Orijinalini görmek için tıklayınız : Sulu Intercooler problemleri - "Intercooler Nedir ne işe yarar" :D
emre2blue
26-02-2017, 12:44
Merhaba arkadaşlar,
Bilgiğiniz üzere Alfa 159 aracımı toplamaktayım. Şu anda intercooler aşamasına gelmiş bulunuyor. Burada bazı bilgileri araştırdım, analizleri yaptım.
CFM bilgileri gerekiyor bana 1.9 litre 3 Bar 5500 RPM max. sanırım 3500-4000RPM maksimum gücü aldığımız yer olabilir. Birde sizden Intercooler giriş ve çıkış sıcaklıklarınızı alabilir miyim? Elinizde veri var mı hiç?
İlk Simulasyonda da
Su Akışı 2000L/saat @ 20C .
Hava Akışı : 1123CFM @ 180C . - Intercooler çıkışı 128C
Paralel Akış :
Soğuk su , sıcak hava ile karşılaşıyor.
http://i.hizliresim.com/p0m8jN.jpg (http://hizliresim.com/p0m8jN)
ve Sıcak olarak çekirdeği terk ediyor.
http://i.hizliresim.com/69lqQN.jpg (http://hizliresim.com/69lqQN)
Hava Akışı
http://i.hizliresim.com/371jNO.jpg (http://hizliresim.com/371jNO)
http://i.hizliresim.com/W0694q.jpg (http://hizliresim.com/W0694q)
http://i.hizliresim.com/yEAom0.jpg (http://hizliresim.com/yEAom0)
http://i.hizliresim.com/GBp2Ey.jpg (http://hizliresim.com/GBp2Ey)
Karşı akış, Sıcak hava, Sıcak su ile karşılaşıyor
http://i.hizliresim.com/Qa4YW3.jpg (http://hizliresim.com/Qa4YW3)
Hava Akışı
http://i.hizliresim.com/dPWZ0V.jpg (http://hizliresim.com/dPWZ0V)
http://i.hizliresim.com/brgMYd.jpg (http://hizliresim.com/brgMYd)
http://i.hizliresim.com/X0DqJR.jpg (http://hizliresim.com/X0DqJR)
http://i.hizliresim.com/M0PgWQ.jpg (http://hizliresim.com/M0PgWQ)
Dün gece hava akışında bir sıfır koymamışım. Mükemmel bir sonuç aldım sabaha. Çok mutlu oldum ama hevesim kursağımda kaldı.
Karşı akış, Sıcak hava, Sıcak su ile karşılaşıyor 48CFM
http://i.hizliresim.com/8M92dn.jpg (http://hizliresim.com/8M92dn)
http://i.hizliresim.com/BrR6AM.jpg (http://hizliresim.com/BrR6AM)
Hava Akışı
http://i.hizliresim.com/2rYN92.jpg (http://hizliresim.com/2rYN92)
http://i.hizliresim.com/j8v1WL.jpg (http://hizliresim.com/j8v1WL)
http://i.hizliresim.com/Egz6Rz.jpg (http://hizliresim.com/Egz6Rz)
http://i.hizliresim.com/DP86do.jpg (http://hizliresim.com/DP86do)
emre2blue
27-02-2017, 16:57
ENGINEERING.com | Air Flow Conversion Calculator (http://www.engineering.com/calculators/airflow.htm)
Not2Fast: Turbo Calculator (http://www.not2fast.com/turbo/glossary/turbo_calc.shtml)
Buradaki verilere göre ortalama 1.9L bir 4 Silindir motor 410 CFM hava tüketebilir diyor. Fakat TDI forumdan okuduğum bir yazıya göre Intercooler girişinin "Absolute pressure" değerine bölünmesi gerektiğini, "Eg: 3 bar" söylüyor. Çünkü geçen hacim üzerinden konuşulduğunu söylüyor. Kütle ve Hacim bilgilerini karıştırmayın diyor. Kütle aynı Hacim 3 katı küçük. Çünkü 3 Bar sıkışık olarak geçiyor diyor. nedir arkadaşlar bilenler bilmeyenler yorumlar. Kafanız karıştı değil mi? :D
hesaplamasını bilmiyorum ama sulu intercooler eğer düzgün su devirdaimi yapılıyorsa inanılmaz küçük boyutlarda olabilir.
