Orijinalini görmek için tıklayınız : R60 Countryman S Kule Gergisi Yapımı
peder ile beraber yapılan küçük ve ilham verici bir proje öyküsü :)
şaka bi yana uzun zamandır aracıma bir kule gergisi istiyordum ancak 800-1000 tl arası fiyatları da ödemek içime sinmiyordu. sonrasında demir çelik konusunda profesör olan babamı ikna ettim kendisini bu üretimin merkezine aldım.
Proje Adı : || R60 Countryman S Kule Gergisi
Proje Yapımcısı : || ben feat. peder
Yapılan Araç Marka / model / yıl : || Mini Cooper S / Countryman All4 R60 / 2012
Projenin Konumu: || Yürüyen Aksam
Kullanılan Malzemeler: || 2 adet mafsal, bolca sac, çelik ve ağzına diş çekilmiş boru, somun, kaynak.
projeye modelleri inceleyerek başladık ve aşağıdaki modelde karar kıldık, Countryman'in kule başının yapısı gereği 3 civatayı da tutturmak zor olacaktı o yüzden 2 civatalı model ile ilerledik:
http://i.hizliresim.com/2rY3M2.jpg
http://i.hizliresim.com/BrRQVM.jpg
http://i.hizliresim.com/DP8gV3.jpg
ardından karton ile kule başının ve ayakların şablonunu çıkardık:
http://i.hizliresim.com/Egzd7z.jpg
sonrasında şablon ve modele göre ilk taslak üretimi gerçekleştirdik, çizim olmadığı için elimizde işçilik tamamen el üretimi :)
http://i.hizliresim.com/nRAVgM.jpg
mafsalları temin ettik:
http://i.hizliresim.com/V0l5Lv.jpg
boru üretimi gerçekleşti, ağızlarına diş çekildi ve çeşitli renk denemeleri :)
http://i.hizliresim.com/JaY1mE.jpg
sonra fantezilerden vazgeçip griye boyadık ve ilk montajı yaptık:
http://i.hizliresim.com/ldkQ5k.jpg
Peder spec kule gergisi taslak üretimi hazır :)
hafta sonu montajladık, kule başını çizmesin diye altına bi kaç kat kağıt bant attık, önce süngerli bant denedik ama yüksek kaldı içimize sinmedi:
http://i.hizliresim.com/m3PBZ8.jpg
http://i.hizliresim.com/j85ZRL.jpg
Peder sağolsun milimetrik ölçülemiş hiç hatasız oturdu yerine. sürüş deneyimi gerçekten ciddi iyileşti, tekerlekli ofis sandalyeme bile kule gergisi yapasım geldi :)
http://i.hizliresim.com/p0g1ao.jpg
bundan sonrası şablon üzerinden çizim ve lazer cnc ile üretim adımları. onları da başarabilirsek daha güzelini ve temiz boyalısını araca takacağım.
----------------
17.07 güncellemesi:
projenin faz 2'si geldi :)
önce parçanın çizimini kağıt üzerine aldık, sonra da CNC'de kesime uygun olacak şekilde soft ortama aktardık.
parçaların ham üretim sonuçları, sağlıklı kaynak ve rijitlik için geçme kanal yapıldı:
https://i.hizliresim.com/1g6vPp.jpg
ayakların ve kapakçığın oturtulmuş hali:
https://i.hizliresim.com/r25MLN.jpg
https://i.hizliresim.com/7NagmW.jpg
birleştirme sonrası boya çalışmaları:
https://i.hizliresim.com/9daoXk.jpg
https://i.hizliresim.com/gWr8l3.jpg
boruların boyanması:
https://i.hizliresim.com/XXMk27.jpg
bu hafta sonu aracıma takıp, son halini ve üzerindeki fotoğrafları da ekleyeceğim.
