PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Turkiye'deki markaların çabuk eskimesi, insanların kepenk kapatması



Ranthor
15-03-2017, 11:30
Türkiye'de piyasa iyice canlandı derken işler gene karıştı.

Bir sürü marka geliyor, ah süper on numara çok iyi derken, bakmışsın 6 ay sonra ortada yoklar. Büyük umutlarla başlanan işler yarım kalıyor.
Önce carlack geldi, dükkanı kapattı, bilt hammer kapattı, Zymöl kapattı. Özellikle Carlack çok iyi ürünler üretir.

Chemical GuysTR geldi, sonra ortaklar ayrıldı iş olmadı, içlerinden birisi sanırım Kimyasaladamlara geçti, onlar da ortada pek yok artık.
En başta Aquartz uçuyor kaçıyor diyorduk, yüzüne bakan yok. Derken wetcoat furyası geldi, şu an bildiğim kadarı piyasada bulunamıyor.

Soft99'u getiren ahmet abi işi kimyasaladamlara bıraktı, büyük bir potansiyel var diye düşünüyordum oysaki.

2 senede bir eski ürünler tedavülden kalkacak çok iyi ürünler geldi diyoruz, bakıyorum piyasaya hatta dünyaya insanlar aynı ürünleri kullanıyorlar. Amerika'da Avrupa'da hala eski ürünler popüler. 2 sene dayananan ürünler eskilerini silip süpüremedi, bunu da anlamıyorum . (hala sabunsuz su tutunca kirleten bir ürün yok belki ondandır (keşke olsa))

Sizce neden ürünler TR de satmıyor?

Yigit-Y
15-03-2017, 11:34
Ekmek almak dert olmuşken

Benzinlikte 2 liraya yıkama derdine düşmüşken

Bu tarz ürünlerin talep görmesi şuan imkansız

Ben tamamiyle ekonomik duruma bağlıyorum

Shadow_Dancer
15-03-2017, 11:35
500 binlik arabayı petroldaki makinaya sokan bir ırkın ahvaliyiz :)

aslan
15-03-2017, 11:36
Herşey lay lay lom gözüksede insanlar aç karnını doyurma peşinde

Ranthor
15-03-2017, 11:38
tamam da 3 sene once de boyleydı o zaman da satmıyordu ki

Yigit-Y
15-03-2017, 11:40
tamam da 3 sene once de boyleydı o zaman da satmıyordu ki

Türkiye be zaman refaha ulaştı ki

Arabasına hard core davranacak hale gelsin :)

Ranthor
15-03-2017, 11:40
niye öyle diyorsun çok güçlü ekonomimiz vardı 3 sene önce:P

Sert@ç
15-03-2017, 11:43
Özet; Geçen yıl euro 3.20 dolar 2.88di şimdi euro 3.99 dolar 3.75
Yani kullandığımız herşey en az %20 zamlandı hala ayakta duran ithal ürün satan firmalara helal

Tunacan
15-03-2017, 11:50
Kabul edelim, biraz da maymun iştahlıyız.
İlk giren ürünü kral yapıyoruz, bir sonraki gelene kadar tabiki..

Nightfish
15-03-2017, 11:58
Refahtır, ülke ekonomisidir vs alakası olduğunu düşünmüyorum. Tamamen oto yıkama konusunda insanımızın bilinçsiz olmasına, marka ve ürünlerin tanıtımlarının düzgün yapılamamasına ve faydalarının açıklanamamasına bağlıyorum.

Marka bilinirliği az olduğu için hala sahibinden.com üzerindeki ilanların büyük kısmında yıkama - koruması Sonax ya da Meguiars'ta yapılmıştır yazıyor. Adam ilana yazsa ChemicalGuys ürünleri kullanılarak yetkili bayisinde yapıldı işlemler diye, ilana bakan adam yarım saat araştırır ChemicalGuys ne ola ki diye.

levent
15-03-2017, 12:06
2014 yaz sonunda wetcoat ve bathe+ u 80-82 tl gibi bir rakama almıştım, bugün 120 tl yi buluyor ikisi birden.

