PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bmw e36 swap k24 vs. 2jz



boosted_pug
15-02-2017, 16:09
Hayirlisi ile ilk bmw aracimi aldim 1991e36 320 m50 arac otomatik manuele cevirip swap yapip uzun yillar binmeyi planliyorum

budged bütce ile cok acilmadan swap yapicam ilk olarak herkesin de aklina geldigi gibi 2jz vvti dusundum ikinci olarakda s2000 lerde ve miatalarda daha cok görülen k24 turbo aklima geldi iki motorunda kendince avantanj ve dezavantajlari var tahmini guc hedefi min. 400-500hp civari siz olsaniz hangi motoru secersiniz

2jz
-------------------
1000hp ye kadar yolu var
Swaplamasi kolay örnegi cok fazla
Hacim avantaji var
Sesi cok hoș :)
------------------------------
Motor maliyeti yüksek min 13000tl civari
4 silindire göre parca maliyeti yüksek, extra 2 piston
Herhangi bir arizada Tr de parca yok ayni sekilde bakimida zor
E36 icin karter masrafi baya yüksek yada custom bisiler yapmak lazim

K24
---------------
2jz ye göre daha ucuz bi motor
500-700hp arasi hp cikar
Parca bulmak kolay
Mod parcalari uygun fiyatli (adedi az oldugu icin)
Tr de her ilde bakimlari yapilabilir
Arizada parca bulmak daha kolay
Kg olarak daha hafif
Vtec sesi gayet hos
----------------------------------------
Hacim olarak dezavantajli
Atmosferik bi motor oldugu icin turbo icin parcalar gerekli
Swap örnegi cok az herseyi kendi basima cözmem gerekli
Aluminyum oldugu icin high boost uygulamarinda daha narin

Eklemek veya baska motor tavsiye etmek isteyen varsa her türlü fikre açığım tesekkürler

STP
15-02-2017, 16:11
ayırmayı dusundugun toplam butce nedır

mannerboy
15-02-2017, 16:15
bmw motorundan devam et abi yada supra k24 fantezi olur

By CrAzY
15-02-2017, 16:34
M50 de çok verimli bir motor neden swap düşünüyorsunuz ?

Zorbey
15-02-2017, 16:39
2 jz 800 hp setup yapılsa ne kadar para gerekir ?

Gry
15-02-2017, 16:45
M50 dağıtır toplarım ben olsam o güçleri M50 de verir

grkm
15-02-2017, 16:49
Bkz M50 mücizesi

http://www.techturkey.com/forum/atmosferik-besleme/87986-bmw-6-silindir-stroker-yapm-2-0-convert-2-5-2-8-3-0-a.html

boosted_pug
15-02-2017, 16:59
ayırmayı dusundugun toplam butce nedır

Suan elimde id1000 enjektörlerim, gtx3076 ve turbonetics 7268 turbom, presicion intercooler, 50mm wastegate im var birkac gerekli parca daha cikar sagdan soldan iki motor icinde extra alicagim parcalar ayni (volant, kulak, vs.) bu malzemeleri biriktirdigim icin butce min seviyede

boosted_pug
15-02-2017, 17:05
bmw motorundan devam et abi yada supra k24 fantezi olur


M50 de çok verimli bir motor neden swap düşünüyorsunuz ?


M50 dağıtır toplarım ben olsam o güçleri M50 de verir


Bkz M50 mücizesi

http://www.techturkey.com/forum/atmosferik-besleme/87986-bmw-6-silindir-stroker-yapm-2-0-convert-2-5-2-8-3-0-a.html

Benim arabadaki motor m50 bu motoru istedigim guclere cikartmam icin kabaca 2.8 krank, kol, piston, yag pompasi ve silindir kapagina ihtiyacim var maliyet hesabi yaptigimda eldeki motoru satsam jz veya k serisi icin az fark kaliyor o yüzden swap düşünüyorum

OmerRS
15-02-2017, 17:05
Eğer 500 hp güç olacaksa otomatik şanzımanla devam etmek performans açısından daha iyi sonuç verir özellikle drag yapacaksanız. Eminim piyasada yüksek güçler için satılan tork konvertörü ve balataları mevcuttur. M50 motor da muhafaza edilirse yeni motor ve şanzıman ikilisi ile uğraşmaktansa çok daha az iş çıkarır.