Gkhnkrdnz
11-03-2017, 12:09
Emeğinize sağlık çok başarılı olmuş düşünen arkadaşlara yol gösterecek gibii kule gergisi için size ulaşacak cok kişi olabilir :)
Süper olmuş vallahi ellerinize sağlık. Bence de forumdan bir çok kişi sizden yardım isteyecek gibi gözüküyor
Emeğinize sağlık çok başarılı olmuş düşünen arkadaşlara yol gösterecek gibii kule gergisi için size ulaşacak cok kişi olabilir :)
Süper olmuş vallahi ellerinize sağlık. Bence de forumdan bir çok kişi sizden yardım isteyecek gibi gözüküyor
teşekkürler, zevkle yardımcı olmaya çalışırım :)
elinize sağlık diy işler çok hoşuma gidiyor, bence de pek çok kişi sizinle iletişime geçecektir
immortalboss
12-03-2017, 16:39
Elinize sağlık süper görünüyor.Bu tarz bir malzemeyi hazırlamanın maliyeti ne oldu peki? İşçilik sizden tamamiyle sanırım.
araca kendin bir şey yapmanın hazzı fazladır ama maliyeti ne oldu ?
teşekkürler arkadaşlar, tüm parçaları elimizde olanlarla kullandığımız için maliyet konusunda bi fikir veremiyorum açıkçası :) ben de bilmiyorum valla kaça mal oldu :)
jnrjames
14-03-2017, 19:15
bi ara bende corsa d için aramıştım baya. ama fiyatlar uçuk. ben birşey danışayım sizlere.
Bu kule gergilerinin belli bir oranda gergi durumunda olması gerekiyormu? yani sadece 2 kuleyi bir çalıştıran rijit hale getiren bir ara borumu? yoksa yaptığınız dişler vs ile dafa fazla gergiye alıp o denli sertlik ve ayar yapma şekli vs varmı?
bi ara bende corsa d için aramıştım baya. ama fiyatlar uçuk. ben birşey danışayım sizlere.
Bu kule gergilerinin belli bir oranda gergi durumunda olması gerekiyormu? yani sadece 2 kuleyi bir çalıştıran rijit hale getiren bir ara borumu? yoksa yaptığınız dişler vs ile dafa fazla gergiye alıp o denli sertlik ve ayar yapma şekli vs varmı?
düz modeller de var ama gerginliği ayarlamak adına biz dişlisini yaptık, istediğiniz sertliğe getirebiliyorsunuz böylece.
mikelazi
18-03-2017, 07:33
elinize sağlık güzel ve işlevsel olmuş.
boru olarak ne kullandınız.ben seneler önce kalörüfer borusu kullanıp yapmıştım.gayet iş görmüştü.sizinkini merak ettim.
elinize sağlık güzel ve işlevsel olmuş.
boru olarak ne kullandınız.ben seneler önce kalörüfer borusu kullanıp yapmıştım.gayet iş görmüştü.sizinkini merak ettim.
tşk, 3 parmak galveniz boru kullandık test üretiminde, bayaa iş görüyor ekstra bişeye gerek yok gibi :)
borunun rijit olması yeterli bence, ralli yapılmadığı sürece bükülme olmaz sanırım.
yukcell88
31-03-2017, 14:55
tşk, 3 parmak galveniz boru kullandık test üretiminde, bayaa iş görüyor ekstra bişeye gerek yok gibi :)
borunun rijit olması yeterli bence, ralli yapılmadığı sürece bükülme olmaz sanırım.
Tam da bu konuyu soracaktım.
Emeğinize sağlık. Kaç kez şablon çıkarıp CNC Lazer'cide 3 mm sacdan kestirip bir uygulama yapayım dedim ama elim değmedi.
Kule gergisi önden kopma için ciddi bir iyileştirme sağlar mı?
Bu arada elinize sağlık.
tşk, 3 parmak galveniz boru kullandık test üretiminde, bayaa iş görüyor ekstra bişeye gerek yok gibi :)
borunun rijit olması yeterli bence, ralli yapılmadığı sürece bükülme olmaz sanırım.
