PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Intercooler küçük olursa?



EREN34
11-03-2017, 18:11
Selam arkadaşlar,

Intercooler ile ilgili konuları baya bir talan ettim ancak istediğim cevapları tam olarak bulamadım.

1) Intercoolersız bir turbo dizel araca sonradan Intercooler takarken cooler büyük seçilirse lag vs. Olur da küçük seçilirse ne olur?

2)Intercooler hesaplamalarını incelediğimde hesaplar sanki yanlış? Araçların güçlerine ve oem Intercooler larının litresine bakınca hesap oturmuyor sanki. Intercooler olmayan turbo dizel araca Intercooler takarken hesabı Nasıl yapmalı?

Teşekkürler

Zero
12-03-2017, 03:30
1- Şöyle düşünün hiç olmayan araçta hiç mi lag yok. Ne kadar az olsa da var. Boyutun yanında akış verimliliği ve dizaynıyla ile de alakalı coolerın. Sizin iat nizle alakalı küçük mü büyük mü seçeceğiniz ayrıca daha bir çok parametre var. En iyi bildiğim intercoolersız 1.5dci 65 hp cliolar. Yaz sıcağında aleni belli eder güçten düştüğünü. Cooler ihtiyaçtan çok büyük seçilirse basıncıyla bağlantılı olarak lag yapar hatta düşük basınçla kullanılıp tam dolmayan coolerlar tam soğutma yapamaz o zaman küçük cooler daha çok iş görür.
2- Yukarıda bahsettiğim gibi aslında kesin bir hesabı olmaz aracın turbo basıncı, motor yapısı, enjeksiyon avansı(Dizelde de avans vardır ama ateşleme avansı değildir bu) vs ayarlarına ideali hangisiyse en verimlisi o olur. Örneğin standart bir megane rs coolerı 5.2(yaklaşık hatırladığım) litredir. 10 litre koyarsınız verim alırsınız 14 litre koyarsanız iat niz 10litreliğe yakın olur ama lagınız artar yazılımla dengelemeniz gerekir vs vs ne istediğinize ne amaçlı kullanılacağına bağlı.
Araçla alakalı uygulama örneği varsa incelemek, denenmişi denemek iyidir genellikle.

McKrop
12-03-2017, 03:54
Litreden çok malzeme kalitesi ve petek yapısı daha önemli. Net bir matematiği yok litrenin

EREN34
12-03-2017, 08:31
Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar. Net bir hesap olmaması içimi hem rahatlattı (demek ki olmayan şeyi arıyormuşum. kazmalık bende değil) hemde çekinceye sebeb oldu (ne yapacağım ben şimdi)

Tr'de örneği yok. Yurtdışında yapan vatandaşlarda litreden hiç bahsetmemiş. Yazılım olacak

EREN34
12-03-2017, 21:12
2.0 90hp kkk turbolu bir motora yazılım ve hybrid turbo işind girsek intercooler ne ölçüde olmalı?

mikelazi
13-03-2017, 07:19
406hdi 110hp nin cooler ve ara boruları kullanılabilir bence.

ülkemizde yok ama bildigim 206hdi 1.6 109 luk ları coolerlı ve illaki araçta yeri vardır.

stock 65lik clioda tam yüklü otoban sürüşü dış sıcaklık 20-25 dolayındayken iat 30 derece üzerine çıkmamıştı.ama yazılımlı olsa eminim iat coşardı.

EREN34
13-03-2017, 07:48
406hdi 110hp nin cooler ve ara boruları kullanılabilir bence.

ülkemizde yok ama bildigim 206hdi 1.6 109 luk ları coolerlı ve illaki araçta yeri vardır.

stock 65lik clioda tam yüklü otoban sürüşü dış sıcaklık 20-25 dolayındayken iat 30 derece üzerine çıkmamıştı.ama yazılımlı olsa eminim iat coşardı.

O 206'dan bir tane var TR'de ama resmi ithalat olmadığı için araca özel parçaları getirtmek çok zor olur muhtemel. Benimde aklımda C3 1.6 intercooler'ı var. Şekil şemal olarak aynı gibi duruyorlar. Sanırım 3,5lt. Acaba yeterli olur mu?

rain man
13-03-2017, 08:12
Alfa romeo 147 1.9 jtd'de 3.5 litre intercooler vardı :) Yeterlilik konusunda yazılım ve turbo büyütme işlemlerine kadar yeterli geldiğini söyleyebilirim. Fikir verme açısından.

Tabi ki kesin bir cevabı yok bu konunun. Ama vakit ve şartlar uygunsa önce ve sonrası iat ölçe ölçe gideceksiniz.

EREN34
13-03-2017, 08:27
Alfa romeo 147 1.9 jtd'de 3.5 litre intercooler vardı :) Yeterlilik konusunda yazılım ve turbo büyütme işlemlerine kadar yeterli geldiğini söyleyebilirim. Fikir verme açısından.

Tabi ki kesin bir cevabı yok bu konunun. Ama vakit ve şartlar uygunsa önce ve sonrası iat ölçe ölçe gideceksiniz.

Yazılım ve hibrid turbo olacak. Bu durumda 3,5 yetmeyebilir sanırım? Büyük alıp lag ile de uğraşmak istemiyorum.

Kafalar karışık :)

mikelazi
13-03-2017, 08:44
üzerindeki turbo 90hp lik (110hp de k03 var die biliyorum)
kat iptal hibrit yazılımla 3.5lt bence yeterli olur

hedefindeki güçler nedir??? 2.0cc den iyi güçler çıkar

EREN34
13-03-2017, 08:58
üzerindeki turbo 90hp lik (110hp de k03 var die biliyorum)
kat iptal hibrit yazılımla 3.5lt bence yeterli olur

hedefindeki güçler nedir??? 2.0cc den iyi güçler çıkar

Hedefim XXX güç almak değil. Açıkçası ne çıkarsa bahtıma modundayım çünkü arabayı limitlerde yürütmeyeceğim. Amacım günlük moddda sorun çıkarmayacak seviyede max. gücü almak. Roll vs. koşturmayacağım. Denk geldiklerime şaka yapabilsin yeter.

3,5lt psa intercooler ı benim de aklıma yatıyor. Yatmasının sebebi ltsi vs. den ziyade şekil şemal olarak en az zahmete sokacak olması.

mikelazi
13-03-2017, 09:13
Hedefim XXX güç almak değil. Açıkçası ne çıkarsa bahtıma modundayım çünkü arabayı limitlerde yürütmeyeceğim. Amacım günlük moddda sorun çıkarmayacak seviyede max. gücü almak. Roll vs. koşturmayacağım. Denk geldiklerime şaka yapabilsin yeter.

3,5lt psa intercooler ı benim de aklıma yatıyor. Yatmasının sebebi ltsi vs. den ziyade şekil şemal olarak en az zahmete sokacak olması.

ara borular için yorum yapamıyorum ama 3.5psa cooler seni ugraştırmaz.bence yeterlide gelir.zaten daha büyügü yakıtıda arttırır.
hacimden dolayı çok zevkli olur.kg/tork kötü şakalar yaptıracağı kesin.

rain man
13-03-2017, 09:26
Yazılım ve hibrid turbo olacak. Bu durumda 3,5 yetmeyebilir sanırım? Büyük alıp lag ile de uğraşmak istemiyorum.