Diğer yandan farklı birşey olsun denilirse;

-Hafif, kompakt, modifiye parçası bol atmosferik olan GM LS V8 konulabilir.
-Yine hafif ve kompakt Mazda 13B-20B koyulabilir ki bence en zevklisi bu olur.

boosted_pug
15-02-2017, 18:07
Eğer 500 hp güç olacaksa otomatik şanzımanla devam etmek performans açısından daha iyi sonuç verir özellikle drag yapacaksanız. Eminim piyasada yüksek güçler için satılan tork konvertörü ve balataları mevcuttur. M50 motor da muhafaza edilirse yeni motor ve şanzıman ikilisi ile uğraşmaktansa çok daha az iş çıkarır.

Diğer yandan farklı birşey olsun denilirse;

-Hafif, kompakt, modifiye parçası bol atmosferik olan GM LS V8 konulabilir.
-Yine hafif ve kompakt Mazda 13B-20B koyulabilir ki bence en zevklisi bu olur.

Satilik jz ler genelde otomatik aslinda hic manuelle felan ugrasmadan otomatik deneyip ilerleyen zamanlarda manuele cevirebilirim bi arastirma yapmam lazim

Seyfettin777
15-02-2017, 18:49
Minimum 400-500hp diyorsun abi kapıyı bu sınırdan açtığına göre ileride büyük ihtimalle üstüne koymak istersin, yetmez sana bu güçler.

Bu varsayımda k20-k24 sana istediğini veremeyebilir çünkü blok aluminyum, uzun yıllar aynı gücü ne kadar taşır bilmiyorum.Ayrıca motor sınırlara da yakın, üstüne daha ne kadar konabilir uzun yıllar kullanılacak şekilde?

4 silindir aluminyum blok bir motor yerine daha hacimli 6 silindirli ve döküm demir bloğa sahip bir motoru swaplamak bence daha mantıklı olur.Gündelik anlamda da, uzun vadede de motorun kapasitesi daha yüksek olduğu için malzeme dayanımı daha yüksek olur.Sesi, kullanım zevki de ekstrası her ne kadar bakımı zor olsa da.K24 swap yaptığın zaman da Amerika'yı yeniden keşfedeceksin, farklı sorunlar sıkıntılar yaşayacaksın ama 2jz swap daha sık yapıldığı için iki projede de muhtemel sorunları eğer Honda motoru seçersen daha zor çözeceksin.

Ben yerinde olsam üstündeki m50 ile devam ederdim ama ille de swap diyorsan bence üç beş ay daha bekle 2jz kullan abi hem gelecek için de yatırım olur senin adına.Projenin nispeten kolay olması da cabası k24 swaplama fikrine göre.Hem altı silindiri oradan çıkarıp yerine dört silindir motor koymak, hem de birbirlerine yakın motorlar söz konusu iken ne kadar mantıklı?
Madem bu topa girilecek bence 2jz olsun.

0M42
15-02-2017, 18:54
Hayırlı olsun, kendi motoruna stroker yapıp turbolamak en mantıklısı bence en azından bir problem yaşadığında yedek parçasını manavdan bile alabilirsin.Hem böylece motor nosuydu bilmem nesiydi evrak işin de olmaz.

Schumi
15-02-2017, 20:16
Arabada M50 olmasa evet 2JZ çok mantıklı. Arabada Miata olsa hafiflik çok önemli o zaman K24 olabilir özellikle atmosferik olucaksa K24 Miata derdim ama M50 ile gelen BMW'ye krankı koyarsın. Kol pistonu forged yapar sıfır orjinal motorunu kullanırsın. En ama en mantıklısı. Macera arama derim.

İlla swap diyorsan Ömer'in dediği gibi V8 makinaya geçmek daha zevkli olur.

levent
15-02-2017, 20:28
Ben olsam M50 de kalırdım, motor durumu nedir bilmiyorum ama bolt on uygulama ile bile 350-400 hp bandında gayet yeterli deniliyordu motor içi olarak.