%50 zam yemişler demek ki, sadece kur değil kar matrajı da artmış gibi görünüyor dışarıdan bakınca. Beni etkileyen temel sebep bu aslında, tabi milletimizin maymun iştahlı oluşu da göz ardı edilemez :)

edit:

hazır aklıma gelmişken bi wetcoat aldım şimdi :D

Leonardo
15-03-2017, 12:19
Acikcasi turkiyede pahali urunleri kullanan kisim %1 %2 hala firca bulasik deterjani ile arac yikayan cook buyuk bi kisim var ana nedeni tabikide ekonomi kimse sampuana 100-200 tl vermek istemiyor herkes pasta cila isleminde sanayi isi g3 kullaniyor ve degismeyecek malesef yaptim herkes o kadar para verilirmi diyor :D

Ranthor
15-03-2017, 12:31
yurtdisinda da eski tup urunler pazarda hala ezici cogunlukta ama o baska konu...

Ulkede hersey unutuldugu icin, markalari da unutuyoruz galiba

Rockford
15-03-2017, 12:34
bence garaj kültürümüz yok bu sektörün en çok gelişmekte zorlanma sebebi bu. İnsanların aracıyla ilgilenebileceği kendine ait bir yeri olması bu ülkede ciddi lüks hele istanbulda ultra lüks bir istek.
O nedenle "abi adamlar ne güzel kendi garajlarında söküyo takıyo turbo yapıyor polisaj yapıyor" diye uzaktan imreniriz.

işin açıkçası arabayı kendi yıkama imkanın olmadığı ortamda da yıkamacıya götürüyosan zaten bu pazarın o şekilde büyüyebilmesi mümkün değil.
Yıkamacı ne kullanıyosa onu kullanıyor. Self servis yıkama yerleri zaten yok.

Velhasıl ülkedeki imkanları şartları düşününce bu ülkede bu pazarın büyüyememesi normal bence.

darkmoon
15-03-2017, 12:47
100 tl benzine yıkama bedava benzinliklerde daha ne olsun. waxı nano koruması osu busu yaptıran yok bilen duyan bile yok.. hastası türkiyede %1-%2 yi geçmez bence araba camiası içinde.
bizim ordaki sonax normal iç dış yıkamadan para kazanıyor detailinge aracını getiren yok eskisi kadar ..

B16
15-03-2017, 12:53
Ürünler TR'de satıyor ama firmalar da sıkıntı var.
Soft99, Chemical Guys, Gyeon, Nanolex çok iyi ürünler üretti ama Türkiye dist. pek çalışkan değildi. Fazla stoklu çalışmıyolar, ilk gelen parti ile ikinci gelenler arasında %70 fiyat zammı uyguluyolar.
Piyasa da çok fazla bu tarz ürünleri satan var ama hepsi aynı ürünleri aynı fiyata satıyor. Ayrılan tek fark kampanya ve müşteri ile ilgilenmeleri bana göre piyasa da çeşitlilik çok az
şuan auto finesse, valet pro ürünleri revaçta bunu da grkm'in başarısıdır. Adam heryeri gezip ürünlerini tanıtıyor.

yoksa soft99, nanolex, gyeon vb. tarzı ürünleri piyasaya çalışkan birisi soksa durum hiç buralarda gelmezdi

wolkanku
15-03-2017, 13:04
eskiden 150-200 liraya "pasta-cila" yapıyoruz diyen adam, "boya koruma"yı öğrendi bir yerlerden, tabelasını değiştirdi, "boya koruma 500 tl" yazdı, sonra nano popi oldu, nano boya koruma 750-900 liralardan itelendi. Sonra önüne gelen seramik boya korumacı oldu, vitra'dan daha fazla seramik yazısı görür olduk en basit yıkamacıda bile.. ona da 1000-1500 lira arası fiyat çektiler.