Kafalar karışık :)

İyi bir remapper ile konuşup fikir almakta fayda var :) Çok hardcore bir setup olmayacağı sürece, bilmiyorum hangi turbo var ama 2.0 hdi için uyuyorsa vnt 17 falan cuk olur herhalde.

Edit: Yurtdışı yapan var mı? Görüp fikir alabileceğin bir iki yer olsa güzel olur. Bir de güç alınmaya alınır da, debriyaj şanzuman vs ne kadar dayanır bunlar mesele. Genelde golü beklemediğin yerden yiyorsun :)

EREN34
13-03-2017, 09:55
ara borular için yorum yapamıyorum ama 3.5psa cooler seni ugraştırmaz.bence yeterlide gelir.zaten daha büyügü yakıtıda arttırır.
hacimden dolayı çok zevkli olur.kg/tork kötü şakalar yaptıracağı kesin.

kg/tork tadan dolayı bende aynı heves içerisindeyim. Şu stock hali ile bile yer yer şakacıklar yapabiliyor. En büyük avantaj arkada hdi yazması ve tüm 206'ların 1.4 hdi olması :)


İyi bir remapper ile konuşup fikir almakta fayda var :) Çok hardcore bir setup olmayacağı sürece, bilmiyorum hangi turbo var ama 2.0 hdi için uyuyorsa vnt 17 falan cuk olur herhalde.

Edit: Yurtdışı yapan var mı? Görüp fikir alabileceğin bir iki yer olsa güzel olur. Bir de güç alınmaya alınır da, debriyaj şanzuman vs ne kadar dayanır bunlar mesele. Genelde golü beklemediğin yerden yiyorsun :)

Haklısın aslında :) İyi bir remapper fikri almak iyi olur. Burada da arkadaşlar var aslında ama konuya denk gelmediler sanırım. Üzerinde KKK diye bir turbo var. Turbo - Hızlı Resim (http://hizliresim.com/ldvYkJ)

Yurtdışında rail basınç sensörü,yazılım,intercooler,egr/cat iptali ile 180 ps çıkaran bir vatandaş vardı ama şimdi o forum sitesini bulamıyorum. Listesinde debriyaj yada şanzıman ile ilgili bir şey yoktu.

Kaçırırsa da dert değil. Kaçırmadığı noktaya kadar ayarlatırım. Hedef uçup kaçmak değil. 10-15 hp az olsun sorunsuz olsun kafasındayım.

Bu turboyu söküp direk şu turbo tadilatsız takılabilir diyebileceğin bir turbo biliyor musun?

rain man
13-03-2017, 10:02
Bilgim var desem yalan olur. Ama şöyle bir şeye denk geldim. İncelemekte fayda var.

2003 307 2.0 HDI 100bhp - Turbo Replacement / Upgrade - Peugeot Forums (http://www.peugeotforums.com/forums/307-38/2003-307-2-0-hdi-100bhp-turbo-replacement-upgrade-142498/)

90'lıkta kkk k03 turbosu varmış. Bunu K03S olarak hibrit turbo yapmak da mümkün "The 110 version has a vacuum actuator whereas the 90 is regulated by a boost pressure actuator and no electronics." Ya da adaptör uydurup burada yazandan ötürü gt20 serisi bir turbo ile upgrade etmek de mümkün diyor.

EREN34
13-03-2017, 10:20
Bilgim var desem yalan olur. Ama şöyle bir şeye denk geldim. İncelemekte fayda var.

2003 307 2.0 HDI 100bhp - Turbo Replacement / Upgrade - Peugeot Forums (http://www.peugeotforums.com/forums/307-38/2003-307-2-0-hdi-100bhp-turbo-replacement-upgrade-142498/)

90'lıkta kkk k03 turbosu varmış. Bunu K03S olarak hibrit turbo yapmak da mümkün "The 110 version has a vacuum actuator whereas the 90 is regulated by a boost pressure actuator and no electronics." Ya da adaptör uydurup burada yazandan ötürü gt20 serisi bir turbo ile upgrade etmek de mümkün diyor.

Aynı konuya bende denk gelmiştim. Şimdi o postu da tekrar okudum. Sanırm maliyet açısından en mantılısı K03s hybrid yapmak. Zaten alan anlamında da yeterli yer yok demiş ki gerçekten haklı :) Mevcut turboyu sökmek için bile muhtemel motoru aşağı alacağız..

Teşekkürler desteğin için

mikelazi
13-03-2017, 10:36
90lık tada k03 varmış.
110lukla aradaki 20hp fark sadece coolerdan kaynaklanıyor olamaz.

k03s veya k04 de olabilir bence.ing.te turbo-coller ile 170-180hp ler rahat çıkıyorlar..dumanıda ona göre oluyor hdi lerin :)

EREN34
13-03-2017, 10:45
90lık tada k03 varmış.
110lukla aradaki 20hp fark sadece coolerdan kaynaklanıyor olamaz.

k03s veya k04 de olabilir bence.ing.te turbo-coller ile 170-180hp ler rahat çıkıyorlar..dumanıda ona göre oluyor hdi lerin :)

hdi daki K03 ile AGU'daki K03 aynı mı emin değilim açıkçası. AGU motordaki K03 daha büyük gibi duruyor :S

Duman dert değil, yeterki normal kullanımda abartılı olmasın :)

Ramcho®
13-03-2017, 10:50
hdi daki K03 ile AGU'daki K03 aynı mı emin değilim açıkçası. AGU motordaki K03 daha büyük gibi duruyor :S

Duman dert değil, yeterki normal kullanımda abartılı olmasın :)

paller aynıdır. gövde farklıdır. agu da k03 turboları 1.7dti içinde kullanan çok insan var.

EREN34
13-03-2017, 10:53
paller aynıdır. gövde farklıdır. agu da k03 turboları 1.7dti içinde kullanan çok insan var.

Kaba tabirle içi aynı ama salyangozu farklı yani?

benim bildiğim Agu motordaki kkk03 diye geçiyor. hdi direk k03. o yüzden kafa bulanık.

mikelazi
13-03-2017, 10:55
hdi daki K03 ile AGU'daki K03 aynı mı emin değilim açıkçası. AGU motordaki K03 daha büyük gibi duruyor :S

Duman dert değil, yeterki normal kullanımda abartılı olmasın :)

206 seven bir dostuma çok ısrar etmeme ragmen 206 2.0hdi aldıramadım.(seninkinide gösterdim)
inş. sen yaparsında birilerinin gözüne sokarım :D

160hp olsun bizim olsun.you tube da bir sürü video var.egr-kat yazılım 130-135hp zati

EREN34
13-03-2017, 10:57
206 seven bir dostuma çok ısrar etmeme ragmen 206 2.0hdi aldıramadım.(seninkinide gösterdim)
inş. sen yaparsında birilerinin gözüne sokarım :D

160hp olsun bizim olsun.you tube da bir sürü video var.egr-kat yazılım 130-135hp zati

Aynen öyle. 160-170 olsun bizim olsun. Evin tek arabası olduğundan 200+ güçler kovalayıp ayda 1 sanayiye uğramaya zaman yok maalesef.