hemen masanın üzerinde 1 karış işaretleyin, işte o 250-300 hp lik motora yetecek dikdörtgen bir water-water intercooler boyutu.
emre2blue
27-02-2017, 19:49
Şu anda TDIforum'a üye oldum artık. Bulamadım 3 forumda da verileri. Ortalama veriler ile çok iyi sonuç alabiliyorum, çok kötü de sonuç alabiliyorum. Ondan dolayı birkaç "TDI Master" Arkadaşlar ile görüştüm "Just DO IT!" karşılığını verdiler. Bakalım ne olacak. Yakın arkadaşım yalvarıyor şimdi noolur normal intercooler al. Başıma ağrılar girdi bu simulasyonlardan sonra diyor. Ama kararlıyım. Hepimiz için öğreneceğiz bu işi.
bizim ülkemizde sulu intercooler pek sevilmez
o yüzden 20 litrelik normal cooler takar ve sevinir insanlar :D
birde üzerine yazı yazarlar, "seni sevmeyen ölsün, baba mirası değil alın teri, o şimdi asker vs vs"
ChtArdARSL
27-02-2017, 20:31
Ben yaklasik 1 sene boyunca kullandim 0.7 bar gt28 de bir sorun yasamadim. Piste ciktim baglantilatini guzel yaptiginiz sekilde sorun olmayacaktir. Kocaman intercooler yerine watercooler daha iyi bizce
bizim ülkemizde sulu intercooler pek sevilmez
o yüzden 20 litrelik normal cooler takar ve sevinir insanlar :D
birde üzerine yazı yazarlar, "seni sevmeyen ölsün, baba mirası değil alın teri, o şimdi asker vs vs"
Artik performans araclari dahil watercooler kullaniyor, normal araclar zaten cogu bu sisteme gecti. Bmw s55 motorunda(m3-m4) da var boyutu assagi yukari soyle http://f80.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=1052189&d=1404256076
emre2blue
27-02-2017, 20:46
bizim ülkemizde sulu intercooler pek sevilmez
o yüzden 20 litrelik normal cooler takar ve sevinir insanlar :D
birde üzerine yazı yazarlar, "seni sevmeyen ölsün, baba mirası değil alın teri, o şimdi asker vs vs"
Aynen Katılıyorum. Daha bu yazıları yazarken bile bana whatsapp üzerinden yazıyor. Aklını yedin. Saçın kalmadı bak, dinle beni dön bu karardan. :D
Inatçıyım biliyorum. Ama elimde bir B planım olmasa bu kadar cesur sallayamam. 700mm x 200mm x "120mm Kalınlıkta" bir intercooler yaptırsam A2A beni hoplatır, Arabada yerde buldum ona. Tamponda, ama şu anda bütün proje Sulu intercooler için hazırlanmış, ayıptır demesi bo.. gibi para harcamışım bunca radyatördür, çekirdekler için, pompalar için, en azından deneyeceğim. Baktım olmadı, denedik hiç olmassa diyeceğim.
Ben yaklasik 1 sene boyunca kullandim 0.7 bar gt28 de bir sorun yasamadim. Piste ciktim baglantilatini guzel yaptiginiz sekilde sorun olmayacaktir. Kocaman intercooler yerine watercooler daha iyi bizce
Deneyimlerini biraz daha anlatır mısınız? Giriş sıcaklıklarını biliyor musunuz? birde GTB2060VKLR için veri bulamadım kompresör ısıtma grafiği, verim grafiği. bunlar varsa onlarda güzel olur bana.
birde GTB2060VKLR için veri bulamadım kompresör ısıtma grafiği, verim grafiği. bunlar varsa onlarda güzel olur bana.
TDiCLUB nicki JTT olması lazım o vatandaşa ulaşabilirseniz onda vardır muhtemelen grafikler
Ahanda facebook sayfası, 1.9 8v PD TDi da 300hp gördü adam bundan yaklaşık 4 yıl önce
JTT - boostcurve of both VKLR types at the 1,9TDI engine,... | Facebook (https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=230253597116963&id=360509204058264)
Ayrıca henüz mezun olmamış Makine Müh öğrencisi olan dizel sever birisi için güzel konu :)
kickboxer
28-02-2017, 01:31
watertoair cooler iyi hoş güzel. İat birden fırlamıyor. Fırlayıncad a düşmüyor. Suyu güzel sirküle edip güzel soğutmanız lazım.