oysa olay hep aynıydı, pasta ile düzelt, yüzeyi korumaya al. 200 liralardan 1500 liralara kadar geldi bu iş, oysa ürünler arasındaki fiyat farkı böyle bir uçurum değildi. Yani herhangi bir wax 100 lirayken , seramik ürünü 700 lira değildi arada 7 kat fark yoktu.
eh türkiyede zaten her şey böyle değil mi, bir şey popi olmaya görsün, hemen "ittirebildiğine" saplamaca oluyor.

benim için yeterli gözüken belli bir parlaklık derecesi var, temiz boya yüzeyine meguiars 66'nın parlaklığı benim için yeterli geliyor. Zaten ne yaparsam yapayım, aracım 15-20 dakikadan daha fazla temiz kalamıyor, her yer kentsel dönüşüm, tozlu sokaklar, çamurla yıkanmış sokaklar.

temel bir formül iş görüyor kısaca;
3d hd wax şampuan
sonax hızlı cila
ayda bir-iki meg 66.

bunun üstündeki bir parlaklık için çabalamıyorum. Ne dünün "pasta cilacı" sına kendimi öptürüyorum ne de, yeni ürünlere ekstra para gömüyorum. yıllardır reçetem aynı.



geçenlerde sanayideydim yazılım için, o gün uğraşmayayım diye yan dükkandaki yıkamacıda 10-15 liraya yıkatırım dedim, ne kadara yıkıyorsunuz dedim 25 lira dedi.

Eskiden manyaklar gibi hafta 2-3 meguiar's ta araba yıkatırdım. son 4 yılda hiç bir yıkamacıda yıkatmadım arabamı, şu anda meguiars falan ne kadara yıkıyor fikrim yok ama sanayideki basit dükkan bile 25 lira diyorsa, meguiars 35-40 çekiyordur, 5-10 tl de bahşiş dedin mi, 50 liraya araba yıkattın. e jantın arasında falan kir kalınca söylüyorsun üstüne de trip yiyorsun yıkamacıdan, eee o zaman kusura bakma ben de elimi ayağımı çekerim oradan.

işte böyle böyle bir çok marka da geliyor gidiyor. umarım çok uzun olmamıştır.

Kadyr
15-03-2017, 13:06
Detail forumundan takip ediyorum yapan yine yapiyor. Benzincide arabasini yikayan adamin bu tip urunlerden haberide yok boyle bir seye girmek icin amacida yok zaten. Krizle alakasi oldugunu zamnetmiyorum mantelite meselesi. Cok ucuz olsa dahi benzincide arabasini yikatan adama bu urunleri kullandiramassiniz. O zimpara gibi boyali arabasiyla mutlu

Ome_RS
15-03-2017, 13:34
Valla o kadar çok çeşit ürün var ki zamanında konuşulan şimdi bir çoğu söylenildiği gibi kalkmış piyasadan.
Geçen aklıma takıldı kaportası düzgün siyah bir arabamız var parlak temiz dursun ne kullanayım diye eski konulara göz attım. Önerilen ürünlerin neredeyse hiç biri yok piyasada.
Bence maymun iştahından ve ekonomik durumdan kaynaklı. Birde bilgisizlik.
kulaktan duyma 1-2 öneri gelince herkes saldırıyor sonra başka marka başka ürün çıkınca hurra ona.
mesela hatırlarsınız belki Chemical Guys markanın stipriz club kokusu vardı stripper mi ne. Konu açılmıştı memleket meselesi olmuştu sanki galon galon almıştı millet. Şimdi kullanan var mı hiç sanmıyorum.
Ben çok anlamam malzemelerden özelliklerinden, sorarım Detailing Doktor'a ne derse o şekil devam :)

mertkan
15-03-2017, 13:34
ben ambalaj olarak bakıyorum meguiars ın tatlı sempatik renkli ambalajları oldugu için en çok seviliyor :)