Olursa o arkadaşın için özel video çekerim :)

Oznsrl
13-03-2017, 11:01
stock 65lik clioda tam yüklü otoban sürüşü dış sıcaklık 20-25 dolayındayken iat 30 derece üzerine çıkmamıştı.ama yazılımlı olsa eminim iat coşardı.

abi bunu nasıl ölçtünüz. benim arabada 65 lik clio yazılım var ama 3.6 litre coolerda var sonradan ekleme sanayi işi :) merak ettim ölçebilirmiyim acaba çünkü hava çok soğukken araba gitmiyor gibi geliyor. Soğuk hava biyerden sonra ters etki yaratıyo olabilir mi :)

Eren abi bu arada benim cooler 1.6 hdi coolerı 5008 mi 508 mi öyle bi arabanın dı dikine duruyor giriş çıkışı aynı yerde o yüzden boruların yolu acaip kısa mesela 80 lik cliolarda borular benimkinden rahat 50 cm falan daha uzun :D


duruşuda böyle :)

http://i.hizliresim.com/ydP3o0.jpg (http://hizliresim.com/ydP3o0)

220T
13-03-2017, 11:02
Eleman epey bir şeyler döktürmüş,ilacınız burada sanırım:

Guide; FMIC Theory (http://www.306oc.co.uk/forum/showthread.php?tid=40&highlight=FMIC+guide)

Ramcho®
13-03-2017, 11:03
Kaba tabirle içi aynı ama salyangozu farklı yani?

benim bildiğim Agu motordaki kkk03 diye geçiyor. hdi direk k03. o yüzden kafa bulanık.

aynen pal sayısı ve çapı aynıdır. emme ve egsoz tarafı farklıdır.

220T
13-03-2017, 11:10
306 forumunun içeriği epey zengin.DW10 konusunda bilgiler mevcut.

EREN34
13-03-2017, 11:19
abi bunu nasıl ölçtünüz. benim arabada 65 lik clio yazılım var ama 3.6 litre coolerda var sonradan ekleme sanayi işi :) merak ettim ölçebilirmiyim acaba çünkü hava çok soğukken araba gitmiyor gibi geliyor. Soğuk hava biyerden sonra ters etki yaratıyo olabilir mi :)

Eren abi bu arada benim cooler 1.6 hdi coolerı 5008 mi 508 mi öyle bi arabanın dı dikine duruyor giriş çıkışı aynı yerde o yüzden boruların yolu acaip kısa mesela 80 lik cliolarda borular benimkinden rahat 50 cm falan daha uzun :D


duruşuda böyle :)

http://i.hizliresim.com/ydP3o0.jpg (http://hizliresim.com/ydP3o0)

Tarz olarak aynı intercooler'ı kullanacağım bende. Tek sorun yeterli olacak mı? :) Onu çözmeye çalışıyorum. Bende borular her halukarda biraz uzun kalacak sanırım çünkü turbo arka tarafta kalıyor.


Eleman epey bir şeyler döktürmüş,ilacınız burada sanırım:

Guide; FMIC Theory (http://www.306oc.co.uk/forum/showthread.php?tid=40&highlight=FMIC+guide)

Eyvallah. Şimdi işyerinde bir göz ucu ile baktım. Öne ve üste takılan intercooler'dan bahsetmiş ve özellikle öne takılanların nasıl daha verimli kullanacağından bahsetmiş. Hesaplama ile ilgili bir bilgi yok ama illa ki bilmediğimiz bir nokta çıkar o koca makaleden.

edit: forum dediğin gibi baya zengin. Bakınmakta fayda var


aynen pal sayısı ve çapı aynıdır. emme ve egsoz tarafı farklıdır.

kkk03 ile k03 iç olarak aynı turbo o zaman?

Ramcho®
13-03-2017, 11:29
Tarz olarak aynı intercooler'ı kullanacağım bende. Tek sorun yeterli olacak mı? :) Onu çözmeye çalışıyorum. Bende borular her halukarda biraz uzun kalacak sanırım çünkü turbo arka tarafta kalıyor.



Eyvallah. Şimdi işyerinde bir göz ucu ile baktım. Öne ve üste takılan intercooler'dan bahsetmiş ve özellikle öne takılanların nasıl daha verimli kullanacağından bahsetmiş. Hesaplama ile ilgili bir bilgi yok ama illa ki bilmediğimiz bir nokta çıkar o koca makaleden.

edit: forum dediğin gibi baya zengin. Bakınmakta fayda var



kkk03 ile k03 iç olarak aynı turbo o zaman?

yüksek ihtimal.

B.Koçer
13-03-2017, 11:29
307 1.6 hdi cooler takıcaksın abi al tak devam :D

EREN34
13-03-2017, 11:30
307 1.6 hdi cooler takıcaksın abi al tak devam :D

c3 1.6 ile aynı değil mi?

3.5lt o cooler ve yeter mi emin değilim. Hacim olunca... sen anlamazsın tabi pis zenci :D

B.Koçer
13-03-2017, 11:32
c3 1.6 ile aynı değil mi?

3.5lt o cooler ve yeter mi emin değilim. Hacim olunca... sen anlamazsın tabi pis zenci :D

Seni cok iyi anlıyorum fakat dedıgımı dusun değerlendır

1.6 110 luk 307 cooleri olarak parçacıdan getirtelim yerıde hazır zaten sızın kosede ( 1.4 lerde öyle )

eksık gelme gıbı bır durumu olmaz cunku stock turbo ıle yazılım yapacaksın :)

EREN34
13-03-2017, 11:39
Seni cok iyi anlıyorum fakat dedıgımı dusun değerlendır

1.6 110 luk 307 cooleri olarak parçacıdan getirtelim yerıde hazır zaten sızın kosede ( 1.4 lerde öyle )

eksık gelme gıbı bır durumu olmaz cunku stock turbo ıle yazılım yapacaksın :)

Stock değil hybrid turbo ile yazılım yapacağım. Gerçi hiç olmamasından iyi, orası da ayrı. 1.4 hdilarda yeri nerede? yolcu tarafı mı, şöför tarafı mı?

Birde bu intercooler fiyatı ne?

Ramcho®
13-03-2017, 11:44
Stock değil hybrid turbo ile yazılım yapacağım. Gerçi hiç olmamasından iyi, orası da ayrı. 1.4 hdilarda yeri nerede? yolcu tarafı mı, şöför tarafı mı?

Birde bu intercooler fiyatı ne?

