Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Renault 9 Atmosferik Güçlendirme



Nihatcan-Yıldız
21-01-2017, 13:14
Herkese İyi Günler Renault 9 Spring Aracımız Var Aracın Alt Takım Yürürü Komle Yenilendi Araç Şuan Kaportada Bunda Sonra Elimde
3000 4000 tl Gibi Bi Bütçe kalıyor Onunla Aracın Motorunu Karbüratörlü Turbo Yapsak Nasıl Olur Yada Atmosferik Güçlendirmemi Yapsak iyi Olur
Bu 2. arabamız Boşta Durcağına Bari Hafta Sonu Zevkimiz Olsun Sizlerden Yorum Bekliyorum Şimdiden Teşekkürler

oguzhan89
27-01-2017, 23:24
bence hiç uğraşmayın ama illaki uğraşacaksanız flash şanzımanı takılabilir en azıdan vites aralıkları uzun alır

Slipshod
27-01-2017, 23:48
Motor kodu c1j springlerin, eski renault r5 turboların motoruyla aynı diye biliyorum. İlla turbo dersen kendi karbüratörüyle uğraştırır, r5 karbüratörü bulup takarsan anca, o da baya zor. Yapılacak en güzel şey doldur benzini gazlıyacağın zaman benzinde kullan. Fazlası gereksiz masraf olur.

Edit: klişe olacak ama 3-4k fazlaysa sat bunu, üstüne koy başka bir model al :D

8.000rpm
28-01-2017, 01:21
Atabiliyorsanız flash motoru atın
Büyük iş ama çok değişik bir sonuç çıkacaktır

mikelazi
28-01-2017, 08:24
illa swapsa en mantıklısı f4r

az yakar çok kaçar.

araçta lpg varsa bişey diyemem.filtre eksoz yinede zevkli olur.

90larda filtresiz kesik yaylı dolaşırdık :)

Nihatcan-Yıldız
30-01-2017, 21:59
aracı ilk sahibinden aldık 5 senedir bizde hiç lpg takılmamış
izmirde ilke abi var birlik performance parçaları büyük ihtimal ondan alıcam istanbul maslak ta montaj yaptırıcam

parça listesi

Engine Spec:
7,64 : 1 Low Comp. Custom Piston
Tial 38mm MV-S External Wastegate
Tial Dump Valve
Garrett T2 Turbo Charger
Epman Racing Fuel Regulator
Bosch İn-Line Fuel Pump 910
Renault 5 Gt Turbo Carb.
Ford Transit V184 İntercooler
Epman Racing Turbo Blanket
Epman Racing Vacuum Manifold
K&N Air Fİlter
Mocal Oil Cooler and Oil plate
Defi BF Boost and oil press
Hks Turbo Timer Type 0
2.5" Downpipe and exhaust pipe
Birlik Performance Custom Debriyaj
Bendix Aei 025 ignition ecu
Rodajda 0.4 Bar 115 Hp :)
rodajdan sonra 1 barla kısmetse dolaşırım diye düşünüyorum
maliyet olarak 3000 yada 4000 tl gibi birşey gidicek

MeHMeT-INC
31-01-2017, 00:07
kolay gelsin renault forumunda da konu açmıştınız yanılmıyosam. Merak ediyorum sonucu takipteyim :)

Nihatcan-Yıldız
31-01-2017, 14:13
Evet ordada açmıştım konu tavsiye ve fikir almak için inşallah mayıs gibi gerçekleştirmeyi düşünüyorum iyi günler

mikelazi
31-01-2017, 14:25
3-4 bin tl ye karbüratörlü r9 turbo.merakla takipteyim

inş. herşey planladıgınız gibi olur.

Nihatcan-Yıldız
31-01-2017, 17:13
Teşekkürler inşallah öyle olur
biz + olarak dereceli egzantrik te düşünüyoruz bide fren
sizden yorumlarınızı bekliyorum iyi günler

GuNeS
31-01-2017, 17:18
21concorde frenleri ,fairway veya safran frenleri geldi aklıma ama pek bilinçli bir yorum yaptığımı sanmıyorum fikir yürütüyorum:)

Nihatcan-Yıldız
31-01-2017, 17:23
Sizin yorumlarınız benim için önemli bu işlerle fazla bilgim olmadığından dolayı dedim bide kafama şanzıman takıldı şanzıman olarak sizce yeterli olurmu

Slipshod
31-01-2017, 19:00
aracı ilk sahibinden aldık 5 senedir bizde hiç lpg takılmamış
izmirde ilke abi var birlik performance parçaları büyük ihtimal ondan alıcam istanbul maslak ta montaj yaptırıcam

parça listesi

Engine Spec:
7,64 : 1 Low Comp. Custom Piston
Tial 38mm MV-S External Wastegate
Tial Dump Valve
Garrett T2 Turbo Charger
Epman Racing Fuel Regulator
Bosch İn-Line Fuel Pump 910
Renault 5 Gt Turbo Carb.
Ford Transit V184 İntercooler
Epman Racing Turbo Blanket
Epman Racing Vacuum Manifold
K&N Air Fİlter
Mocal Oil Cooler and Oil plate
Defi BF Boost and oil press
Hks Turbo Timer Type 0
2.5" Downpipe and exhaust pipe
Birlik Performance Custom Debriyaj
Bendix Aei 025 ignition ecu
Rodajda 0.4 Bar 115 Hp :)
rodajdan sonra 1 barla kısmetse dolaşırım diye düşünüyorum
maliyet olarak 3000 yada 4000 tl gibi birşey gidicek

şu listeye yetmezmiş gibi artı olarak dereceli, fren, şanzıman falan girip 3-4 bin liraya çıkacağınızı düşünüyorsanız kolay gelsin.