Aksi takdirde Isınan suyun soğuması zaman alıyor.
emre2blue
28-02-2017, 07:13
JTT ile sürekli konuşuyoruz zaten. 2060 seçmemin sebebi de ondan aldığım bilgiler idi. Dün de konuştuk. Sulu intercooler'a yeşil ışık yaktı. Soğutma için su kapasitesini arttıracağım, birde aracın önündeki radyatörün hacim hesabına güveniyorum şimdilik. Bakalım ne olacak.
emre2blue
28-02-2017, 11:05
Bu arada GTB2060VKLR çıkış sıcaklığı 240C dereceye kadar çıkabiliyormuş, hiç buna benzer birşeyler duydunuz mu? Dizel araç bu kadar sıcak hava üretebilir mi? 3 Bar Abs. sıkıştırma için çok yüksek bir değer değil mi?
emre2blue
28-08-2017, 19:15
Merhaba,
konuyu hortlatayım, Intercooler ısılarını iyice ölçebilir hale geldim. Giriş Suyu Sıcakllığı, Çıkış Suyu Sıcaklığı, Turbo Çıkışı ve Intercooler Çıkışı sıcaklıklarını görebiliyorum. İlk ölçümlerimi bugün yaptım. Hava sıcaklığı 28-30 derece idi dışarıda. Arabaya işyerinde ilk bindiğimde genel su sıcaklığı 36 derece idi. Rölantide Turbo Çıkış Sıcaklığı 40C , Intercooler Çıkış Sıcaklığı ise 36C ile başladım.
Su Çıkışı - Su Girişi - Turbo Çıkışı - Intercooler Çıkışı ( IAT )
38C 36C 40C 36C Rölantide...
38C 36C 80C 36C Ortalama 90km/h 100km/h 0.8 - 1.0 bar arasında.
48C 46C 160C 46C Ortalama 140km/h 160km/h 1.5 - 1.7 bar arasında.
58C 56C 180C 56C Ortalama 160km/h 180km/h 1.8 - 2.0 bar arasında. ( Artık HeatSoak olmaya başladı. Su ısındı. )
48C 46C 80C 46C Ortalama 110km/h 120km/h 0.8 - 1.0 bar arasında. ( yavaşladık artık ama su yavaş yavaş soğuyor. )
43C 40C 43C 40C Rölantide... Eve geldim.
Görünen o ki, suyu soğutabildiğim sürece istediğim IAT değerini alabileceğim. ve görünen o ki, basınç = sıcaklık kanunu gayet güzel çalışıyor. Diyebilirim ki, her 1 Bar boost için 80C-90C sıcaklık yaratabiliyoruz.
Sizden ricam , IAT değerlerinizi biliyorsanız lütfen paylaşın. Bende ona göre bir karar vermem gerekiyor. Nerede olduğumu bilebilmek için..
Konum Alanya,
Dış sıcaklık 35 derece + %65 civarı nem
Rölantide 40-43
Dur-kalk trafikte 55-60
Açık trafikte ortalama 1km aralıklarla Işık'larda durup kalk max hız 90 olacak şekilde
33 santigrat derece IAT görüyorum ben Polo ile.
Yazılım egzoz 1.6 TDi, cooler orjinal. Max turbo basıncı 1.6 bar
emre2blue
dragstar
05-09-2017, 19:44
Konum Alanya,
Dış sıcaklık 35 derece + %65 civarı nem
Rölantide 40-43
Dur-kalk trafikte 55-60
Açık trafikte ortalama 1km aralıklarla Işık'larda durup kalk max hız 90 olacak şekilde
33 santigrat derece IAT görüyorum ben Polo ile.
Yazılım egzoz 1.6 TDi, cooler orjinal. Max turbo basıncı 1.6 bar
emre2blue
Gazlayınca ne oluyor sıcaklıklar?
