalışmalara oldukça erken başlamak zorunda kaldım. Yeni nesil araçlar çok daha hızlı olacağı için kendimi GP2'den F1'e geçmiş gibi hissediyorum."

"Artık araçlar bir pilottan çok daha fazlasını yapmasını isteyecek. Yarışlardaki G-kuvveti oldukça yüksek olacağı için bu konuda çok çalıştım."

"Daha dayanıklı ve güçlü olmak için pek çok farklı alanda çalışmak zorundaydım. Güçlü olmalıyım ve her türlü tepkiye karşı hazır hissetmeliyim, bu nedenle pek çok egzersiz yaptım. Bisiklet sürdüm, koştum ve pek çok şey daha yaptım."

Perez, Force India'nın geçen yıl elde ettiği dördüncülükle ne kadar istikrarlı olduğunu kanıtladığına inanıyor.

"Bu kadar istikrarlı bir organizasyona sahip olduğumuz içni kendimi güvende hissediyorum. Doğru insanlara çalıştığımı bilmek kendimi güvende hissettiriyor. Umarım çok iyi bir yıl geçirebiliriz."

Eriador
25-02-2017, 18:01
Renault
https://cdn-6.motorsport.com/images/mgl/2wGLQK32/s8/f1-renault-sport-f1-team-rs17-launch-2017-renault-sport-f1-team-rs17-sidepod-detail.jpg
https://cdn-8.motorsport.com/images/mgl/2jKQlAbY/s8/f1-renault-sport-f1-team-rs17-launch-2017-renault-sport-f1-team-rs17-detail.jpg
https://cdn-9.motorsport.com/images/mgl/0RKxJBB2/s8/f1-renault-sport-f1-team-rs17-launch-2017-renault-sport-f1-team-rs17-pirelli-tyre-and-fron.jpg
https://cdn-7.motorsport.com/images/mgl/25kEGLk6/s8/f1-renault-sport-f1-team-rs17-launch-2017-renault-sport-f1-team-rs17-rear-wing-and-pirelli.jpg
https://cdn-7.motorsport.com/images/mgl/2dyAD73Y/s8/f1-renault-sport-f1-team-rs17-launch-2017-renault-sport-f1-team-rs17.jpg
https://cdn-3.motorsport.com/images/mgl/0mPQlRM6/s8/f1-renault-sport-f1-team-rs17-launch-2017-renault-sport-f1-team-rs17-engine-cover-and-rear.jpg
https://cdn-5.motorsport.com/images/mgl/25kERgx6/s8/f1-renault-sport-f1-team-rs17-launch-2017-renault-sport-f1-team-rs17-detail.jpg
https://cdn-8.motorsport.com/images/mgl/0oKQmZP0/s8/f1-renault-sport-f1-team-rs17-launch-2017-renault-sport-f1-team-rs17.jpg
https://cdn-7.motorsport.com/images/mgl/24kB91q0/s8/f1-renault-sport-f1-team-rs17-launch-2017-renault-sport-f1-team-rs17.jpg

Eriador
25-02-2017, 18:04
https://cdn-4.motorsport.com/static/img/amp/800000/870000/875000/875200/875284/s6_3413352/f1-sauber-c36-launch-2017-sauber-c36.jpg
https://cdn-1.motorsport.com/images/mgl/6lPQQMk6/s8/f1-sauber-c36-launch-2017-sauber-c36.jpg
https://cdn-2.motorsport.com/images/mgl/Y9orrNP0/s8/f1-sauber-c36-launch-2017-sauber-c36.jpg
https://cdn-4.motorsport.com/images/mgl/68vzzeG2/s8/f1-sauber-c36-launch-2017-sauber-c36-rear-wing-detail.jpg
https://cdn-1.motorsport.com/images/mgl/277DDav2/s8/f1-sauber-c36-launch-2017-sauber-c36-rear-detail.jpg


https://www.youtube.com/watch?v=EixDrunQKa0

Eriador
25-02-2017, 18:06
Yeni araclar guzel gozukuyor hele Sauber'in videosundaki pistte durus harika.Gecen sene husrana ugrayan Ferrari bu sene cok sonuk bir acilis yapti tekrar rezil olmak istemiyorlar belli , Mercedes in 1000 HP isi eminim herkesi titretmistir.RedBull'u gorelim Adrian'dan cikacak araci cok merak ediyorum

ghibli06
25-02-2017, 19:07
eline sağlık çok güzel olmuş yeni postların :)

Mercedes 2015de başlamış bu işe :D Ferrari hala sudan çıkmış balık, RedBull endişeli, diğer takımlar soru işareti... e hani bütçe kısıtlamak için 1,6T ye geçilmişti ne oldu?

Y.Emre
25-02-2017, 19:15
Pazartesi akşamına gelecek görüntüleri heyecanla bekliyorum. Takımlar kozlarını biraz daha göstermiş olacaklar. Haas, Rb, Toro Rosso, Williams ve Mclaren ellerindeki araçları ya hiç göstermediler yada gizleyerek baz versiyonlarını gösterdiler.

Reno ve Honda motor konusunda ne yaptı meraktayım.
Özellikle Reno dişe değer birşey yapabildiyse Redbull nal toplatır bence Ferrariye Bakalım kim dersine ne kadar çalıştı

Eriador
25-02-2017, 21:01
Renault da Honda gibi yeni bir modele gecti 0.3 saniye gibi bir iyimser aciklamalari var . Honda'nin sifir beden tarzini birakip yeni tarza gecmesi yani 2 seneyi cope atmasi , Renault'un hala kapali kutu olmasi durumunda Mercedes'in 1000 HP ye yakin oldugunu aciklamasu cok kotu oldu :) Ferrari bu sene biraz daha aerodinamiye yuklenmis gibi geldi.Eger iyi bir aerodinami ile Renault motoru bile gabiliyet aliyorsa ( RedBull ) ben Ferrari motoruyla daha iyisini yapabilirm diye dusunduler herhalde gorucez.

Aslinda Ferrari haric her uretici yeni bir sinava basladi , Mercedes yuksek guc . Renault ve Honda yeni motor. Bakalim hangisi daha cok sorun yasiyacak.(Toro Rosso'nun reklam cekiminde Renault motoru ariza cikarmis )

Y.Emre
25-02-2017, 23:10
Haas'in aracı pistte görüntülendi bugün. Ferrari'nin b şasisi gibi.

Reno da takım olarak piste çıktı bugün sorun yasamadilar bildiğim kadarıyla.

Onun dışında reno motorundan bir görsel düştü instagrama, motor konsepti 2014le aynı. Parçalarda iyileştirmeye gitti muhtemelen..

Honda içinde, eğer mclaren hava girişini ve sidepodlari değişmezse honda ya çok büyük bir iş yaptı, yada daha da gerilere düştü bence. Motorun hava emişi ve soğutma olanağı cook az gibi.

Testler yakın. Bakalim

Y.Emre
26-02-2017, 20:03
Toro Rosso
http://image1.redbull.com/rbx00593/0001/2/600/459/str12_launch_barcelona2017_cov4.jpg

Redbull
http://image1.redbull.com/rbx00498/0010/1/970/546/445/video/lead_image/header_videothumbnail_4124123.jpg

Haas
http://image.noelshack.com/fichiers/2017/08/1488120178-2017-2.png

Ve tüm araçlar tanıtıldı.