1.6tdci 110 focus cooler 650 tl gibi rakamı vardı.

ben şöle söliyim sana bnde gtx2871 setuplu 1.8t var mevcutta kullandığım cooler 6.5lt idi. herkes küçük olacağini söledi ama gayette keyifli oldu araç.

marka bir cooler almana gerek yok. fmic tarzı birşey yapacaksan 4 lt lik multijet coolerları var gayette yeterli olur. k03 ile cok fazla devir dönemeyeceğin için 5-6 lt cooler a gerek duymaz. ki dizel zaten yakıtla yürüyor.

Ramcho®
13-03-2017, 11:45
BEHR 51783791-B INTERCOOLER TURBO RADYATORU FIAT DOBLO - BRAVO 1.6 MULTIJET (http://www.iremotomarket.com/intercooler-turbo-radyatoru-fiat-doblo-bravo-16-multijet-51783791-b.html)

örnek olması acısından.

EREN34
13-03-2017, 12:10
1.6tdci 110 focus cooler 650 tl gibi rakamı vardı.

ben şöle söliyim sana bnde gtx2871 setuplu 1.8t var mevcutta kullandığım cooler 6.5lt idi. herkes küçük olacağini söledi ama gayette keyifli oldu araç.

marka bir cooler almana gerek yok. fmic tarzı birşey yapacaksan 4 lt lik multijet coolerları var gayette yeterli olur. k03 ile cok fazla devir dönemeyeceğin için 5-6 lt cooler a gerek duymaz. ki dizel zaten yakıtla yürüyor.


BEHR 51783791-B INTERCOOLER TURBO RADYATORU FIAT DOBLO - BRAVO 1.6 MULTIJET (http://www.iremotomarket.com/intercooler-turbo-radyatoru-fiat-doblo-bravo-16-multijet-51783791-b.html)

örnek olması acısından.

1.8T'de GT28 setup'ta 6,5lt yeterli olduysa benim için 3.5lt her türlü yeterli olacaktır diye düşünüyorum.

FMIC yapacağım. Benim aklımda arabanın tampon arkasının müsaitlik durumundan dolayı farklı bir model var. Hacim dışında tasarım verimliliği ne kadar etkiler? Mesela aklımda ki intercooler

Citroen C3 1.6HDİ İntercooler/ 06+ Model aracalara uyumlu/Orjınal No:0384.J4 (http://www.tezisotoradyator.com/Citroen-C3-16HDI-Intercooler-06-Model-aracalara-uyumluOrjinal-No0384J4,PR-1412.html)

Bu cooler işimi görecektir diye düşünüyorum. Ne dersin?

Bu arada baya soru sorar oldum. Hakkını helal et :)

Ramcho®
13-03-2017, 12:50
1.8T'de GT28 setup'ta 6,5lt yeterli olduysa benim için 3.5lt her türlü yeterli olacaktır diye düşünüyorum.

FMIC yapacağım. Benim aklımda arabanın tampon arkasının müsaitlik durumundan dolayı farklı bir model var. Hacim dışında tasarım verimliliği ne kadar etkiler? Mesela aklımda ki intercooler

Citroen C3 1.6HDİ İntercooler/ 06+ Model aracalara uyumlu/Orjınal No:0384.J4 (http://www.tezisotoradyator.com/Citroen-C3-16HDI-Intercooler-06-Model-aracalara-uyumluOrjinal-No0384J4,PR-1412.html)

Bu cooler işimi görecektir diye düşünüyorum. Ne dersin?

Bu arada baya soru sorar oldum. Hakkını helal et :)

bu şekilde değilde yatay olarak yaparsan daha cok faydalanabilirsin. cooler da amac sürekli içinden geçen havayı soguk tutmak. belirli bir süre sonunda dik olarak kullanılan cooler soguyamaz.

c3 lerin ön tampon altları rahattır. gönderdiğim 1.6 multijet yada 1.6 tdci cooler ı işini fazlasıyla görecektir.

mikelazi
13-03-2017, 12:51
abi bunu nasıl ölçtünüz. benim arabada 65 lik clio yazılım var ama 3.6 litre coolerda var sonradan ekleme sanayi işi :) merak ettim ölçebilirmiyim acaba çünkü hava çok soğukken araba gitmiyor gibi geliyor. Soğuk hava biyerden sonra ters etki yaratıyo olabilir mi :)

Eren abi bu arada benim cooler 1.6 hdi coolerı 5008 mi 508 mi öyle bi arabanın dı dikine duruyor giriş çıkışı aynı yerde o yüzden boruların yolu acaip kısa mesela 80 lik cliolarda borular benimkinden rahat 50 cm falan daha uzun :D


duruşuda böyle :)

http://i.hizliresim.com/ydP3o0.jpg (http://hizliresim.com/ydP3o0)

elm327 ile elimde fazladan bluetooth lu var birtane ihtiyacın olursa verebilirim :)

işin ilginci dijital hararet göstergesinde hararet normal görünsede obd2 den 75-80dereceleri görüyorduk hep.

B.Koçer
13-03-2017, 12:59
Stock değil hybrid turbo ile yazılım yapacağım. Gerçi hiç olmamasından iyi, orası da ayrı. 1.4 hdilarda yeri nerede? yolcu tarafı mı, şöför tarafı mı?

Birde bu intercooler fiyatı ne?


http://206tuning.free.fr/206tuning/francais/images/lars12.jpg

Abi senin böyle olcak sanırım :)

Oznsrl
13-03-2017, 13:07
elm327 ile elimde fazladan bluetooth lu var birtane ihtiyacın olursa verebilirim :)

işin ilginci dijital hararet göstergesinde hararet normal görünsede obd2 den 75-80dereceleri görüyorduk hep.

çok makbule geçer abi çok sevinirim :) o daha çok merak ettiğim bi konuydu aslında çnkü benm motor ısınmıor bi türlü 4 kutu oluyo stop ediorm
mesela 2 dk sonra çalışınca 2 kutu şmdi görücez kaç derece oluyomuş :)




Citroen C3 1.6HDİ İntercooler/ 06+ Model aracalara uyumlu/Orjınal No:0384.J4 (http://www.tezisotoradyator.com/Citroen-C3-16HDI-Intercooler-06-Model-aracalara-uyumluOrjinal-No0384J4,PR-1412.html)

)

abi ben ithalatçısını bulmuştum tek satmıyoruz toptan satış falan dedi zorla yıldırıp 150 liraya almıştım sanırım ama hiç hatırlamıorm neresi die kuzene soriyim onla almıştık belki hatırlar

EREN34
13-03-2017, 13:10
bu şekilde değilde yatay olarak yaparsan daha cok faydalanabilirsin. cooler da amac sürekli içinden geçen havayı soguk tutmak. belirli bir süre sonunda dik olarak kullanılan cooler soguyamaz.

c3 lerin ön tampon altları rahattır. gönderdiğim 1.6 multijet yada 1.6 tdci cooler ı işini fazlasıyla görecektir.

