Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : R60 Countryman S Kule Gergisi Yapımı



dkaya87
06-03-2017, 08:51
peder ile beraber yapılan küçük ve ilham verici bir proje öyküsü :)

şaka bi yana uzun zamandır aracıma bir kule gergisi istiyordum ancak 800-1000 tl arası fiyatları da ödemek içime sinmiyordu. sonrasında demir çelik konusunda profesör olan babamı ikna ettim kendisini bu üretimin merkezine aldım.

Proje Adı : || R60 Countryman S Kule Gergisi
Proje Yapımcısı : || ben feat. peder
Yapılan Araç Marka / model / yıl : || Mini Cooper S / Countryman All4 R60 / 2012
Projenin Konumu: || Yürüyen Aksam
Kullanılan Malzemeler: || 2 adet mafsal, bolca sac, çelik ve ağzına diş çekilmiş boru, somun, kaynak.

projeye modelleri inceleyerek başladık ve aşağıdaki modelde karar kıldık, Countryman'in kule başının yapısı gereği 3 civatayı da tutturmak zor olacaktı o yüzden 2 civatalı model ile ilerledik:

http://i.hizliresim.com/2rY3M2.jpg

http://i.hizliresim.com/BrRQVM.jpg

http://i.hizliresim.com/DP8gV3.jpg

ardından karton ile kule başının ve ayakların şablonunu çıkardık:

http://i.hizliresim.com/Egzd7z.jpg

sonrasında şablon ve modele göre ilk taslak üretimi gerçekleştirdik, çizim olmadığı için elimizde işçilik tamamen el üretimi :)

http://i.hizliresim.com/nRAVgM.jpg

mafsalları temin ettik:

http://i.hizliresim.com/V0l5Lv.jpg

boru üretimi gerçekleşti, ağızlarına diş çekildi ve çeşitli renk denemeleri :)

http://i.hizliresim.com/JaY1mE.jpg

sonra fantezilerden vazgeçip griye boyadık ve ilk montajı yaptık:

http://i.hizliresim.com/ldkQ5k.jpg

Peder spec kule gergisi taslak üretimi hazır :)

hafta sonu montajladık, kule başını çizmesin diye altına bi kaç kat kağıt bant attık, önce süngerli bant denedik ama yüksek kaldı içimize sinmedi:

http://i.hizliresim.com/m3PBZ8.jpg

http://i.hizliresim.com/j85ZRL.jpg

Peder sağolsun milimetrik ölçülemiş hiç hatasız oturdu yerine. sürüş deneyimi gerçekten ciddi iyileşti, tekerlekli ofis sandalyeme bile kule gergisi yapasım geldi :)

http://i.hizliresim.com/p0g1ao.jpg

bundan sonrası şablon üzerinden çizim ve lazer cnc ile üretim adımları. onları da başarabilirsek daha güzelini ve temiz boyalısını araca takacağım.



----------------
17.07 güncellemesi:

projenin faz 2'si geldi :)

önce parçanın çizimini kağıt üzerine aldık, sonra da CNC'de kesime uygun olacak şekilde soft ortama aktardık.

parçaların ham üretim sonuçları, sağlıklı kaynak ve rijitlik için geçme kanal yapıldı:

https://i.hizliresim.com/1g6vPp.jpg

ayakların ve kapakçığın oturtulmuş hali:

https://i.hizliresim.com/r25MLN.jpg

https://i.hizliresim.com/7NagmW.jpg

birleştirme sonrası boya çalışmaları:

https://i.hizliresim.com/9daoXk.jpg

https://i.hizliresim.com/gWr8l3.jpg

boruların boyanması:

https://i.hizliresim.com/XXMk27.jpg

bu hafta sonu aracıma takıp, son halini ve üzerindeki fotoğrafları da ekleyeceğim.