Redbull ve Toro Rosso Mclaren'la birlikte tasarlanmış gibi aynı. Ancak Peter Prodromou ve Adrian Newey'in tasarladıkları araçların benzer olması çok fazla şaşırtmadı beni. Mercedes ve Ferrari motoru kullanan takımlar yüksek downforce & yükek drag kombinasyonunda tasarımlar yapmışlar. Reno ve Honda motoru kullanan takımlar düşük drag'a odaklanmış gibiler. Nasıl olacak bakalım..

+En begendigim livery Toro Rossonun ki oldu bu sezon

Eriador
26-02-2017, 21:13
RedBull'un detayli linki : Red Bull'un 2017 F1 aracı RB13 gorucuye cıktı! | Formula 1 haberleri | Motorsport.com (https://tr.motorsport.com/f1/news/red-bull-un-2017-f1-araci-rb13-gorucuye-cikti-877353/#image-red-bull-racing-rb13-kokpit-detay-11892699)

Cekimler cok karanlik ve bir cok kor nokta var detaylari gizlemisler.Ilk goze batan supurge burun .Ilk testlerde araclarin tamamen gercek hallerini gorururz RedBull neler yapicak cok merak ediyorum

Eriador
26-02-2017, 21:32
Bu arada tester yarin basliyor Turkiye saati ile 11'de.Bakalim kim iyi calismis kim batirmis gorucez

Eriador
27-02-2017, 08:36
dikkatimi cekti : Sainz yeni aracının Mercedes'e benzemesinden memnun | Formula 1 haberleri | Motorsport.com (https://tr.motorsport.com/f1/news/sainz-yeni-aracinin-mercedes-e-benzemesinden-memnun-877556/)

Sahsi fikrim cok talihsiz aciklama olmus , iki aracin motoru birbirinden tamamen farkli kaput alti bambaska haritalari var kisaca benzemesi cok muhim degil zaten benzeterek is yapilsaydi gecen senelerde gridin yarisi RedBull'u birebir kopyalardi kendi araclarinda.

yada ! Renault gercekten yeni motorda iyi bir is cikarmis ve Mercedes'in yolunda iyi adimlar atmis . Bakalim hangisi gorucez.

HUSNU
27-02-2017, 09:00
Hızlı bir sezon bizi bekliyor. Bakalım testler nasıl geçecek . Lansmanı yapılanlara göre araçlar üzerinde farklı parçalar görebiliriz.

ghibli06
27-02-2017, 09:28
arabalar piyasaya çıktı ama dikkat edilirse pilotların aksine hiç bir yönetici iddialı açıklamalar yapmıyor, herkes bekliyor testleri ve sonrasını... yeni kurallara kim ne kadar uyum sağladı bunu görsel olarak anlamamız mümkün değil, çoğu takım detaylarını sakladı zaten, en basitinden Ferrari ön kanadı bu şekilde olmayacak gerçekte... araçların ebatlarıyla oynamak belki motordan bile daha önemli bir değişiklik benim gözümde, şasisi başarılı dediğimiz araçlar herşeye sıfırdan başladılar, eskisini benzetmeleri bir şey ifade etmiyor ebatlar farklı yani, burada en büyük sorunu yıllardır en iyi şaseye sahip olduğu söylenen RedBull yaşayabilir... takım maliyetlerini düşürmek adına geçilen 1,6T otorlara yapılan yatırım V10 motor maliyetlerine yaklaştı bazılarında geçti, buna bir de yeni şasi kuralları eklendi, takım bütçelerini ve maliyetlerini cidden merak ediyorum bu sene, o muhteşem V10 lardan vazgeçmeye değdi mi?

Eriador
27-02-2017, 10:26
o V10 larin onu kesilmese o motorlar oyle bir hale gelirdiki F1 le alakasi olmiyan ABD bile tapar , NYC'ye heykelini dikerlerdi .Resmen kendi topuklarina siktilar.2009'da Brawn GP parladigi zaman takimlar gafil avlanmisti simdi o seneki kadar supriz beklemiyorum bas takimlar gene zirveye oynar ama ne kadar yakin olucaklar ?

ghibli06
27-02-2017, 10:46
o V10 larin onu kesilmese o motorlar oyle bir hale gelirdiki F1 le alakasi olmiyan ABD bile tapar , NYC'ye heykelini dikerlerdi .Resmen kendi topuklarina siktilar.2009'da Brawn GP parladigi zaman takimlar gafil avlanmisti simdi o seneki kadar supriz beklemiyorum bas takimlar gene zirveye oynar ama ne kadar yakin olucaklar ?

son değişikliklerinden hangisinin sonuca direkt etkisi olabilir onu iyi incelemek lazım, Mercedes'İn bile bir öngörüsü yok o nedenle motoru mümkün olduğunca güçlü yapmaya, olası terslikleri güçlü motorla aşmaya çalışacaklar...

Y.Emre
27-02-2017, 11:39
Honda yaptı yine yapacagını..

Yag sızıntısı varmış :D

Eriador
27-02-2017, 18:45
2017 Formula 1 sezonu öncesinde Barcelona'da gerçekleştirilen testlerin ilk sabahında en hızlı isim Ferrari pilotu Sebastian Vettel oldu.

Tüm takımların yeni araçlarını piste çıkardığı ilk sabah, Mercedes ve Ferrari araçları garajdan çıkmalarıyla birlikte hızlı ve dayanıklı bir görüntü çizdiler.

Sabah bölümünde liderlik sürekli olarak Ferrari adına çalışan Sebastian Vettel ile Mercedes adına çalışan Valtteri Bottas arasında el değiştirdi. İkili arasındaki mücadelede, en hızlı turu atan isim 1:22.791 ile Vettel oldu.

Mercedes'te öğleden sonra görevi Lewis Hamilton'a devredecek olan Bottas, 79 tur atarak oldukça yoğun bir sabah geçirdi.

Mercedes ve Ferrari mücadelesinin arkasında Williams ile Force India mücadelesi vardı. İki takımın pilotları zaman zaman 3.lüğü ele geçirirken seansın sonunda 3.lük Force India'dan Perez'de kaldı.

Son anda attığı tur ile 5. olan Toro Rosso pilotu Carlos Sainz'ı Renault'dan Nico Hulkenberg ve Haas'tan Kevin Magnussen takip ettiler. Magnussen, 10. virajda spin atarak duvara vurdu ve ön kanadına hasar verdi.

Testlerin ilk kırmızı bayrağı Red Bull pilotu Daniel Ricciardo için sallandı. Sensör sorunuyla 4. turunda aracını kenara çeken Ricciardo için seans durduruldu. Bu sorundan sonra vites kutusu sökülmesi gerektiği için Red Bull pilotu bir daha piste çıkamadı.

