PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo dogan yaza hazırlık.(61 KB 667)



Tofask61
25-02-2017, 20:33
Selamlar aracıma daha önce turbo uygulaması yapmıştım gerekli malzemeler olmadıgından verim alamamıştım.Şuan turbo sökük motor inik vaziyette.

Parçalar.

1.M40 Piston
2.Üst kapak revize edilmiş sübapları büyüttük.
3.Aem wideband.
4.Estaş egzantrik(std)
5.Federal mogul yataklar
6.Bronz balata.
7.Yağ pompası.
8.Bar göstergesi.
9.İntercooler.
10.Blow off.
11.Std kollar.
12.Daily turbo.

Yeni malzeme aldıkça listeye eklerim.

Araçta turboluyken 3.000 devir üstü kesilme vardı tüp biter gibi yapıyordu.Turboyu söktük bu seferde kesiklik yapıyor ama kesik kesik yapıyor sürekli kesiklik yapıp arabanın devirlenmesini engellemiyor.Sübaplardan süphelendim gittim baktırdım kaçırma yok.Ateşleme dedim bujileri değiştirdim düzelmedi.Distribitörün içini gösterdim sorun yok dediler acaba bu sorun neden olabilir?

Ve araç turbolu olacağı için önerdiğiniz malzemeler varmı? Mesela buji, yağ vb.

http://i.hizliresim.com/M0lNl2.jpg

http://i.hizliresim.com/QagDgG.jpg

http://i.hizliresim.com/X0YVYj.jpg

http://i.hizliresim.com/br4q40.jpg

http://i.hizliresim.com/dPqQqr.jpg

http://i.hizliresim.com/m3daDV.jpg

http://i.hizliresim.com/5gRPRl.jpg

http://i.hizliresim.com/ALY4Yr.jpg

http://i.hizliresim.com/012v2o.jpg

http://i.hizliresim.com/4PR7RJ.jpg

dayi_selman
01-03-2017, 00:30
gaz beyni ne kullandınız acaba yakıt ve avans yada subab ayarları sıkıntısı olabilirmiydi merakımdan sordum daha önce 3 tane yapmıştım bende dediklerimde sıkıntı cıkmıştı

Tofask61
01-03-2017, 13:41
Lovato major gaz beyni yakıtta sorun olacağını sanmıyorum daha önce stock pistonlara 2mm derinlik verdirip denemiştim çok iyi olmuştu m40 pistonlarla ayar tutturamayıp sökmüştüm.Şimdi wideband felan alıp ayar işini kolaylaştırdık.Sübaplarda sorun cıkmamıştı motor saat gibi çalışıyodu.

uqur
01-03-2017, 17:20
Deli Metin Performance | Facebook (https://www.facebook.com/Deli.Metin.Performans/?fref=ts)
bu arkadaş la bi konusun derim tofas uzerine manyak işleri var :D

Tofask61
01-03-2017, 18:31
uqur, abi muhabbetim var yardımcı oluyor bazen sağolsun.

Tofask61
05-03-2017, 16:33
Motoru topladık.Fakat motoru sökme sebebim olan motor ısınınca 2000 3000 devirde gelen yatak sesine benzer bir sesti.Motor içinde krankı orjinaliyle değiştim yataklar değişti egzantrik mili değişti yağ pompası vsvs değişti motoru topladım aynı ses yine var neden olabilir bu? Motor soğukken hiç bir ses yok ısınınca tak tak tak tak diye tok bir ses geliyor 3500 devirden sonra ses duyulmaz dereceye düşüyor yatak sesi dicem yatak sesi gaz verince artar bide araç seyir halinde motorda anormal hiç bir ses yok.Bor katkısı koy dediler.

NOT : Motoru indirdiğimde pistonun sekmandan aşşağı olan gövdesinde hafifden gömleğe sürtmüş gibi renk değişimi olmuştu ama çizik aşınma yok acaba omu ses yapıyor.Piston etek sesi diye araştırdım izlediğim videolarda aşırı ses cıkıyor ve gaz verince ses artıyor ama benim aracımda ses soğukken yok ve gaz verince ses artmıyor duyulmuyor sadece 2000 3000 devir arası sabit gazda geliyor.
Bu arada üst kapakla oynayınca aracın gaz tepkisi felan değişti fazla gaz basmıyorum biraz parçalar otursun diye.

http://i.hizliresim.com/vbEAEp.jpg

http://i.hizliresim.com/ld7P7E.jpg

http://i.hizliresim.com/2rgWgN.jpg

http://i.hizliresim.com/nR797R.jpg

http://i.hizliresim.com/BrMWMD.jpg

http://i.hizliresim.com/EgYWYq.jpg

immortalboss
06-03-2017, 09:13
Motor bilgim çok fazla değildir ama ben ateşlemeye biraz daha odaklanın derim.O kesilme belki ateşleme ile ilgili olabilir.Şu an aracımda doğan slx bobin ve distribütör var.Elektronik ateşlemeli 131 yaptım.Gayet stabil çalışıyor.Ateşleme de gayet güzel.İmkan varsa geçin derim.O duyduğunuz ses sübap sesi olabilir mi acaba sadece o devirlerde.Çok merak ettim açıkçası.Elektronik ateşleme için de sormak istediğiniz birşey varsa tamircimden yardım alabiliriz.

Tofask61
06-03-2017, 15:48
Araçtaki o kesiklik düzeldi.Yatak sesine benzer olan seste würth yağ katkısı koyunca düzeldi inşallah bidahada çıkmaz.
http://mcdn01.gittigidiyor.net/26514/tn50/265142999_tn50_0.jpg?1488808023

ENGINeer
28-04-2017, 13:10
würth'ün bu ürününü petrol ofisi bayiilerinde de bulabiliyoruz sanırım değil mi? siz nereden temin ettiniz?

Tofask61
05-05-2017, 21:08
Ben petrol ofisinden bulmuştum evet hepsinde yok değişik değişik markalar vardı güvenemedim bunu kullandım.
Bu arada değişiklik olarak turbo daily turbosu değilde reno master 2.5 olacak daily içi dağılmıştı.Basınç 1.0 1.2 düşünüyorum wideband olacak egsoz komple sona kadar 61 boru olacak sonra slincerli egsoz veya şu vanalı egsozlardan.

Daha turbo takmadan aşırı lpg sarfiyatı var araçta bişey anlayamadım lpg beyni brc marka baska beyin deneyecegim.Benzinde 20 tl benzin ile benzin fiyatı 5.23'ken 15 km yol yapabiliyorum :) Lpg'de 20 liraya 20 km lpg 2.80

wekoo
06-05-2017, 08:51
maşallh güzel projee yakın bir arkadaşımda yaptı standart motora 1 bara kadar sıkıntısız kullanıyordu suan için motor içine girdiler daha fazla basınç basmak için umarım istediginiz gibi olur kolay gelsin

0M42
07-05-2017, 10:16
Vakum otomatikli distribütörle avansı nasıl kontrol altında tutabileceksin basıncı görünce avansın ne olacak?

Sezgin
08-05-2017, 14:00
Araçtaki o kesiklik düzeldi.Yatak sesine benzer olan seste würth yağ katkısı koyunca düzeldi inşallah bidahada çıkmaz.
http://mcdn01.gittigidiyor.net/26514/tn50/265142999_tn50_0.jpg?1488808023

Bu yakıt katkısından farklı dimi ? Doğrudan yağ katkısı ?

