Orijinalini görmek için tıklayınız : 2017 Istanbul Park Dilekler Öneriler
Parabolica
18-02-2017, 00:44
Sanırım Mart sonuna doğru pist/yarış sezonu başlar. Umarım bu sene geçtiğimiz seneye gore daha kalabalık, daha heyecanlı çekişmelerin olduğu pist günleriyle dolu olur. Katılımın artırılması ve seyirci/sürücülerin daha keyifli pist günleri geçirebilmesi için nacizane bazı önerilerim olacak.
- Şu araç beygirine göre fiyatlandırmayı bu sene kaldıralım. Hem dünyada bir örneği yok hemde gerçekten kuvvetli arabası olanlara büyük haksızlık oluyor. Şunu kabul etmek lazımki oraya gelen onlarca kişi sürücü veya seyirci yüksek beygirli arabaları, supersport araçlarıda hem paddockda hemde pistte gazlarken görmek istiyor.
- Bence şu 20dk seans sisteminide kaldıralım. Her pist gününde sadece 2 seans olsun. 3-4 er saatlik. İsteyen tek seansa girsin isteyen ikisinide. Isteyen istediği saatte gelip her hangi bir seansa istediği zaman girip çıkabilmeli. 20dk seanslar hem orda çalışan arkadaşlar için yorucu, hemde katılımcılar için gereksiz bir sürü formaliteyle dolu. Sıraya girmeler, teknik kontroller, servis yolunda bir daha sıraya girme, vb. Seans içindeki sürücüler istediği zaman piste girip çıkabilmeli, mola verip, arabasına bakım yapabilmeli, lastik havalarını rahatça istediği sıklıkta yapabilmeli.
Böylelikle piste bir anda 30 küsur arabanın aynı anda çıkmasıyla yaşanan kaoslar, hatalı ve riskli geçişler ortadan kalkar. İşin acemileri daha az stresli arabalarını deneme fırsatı bulur. Zamana kasan arkadaşlarda çok daha boş daha rahat turlar atabilir ve yol verdin vermedin kavgalarıda biter. Özetle çok daha emniyetli, keyifli ve katılımı daha fazla bir yöntem olur.
- Supersporlar için ya Cumartesi, yada Pazar günü ayrı bir yarım günlük seans olur. Fiyatı farklı olur.
- VIP Lounge sistemi fikri güzeldi, ancak yemek dahil 3-5 kişilik bir aile için bana gore fiyat biraz pahalıydı. Lounge kullanımı ayrı, içecek, yiyecek ayrı fiyatlandrılabilir. Sonuçta her Lounge çıkmak isteyen yemek yemek istemeyebilir.
- Paddock alanı Lounge kullanmak istemeyenler için biraz daha konforlu bir hale getirilebilir. Biraz daha fazla güneşten veya rüzgardan koruyabilecek çadır, tente ve biraz daha fazla oturabilecek bank, koltuk bence lazım.
- Ayrıca Paddockda bence büyük bir monitörden kamera görüntüleri ve tur zamanlarınıda yayınlamak, hem katılımcılar hemde misafirleri için çok iyi olacaktır.
- Bir çok yurtdışı pistinde arabaların çıktığı max. süratleride kaydetmek mümkün. Çok büyük bir yatırım olduğunu sanmıyorum. Tur zamanları ekranına bu bilgiyide eklemek bence güzel olacaktır.
- Son olarak bence transponder fiyatıda oldukça yüksek. Maliyetini ve giderlerini tabiki bilemem, ama bu paranın karşılığında bunu kiralayan insanlarda artık şu pist derecelerinin 4-5 ayda bir güncelenmesini haketmiyor bence. Ara bir yazılımla transponderdan gelen bilgiyi anında pist dereceleri listesine aktarmak çokta zor olmamalı. Hem otomatik olur herşey, hemde sonrasında bu işle kimse uğraşmak zorunda kalmaz
Biliyorum çok şey istedim, ama kendim içinse namerdim :D
Bunların yönetim tarafından uygun bulunup bulunmayacağını, bulunursa, ne zaman nasıl yapılacağını bilemem. Ama ben şahsen hem Istanbul Park hemde katılımcılar için iyi olacağını düşünüyorum.
Benim aklıma gelen mantıklı öneriler bunlar, sizlerde konuyu saptırmadan, yok ben gelirim ama hiç para vermeyeyim hatta üstüne parada isterim seviyesine getirmeden önerilerinizi burada paylaşırsanız, belki daha güzelde fikirler üretebiliriz.