Büyük hayal kırıklığı yaşayan bir diğer takım ise McLaren oldu. Fernando Alonso, kurulum turunun ardından garaja dönünce bir daha çıkamadı. Yağ sızıntısı nedeniyle motorun tamamen sökülmesi gerektiği anlaşıldı ve McLaren'ın bir kaç saat piste dönemeyeceği bildirildi.


1 S. Vettel Ferrari 1:22.791 62
2 V. Bottas Mercedes 1:23.169 79
3 S. Pérez Force India 1:23.709 39
4 F. Massa Williams 1:25.552 39
5 C. Sainz Toro Rosso 1:25.562 18
6 N. Hulkenberg Renault 1:26.319 22
7 K. Magnussen Haas 1:26.404 15
8 M. Ericsson Sauber 1:26.865 32
9 D. Ricciardo Red Bull 1:28.712 4
10 F. Alonso McLaren 1


McLaren'ın Barcelona testlerindeki ilk gün sabahı, Honda güç ünitesindeki yağ sızıntısı nedeniyle sıkıntılı başladı.

Pazar günü film çekimi kapsamında 100 km mesafeyi sorunsuz bir şekilde tamamlayan McLaren, yağ sızıntısı nedeniyle ilk turun ardından aracını garaja çekti ve motor kapağı söküldü.

Honda sözcüsü "Yağ sisteminde bir sorun yaşadık ve bu tam bir inceleme olmasını gerektiriyor."

"Bugün tekrar sürmeyi planlıyoruz ancak sızıntı olan lokasyona erişim zor olduğu için, sorunu çözmek bir kaç saat sürecek." dedi.

Sorunun motorun ön tarafında olduğu, bu yüzden sıkıntıyı gidermenin 4-5 saat süreceği belirtildi.

Honda, türbin ve kompresörü ayırdığı yeni bir güç ünitesi tasarımı hazırlamıştı.

-

McLaren, Barcelona'da başlayan testlerin ilk gününde Honda motorunda yaşadıkları sorunun ardından böyle bir sorun yaşamayı beklemediğini kabul etti.

Son 2 sezondur her testlerde sıkıntı yaşayan McLaren için bugün de durum pek farklı olmadı. Fernando Alonso, pazar günü yaptıkları film çekimi testlerinde herhangi bir sorun çıkmamasına rağmen bu sabah sadece bir kurulum turunun ardından aracından çıkmak zorunda kaldı.

Yağ sızıntısı nedeniyle garaja çekilen McLaren aracı, ancak günün sonuna doğru tekrar piste çıkabildi. Bu arada güç ünitesi tamamen değiştirildi.

Eric Boullier "Yağ sisteminde bir sorun vardı. Şu anda bildiğimiz tek şey bu."

"Honda güç ünitesinin geri gönderilmesini istedi. Neler olduğunu araştırıyorlar. Honda neler olduğunu açıklayacak."

"Açıkçası hayal kırıklığı oldu çünkü dünkü film gününde 100 km yaptık. Hemen hemen her şey yolundaydı. Bu yüzden bugün güç ünitesinde bu sorunu yaşamak biraz sürpriz oldu. Ancak Honda'nın bu konuda dönüş yapmasını beklemeliyiz." dedi.

Honda'nın gelişiminin Alonso'nun takımda kalma kararında etkili olacağı biliniyor. Alonso'nun bugünkü sorunlara ne tepki verdiğinin sorulması üzerine Boullier "Açıkçası dakika dakikasına ne olduğunu biliyor. Bu yüzden sabah çok mutlu değildi."

"Ancak dün buradaydı ve aracı bir kaç tur sürdü ve aracın nasıl his verdiğini biliyor. Dün daha çok mutluydu. O şekilde hissetti."

"Ancak o sadece film günüydü ve gösteri lastikleri vardı. Yine de aracı hissedebildi. Bu sabah beklenmedik bir sorun yaşadık. Durum böyle. Burada test yapmak için varız, bu yüzden Avustralya'da her şeyin yolunda olmasını sağlamalıyız." cevabını verdi.
Honda sıkıntıları

Boullier, bu seneye de sorunla başlamalarına rağmen sorunların geçen senekilerle benzer olmadığını söyledi.

Boullier "Bu bir evlilik gibi. İniş ve çıkışlarınız olabilir. Şu ana kadar, son senelerde çok fazla stres yaşadık ancak olumlu ve yapıcı bir ilişki kurmayı başardık. Bu yüzden gelecekte bunun değişmesini beklemiyorum." dedi.

Eriador
27-02-2017, 19:14
Mercedes kopek baligi kanadi tepesinde delikle test ediyor .

https://pbs.twimg.com/media/C5rYvhaWgAAoEI6.jpg

Toro Rosso

https://pbs.twimg.com/media/C5rMSt_UoAAzMyA.jpg

Eriador
27-02-2017, 19:28
Bu arada McLaren keske tamamen turuncu olsaymis 2000 lerdeki Arrow'u andiriyor
http://f1tcdn.net/f1db/cars/images/2002/arrows-a23.jpg

Light RedBull Toro Rosso'da 2000 lerdeki Prost-Peugeot
http://media.crash.net/original/4330.jpg

Eriador
28-02-2017, 19:28
2017 Formula 1 sezonu öncesi Barcelona'da gerçekleştirilen testlerin 2. gününü Ferrari pilotu Kimi Raikkonen ilk sırada tamamladı.

Öğleden sonra yumuşak lastiklerle 1:20.960 yapan Raikkonen, bugünün ve haftanın en hızlı turunu kaydeden isim oldu. 108 tur atan Raikkonen, bugünün en çalışkan isimlerinden birisi oldu.

Barcelona'da 2. günün 2. hızlı ismi sabah bölümünde çalışan Mercedes pilotu Lewis Hamilton oldu. Hamilton, süper yumuşaklarla attığı 1:20.983 ile günü 2. sırada tamamladı.

Dün çeşitli sıkıntılar yaşayan Red Bull için bugün daha normaldi. Görevi devralan Max Verstappen, liderin 1.2 sn gerisinde 3. oldu.

Günün en çalışkan ismi Haas pilotu Kevin Magnussen, 118 tur attı ve 4. hızlı zamanı kaydederek oldukça başarılı bir performans sergiledi.

Force India'da çalışmaları sürdüren Esteban Ocon, sabah bölümünün sonunda yaşadığı sorunla kırmızı bayraklara sebep oldu. Fransız sürücü günü 5. sırada tamamladı. Onu Toro Rosso'dan Daniil Kvyat takip etti.

Öğleden sonra Mercedes'te görevi devralan Valtteri Bottas, yarım güne rağmen tam bir yarış simülasyonu yaptı ve toplam 102 tur atarak günü 7. sırada tamamladı.

Sabah bölümünü garajda geçiren Renault'dan Jolyon Palmer, öğleden sonra 53 tur attı ve 8. sırada yer aldı. Onu yine sabah bölümünün çoğunu garajda geçiren Sauber'in test pilotu Antonio Giovinazzi takip etti. Sauber'de motor sorunu vardı ve bu yüzden sabah bölümünde motor değiştirildi.