Tofask61
24-06-2017, 18:50
0M42,
Abim önceki konularımdada aynısını demiştin.Ben çok kişiye sordum turbo garage, deli metin gibi ustalara sordum onlarda benım distribitörden kullandığını söyledi o vakum ilk kalkışlarda devrede oluyomuş belli devirden sonra mekanik avans devam ediyomuş.Şimdi zaten ben vakum hortumunu takmıyorumki karbüratöre karbüratörden tıkıyorum o girişi.Mekanik distribitöre dönmek kolay olur benım ıcın kuzenım Tofaş motor tamircisi ordan hemen takabilirim ama çoğu usta gerek yok dedi.Slx'lerde vakum yardımcı tip distribitör var onlarda neden sorun olmuyor abi?

Sezgin,
Evet abim direkt yağ katkısı.Bence güzel ürün zaten würth duyulmuş iyi bi marka.

Turbo malzemelerini biriktiriyorum 1 ay içinde turboyu takacağım.Yurtdışından bi kaç parça sipariş geçmiştim onları bekliyorum.Pistonlar tepeden 1 - 3 mm arası aşşağıda kalıyor avansı ben avans tabancasıyla ayarlasam sorun olmaz diye düşünüyorum sıkıştırma düşük zaten.Wideband lpg ayar konusunda kolaylık sağlayacaktır bana öyle düşünüyorum.Değer kaç olmalı? 12 normalmi

0M42
24-06-2017, 19:47
İlk kalkışlarda devrede oluyor sonra devreden çıkıyor gibi söylemlerin hepsi yanlış bilgilerdir.Vakum otomatiğini sonradan devreden çıkaran nedir? Distribütörde bir kere böyle bir düzenek yok nasıl yani devreden çıkıyor? Hortum vasıtası ile doğrudan manifolda bağlı bir sistemden bahsediyoruz arada başka bir parça yok eleman yok kontrol ünitesi yok kara düzen bağlantı var.

Deli metin manyak cesur vs. hani nerede bu adamların yürüttüğü araçlar? Deli metine araba yaptıracaklar o yapılan araçların bir çoğu doğru düzgün yürüyecek te millet bizim burada gözümüze gözümüze sokmayacak öylemi? Şu kısmıda netleştirelim patinaj çekmek sıfır çizmek arabanın yürüdüğünü göstermez bunlar hiç bir şeye kıstas değil.Her söylenilene inanma herkesin ustalığınada güvenme senelerin ustası tofaş turbolamak söz konusu olduğunda mangalda kül bırakmayan ama ateşleme ile avansın birbiriyle bağlantılı olduğundan bi:haber ustalar da var bu memlekette her takım tutan usta değildir ustalığın aslı bilgiden gelir biz ise az okur çok yorum yaparız.

Aslında torboya girişmeden önce okuyup araştırıp motorunun ve teknolojisinin mantığını bir çözsen herşey kafanda yerli yerine puzzle gibi oturacak.

Mekanik avanslı bir distribütör edin senin dist in içinde mekanik düzenek olması aynı hesaba gelmez.Biliyorsun mekanik distler devirlendikçe içerisindeki ağırlıklar merkez kaç etkisiyle dışarıya doğru açılır bağlı olduğu dist. tablasını sağa sola kaydırır avansı devire göre bu şekilde ayarlar ama ağırlıkların gramajı ve onları tutan yayların tansiyonları vs. hepsi hesap kitap gerektirecek detaylardır kullandığın dist. te mekanik düzenek var fakat yeterli avans açısını verebilecek kapasitede mi?

Ayrıca avansı tabancayla ayarlıyorum demişsin neye göre ayarlıyorsun? Turbo olunca fabrikanın verdiği avans derecesinin bir önemi kalmaz.

Tofask61
25-06-2017, 01:58
serkosyan, Arkadaşımdır kendisi deli metin denilen ustaya turbolattı aracını karbüratörlü oda lpg'de yürüyor slx ne hararet sorunum var ne hızlanma sorunum var diyor.Kadranı çabucak kapattığını söylüyor neden yalan konussunki.Zaten bende ilk orijinal pistonlar ile aynı distribitorü kullanmıştım araç çok deli gidiyordu fakat tabiki sekmanları eridi aracın neyse mekanik sisteme geçmeyi düşüneyim ben ateşleme bobinide değişecek sanırım.

Tofask61
25-06-2017, 02:08
İlk kalkışlarda devrede oluyor sonra devreden çıkıyor gibi söylemlerin hepsi yanlış bilgilerdir.Vakum otomatiğini sonradan devreden çıkaran nedir? Distribütörde bir kere böyle bir düzenek yok nasıl yani devreden çıkıyor? Hortum vasıtası ile doğrudan manifolda bağlı bir sistemden bahsediyoruz arada başka bir parça yok eleman yok kontrol ünitesi yok kara düzen bağlantı var.

Deli metin manyak cesur vs. hani nerede bu adamların yürüttüğü araçlar? Deli metine araba yaptıracaklar o yapılan araçların bir çoğu doğru düzgün yürüyecek te millet bizim burada gözümüze gözümüze sokmayacak öylemi? Şu kısmıda netleştirelim patinaj çekmek sıfır çizmek arabanın yürüdüğünü göstermez bunlar hiç bir şeye kıstas değil.Her söylenilene inanma herkesin ustalığınada güvenme senelerin ustası tofaş turbolamak söz konusu olduğunda mangalda kül bırakmayan ama ateşleme ile avansın birbiriyle bağlantılı olduğundan bi:haber ustalar da var bu memlekette her takım tutan usta değildir ustalığın aslı bilgiden gelir biz ise az okur çok yorum yaparız.

Aslında torboya girişmeden önce okuyup araştırıp motorunun ve teknolojisinin mantığını bir çözsen herşey kafanda yerli yerine puzzle gibi oturacak.

Mekanik avanslı bir distribütör edin senin dist in içinde mekanik düzenek olması aynı hesaba gelmez.Biliyorsun mekanik distler devirlendikçe içerisindeki ağırlıklar merkez kaç etkisiyle dışarıya doğru açılır bağlı olduğu dist. tablasını sağa sola kaydırır avansı devire göre bu şekilde ayarlar ama ağırlıkların gramajı ve onları tutan yayların tansiyonları vs. hepsi hesap kitap gerektirecek detaylardır kullandığın dist. te mekanik düzenek var fakat yeterli avans açısını verebilecek kapasitede mi?

Ayrıca avansı tabancayla ayarlıyorum demişsin neye göre ayarlıyorsun? Turbo olunca fabrikanın verdiği avans derecesinin bir önemi kalmaz.

Yardımcı vakum avans mekanizması

ï‚—Diyaframın bir yüzü vakum odası ile, distribütörebakan yüzü açık hava ile irtibatlandırılır. Diyaframyayı, diyaframı motor çalışmadığı ya da rölantideçalıştığı zaman sıfır avans durumunda tutar.

