Orijinalini görmek için tıklayınız : Havada Uçan Beygirler, Hp'ler, Nm'ler vs Tam Olarak Nedir Ne Değildir.
lethaldoze
21-01-2017, 18:06
1. Soru : Atmosferik
***** atmosferik olarak ciddi hp ler almak çok kolay değil. Ancak günlük kullanılan araçlarda bahsedilen değerleri anlayamıyorum.
Örneğin 1.6 vti 160 hp. Zaten limitlerde olan bir motora sahip değilmi. 220 hp diyen var. Mümkünmü 1.6 motor 220 hp. Öyleyse bunun bi limiti varmı. Sonmu bu 220 ve ya 230 hp
M52B28 bmw motoru mesela, orjinalde sıkıştırılmamış bi motor 193 hp, 280 hp cıkarırmı ya da üstü limiti nedir.
2. Soru : Aşırı Besleme
2.0 tfsi leon cupra 400+ lar 500+ lar. Mümkünmü.
Dün corsa gsi sahibi 380 hp dedi. 1.6 t değilmi bu araç. Günlük kullanılan 1.6 litreden bu hp sağlıklı bir şekilde alınırmı.
Gerçekten merak ediyorum ve öğrenmek istiyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.
Techturkeyde bu zamanda bu soru ?
canimrecepcim
21-01-2017, 18:51
Vti gibi atmosferik motorlar için hatta vti için konuşmak gerekirse.Vti bulunduğu dönemin fabrikada seri üretilebilecek şekilde ve kanuni uygulamalar dahilinde limitlerde üretilmiştir.O parçalar ve o şartlar için evet 160 hp.Ama aftermarket markaların gelişen teknoloji ile ve kanuni bir bağlayıcılık olmadan ürettiği parçalar ile limitlerinin değişmesi mevcut.200 olur 300 olur 500 olur limit için bir şey söylemek için yeteri tecrübemi aktaramam.Ama söylediğin gibi 220 hp , 230 hp bir vti görsem şaşırmam diyebilirim.
Aşırı besleme için de aynısını söylemek yanlış olmaz.Yine motorun yeterliliği , verimi ve kullanılan turbo ekipmanlarına göre değişiklik gösterebilir.En son bu olur hocam demek yanlış olabilir.
Ek olarak tüm bunlara iklim koşulları,hava sıcaklığı ve rakım gibi parametreler de etki ediyor.
Millet 1.4 tsi ile 300 500 hp alıyorsa hiç bir motorun limiti falan yoktur bence. Ömrü vardır.
lethaldoze
21-01-2017, 20:25
1.3 motordan 500-600 hp, 2,4 lt 900 hp lerde güç alınan motorda var. Sonu teorik olarak elbette yok.
Benım merak ettiğim, örnğin şuan da hatta İstanbulda Ankarada olan bir aracın örneğin bir corsa gsi 1.6t, 380 hp olabilirmi. Günlük binecek
1.3 motordan 500-600 hp, 2,4 lt 900 hp lerde güç alınan motorda var. Sonu teorik olarak elbette yok.
Benım merak ettiğim, örnğin şuan da hatta İstanbulda Ankarada olan bir aracın örneğin bir corsa gsi 1.6t, 380 hp olabilirmi. Günlük binecek
Benim yakın arkadaşımda 1.6t corsa c var. 500+hp günlük binip nargile içmeye gidiyoruz. Konusu vardır muhtemelen.
izmirlicem
21-01-2017, 20:46
Benim yakın arkadaşımda 1.6t corsa c var. 500+hp günlük binip nargile içmeye gidiyoruz. Konusu vardır muhtemelen.
Corsanın konusu varsa paylaşır mısınız çok merak ettim.
Corsanın konusu varsa paylaşır mısınız çok merak ettim.
Buraya açmamış, facebokta dream car turkeyde paylaşılmış ama. Pek buralara uğramıyor. Orada var spec list video vb.
Redfish16V
21-01-2017, 22:07
Benim yakın arkadaşımda 1.6t corsa c var. 500+hp günlük binip nargile içmeye gidiyoruz. Konusu vardır muhtemelen.
bahsettiğiniz araç okan abinin araç mı ? glp plaka idi sanırım :)
bahsettiğiniz araç okan abinin araç mı ? glp plaka idi sanırım :)
Aynen. Galip :)
GLP evet :)namı değer Corci GALİP
Hayal değil gerçek harcanan para ve emek kadar bahsedilen hp ler de gerçek.