Günün en büyük hayal kırıklığı yine McLaren-Honda cephesinde oldu. Dün yağ deposundaki sıkıntılar nedeniyle motoru rafa kaldıran Honda, bugün sebebini bilmediği bir sorundan dolayı yine motor değişikliği yapmak zorunda kaldı ve McLaren için önemli bir gün daha büyük ölçüde boşa geçti. Vandoorne, gün sonunda atabildiği hızlı tur ile 10.luğa yükseldi.

Son sırada yer alan isim Williams'ın genç pilotu Lance Stroll oldu. Sabah seansında 12. turunda pist dışına taşarak spin atan Stroll, şanssız bir şekilde aracına hasar verdi ve Williams bir daha piste çıkamadı. Yarın gün içinde hasar gören parçaların fabrikadan gelmesi bekleniyor.

1 K. Räikkönen Ferrari 1:20.960 108
2 L. Hamilton Mercedes 1:20.983 0.023 66
3 M. Verstappen Red Bull 1:22.200 1.240 89
4 K. Magnussen Haas 1:22.204 1.244 118
5 E. Ocon Force India 1:22.509 1.549 86
6 D. Kvyat Toro Rosso 1:22.956 1.996 68
7 V. Bottas Mercedes 1:22.986 2.026 102
8 J. Palmer Renault 1:24.139 3.179 53
9 A. Giovinazzi Sauber 1:24.617 3.657 67
10 S. Vandoorne McLaren 1:25.600 4.640 40
11 L. Stroll Williams 1:26.040 5.080 12


Eger Honda sorunlari cozemesse F1 tarihindeki gelmis gecmis en fiyasko motor olucak.

2 gunde toplam atilan tur sayilari

Mercedes 320
Ferrari 237
Haas 169
Sauber 140
Red Bull 139
Force India 125
Toro Rosso 120
Williams 115
Renault 110
McLaren 69

ghibli06
01-03-2017, 10:37
honda motorundaki sorunun yapısal olduğu açıklandı yani az sıkılmış bir saplama somun olayı değil, keçeden de kaçırmamış :)

ilk 2 gün sonunda mercedes gücünü bildiği için biraz fantezi denemeleri yapıyor, özellikle arka kanatta, ferrari her ne kadar ilk sıralarda yer alsa da mercedes bariz daha hızlı, geçen seneki testlerin ilk 4 gününde 3 kez ferrari ilk sıradaydı... burda daha önce de yazdığım gibi redbull bu sene sıkıntı yaşayacak gibi, sezon açılışına kadar aero ve şasede değişiklikler istedikleri gibi olmazsa ferrarinin gerisinde kalırlar en az 5 hafta... bu arada FIA özellikle mercedes ve redbull u süspansüyon kuralları hakkında uyaardı, gri bölgelerde çok dolaşıyorlar yeni yönetim geçmiş senelerdeki kadar müsamaha göstermeyebilir...

bason
01-03-2017, 15:50
Şu gri alan olayınıda çözselerde herkes işine baksa. Ya yasaldır ya değildir. Böyle bir yönetim FIA gibi bir kurumda hiç yakışık almıyor. Net olmakta fayda var.

Y.Emre
01-03-2017, 16:32
Honda motoru konusunda yag tankının içerisindeki fin'li yapıdan kaynaklanan bir problem olduğunu söylemiş hasegewa. Büyük ihtimalle 2.testlerden önce çözülür gibi.


Süspansiyon konusunda Fia incelemeye başlamış. 1 takıma tasarımını değiştirmesi söylenmiş. İlk testler bitene kadar tüm takımların incelemesini bitirmeye çalışacaklarmış. Hangi takım olduğu net degil suan

ghibli06
01-03-2017, 17:04
Honda motoru konusunda yag tankının içerisindeki fin'li yapıdan kaynaklanan bir problem olduğunu söylemiş hasegewa. Büyük ihtimalle 2.testlerden önce çözülür gibi.


Süspansiyon konusunda Fia incelemeye başlamış. 1 takıma tasarımını değiştirmesi söylenmiş. İlk testler bitene kadar tüm takımların incelemesini bitirmeye çalışacaklarmış. Hangi takım olduğu net degil suan

Hondanın sorununun o kadar basit olduğunu sanmıyorum, süspansyon konusunda ise RedBull-Mercedes ikilisinden biridir bence uyarıyı alan...

Y.Emre
01-03-2017, 17:42
Hondanın sorununun o kadar basit olduğunu sanmıyorum, süspansyon konusunda ise RedBull-Mercedes ikilisinden biridir bence uyarıyı alan...

İlk 2 günkü sıkıntılarda bahsettiğim yağ tankından kaynaklanan problem olduğu söyleniyor. Altta alıntıladığım yazıya göre Hasegawa, yağ tankındaki 'dalgakıran / fin' tarzındaki yapıların Artan G kuvvetleri karşısında görevini yerine getirememesinden bahsediyorlar. Yağa karışan havayı ayırmakta sıkıntı yaşayıp yağ basınç kaybı yaşıyorlar. Sıkıntıyı Reklam çekimlerinde farketmişler. Çok fazla zaman almadan bu sorunun çözülecegini düşünüyorum ama bugünkü haberlerde, vibrasyon kaynaklı başka bir sorundan bahsettiler. Doğruluğu ne derecede bilmiyorum.

Dün kurulum turunda Van. yaşadığı sorunda tamamen benzin bitmesiymiş.. :D


Q: Do I need to redesign the oil tank?
Y: HASEGAWA: "We preferred to modify it to improve performance, but that's fine. During the season we can improve any part of the engine, so we may also change the oil tank, but for now we can live with it."

Q: Have you reduced engine power in these tests, as a precaution?
Y. HASEGAWA: "We have very little time to run, so sometimes we are not going to full power and in some tests we are checking the car or analyzing some data, so you do not need to go full power all the time."

Q: What are your plans for next week?
Y. HASEGAWA: "We would like to introduce the latest version of the engine and test it as soon as possible, every time we have an engine, we change something, so next week we will have another engine."




-Shape of oil tank, or specifically speaking the baffles inside the tank, its (the baffle's) arrangement turned out to be inappropriate so that it cannot take in oil properly when under G-force during running. Therefore caused oil pressure drop.

They noticed the issue in filming day running on Sunday already. Applied fix that's possible in impromptu style at venue but wasnt enough due to time restraint, so they were prepared for encountering trouble to a degree. (info in the article)

-It's not a serious issue. However it's located in a place difficult to reach, so you have to detach engine from car in order to repair. It was a combination of new PU plus new car, so normally it only takes 2 hours to exchange the unit, but it ended up taking much longer.

ghibli06
03-03-2017, 07:57
Honda motorlarındaki sıkıntı ciddi gibi, Japonya'ya göndermişler sorunu bulsunlar diye, ayrıca ToroRosso da Renault motoru ile sorun yaşıyor...

ilk testlerin en dayanıklısı Ferrari en güçlüsü Mercedes gibi göründü, lastiklerden memnun olmayanlar var, asıl bomba HAM ın yeni kuralları sevmemesi ve eleştirmesi :)

ghibli06
06-03-2017, 22:32
ooo kankalar çözülmeye başlamış :)

Red Bull, Mercedes'in yağ yakarak avantaj sağladığından şupheleniyor | Formula 1 haberleri | Motorsport.com (https://tr.motorsport.com/f1/news/red-bull-mercedes-in-yag-yakarak-avantaj-sagladigindan-supheleniyor-880137/)

VW-Freaks
07-03-2017, 08:45
ooo kankalar çözülmeye başlamış :)

Red Bull, Mercedes'in yağ yakarak avantaj sağladığından şupheleniyor | Formula 1 haberleri | Motorsport.com (https://tr.motorsport.com/f1/news/red-bull-mercedes-in-yag-yakarak-avantaj-sagladigindan-supheleniyor-880137/)

daha çok çözülecekler :icon_tup:

ghibli06
07-03-2017, 08:57
daha çok çözülecekler :icon_tup:

iddialar çok ciddi, Mercedesin 5 litre yağ önerisi de tartışılıyor, gereğinden fazla bulunuyor... Ross Brawn ile bu sene çok uğraşacak gibi Mercedes, şimdiden kanatlara da el atacağını açıkladı çünkü...