ï‚—Vakum odası, bir boru ile karbüratör boğazında gazkelebeğinin hemen üzerinde bulunan bir delik ileirtibatlıdır. Gaz pedalına biraz basıldığında gazkelebeği kısmen açılır. Gaz kelebeğinin az açılmasıylamanifold vakumu avans deliğinden vakum odasınıetkisi altına alır. Vakum tarafından çekilen diyafram,kendisini iten yayın baskısını yenerek vakumlu tarafahareket eder. Diyaframın hareketi, diyafram koluyardımıyla platin tablasını distribütör mili dönüşyönünün aksine çevirir. Platin fiberi de tablanın dönüşmiktarı kadar kama yaklaşarak kontakların daha önceaçılmasını sağlar. Böylece ek avans verilmiş olur.

ï‚—Gaz kelebeği açıldıkça diyaframı etkileyen vakummiktarında azalma olur. Vakumda azalma durumunagöre diyafram yayı da diyaframı ilk durumuna doğruiter. Gaz kelebeği ¾ açıklık durumuna eriştiğindediyafram tamamen eski durumuna gelerek vakumavans miktarı sıfıra iner. Yüksek devirlerdeki gerekliavans, mekanik avans tarafından temin edilir.

Abi burdada dediği gibi ben karbüratörden distribütörün vakum kısmına hortumu bağlamazsam sadece o kalkışlardaki avansı kullanamam yüksek devirlerdede mekanik avans tarafından temin edilir diyor yanlışmı anlıyorum yoksa vakum yardımlı distribütör'ün tanımınımı yanlış yapıyorlar.3 çeşit dist var sanırım mekanik avanslı, yardımcı vakum avanslı, tam vakumlu tip.Bizimki yardımcı vakum avans.

0M42
25-06-2017, 09:56
Kaçtır aynı şeyleri yazıyorum sana fakat yazdıklarımı ısrarla anlamak istemiyorsun turbo yapmak istiyorsan vakum esaslı dist. kullanmaktan vazgeçmelisin ama sen bilirsin kolay gelsin.

serkosyan
04-07-2017, 15:22
İlk kalkışlarda devrede oluyor sonra devreden çıkıyor gibi söylemlerin hepsi yanlış bilgilerdir.Vakum otomatiğini sonradan devreden çıkaran nedir? Distribütörde bir kere böyle bir düzenek yok nasıl yani devreden çıkıyor? Hortum vasıtası ile doğrudan manifolda bağlı bir sistemden bahsediyoruz arada başka bir parça yok eleman yok kontrol ünitesi yok kara düzen bağlantı var.

Deli metin manyak cesur vs. hani nerede bu adamların yürüttüğü araçlar? Deli metine araba yaptıracaklar o yapılan araçların bir çoğu doğru düzgün yürüyecek te millet bizim burada gözümüze gözümüze sokmayacak öylemi? Şu kısmıda netleştirelim patinaj çekmek sıfır çizmek arabanın yürüdüğünü göstermez bunlar hiç bir şeye kıstas değil.Her söylenilene inanma herkesin ustalığınada güvenme senelerin ustası tofaş turbolamak söz konusu olduğunda mangalda kül bırakmayan ama ateşleme ile avansın birbiriyle bağlantılı olduğundan bi:haber ustalar da var bu memlekette her takım tutan usta değildir ustalığın aslı bilgiden gelir biz ise az okur çok yorum yaparız.

Aslında torboya girişmeden önce okuyup araştırıp motorunun ve teknolojisinin mantığını bir çözsen herşey kafanda yerli yerine puzzle gibi oturacak.

Mekanik avanslı bir distribütör edin senin dist in içinde mekanik düzenek olması aynı hesaba gelmez.Biliyorsun mekanik distler devirlendikçe içerisindeki ağırlıklar merkez kaç etkisiyle dışarıya doğru açılır bağlı olduğu dist. tablasını sağa sola kaydırır avansı devire göre bu şekilde ayarlar ama ağırlıkların gramajı ve onları tutan yayların tansiyonları vs. hepsi hesap kitap gerektirecek detaylardır kullandığın dist. te mekanik düzenek var fakat yeterli avans açısını verebilecek kapasitede mi?

Ayrıca avansı tabancayla ayarlıyorum demişsin neye göre ayarlıyorsun? Turbo olunca fabrikanın verdiği avans derecesinin bir önemi kalmaz.


Deli metin manyak cesur vs. hani nerede bu adamların yürüttüğü araçlar? Demişsiniz ben aracı 1 yıldan fazladır kullanıyorum. Üstünüze alınmayın ama bi cok araç yürüttüğünü turbo yaptığını zanneden kişiler benim aracım için yürümez patlar motor erir karbüratör turbo olmaz yapılamaz dediler ama ben bir seneden fazladır gazlıyorum ve 1.7 dti corsalarla deniyorum aracım hiçbi sekilde sıkıntı yapmadı bugüne kadar 0.8 barda 141 hp çıkarttı dynoda ve biz 1.5 bar basıcaz motor içide yapılı aracımın ve araştırın istanbulda İbrahim yılmaz abimiz vardı vefat etti turbo tofaş deli metin yaptı onuda typer larla yürüdüğünü çoğu kişi bilir araştırın.
Söylediklerim yanlış anlasılmasın deli metinin yandaşcısı degilim (ama onun yaptığı insanlığı abiliği yere atamam) sizinde bizden çok bilginiz vardır eminim ama avans muhabbetinde bnmde aynı tofaşk61 le sıkıntımda yok.

0M42
04-07-2017, 16:13
1.7 dti lerle typer larla yürüyen tofaşlar vs. asıl siz yanlış anlamayın ama bu araçların adı var kendileri yok.Buraya typer la yürüyen bir tane karbüratör/turbo tofaş videosu ekleyebilirmisin?

Asıl mevzu 0 dan başlayıp 100 e kadar olan değil 100 den yukarıya olan kısımdır motorun teri o zaman çıkmaya başlar avansıymış afr siymiş hepsinin önemi o zaman ortaya çıkar.Bende seneler önce karbüratörlü aracımı turbolamıştım senin deyiminle sorunsuz gazlıyordum taa ki top speed ne görecek deyip sıkıştırana kadar sonra sekman eksozdan çıktı ilk denemede!

Burada kimin bilip kimin bilmediği mevzu değil ben sadece bildiklerimi yazıyorum.Varsa aracınızın kaput altı fotosu ve typer la yürüyen kadran videosu eklemenizi isterim.

mikelazi
04-07-2017, 17:10
buji ve buji kablosu ne kullanıyorsunuz

Tofask61
04-07-2017, 19:30
Buji bosch 3 tirnak denedim sorun yok tik marsta calisiyor ateslemede iyi suan afr degerlerimde duzgun cok sukur arac 1 2 3 kafa kaldiriyor :)

ghibli06
04-07-2017, 20:05
bujiden miymiş yani sorun?

Tofask61
04-07-2017, 23:41
Benim sorunum hava yakit karisimindanmis aramikserle lpg vermeye calistigim icin ayar olmuyodu mikseri cikarip direk kepin icine lpg verdim aem wideband aldim onlada ayar yaptim suanda sorun yok sadece rolantide ve normal kullanimda zengin karisim sorunum var onuda biraz kurcalarsam halledecem dip gazda afr 12.Sakin kullanimdadada afr 11 13 arasi o yuzden fazla yakiyor arac biraz onuda cozecegim egsoza 60 lik duz boru diztikten sonra.Turbo dusunenlere yardimci olurum ozelsen yazabilirler elimdwn geldigince.

serkosyan
05-07-2017, 08:19
1.7 dti lerle typer larla yürüyen tofaşlar vs. asıl siz yanlış anlamayın ama bu araçların adı var kendileri yok.Buraya typer la yürüyen bir tane karbüratör/turbo tofaş videosu ekleyebilirmisin?