Selamlar, Saygılar
Imzami atarim yazinizin altina..
yusufcan_k
18-02-2017, 07:26
Keske olsa boyle ama yine hayaller hayatlar olcak gibi
Pıst ısletmesının ana kuralları ve musterı odaklı yapılması gerekenler ana hatlarıyla bellı.
Amerıka'yı yenıden kesfetmeye gerek yok. Spa ring hockenheım vs nasıl kurallarla ısletılıyorsa,burayada onu uygula. Ana hatlar bu olsun. Dunya'da yıllardır kullanıyorsa vardır bıldıklerı.... Bazı seylerı ısletmeye gore egıp bukersınız.
Ayrıca subat ortası oldu,ses yok programdan :(
Benım tek ıstegım,ılla su seans ısınde ısrarlı ısenız,track day yapın. Yanı 1 saatlık seanlar. Kı zor degıl mılletın kac tur attıgını hesaplamak....
Mılletı toplayıp sadece 7-8 tur hakkı oldugu zaman dılımı "hem tehlıkelı hem zevksız hemde cagdısı"
Bırde sureklı gelen,pıste sadık olanlara farklı klup kart vs olmalı...
Dıger kuralları cokda onemsemıyoruz,pist bızım ıcın onemlı,yeterkı ulasılabılır ve keyıflı olsun...
Çok güzel bir yazı olmuş. Yazılanların çoğunu bir anda gerçekleştirmek kolay değil elbet ama en azından fiyatlar için bu yıl umutluyum. Gelecek yıllarda da yazılanlar yapılabilir, güzel bir pist var ve gördüğüm kadarıyla bizzat tanışmasam da başta Buğra Bey ve bizim görmediğimiz arka plandaki kişiler bu konuda yeterli bilgiye sahip. Sonuç olarak gereken her şey var, geriye bunları gerçekleştirmek kalıyor. Bunun için de bir engel yok bence
Caner B.
18-02-2017, 11:09
Ekleyecek birsey kalmamis elinize saglik.
Beygir gucune gore gruplandirma yapiliyorsa o gruplar ayri piste cikmali benceki gruplandirmanin bi anlami olsun. adam 2000 lira verip 70 hp arabayla ayni anda piste cikiyor. 2000 lira veriyosan pistteki herkes senin klasmaninda olacakki bi anlami olsun.
Güzel bir düzenleme ile Ankara'dan kalkıp gelecek başta ben olmak üzere çok arkadaşım var.Ama seans süresi ve fiyatlar bizi engelliyor.Kendi arabam için 150 lira 20 dakikası(geçen sezon).Hani saatlik olsun fiyatı daha fazla olsun diye söylemeden edemiyor insan.20 dk dan 3 seans alsan bile saatliğin verdiği mental rahatlık daha iyi olur arabayla daha rahat ilgilenilir hatalar düzeltilir diye düşünüyorum.
Istekleri kisisellestirmeden yazarsak yararli olur. Ben dunya genelinde nasil uygulama yapiliyorsa ona raziyim... Fazlasinda gozum yok...
Mükemmel konu 4 4lük fikirler :surucu: birde keşke herşey Buğranın elinde olsa
Daha önce de söyledim. Tamtam şart. Bu işe seans ,kategori lazım değil. Koy bariyeri, ver kartı. Girerken okut çıkarken okut. Ne kadar kullandı ise kredi kartından çek bitti gitti.
Şu hali hem pistte çalışana , hem katılımcıya maddi manevi zulüm.
Burada kı amac pıste sureklı gelenlerı odullendırmek.
Bunu patron dahıl orada kı yetkılerle 3 sene once konusmustum,zaten Bugra'nın da yapmak ıstedıgı bır proje.
Genel ısteklerı gozardı edıceklerını sanmıyorum.(temennım)
Burada kı amac pıste sureklı gelenlerı odullendırmek.
Bunu patron dahıl orada kı yetkılerle 3 sene once konusmustum,zaten Bugra'nın da yapmak ıstedıgı bır proje.
Genel ısteklerı gozardı edıceklerını sanmıyorum.(temennım)
Bizde uzaktan geliyoruz işte.daha cok masraf yapiyoruz.sizin 3 kez pistte girmek icin harcadiginiz parayı biz 1 kerede harciyoruz.
Ben bu konuda bisey istersem buda kişiselleştirme olur.