B16
07-03-2017, 17:42
2017 Formula 1 sezonunun başlamasına artık sayılı günler kaldı. 26 Mart'ta Avustralya Grand Prix'si ile heyecan yeniden start alacak.

Motorsport.com Türkiye olarak 2017 sezonunda sizlere bazı sürprizlerimizin olacağından bahsetmiştik. Daha önce açıkladığımız F1 Racing dergisinin yeniden Türk okurları ile buluşması çabalarımız devam ediyor. Takdir edersiniz ki bu tür bir projeyi hayata geçirmek pek kolay olmuyor.

Yaptığımız anket çalışması sonrasında sizlerden gelen ilginin ne kadar büyük olduğunu gördük ve bizim bu işi mutlaka başarmamız gerektiğine karar verdik. Bu noktada F1 Racing'i Türkçe dijital versiyon olarak sizlere sunacağız. Mart ayında ilk dijital Türkçe versiyonu yayına sunmayı planlıyorduk ancak bu konuda biraz gecikme olacak. Nisan en geç Mayıs ayında dijital olarak dergimize tekrar kavuşacağız. Yıl içerisinde basılı haline geçmeyi planlıyoruz.

F1 Racing ile ilgili tüm gelişmeleri sizlerle paylaşmaya devam edeceğiz.

Gelelim ikinci konuya. Çoğu ziyaretçimizin yakından takip ettiği Formula 1 yayın hakları konusu yavaş yavaş ısınmaya başladı. Özellikle Saran Medya'nın yeni kanalı S Sport'un belirlenen tarihte yayına başlayamaması tedirginliğe sebep olmuş durumda.

Takipçilerimizden aldığımız mail ve yorumlara bakarak bu konuda da sizleri bilgilendirme ihtiyacı duyduk.

Saran Medya'dan bizzat edindiğim bilgiler doğrultusunda kanal 1-2 hafta içerisinde yayında olacak ve 24 saat yayın yapacak.

Sıfırdan kurulan bir kanalın yayına başlaması gerçekten kolay değil. Ancak çok kısa süre sonra S Sport, Digitürk, D Smart ve Turkcell TV+'ta yayınlarına başlamış olacak.

Sizlere iki güzel haberim daha var. Yeni sezonda yarışları her zaman olduğu gibi sevgili Serhan Acar'ın keyifli anlatımıyla takip etmeye devam edeceğiz. Benden duyduğunuzu söylemeyin :)

İkincisi bu sezon cuma günü antrenman turlarını da canlı olarak izleyebileceğiz. Belki ilk 1-2 yarışta olmayacak ancak sezonun kalanında nihayet antrenman turlarını Türkçe canlı takip edebileceğimiz bir TV kanalımız olacak.


Kaynak: F1 Racing ve F1 yayınları hakkında bilgilendirme | GENEL haberleri | Motorsport.com (https://tr.motorsport.com/general/news/f1-racing-ve-f1-yayinlari-hakkinda-bilgilendirme-880032/)

bason
07-03-2017, 22:19
Mclaren-Honda durum vahim... Renault hızlara bakıldığında gelişmiş görünsede her şey gibi buda muamma, yeni bir motor ve sorunlar yaşanıyor. Ferrari şuanda gerçekten iyi bir test geçiriyor ancak bazı lastikleri hiç denememeleri ilginç geldi. Mercedes yine hafif gösteriyor kendisini, beklentileri yükek tutmamaya çalışıyor. Redbul biraz geride testlerde program olarak. Bu dezavantaj yaşatabilir en azından ilk 1-2 yarışta potansiyellerinin bir adım gerisinde kalabilirler. Mercedes ve Ferrari dayanıklılıkları sayesinde ayar konusunda daha çok tecrübe ediniyorlar attıkları tur sayısı oldukça yüksek. Renault ve Honda motorları ise dayanıklılıkla uğraşmaktan takımlar test yapamadı. Gel artık 26 Mart... Kedi gibi olduk anasını satayım kasımdan sonra martı 4 gözle bekliyoruz... :D

Eriador
08-03-2017, 00:12
2. testler basladi ilk gun lideri Massa . 168 tur ! Ben go kart'ta o kadar tur atsam tum kaslarim kasilir herhalde bu adamlar super birer atletler.Su gorunun tabla McLaren'in ilk yarisi sonuncu veya sondan bir once bitirme ithimali ilk 10 a girmesinden daha fazla forumdaki fanatikler F1 i takip etseler sinir stress hastasi olurlar :)

ghibli06
08-03-2017, 08:00
Ferrari ilk gün lastiklere yoğunlaştı, M ve S leri denedi, RIC ve MAS supersoft ve ultrasoftlarla zaman yaptı... iddialı her takımın bir hesabı var, burada önemli olan yarış temposu, bu sene çok az geçiş olacağı ön görülüyor, eğer öyleyse lastik ve sıralama turları çok önemli olacak... Ferrari bence şasi olayını bitirdi artık çok oynamaz, çift püskürtmeli enjekesiyona geçebillirse motor biraz daha güçlenir o kadar, Mercedes hala kapalı kutu, şu yağ yakma meselesinden başı yanabilir... Red Bull ise bence şaseden memnun değil, Mclaren ise sanırım Honda ile sn yılını yaşıyor, hazır motor olsa gidip onunla devam edecek gibi bir ruh hali var :)

Y.Emre
08-03-2017, 23:54
Eveet beklenen oldu, Alo bombaladı :D 'gp3 engine' diyecek mi bakalım bu sene :D

Şaka bi yana, 2016 motorunu mu 2017 motorunu mu tercih edersin diye sordu gazetecinin biri, 2017yi seçerim dedi. Yarın Melbourne spec Pu'i deneyecek Mcl, bakalım aynı sorunlar devam mı..

VW-Freaks
09-03-2017, 13:07
mercedes bilerek mi böyle yapıyor bilmiyorum ama ferrari den bu sene galibiyetler görebiliriz :icon_tup:

Eriador
09-03-2017, 15:53
Mercedes testlerde hep geri planda kaliyor ( Gecen senede Ferrari tetlerde cok iyidi ama sonuc ortada ) ilk yarista biraz kartlar belli olur avrupaya gecince gercek guc dengesini goruruz.Tabi birde Mercedes'in yag mevzusu var bakalim o nasil etki edicek ? Birde Honda rekor kirdi herhalde gene motor degistirmisler.Honda'nin bu kadar batirmasi markanin restiji icinde cok kotu.