Şuayb abinin de dediği gibi krank - kol piston ile M50 yle devam ederim ben olsam, şanzıman manuel olsun denilirse de BMW M3-M5 in 6 ileri manueli kilitle beraber koyar devam ederim. Hem maddi anlamda hem de yedek parça anlamında büyük kolaylık.

OmerRS
15-02-2017, 21:05
Satilik jz ler genelde otomatik aslinda hic manuelle felan ugrasmadan otomatik deneyip ilerleyen zamanlarda manuele cevirebilirim bi arastirma yapmam lazim

Supralardaki 4 ileri şanzıman baya dayanıklıdır BMW'ye göre. Amerikada çok fazla modifiyeli otomatik supra var.

Bu arada K24 baya büyük bir motor sanırım sığmayabilir E36'ya, Japonların yaptığı F20C E36'da bile kaputu tam kapatamamışlar gibi duruyor:


https://www.youtube.com/watch?v=bCo00asduEQ

boosted_pug
16-02-2017, 02:17
Herkese değerli yorumlarindan dolayi tesekkürederim

Anlasilan k24 den bize yar olmaz, onu eledik.

M50 guzel bi motor hakkini yiyemem ama benim arac 320 ben bu aleti stock 2jz ye rakip hale getirebilmek icin

emme manifoldu
Turbo
Egzost manifoldu
Krank
Kapak
Kol
Piston

Almak zorundayim 20 motor kapak olarak en verimsiz m50 portlari ve subaplari cok kucuk saydigim parcalar nerdeyse jz parasi :( swap daha cazip geliyor acikcasi

Ben az daha forum kasayim tesekkürler

boosted_pug
16-02-2017, 02:25
Supralardaki 4 ileri şanzıman baya dayanıklıdır BMW'ye göre. Amerikada çok fazla modifiyeli otomatik supra var.

Bu arada K24 baya büyük bir motor sanırım sığmayabilir E36'ya, Japonların yaptığı F20C E36'da bile kaputu tam kapatamamışlar gibi duruyor:


https://www.youtube.com/watch?v=bCo00asduEQ

Forumlara bakiyorum swap yapilip calistirilabilirse jz + auto sanzimana 400, 500whp binen manyaklar var sanzimanin pdf dosyasini indirdim bi inceleyip calistirabilirmiyim bi bakayim

1.8 turbo
16-02-2017, 07:49
en mantıklısı m50 den devam etmek. 2.8 e cevırmene gerek yok. sıkıstırmayı dusurup basınc basarsın 400-500 m50b25 den gule oynaya cıkartırsın.
m50 nın ustası cok, parcası bol, tamırı basıt.

ımkan varsa sadece sesı ıcın supra yapılabılır.

mikelazi
16-02-2017, 09:29
güzel konu takipteyim

canimrecepcim
16-02-2017, 11:48
k24 zor olur bence o motoru dikine falan koymak.Honda serisi olarak f20c veya f22c daha rahat olur.Ama bende fanatik hondacı olarak m50 derdim.

KMR2-GT
16-02-2017, 11:52
1.8 t olmaz mı. onunda önü açık baya

boosted_pug
16-02-2017, 13:37
en mantıklısı m50 den devam etmek. 2.8 e cevırmene gerek yok. sıkıstırmayı dusurup basınc basarsın 400-500 m50b25 den gule oynaya cıkartırsın.
m50 nın ustası cok, parcası bol, tamırı basıt.

ımkan varsa sadece sesı ıcın supra yapılabılır.