1 parmaktir o :)
Sanayi literatüründe parmak inch olcu birimidir
1 inch = 25.4 mm dur
3 parmak 76.2 mm ye denk gelir ki o kadar kalın değil boru fotolardan görüldüğü kadarıyla.
dragstar
02-04-2017, 19:53
bende eskı arabama yapmıştım, elınıze saglık
Elinize emeğinize sağlık güzel olmuş.
Ciddi fark var mı yol tutuşunda ? Piste çıkamıyoruz normal cadde kullanımı için gerekli mi ?
1 parmaktir o :)
Sanayi literatüründe parmak inch olcu birimidir
1 inch = 25.4 mm dur
3 parmak 76.2 mm ye denk gelir ki o kadar kalın değil boru fotolardan görüldüğü kadarıyla.
3 çeyrekmiş, düzeltiyorum :)
bende eskı arabama yapmıştım, elınıze saglık
Elinize emeğinize sağlık güzel olmuş.
Ciddi fark var mı yol tutuşunda ? Piste çıkamıyoruz normal cadde kullanımı için gerekli mi ?
çok teşekkürler, bence biraz süratli kullanıp viraj, makas vs zorluyorsanız bence ihtiyaç var. çünkü taktıktan sonra hissiyat ciddi anlamda iyileşiyor, araca biraz daha karting hissi geliyor :)
tayreep_john
17-05-2017, 09:59
çok başarılı olmuş ama yanlış hatırlamıyosam bu kule gergisi işi biraz mühendislik gerektiren bişey... yani kendin yap olarak biraz sıkıntılı olucağını düşünüyorum..
uluckaban
17-05-2017, 10:17
Elinize sağlık güzel sonuç çıkmış :) Bizde 307 için geçtiğimiz ay kopyaladık fakat montajını yapmak henüz nasip olmadı :)
https://i.hizliresim.com/R0MEyZ.jpg
Elinize emeğinize sağlık. Bende istiyorum ama sağ yada sol önden bir kaza yaparsam kule gergisi diğer tarafıda kasıp bozacağı düşüncesindeyim. Misal sağdan hasar aldım kule gergisi kastı diğer kuleyide bozdu maliyet çok çok fazla olur diye bir düşüncedeyim.
mikelazi
17-05-2017, 11:58
Elinize emeğinize sağlık. Bende istiyorum ama sağ yada sol önden bir kaza yaparsam kule gergisi diğer tarafıda kasıp bozacağı düşüncesindeyim. Misal sağdan hasar aldım kule gergisi kastı diğer kuleyide bozdu maliyet çok çok fazla olur diye bir düşüncedeyim.
bozmuyor,ya kendi yamuluyor veya kırılıyor
tecrübeyle sabit :)
çok başarılı olmuş ama yanlış hatırlamıyosam bu kule gergisi işi biraz mühendislik gerektiren bişey... yani kendin yap olarak biraz sıkıntılı olucağını düşünüyorum..
teşekkürler, yürüyene direk bir etkisi olmadığı için çok ince hesap olduğu kanısında değilim. markalı gergilerin mutlaka bir mühendislik ar-gesi vardır ama cadde kullanımı için olanlarda ne kadar fark yaratır emin değilim.
Elinize sağlık güzel sonuç çıkmış :) Bizde 307 için geçtiğimiz ay kopyaladık fakat montajını yapmak henüz nasip olmadı :)
güzel olmuş bunlar da tebrikler:)
Elinize emeğinize sağlık. Bende istiyorum ama sağ yada sol önden bir kaza yaparsam kule gergisi diğer tarafıda kasıp bozacağı düşüncesindeyim. Misal sağdan hasar aldım kule gergisi kastı diğer kuleyide bozdu maliyet çok çok fazla olur diye bir düşüncedeyim.
kuleden daha rijit bir parça değil, üzerine ek olarak takıldığı için de zarar noktasından çok emin değilim ama dediğiniz gibi sürpriz :)
bozmuyor,ya kendi yamuluyor veya kırılıyor
tecrübeyle sabit :)
geçmiş olsun :/
projenin faz 2'si geldi :)
önce parçanın çizimini kağıt üzerine aldık, sonra da CNC'de kesime uygun olacak şekilde soft ortama aktardık.