Gkhnkrdnz
11-03-2017, 12:09
Emeğinize sağlık çok başarılı olmuş düşünen arkadaşlara yol gösterecek gibii kule gergisi için size ulaşacak cok kişi olabilir :)

gokayy
11-03-2017, 17:05
Süper olmuş vallahi ellerinize sağlık. Bence de forumdan bir çok kişi sizden yardım isteyecek gibi gözüküyor

dkaya87
12-03-2017, 13:38
Emeğinize sağlık çok başarılı olmuş düşünen arkadaşlara yol gösterecek gibii kule gergisi için size ulaşacak cok kişi olabilir :)


Süper olmuş vallahi ellerinize sağlık. Bence de forumdan bir çok kişi sizden yardım isteyecek gibi gözüküyor

teşekkürler, zevkle yardımcı olmaya çalışırım :)

exca-
12-03-2017, 14:06
elinize sağlık diy işler çok hoşuma gidiyor, bence de pek çok kişi sizinle iletişime geçecektir

immortalboss
12-03-2017, 16:39
Elinize sağlık süper görünüyor.Bu tarz bir malzemeyi hazırlamanın maliyeti ne oldu peki? İşçilik sizden tamamiyle sanırım.

brs852
12-03-2017, 17:29
araca kendin bir şey yapmanın hazzı fazladır ama maliyeti ne oldu ?

dkaya87
13-03-2017, 10:03
teşekkürler arkadaşlar, tüm parçaları elimizde olanlarla kullandığımız için maliyet konusunda bi fikir veremiyorum açıkçası :) ben de bilmiyorum valla kaça mal oldu :)

jnrjames
14-03-2017, 19:15
bi ara bende corsa d için aramıştım baya. ama fiyatlar uçuk. ben birşey danışayım sizlere.

Bu kule gergilerinin belli bir oranda gergi durumunda olması gerekiyormu? yani sadece 2 kuleyi bir çalıştıran rijit hale getiren bir ara borumu? yoksa yaptığınız dişler vs ile dafa fazla gergiye alıp o denli sertlik ve ayar yapma şekli vs varmı?

dkaya87
17-03-2017, 20:16
bi ara bende corsa d için aramıştım baya. ama fiyatlar uçuk. ben birşey danışayım sizlere.

Bu kule gergilerinin belli bir oranda gergi durumunda olması gerekiyormu? yani sadece 2 kuleyi bir çalıştıran rijit hale getiren bir ara borumu? yoksa yaptığınız dişler vs ile dafa fazla gergiye alıp o denli sertlik ve ayar yapma şekli vs varmı?

düz modeller de var ama gerginliği ayarlamak adına biz dişlisini yaptık, istediğiniz sertliğe getirebiliyorsunuz böylece.

mikelazi
18-03-2017, 07:33
elinize sağlık güzel ve işlevsel olmuş.

boru olarak ne kullandınız.ben seneler önce kalörüfer borusu kullanıp yapmıştım.gayet iş görmüştü.sizinkini merak ettim.

dkaya87
24-03-2017, 08:17
elinize sağlık güzel ve işlevsel olmuş.

boru olarak ne kullandınız.ben seneler önce kalörüfer borusu kullanıp yapmıştım.gayet iş görmüştü.sizinkini merak ettim.

tşk, 3 parmak galveniz boru kullandık test üretiminde, bayaa iş görüyor ekstra bişeye gerek yok gibi :)

borunun rijit olması yeterli bence, ralli yapılmadığı sürece bükülme olmaz sanırım.

yukcell88
31-03-2017, 14:55
tşk, 3 parmak galveniz boru kullandık test üretiminde, bayaa iş görüyor ekstra bişeye gerek yok gibi :)

borunun rijit olması yeterli bence, ralli yapılmadığı sürece bükülme olmaz sanırım.

Tam da bu konuyu soracaktım.

Emeğinize sağlık. Kaç kez şablon çıkarıp CNC Lazer'cide 3 mm sacdan kestirip bir uygulama yapayım dedim ama elim değmedi.

marikan
02-04-2017, 14:06
Kule gergisi önden kopma için ciddi bir iyileştirme sağlar mı?
Bu arada elinize sağlık.

XSi
02-04-2017, 14:27
tşk, 3 parmak galveniz boru kullandık test üretiminde, bayaa iş görüyor ekstra bişeye gerek yok gibi :)

borunun rijit olması yeterli bence, ralli yapılmadığı sürece bükülme olmaz sanırım.

