Orijinalini görmek için tıklayınız : istanbul metrobus km sayacları
sinan3405
26-02-2017, 00:35
2 mılyonu 3 mılyon 800 bın kusurlerı gecen km var bu araclarda bir video yaptım sonrasındada bır kac sofor arkadasa sordum dogru dıyor.
ıste vıdeo.
Metrobusler kac km de ( İSTANBUL) - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=1qB3jLp9Mn4)
turbo&quattro
26-02-2017, 01:41
Bir insan metrobusun km sini neden merak eder ki:soru:
Bir insan metrobusun km sini neden merak eder ki:soru:
Bende km'de kaç kuruş yaktıklarını merak ediyorum, ona da el atılsın bi zahmet :D
Zor sartlarda calısmıyorlar,gayet normal. Tek hat gıdıp gelıyorlar.
Ancak beledıye'nın yuklu rusvet alıp hollanda dan ıthal ettıgı yokus cıkamayan otobusler vardı,hatırladınız mı? Nerde onlar?
Nasılda ustu kapatıldı....
onursumer
26-02-2017, 09:25
Zor sartlarda calısmıyorlar,gayet normal. Tek hat gıdıp gelıyorlar.
Ancak beledıye'nın yuklu rusvet alıp hollanda dan ıthal ettıgı yokus cıkamayan otobusler vardı,hatırladınız mı? Nerde onlar?
Nasılda ustu kapatıldı....
belli bi guzergahta hala calisiyor zaman zaman goruyorum :)
Tahmini yakıt tüketimi 60 lt / 100 km dir. Videoyu bakmadım ancak mercedes motorları sağlamdır gaddardır.
sinan3405
26-02-2017, 12:59
hergun arı gıbı calısan araclar bu yuzden merak ettım
sinan3405
26-02-2017, 13:01
aslında yokus cıkıyorlar ama mercedesler daha kuvvetlı,o alım donemını hatırlıyorum fazla alım yapmamıslardı beledıyeyı savunmuyorum yanlıs anlasılmasın ama bu ısı ancak mercedes yapar gerısı hıkaye.
sinan3405
26-02-2017, 13:03
4 mılyonu gecen metrobusler varmıs ben onları cekemedım bu ılk alınan mercedesler 2008 moller sarı olanlar,bazılarında sanzıman degısmıs sadece.
SpeedlinE™
26-02-2017, 13:08
Zor sartlarda calısmıyorlar,gayet normal. Tek hat gıdıp gelıyorlar.
Ancak beledıye'nın yuklu rusvet alıp hollanda dan ıthal ettıgı yokus cıkamayan otobusler vardı,hatırladınız mı? Nerde onlar?
Nasılda ustu kapatıldı....
Hatta sanırım birkaç tanesi kullanılmıyormuş. Yedek parça için duruyormuş,kimi parçalar onlardan sağlanıyormuş.
Gerçekliğini bilmiyorum öyle duymuştum. İşin aslını bilen var mı?
darkmoon
26-02-2017, 13:24
Araçlar kendini korumaya alınca tabii hollandada millet ayakda bile gitmiyordur tek tük belki ..
Adamlar ne bilsin bizim tıka basa otobüsü gırtlağına kadar doldurucağımızı :)) resmen otobüslere çin işkencesi yapılmış :) otobüslerde kendini güvenliğe alıp bloke ediyormuş ikide bir :) sanırım ondan kaldırdılar..
sinan3405
26-02-2017, 13:28
Araçlar kendini korumaya alınca tabii hollandada millet ayakda bile gitmiyordur tek tük belki ..
Adamlar ne bilsin bizim tıka basa otobüsü gırtlağına kadar doldurucağımızı :)) resmen otobüslere çin işkencesi yapılmış :) otobüslerde kendini güvenliğe alıp bloke ediyormuş ikide bir :) sanırım ondan kaldırdılar..
dun ben cekım yaparken kavga bıle cıktı ne ıtıyorsun vs dıye. metrobus ıyı guzelde ıskence,otobus sayıları 2 katına cıksa belkı rahatlık olur mevcut olanlar yetersız.
Ayakta olabilir sorun yok. Sorun rusvetler... Bizzat bildigim.