Ne olacaksa herkese eşit olmali bence.
ghibli06
27-02-2017, 13:49
Bizde uzaktan geliyoruz işte.daha cok masraf yapiyoruz.sizin 3 kez pistte girmek icin harcadiginiz parayı biz 1 kerede harciyoruz.
Ben bu konuda bisey istersem buda kişiselleştirme olur.
Ne olacaksa herkese eşit olmali bence.
arabasını yürütüp gelenler için ya da pistte lastik değiştirmek isteyenler için lastik değiştirme ve pist süresince lastiklerin emanette kalması hizmeti bence kişisel bir istek olmaz, 50 lira fiyat olsa 20 araba bu hizmeti kullansa günlüğünü rahat çıkartır...
Parabolica
27-02-2017, 15:43
Lastik konusu aklimda olan ama basta yazmayi unuttugum bir konuydu. Iyiki yazmissiniz. Gercektende buda buyuk bir ihtiyac. Lastik servisi ve hatta satisida olsa bence harika olur.
1.) klüp kurulmalı
....
daha çok şey aklımda ama şimdilik bunlar...
Aslında Intercity klubü de var, hatta offroad ve pist lisansımda klubün adı yazıyor. Clio Cup'a katıldım. İndirim yaparlar diye Cupta gözümü kapatıp kapatıp gazladım, podyumdan inmedim. Arabada Intercity pist çıkartması var. Yarış videoları, pist videoları derken soyadımı Intercity yapacaktım nerdeyse ama yok arkadaş indirim yapmadılar.
Sanırım Buğra beni sevmiyor, sebep bu :)
Cuneyt.B
06-04-2017, 22:30
Bir araç 20 dakikalık seans içerisinde ortalama 3 dakikadan 6-7 tur atabiliyorsa ben tur başına 30-40 TL verip 6-7 tur atmayı tercih ederim. Sürücüler için aynı paraya gelir ama daha fazla tatmin olurlar. Hatta tur başına fiyatlandırma olsa kesinlikle daha fazla tur satın alırdım.
Tur üzerinden hesaplama, farklı bir organizasyon şeması gerektirsede piste girecek arkadaşların bir çoğununda doya doya o turu atıp, gerekli ayarları, bakımları ve sürüş hatalarını tahlil ettikten sonra daha fazla konsantrasyon ile tur atacaklarını düşünüyorum. Muhtemelen ardı sıra çıkmamak için pist trafiğide doğal olarak rahatlayacaktır.
Organizatörlerin yükü artar mı azalır mı o konuda bir fikrim yok ama gelecek senelerde düşünülebilir bence.
Parabolica
11-04-2017, 12:15
Aylardır süren , hatta geçen seneden başlayan görüşmeler sonucunda vardığımız nokta gerçektende çok iyi oldu. Ilk katılımlardanda görüldüğü üzere sanırım pist meraklılarının büyük çoğunluğu tatmin olmuştur. Gayretleri için başta Sadi ve Buğra'ya ve tabiki Istanbul Park yönetimine teşekkür ederim. :bravo: Umarım katılım ve heyecan dahada artarak devam eder.
Iyinin iyisi muhakkak vardır diyerek, yakın gelecekte diğer konularıda halledebilirlerse tadından yenmez bir aktivite ve mekan haline gelmesi işten bile değil bence. Tekrarlamak gerekirse....
- Lastik servisi ve satışı (Pirelli'ninde orda olması bence güzel olur) Sadece hava kontrolü değilde takma sökme işlemleride olmalı
- Speed Trap ve tur sürelerininin daha kapsamlı ve güncel hale gelmesi
- Bazı arkadaşlarımızın diğer başlıklar altında yazdığı yemek çeşidi ve kalitesi eleştilerine bende katılıyorum. Eğer orda pist günlerinde daha büyük kalabalıklar bekliyorsak ve ailelerde olsun istiyorsak yemek çeşidi biraz daha fazla ve kaliteli olmalı derim
- Son olarak umarım talep olurda şu Open Pit pist günleri sayısı artar. Yoksa bu sene sadece 2 tanesini görebileceğim :rolleyes:
Cuneyt.B
28-11-2017, 00:36
2018 için güncelleme;
- Hafta içi en azından 1 gün halk günü olsun.
- Ringdeki gibi tur başına organizasyon yapılabilirse süreler düşer, trafik rahatlar.
(belki bu sadece hafta içi gün için denenebilir.)