1 parmaktir o :)

Sanayi literatüründe parmak inch olcu birimidir

1 inch = 25.4 mm dur

3 parmak 76.2 mm ye denk gelir ki o kadar kalın değil boru fotolardan görüldüğü kadarıyla.

dragstar
02-04-2017, 19:53
bende eskı arabama yapmıştım, elınıze saglık

ikuybu
02-04-2017, 20:22
Elinize emeğinize sağlık güzel olmuş.
Ciddi fark var mı yol tutuşunda ? Piste çıkamıyoruz normal cadde kullanımı için gerekli mi ?

dkaya87
17-04-2017, 09:03
1 parmaktir o :)

Sanayi literatüründe parmak inch olcu birimidir

1 inch = 25.4 mm dur

3 parmak 76.2 mm ye denk gelir ki o kadar kalın değil boru fotolardan görüldüğü kadarıyla.

3 çeyrekmiş, düzeltiyorum :)


bende eskı arabama yapmıştım, elınıze saglık


Elinize emeğinize sağlık güzel olmuş.
Ciddi fark var mı yol tutuşunda ? Piste çıkamıyoruz normal cadde kullanımı için gerekli mi ?

çok teşekkürler, bence biraz süratli kullanıp viraj, makas vs zorluyorsanız bence ihtiyaç var. çünkü taktıktan sonra hissiyat ciddi anlamda iyileşiyor, araca biraz daha karting hissi geliyor :)

tayreep_john
17-05-2017, 09:59
çok başarılı olmuş ama yanlış hatırlamıyosam bu kule gergisi işi biraz mühendislik gerektiren bişey... yani kendin yap olarak biraz sıkıntılı olucağını düşünüyorum..

uluckaban
17-05-2017, 10:17
Elinize sağlık güzel sonuç çıkmış :) Bizde 307 için geçtiğimiz ay kopyaladık fakat montajını yapmak henüz nasip olmadı :)
https://i.hizliresim.com/R0MEyZ.jpg

Ertekin
17-05-2017, 10:50
Elinize emeğinize sağlık. Bende istiyorum ama sağ yada sol önden bir kaza yaparsam kule gergisi diğer tarafıda kasıp bozacağı düşüncesindeyim. Misal sağdan hasar aldım kule gergisi kastı diğer kuleyide bozdu maliyet çok çok fazla olur diye bir düşüncedeyim.

mikelazi
17-05-2017, 11:58
Elinize emeğinize sağlık. Bende istiyorum ama sağ yada sol önden bir kaza yaparsam kule gergisi diğer tarafıda kasıp bozacağı düşüncesindeyim. Misal sağdan hasar aldım kule gergisi kastı diğer kuleyide bozdu maliyet çok çok fazla olur diye bir düşüncedeyim.

bozmuyor,ya kendi yamuluyor veya kırılıyor

tecrübeyle sabit :)

dkaya87
17-05-2017, 18:56
çok başarılı olmuş ama yanlış hatırlamıyosam bu kule gergisi işi biraz mühendislik gerektiren bişey... yani kendin yap olarak biraz sıkıntılı olucağını düşünüyorum..

teşekkürler, yürüyene direk bir etkisi olmadığı için çok ince hesap olduğu kanısında değilim. markalı gergilerin mutlaka bir mühendislik ar-gesi vardır ama cadde kullanımı için olanlarda ne kadar fark yaratır emin değilim.


Elinize sağlık güzel sonuç çıkmış :) Bizde 307 için geçtiğimiz ay kopyaladık fakat montajını yapmak henüz nasip olmadı :)


güzel olmuş bunlar da tebrikler:)


Elinize emeğinize sağlık. Bende istiyorum ama sağ yada sol önden bir kaza yaparsam kule gergisi diğer tarafıda kasıp bozacağı düşüncesindeyim. Misal sağdan hasar aldım kule gergisi kastı diğer kuleyide bozdu maliyet çok çok fazla olur diye bir düşüncedeyim.

kuleden daha rijit bir parça değil, üzerine ek olarak takıldığı için de zarar noktasından çok emin değilim ama dediğiniz gibi sürpriz :)


bozmuyor,ya kendi yamuluyor veya kırılıyor

tecrübeyle sabit :)

geçmiş olsun :/

dkaya87
17-07-2017, 07:33
projenin faz 2'si geldi :)

önce parçanın çizimini kağıt üzerine aldık, sonra da CNC'de kesime uygun olacak şekilde soft ortama aktardık.