Asıl mevzu 0 dan başlayıp 100 e kadar olan değil 100 den yukarıya olan kısımdır motorun teri o zaman çıkmaya başlar avansıymış afr siymiş hepsinin önemi o zaman ortaya çıkar.Bende seneler önce karbüratörlü aracımı turbolamıştım senin deyiminle sorunsuz gazlıyordum taa ki top speed ne görecek deyip sıkıştırana kadar sonra sekman eksozdan çıktı ilk denemede!

Burada kimin bilip kimin bilmediği mevzu değil ben sadece bildiklerimi yazıyorum.Varsa aracınızın kaput altı fotosu ve typer la yürüyen kadran videosu eklemenizi isterim.

Vefat eden kişinin facebook hesabı v.s kapandığı için video atma şansım yok. Benim aracım typer la yürüyemez bi önceki yazımdada belirttim 150 hp lerde ben çok denedim sabit 10 15 km izmir cevre yolunda 200 210 aralığında gittim hiç skıntım olmadı. Belki fazla zorlamıyorum belki çok sıkıştırmıyorum ondan sorun çıkmıyo olabilir. zaten bu aracıda s2k gibi sıkıştırıp gazlamanın anlamı yok altı üstü tofaş yani sizin yaptığınız seneler ile şimdiki seneler arasında belki bişeyler değişmiştir. Çünki deli metin dediğimiz kişi orj tofaş motorunu yükleyip 0-400 ü 10.8 saniyelik rekorla bitirmiş bi adam bi okadarda gözü kapalı iş yapıyo bu skntıyı bilemiceni zannetmiyorum ki ardakas ona yaptırmadı kendi yükledi aracını belki başka bi yerde hata yapmış olabilir. Saygılar.

mikelazi
05-07-2017, 08:57
3 tırnaktan çok,iridyum kullanma taraftarıyım.belki denemişsinizdir diye sordum.
BPR6EIX ve BPR7EIX arasında karar veremedim sorayım dedim.

SpeedlinE™
05-07-2017, 11:04
Öncelikle Allah rahmet eylesin,Allah mekanını cennet eylesin beyefendinin.

bahsettiğiniz araç bu sanırım videosu youtube yüklemiş biri

Bmw f30 3.20i vs Doğan - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=UhGy2ABjjqU) linki bu videonun.

ghibli06
05-07-2017, 14:27
3 tırnaktan çok,iridyum kullanma taraftarıyım.belki denemişsinizdir diye sordum.
BPR6EIX ve BPR7EIX arasında karar veremedim sorayım dedim.

soğukluk derecesi önemli konu :)

mikelazi
05-07-2017, 15:13
soğukluk derecesi önemli konu :)

soğukluk derken :) :)

ngk sitesinden motor kodu girince iridyum olarak bu iki buji çıkıyor.zaten bugün BPR6EIX bujini siparişini verdim.
1hafta önce std buji kablolarını 7mm silikonla değiştirdim,üst devirler baya farketti.bakalım bujileri değişince fark ne olucak merak ettim.iridyumları 50bin km.değişme gereğide yok zati...

kafamıza göre bizde bir italyanla uğraşıyoruz işte (uno 1.4s) :)

Tofask61
05-07-2017, 16:50
http://www.yusufotoyedekparca.com/example/elektrik/b17.jpg
buji bunlardan kullanıyorum.
kabloda tofaşın orjinal kablosu.

Buji, kablo öneriniz varsa deneyebilirim eğer fark olacaksa.Şuanda araç güzel sadece sakin kullanımda zengin karışımda çalışıyor haliyle fazla yakıyor.Dip gazda afr düzgün 12.Ama sakin kullanımda afr 11 13 arası :) orayıda çözeyim tamamdır.

mikelazi
05-07-2017, 17:54
DODUCO - Buji Kablosu - 7715 (https://www.aloparca.com/yedek-parca/DODUCO/Buji-Kablosu/7715/80002957)

bunu aldım,fiyatıda gayet uygun.bu arada 7mm yazmışım 8mm imiş :)
yeni buji kablolarını takmadan önceki hali. 1,4 uno S - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=Zp0hJcmyfnE)

ghibli06
05-07-2017, 18:51
soğukluk derken :) :)

ngk sitesinden motor kodu girince iridyum olarak bu iki buji çıkıyor.zaten bugün BPR6EIX bujini siparişini verdim.
1hafta önce std buji kablolarını 7mm silikonla değiştirdim,üst devirler baya farketti.bakalım bujileri değişince fark ne olucak merak ettim.iridyumları 50bin km.değişme gereğide yok zati...

kafamıza göre bizde bir italyanla uğraşıyoruz işte (uno 1.4s) :)

6 ve 7 soğukluk dereceleri işte :)

ghibli06
05-07-2017, 18:52
http://www.yusufotoyedekparca.com/example/elektrik/b17.jpg
buji bunlardan kullanıyorum.
kabloda tofaşın orjinal kablosu.

Buji, kablo öneriniz varsa deneyebilirim eğer fark olacaksa.Şuanda araç güzel sadece sakin kullanımda zengin karışımda çalışıyor haliyle fazla yakıyor.Dip gazda afr düzgün 12.Ama sakin kullanımda afr 11 13 arası :) orayıda çözeyim tamamdır.

sakinken 11 falansa AFR piston eritirsin söylemedi deme...

Tofask61
05-07-2017, 19:50
sakinken 11 falansa AFR piston eritirsin söylemedi deme...

Evet abi zaten onuda çözdümmü tamamdır turbo basıncı açmadan afr 11 13 lere kadar düşüyor basınc açınca dip gazda 12 sabit.

Tofask61
23-07-2017, 16:18
Güncel.

Şuanda araçta hızlanma sorunu yok basınç 0.5 olmasına rağmen güzel gidiyor.Sadece sorunlarım basıncı açmaya çalıştım ayar vidasını 3 tur sıktım ama hala 0.5 basıyor araç.Birde kalkışta şehir içi 1,2 vites düşük devir gtmek isteyince araçta bi kesiklik oluyor wideband 10,11 lere düşüyor ama turbo basıncı gelmeye baslayınca değerler 14 oluyor bastıkça 13 ve 12 ye düşüyor 12 yi aşşağı inmiyor dip gazda.Bu değerlerde aracın kilometreye 1 tl yakıt yakması normal mi? Lpg beyninden lpg kokusu geliyor acaba o yüzdenmi çok yakıyor?

Tofask61
31-07-2017, 22:01
Güncel.Afr değerlerim dip gazda 12 rölantide 13-14 hafif gazda 13.Basınç 0.5 Pistonlar M40 Sübaplar büyütülmüş.Araç 30 tl gaz ile 30 km yol yapıyor bu normalmidir? Başka turbolu araç sahiplerine soruyorum 60 70 kuruşu geçmiyormuş km'ye.Tüp beyninin oralardan tüp kokusu geliyor fakat tüpçüye aletle baktırdım kaçak yok biyerde diyor.Tüp beyninin diyaframı yırtıktır dedim söktüm baktım sıfır daha diyafram.Ne olabilir bu yakıt fazlalığı.

mercanoz
02-08-2017, 17:40
Aynı motoru bende kullandım sürekli gazlama gibi bir durum olmadığı için yani karışık kullanımda normal turbosuz motorun tüketimi ile aynı idi. Yani süper bir durum. Bu açıdan bakarsak.Ancak benim tek sorunum hararet yüzünden conta yakıyordu motor.Basınç 0.8 bar idi bu arada.
Buna göre bakarsak senin aracının tüketimi normal değil.