Ve Alonso patlamis , Alonso: Honda'da ne güç var ne dayanıklılık!

Fernando Alonso, Barcelona'da geçirdiği az sürüşlü bir test gününün ardından motor partnerleri Honda'yı eleştirdi.

Son 2 senedir çok iyi dönem geçirmeyen McLaren'da durum bu sene de değişmiş değil. Honda, neredeyse piste çıktıkları her gün motor değiştirmek zorunda kaldı ve McLaren bu yüzden rakiplerine oranla çok az tur atabildi.

Alonso, çok zor geçen testlerin ardından sorumluluğu işaret etmekten kaçınmadı.

Alonso "Şasi tarafında çok geride olduğumuzu düşünmüyorum. Sadece bir sorunumuz var: o da güç ünitesi."

"Dayanıklılık yok, güç yok. Düzlükte, her düzlükte 30 km/sa daha yavaşız."

"Her düzlükte 30 km/sa yavaş kalıyorsanız, araçta bir şey hissetmeni zor. Her şey iyi hissettiriyor ancak normal hıza ulaştığınızda ne olacağını bilmiyorsunuz." dedi.
Hızlı tepki

Alonso, Honda'nın durumunun 2015'teki kadar kötü olmadığına düşünse de sezon için iyimser olacak kadar iyi durumda olmadıklarını kabul ediyor.

Alonso "Dürüst olmak gerekirse geçen seneye oldukça benziyor. 2015'te şu ana göre muhtemelen daha gerideydik."

"Bu sene ise biraz daha fazla sinir bozucu çünkü kural değişiklikleri gibi durumlarda kış döneminde farkı kapatacağınıza dair yüksek umutlarınız oluyor."

"Kesinlikle gelişmemiz lazım, gelişmek zorundayız. Durumumuz idealden çok uzak. Büyük bir takımız. McLaren yıllarca sporu domine etti ve yıllarca dünya şampiyonluğu için savaştı."

"McLaren'ı düşündüğünüzde, McLaren'ı gördüğünüzde rakipseniz onlardan korkarsınız çünkü McLaren'ın büyük bir takım olarak her şeyi hızlıca çözeceğini bilirsiniz. Buna ihtiyacımız var."

"Herkes tepki vermeli. Bağlı kalmalıyız, birlikte yakın çalışmalıyız. Ancak kesinlikle tüm takımdan hemen büyük bir tepki bekliyorum." dedi.
Amatörce sorunlar

Alonso, en büyük endişesinin motoru daha dayanıklı yapmalarından ziyade güç bulmada olacağını kabul ediyor.

Alonso "O gün yaşadığımız yağ deposu sorunu amatörce bir sorundu. İlk günden beri dayanıklılık ve performans konusunda sorun yaşamaya başladık."

"Daha fazla tur attıkça, yeni şeyler keşfedersiniz. Arka kaliperlerde sıcaklık ya da karoserin yeteri kadar sıkı olmadığı gibi sorunlar."

"Normalde kış testlerinin 1 ya da 2. gününde keşfedilmesi gereken sorunlar bunlar. Her gün 40 tur atıyoruz, bu yüzden takım olarak hala testlerin 2. gününde gibiyiz."

"Bu tür küçük şeyleri keşfediyoruz. Avustralya için endişelenmemiz gereken bir durum yok. İyi bir seviyede mücadele etmek için tamamen hazır olacağız. Tek soru işareti ne kadar güce sahip olacağımız." dedi.

Barcelona'da 3. virajı tam gaz dönüp dönemedikleri sorusuna şakayla cevap veren Alonso "Aa evet, sadece 3. virajı değil. Neredeyse tüm virajları tam gaz dönüyoruz." dedi.

ufuksaracci
09-03-2017, 16:00
Bu sene Alonso'nun bol bol telsiz konuşmasını dinleyeceğiz herhalde. McLaren ikinci bir takım kurup Honda ile ortaklığını onunla yapsaydı bu kadar zarar görmezdi herhalde.

Y.Emre
09-03-2017, 19:37
Ferrarinin bu yıl geçen yıldan farkı nispeten daha dayanıklı bir güç ünitesiyle gelmiş olması.


Saran medyanın kanalı ne oldu detay bilen var mı?

ghibli06
09-03-2017, 19:47
Bu sene Alonso'nun bol bol telsiz konuşmasını dinleyeceğiz herhalde. McLaren ikinci bir takım kurup Honda ile ortaklığını onunla yapsaydı bu kadar zarar görmezdi herhalde.

yeni type-R motoru koysalar bundan iyiydi :) Alonso kafa bulmaya başladı takımla, bu da hoş değil...

B16
09-03-2017, 21:33
Ferrarinin bu yıl geçen yıldan farkı nispeten daha dayanıklı bir güç ünitesiyle gelmiş olması.


Saran medyanın kanalı ne oldu detay bilen var mı?

İlk yarış yayınlanıcakmış. Bazı günler haricinde genellikle cuma antremanları da yayınlıcaklarmış. Bir önce ki sayfa da daha detaylı yazı paylaşmıştım.
Anlatan ise yine Serhan Acar

ufuksaracci
09-03-2017, 23:00
yeni type-R motoru koysalar bundan iyiydi :) Alonso kafa bulmaya başladı takımla, bu da hoş değil...

Aman Bülent Abi öyle deme, sonra Type-r piyasasını kimse durduramazdı ? Bak bu söylem bile 5000 lira koydu fiyatlara

yiGT
10-03-2017, 08:30
Her ne kadar en hızlı süre Vettel' de olsa da Ferrari' nin hala hız saklaması beni umutlandırıyor, Alonso bence bu seneden sonra takım değişikliğini ciddi ciddi düşünmeli.

bason
10-03-2017, 08:36
Ferrari'nin hız sakladığını nereden anlıyoruz? Ya da diğer takımların hız saklamadığını? Bir çok takım yarış simülasyonu deniyor olabilir, herkesin programı farklı... :) Bende bi renk gelsin istiyorum ama bu beklentiyi yükseltir sonrada üzülürüz... :) Tek takım dominasyonuna hayır... :D 10 mart formula 1 dominasyona hayır günü yapalım caddelerde pankart açıp polisten dayak yiyelim... :D

yiGT
10-03-2017, 08:42
Testlerin 3. gününde son sektörde hız kesmesine rağmen en iyi dereceyi aldılar ya o yüzden öyle söyledim, doğru herkes saklıyor olabilir hatta bazılarını iyi biliyoruz ama ne yapalım kendimizi umutlandırıyoruz işte...:D

bason
10-03-2017, 08:50
Şimdi uzun sürüş karşılaştırmalarına baktımda arada Hamiltonda dayanamayıp gerçek yüzlerini ortaya dökmüş. Bir kaç 22 li derece vardı. :D Bakalım bu sene daha heyecanlı olacak inşallah... Gel artık 26 mart gel... Kedi gibi bekliyoz... :)

yiGT
10-03-2017, 09:11
Redbull da ağlamaya başladı bu yağ tartışmalarının sonucunu cidden merak ediyorum, Mercedes' in güç ünitesinde gideceği ufak bir değişiklik işleri çok değiştirir bence, herkes limitlerde denesede antremanlarda, öğrensek kim ne durumda gerçekten.