Benim aracin motoru 2.0 her halukarda hacim icin piston ve krank almak zorundayim

boosted_pug
16-02-2017, 13:39
1.8 t olmaz mı. onunda önü açık baya

1.8t motor elimde vardi ama sattim hacim olarak tercih etmiyorum

GökhanO
16-02-2017, 14:08
1jz/2jz ikilisinden birisi daha mantıklı olur sanzumanı bmw kullanaiblirsin adaptorler mevcut daha once dunya genelinde bir cok kez swaplandıgı icin gerekli dokuman ve ekipman daha ulasılabilir.
ama benim gonlumde 3 litre stroke edilmis m50'den yana .)

psikolojikdeli
16-02-2017, 14:24
Gökhanı dinleme onun tercihleri hep yanlış :)

ne jz ne ka tavsiyem ls koy yapıştır gitsin

Trance-R
16-02-2017, 14:36
Hacimi artırılmış bir BMW motoru daha makul olacaktır. Daha da uygun fiyata çıkarsın gibime geliyor,

salih_560
16-02-2017, 14:47
Gökhanı dinleme onun tercihleri hep yanlış :)

ne jz ne ka tavsiyem ls koy yapıştır gitsin

Neden m50 ile olmaz mı ki ls motor diyorsun merak ettim normalde m50 daha iyi değil mi turbo için ??

orcunnn
16-02-2017, 15:31
herkes bi fikir vermiş bende kendı motorumu veriyim :)

302 small block windsor al bıtane koy olsun bıtsın parcası amerıka cok fazla ılerde cok ıyı seyler yapılabılır

cokta uyguna alırsın

yada bende bır cok malzemesı var bos blok krank al toplayalım v8 kalan para ılede bır cok ıs yaparsın herlade :)

BurakYozgat.
16-02-2017, 16:06
Bu projelere girişmek isteyen biri için kenarda ne kadar bir mebla bulundurmak gerekir ? 50 bin tl mi ?
Stroker+turbo ya da sc için çıkabilecek maliyeti biliyorum fakat swap konusuna biraz yabancıyım.
Bir de merak ettiğim S54 swap 2jz ile aynı rakamlara mı biter acaba?

dragon07
16-02-2017, 16:35
m50 alsanda kol piston alıcaksın supra yapsanda k24 yapsanda k20 gibi degil k24 yapmak

bence m50 motor stroker yapmak lazım manifoldları çok ucuz motor parçaları desen keza öyle emme manifoldu tasarlarsın şanzıman sıkıntın olmaz :)

300E
16-02-2017, 16:52
Al E36 yı, koy M60/62B244 yetmezse 321 veya 343 lük makineyle keyfine bak atmo olarak. :) Dahada yetmez ise S62B50, S85B50 bu işin sonu yok. :)

Schumi
16-02-2017, 19:44
Herkese değerli yorumlarindan dolayi tesekkürederim

Anlasilan k24 den bize yar olmaz, onu eledik.

M50 guzel bi motor hakkini yiyemem ama benim arac 320 ben bu aleti stock 2jz ye rakip hale getirebilmek icin

emme manifoldu
Turbo
Egzost manifoldu
Krank
Kapak
Kol
Piston

Almak zorundayim 20 motor kapak olarak en verimsiz m50 portlari ve subaplari cok kucuk saydigim parcalar nerdeyse jz parasi :( swap daha cazip geliyor acikcasi

Ben az daha forum kasayim tesekkürler

Bence senin maliyet hesabından bişiler yanlış. Eğer kimin nasıl ve kaç km kullandığını bilmediğin 2JZ motora 13-14 lira verip (evrak işini karıştırmıyorum bile) stok makina kullanıcak halin yok sanırım. Her türlü kol piston gireceksin. E o zamanda M50 yada 2JZ kol piston fiyatları aynı 6 silindir diye. Kapak manifold felan da öyle uçuk paralar tutmaz. Ayrıca şanzıman uydurma kiti alman gerekmeyecek bunuda düşün. Swap volan felan gerekiyor mu bilmiyorum ama onuda almayacaksın. Ayrıca çıkan her BMW parçasını satabileceğini düşünüyorum.

Apocaltique
17-02-2017, 00:59
Benim fikrimde bmw motorundan yana, düz vitese çevirir, motor içini komple forged bir şekilde toplar, 2.8 3.0 stroker ayarında turbolardım.. iştah kabartıcı.. 2jZ ayrı bir dünya evet ama fantezi bana göre..