Tofask61
03-08-2017, 22:22
Gaz ayar vidasını ve beyindeki ayar vidalarına su tesisatında kullanılan beyaz bant sardım şuanda yakıt biraz düştü sanırım.Sorun lpg kaçağı olması fakat gazcı kaçak yok dedi kafamı karıştırdı :) Çünkü aşırı lpg kokusu oluyor bazen gazlayınca tüpcüde diyor evet lpg kokuyor ama kaçak yok sanırım tabancası bozuktu :D neyse ben karbüratörü indireceğim gerekirse mpi manifold & gaz kelebeği alacağım o zaman daha iyi olur sanırım. Veya orj karbüratörün kaçaklarını halledecem.Şuanda basıncı 0.7 yaptım 0.5 idi hissedilir performans artışı oldu.1.0 basınç deneyeceğim biraz 0.7 de sürüp.Turboya hks hava filtresi takmanın bi zararı olurmu?

free-hifi
03-08-2017, 22:33
Kardeşim seni uzun zamandır takip ediyorum ama yazmıyorum. Kendi başına bir şeyler becermeye çalışıyorsun Azmin güzel ama bir yere kadar. Trabzonda bu konuda sana destek olacak usta da yok sanırım . Sana kimse telefonda destek de olmaz. Bence yap bütçeni bu işin olacağı yerler Kayseri konya ankara bursa vs vs yakın yeri seç git.

Tofask61
04-08-2017, 00:01
Şuanda karbüratör'e turbo konusunda bi bilgiye ihtiyacım yok çok şükür sadece sorunlardan ve çözdükleriminde çözümlerinden bahsediyorum.Şuanda araç istediğim gibi performans ve ayar konusunda çok güzel afr değerleri olması gerektiği gibi :), Şimdi yavaş yavaş beyin enjeksiyona geçiş düşünüyorum fakat muayenede ne yapacaz :)

Maxi
04-08-2017, 06:52
mutlaka enjeksiyona geçmen lazım
eğer lpg koku varsa kaçakta vardır, inanma yok diyene hayal görüyor

Tofask61
04-08-2017, 21:26
Şuanda araç stabil şekilde çalışıyor 180kmh hızlara çıkıyor sorun yok lpg kokusunuda düzelttim meğer ayar vanalarından kaçırıyormuş basınçlı lpg gittiği için su tesisat bandı ile güzele sardım vidaları şuanda bi sorun yok.Allah'a şükür uğraşlarımın sonucunu aldım basınç 0.7 şuanda.Şuanda lpg kokusu yok denecek kadar az.En azından şimdilik karbüratörü çıkarıp yerine mpi manifold 3.28 gaz kelebeği düşünüyorum.

Tofask61
13-08-2017, 23:16
https://i.hizliresim.com/zB7qDB.jpg

Güncel, basınç 0.7, şuanda sadece hararet sorunum var onunda sebebi belli zaten egsozlar orj orta iptali manifolddan son susturucuya 61 düz boru ve son susturucuya güzel bi egsoz takınca oda gidecek inşallah.Hızlanma sorunum yakıt sorunum şuanda çok şükür yok.Egsoz sistemini dizip güncel atarım.

Zorbey
14-08-2017, 00:07
https://i.hizliresim.com/zB7qDB.jpg

Güncel, basınç 0.7, şuanda sadece hararet sorunum var onunda sebebi belli zaten egsozlar orj orta iptali manifolddan son susturucuya 61 düz boru ve son susturucuya güzel bi egsoz takınca oda gidecek inşallah.Hızlanma sorunum yakıt sorunum şuanda çok şükür yok.Egsoz sistemini dizip güncel atarım.

İlk etapta maddi durum sıkıntı olacaksa, qtp dedikleri manifold çıkışına orta susturucu önüne düğmeli egzoz yaptır. Hesaplı olur hemde egt düşer

Tofask61
14-08-2017, 00:46
Nasıl yani orta susturucu yerine düğmeli egsozmu taktırayım? Ama öyle yapınca son susturucuyuda iptal etmek gerekiyor neden dersen orta düğmeliyi şehir içi kapalı tutarsam ve son susturucu iptal değilse yine çıkış rahat olmayacak.Ama son susturucuyu iptal edipte ortaya düğmeli koysam bu sefer orta kapalıykende az da olsa sesli çalışacak araç.Ben manifolddan sona kadar düz 61 boru son susturucuya vanalı egsoz düşünmüştüm.Gazlayacağım zaman egsoz açık olur normal şehir içi kapalı olur.

Tofask61
16-08-2017, 01:54
Güncel, Aracın egsoz sistemi orjinaldi orta susturucu ve son susturucu boru 48likti.Performans çok güzeldi hemen ibreyi dolduruyordu sadece gazlayınca hararet 100 105 lere çıkıyordu.Egsoz sistemini orta iptal son susturucuya kadar düz 60 boru yaptırdım son susturucu üzerinde fakat susturucunun girişine 2 santim kadar bi delik açtırdım sıkışmasın araç diye çıkış rahatladı ama performans düştü :) Nasıl iştir anlamadım performans öyle böyle değil baya bi düştü hararet düzeldi gibi bişey.

MertSerhanÖ.
16-08-2017, 02:10
sıkıştırman çok düştü.Araç backpressure yapamayınca cortladı.Ortaya bi susturucu koyup dene bakalım

Tofask61
16-08-2017, 16:53
Son susturucuya vanali egsoz taktim egsoz kapaliyken arac hiic gitmiyor acikkende orjinal egsoz sistemindeki performans yok :) bisey anlamadm bu isten

Grimlord
16-08-2017, 17:25
60lık boru çok değil mi? Ondan da yapmış olabilir

Tofask61
16-08-2017, 19:41
Valla ben bi arkadaşın aklına uydum hararet yapar dedi orjinal egsoz sistemiyle 60 düz boru dizdir altına dedi son susturucuyada güzel bi egsoz koy dedi :) Az önce turbo garaj ile konuştum ali demir ile turbo veya atmosferik farketmez ikisindede geridönüş olmazsa güçten düşer araç dedi orta ve son susturucu taktır 60lık dedi.Öylemi yapmam gerekiyor acaba.Ve işin açıkçası 60lık boru koyunca hararet en fazla 5 derece düştü fazla değil.Egt saati alacağım yakın zamanda.Sübap ayarı ve avans ayarını tekrar yapacam sübaplar sıkmış olabilir.Birde araca antifiriz koyunca bu hararet 5-10 derece arttı antifirizsiz deneyecem birde.

ghibli06
16-08-2017, 20:42
Valla ben bi arkadaşın aklına uydum hararet yapar dedi orjinal egsoz sistemiyle 60 düz boru dizdir altına dedi son susturucuyada güzel bi egsoz koy dedi :) Az önce turbo garaj ile konuştum ali demir ile turbo veya atmosferik farketmez ikisindede geridönüş olmazsa güçten düşer araç dedi orta ve son susturucu taktır 60lık dedi.Öylemi yapmam gerekiyor acaba.Ve işin açıkçası 60lık boru koyunca hararet en fazla 5 derece düştü fazla değil.Egt saati alacağım yakın zamanda.Sübap ayarı ve avans ayarını tekrar yapacam sübaplar sıkmış olabilir.Birde araca antifiriz koyunca bu hararet 5-10 derece arttı antifirizsiz deneyecem birde.