Gazlayınca ne oluyor sıcaklıklar?
log olarak bakmadım olaya aslında hiç kanka, Edirne yolunda güzelce alıcam ama log :)
emre2blue
13-11-2017, 16:07
Konuyu hortlatayım....
https://www.youtube.com/watch?v=eh91SPqD4Zs&t=11s&ab_channel=emresuat
Arabada Basınç fazla açık olduğu için azcık ısıda fazla geliyor. Şu anda ön radyatör yetmediği için soğutma yapamıyoruz. Bastığımız zaman 100 C IAT görebiliyoruz. Ama bu çok çok ciddi problem değil. Çünkü araç şu anda istediğimiz gibi olmadığından dolayı bu kadar IAT almayacağız. Basıncı düşürdüm ben, IAT biraz kendine geldi. Ama yinede Ön radyatörü 3 kat büyütüp soğutmayı kontrol edeceğim. Su püskürtmek işe yaramıyor. Soğuk havada da gezmek işe yaramıyor. Pompa çok kuvvetli. Saniyede 1lt'ye yakın su pompalayabiliyor. Bakalım neler yapabileceğiz... İş yüzünden herşey yavaş ilerliyor..
mikelazi
13-11-2017, 16:46
iat işi bende takıntı durumunda
önceki aracımda izmir-aydın otobanın yaz sıcağında 15dk dipgazda iat 90 ları gördüm.castrol 5w40 su oldu.cont 1.2 peak 1.5 tamponu söküp denemiştim.iat gene coşuyor ama ısınma süresi daha uzun oluyordu.soğumasıda daha kısa sürüyordu.tamponsuzken cooler üzerine 1,5lt su boca edip denedim,bir fark olmadı.
şimdiki aracımda aynı sıkıştırmayla iat 74 ü gördüm.şehir içi,az gazlamalı 55 üzerini görmüyorum.
geçen hafta hava sıcaklıgı 14 derecede iat 15lerde 60-160 denemesi yaptım.yol bitiminde 38derecedeydim.
buraya resim atmasını beceremiyorum.yoksa aldığım en yüksek en düşük sıcaklıkları paylaşırdım.
şunuda belirteyim dp-kat iptali-eksoz çapı iat da çok farkediyor.
mikelazi
13-11-2017, 16:48
bu arada total 55 üzeri full duman
shell 65-70 lerde 0 duman.
emre2blue
13-11-2017, 20:24
Sizin en büyük avantajınız boost seviyesi düşük 1.5 bar da bende IAT = Ambient + 5 en fazla... 2 bar ve 3 bar'da deliriyor. Oraları çözmem lazım.
Haa burda olay şu ille 3 bar basacak değilim. Bu şu anda yazılım hatası olduğu için 3 bar basmak istiyor. Onu şimdi düzeltmenin yollarını arıyorum.
Bir de PAL bende billet GTX pal. Çok kuvvetli, velet. Hemen boost yapmak istiyor. Devir kesiciye kadar inanın 3 bar basar bu alet. Belki Pal tasarımı yüzünden de bir ısı fazlası var sistemde.
bir de bana şunu dediler. Filtre tıkanırsa, yada turbonun emişinde bir sorun varsa o da çok yüksek IAT sebebi olacaktır. Turbo kendisi fazladan ISI yaratıyor ozaman diye. Ama neredeyse önünde birşey yok ki 90mm Çaptan emiyor. 70mm Orjinal MAF var üstünde. sonra 60mm'den turboya giriyor direkt. 50cm var yok. Daha ne olsun ?
mikelazi
14-11-2017, 07:52
1.1crdi de maf ısısınıda görüyordum.direk filtre taktıgımda araç bariz sıcak çekiyordu.
daha sonra kendi kutusunun hava girişini biraz genişletip,pimaşla soguk hava alabileceği sol farın arkasına uzatmıştım.spor filtreli haline göre bariz daha soğuktu.fakat iat için çokta bişey değişmedi. ısınma süresi biraz uzun sürüyordu okadar.en azından bende öyleydi.
dyno üzerinde fan kapalı ölçümüm 102hp.fan açıp maf ısısı 10-15 derece düşünce 108hp çıkıyordu.sonra kafam bozuldu cooler için fan işini düşündüm.baya video izledim.toyota mr2 turbo layıp cooler fan takan çok ama okadarda yaygın bir sistemde değil.kimsede önermedi.bende uğraşmadım daha fazla.sattım şimdi 1,6crdi var.mevzu gene aynı
Gazlayınca ne oluyor sıcaklıklar?
Ben de geçen akşam ölçtüm, ekran videosunu yükler paylaşırım.