parçaların ham üretim sonuçları, sağlıklı kaynak ve rijitlik için geçme kanal yapıldı:

https://i.hizliresim.com/1g6vPp.jpg

ayakların ve kapakçığın oturtulmuş hali:

https://i.hizliresim.com/r25MLN.jpg

https://i.hizliresim.com/7NagmW.jpg

birleştirme sonrası boya çalışmaları:

https://i.hizliresim.com/9daoXk.jpg

https://i.hizliresim.com/gWr8l3.jpg

boruların boyanması:

https://i.hizliresim.com/XXMk27.jpg

bu hafta sonu aracıma takıp, son halini ve üzerindeki fotoğrafları da ekleyeceğim.

dkaya87
24-04-2018, 13:42
yeni proje loading :)

https://i.hizliresim.com/lOlY4p.jpg

https://i.hizliresim.com/LbrPGz.jpg

https://i.hizliresim.com/D7ZXGy.jpg

dkaya87
26-04-2018, 08:51
bayaa ete kemiğe büründü, araç üzerinde deneyerek son rötuşlarını yapacağız.

modeli hazırlarken babamın yanında değildim, o nedenle çok foto yok elimde ama yapım aşamasından bir iki foto:

https://i.hizliresim.com/Pl9DnQ.jpg

https://i.hizliresim.com/rOr16M.jpg

https://i.hizliresim.com/9myNgQ.jpg

dkaya87
19-07-2018, 10:25
R55-56-58 serisi için de yaptık :)

http://www.techturkey.com/forum/modifiye_parcalari/233745-mini_cooper_r55_r56_r58_custom_kule_gergisi.html

fexzi
20-07-2018, 11:10
R55-56-58 serisi için de yaptık :)

http://www.techturkey.com/forum/modifiye_parcalari/233745-mini_cooper_r55_r56_r58_custom_kule_gergisi.html

son projede ki mantık tam olarak nedir ? bilmediğim için soruyorum merak ettim :)

dkaya87
20-07-2018, 13:30
son projede ki mantık tam olarak nedir ? bilmediğim için soruyorum merak ettim :)

r5x serilerinde açık hava filtresi çok kullanılıyor ve kaputla arasında yer kalmıyor, etrafından dolaşabilmek için mecburen boruyu bükümlü yapıyosunuz, R56'si olan arkadaşlarım istemişti onlar için yaptık 2 tane de fazla var elimizde.

fexzi
20-07-2018, 16:42
r5x serilerinde açık hava filtresi çok kullanılıyor ve kaputla arasında yer kalmıyor, etrafından dolaşabilmek için mecburen boruyu bükümlü yapıyosunuz, R56'si olan arkadaşlarım istemişti onlar için yaptık 2 tane de fazla var elimizde.

yok onu kastetmedim konuda ki son proje :) araç altına yapılacak olan projeniz :)

Özgür Güneş
20-07-2018, 23:13
Bende bir arkadaştan çıkma olarak almıştım kule gergisi kia aracım için, kendisi CNC’de yaptırmıştı. Gerçekten ön tarafın tutuşu ciddi anlamda iyileşmişti. Kule gergisinde deflection çok çok az olduğu için yüksek mühendislik gerektirecek bir şey yok, amaç rijitliği arttırıp tekerin tam yere basabilmesini sağlamak zaten. Sadece kule montajıyla ilgili bir efsane dolaşıyor, haklılık payı pek vermiyorum, kule gergisi liftteki araca takılmalı, takımlarının üstündeki araca takılması hatalıymış. Kimseden bu konuda mantıklı açıklama duymadığım için yerdeyken taktırmıştım ve gayet iyi performans almıştım.

dkaya87
23-07-2018, 07:05
yok onu kastetmedim konuda ki son proje :) araç altına yapılacak olan projeniz :)

ön kule gergisinini görevine destek amacıyla yapılan alt şase bağlantıları onlar, virajlarda kuleye binen yükü paylaşarak ön 2 tekerin aynı açıyla yere basmasına destek oluyorlar