sevgili kardeşim çabalarını takip ediyor seni de takdir ediyorum kendin uğraşıyor ve yapıyorsun... ancak her defasında 'tamam her şey düzledi ama.......!' diyorsun ya, işte o aslında her şeyin düzelmediğini her şeyin düzgün yapılmadığını gösteriyor yanlış yerlere odaklanıyorsun... egsoz ile EGT yükselir ama dediğin gibi araban hararet yapmaz hararetin belli seviyeye kadar belki yükselir ama aracına hararet yaptıracak kadar olmaz bu, 60 lık boru ile geçersen her yerden aracın elbette güç kaybeder motorun canı ne ki? benim tahminim aracında avans hatalı ve iat çok yüksek, sonuçlardan gitme sebebine bak önce...

Tofask61
17-08-2017, 00:13
Afr degerlerim dip gazda 12 sakinde 13 lerde rolantide 14.7.Yakit suanda normal 50 60 kurus hararet zaten belli biyere kadar cikiypr 110 u gecmiyor ama o bile fazla bence 95 i gecmemesi lazim ne bileyim soruyorum arac cok guzel yuruyor avans bozuk olsa 200 e hemencek cikarmi arac? Ben zaten sizden akil istiyorum kimse bisey demeyince bende arkadasin dedigini yaptim 60 lik duz boru dizdirdim hararet azda olsa dustu ama performans asiri dustu son 200 e pat diye cikan arac 200 e cikmaya calisirken cok yirtiniyor.Tamam ben yarin araca subap ayari yapayim emme egsoz 25 idealmidir? Avansada bakayim.Onlari yapinca hararet duzelirse egsoz sistemini ne sekilde yapalim.

ghibli06
17-08-2017, 06:56
Afr degerlerim dip gazda 12 sakinde 13 lerde rolantide 14.7.Yakit suanda normal 50 60 kurus hararet zaten belli biyere kadar cikiypr 110 u gecmiyor ama o bile fazla bence 95 i gecmemesi lazim ne bileyim soruyorum arac cok guzel yuruyor avans bozuk olsa 200 e hemencek cikarmi arac? Ben zaten sizden akil istiyorum kimse bisey demeyince bende arkadasin dedigini yaptim 60 lik duz boru dizdirdim hararet azda olsa dustu ama performans asiri dustu son 200 e pat diye cikan arac 200 e cikmaya calisirken cok yirtiniyor.Tamam ben yarin araca subap ayari yapayim emme egsoz 25 idealmidir? Avansada bakayim.Onlari yapinca hararet duzelirse egsoz sistemini ne sekilde yapalim.

sana onları yapınca hararet düşer demiyorum, IAT yüksek senin aracında ve bence avansta yanlışlık var... sen aracın yanındasın biz de klavyeden yorum yapmaya çalışıyoruz sana, 200 km ye çıkman yaptığın işlemlerin doğru olduğunu göstermez ki kıstasların yanlış... senin sıkıştırma kaç oldu toplarken ölçtün mü? IAT kaç baktın mı? turbodan fön makinası gibi hava geliyor belki de (bence öyle) bunun zararlarını ve sonuçlarını biliyor musun? ama sen 'her şey tamam çok iyi oldu sadece egsoz kaldı!' dersen insanlar sana ne yazsın ki? daha önceki konularında ya da postlarda zaten sana gerekli öneriler söylenmiş...

Maxi
17-08-2017, 07:31
+ birde sende detaycılık yok
-çok iyi gidiyor
-güzel bir susturucu
-200 e hemen çıkmak?
-12 afr ? hangi 12, 12.1 mi 12.8 mi?
nedir bunlar? :D

aslında bu işlerin ne kadar titiz, detay ve ölçmeye bağlı şeyler olduğunu zaman içinde öğrendin
yoksa wideband afr bile takmazdınki belkide biz ısrar ettik diye aldın

ve gene söylüyoruz egt al, iat sıcaklığını gör ve başka bir takım şeyler
öyle kolay iş değil atmo aracı turbolamak, hemde doğan motoru hemde karbüratörlü!
aslında senin yapmaya çalıştığın şey gerçekten zor birşey
bakma sen sağda solda yazan "turbo taktık uçuyoruz" yazılarına, çoğu yalan, 2. gün yere konuyor onlar.

başka bir bilgi vereyim
çok kişi bilmez belki yada kullanmaz ama eksozunda backpressure basıncı ölçülür ve ona göre eksoz çalışması yapılır.
susturucu var susturucu var, içi perdeli tipler back pressure yaratır ama düz susturucular hiç etki etmez mesela.

Tofask61
17-08-2017, 15:02
Suanda ben ne yapayim ? Egt saati alayim tamam suanki 60 lik duz boru dursunmu? Son susturucu 51lik.Yoksa 60 boru kalsin ortaya stock susturucuyu gerimi takayim? Aracta orjinal egsoz borusu ve susturuculari ile performans benim istedigim seviyedeydi sadece hararet vardi bende egsoz sistemi diye dusunup egsozu degistim.

serkosyan
22-08-2017, 08:15
+ birde sende detaycılık yok
-çok iyi gidiyor
-güzel bir susturucu
-200 e hemen çıkmak?
-12 afr ? hangi 12, 12.1 mi 12.8 mi?
nedir bunlar? :D

aslında bu işlerin ne kadar titiz, detay ve ölçmeye bağlı şeyler olduğunu zaman içinde öğrendin
yoksa wideband afr bile takmazdınki belkide biz ısrar ettik diye aldın

ve gene söylüyoruz egt al, iat sıcaklığını gör ve başka bir takım şeyler
öyle kolay iş değil atmo aracı turbolamak, hemde doğan motoru hemde karbüratörlü!
aslında senin yapmaya çalıştığın şey gerçekten zor birşey
bakma sen sağda solda yazan "turbo taktık uçuyoruz" yazılarına, çoğu yalan, 2. gün yere konuyor onlar.

başka bir bilgi vereyim
çok kişi bilmez belki yada kullanmaz ama eksozunda backpressure basıncı ölçülür ve ona göre eksoz çalışması yapılır.
susturucu var susturucu var, içi perdeli tipler back pressure yaratır ama düz susturucular hiç etki etmez mesela.

