Orijinalini görmek için tıklayınız : 206 davlumbaz hakkında
Arkadaşlar merhaba 206 aracıma ses izolasyonu yapmak için lifte kaldırıp çamurluk davlumbaz larını sokmeyi düşünüyorum. sökülüp takılması zor mudur? nası sokebilirim dikkat etmem gereken önemli bir husus varmıdır? simdiden teşekkürler
E21hamza
18-01-2017, 21:07
Söküp takması zor değil abi. 7 tane sekmanı olması lazım 1 2 de vidası vardı diye hatırlıyorum. davlumbaz eğer orjinal ise yerine kendisi oturur zaten ama orjinal değilse oturtması biraz zor olur. Yalıtımı nasıl bi şey düşünüyorsun abi?
Söküp takması zor değil abi. 7 tane sekmanı olması lazım 1 2 de vidası vardı diye hatırlıyorum. davlumbaz eğer orjinal ise yerine kendisi oturur zaten ama orjinal değilse oturtması biraz zor olur. Yalıtımı nasıl bi şey düşünüyorsun abi?
Umarım orijinaldır :) Her çamurluğa sırayla olmak üzere, Aracı kriko ile kaldırcak lastiği sötükten sonra davlumbazı çıkaracağım .
Davlumbaz ve davlubazın altında kalan çamurluk sacını güzel bir şekilde temizleyeceğim.
Sonra ısı tabansı ve roler yardımıyla çamurluk sacını erkurt ve bitüself ile güzelce kaplayağım.
Daha sonra davlumbazın sırt kısmını, içten bir kat bitüself onun üzerinide 20mm firex kendinden yapışkanlı akustik yanmaz sünger ile kaplayacağım.
(Ses izolasyonun yanısıra davlumbazı kırılmalara karşı daha dayanıklı hale de getirmiş olacağım.)
en son olarak montaj işlemi başlayacak ancak bu şekilde bir izolasyondan sonra davlumbaz yerine oturur mu bilmiyorum.
4 tekeride bu şekilde yaptıktan sonra benzer şekilde akustik sünger erkurt ve bitüself ile bagajı yapacağım
Sonra taban (koltuklar ve taban halısını sökerek 2 kat erkurt, taban halısının oturma duruma göre 1 yada 2 kat firex )
Hepsi bittikten sonra focal akustik sünger ile kapı izolasyonu olacak ve yeni ses sistemi takılacak.
Baya meşakketli ve masraflı bir yol var önümde.
Toplamda 30-35 saatlik bir işçilik ile tüm işlemleri bitirmeyi planlıyorum.
Bu konuda öneri ve tecrübelerini paylaşırsan sevinirim Hamza
E21hamza
19-01-2017, 13:03
Umarım orijinaldır :) Her çamurluğa sırayla olmak üzere, Aracı kriko ile kaldırcak lastiği sötükten sonra davlumbazı çıkaracağım .
Davlumbaz ve davlubazın altında kalan çamurluk sacını güzel bir şekilde temizleyeceğim.
Sonra ısı tabansı ve roler yardımıyla çamurluk sacını erkurt ve bitüself ile güzelce kaplayağım.
Daha sonra davlumbazın sırt kısmını, içten bir kat bitüself onun üzerinide 20mm firex kendinden yapışkanlı akustik yanmaz sünger ile kaplayacağım.
(Ses izolasyonun yanısıra davlumbazı kırılmalara karşı daha dayanıklı hale de getirmiş olacağım.)
en son olarak montaj işlemi başlayacak ancak bu şekilde bir izolasyondan sonra davlumbaz yerine oturur mu bilmiyorum.
4 tekeride bu şekilde yaptıktan sonra benzer şekilde akustik sünger erkurt ve bitüself ile bagajı yapacağım
Sonra taban (koltuklar ve taban halısını sökerek 2 kat erkurt, taban halısının oturma duruma göre 1 yada 2 kat firex )
Hepsi bittikten sonra focal akustik sünger ile kapı izolasyonu olacak ve yeni ses sistemi takılacak.
