Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bir türlü çözemediğim civic vti PATIRDAMA sorunu !!!



Asimos
24-01-2017, 09:38
Arkadaşlar , başlıkda da belirttiğim gibi yaklaşık 3-4 ay önce turboladığım bi vti ım var ve bir türlü patırdama sorununu çözemiyorum dolayısıyla yardımlarınıza ihtiyacım var.
Arabayı turboladım koldu pistondu vs. koştum gittim drecu özgün ustaya , tabii eski n/a ayarıyla gittim , sağolsun başladı ayara , dediki ateşlemende sorun var bunu çöz öyle gel bitireyim ayarını dedi.Bende döndüm dedim bi bujilere bakiyim falan söktüm , bujilerin hepsi kafadan 3-4mm. komple yağ.Sebebi ise külbütör buji oringleri nin işinin bitmiş olup aşağıya yağ indirmesi.Komple üst conta takımı aldım değiştirdim bunuda yapmışken arkadaşımda bkr9eix buji vardı , bide bunları tak deneyelim dedi , taktık çıktık yola , hiçbi sıkıntı yok araba canavar gibi 1-2-3-4-5 falan süper...Hatta bikaç deneme roll falan da yaptık , sadece 4-5 de booscut a giriyodu tabii hemen koştum yine özgün ustaya.
Dedim usta ateşlemeyi çözdüm böyle böyle oldu , tamam dedi gel yapalım.Çıktık yola neyse , senin ateşleme problemin devam ediyo , kuvvetle muhtemel bobin cortluyo , sen buna msd kit al tak düzelecek , hatta ben ayarını yaptım bidaha bana gelmene de gerek yok , msd yi tak direk çık gazla dedi.Bende msd aldım taktım çıktım yola , araba yine canavar busefer ne boostcut ne bi patırdama hiçbişey yok .1 Hafta sonra araba busefer tamam , şimdi dyno da ölçtüreyim dedim.Sıkıntı yok 332whp dyno aldık falan , fanteziye başladım araç içi kamera falan video çekiyorum derken hoop bidaha...


https://youtu.be/W3Y4kboUWPI

Derken çok kapsamlı bi araştırmaya başladım , yerli yabancı forumlar , ustalar , tecrübeliler vs. araştırmalarıma göre muhtemel sorunlar ;
-Buji tırnak aralığı , buji kabloları , igniter , bobin vs. vs.
Dün 0.8 olan buji tırnak aralığını 0.6 düşürdüm olmadı , kabloların tek tek dirençlerini ölçtüm , service manual de 25k ohm u geçerse değiştirin yazıyo , benim kablolarım daha 2 senelik NGK , en kötüsü 7k ohm geliyo yani oda değil , sıfır msd bobin aldım hatta onuda ölçtüm , kitapçığına göre bütün değerler olması gerektiği gibi , igniter i arkadaşımın verdiği dist.den söküp benimkine taktım yine olmadı , sonra komple benim dist.ü söküm diğerini taktım , yine olmadı.
Pompa internal aem 340lph , pompa olabilir diyenler oldu , pompada sorun olsa fakire gider diyenlerde oldu.Tabii benim kafa allak bullak oldu.
Velhasıl bu sorunu çözemiyorum , işin ehli , tecrübeli arkadaşların yardımlarını bekliyorum.Teşekkürler.

emirarslan34
27-01-2017, 23:56
Water Methanol injection kit kullanıyormusun?
Varsa, Nozzle'ın jeti kaçlık?
AFR / boost log un video'n varmıdır bakabileceğimiz.

Oz`
28-01-2017, 00:24
:) sorun tamamen igniterdan kaynaklanıyor turbo civiclerin hemen hemen hepsinde belirli bir güçten sonra olan bir sorun bu

http://tegger.com/hondafaq/igniter-failure/igniter_cover_off.jpg

altta 3 tane soket bağlı olan sey bu igniter il boboini bitirir yenilersin sonra bir süre sonra gene gider buji deişirsin sonra 1 süre sonra yeniden gider
http://honda-tech.com/forums/attachments/honda-civic-del-sol-1992-2000-1/9433d1231190993-distributor-problem-100_2468.jpg


bunun çözümü Msd nin minik blaster coil ile beraber doğutucu seklindeki igniteridir yada M&W igniter ile beraber Firelball coil almaktır

bunlarla uğraşmadan önce dist in içini güzelce temizlemek olur ilk iş

Asimos
28-01-2017, 12:47
Usta igniter i diğer dizzy den söküp değiştirince onun bu işi çözebileceğini düşündüğüm için yanıldım sanırım. 2.söylediğin seçenek coil on plug sistemine geçiyorum, verdim siparişi. Şimdi eski dizzy düşünsün.