bason
10-03-2017, 09:35
Mercedes zaten motoru çok avantajlıydı bu yeni araçlarda daha da ortaya çıkıyor tam gaz gidilen süre çok daha fazla... Yoksa önünü alamayacaklar. E Renault da ortada gelişim olarak. Ferrari başederse eder yoksa sadece şasi ile olacak aero ile olacak bir şey değil motor çok önemli... Redbulunda elinde alternatif yok Ferrari mercedes zaten vermez motor e honda'ya aklı olan gitmez. Renault'da gelişemiyor bari yukarıdakileri aşşağı çekelim diyorlar buda hiç hoş değil. :) Orta grupta kalabalıklaştı, Mclaren'i önde görmeyi özledim. Takımın adı bile heyecanlandırıyorken bu motor ile patates oldular yine. :(

ghibli06
10-03-2017, 13:56
Mercedes zaten motoru çok avantajlıydı bu yeni araçlarda daha da ortaya çıkıyor tam gaz gidilen süre çok daha fazla... Yoksa önünü alamayacaklar. E Renault da ortada gelişim olarak. Ferrari başederse eder yoksa sadece şasi ile olacak aero ile olacak bir şey değil motor çok önemli... Redbulunda elinde alternatif yok Ferrari mercedes zaten vermez motor e honda'ya aklı olan gitmez. Renault'da gelişemiyor bari yukarıdakileri aşşağı çekelim diyorlar buda hiç hoş değil. :) Orta grupta kalabalıklaştı, Mclaren'i önde görmeyi özledim. Takımın adı bile heyecanlandırıyorken bu motor ile patates oldular yine. :(

tamam da şasi ve aero konularında nerdeyse 10 yıldır gri bölgelerde gezinip de dünya kadar avantaj sağlayan takım RedBull...Ayrıca yasakken çekiş kontrol kullandığına dair de ciddi deliller vardı ama lobileri kuvvetli... Bu sene yeni şasiler ebat olarak ve tarz olarak farklı, sanırım kopya çekemediler, sıkıntıları o :) motor konusunda ise dediklerine aynen katılıyorum, Renault motoruna gebeler, dikkat edersen sert çıkamıyorlar...

McLaren'e üzülüyorum, Honda ile yeni çalışmıyorlar ki eski şaşalı günlerde hep McLaren Honda'ydılar...

test günleri içinse son yorumum, ya Mercedes ya da Ferrari acayip kafa buluyor bizimle, bence mercedes çok daha hızlı yoksa HAM bu kadar imalı konuşmazdı :)

bason
10-03-2017, 14:19
Doğru diyorsun abi Lobi bu işin içinde her zaman vardı. Zaman zaman el değiştiriyor işte... :) Lobicilik ölmez. :D
Rai rekor tur attı ultra soft bile değildi lastikler 18 li tur çok ciddi gerçekten. Daha testlerde bu zamanlar gelmeye başladı sene sonunda dendiği gibi 4-5 sn farkları rahat görürürz tur dereceleri olarak yıllara bakarsak. Ferrari umutlandırıyor... Mercedes'e kafa tutsun, birbirlerini kovalasınlar yeter zaten seneye Renault gelecek tam anlamı ile... :D

ghibli06
11-03-2017, 08:34
RAI'nin derecesi geçen sene HAM ın aldığı pole den 3 küsür saniye daha iyi, araçlar ciddi hızlanmış görünüyor ama bakalım mücadele nasıl olacak yani geçişlere izin verecek mi bu aerodinami? son sektörde bilerek mi yavaşlıyor Ferrari bilemem ama Mercedes bence avlarını pusu kurdu bekliyor, ilk yarışta belli olur her şey, RedBull da ayarlardan dertli, henüz istedikleri gibi değiller...

onur_si
11-03-2017, 09:55
bu sene rai başkan mührü basacak :)
ferrari çok iyi araç yapmış

997TT
11-03-2017, 10:11
Hiz saklama Ham'in basin toplantisinda attigi bir teori... kimse testlerde herseyini ortaya koymaz,koymadida.
Araclar yeni izin verilen kurallar dahilinde hizlandi,kus kondurmadilar. Ama Ferrari' nin takim ici huzurlugu ortada. Umarim birseyler degismistir.

bason
11-03-2017, 10:29
F1 - You asked, so here we go. Side by side: 2016 v 2017... (https://www.facebook.com/Formula1/videos/772424009581250/)
Hamilton'un 2016 pole turu ile kıyaslamışlar Rai'nin rekor turunu. Tabi araç farkı yanısıra lastik farkıda var ama virajlarda gerçekten baya hızlı yeni araçlar... Şuanda Ferrari gerçekten iyi gözüküyor. Rai'nin de turu daha iyi olabilirmiş bazı yerlerde fren kitleme filan var kusursuzda bir tur denemez. İyi yolda ilerliyor Ferrari... Diğer takımların ise en büyük sıkıntısı ayarlar galiba. Kimse mutlu değil ayarlar konusunda ferrari bunu daha iyi çözmüş gibi duruyor en azından... Bakalım az kaldı Ancak sezonun ilk 2-3 yarışında arkadan parlayan takım olur mu onuda çok merak ediyorum fırsat yararlanıp... :)

997TT
11-03-2017, 10:34
F1'in sitesinde de elestirdim,bu kiyaslama yanlis...
Eski ile yeniyi kiyas olmaz,hele gecen seneyi acik ara kaybedip,acik ara kazananla kiyaslamak,kaybenin masturbasyonu olur. Bak biz sizi yakaldik... Yahu yakaladin da,kural degisikligi ile gelen yeniliklerle yakaladin. Merc 2017'yi kiyaslamak gerek.

bason
11-03-2017, 10:41
Takım ya da pilot kıyaslamamışlar ki geçen sene ki araçlar içinde en hızlısı ile şuana kadar ki en iyi süreyi karşılaştırmışlar. Bende ilk baktığımda sizin gibi düşündüm hatta yorumumda öyle ama magazinsel açıdan yaklaşmak lazım. İlgiyi ayakta tutmak istemişler, zaten çok talep olduğu için yayınlandı filan muhabbeti var.

ghibli06
11-03-2017, 10:45
geçen sene ile kıyas, pilot takım vs değil, bu see araçlar bu kadar hızlandı diyebilmek... 3 küsür saniye hızlanma sizce de inanılmaz değil mi? yıllarca yavaşlatmaya uğraştıkları Formula1'i şimdi hızlandırarak ilgiyi çekmeye çalışıyorlar hepsi bu...