Yanlış görmediysem son basamaktan önce bi nokta var o yüzden kmler 3 milyonda olabilir 30 milyonda kim bilir kaç kere başa döndü
dun ben cekım yaparken kavga bıle cıktı ne ıtıyorsun vs dıye. metrobus ıyı guzelde ıskence,otobus sayıları 2 katına cıksa belkı rahatlık olur mevcut olanlar yetersız.
Sayıları artınca kapAsiteside artıyor ve daha zor ulaşım oluyor.Avrupa yakasında mesai çıkış saatlerinde metrobüsler duraklara sığmıyor peşpeşe .kapı acılmıyor diye daha çok kavga cıkıyor.24 mt lik yeni otobüs vs konusu vardı refarandumdam dolayı kayboldu.
huseyinturk
26-02-2017, 18:05
İettnin servis birimi ciddi iş yapan bir birim. Bilmem kaç yıllık otobüsler taş gibi yollardaydı yakın zamana kadar, hala vardır çalışanları. Biz 4. Yıl bilemedin 5. Yıl sıfırlıyoruz aracı masrafı çok arttığı için
huseyinturk
26-02-2017, 18:10
Hollandadan direk almadık diye biliyorum ben o araçları, birileri aldı güzel memleketim için elini taşın altına koydu sonra iettye sattı. İettnin aldığı rakam belli ama hollandanın sattığı rakam muamma. Zincirlikuyu-cevizlibağ hattındaki iniş çıkışlardan dolayı uygun değilde demiş Hollanda satmadan önce. Rampa çıkamamasının yanında hafifliğiylede sıkıntılılar, rüzgarda savrulma durumu varmış. Yani hem ağır oldukları için hem hafif oldukları için sıkıntılılar
Birkan61
26-02-2017, 18:31
Yakıt tüketimi olarak bir kaç metrobüste ortalama tüketim halde denk gelmişliğim var
52 - 54 litre ortalamaları gözümle gördüm :D
Metrobus ne kadar yakıt tuketiyor? | Urbanista (http://urbanista.com.tr/2015/04/02/metrobus-ne-kadar-yakit-tuketiyor/)
O motoru 106 ya swaplayabilsek varyaaa öffff beeee :):):)
Bunu yer altı veya yer üstü raylı sistem yapsalar daha eko olacaktı
Ama en kötü otobüsler bir gün tamamiyle gümlerse
Taksim dolmuşlarına bırakırlar sanırım
İroniyi geçtim berbar bir proje
Terör olayları için güvenliğin en berbat olduğu ulaşım türü
Her an kazaya gene bir sistem
Çözüm var ama nedense yapılmıyor
ben gözümle anlık tüketimi açık olan görmüştüm. 80/100 civarı seyrediyordu.
Bende kalkista 99 da takili kaldigini gordum. Surekli dur kalk yaptiklari icin sanirim 50 lt yakiyorlardir:)
mehmet6r
28-02-2017, 22:26
O motoru 106 ya swaplayabilsek varyaaa öffff beeee :):):)
Bunu yer altı veya yer üstü raylı sistem yapsalar daha eko olacaktı
Ama en kötü otobüsler bir gün tamamiyle gümlerse
Taksim dolmuşlarına bırakırlar sanırım
İroniyi geçtim berbar bir proje
Terör olayları için güvenliğin en berbat olduğu ulaşım türü
Her an kazaya gene bir sistem
Çözüm var ama nedense yapılmıyor
Aslınd başta raylı sistem olacaktı ancak bir raylı sistem yapmak çok maliyetli 10-15 yılda amorti etsede. Artı olarak şuan ki metrobüs güzargahına raylı sistem yapmak isteselerdi 10 yıldan aşağı tamamlanmazdı.
memincbn
01-03-2017, 07:56
evet ilk kalkışta 99lt ye fırlıyor ama biraz yol aldıktan sonra 49.6 lt olmuştu yakıt tüketimi. doğruluğu muamma :)
Aslınd başta raylı sistem olacaktı ancak bir raylı sistem yapmak çok maliyetli 10-15 yılda amorti etsede. Artı olarak şuan ki metrobüs güzargahına raylı sistem yapmak isteselerdi 10 yıldan aşağı tamamlanmazdı.