kalipson
15-03-2017, 13:40
%50 maddiyat %50 vizyon

BARR
15-03-2017, 13:45
eskiden 150-200 liraya "pasta-cila" yapıyoruz diyen adam, "boya koruma"yı öğrendi bir yerlerden, tabelasını değiştirdi, "boya koruma 500 tl" yazdı, sonra nano popi oldu, nano boya koruma 750-900 liralardan itelendi. Sonra önüne gelen seramik boya korumacı oldu, vitra'dan daha fazla seramik yazısı görür olduk en basit yıkamacıda bile.. ona da 1000-1500 lira arası fiyat çektiler.

oysa olay hep aynıydı, pasta ile düzelt, yüzeyi korumaya al. 200 liralardan 1500 liralara kadar geldi bu iş, oysa ürünler arasındaki fiyat farkı böyle bir uçurum değildi. Yani herhangi bir wax 100 lirayken , seramik ürünü 700 lira değildi arada 7 kat fark yoktu.
eh türkiyede zaten her şey böyle değil mi, bir şey popi olmaya görsün, hemen "ittirebildiğine" saplamaca oluyor.

benim için yeterli gözüken belli bir parlaklık derecesi var, temiz boya yüzeyine meguiars 66'nın parlaklığı benim için yeterli geliyor. Zaten ne yaparsam yapayım, aracım 15-20 dakikadan daha fazla temiz kalamıyor, her yer kentsel dönüşüm, tozlu sokaklar, çamurla yıkanmış sokaklar.

temel bir formül iş görüyor kısaca;
3d hd wax şampuan
sonax hızlı cila
ayda bir-iki meg 66.

bunun üstündeki bir parlaklık için çabalamıyorum. Ne dünün "pasta cilacı" sına kendimi öptürüyorum ne de, yeni ürünlere ekstra para gömüyorum. yıllardır reçetem aynı.



geçenlerde sanayideydim yazılım için, o gün uğraşmayayım diye yan dükkandaki yıkamacıda 10-15 liraya yıkatırım dedim, ne kadara yıkıyorsunuz dedim 25 lira dedi.

Eskiden manyaklar gibi hafta 2-3 meguiar's ta araba yıkatırdım. son 4 yılda hiç bir yıkamacıda yıkatmadım arabamı, şu anda meguiars falan ne kadara yıkıyor fikrim yok ama sanayideki basit dükkan bile 25 lira diyorsa, meguiars 35-40 çekiyordur, 5-10 tl de bahşiş dedin mi, 50 liraya araba yıkattın. e jantın arasında falan kir kalınca söylüyorsun üstüne de trip yiyorsun yıkamacıdan, eee o zaman kusura bakma ben de elimi ayağımı çekerim oradan.

işte böyle böyle bir çok marka da geliyor gidiyor. umarım çok uzun olmamıştır.

Ya siz çok biliyorsunuz pardon. Aracımızın seramiii her ay düzenli olarak atılmaktadır.

SITAP BİİNG PUUR.

Sezgin
15-03-2017, 14:04
eskiden 150-200 liraya "pasta-cila" yapıyoruz diyen adam, "boya koruma"yı öğrendi bir yerlerden, tabelasını değiştirdi, "boya koruma 500 tl" yazdı, sonra nano popi oldu, nano boya koruma 750-900 liralardan itelendi. Sonra önüne gelen seramik boya korumacı oldu, vitra'dan daha fazla seramik yazısı görür olduk en basit yıkamacıda bile.. ona da 1000-1500 lira arası fiyat çektiler.

oysa olay hep aynıydı, pasta ile düzelt, yüzeyi korumaya al. 200 liralardan 1500 liralara kadar geldi bu iş, oysa ürünler arasındaki fiyat farkı böyle bir uçurum değildi. Yani herhangi bir wax 100 lirayken , seramik ürünü 700 lira değildi arada 7 kat fark yoktu.
eh türkiyede zaten her şey böyle değil mi, bir şey popi olmaya görsün, hemen "ittirebildiğine" saplamaca oluyor.