Araç 206, aklımda C3 intercoolerı olduğundan araç c3 sanılması normal tabi :)

Yatay tabi ki çok daha verimli olur ancak hem yer sıkıntısı var (tampon kesme vs. istemiyorum.Orj. dursun) hemde borulamada yol uzuyor. Turbo arkada kalıyor maalesef.



http://206tuning.free.fr/206tuning/francais/images/lars12.jpg

Abi senin böyle olcak sanırım :)

Aynen aklımdaki bu açıkçası :)

EREN34
13-03-2017, 13:17
çok makbule geçer abi çok sevinirim :) o daha çok merak ettiğim bi konuydu aslında çnkü benm motor ısınmıor bi türlü 4 kutu oluyo stop ediorm
mesela 2 dk sonra çalışınca 2 kutu şmdi görücez kaç derece oluyomuş :)



abi ben ithalatçısını bulmuştum tek satmıyoruz toptan satış falan dedi zorla yıldırıp 150 liraya almıştım sanırım ama hiç hatırlamıorm neresi die kuzene soriyim onla almıştık belki hatırlar
Valla malbule geçer :)

Faruk_Vtec
13-03-2017, 13:35
lag sorunu genellıkle borulardan dolayı oluyor, tabı kı aşırı buyuk bır ıntercoolerda lag yapar ama asıl etken boru çapları ve boruların uzunluğu..

sadece ıntercooler ıle bıraz gecıkme olur ama ustune normal bır yazılım yapılırsa ne gecıkme olur nede yetersızlık..

tam hatırlamıyorum ama C2 zamanı baya araştırma yapmıştım dık 3.5 lt olan ıntercooler'ın 200 hp'lere kadar kullanıldığını duymuştum..

amaç lımıtlerı zorlamadan gunluk kullanımda max guç almaksa stock ıntercooler tam aradığınız şey..



ozan sızın araçlarda turbo motorun arkasında ve normal bır dızel araca gore borular çok uzun zaten 1.5 dcı'lar da turbo hep geç gelır dıkkat ettıysen..

+ ıntercooler boruları tam motor bloğunun ustunden geçtığı ıçın doğal olarak soğuk havada soğukluk kaybı yaşanıyor..



senın aracın motor fotosu var mı abı? benım aracta kı gıbı yerı varsa eğer hem dık hem gırış çıkışı aynı olan ıntercoolerı alman lazım + bıde turbo nerde kalıyor yanı borular ne kadar uzayacak acaba..

eğer panelde ıntercooler yerı yoksa multıjetlerde kı gıbı yatay radyatorun onune gırış çıkışı farklı ıntercooler alman gerekecek..

mesela aynı model C2 ve 207 dık ıntercooler kullanırken fıesta yatay ıntercooler kullanıyor, hem lag çok oluyor hemde aracta ıntercooler yoksa sonradan takarken ıntercooler ve boru masrafı çok oluyor.. :)



C3 ıntercoolerını berke oto'dan valeo marka 260tl'ye almıştım + 2 alt 1 ust olarak takozu var 3/5 lıralık bışey onlarıda alın derım yoksa ıntercooler boruları motorla butunleşeceğı ıçın salınımı ıçerı yansıtacaktır..

ben savaş ustada ıntercoolera krom boru yaptırıp, soğuttuğumuz hava turboya gıderken tekrar motor ıçınde ısınmasın dıye dp'yı sardırdığım egzoz sargısı ıle sardırmıştım..



panelınızde yerınız yoksa ıstesenızde dık takamazsanız, o zaman mecbur gırış çıkış farklı yatay ıntercooler takacaksınız..

bıde ıntercoolerın geldığı yerın hemen onu ne durumda? yanı tamponda radyator onunde kapalı parcanız varsa onu açmanız ıyı olur..

Faruk_Vtec
13-03-2017, 13:57
aslında ıntercooler yuksek vıteste, ortanın ustu hızlarda aracın cepheden hava akışı alabıldığı durumlarda ve ust devırlerde olumlu etkı yapar sadece..

2000 devır altı ve şehır ıçı kullanım ıçın kayda değer bır etkısı yoktur..

bu yuzdendır kı B segmentı fıesta, clıo, 206 vs gıbı şehır ıçı kullanım ıçın tasarlanmış arabalara IC konmaz..



VALEO INTERCOOLER ve TAKOZLAR..

http://i419.photobucket.com/albums/pp280/Faruk_VTEC/1.png (http://s419.photobucket.com/user/Faruk_VTEC/media/1.png.html)


HAVA GIRIŞINI ARTTIRMAK IÇIN RADYATORUN ONUNDE KI PLASTIĞI SOKMUŞTUM..

http://i419.photobucket.com/albums/pp280/Faruk_VTEC/2_53.jpg (http://s419.photobucket.com/user/Faruk_VTEC/media/2_53.jpg.html)


INTERCOOLER MONTAJI..

http://i419.photobucket.com/albums/pp280/Faruk_VTEC/3_53.jpg (http://s419.photobucket.com/user/Faruk_VTEC/media/3_53.jpg.html)

http://i419.photobucket.com/albums/pp280/Faruk_VTEC/4_49.jpg (http://s419.photobucket.com/user/Faruk_VTEC/media/4_49.jpg.html)


INTERCOOLER BORULARI..

http://i419.photobucket.com/albums/pp280/Faruk_VTEC/6.png (http://s419.photobucket.com/user/Faruk_VTEC/media/6.png.html)


ŞIMDI KI ARACIM OLAN 1.3 MULTIJET INTERCOOLERI..

http://i419.photobucket.com/albums/pp280/Faruk_VTEC/5_48.jpg (http://s419.photobucket.com/user/Faruk_VTEC/media/5_48.jpg.html)

EREN34
13-03-2017, 14:12
lag sorunu genellıkle borulardan dolayı oluyor, tabı kı aşırı buyuk bır ıntercoolerda lag yapar ama asıl etken boru çapları ve boruların uzunluğu..

sadece ıntercooler ıle bıraz gecıkme olur ama ustune normal bır yazılım yapılırsa ne gecıkme olur nede yetersızlık..

tam hatırlamıyorum ama C2 zamanı baya araştırma yapmıştım dık 3.5 lt olan ıntercooler'ın 200 hp'lere kadar kullanıldığını duymuştum..

amaç lımıtlerı zorlamadan gunluk kullanımda max guç almaksa stock ıntercooler tam aradığınız şey..



ozan sızın araçlarda turbo motorun arkasında ve normal bır dızel araca gore borular çok uzun zaten 1.5 dcı'lar da turbo hep geç gelır dıkkat ettıysen..

