PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor kulağı yapma - yaptırma



rain man
16-02-2017, 12:38
Merhabalar. Aracım için mümkünse poliüretan motor kulağı veya eş değeri kuvvetli tutabilecek kulak yapmak yaptırmak istiyorum. Nasıl yapabilirim ve maliyeti ne olur?

Araç alfa romeo 147 1.9 dizel.

gökberk
16-02-2017, 13:11
Eğer dediğin tarzda motor kulağı yaptırırsan ya da engine torque damper tarzı bir şey...
Motordaki titreşimleri koltukta otururken hissedebilirsin.

psikolojikdeli
16-02-2017, 13:25
kendin yapabilirisn yada en basit kendi kulağını cam mastiği ile güçlendir

rain man
16-02-2017, 13:28
Peki daha dayanıklı ve konforlu bir çözümü nedir?

Cam mastiği dediğiniz bunu sağlar mı?

alfa75
21-02-2017, 18:53
Peki daha dayanıklı ve konforlu bir çözümü nedir?

Cam mastiği dediğiniz bunu sağlar mı?

motor arka kulağı deforme olmuştu ve bulamamıştım,bastım içine dysonu,aynı şeyi daha önce şansıman askı takozunada yapmıştımyabancı görsellerden ilham alarak,sonrasında daha bi hevesli aradım kulağı ve bulup taktım :) bulunamıyan parçalar için geçici çözüm olabilir ama sürekli kullanım için hiç iyi değil,kırım iti gibi titriyordu araba

alfa75
21-02-2017, 18:56
veysel bak örnekler altta ama kesinlikle tavsiye etmem,dediğim gibi geçici çözüm.75 de biliyosun şanzıman arkada,en arkadan en öne ya 4 ya 5 böyle takoz var,hepsini yeniledim zamanla,ölüyken çok vuruntu ,titreme oluyodu kalkışlarda,dysonla dolduruncada heleki rolantide titriyodum koltukda
diy engine mount - Google'da Ara (https://www.google.com.tr/search?q=diy+engine+mount&biw=1366&bih=660&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjtz8zQ06HSAhWLVSwKHUO9Aq0Q_AUIBigB)

Maxi
21-02-2017, 19:18
metinde (@crow) yaptı aynı şeyi alfa75 e
çok sert oldu aşırı vibrasyon var falan diyordu

0M42
21-02-2017, 20:14
Bu tür poliüretan takozlar pist araçları için uygun günlük hayatta kullanılan arabaya uygun değil kaldı ki araca zararıda var çok kısa sürede iç trimlerden zırrrr diye sesler duymaya başlayacaksın.

Ayrıca cam mastiği falan yetersiz kalır bir anlamı olmaz.

Maxi
21-02-2017, 20:23
cam mastiği dedikleri şey: pencere camı değil
aracın ön camını yapıştırmak için kullanılan silikon.
o dysondan 50 kat daha sert, hiç olmaz!!

dyson çok sert oluyor.

ama olması gereken sertlikte çift kompenent poliuretan lar var
onlar mis gibi oluyor, bence olur yani
daha geçen hakan abinin yaptığı motor kulaklarını elimle ezdim sertiğine baktım süperdi bence
resimleri konusunda var (velet yeni motor vs)

http://www.techturkey.com/forum/do-it-yourself-d-i-y-/123087-quot-velet-quot-yeni-motoruna-kavusuyor-18.html

rain man
21-02-2017, 21:35
alfa75 Abi ben de mesela bir sağ taraf motor kulağını geçen sene aradım aradım bulamadım. En son aldım takarken bir parçası kısa geldi mecburen torna gördü vs. Motor gaza basınca oynuyor resmen, bir nissan videosu vardı kaput açık geziyordu gaza bastığında kopartarak gidiyordu tabiri caizse o hesap :) Standart motor kulakları çok dayanıksız. Bulunamamasından ziyade ürün olmamasından dolayı çözüm arıyorum.
0M42 zaten fazlasıyla sert şu an günlük kullanım için. Ama ya ben alıştım ya da henüz o kadar sert değil :) Zaten hazır al tak şeklinde satılan bir poliüretan kulak yok. Salıncak burçları için var ama. Bakalım.
Maxi Evet konusunda görmüştüm. Nasıl yaptığıyla veya yaptırabilme olasılığımla ilgili irtibata geçmem faydalı olacak sanırım. Eğer orjinal üründen daha dayanıklı ve konfor konusunda da titreşime sebep olmayacaksa seve seve yaptırmak isterim. Zaten torka dayanmayan bir salıncak burçları kaldı bir de bu mesele. Gerçi poliüretan salıncak burçlarını da kimse tavsiye etmiyor günlük kullanım için. Bozuldukça teknorot alıp değişmekten başka çaremiz yok gibi.