90-100 gibi basmaya başlayıp top speed e gidince, 14-15 derece dış sıcaklıkta iat 53-54 lere kadar geliyor, tabi egt nin de etkisi büyük bu konuda diye düşünüyorum.
emre2blue
14-11-2017, 09:28
Kaç Bar boost, hangi turbo? Su soğutma var mı turboda Pal yapısında değişiklik var mı? Öndeki Filtre orjinal mi? Yoksa Corsalar gibi, MAF'tan direkt mi çekiyorsunuz :D
mikelazi
14-11-2017, 14:51
Ben de geçen akşam ölçtüm, ekran videosunu yükler paylaşırım.
90-100 gibi basmaya başlayıp top speed e gidince, 14-15 derece dış sıcaklıkta iat 53-54 lere kadar geliyor, tabi egt nin de etkisi büyük bu konuda diye düşünüyorum.
polonun cooler kaç lt.yeri tam nerde.
53-55 tam sınır gayet iyi bence.
Kaç Bar boost, hangi turbo? Su soğutma var mı turboda Pal yapısında değişiklik var mı? Öndeki Filtre orjinal mi? Yoksa Corsalar gibi, MAF'tan direkt mi çekiyorsunuz :D
Önceki sayfada yazdığı için tekrarlama gereği duymamıştım pardon.
gtc1244vz oem turbo, filtre orj, kutu standart, klasik ihava soğutmalı ntercooler. yazılım + dp, 1.6 bar basınç
polonun cooler kaç lt.yeri tam nerde.
53-55 tam sınır gayet iyi bence.
önde tamponun ortasında abi, ölçmedim ama 5lt civarıdır sanırım.
bana ambiente bakınca yüksek gibi geldi değerler, yalan yok. 40 larda olur diye bekliyordum açıkçası.
aynı şekil alanya'da bassam 60+ olur gibime geliyor..
emre2blue
14-11-2017, 20:16
Önceki sayfada yazdığı için tekrarlama gereği duymamıştım pardon.
Vallaha ne diyim, ben sana sorduktan sonra, aklıma geldi yaw sanki söylemişti bana diye. Ama telefon geldi gittim başka yere. Geri gelipte bakmadım bile sonra.. Asil pardon benden :)
neden hepiniz coolerdanbahsedip neden Turbonusun speedinden bahsetmiyorsunuz ?
0.7 bar basan bir arabada ucup gidemez aftercooler
onun öncesinde
cooler boyutu
su radyatoru hacmi
dewir daim hızı
turbonun speed
turbonun haritası vsvs hersey lazım filitrenizin yeri biledeğiştirir bunu
ben bu coolerı taktım hayatımı kurtarıcak konusu gercekten yanlış :)
mikelazi
15-11-2017, 07:45
Önceki sayfada yazdığı için tekrarlama gereği duymamıştım pardon.
gtc1244vz oem turbo, filtre orj, kutu standart, klasik ihava soğutmalı ntercooler. yazılım + dp, 1.6 bar basınç
önde tamponun ortasında abi, ölçmedim ama 5lt civarıdır sanırım.
bana ambiente bakınca yüksek gibi geldi değerler, yalan yok. 40 larda olur diye bekliyordum açıkçası.
aynı şekil alanya'da bassam 60+ olur gibime geliyor..
kesin konuşmayayım ama 90hp tdi da stock 5lt cooler koymazlar gibi.
128crdi 3lt
136crdi 4,2lt
110hdi 3,2-3,8lt
civarı diyebiliyorum.
emre2blue
kendi çapımızda yaptığımız testi anlatayım.
izmir sıcağı her iki araçtada std.her iki aracında turbosu gtb1444vz
benim araç dpf içi boş-egr iptal yazılım peak 1.7 cont 1.4 yürüyor.cooler 3lt yarım depo ile 1350kg.(stock 1.2bar)
topspeed en yüksek iat 74 (210)
diğer araç full stock 136hp crdi dct peak 1.5 cooler 4,2lt boş ağrlıgı 1500+kg
topspeed en yüksek iat 75 (200)
bencede herşey cooler değil.ama bizim kolayımıza gelen bu :)
emre2blue
15-11-2017, 14:39
neden hepiniz coolerdanbahsedip neden Turbonusun speedinden bahsetmiyorsunuz ?