Redfish16V
21-01-2017, 22:42
corsanın konusu vardı hatta üyeliğide vardı okan abinin ama baya aradım uçmuş sanırım.. tr'de yapılan en iyi corsa c projesidir eminim.. her parçası kalite jantları yeter :D
1.4 TSI da şuana kadar yapılan en güçlü araba 400 hp idi fakat beni asıl şaşırtan 1.4 ten 400 hp çıkarken 2.0 tfsı dan 600 den yukarı çıkmaması daha da ilginci en güçlü tfsı nın türkiye de yapılmış olması :D
aslında güç olayını teknolojiye bağlamak lazım çünkü 6 7 sene önce gt3071 max 480 hp güç üretirken son çıkan gtx 3071 gen 2 turbolar 650 hp güce kadar destekliyor ve turbo basıncını daha aşağıda yakalıyor
aslında güçten ziyade ben dbn konusuna daha çok takılıyorum hp den ziyade dbn ler havada uçuyor :D
TR işçilik ve yazılım olarak dünyanın kalan ülkelerinin gerisinde değil ki , en güçlünün bizden çıkmaması için bir sebep yok yani. :)
vti için 220 hp ler, 1.6t 400+hp ler gayet normal şu devirde.
İşin detayına girmek isterseniz termodinamik, akış, motorlar derslerini önce hatmetmek gerekli..
Sanrım bu potansiyel varken, fabrika çıkışı neden bu kadar düşük sorusuna cevap aranıyor. Tamamen duygusal sebepler. Yeri gelince seri üretim olduğu için bir cıvata artırmak milyon dolarlara tekamül edebiliyor. Belli normların üzerine çıkmak maliyeti artırıp kâr oranını düşüreceği için, fabrikasyon alınan güçler bu seviyede diye düşünüyorum. Ek olarak daha fazla güç daha iyi yol tutuşu, daha yüksek burulma direnci ve frenaj gerektirecek. Bunlar komple maliyet.
canozgur106
22-01-2017, 14:38
Güzel konu :)
aybrskck
22-01-2017, 16:45
gsi onurcan ın arabası sanırım ? foruma üye kendiside görürse yazar merak ettiğiniz birşey varsa :)
SpeedlinE™
22-01-2017, 16:58
Markadan markaya motordan motora değişir bu değerler tabi ama benimde bu konu hakkındaki tek düşüncem ilanlarda dolaşınca "300hp gırtlak dolu şahin" "200hp fulllll dolu atmosferik serçedesss" veya herhangi bir x markasının x modeline "özel yazılımla 40hp gelmiştir,isteyenle denenir" yazıları beni benden alıyor. Konu hakkında yazmadım ama herkes ekmek peynir alır gibi bol bulamaç dynoya çıkarmadan değer vermeleri hoş olmuyor. Herkes için geçerli değil bu tabi ama kaç tane ilana rastladım böyle bilemeyeceğim :)
izmirlicem
22-01-2017, 19:46
Şu corciyi aşırı merak ettim biri fotolarını atsa merakımız kalmasa :)
Avatarımdaki kasa ama s1600 olan cliodan 230 hp alınabiliyorken (diğer s1600lerde aynı güçlerde) standart 1.6 bir atmosferik araçtan 220hp sağlıklı alınması bana gülünç geliyor. Bu işin hem dayanıklı hemde litr başına verimin en yüksek olduğu yerdir motorsporları (S1600'ler çok kısa periyotlarla rektifiye edilir. Misal 1500kmde bir gibi.) He günlük hadi yine kullandın rallidesin gibi 10dk sıksan muhtemelen motor elinde kalır. Turbo için değil atmosferik için konuşuyorum. İşkembeden sallayan çok.
Kartal3urak
22-01-2017, 22:09
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/16105853_10154521333394335_9153834920320058899_n.j pg?oh=4b367ed9aa4bc00de47f7ccea5cda06b&oe=59234007
Nam-ı Diğer GALİP Corsa..
Kartal3urak
22-01-2017, 22:11
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/16105653_10154521424654335_8019784992438117730_n.j pg?oh=9faa881533370e6d6bc28a2a2b084e9a&oe=591B9314
izmirlicem
22-01-2017, 23:05
Vay bu projoeyi takipteydim biliyorum bu 500 mü vay be :) teşekkürler foto için görünce hatırladım
Son 10 yıl içinde hangi VTI 220 hp aldı stroker yapmadan 1.6 hacim ile ? Ben görmedim duymadım bilmiyorum yani.
Mr.Bilal
23-01-2017, 18:12
Bu konunun izlenesi olacak gibi :)
Her ne kadar güzel işler çıkarsak da arada biraz fazla kaçırabiliyoruz ..
KoramiraL
23-01-2017, 21:45
Dr.ecu nun güncellediği viper var mesela gerçi o fabrikadan 1500 bg üzerinde çıktı ama güncellemeden sonra daha mavi ekrana yakın güçler çıkmıştı :D
1.3 motordan 500-600 hp, 2,4 lt 900 hp lerde güç alınan motorda var. Sonu teorik olarak elbette yok.
Benım merak ettiğim, örnğin şuan da hatta İstanbulda Ankarada olan bir aracın örneğin bir corsa gsi 1.6t, 380 hp olabilirmi. Günlük binecek
Bendede +400 corsa var) STI alana kadar kisin bile gunluk biniyordum.