parçaların ham üretim sonuçları, sağlıklı kaynak ve rijitlik için geçme kanal yapıldı:
https://i.hizliresim.com/1g6vPp.jpg
ayakların ve kapakçığın oturtulmuş hali:
https://i.hizliresim.com/r25MLN.jpg
https://i.hizliresim.com/7NagmW.jpg
birleştirme sonrası boya çalışmaları:
https://i.hizliresim.com/9daoXk.jpg
https://i.hizliresim.com/gWr8l3.jpg
boruların boyanması:
https://i.hizliresim.com/XXMk27.jpg
bu hafta sonu aracıma takıp, son halini ve üzerindeki fotoğrafları da ekleyeceğim.
yeni proje loading :)
https://i.hizliresim.com/lOlY4p.jpg
https://i.hizliresim.com/LbrPGz.jpg
https://i.hizliresim.com/D7ZXGy.jpg
bayaa ete kemiğe büründü, araç üzerinde deneyerek son rötuşlarını yapacağız.
modeli hazırlarken babamın yanında değildim, o nedenle çok foto yok elimde ama yapım aşamasından bir iki foto:
https://i.hizliresim.com/Pl9DnQ.jpg
https://i.hizliresim.com/rOr16M.jpg
https://i.hizliresim.com/9myNgQ.jpg
R55-56-58 serisi için de yaptık :)
http://www.techturkey.com/forum/modifiye_parcalari/233745-mini_cooper_r55_r56_r58_custom_kule_gergisi.html
R55-56-58 serisi için de yaptık :)
http://www.techturkey.com/forum/modifiye_parcalari/233745-mini_cooper_r55_r56_r58_custom_kule_gergisi.html
son projede ki mantık tam olarak nedir ? bilmediğim için soruyorum merak ettim :)
son projede ki mantık tam olarak nedir ? bilmediğim için soruyorum merak ettim :)
r5x serilerinde açık hava filtresi çok kullanılıyor ve kaputla arasında yer kalmıyor, etrafından dolaşabilmek için mecburen boruyu bükümlü yapıyosunuz, R56'si olan arkadaşlarım istemişti onlar için yaptık 2 tane de fazla var elimizde.
r5x serilerinde açık hava filtresi çok kullanılıyor ve kaputla arasında yer kalmıyor, etrafından dolaşabilmek için mecburen boruyu bükümlü yapıyosunuz, R56'si olan arkadaşlarım istemişti onlar için yaptık 2 tane de fazla var elimizde.
yok onu kastetmedim konuda ki son proje :) araç altına yapılacak olan projeniz :)
Özgür Güneş
20-07-2018, 23:13
Bende bir arkadaştan çıkma olarak almıştım kule gergisi kia aracım için, kendisi CNC’de yaptırmıştı. Gerçekten ön tarafın tutuşu ciddi anlamda iyileşmişti. Kule gergisinde deflection çok çok az olduğu için yüksek mühendislik gerektirecek bir şey yok, amaç rijitliği arttırıp tekerin tam yere basabilmesini sağlamak zaten. Sadece kule montajıyla ilgili bir efsane dolaşıyor, haklılık payı pek vermiyorum, kule gergisi liftteki araca takılmalı, takımlarının üstündeki araca takılması hatalıymış. Kimseden bu konuda mantıklı açıklama duymadığım için yerdeyken taktırmıştım ve gayet iyi performans almıştım.