Dedikleriniz çok doğru ama arkadaşımın biraz maddi sıkıntıları var o yüzden bunlar kaynaklanıyor. her ay bi gösterge almaya çalışıyor. Kolay değil bu işler uğraşan herkez bilir. Benimde 93 tofaşım var antalya deli metin yapımı afr,egt,oil temp,water,temp,oil press,turbo bosst saatlerim hepsi var.ve arac 0.8 barda 141 hp güç verdi şuan 2 basıyor ne kadar güç verdiği belli değil, (yapan ustayı övmek gibi olmasın ama) aracımdan memnunum ne hararet ne yıgılma ne yüksek hızlara çıkamama sorunum falan yok sadece sürekli gaz ayarı istiyor oda zaten olmassa olmaz karbüratörlü araç lpg de ayarlı ben bu turbo işlerine 15.000 falan harcamısımdır eksoz sistemi falan hani anlatmak istediğim bu işleri ben tek başıma yapamazdım kesinlikle o yüzden maddi sıkıntım yok sorunsuz arabaya biniyorum ama arkadasım tek başına bişeyler yapmaya çalısıyor bunu göz ardı etmemek lazım. Şu konuda size katılıyorum afr ye göre yaptıgı ayarda yada avans ayarında bi sıkıntısı var onuda çözdümü sorunu kalmaz umarım.

ghibli06
22-08-2017, 08:33
Dedikleriniz çok doğru ama arkadaşımın biraz maddi sıkıntıları var o yüzden bunlar kaynaklanıyor. her ay bi gösterge almaya çalışıyor. Kolay değil bu işler uğraşan herkez bilir. Benimde 93 tofaşım var antalya deli metin yapımı afr,egt,oil temp,water,temp,oil press,turbo bosst saatlerim hepsi var.ve arac 0.8 barda 141 hp güç verdi şuan 2 basıyor ne kadar güç verdiği belli değil, (yapan ustayı övmek gibi olmasın ama) aracımdan memnunum ne hararet ne yıgılma ne yüksek hızlara çıkamama sorunum falan yok sadece sürekli gaz ayarı istiyor oda zaten olmassa olmaz karbüratörlü araç lpg de ayarlı ben bu turbo işlerine 15.000 falan harcamısımdır eksoz sistemi falan hani anlatmak istediğim bu işleri ben tek başıma yapamazdım kesinlikle o yüzden maddi sıkıntım yok sorunsuz arabaya biniyorum ama arkadasım tek başına bişeyler yapmaya çalısıyor bunu göz ardı etmemek lazım. Şu konuda size katılıyorum afr ye göre yaptıgı ayarda yada avans ayarında bi sıkıntısı var onuda çözdümü sorunu kalmaz umarım.

ben de arkadaşımızı hem takdir ediyorum hem de istediği gibi olmasını istiyorum, birazcık bizi dinlese zaten ondan araca stand alone tak, komple krom egsoz yap, headers al vs demiyoruz ki, bazen yanlış yolda olduğu görülüyor dışarıdan, ama doğrusu nedir tam olarak klavyeden yazmak da zor... hani araba yoldan çıkar da 'yanlış gidiyorsun' denir ya, biz doğru yolu göremesek de yanlış yolda gittiğini anlayabiliyoruz, hararet olayının egsozla alakası olmadığı çok barizdi, egsozdan dolayı hararet hemen 110 a çıkmaz...

Tofask61
22-08-2017, 09:17
Yok zaten hararet subap ayarindanmis cok sıkıydı emme 25 egsoz 30 yaptim subaplari simdi zorlayinca 95e cikiyor hararet onuda cozerim heralde

ghibli06
22-08-2017, 09:39
Yok zaten hararet subap ayarindanmis cok sıkıydı emme 25 egsoz 30 yaptim subaplari simdi zorlayinca 95e cikiyor hararet onuda cozerim heralde

eh tamam işte buları paylaş bizimle ki daha sağlıklı fikir verelim sana, hiç bir zaman 'tamam oldu sadece şu kaldı' deme... 60 lık boru çok büyük bu güçler için, ya içi dolu bir orta susturucu ile dene ne kadar back pressure olacak dene, olmadı boru çapını daralt ama orta susturucu kalsın bence...

Tofask61
22-08-2017, 09:47
Şuanda boru çapı 48 orta susturucu takılı son susturucunun dibinden kestim dün akşam ezme egsoz vardı sonda orjinal susturucu gibi gitmiyordu şuanda hem arabayı fazla sıkmayacak hemde güçten düşürmeyecek egsoz bakıyorum.Deneme yanılma yoluyla en güzel hangisi olursa onu takacam.

Tofask61
26-08-2017, 13:59
https://www.youtube.com/watch?v=Nmo_4lk7oMU

Videoda egsoz 48lik boru orta susturucu orjinal son susturucuyu sökük halde.Son susturucuyada orj egsozu koyunca üst hızları daha seri çeviriyor.
Şimdi ilk önce konya egsoz deneyecem ondada verim orjinal egsozdan kötüyse orjinali takacam tekrar.

güncel araç şuanda 30-50 krş arası yakıt yakıyor. Yakıt 3 tl.

dragstar
27-08-2017, 20:50
Yakıtı kuruş olarak yazınca anlaşılmıyor, lıtre/100km olarak yazsanız daha anlaşılır olur

Tofask61
28-08-2017, 21:21
40 km yol yaptım 6.78lt yakıt tükettim sanırım yanlış hesaplamadıysam.

Tofask61
02-09-2017, 15:41
Tüm islam aleminin bayramı kutlu olsun.
,
https://www.youtube.com/watch?v=Wl79CrV0_TE

Tofask61
27-09-2017, 16:41
Son durum.Aracın yakıtından performansından hararetinden felan her şeyinden memnunum şuanda 0.8 bar'da kullanıyorum.Frenleri biraz canlandırdım westinghouse felan değişip.Denge kolları slx.Hararet sorununu ise doblo fanı takınca düzeldi.

alilaleci
27-09-2017, 19:58
hangi aracın westinghouse'u takıldı fark var mı

Tofask61
27-09-2017, 22:45
Yine tofaşın westinghouse takıldı fren ayarı yaptım bide % 20 % 30 felan fark var bence.

Zorbey
27-09-2017, 23:57
Kendi aracımdan söktüğüm 51 giriş 51 çıkış susturucu var. Headers sonrası yaptırmıştım. Performans egzoz olarak geçiyor. Orjinalinden birazcık sesli.

Birebir Tofaş uyumlu. İstersen hesaplı olarak verebilirim

Tofask61
28-09-2017, 14:36
Fotoğraflarını atma şansın var mı? Kargo felan fazla tutar.Şuanlık egzoz düşünmüyorum aslında.Son susturucuyu kestim attım şuanda sadece orta susturucu var son susturucu deve boynundan sonra yok.

Zorbey
28-09-2017, 19:48
Fotoğraflarını atma şansın var mı? Kargo felan fazla tutar.Şuanlık egzoz düşünmüyorum aslında.Son susturucuyu kestim attım şuanda sadece orta susturucu var son susturucu deve boynundan sonra yok.

Görüntüsü birebir orjinal. Burdan trabzona gelen arkadaşın felan olursa haber verirsin yollarım onlarla

alilaleci
28-09-2017, 20:59
Yine tofaşın westinghouse takıldı fren ayarı yaptım bide % 20 % 30 felan fark var bence.

yine kuş grubunun mu tempra tipo felan mı

alilaleci
28-09-2017, 21:00
Yine tofaşın westinghouse takıldı fren ayarı yaptım bide % 20 % 30 felan fark var bence.

yine kuş grubunun mu tempra tipo felan mı

alilaleci
28-09-2017, 21:01
Yine tofaşın westinghouse takıldı fren ayarı yaptım bide % 20 % 30 felan fark var bence.
kuş grubunun mu yoksa tempra tipo falan mı

Tofask61
29-09-2017, 00:09
Hayır aynı westinghouse taktım slx takacaktım büyük tip ama şasede biyeri ezmem gerekiyomuş sığması için takmadım orjinal taktım yine bendix marka bide frenlerin boşluklarını aldım çok güzel oldu lastiklerim bitik sadece onları değişecem kızaklıyor araç.