997TT
11-03-2017, 11:05
Araclarin hizlandirilmak istenmesi yada isin rating kismi ayri.
Ben yillarca Ferrari'nin pesinden kosmus biri olarak dusuncelerimi yaziyorum,oraya da yazdim. Ha teknik olarak kiyas yapilicaksa lafim yok zaten ama bana kompleks yada dalga gecilme gibi geldi. O zaman orada ki Ferrari'nin best time videosu ile kiyaslansinlar. Bakin su kadar hizlandi diye. F2016vsF2017

yiGT
11-03-2017, 11:49
Gerçekten araçların potansiyellerinin bu olmadığı belli ama Vettel' in tek bir kötü şey söylememesi ve testler boyunca tüm takımın sessiz ve pozitif oluşu beni gerçekten heyecanlandırıyor acaba gerçekten geri dönüş gerçekleştimi ?

B16
11-03-2017, 12:19
geçen sene ile kıyas, pilot takım vs değil, bu see araçlar bu kadar hızlandı diyebilmek... 3 küsür saniye hızlanma sizce de inanılmaz değil mi? yıllarca yavaşlatmaya uğraştıkları Formula1'i şimdi hızlandırarak ilgiyi çekmeye çalışıyorlar hepsi bu...

Araçları motor olarak hızlandırmadılar ki, mekanik yol tutuş ile süreleri iyileştirdiler. Şuan hiçbir takım tam beygir gücü veremiyor ve yaklaşık 800hp civarında oldukları söyleniyor. Bu mekanik tutuş olmasaydı bu motorlar v8, v10 ve v12'den hala daha yavaş motor olacaktı. 8. vites hala ekonomi vitesi ve son hız görmelerini engelliyor. Şanzuman oranları 7 vites'e göre olsaydı yüksek süratleri daha rahat görürdük düzlüklerde. Raikonen'e bu motorlar mı v8 mi dedikleri zaman daha fazla torku olduğu için v8 motorları tercih ettiğini söylemişti.
Pilotlar geçiş yaparken bir kez yön değiştirme hakları var. Eskiden tren gibi peş peşe giderlerdi. Geçiş yapmak için direksiyonda ekstra güç sağlayan tuş olması drs ile 1 sn. altında ki farkın çabucak kapanması geçilen pilotun drs ile karşılık verememesi sporu öldürdü. Liberty media umarım biraz daha pilotların istediklerine kulak verirde bazı saçma uygulamaları fia ile birlikte ortak karar alarak kaldırırlar

ghibli06
11-03-2017, 13:42
Araçları motor olarak hızlandırmadılar ki, mekanik yol tutuş ile süreleri iyileştirdiler. Şuan hiçbir takım tam beygir gücü veremiyor ve yaklaşık 800hp civarında oldukları söyleniyor. Bu mekanik tutuş olmasaydı bu motorlar v8, v10 ve v12'den hala daha yavaş motor olacaktı. 8. vites hala ekonomi vitesi ve son hız görmelerini engelliyor. Şanzuman oranları 7 vites'e göre olsaydı yüksek süratleri daha rahat görürdük düzlüklerde. Raikonen'e bu motorlar mı v8 mi dedikleri zaman daha fazla torku olduğu için v8 motorları tercih ettiğini söylemişti.
Pilotlar geçiş yaparken bir kez yön değiştirme hakları var. Eskiden tren gibi peş peşe giderlerdi. Geçiş yapmak için direksiyonda ekstra güç sağlayan tuş olması drs ile 1 sn. altında ki farkın çabucak kapanması geçilen pilotun drs ile karşılık verememesi sporu öldürdü. Liberty media umarım biraz daha pilotların istediklerine kulak verirde bazı saçma uygulamaları fia ile birlikte ortak karar alarak kaldırırlar

henüz motor güncellemeleri ne zaman yapılacağı belirsiz takımlar için, ferrarinin çift püskürtmeli enjektörlere geçeceği söyleniyor, şu anki hızlı pozsyonları taamen yeni şase ve aerodinami buna bağlı olarak da süspansüyon geometrileri ile alakalı haklısın, ben de motorla alakalı bir şey söylemedim ki :)

B16
11-03-2017, 14:20
henüz motor güncellemeleri ne zaman yapılacağı belirsiz takımlar için, ferrarinin çift püskürtmeli enjektörlere geçeceği söyleniyor, şu anki hızlı pozsyonları taamen yeni şase ve aerodinami buna bağlı olarak da süspansüyon geometrileri ile alakalı haklısın, ben de motorla alakalı bir şey söylemedim ki :)

Bu sene token sistemi yok. Motorlar istenildiği gibi geliştirilebilir. Bu da ilerde gelicek olan motor dondurma kuralının habercisidir. 3 sn. hızlanmak benim için mükemmel değil. Araçlarda teknik değişiklikler yapılarak sadece göz boyanmaya çalışılıyor. Onu belirtmek istedim :)

Canlı olarak İstanbul park'ta yarış izledim araçlar önümüzden geçerken kulaklarımızı kapatıyorduk. O tadı hissi aldığım için isterlerse Monzayı 1 dk. altı dönsünler tapa gaz o egzoz sesi daha cezbedici

Eriador
13-03-2017, 04:30
Su yag yakma olayi tam bir aciklanirsa cok guzel olucak Mercedes & Petronas is birligi gercekten harika bir gri alan bulmus mu ? yoksa balon mu ? Bi bilsek fena olmazdi ...

Belkide Mercedes ve Ferrari motorlari arasindaki tek fark bu ? Eger bu aciklanir ve boyle birsey vardi ama artik gri alan kapandi ! bile dense Mercedes bu sayede gecen sene , herkesten once odaklandigi icin gene 1 adim onde olucak AMA bu aciga guvenip motoruna fazla harcama yapmayip onun yerine aerodinamiye yuklandiyse ( ki bu sene aerodinami bakimindan sinif atlandi ) efsane Turbo Mercedes motoru nefessiz kalicak yada tum kozunu kaybedicek ?

Boylesine hayati bir olay hakkinda fazla haber cikmamasi sinir bozucu .

ghibli06
13-03-2017, 07:03
Su yag yakma olayi tam bir aciklanirsa cok guzel olucak Mercedes & Petronas is birligi gercekten harika bir gri alan bulmus mu ? yoksa balon mu ? Bi bilsek fena olmazdi ...

Belkide Mercedes ve Ferrari motorlari arasindaki tek fark bu ? Eger bu aciklanir ve boyle birsey vardi ama artik gri alan kapandi ! bile dense Mercedes bu sayede gecen sene , herkesten once odaklandigi icin gene 1 adim onde olucak AMA bu aciga guvenip motoruna fazla harcama yapmayip onun yerine aerodinamiye yuklandiyse ( ki bu sene aerodinami bakimindan sinif atlandi ) efsane Turbo Mercedes motoru nefessiz kalicak yada tum kozunu kaybedicek ?

Boylesine hayati bir olay hakkinda fazla haber cikmamasi sinir bozucu .

ben bu yağ yakma olayını bütün takımların bildiğini ve uyguladığını, bu nedenle de çok bizlemediklerini düşünüyorum, RedBull yağ yakma Ferrari ise süspansüyonlar üzerinden mercedese yükleniyor... bu arada 'yağ yakan araba iyi gider!' sanayi tezi de ispatlanmış oldu sanırım :D