PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Megane 1 Coupe 1.6 16V Devir Kesme Sorunu



Kadir Salim
07-02-2017, 09:23
97,000 Km de 2001 model Megane Coupe aldım aracımın çalışmayan yazılımsal bir sorunu yok.

Fakat aracım standart hali ile sıcak motorda 6500 rpm cevirmesi lazımken. 6000 hatta 5900 devirde kesiciye giriyor.
motorun devirlenmesi çok güzel oldukça iyi yürüyor. Her hangi bir ateşleme sorunu yok.

Aracın tekrar 6500 de kesiciye girmesi için ne yapmam gerekir ? Renault Servisi eski haline getirebilir mi ?
Bende şuan Autocom Delphi 2013 arıza tespiti cihazı var bu cihazla yapabilir miyim ?

( Kesici meraklısı değilim aracı standart ayarlarına getirmeye çalışıyorum ve devir çabuk bitiyor.)

EREN34
07-02-2017, 09:46
Yakıtın kötü bence

onurc
07-02-2017, 09:51
bir ihtimal kadran sökülüp takıldımı,kadran iğnesiyle oynanmış olabilir belki.motor başlangıç devri geriye çekildiyse şayet size öyle geliyor olabilir.

Kadir Salim
07-02-2017, 10:33
Yakıtın kötü bence
LPG de mevcut Eren Abi ama Benzine alınca da aynı oluyor.
LPG ECU su aracın orjinal ecusuna müdehale ediyor olabilir mi ?

Bizde 1,6 Megane 2 de var motor soğukken 5900 çeviriyor. Hararet sensörü hatası olabilir mi ?

bir ihtimal kadran sökülüp takıldımı,kadran iğnesiyle oynanmış olabilir belki.motor başlangıç devri geriye çekildiyse şayet size öyle geliyor olabilir.

OBD den okuyacağım belki o da olabilir.

EREN34
07-02-2017, 11:33
bence tamamen yakıt veya yakıtın düzgün yakılamaması.

Kadir Salim
07-02-2017, 12:00
bence tamamen yakıt veya yakıtın düzgün yakılamaması.

Hatalı buji falan mı takılı acaba hiç teklemesi sarsıntılı çalışması yok.
LPG ecusunu söktüm çalışmadı araç. O ecuyu devreden çıkarabilsem keşke

MehmetOrkun
07-02-2017, 15:38
Yanlış hatırlamıyorsam o araçlar 7bin çevirmiyor mu 8bin varmı ? .
7bin ise 5900 normal bence.

Günay
07-05-2017, 16:02
Aynı sorunu bende yaşıyorum . Aracım Clio 1.6 16 valf k4m tek kapı sport . Normalde 6.550 de devir kesici yapması gerekirken 6.100 de kesiyor. Hem LPG hemde benzinde .. vites oranlarım çok düşük . 2. Viteste 83 km hız yapıyor Yardımcı olabilecek varmı ? (Kadran ile oynanmadı Motor sicakken ve sogukken durum aynı . Araç bilgisayara bağlandı motor sıcaklık değerleri normal )

Günay
07-05-2017, 22:37
97,000 Km de 2001 model Megane Coupe aldım aracımın çalışmayan yazılımsal bir sorunu yok.

Fakat aracım standart hali ile sıcak motorda 6500 rpm cevirmesi lazımken. 6000 hatta 5900 devirde kesiciye giriyor.
motorun devirlenmesi çok güzel oldukça iyi yürüyor. Her hangi bir ateşleme sorunu yok.

Aracın tekrar 6500 de kesiciye girmesi için ne yapmam gerekir ? Renault Servisi eski haline getirebilir mi ?
Bende şuan Autocom Delphi 2013 arıza tespiti cihazı var bu cihazla yapabilir miyim ?

( Kesici meraklısı değilim aracı standart ayarlarına getirmeye çalışıyorum ve devir çabuk bitiyor.)
Sorunu çözdünüzmü?

Grimlord
07-05-2017, 23:03
Aynı sorunu bende yaşıyorum . Aracım Clio 1.6 16 valf k4m tek kapı sport . Normalde 6.550 de devir kesici yapması gerekirken 6.100 de kesiyor. Hem LPG hemde benzinde .. vites oranlarım çok düşük . 2. Viteste 83 km hız yapıyor Yardımcı olabilecek varmı ? (Kadran ile oynanmadı Motor sicakken ve sogukken durum aynı . Araç bilgisayara bağlandı motor sıcaklık değerleri normal )

Vites oranları orjinalde o şekilde zaten, ona ancak şanzuman dişlisini değiştirerek müdahele edebilirsin.
Ateşlemede sıkıntı olabilir mi? Rölantin falan düzgün mü?

Günay
08-05-2017, 14:43
Vites oranları orjinalde o şekilde zaten, ona ancak şanzuman dişlisini değiştirerek müdahele edebilirsin.
Ateşlemede sıkıntı olabilir mi? Rölantin falan düzgün mü?
Ateşleme biraz sıkıntılı bazen rölanti düşüyor istop edicek kadar Titriyor . Normal de 2. Viteste 92 yapması gerekiyor diğer sportlarin hepsi 92 de kesiyor ama benim 83

Grimlord
08-05-2017, 22:09
Ateşleme biraz sıkıntılı bazen rölanti düşüyor istop edicek kadar Titriyor . Normal de 2. Viteste 92 yapması gerekiyor diğer sportlarin hepsi 92 de kesiyor ama benim 83

Rölanti sensörün bozuk olabilir. Yada araba bi yerden hava alıyolar olabilir, hem yakıtını hem performansı etkiler

06eg774
09-05-2017, 08:22
Motor iç tesisatını inceleyin kesinlikle bir şase ve kopukluk var..

Kadir Salim
09-05-2017, 13:00
Motor iç tesisatını inceleyin kesinlikle bir şase ve kopukluk var..
Bu şase yada kopukluk ecudada olabilir mi ?

Ayrıca sensöryerden kaynaklı değil araba çok verimli çalışıyor.

06eg774
09-05-2017, 15:20
Bu şase yada kopukluk ecudada olabilir mi ?

Ayrıca sensöryerden kaynaklı değil araba çok verimli çalışıyor.

aynı olay benımde başıma gelmişti 3.4 sene önce

normalde 7.900 rpm cevirmem gerekti fakat tesisat yüzünden 4.500de kesiciye giriyordu..en mantıklı çözümü komple obd 1 tesisatımızı degıstırerek yaptık..onun dısında enjektor beyin sente subap ayarı avans ayarı bujiler buji kabloları hepsını kontrol etmıstım ve son olarak tesısatı yenılemekle sorunu çözdük

Kadir Salim
09-05-2017, 21:08
aynı olay benımde başıma gelmişti 3.4 sene önce

normalde 7.900 rpm cevirmem gerekti fakat tesisat yüzünden 4.500de kesiciye giriyordu..en mantıklı çözümü komple obd 1 tesisatımızı degıstırerek yaptık..onun dısında enjektor beyin sente subap ayarı avans ayarı bujiler buji kabloları hepsını kontrol etmıstım ve son olarak tesısatı yenılemekle sorunu çözdük

Bugün map sensörü ve hava akış metresini diğer arabadan söktüm taktım sonuç yine aynı. Çözemiyeğim sanırım bu sorunu