benim için yeterli gözüken belli bir parlaklık derecesi var, temiz boya yüzeyine meguiars 66'nın parlaklığı benim için yeterli geliyor. Zaten ne yaparsam yapayım, aracım 15-20 dakikadan daha fazla temiz kalamıyor, her yer kentsel dönüşüm, tozlu sokaklar, çamurla yıkanmış sokaklar.

temel bir formül iş görüyor kısaca;
3d hd wax şampuan
sonax hızlı cila
ayda bir-iki meg 66.

bunun üstündeki bir parlaklık için çabalamıyorum. Ne dünün "pasta cilacı" sına kendimi öptürüyorum ne de, yeni ürünlere ekstra para gömüyorum. yıllardır reçetem aynı.



geçenlerde sanayideydim yazılım için, o gün uğraşmayayım diye yan dükkandaki yıkamacıda 10-15 liraya yıkatırım dedim, ne kadara yıkıyorsunuz dedim 25 lira dedi.

Eskiden manyaklar gibi hafta 2-3 meguiar's ta araba yıkatırdım. son 4 yılda hiç bir yıkamacıda yıkatmadım arabamı, şu anda meguiars falan ne kadara yıkıyor fikrim yok ama sanayideki basit dükkan bile 25 lira diyorsa, meguiars 35-40 çekiyordur, 5-10 tl de bahşiş dedin mi, 50 liraya araba yıkattın. e jantın arasında falan kir kalınca söylüyorsun üstüne de trip yiyorsun yıkamacıdan, eee o zaman kusura bakma ben de elimi ayağımı çekerim oradan.

işte böyle böyle bir çok marka da geliyor gidiyor. umarım çok uzun olmamıştır.

Konuya en net cevap bu bana göre.

300E
15-03-2017, 14:18
Valla benim merakım var böyle şeylere ama, ürünleri uygulaması zor hemde maddiyat mevzusu. Bi arabaya tek başına cila çekeyim deseniz 2+ saat sürüyor, kol bacak bel bişey kalmıyor. :) 3-5 ayda bir ÇBS çekiyorum işte W124 e, leonada sıfır cilalı geldiği için dalinle yıkıyorum başka da yapabildiğim bişey yok. :)

darkmoon
15-03-2017, 14:30
birde cilalı yıkama vardı efsane :D yıkamacıya soruyordun otomatik şu anda cilalı oldu aracın diyordu ahaha ne günlerdi ..

şuda var araba kültürü fazla yaygın bir toplum değiliz kültür derken kültürdür kastım.. avrupada adam babasının dedesinin aracını alır restore eder yada hayalinde bir araç vardır alır ölene kadar satmaz. adamlar bunlar üstüne belgeseller yapıyorlar..

nationalda discoveryde kaynıyor.. adamın arabayı alıyorlar gizlice restarasyon için adam bitirememiş bir nedenden ötürü ama satmamışda 30 yıl 40 yıl adamın arabayı yapıyorlar gizlice bir numara çekip teslim ediyorlar adamın mezardan babası çıksa bu kadar duygulanıp ağlamaz hüngür hüngür . böyle insanlar o göz bebekleri gibi ailenin bir ferdiymiş gibi bakdıkları o araçlara her şeyin her korumanın en iyisini yapar..

bizde boş ver abi seneye satarım yada büyük bakımı gelmeden elden çıkarırım yada yaşı geldi km si geldi satarım kafası olduğu sürece bu detailing işi tutmaz gelişmez..