yok onu kastetmedim konuda ki son proje :) araç altına yapılacak olan projeniz :)
ön kule gergisinini görevine destek amacıyla yapılan alt şase bağlantıları onlar, virajlarda kuleye binen yükü paylaşarak ön 2 tekerin aynı açıyla yere basmasına destek oluyorlar
Bende bir arkadaştan çıkma olarak almıştım kule gergisi kia aracım için, kendisi CNC’de yaptırmıştı. Gerçekten ön tarafın tutuşu ciddi anlamda iyileşmişti. Kule gergisinde deflection çok çok az olduğu için yüksek mühendislik gerektirecek bir şey yok, amaç rijitliği arttırıp tekerin tam yere basabilmesini sağlamak zaten. Sadece kule montajıyla ilgili bir efsane dolaşıyor, haklılık payı pek vermiyorum, kule gergisi liftteki araca takılmalı, takımlarının üstündeki araca takılması hatalıymış. Kimseden bu konuda mantıklı açıklama duymadığım için yerdeyken taktırmıştım ve gayet iyi performans almıştım.
kesinlikle artısı büyük, çalışan bir parça olmadığı için de riski yok gibi. efsaneyi ilk senden duydum sanayiye geçtiğimde ustama danışacağım :)
enesakkurt
31-10-2019, 14:28
konu biraz eski ama elinize sağlık
ben de aldım gazı açtım kaputu, sonumuz hayrola...
konu biraz eski ama elinize sağlık
ben de aldım gazı açtım kaputu, sonumuz hayrola...
Allah kolaylık versin, araç neydi?
enesakkurt
06-11-2019, 11:49
Allah kolaylık versin, araç neydi?
araç 208 THP Allure. Fabrikadaki CNC ustasıyla görüştüm kalıp getir hallederiz dedi. Sizin gibi kartondan kalıp alıp deneyeceğim bakalım neler olacak. Bir tavsiyeniz veya püf noktası vs varsa paylaşırsanız çok sevinirim
araç 208 THP Allure. Fabrikadaki CNC ustasıyla görüştüm kalıp getir hallederiz dedi. Sizin gibi kartondan kalıp alıp deneyeceğim bakalım neler olacak. Bir tavsiyeniz veya püf noktası vs varsa paylaşırsanız çok sevinirim
kalıbı ve ölçüleri düzgün almaya özen gösterin, her iki kule için de ayrı ayrı alın bazen arada bir vida yeri vs değişiyor çalışma çöp olmasın. kule başlarındaki tasarıma göre aradaki mesafenin ne kadar olacağını iyi hesaplayın, uzun ya da kısa olması dumununda yine çöp. 208'de kule başları direk açıkta gözükmüyor sanırım bu sizi zorlayabilir.
enesakkurt
07-11-2019, 08:34
kalıbı ve ölçüleri düzgün almaya özen gösterin, her iki kule için de ayrı ayrı alın bazen arada bir vida yeri vs değişiyor çalışma çöp olmasın. kule başlarındaki tasarıma göre aradaki mesafenin ne kadar olacağını iyi hesaplayın, uzun ya da kısa olması dumununda yine çöp. 208'de kule başları direk açıkta gözükmüyor sanırım bu sizi zorlayabilir.
öncelikle teşekkürler ilginiz için. evet ayrı ayrı kalıp almak şart. ilk kule başları için kalıp alacağım. ardından kuleye monte edip aradaki mesafeyi ölçmeyi planlıyorum sanırım böyle daha sağlıklı olacaktır. evet maalesef 208de ızgara içinde kalıyor. muhtemelen sökülebilir parçalar o yüzden problem yaşamam gibi geliyor
öncelikle teşekkürler ilginiz için. evet ayrı ayrı kalıp almak şart. ilk kule başları için kalıp alacağım. ardından kuleye monte edip aradaki mesafeyi ölçmeyi planlıyorum sanırım böyle daha sağlıklı olacaktır. evet maalesef 208de ızgara içinde kalıyor. muhtemelen sökülebilir parçalar o yüzden problem yaşamam gibi geliyor
aradaki boruya da gerginliği ayarlamak için bir gergi ayarı koymayı da unutmayın.
enesakkurt
07-11-2019, 12:46
aradaki boruya da gerginliği ayarlamak için bir gergi ayarı koymayı da unutmayın.
onu nereden temin edebiliriz?
boru bağlantısını dişli ve civatalı yapabilirseniz istediğiniz ölçüde sıkabilirsiniz.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.