0M42
21-02-2017, 21:46
Şöyle bir video var belki işine yarar.


https://www.youtube.com/watch?v=2_0BYvTkZ0o

The_Crow
22-02-2017, 00:15
metinde (@crow) yaptı aynı şeyi alfa75 e
çok sert oldu aşırı vibrasyon var falan diyordu

Merhaba,
Maxi'nin dediği gibi benim alfa 75'in motor arka takozunun içini dyson ile doldurarak sağlamlaştırdım. Bu dyson'u poliürethane bir malzeme. Normal silikon yada mastik değil. Dolayısıyla sertlik, esneklik ve dayanıklılık bakımından çok çok farklı bir ürün.

Gelelim vibrasyon olayına. Haklısınız titreşimleri daha çok hissediyorsunuz ancak bununda çözümü var. Çözümü poliürethan donduktan sonra üzerinde esnemesi için çeşitli boşluklar açarak bu sorunu çözebilirsiniz.Ben benim Alfa 75'i bir nevi proje aracı gibi kullandığım için istediğim işlemleri üzerinde yapabiliyorum. Hatta bir sonraki aşamada ön arka süspansiyondaki burçları sertliklerine göre poliurethan ile değiştirmek ve yapmış olduğum hand made burçların ömürlerini gözlemlemek. ( öyle 2 yıl hiç bişi olmadan gidiyorsa benim işim görülmüş demektir yada 3 ay sonra burçlar erimiş olursa orj. parçaya döncez mecburen. )

Sertlik meselesini de şu şekilde açayım. Yapmış olduğunuz kulak, burç vs. üzerinde matkap ile esneme yönüne göre sağ sol veya yukarı aşağıda matkap ile çeşitli delikler açarak kulağın (burcun) daha da esnemesini sağlamaktır. Böylece içeride boşluk olduğu için esneme ve vibrasyon daha da azalacaktır. O yüzden ben öncelikle motor kulağını full dyson ile doldurdum. Titreşim vibrasyon diyelim maximumda. ( öyle çok çok da olmadı bu arada beni rahatsız etmiyor.) bir hafta sonu yukarı ve aşağıdan (esneme yönü) 5 mm. lik 2 tane delik delecem. baktım yetmedi. diğer haftasonu 1'er tane daha. bu şekilde min. titreşimi elde edeceğimi tahmin ediyorum.

Tabi herkesin aracının böyle delmeye müsait olacağını sanmıyorum. Benimki müsait. o yüzden istediğim gibi oynayabiliyorum.
Son söz poliürethane burçlarını kimsenin tavsiye etmemesi meselesi : 1- Herkeste olan ORIJINAL takıntısı. 2 - Ç.k kadar burcu 120 TL.'ye iteleme meselesi.:) :)

Saygılar,

0M42
22-02-2017, 00:28
Gelelim vibrasyon olayına. Haklısınız titreşimleri daha çok hissediyorsunuz ancak bununda çözümü var. Çözümü poliürethan donduktan sonra üzerinde esnemesi için çeşitli boşluklar açarak bu sorunu çözebilirsiniz.
Saygılar,

Poliüretanın daha ne anlamı kalıyor ki ? Amaç zaten daha az esnemesi sertliğinden ötürü delik delip esneyecek hale getirmek poliüretan mantığına aykırı zıt bir durum olmuş.

rain man
22-02-2017, 10:18
0M42 The_Crow

Öncelikle yazılanlar için teşekkürler. 75'i yakından görmek isterim. Hem alfa romeo kullanıp hem de bu tarz işler yapan kişi-alfista sayısı oldukça az. Gördükleri değer de ha keza öyle. Videoyu izledim. Reoflex 60 isimli sıvı uretan maddeyi karıştırıp motor kulak haznesine doldurup 16 24 saat arası bekliyor. Sağlamlığından şüphesi yok ancak kendisi de videonun sonunda belirtiyor, eğer istenirse içerisine matkap ile delikler açarak titreşimi azaltmak mümkün diyor.