Korollacı
15-03-2017, 14:30
herkesin el beceri yok uygulama yapmak icin ama bu isi prof sekilde yapildigi yerlerde detailing cok pahali buda en buyuk etkenlerden birisi. asgari ucret 1400 tl bi arabaya nano koruma mikro bilmem ne zart zurt yaptirmaya kalksan en az 1000 tl den kapi aciliyor. tamam emege saygi yapilan is kolay degil ama memleketin gelir durumu ortada

brs852
15-03-2017, 14:31
%50 maddiyat %50 sektördeki butik garajların öncülüğünde hangi marka kullandıklarıyla alakalı çok çabuk değişebildiğini düşünüyorum.

darkmoon
15-03-2017, 14:41
3-4 yaşındaki araca bitti gözüyle bakıyoruz 60 bine geliyor 80 bine geliyor arabaya çöp muamelesi yapıp elden çıkartmaya çalışıyoruz avrupalı amerikalı 500 bin kullanıyor 700 bin kullanıyor gerekirse sıfırdan motoru yaptırıp yola devam ediyor..

60-80 bindeki araca yada 3-4 yaşına araca işi bitti diye çöp muamelesi yaparsan kaportasına ne muamelesi yapmassın ki.. ne önemsersin detailingi nede başka bir şeyi..

TaGo
15-03-2017, 14:48
Bu sektör Türkiye de tutamaz sebeplerini sayıyorum

1. İyi bir dükkan ın kirası (uygulama yapılabilecek ve yüksek segment müşterinin gözüne hitap edebilecek showroom) hiper yüksek
2. Müşteri aşırı bilgisiz (pasta cila bilgisi dahi yokki ne boya koruması yapacaksın. Seramik desen onu hiç bilmiyor. 1000 tl yede uygulama yaptığımız ürün var 3500 tl yede var diyorum kimse 1000 tl harici olanı seçmiyor)
3. Her yıkamacı profesyoneller ile aynı işi yaptığını iddia ediyor pazar bölüyor.
4. Ülkemiz çok ama çok pis ve tozlu bir ülke. Yurt dışındaki hiçbir üreticinin kendi ülkesinde verilen garantiler ve kalıcılık burada aynı kapsama girmiyor
vsvsvs

darkmoon
15-03-2017, 14:52
valla bende düşünüyorumda evladiyelik yani bu araç benle mezara gider diyebiliceğim bir araç olmadıkça boya korumaya hayatta 2-3 bin tl vermem..

Zorbey
15-03-2017, 14:53
Ben 24 yaşındayım. Herhangi boyacıya gidip kil ile temizlik yapsak sorun çıkar mı diyorum. Kim uğraşacak ... diyor. İnsanlar birbirini çekemiyor. Gelen müşteriyi nasıl öperim diye düşünüyor. Boyaci 40 yaşında araç sahibi 20 yaşında. Durum böyle olunca yapılan işinde bir anlamı kalmıyor.

300E
15-03-2017, 15:07
3-4 yaşındaki araca bitti gözüyle bakıyoruz 60 bine geliyor 80 bine geliyor arabaya çöp muamelesi yapıp elden çıkartmaya çalışıyoruz avrupalı amerikalı 500 bin kullanıyor 700 bin kullanıyor gerekirse sıfırdan motoru yaptırıp yola devam ediyor..

60-80 bindeki araca yada 3-4 yaşına araca işi bitti diye çöp muamelesi yaparsan kaportasına ne muamelesi yapmassın ki.. ne önemsersin detailingi nede başka bir şeyi..

Kim 500 700 bin kullanıyor abi, senin bahsettiğin mevzu tam tersi, orda arabalar o km ye geldimi çöpe gidiyor, çünkü ucuz. Burda 500-700 bine geldi mi 200 bine geri çekiliyor, kullanılmaya devam ediliyor. :D

darkmoon
15-03-2017, 15:16
Kim 500 700 bin kullanıyor abi, senin bahsettiğin mevzu tam tersi, orda arabalar o km ye geldimi çöpe gidiyor, çünkü ucuz. Burda 500-700 bine geldi mi 200 bine geri çekiliyor, kullanılmaya devam ediliyor. :D

orda ala vere dala vere üç kağat yok .. haliyle insanlar namuslu dürüst kullandımı 500 bin 700 bin km rakamları 15-20 yıllık arabanın kullanım ömründe çok yüksek km ler rakamlar değil rahat görür..