+ ıntercooler boruları tam motor bloğunun ustunden geçtığı ıçın doğal olarak soğuk havada soğukluk kaybı yaşanıyor..



senın aracın motor fotosu var mı abı? benım aracta kı gıbı yerı varsa eğer hem dık hem gırış çıkışı aynı olan ıntercoolerı alman lazım + bıde turbo nerde kalıyor yanı borular ne kadar uzayacak acaba..

eğer panelde ıntercooler yerı yoksa multıjetlerde kı gıbı yatay radyatorun onune gırış çıkışı farklı ıntercooler alman gerekecek..

mesela aynı model C2 ve 207 dık ıntercooler kullanırken fıesta yatay ıntercooler kullanıyor, hem lag çok oluyor hemde aracta ıntercooler yoksa sonradan takarken ıntercooler ve boru masrafı çok oluyor.. :)



C3 ıntercoolerını berke oto'dan valeo marka 260tl'ye almıştım + 2 alt 1 ust olarak takozu var 3/5 lıralık bışey onlarıda alın derım yoksa ıntercooler boruları motorla butunleşeceğı ıçın salınımı ıçerı yansıtacaktır..

ben savaş ustada ıntercoolera krom boru yaptırıp, soğuttuğumuz hava turboya gıderken tekrar motor ıçınde ısınmasın dıye dp'yı sardırdığım egzoz sargısı ıle sardırmıştım..



panelınızde yerınız yoksa ıstesenızde dık takamazsanız, o zaman mecbur gırış çıkış farklı yatay ıntercooler takacaksınız..

bıde ıntercoolerın geldığı yerın hemen onu ne durumda? yanı tamponda radyator onunde kapalı parcanız varsa onu açmanız ıyı olur..

Tam aradığım cevabı buldum. 200hp :)

Benim arabanın motor fotosu yok ama şu aşağıdaki linkteki ile birebir aynı.

Yeniden Yonlendirme Bildirimi (https://www.google.com.tr/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fi.ytimg.com%2Fvi%2FP3U ccbq7TVM%2Fhqdefault.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3F v%3DP3Uccbq7TVM&docid=sS4lBRuX491tYM&tbnid=oFOHitS-LifcQM%3A&vet=1&w=480&h=360&bih=804&biw=1600&q=206%202.0%20hdi%2090&ved=0ahUKEwihg7TCuNPSAhXIPhQKHV1IAwAQMwhCKCAwIA&iact=mrc&uact=8#h=360&imgdii=1f0ff9dORrxacM:&imgrc=oFOHitS-LifcQM:&vet=1&w=480)

Intercooler yeri panelde direk yeri yoktur belki ama panelin yarısı boş plastik. Benim aklımda şöför tarafı radyatör yanına yerleştirmek var. Turbo Ozan'ın arabadkai gibi arkada kaldığı için dik IC daha çok işime geliyor. Sebebi de 40-50 cm'de olsa kısalan borular.

Senin fotoda paylaştığın coolerın girişleri düz olanı düşüyorum. Açılısı benim arabaya pek uygun değil.

Amaç günlük kullanımda hızlıcana bir arabaya sahip olmak. Roll vs. kovalamayacağım. Bana göre gazlanacak araba benzinli olmalı :)

mikelazi
13-03-2017, 14:35
bir tane 406hdi incele derim.

boru dizilimi cooler duruşuna ve yerine daha iyi karar verirsin.
9680356780 Intercooler PEUGEOT Expert Case (G9) 2.0 HDI 120 88 kW 120 hp | eBay (http://www.ebay.ie/itm/9680356780-Intercooler-PEUGEOT-Expert-Case-G9-2-0-HDI-120-88-kW-120-hp-/162278257545?hash=item25c889b389:g:alUAAOSwMmBVsJB m)

EREN34
13-03-2017, 14:41
bir tane 406hdi incele derim.

boru dizilimi cooler duruşuna ve yerine daha iyi karar verirsin.
9680356780 Intercooler PEUGEOT Expert Case (G9) 2.0 HDI 120 88 kW 120 hp | eBay (http://www.ebay.ie/itm/9680356780-Intercooler-PEUGEOT-Expert-Case-G9-2-0-HDI-120-88-kW-120-hp-/162278257545?hash=item25c889b389:g:alUAAOSwMmBVsJB m)

Tam olarak aklımdaki mal bu. 307 1.6hdi'larda da aynısı var yada çok benzeri.

mikelazi
13-03-2017, 14:43
Tam olarak aklımdaki mal bu. 307 1.6hdi'larda da aynısı var yada çok benzeri.

1.6hdi de turbo önde ve cooler sagda,seninki tam tersi

EREN34
13-03-2017, 14:46
1.6hdi de turbo önde ve cooler sagda,seninki tam tersi

evet tam tersi. Benim sağ tarafta panele gömülü bir kutucuk var. İçinde röleler vs. var. Su geçirmez bir alan. o alana dokunmak istemiyorum açıkçası. Olası bir su teması çok san sıkar, uğraştırır sonradan

mikelazi
13-03-2017, 15:14
http://206tuning.free.fr/206tuning/francais/images/lars12.jpg

Abi senin böyle olcak sanırım :)

şimdi bu resim beni biraz kuşkulandırdı.
yukarda gördügümüz 2 boru biri hava filtresi digeri coolerdan emmeye giriş.turbodan coolera giriş alttan oluyor.o zaman 1.6hdi coolerı işimize yaramaz.

haa biri coolera giriş,digeri çıkış diyorsanız.hava filtresi nerde???

buda 2.0hdi 110hp http://img24.otofotki.pl/obrazki/bz473_WDQDWQW-(new).jpg

EREN34
13-03-2017, 15:18
şimdi bu resim beni biraz kuşkulandırdı.
yukarda gördügümüz 2 boru biri hava filtresi digeri coolerdan emmeye giriş.turbodan coolera giriş alttan oluyor.o zaman 1.6hdi coolerı işimize yaramaz.

haa biri coolera giriş,digeri çıkış diyorsanız.hava filtresi nerde???

buda 2.0hdi 110hp http://img24.otofotki.pl/obrazki/bz473_WDQDWQW-(new).jpg

Şimdi adam gibi düşününce kafa karışıyor. O metal panelin altına filtre sığmaz. ABS modulü vs. filtre için yer yok orada. İşin kötüsü aracın yapım fotoları da yok.

B.Koçer
13-03-2017, 15:21
şimdi bu resim beni biraz kuşkulandırdı.
yukarda gördügümüz 2 boru biri hava filtresi digeri coolerdan emmeye giriş.turbodan coolera giriş alttan oluyor.o zaman 1.6hdi coolerı işimize yaramaz.

haa biri coolera giriş,digeri çıkış diyorsanız.hava filtresi nerde???

buda 2.0hdi 110hp http://img24.otofotki.pl/obrazki/bz473_WDQDWQW-(new).jpg

Cevap veriyorum

A) Sol sisin altında

son kararım :D

EREN34
13-03-2017, 15:39
Cevap veriyorum

A) Sol sisin altında

son kararım :D

Olay yeri değil nasıl bağlandığı :)

mikelazi
13-03-2017, 15:42
paylaştığım linktede 406hdi cooler giriş çıkışı belli.

benim aracımdada turbo arkada ve turbodan coolera giriş altta.coolerdan emmeye giriş üste.o yuzden yer sıkıntısıda varsa 1.6hdi giriş çıkışı aynı tarafta olan cooler olmaz.

olmaz deyip kestirip atmıyayım.olurda tampon altına yan koyarsın.borular gene biri alttan biri üsten gelir tampon arkasında birleşir.aynı 207thp ye takılan cooler gibi.tabi ufak versiyonu olur.ama emmeye giden boru fuzuli uzun olur.


bence alttan giriş üsten çıkış olan cooler en mantıklısı lag da daha az olur.