Günde kaç kişi kullanıyor bunu :)
6 ayda amorti eder de işin kolayına kaçmak denir
Asfalt otobüs üst geçit devam :)
Sirkeci Halkalı neden bitmedi bir türlü acaba araştırmak gerek
Cogunun anlık tüketim bilgisi önlerinde koca ekranda 40 lı bişeydi yanlısım yoksa.
Şuan kullanılan normal otobus değilmi zaten koy ters şeride devam et zaten. Ayrıca Hollandadan direk aldık malesef o otobüsleri üstelikde firma sonrada ya battı ya bişey oldu parca destegini kestiği için satın aldığımız rakamın icinden 2 tanesi yedek parca olsun diye kenara hiç kullanılmamak üzere ayrılmıştı.
Cogunun anlık tüketim bilgisi önlerinde koca ekranda 40 lı bişeydi yanlısım yoksa.
Şuan kullanılan normal otobus değilmi zaten koy ters şeride devam et zaten. Ayrıca Hollandadan direk aldık malesef o otobüsleri üstelikde firma sonrada ya battı ya bişey oldu parca destegini kestiği için satın aldığımız rakamın icinden 2 tanesi yedek parca olsun diye kenara hiç kullanılmamak üzere ayrılmıştı.
Hollanda ki firmanın sahibi türk çıkarsa şaşırmamak gerek :)
ıstanbuldakı metrobuslerın neredeyse hepsıne yuregır yazılım yaptı tuketımı %3 dusurdu. aylık yakıt lıtresı 2.5 mılyon lıtreymıs dıyordu
mehmet6r
01-03-2017, 11:33
Günde kaç kişi kullanıyor bunu :)
6 ayda amorti eder de işin kolayına kaçmak denir
Asfalt otobüs üst geçit devam :)
Sirkeci Halkalı neden bitmedi bir türlü acaba araştırmak gerek
Abi haklısın ama raylı sistem gerçekten mühendislik açısından çok zor o güzargahta, maliyeti geçtim o çok ayrı bir konu.
Rayları döşe gitsin değil anlayacağın. Muazzam bir eğim var metrobüs güzargahında ve raylı sistem için bayağı bir maliyet o onları düzenlemek. Bir de 10 yıl boyunca e5 te çalışma olduğunu var say, istanbul mu kalır sen düşün? :)
Tren yolu yapmak 10 yıl sürmez yav şu teknoloji ile. 1-2 senede metrobusun yerine raylı sisteme gecilir. Ama işte yollar düzleştirilecek eğim yokuş vs hesaplanıcak. Kim uğraşır :)
emresener
01-03-2017, 12:38
Tren yolu yapmak 10 yıl sürmez yav şu teknoloji ile. 1-2 senede metrobusun yerine raylı sisteme gecilir. Ama işte yollar düzleştirilecek eğim yokuş vs hesaplanıcak. Kim uğraşır :)
sirkeci-halkalı trenleri kaldırdılar marmaray ile entegre edicez diye taa sene 2012 idi :d hala tık yok. simdi sözde 2018de bitircez diyorlar bekliyoruz. mevcut tren yoluna yenileme bu kadar sürüyorsa dediğin mevzu teeee....
sirkeci-halkalı trenleri kaldırdılar marmaray ile entegre edicez diye taa sene 2012 idi :d hala tık yok. simdi sözde 2018de bitircez diyorlar bekliyoruz. mevcut tren yoluna yenileme bu kadar sürüyorsa dediğin mevzu teeee....
Ama yapılmak istenilsin yeter ki yapılır. Onu demek istedim. Yoksa bu azimle 100 senede bitmez bahsettiğimiz mevzu :)
Bi ara havaray diyorlardı, onda egim falan ugrasmak zorunda da degilsin direklerin yukseklikleri ile duz hat olusturmak daha kolay gibi, tabi ben sadece kendimce yorum yapıyorum, işin teknigini bile biri bunun neden uygun olmadıgını yazabilir mi ?
Kanal istanbul mümkün bu mümkün değil:):)
Reyissss istese hemencecik olur :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.