Bunun dışında her şey süper. Emeğinize sağlık
Tekrar yazinca birsey degisir mi bilmem ama seans isini kaldirsak,hem katilim artar hem daha guvenli olur...
eregli42
28-11-2017, 01:41
etraf ağaçlandırılsın diyorum ben naçizane görüşümdür.
etraf ağaçlandırılsın diyorum ben naçizane görüşümdür.
Cok ıyı fıkır,hem pıstte tozu onler hemde gorsellık katar...
etraf ağaçlandırılsın diyorum ben naçizane görüşümdür.
Gözumde bir an pistin Belediyeye ait oldugu geldide.Agaclari nereye dikerlerdi acaba dedim :D
Parabolica
28-11-2017, 12:54
Tekrar yazinca birsey degisir mi bilmem ama seans isini kaldirsak,hem katilim artar hem daha guvenli olur...
Dogru diyorsun, bir sekilde bu ise baska bir cozum bulmak gerekir. Pist icersinde cogu zaman hayatinda ilk defa piste cikanlar veya bu konuda tecrubesi olmayan bir cok arkadas olabiliyor. Seviyesi farkli bir cok insanin sayi cok fazla olmasada piste salmak her zaman risklere ve olasi tehlikeli yakinlasmalara sebeb olacaktir. Hele hele 15-20 arabanin ustunde bir sayi Ist. Park gibi hizli bir pist icin bence oldukca tehlikeli ve riskli bir is. Her sey yolunda gitse herkes duzgun kullansa bile hizli araba ve suruculer arasindaki farklar kalabalik olunca keyif alma olayinida bence azaltmaktadir.
rahmitanir
28-11-2017, 12:58
Öncelikle 2017 için herkesin emeğine sağlık.
Seansların mümkün olduğunca eş güçlü arabalara göre bölünmesinde fayda olabilir.
Bir de mümkünse fiyatlar pek değişmesin:)
- Çok güçlü arabalar adetli olduğunda bu sene 1-2 seans güçlere göre ayrım yaptılar. Akşam seansına sen çıkma, sabaha aldık seni gibi konuşmalar yapıldı. Lakin 20-25 tane 400 HP üstü araç vardı o seans. Her gün olsun dediğimizde hızlıların sadece tek seans çıkması lazım sanki.
- Süre yapan iddialı araçlar için misal her haftasonuna 1 adet ek seans düşünülebilir. Tamamen sallıyorum: 2:25 altı yapmış olma şartı aransın; ücreti x2 olsun, 20 araç limitlensin misal.
- Bir başka süper alternatif çözüm misal Cumartesi gününe 20 limitli 1 saatlik open pit olabilir. Ücreti atıyorum 1500 TL olur. Lastik, fren, benzin toluen dertlerimiz de çözülür.
- Haftaiçi pist günleri yapamıyorlar; ambulansı, gözetmeni derken namümkün.
Bu sene de pist yoğun olacak. Yumuşak yumuşak rica edelim. Buğra başkan tut elimizden.
Guc ayırması zor,kımı 300hp ama hormonlayıp 400 oluyor.
Bence sure dogru ayırım olur cunku kımı 300hp ıle baya hızlı donerken kımı 400+hp ıle daha yavas.
Ayrıca en guzelı pıst gunlerınde 1 saatlık open pıt .
Ama en dogrusu pıt gırısınde okuma kıaosk u olur,adam kartını okutur ve cıkar ıster 5 ıster 15 tur atar. Kontorden duser. Yanı ıstanbul kart gıbı. Onceden para yuklenıcek.
Basıt ama cokkkkkk ıslevsel yontem.
eregli42
28-11-2017, 22:14
Pist yetkilileri ringe gitmeli hem çevresel olarak hem pist olarak bir yaşam alanı olarak incelemeli. Çok isterim ülkemizde Nürburgring tadında bir pist ve yaşam alanı olmasını
Pist yetkilileri ringe gitmeli hem çevresel olarak hem pist olarak bir yaşam alanı olarak incelemeli. Çok isterim ülkemizde Nürburgring tadında bir pist ve yaşam alanı olmasını
Iyıde cevresel olarak bu mumkun degıl. Ancak bazı uygulamaları devsırebılırler. Yasam olanı olarak zaten pıstımız cıdden cok ıyı.
eregli42
28-11-2017, 23:29
Iyıde cevresel olarak bu mumkun degıl. Ancak bazı uygulamaları devsırebılırler. Yasam olanı olarak zaten pıstımız cıdden cok ıyı.
Artık Sofuoğlu pistine abi bu güzel dileklerimiz :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.