Maddeyi arattım ürünün tr'deki dağıtımını polyesterciyiz.biz diye bir siteye yönlendirdi. Ürün orada var gibi. Benim merak ettiğim sağlamlığı yanında sağlayacağı konfor olacak çünkü henüz konforun tamamından feragat edemem tek araç olduğu için. Sistemde bir şey yok çünkü, kulaktaki plastik kısım çıkartılıp içine bu madde dolduruluyor ve bir güne yakın bekletiliyor. Fiyatı da satılıyor olsa sanırım tek motor kulağı fiyatına 4ünü yapmış oluyorsun bu yönden iyi. İyi bir tornacı ile öncesinde konuşup halledebilirim sanırım.

alfa75
22-02-2017, 11:41
@crow bahsettiğiniz altaki gibi,motor arka kulağı yapıpda çok sert olunca alt üst oyup içine radyatör hortum parçası sokmuştum bende :) ,dediğiniz gibi özellikle o takoz ve diff askı takozu bu tip zihnisinir projelere uygun,nasıl denk geldiyse bulunca hepsini almıştım.Geçen sağ motor kulağına 230 tl verdim,oda demir kulaksız yani,hiçbir antin kuntin özelliği olmayan düz takoz,orayada böyle bişey denenebilecek olsaydı kesin denerdim. Maxi nin bahsettiği mastik olayını bende dün akşam görselleri atarken farkettim,kırmızı olanı,olası duruyor,ben bildiğin cam yapıştırıcı bastıydım

alfa75
22-02-2017, 11:43
@crow bahsettiğiniz altaki gibi,motor arka kulağı yapıpda çok sert olunca alt üst oyup içine radyatör hortum parçası sokmuştum bende :) ,dediğiniz gibi özellikle o takoz ve diff askı takozu bu tip zihnisinir projelere uygun,nasıl denk geldiyse bulunca hepsini almıştım.Geçen sağ motor kulağına 230 tl verdim,oda demir kulaksız yani,hiçbir antin kuntin özelliği olmayan düz takoz,orayada böyle bişey denenebilecek olsaydı kesin denerdim. @<a href="http://www.techturkey.com/forum/member.php?u=4372" target="_blank">Maxi</a> nin bahsettiği mastik olayını bende dün akşam görselleri atarken farkettim,kırmızı olanı,olası duruyor,ben bildiğin cam yapıştırıcı bastıydım
http://martybugs.net/Pintara/images/mount_poly_holes.jpg

alfa75
22-02-2017, 11:50
bu arada The_Crow sizn 75 in konusu ,fotosu v.s varmı forumda,merak ediyorum açıkcası arabayı ,yaptıklarınızı

alfa75
22-02-2017, 11:55
bu arada The_Crow sizn 75 in konusu ,fotosu v.s varmı forumda,merak ediyorum açıkcası arabayı ,yaptıklarınızı

alfa75
22-02-2017, 12:10
buldum fotoları,alttaki cam mastiği kullanmıştım,dyson bundan esnek http://i978.photobucket.com/albums/ae261/milano75/2014-11-12172257_zpsc904e399.jpg http://i978.photobucket.com/albums/ae261/milano75/2014-11-12172059_zps8741a061.jpg

rain man
22-02-2017, 15:10
Küçük bir araştırma yaptım. Alabileceğim süspanyion burç kitinde genel olarak gösterilen sertlik derecesi 80 veya 90 ShA. Çok sert ve ses yapmaya meyilli olduğunu söylüyordu genel olarak kullanıcılar. Ben de birebir takan kimse ile görüşemediğim için askıya almıştım. Reoflex 60 isimli ürünün sertliği 60 ShA. Genel olarak aftermarket salıncakların burçları 30 ShA. Yani her halükarda ondan daha sert, ses yapıyor denilen pu burçlardan da daha yumuşak. Aslında tam aradığım ürün gibi duruyor. Yorumunuz nedir?

Benzer şekilde salıncaklarda da bu işlem yapılsa uygulamada kazanç sağlar mıyım? Hem uzun ömürlülük hem de sağlamlık rijitlik yönünden?

alfa75
22-02-2017, 15:49
tr de deniyen olmamıştır sanırım bu malzemeyle,ya ilk olucaksın,yada normal devam.bence yaparsan bile önce burçlara falan girme komple,yada değişmesi gereken burcun v.s varsa onla başla,randıman alırsan diğerlerine yaparsın.

alfa75
22-02-2017, 15:52
polyesterciyizbiz dışında satan yokmu malzemeyi,onların fiyatları biraz yüksekdir,en azından polyester malzemelerinde öyleydi ben araştırırken,malzemenin kullanım alanı hangi alan normalde,yalıtım falan mı?

alfa75
22-02-2017, 15:55
kalıp malzemesiymiş bu,30a 40a 50a 60a varmış. maskimi bi ara sor,polyester ve kalıp malzemeleri satıyorlar Maskim Kompozit Urunler San. ve Tic. Ltd. Şti. (http://www.maskim.com.tr/)

The_Crow
24-02-2017, 00:37
Poliüretanın daha ne anlamı kalıyor ki ? Amaç zaten daha az esnemesi sertliğinden ötürü delik delip esneyecek hale getirmek poliüretan mantığına aykırı zıt bir durum olmuş.