0.7 bar basan bir arabada ucup gidemez aftercooler
onun öncesinde
cooler boyutu
su radyatoru hacmi
dewir daim hızı
turbonun speed
turbonun haritası vsvs hersey lazım filitrenizin yeri biledeğiştirir bunu
ben bu coolerı taktım hayatımı kurtarıcak konusu gercekten yanlış :)
Vallaha dediğiniz doğru, benim içinse laf :) Ben AfterCooler hacmini, hava hacminden 4 kat küçük yaptım. Normalde benim gibi güç almak isteyenlerin hacmine bakarak yaptım. ondan dolayı Hacim 3.9Lt.
141mm x 141mm x 200mm uzunluk. Hava 200mm geziyor AfterCooler içinde.
Öndeki Radyatör ise dacia'dan çıkma bir radyatör. Denemelik demeyeceğim ama oraya uyan kaynak yapılabilecek en ucuz radyatördü. O da 3,6Lt Hacminde. Ama tabiki de bu 3.6LT total hacim içinde varsa yoksa yan kapaklar dahil 1.5lt su vardır.
geri kalan su ise çekirdekte duruyor. Toplam su hacmi 4LT, Şimdi Mercedes forumlarında bazı bilgiler buldum onlara bakıyorum. Güzel hesaplamalar var..
kesin konuşmayayım ama 90hp tdi da stock 5lt cooler koymazlar gibi.
128crdi 3lt
136crdi 4,2lt
110hdi 3,2-3,8lt
civarı diyebiliyorum.
emre2blue
kendi çapımızda yaptığımız testi anlatayım.
izmir sıcağı her iki araçtada std.her iki aracında turbosu gtb1444vz
benim araç dpf içi boş-egr iptal yazılım peak 1.7 cont 1.4 yürüyor.cooler 3lt yarım depo ile 1350kg.(stock 1.2bar)
topspeed en yüksek iat 74 (210)
diğer araç full stock 136hp crdi dct peak 1.5 cooler 4,2lt boş ağrlıgı 1500+kg
topspeed en yüksek iat 75 (200)
bencede herşey cooler değil.ama bizim kolayımıza gelen bu :)
3-3,5lt civarıymış abi. wagner 10lt çünkü %70 büyük yazmış
Vallaha dediğiniz doğru, benim içinse laf :) Ben AfterCooler hacmini, hava hacminden 4 kat küçük yaptım. Normalde benim gibi güç almak isteyenlerin hacmine bakarak yaptım. ondan dolayı Hacim 3.9Lt.
141mm x 141mm x 200mm uzunluk. Hava 200mm geziyor AfterCooler içinde.
Öndeki Radyatör ise dacia'dan çıkma bir radyatör. Denemelik demeyeceğim ama oraya uyan kaynak yapılabilecek en ucuz radyatördü. O da 3,6Lt Hacminde. Ama tabiki de bu 3.6LT total hacim içinde varsa yoksa yan kapaklar dahil 1.5lt su vardır.
geri kalan su ise çekirdekte duruyor. Toplam su hacmi 4LT, Şimdi Mercedes forumlarında bazı bilgiler buldum onlara bakıyorum. Güzel hesaplamalar var..
şimdi öncelikle sunu söyleyelim kaç beygir hedefin ?
emre2blue
18-11-2017, 07:39
300 HP krank'ta olsa duracağım söz :o Bu sulu cooler işini seçmemdeki şey, denemek ve öğrenmekti. Yoksa Öne koyardım 11-12LT bir cooler. Derdim az olurdu. Ama birşey öğrenmemiş olurdum.
dragstar
30-12-2017, 23:36
Ben de geçen akşam ölçtüm, ekran videosunu yükler paylaşırım.
90-100 gibi basmaya başlayıp top speed e gidince, 14-15 derece dış sıcaklıkta iat 53-54 lere kadar geliyor, tabi egt nin de etkisi büyük bu konuda diye düşünüyorum.
Kabaca +40 derece hava sıcaklı farkın var. Bence çok fazla, yazın 35 derecede gazlarken iat 75 olur. Coolerın yetersiz geliyor kanka.
İdeali +15 derece fark.
Aslında bu rakamlar yüzdesel de, ben kabaca yazdım.
Kabaca +40 derece hava sıcaklı farkın var. Bence çok fazla, yazın 35 derecede gazlarken iat 75 olur. Coolerın yetersiz geliyor kanka.
İdeali +15 derece fark.
Aslında bu rakamlar yüzdesel de, ben kabaca yazdım.
Yazın değişik, 42 derecede trafikte 60-65, hareket halinde 30 civarı, gazlarken de 55 falan oluyor yine :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.