Baya meşakketli ve masraflı bir yol var önümde.
Toplamda 30-35 saatlik bir işçilik ile tüm işlemleri bitirmeyi planlıyorum.
Bu konuda öneri ve tecrübelerini paylaşırsan sevinirim Hamza
Abi davlumbazı sökünce plastik kalitesinden zaten anlaşılır orj veya yansanayi olduğu. Davlumbazları söktükten sonra iç kısımları tazyikli su ile petroldeki yıkama makinasında yıkamanı tavsiye ederim. Davlumbaza firex yapıldıktan sonra oturması biraz zor olabilir bence davlumbaza yapılan uygulamalar yol sesini azaltmada çok bir fayda sağlamıyor. Ben 106 aracımda sadece bagaj içi ve arka koltuk altına bitüself ve firex yalıtım süngeri ile 70 km/h hızda 4 desibellik bir ses azalması elde etmiştim öyle atla deve bir fark olmamıştı :) Yerinde olsam arka bagaj ve koltuk altına güzel bir yalıtım süngeri ve kapılara güzel bir yalıtım ile işi bitirirdim abi ama uğraşırım diyorsan bilemem, uzun uğraş gerektiren bir iş kısa sürede halledilmeli yoksa adamı bezdirir arabadan soğutur. Son tavsiyem bu işi kışın soğuk havada yapma :)
Abi davlumbazı sökünce plastik kalitesinden zaten anlaşılır orj veya yansanayi olduğu. Davlumbazları söktükten sonra iç kısımları tazyikli su ile petroldeki yıkama makinasında yıkamanı tavsiye ederim. Davlumbaza firex yapıldıktan sonra oturması biraz zor olabilir bence davlumbaza yapılan uygulamalar yol sesini azaltmada çok bir fayda sağlamıyor. Ben 106 aracımda sadece bagaj içi ve arka koltuk altına bitüself ve firex yalıtım süngeri ile 70 km/h hızda 4 desibellik bir ses azalması elde etmiştim öyle atla deve bir fark olmamıştı :) Yerinde olsam arka bagaj ve koltuk altına güzel bir yalıtım süngeri ve kapılara güzel bir yalıtım ile işi bitirirdim abi ama uğraşırım diyorsan bilemem, uzun uğraş gerektiren bir iş kısa sürede halledilmeli yoksa adamı bezdirir arabadan soğutur. Son tavsiyem bu işi kışın soğuk havada yapma :)
:) Haklısın zaten zor bir iş birde soğuk adamı bezdirebilir. davlumbazlar dediğin gibi sesi pek etkilemiyorsa uğraşılmaz
Ancak 4 db çok iyi bir değer. Bildiğin gibi desibel logaritmik olarak arttığından 4 db ses şiddetinde hemen hemen yarı yarıya azalma demek. Gayet başaırılı bir çalışma yapmışsın. Banada morel oldu. Umarım bende bu değerleri yakalarım
İşe başlamadan bir uyarıda bulunayım: Aracı krikoyla bir taraftan (çapraz) kaldırmayın.Böyle yapınca yakıt göstergesi sapıtıyor,sonrasında düzelen de pek az.
İşe başlamadan bir uyarıda bulunayım: Aracı krikoyla bir taraftan (çapraz) kaldırmayın.Böyle yapınca yakıt göstergesi sapıtıyor,sonrasında düzelen de pek az.
Dostum tam anlayamadim çapraz derken bir tekeri bitirip digerine gecicem sorun olur mu onemli bir uyarı
Dostum tam anlayamadim çapraz derken bir tekeri bitirip digerine gecicem sorun olur mu onemli bir uyarı
Elbette ki öyle çalışacaksınız ama yüksekliğe dikkat ederseniz sizin faydanıza olur.Krikoyla,aracı bir köşesinden fazlaca yükseltince bahsettiğim durumu yaşamanız olası.
Anladım 220T çok teşekkür ederim uyarın için gerçekten onemli bir husus
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.