Selamlar herkese,
2 gündür foruma girememiştim. Kusura bakmayın. Genel olarak konu anlaşılmış olsada dyson veya cam silikonu vb. ürünlerin sertliğini azaltmak için yapılan boşluk verme işleminin nasıl olacağı anlaşılmış sanırım. Alfa75'in resmini koyduğu kulağın içindeki matkap boşlukları bu çözümü daha net gösteriyor.

Buradaki püf nokta kaçırılmış sanırım. Delme işlemi poliürethane DONDUKTAN sonra yapılmakta. yaptığınız kalıp donduktan sonra araç üzerinde eğer çok sert olursa kademe kademe esneme yerine göre delikler açarak esnemesini sağlamak.

Birde bu işlemi yapmanın birçok başka nedeni de var. Amaç toprak yol Ralli arabası yapmak değil.
Birincisi benim aracım gibi parçaları 25 sene öncesinde kalan ve bulunamayan yada bulunduğunda kol gibi fiyat çekilen parçaları D.I.Y. olarak kendimizin üretmesi.
İkincisi (bu gerçi bir tahmin. Test edip göreceğiz.) Kendi orijinal parçalarından daha dayanaklı bir malzeme yaratmak. (Poliürethan.)
Üçüncüsü de dediğim gibi 1 tane burca 120-220 arası bir para vereceğime tüpü 15 TL. olan hazır malzemeden kendime istediğim kadar burç üretmek.

Sonuç olarak eğerki elimizden geliyorsa herkes kendi aracına istediği işlemi yapabilir. yaptırabilir yada hiç bulaşmaz gider parçanın kendisini takar. Herkesin kendi bileceği iş.
Saygılar,

samimi_1983
10-03-2018, 13:12
Selamlar herkese,
2 gündür foruma girememiştim. Kusura bakmayın. Genel olarak konu anlaşılmış olsada dyson veya cam silikonu vb. ürünlerin sertliğini azaltmak için yapılan boşluk verme işleminin nasıl olacağı anlaşılmış sanırım. Alfa75'in resmini koyduğu kulağın içindeki matkap boşlukları bu çözümü daha net gösteriyor

Buradaki püf nokta kaçırılmış sanırım. Delme işlemi poliürethane DONDUKTAN sonra yapılmakta. yaptığınız kalıp donduktan sonra araç üzerinde eğer çok sert olursa kademe kademe esneme yerine göre delikler açarak esnemesini sağlamak.

Birde bu işlemi yapmanın birçok başka nedeni de var. Amaç toprak yol Ralli arabası yapmak değil.
Birincisi benim aracım gibi parçaları 25 sene öncesinde kalan ve bulunamayan yada bulunduğunda kol gibi fiyat çekilen parçaları D.I.Y. olarak kendimizin üretmesi.
İkincisi (bu gerçi bir tahmin. Test edip göreceğiz.) Kendi orijinal parçalarından daha dayanaklı bir malzeme yaratmak. (Poliürethan.)
Üçüncüsü de dediğim gibi 1 tane burca 120-220 arası bir para vereceğime tüpü 15 TL. olan hazır malzemeden kendime istediğim kadar burç üretmek.

Sonuç olarak eğerki elimizden geliyorsa herkes kendi aracına istediği işlemi yapabilir. yaptırabilir yada hiç bulaşmaz gider parçanın kendisini takar. Herkesin kendi bileceği iş.
Saygılar,
Başka yere açmıştım konuyu hazır buradan devam edeyim. En müzdarip benim galiba. A4 b5 kasa quattro aracımın arka diferansiyel takozunda boşluk var. Parçanın fiyatı 1233 TL ve üretimi yok. Aynı kasa kullanan arkadaşım Dayson ile doldurmuş çok memnun. Yorumları okudum bu hafta içi söküp ben de dolduracağım. Araya iki tane esnek ve sağlam hortum koyup esneklik sağlanabilir. Mantıklı geldi. Bu işlemi uygulayan arkadaşlardan fikir alsak daha iyi olacak. Vibrasyon durumu nasıl?