Nihatcan-Yıldız
31-01-2017, 21:14
Yok zaten dereceli ve fren +şanzıman girerse bütçe artar o fiyat sadece o parçalar ve montaj için

SpeedlinE™
31-01-2017, 21:17
umarım yeter ve verimli olur,merakla takip edeceğim

Nihatcan-Yıldız
31-01-2017, 21:53
Kısa bir araştırma yaptım dereceli egzantrikten güç almak yerine turbo basıncını artırmak daha mantıklıymış başka bir forumda öyle okudum şanzıman olarak flash s şanzımanı +bronz baskı ve short shift fren olarakta güzel bir disk ve balata + çelik fren hortumu yeterli olur diye düşünüyorum önerilere açığım sizin yorumlarınız benim için önemli şimdiden teşekkürler

Ucanadamyoktur
01-02-2017, 02:54
Rodajdan sonra 1 bar yazılmış benim anlayamadığım r9ların blok falan bu kadar sağlam mı ? Birde dereceli yerine basınç arttırmaktan bahsediyorsunuz bu konuda emin misiniz ? Hadi diyelim 1.3 1.5 arası yaptınız (0.4 ile 115 ise 1 ve üstü muhtemelen 5. Viteste sarmaya gidecek bu muhabbet) sıkıntısız kullanabilecek misiniz ? Bence kendi basıncınızı biraz kısıp 1 bar ve üstünün neler r9 motoruna neler yapabileceğini bir düşünün derim. Birde aklıma takılan aracın sadece piston mu değişiyor ? Kol ve krank bunları kaldırabiliyor mu ?


Şanzımanda kesin sorun yaşarsınız tork beygir fakiri bir düzene hiç değişimsiz deli gibi bir tork vereceksiniz. Vites körüğünün altından dişlileri cımbızla toplayıp bir kenarda hatıra olarak saklarsınız muhtmelen.

Nihatcan-Yıldız
01-02-2017, 09:43
Ya 1 bar derken gazlıycağımız zaman günübirlik kullanırken 0.4 barda kalıcak şanzıman olarak flash s şanzımanı düşünüyoruz

mikelazi
01-02-2017, 09:56
yanlış anlama ama 4bine saglıklı bitmez bu işler.


bence f4r bul swapla daha kolay, sağlıklı,uzun ömürlü olur düşüncesindeyim

Nihatcan-Yıldız
01-02-2017, 09:59
Ben Fazla Bu işlerden anlamıyorum başka bir renault 9 a yapmışlar adam 2 senedir sıkıntısız biniyorumuş konuştum onla ya zaten turbo pek uzun ömürlü gözükmüyor olmazsa karbüratörlü atmosferik yapıcaz yada enjeksiyonlu atmosferik tam kesin birşey yok

mikelazi
01-02-2017, 11:11
Ben Fazla Bu işlerden anlamıyorum başka bir renault 9 a yapmışlar adam 2 senedir sıkıntısız biniyorumuş konuştum onla ya zaten turbo pek uzun ömürlü gözükmüyor olmazsa karbüratörlü atmosferik yapıcaz yada enjeksiyonlu atmosferik tam kesin birşey yok

hayırlısı olsun kardeşim.inş herşey planladıgın gibi olur

turboman
01-02-2017, 11:33
Reno5 gt turbo aracımız vardı zamanında tüm parçaları aynı brodvayle pistonlarını bile aynı sadece bitane r5 karbüratörü bulup bide k03 turbo takıp 1 barda gazlayabilirsiniz brodwaydede denedik maliyetinde düşük olur

Nihatcan-Yıldız
01-02-2017, 16:57
Parçalar var zaten renault 5gt turbo karbüratörü pistonlar herşey dahil o fiyat yapıyorlar

EREN34
01-02-2017, 17:16
enjeksiyonluya çevirip bir yazılım yapın derim.

Motor direk çevrilmesi ne kadar uygun bilmiyorum ama olmayacak bir iş değil

zaferozturhan
02-02-2017, 18:52
Motoru ilk once 1.6 ya cevir derim ufak bi islemle bunu yapabilirsin daha sonrasinda kapak headers guzel bi karburator ve turbo.olayina gir springin sanzimani zaten kisa buda seni roll vs de tatmin eder simdiden kolay gelsin bu konj hakkinda facebookta RECEP CELIKKANAT kardesimi ekleyerek ogrenebilirsin sana yardimci olucaktir

Nihatcan-Yıldız
03-02-2017, 09:36
Tamamdır çok teşekkürler