Rakamlar hayal degil emek, zaman ve para.
Ankardaki arac GLP ise 380 cok az soylemisler.
Son 10 yıl içinde hangi VTI 220 hp aldı stroker yapmadan 1.6 hacim ile ? Ben görmedim duymadım bilmiyorum yani.
valla kanka sen bılmıosun normal dıycemde ben hıc bılmıyorum :D aybek jun stroker ıle 226 almıstı dıbın dıbı :D keza ben 183 hp almısım b16 olarak hadı daha cok cr daha cok stage lı cams ecu yakıt vs . 200 olsun dıyım :)
valla kanka sen bılmıosun normal dıycemde ben hıc bılmıyorum :D aybek jun stroker ıle 226 almıstı dıbın dıbı :D keza ben 183 hp almısım b16 olarak hadı daha cok cr daha cok stage lı cams ecu yakıt vs . 200 olsun dıyım :)
Valla 106 lardan 200 ün çok üstü güçler alınıyorken 200 hp bile VTI olmaması garip. :) Birde son 5 yılda çok profesyonel garajlarda yapılan 1-2 deneme bile çok çabuk kırdı maalesef. Devir K20 devri. B olayı bitti sanki.
B yi eskiler yaparsa olur diyim :D
Bizim beygirlerimiz migrosta satılıyor ondan böyle oluyor
.::EmrE::.
24-01-2017, 23:52
1.3 motordan 500-600 hp, 2,4 lt 900 hp lerde güç alınan motorda var. Sonu teorik olarak elbette yok.
Benım merak ettiğim, örnğin şuan da hatta İstanbulda Ankarada olan bir aracın örneğin bir corsa gsi 1.6t, 380 hp olabilirmi. Günlük binecek
Corsa GSi değil OPC'dir o. 1.6T 380 hp günlük binersin. 850 hp Corsa'da var, gerçi o stroker'lı 1.8
1000+hp golf videosu izle usta o geçerim diyen varsa o Zaman onun dediği beygir sayısına inanırım. Yani gerçek rakamlar oluyor iyi para harcayanlar var bmw delisi zengin züppelerine saplamak için Honda'yı bomba yaparlar
1. Soru : Atmosferik
***** atmosferik olarak ciddi hp ler almak çok kolay değil. Ancak günlük kullanılan araçlarda bahsedilen değerleri anlayamıyorum.
Örneğin 1.6 vti 160 hp. Zaten limitlerde olan bir motora sahip değilmi. 220 hp diyen var. Mümkünmü 1.6 motor 220 hp. Öyleyse bunun bi limiti varmı. Sonmu bu 220 ve ya 230 hp
M52B28 bmw motoru mesela, orjinalde sıkıştırılmamış bi motor 193 hp, 280 hp cıkarırmı ya da üstü limiti nedir.
2. Soru : Aşırı Besleme
2.0 tfsi leon cupra 400+ lar 500+ lar. Mümkünmü.
Dün corsa gsi sahibi 380 hp dedi. 1.6 t değilmi bu araç. Günlük kullanılan 1.6 litreden bu hp sağlıklı bir şekilde alınırmı.
Gerçekten merak ediyorum ve öğrenmek istiyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.
1.6 n/a olarak güncelde murat ince nin crx'ini örnek göstermek saçma olmaz sanırım 225 hp civarı bir güce sahip araç , hani gücü abartı bulan varsa egzantrikli ep3 lerle yürüyen hatta geçen bir araç :) mesela murat uzun'un hacim olarak 2.0 olmasına rağmen stock 136 hp olan 206 gti sini örnek göstermek saçma olmaz , paşaoğlunun dynosunda 240+ olan bir araçtı ve de bundan 3/4 sene önce çok denemeside vardı aracın hzk plakası olması lazım :)
olmaz diye bişey yok çünkü teknolojide nasıl ki 5 sene önce iphone 4 en iyi telefonsa şuanda da 7 plus en iyisi :) 10 sene sonra belki 1.6 n/a 300 hp güçler çıkar belli mi olur
mesela murat uzun'un hacim olarak 2.0 olmasına rağmen stock 136 hp olan 206 gti sini örnek göstermek saçma olmaz , paşaoğlunun dynosunda 240+ olan bir araçtı ve de bundan 3/4 sene önce çok denemeside vardı aracın hzk plakası olması lazım :)
Murat'ın kendi 206 GTI aracı HZK plakalı olan o yaklaşık 215 hp civarı günlük setupta senelerdir biniyor. Diğer yaptığımız 240+ olan araç GS plakalı olan 206 GTI. Ayrıca Murat'ın kendi 106'sı 1.6 motor ve 1.6 hacim ile 200 ün çok çok üstünde. Tam rakamı veremem maalesef.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.