15 sene bir arabanın kullanım ömrü desek yılda 35 bin km yapsa ki çok yüksek bir km değil 15 yılda zaten 500 bini rahat görür.. yılda 50 bin yapsaki buda çok büyük rakamlar değil 15 yılda 700 bin km yi rahat geçer... bizde işte kendimizi kandıra kandıra 2 senede bir km yi 50 bin çeke çeke 15 sene sonra bile aracın km 150 bini geçmez anca kendimizi kandırırız.. işin özü bindiğimiz araçlara değer vermiyoruz.. nerde kaldıki detailingi

Sezgin
15-03-2017, 15:23
Bu sektör Türkiye de tutamaz sebeplerini sayıyorum

1. İyi bir dükkan ın kirası (uygulama yapılabilecek ve yüksek segment müşterinin gözüne hitap edebilecek showroom) hiper yüksek
2. Müşteri aşırı bilgisiz (pasta cila bilgisi dahi yokki ne boya koruması yapacaksın. Seramik desen onu hiç bilmiyor. 1000 tl yede uygulama yaptığımız ürün var 3500 tl yede var diyorum kimse 1000 tl harici olanı seçmiyor)
3. Her yıkamacı profesyoneller ile aynı işi yaptığını iddia ediyor pazar bölüyor.
4. Ülkemiz çok ama çok pis ve tozlu bir ülke. Yurt dışındaki hiçbir üreticinin kendi ülkesinde verilen garantiler ve kalıcılık burada aynı kapsama girmiyor
vsvsvs

%100 çok haklısın. İşte ben sırf bu yüzden sadece arabanın dışı temiz görünsün diye oto yıkamalara verilen 25-30 tl'lere resmen acıyorum.

kangomania
15-03-2017, 16:19
Bulaşık deterjanı+ fırça da arabayı yıkıyor, kaliteli şampuan+ kuzu postu eldiven de. Ne gerek var o kadar para vermeye diye bir video vardı. :) Uç örnek ama maddiyat meselesi. Biraz da bilinçlenme.
Her yıkamacı pasta cila boya koruma yazmış dükkanına. Alıyor eline yoğurt kovasında hard bir pastayı. İki parmağını daldırıyor içine ve arabanın tüm panellerini parmaklıyor.
Sonra alıyor eline makineyi, boyaya girişiyor ve başladığı yere dönüyor. (120- 150 tl) Fotoğraf çekip atıyor. Altına da; xxx abime boya koruması hayırlı olsun. Milletten 300 500 tl isteyip kazancınıza haram karıştırmayın, bu işin hakkı neyse onu alıyorum ben vs. şeyler yazıyor.
Böyle ortamda markalar mecburen çekilir.

Kanber Tastan
15-03-2017, 21:13
Hali hazırda bahsi geçen ürünlerin çoğunu kullanıyorum.
Altımızda arabamız varsa bu ürünler olmasa da çok saçma şeylere para zaten harcıyoruz.Ben saçma şeyler yerine arabamı bakımlı tutmayı tercih ediyorum. Ürünlerin Türkiye de kalamamasının en büyük nedenlerinden bir tanesi bilinçsiz kullanıcılar ve her işi en iyi bildiğini düşünen şahıslar , Araç kullanıcıları daha fazla bilgilendirilmeli , bilen kişiler bildiklerini bilmeyenler ile paylaşmalı yardımcı olmalı bilinçlendirmeli , 150 liraya pasta cila yapıp başka yerde 500 istiyorlar ne gerek var diyen şahıs komple arabaya 1 1,5 saatte işlem yaparken b*k attığı kişi aynı araç için bütün gününü harcıyor. Bu fark kullanıcılar tarafından bilinse yapılan uygulamayı korumak için bile bir çok ürünün satışı Türkiye de devam edebilir.

darkmoon
15-03-2017, 21:32
detailing işi biraz zengin işi .. sıvılar kimyasallar zaten pahalı bunun dışında detailing için özel strelize bir ortam lazım her yerde arabaya cila atıp nano seramik falan yapamassın.. hadi mekanı bir şekilde ayarladın elektrik lazım makine lazım.. zor işler meşakatli işler bireyler için..