Faruk_Vtec
13-03-2017, 15:49
Tam aradığım cevabı buldum. 200hp :)

Benim arabanın motor fotosu yok ama şu aşağıdaki linkteki ile birebir aynı.

Yeniden Yonlendirme Bildirimi (https://www.google.com.tr/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fi.ytimg.com%2Fvi%2FP3U ccbq7TVM%2Fhqdefault.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3F v%3DP3Uccbq7TVM&docid=sS4lBRuX491tYM&tbnid=oFOHitS-LifcQM%3A&vet=1&w=480&h=360&bih=804&biw=1600&q=206%202.0%20hdi%2090&ved=0ahUKEwihg7TCuNPSAhXIPhQKHV1IAwAQMwhCKCAwIA&iact=mrc&uact=8#h=360&imgdii=1f0ff9dORrxacM:&imgrc=oFOHitS-LifcQM:&vet=1&w=480)

Intercooler yeri panelde direk yeri yoktur belki ama panelin yarısı boş plastik. Benim aklımda şöför tarafı radyatör yanına yerleştirmek var. Turbo Ozan'ın arabadkai gibi arkada kaldığı için dik IC daha çok işime geliyor. Sebebi de 40-50 cm'de olsa kısalan borular.

Senin fotoda paylaştığın coolerın girişleri düz olanı düşüyorum. Açılısı benim arabaya pek uygun değil.

Amaç günlük kullanımda hızlıcana bir arabaya sahip olmak. Roll vs. kovalamayacağım. Bana göre gazlanacak araba benzinli olmalı :)


buyuk ıhtımal panelde yerı vardır abı dıkkatlı bak, gerçı olmasada sorun değıl o boşluğa her turlu duzgun IC montajı yapılır..

sızde panelın şofor onunu boş bırakmışlar, zaten turboda hemen aynı hızada arkada kalıyor mis..

dedığınız gıbı benım IC'nın gırış çıkışlarının duz olanından lazım sıze, eskı aracıma gore borularınız daha kıvrımsız ve daha duz olacak Ozan'da borular bıraz daha karışık.. :)

valla abı aracın nadır araclardan, emın ol gıdışı baya hızlanacak keşke C2'yı 1.6 110'luk getırselerdı ben ona da razıydım.. :)



atmosferık benzınlılerden sonra turbo dızeller benım daha çok hoşuma gıttı, ufak tefek oynamalarla hem guç alınıyor hemde aynı zamanda gunluk kullanımda ekonomı yapılabılıyor..

kabataslak IC'lı bı 1.6 turbo dızel araca 1500/2000 lıra cıvarı DP ve yazılım yapılarak neredeyse yarısı kadar guç alınabılınıyor ama atmosferık benzınlı bı 1.6 aracta 2000 tl'ye hıç bırşey yapılmıyor..

ben dızel araclardan çok memnunum kısmetse hacım buyutmek ıstıyorum o zaman herşey çok daha keyıflı olacak ınş.. :)

EREN34
18-03-2017, 22:39
buyuk ıhtımal panelde yerı vardır abı dıkkatlı bak, gerçı olmasada sorun değıl o boşluğa her turlu duzgun IC montajı yapılır..

sızde panelın şofor onunu boş bırakmışlar, zaten turboda hemen aynı hızada arkada kalıyor mis..

dedığınız gıbı benım IC'nın gırış çıkışlarının duz olanından lazım sıze, eskı aracıma gore borularınız daha kıvrımsız ve daha duz olacak Ozan'da borular bıraz daha karışık.. :)

valla abı aracın nadır araclardan, emın ol gıdışı baya hızlanacak keşke C2'yı 1.6 110'luk getırselerdı ben ona da razıydım.. :)



atmosferık benzınlılerden sonra turbo dızeller benım daha çok hoşuma gıttı, ufak tefek oynamalarla hem guç alınıyor hemde aynı zamanda gunluk kullanımda ekonomı yapılabılıyor..

kabataslak IC'lı bı 1.6 turbo dızel araca 1500/2000 lıra cıvarı DP ve yazılım yapılarak neredeyse yarısı kadar guç alınabılınıyor ama atmosferık benzınlı bı 1.6 aracta 2000 tl'ye hıç bırşey yapılmıyor..

ben dızel araclardan çok memnunum kısmetse hacım buyutmek ıstıyorum o zaman herşey çok daha keyıflı olacak ınş.. :)

Bugün enine boyuna baktık. klima+su radyatörüden dolayı olsa gerek tampon demirine olan mesafe araya cooler girecek kadar değil maalesef.

Dik cooler içinde panelde yer yok. panelde yolcu tarafındaki röle kutusu iptal edilip yapılır belki ama hem borulaması ters hemde O kadar ıslak bir bölgede hazır su geçirmeyen bir yerdelerken ellemek istemedim.

Sonuç: tampon ızgara sökülüp az dışa çıkacak yatay dikdörtgen düz bir cooler olacak

Oz`
19-03-2017, 21:41
:) çok güzel bilgiler cooler tamam birde bunu düşünmelisin turbo basıncın kaçken kaç olacak turboun haritasıvarmı nerde over speed oluyor nerde ne kadar bacın basınca ısınıyor cooler takmakla işin bittiğini düşünmüyorum :)

inceama geniş coolarlar var onlarıtercih edebilirsin

ENGINeer
28-04-2017, 13:08
güzel konu teşekkürler

EREN34
28-04-2017, 16:04
:) çok güzel bilgiler cooler tamam birde bunu düşünmelisin turbo basıncın kaçken kaç olacak turboun haritasıvarmı nerde over speed oluyor nerde ne kadar bacın basınca ısınıyor cooler takmakla işin bittiğini düşünmüyorum :)

inceama geniş coolarlar var onlarıtercih edebilirsin

Selamlar,

Mesajını maalesef yeni gördüm. AÇıkçası turbo haritası yok. Fe-Ka mevcut turboyu 1749'a çevirdi. Belki 1749 haritası bakılabilir. Dediğin gibi takmakla bitmiyor ama roll kovalamayacağımdan çok ince hesaplara da dalmadım açıkçası.

Custom yaptırdım cooler'ı. Aracın sağını solunu kesmeden 4.5 lt çıkartabildik. Tercihimi alçak ama kalın bir coolerdan yana kullandım.

EREN34
28-04-2017, 16:09
Güncel bir kare paylaşayım madem.

http://i.hizliresim.com/X0GXm6.jpg

Yiğit G.
28-04-2017, 17:22
peki beyler basınç düşüklüğü ne anlama geliyor ? Mesela bende Alta intercooler var specs de şöyle belirtmiş


Pressure Drop ALTA 1.5psi vs OEM 2.0psi

http://i.hizliresim.com/vbGj8A.jpg

Yani oem de daha düşük basınç , alta intercooler da daha yüksek basınç mı oluyor ?