Emre911
29-09-2017, 02:11
Fati afyondan trabzona gelicem nasipse 5 ekimde ankaradan geçiyorum egzoz için bilgin olsun

Tofask61
29-09-2017, 20:33
Zorbey, whatsapptan bi görüşelim egsoz için özelden numaranı atarmısın.Veya facebook linkini. Emre911, Teşekkür ettim bi görüşeyim Zorbey ile.Stock susturucu ile en güzel performansı almıştım arabayı biraz sıkıyomuş gibi hissettirmişti ama belki 51lik susturucu daha iyi olabilir.

Emre911
30-09-2017, 00:31
Tamamdır kardesim özelden yazarsın

alilaleci
14-10-2017, 16:05
Aracın benzindeki durumu ne karbüratörde ne gibi değişiklik yapıldı.

Tofask61
15-10-2017, 23:50
Benzinde çalışıyor gidiyor fakat 2000 deviri geçmemek şartıyla :) Fakire doğru gidip yumuyor pompa regülatör takmadığım için sadece ayda 20 30 liralık benzinde şehir içi geceleri boş yolda sürüyorum az benzin görsün karbüratör sübaplar felan diye :) karbüratörde bi değişiklik yok sadece benzin jetleri büyütüldü.Lpgde sürdüğüm için karbüratör sadece gaz kelebeği görevi görüyor :)

Tofask61
15-10-2017, 23:52
Emre911, egzoz hakkında yardımcı olmaya çalıştığın için teşekkür ederim.Egzoz buldum burdan e30'dan çıkma 51lik son susturucu küçük tüp tarzı. Zorbey, egzoz buldum ilgin için teşekkür ettim.

alilaleci
16-10-2017, 18:39
Peki muayenede ne yapicaksın merakımdan soruyorum ruhsata işleme durumu var mı proje cizdirince oluyor demişti tanıdık trafik polisi

Tofask61
17-10-2017, 18:51
Burda 1 2 yer biliyorum tanıdıklar var turbolu geçiş sağlayabilirsek öyle olacak olmadı sökerim zaten ücret vermiyorum kendim söküp topluyorum.Zaten 1 buçuk sene daha var muayeneye.

Emre911
18-10-2017, 00:15
Burda 1 2 yer biliyorum tanıdıklar var turbolu geçiş sağlayabilirsek öyle olacak olmadı sökerim zaten ücret vermiyorum kendim söküp topluyorum.Zaten 1 buçuk sene daha var muayeneye.

Elini kolunu sallaya sallaya turbolu geçenler var rahat

Tofask61
24-10-2017, 09:33
Selamın aleyküm.Havalar soğuyor yağ seçimi olarak ne önerirsiniz? Castrol magnatec 10-40 ile castrol 20-50 yağ arasında aşırı bi performans farkı yaşadım bu normal midir :) 10-40 ile araç daha güzel devir çevirdi devirlendi.Sanırım yağ tercihim 10-40 olacak sekmanlara gömleklere zarar verirmi acaba 10-40? Veya 15 40 mı? Marka ve 20-50 mi 10-40 mı 15-40 mı önerileri bekliyorum.
Mobil 20-50 kullandım castrol 20-50 kullandım lukoil 20-50 kullandım.En sessiz motoru castrolde yakaladım sonra lukoil mobil en kötüsüydü.

By CrAzY
24-10-2017, 09:38
Motul dene bence.

Tofask61
25-10-2017, 16:29
ilk önce 10-40 mı 15-40 mı kullanmalıyım onu öğrensem sonra marka :) Motul veya castrol düşünüyorum bende

alilaleci
25-10-2017, 17:22
Yine 10-40 kullan bence soğuklarda sıkıntı olmaz heralde yinede deli metin veya bu işle uğraşan birisine sorabilirsin

Tofask61
26-10-2017, 12:12
Motul ile calisan Motorsikletci akrabamin vesilesiyle motul bayiisini aradik motul bayiisi 10 40 6100 motul onerdi siparis gectik yarin elimizde olacak yag degisiminden sonra haberdar edecem sizi.

Tofask61
30-05-2018, 05:25
Guncel.10 40 motul kullandim iyi yağ fakat benim araç yaktı onu ince geldi 20 50 castrole geçtim ideali bu.Degisiklik olarak atego turboya geçtim.Wideband gostergem yandi.Wideband ve egt saati alacagim yakin zamanda video gelir.Karburatore turbo gayet saglikli olabiliyormuş uzun ugraslar sonucu bunu gördüm zaten ankara antalya bunu bize onceden ispatlamisti.Tabiki beyinli enj sistemlisi en iyisi ama o biraz tuzlu.Neyse bu arada trabzon akcaabatta oto aksesuar dükkani açiyorum ufak çaplıda motor işi yapacagim ��

burakk.
07-06-2018, 15:31
Guncel.10 40 motul kullandim iyi yağ fakat benim araç yaktı onu ince geldi 20 50 castrole geçtim ideali bu.Degisiklik olarak atego turboya geçtim.Wideband gostergem yandi.Wideband ve egt saati alacagim yakin zamanda video gelir.Karburatore turbo gayet saglikli olabiliyormuş uzun ugraslar sonucu bunu gördüm zaten ankara antalya bunu bize onceden ispatlamisti.Tabiki beyinli enj sistemlisi en iyisi ama o biraz tuzlu.Neyse bu arada trabzon akcaabatta oto aksesuar dükkani açiyorum ufak çaplıda motor işi yapacagim ��

Allah utandırmasın kardeşim. Güzel işler başarmışsın tebrik ediyorum seni. :)

Tofask61
08-06-2018, 01:54
Teşekkür ederim sağ olasın :)

Tofask61
25-06-2018, 00:14
Selamın aleyküm.1 2 hafta önce atego turbo taktım 2 gün öncede bozulan wideband'ın yenisini aldım güzelce lpg ayarını yaptım basıncı 1.0 bar'a çıkardım araç aşırı bi değişime uğradı beklentimin üzerinde bir performansı var.Fakat bütün atego turbolarda olduğu gibi bundada egzozdan dumanı salıveriyor bazen.Ama öyle böyle değil bildiğin ilaçlama makinesi gibi.Bunun bi çözümü yokmudur?

alilaleci
29-06-2018, 16:38
Selamın aleyküm.1 2 hafta önce atego turbo taktım 2 gün öncede bozulan wideband'ın yenisini aldım güzelce lpg ayarını yaptım basıncı 1.0 bar'a çıkardım araç aşırı bi değişime uğradı beklentimin üzerinde bir performansı var.Fakat bütün atego turbolarda olduğu gibi bundada egzozdan dumanı salıveriyor bazen.Ama öyle böyle değil bildiğin ilaçlama makinesi gibi.Bunun bi çözümü yokmudur?

Turboda sıkıntı olabilir. Turbo sıfır mı ?

Tofask61
01-07-2018, 14:55
Turboda sıkıntı olabilir. Turbo sıfır mı ? turbo sıfır değil atego kullanan herkes aynı şeyi söylüyor zaten geri dönüşümü kartere gönderemiyor bazen egzozdan atıyor.İnterkole basan hortumları sürekli kontrol ederim yağ basmıyor turbo.