Bende bir arkadaştan çıkma olarak almıştım kule gergisi kia aracım için, kendisi CNC’de yaptırmıştı. Gerçekten ön tarafın tutuşu ciddi anlamda iyileşmişti. Kule gergisinde deflection çok çok az olduğu için yüksek mühendislik gerektirecek bir şey yok, amaç rijitliği arttırıp tekerin tam yere basabilmesini sağlamak zaten. Sadece kule montajıyla ilgili bir efsane dolaşıyor, haklılık payı pek vermiyorum, kule gergisi liftteki araca takılmalı, takımlarının üstündeki araca takılması hatalıymış. Kimseden bu konuda mantıklı açıklama duymadığım için yerdeyken taktırmıştım ve gayet iyi performans almıştım.

kesinlikle artısı büyük, çalışan bir parça olmadığı için de riski yok gibi. efsaneyi ilk senden duydum sanayiye geçtiğimde ustama danışacağım :)

enesakkurt
31-10-2019, 14:28
konu biraz eski ama elinize sağlık

ben de aldım gazı açtım kaputu, sonumuz hayrola...

dkaya87
31-10-2019, 17:37
konu biraz eski ama elinize sağlık

ben de aldım gazı açtım kaputu, sonumuz hayrola...

Allah kolaylık versin, araç neydi?

Met
31-10-2019, 21:01
Elinize sağlık

enesakkurt
06-11-2019, 11:49
Allah kolaylık versin, araç neydi?

araç 208 THP Allure. Fabrikadaki CNC ustasıyla görüştüm kalıp getir hallederiz dedi. Sizin gibi kartondan kalıp alıp deneyeceğim bakalım neler olacak. Bir tavsiyeniz veya püf noktası vs varsa paylaşırsanız çok sevinirim

dkaya87
07-11-2019, 07:09
araç 208 THP Allure. Fabrikadaki CNC ustasıyla görüştüm kalıp getir hallederiz dedi. Sizin gibi kartondan kalıp alıp deneyeceğim bakalım neler olacak. Bir tavsiyeniz veya püf noktası vs varsa paylaşırsanız çok sevinirim

kalıbı ve ölçüleri düzgün almaya özen gösterin, her iki kule için de ayrı ayrı alın bazen arada bir vida yeri vs değişiyor çalışma çöp olmasın. kule başlarındaki tasarıma göre aradaki mesafenin ne kadar olacağını iyi hesaplayın, uzun ya da kısa olması dumununda yine çöp. 208'de kule başları direk açıkta gözükmüyor sanırım bu sizi zorlayabilir.

enesakkurt
07-11-2019, 08:34
kalıbı ve ölçüleri düzgün almaya özen gösterin, her iki kule için de ayrı ayrı alın bazen arada bir vida yeri vs değişiyor çalışma çöp olmasın. kule başlarındaki tasarıma göre aradaki mesafenin ne kadar olacağını iyi hesaplayın, uzun ya da kısa olması dumununda yine çöp. 208'de kule başları direk açıkta gözükmüyor sanırım bu sizi zorlayabilir.

öncelikle teşekkürler ilginiz için. evet ayrı ayrı kalıp almak şart. ilk kule başları için kalıp alacağım. ardından kuleye monte edip aradaki mesafeyi ölçmeyi planlıyorum sanırım böyle daha sağlıklı olacaktır. evet maalesef 208de ızgara içinde kalıyor. muhtemelen sökülebilir parçalar o yüzden problem yaşamam gibi geliyor

dkaya87
07-11-2019, 10:17
öncelikle teşekkürler ilginiz için. evet ayrı ayrı kalıp almak şart. ilk kule başları için kalıp alacağım. ardından kuleye monte edip aradaki mesafeyi ölçmeyi planlıyorum sanırım böyle daha sağlıklı olacaktır. evet maalesef 208de ızgara içinde kalıyor. muhtemelen sökülebilir parçalar o yüzden problem yaşamam gibi geliyor

aradaki boruya da gerginliği ayarlamak için bir gergi ayarı koymayı da unutmayın.

enesakkurt
07-11-2019, 12:46
aradaki boruya da gerginliği ayarlamak için bir gergi ayarı koymayı da unutmayın.

onu nereden temin edebiliriz?

dkaya87
07-11-2019, 14:18
boru bağlantısını dişli ve civatalı yapabilirseniz istediğiniz ölçüde sıkabilirsiniz.