EREN34
28-04-2017, 17:45
peki beyler basınç düşüklüğü ne anlama geliyor ? Mesela bende Alta intercooler var specs de şöyle belirtmiş


Pressure Drop ALTA 1.5psi vs OEM 2.0psi

Yani oem de daha düşük basınç , alta intercooler da daha yüksek basınç mı oluyor ?

Benim anladığım oem sistemde saatte 2psi gördüğün basıncı intercooler hacminin değişmesiyle ile 1,5psi göreceğin yönünde. Sonuçta sistem kapalı bir sistem ve toplam hacim artıyor.

Yiğit G.
29-04-2017, 01:12
Benim anladığım oem sistemde saatte 2psi gördüğün basıncı intercooler hacminin değişmesiyle ile 1,5psi göreceğin yönünde. Sonuçta sistem kapalı bir sistem ve toplam hacim artıyor.

ama pressure Drop diyor.... Göreceğin pressure dese tamam ama göreceğin pressure drop dediği için türkçesi "alta 1.5 basınç düşürüyor , oem 2.0 basınç düşürüyor" demek oluyor ..... değil mi ????

EREN34
29-04-2017, 04:51
ama pressure Drop diyor.... Göreceğin pressure dese tamam ama göreceğin pressure drop dediği için türkçesi "alta 1.5 basınç düşürüyor , oem 2.0 basınç düşürüyor" demek oluyor ..... değil mi ????

Birebir çeviri düşünüldüğünde evet. Bizim anladığımız gibi olması için ne yazmalı sorusuna cevap arasak gene pressure drop yada benzeri birşey buluruz.

63owen63
29-04-2017, 09:03
2 litre ve k03 hybrit le 170 hp ler çok çok kolay ve safe olur. Ama tavsiyem 3.5 litre bi cooler kesinlikle degil.. 7 litre civari bir cooler da lag da olmaz,soğutma da 3.5 a gore cook farkli olacaktir. 1.6tdi da 3.5 lt cooler varken 180 190 hp lerde sanki tek sıkımlık kurşunum var gibi hissediyordum, şuan 10.2 lt intercooler ile bile minik bi miktar lag var ama muthis sogutuyor..

mikelazi
29-04-2017, 09:34
Güncel bir kare paylaşayım madem.

http://i.hizliresim.com/X0GXm6.jpg



eren çok baba olmuş maşallah :)

ne güç aldın,ekstra başka neler yaptın

nerde yaptırdın bu işi ???

mikelazi
29-04-2017, 09:40
2 litre ve k03 hybrit le 170 hp ler çok çok kolay ve safe olur. Ama tavsiyem 3.5 litre bi cooler kesinlikle degil.. 7 litre civari bir cooler da lag da olmaz,soğutma da 3.5 a gore cook farkli olacaktir. 1.6tdi da 3.5 lt cooler varken 180 190 hp lerde sanki tek sıkımlık kurşunum var gibi hissediyordum, şuan 10.2 lt intercooler ile bile minik bi miktar lag var ama muthis sogutuyor..

3.5lt ile 180-190hp diyorsun.

10lt ile dynoya çıktınmı.yazılımda güncelleme yapıldı illaki.güç aynı kalıp daha soluksuzmu yürüyor.yoksa güçtede artış oldumu.

EREN34
29-04-2017, 09:43
2 litre ve k03 hybrit le 170 hp ler çok çok kolay ve safe olur. Ama tavsiyem 3.5 litre bi cooler kesinlikle degil.. 7 litre civari bir cooler da lag da olmaz,soğutma da 3.5 a gore cook farkli olacaktir. 1.6tdi da 3.5 lt cooler varken 180 190 hp lerde sanki tek sıkımlık kurşunum var gibi hissediyordum, şuan 10.2 lt intercooler ile bile minik bi miktar lag var ama muthis sogutuyor..

Klima vs. iptal edip, su radyatörü değiştirerek 7 litre civarı cooler takabilirdik ama o denli derin girmek istemedim. Şu an 4,5 litre. Tek sıkımlık mermi değil ama tabi ki daha büyük cooler daha iyi olurdu. Şu anda dediğin güçlerde geziyorum.


eren çok baba olmuş maşallah :)

ne güç aldın,ekstra başka neler yaptın

nerde yaptırdın bu işi ???

Abi selamlar,
Cooler'ı custom yaptırdım.
Tüm borulama, cooler montaj, dp ve egzoz işlerini Fidex Performance (Ahmet Fidan) yaptı.
Turbo hybrid işini Maslak Fe-Ka turbo yaptı.
Elektrik işleri (aküyü bagaja alma vs.) Ahmet'in aracılığı ile tanımadığım bir ustaya
yazılımıda Gazihan'dan rica ettim

Şu an 170hp, 400+ nm tork ile dumansız, dertsiz tasasız geziyorum Allah'a şükür

mikelazi
29-04-2017, 09:50
Klima vs. iptal edip, su radyatörü değiştirerek 7 litre civarı cooler takabilirdik ama o denli derin girmek istemedim. Şu an 4,5 litre. Tek sıkımlık mermi değil ama tabi ki daha büyük cooler daha iyi olurdu. Şu anda dediğin güçlerde geziyorum.



Abi selamlar,
Cooler'ı custom yaptırdım.
Tüm borulama, cooler montaj, dp ve egzoz işlerini Fidex Performance (Ahmet Fidan) yaptı
Elektrik işleri (aküyü bagaja alma vs.) Ahmet'in aracılığı ile tanımadığım bir ustaya
yazılımıda Gazihan'a yaptırdım.

Şu an 170hp, 400+ nm tork ile dumansız, dertsiz tasasız geziyorum Allah'a şükür

dumansız 170hp-400nm tork çok iiii eren

EREN34
29-04-2017, 09:54
dumansız 170hp-400nm tork çok iiii eren

Bana fazlasıyla yetiyor abi :)

Dyno videosu önceki sayfalardan birinde var. Alttan oturduğun zaman bir tutam duman dışında extra bir şey yok. Kara tren değil yani

mikelazi
29-04-2017, 10:15
Bana fazlasıyla yetiyor abi :)

Dyno videosu önceki sayfalardan birinde var. Alttan oturduğun zaman bir tutam duman dışında extra bir şey yok. Kara tren değil yani

link varmı???

birilerini iyi kızdırıcamda :D

EREN34
29-04-2017, 10:23
link varmı???

birilerini iyi kızdırıcamda :D

tanıyor muyum bu birilerini? :)

55BY707 Dyno 2.0hdi dw10 - YouTube (https://youtu.be/kgv9bq4OKRc)

mikelazi
29-04-2017, 10:32
tanıyor muyum bu birilerini? :)

55BY707 Dyno 2.0hdi dw10 - YouTube (https://youtu.be/kgv9bq4OKRc)

yok tanımazsın :) abi sözü dinlemiyen bir kardeşimiz.

seste güzelmiş maşallah

EREN34
29-04-2017, 10:36
yok tanımazsın :) abi sözü dinlemiyen bir kardeşimiz.

seste güzelmiş maşallah

Allah arkadaşın gönlüne göre versin o zaman. :)