Gorky
15-03-2017, 21:35
araba kültürü olmayan bi ülkede detailing piyasasının arada bir inişe geçmesi normal bence. yani olay tamamen insanlarla alakalı. beylikdüzü toplanma alanında kimle tanışsam 150 tl'ye "pasta cila" yaptırmış oluyor, bakıyorum araba hala çizik içinde. üstüne attıkları korumada kostikli köpüklerle 3-4 yıkamada gidiyor zaten.
meguiars hala en iyi marka zannediliyor. oturmuş o artık. bence bu büyük bi etken. millet meguiars'tan başka marka bilmiyor.
"meguiars'ın pastaları kötü, daha sonra harelenme yapıyor büyük ihtimalle silikon içeriyor" diyorum. "ben bilmem.." diyip göğüslerini gere gere pasta cilalı arabalarıyla piyasa yapıyolar :)
memleketin gelir durumuyla bi alakası yok. 5bin tlye air yapıyoruz yada 3bin tl'ye coil alıyoruz, stroker kit atıyoruz, atmosferik arabayı turboluyoruz vs. herşeye para varken detailing gelince mi insanların maaşı asgari ücret oluyor?


herkesin el beceri yok uygulama yapmak icin ama bu isi prof sekilde yapildigi yerlerde detailing cok pahali buda en buyuk etkenlerden birisi. asgari ucret 1400 tl bi arabaya nano koruma mikro bilmem ne zart zurt yaptirmaya kalksan en az 1000 tl den kapi aciliyor. tamam emege saygi yapilan is kolay degil ama memleketin gelir durumu ortada

e abi 1000 tl lik nano mikro zart zurt uygulamanın %50'si falan malzeme masrafı zaten?

kalipson
15-03-2017, 21:39
Her şeye para bulunuyor. Ama doğru malzemeye ve kaliteli işçiliğe para veresi gelmiyor büyük bir kesimin. Çünkü çok bilen, öz güven patlaması sürekli olan bir milletiz. Ben de yaparım ahahahumuna... deyip geçiştiriyoruz. Seramik pahalı; evet. Olmadı nano bari yaptır. Ama düzgün bir yere git de yaptır.

Ae86
15-03-2017, 22:24
Türkiye'de piyasa iyice canlandı derken işler gene karıştı.

Bir sürü marka geliyor, ah süper on numara çok iyi derken, bakmışsın 6 ay sonra ortada yoklar. Büyük umutlarla başlanan işler yarım kalıyor.
Önce carlack geldi, dükkanı kapattı, bilt hammer kapattı, Zymöl kapattı. Özellikle Carlack çok iyi ürünler üretir.

Chemical GuysTR geldi, sonra ortaklar ayrıldı iş olmadı, içlerinden birisi sanırım Kimyasaladamlara geçti, onlar da ortada pek yok artık.
En başta Aquartz uçuyor kaçıyor diyorduk, yüzüne bakan yok. Derken wetcoat furyası geldi, şu an bildiğim kadarı piyasada bulunamıyor.

Soft99'u getiren ahmet abi işi kimyasaladamlara bıraktı, büyük bir potansiyel var diye düşünüyordum oysaki.

2 senede bir eski ürünler tedavülden kalkacak çok iyi ürünler geldi diyoruz, bakıyorum piyasaya hatta dünyaya insanlar aynı ürünleri kullanıyorlar. Amerika'da Avrupa'da hala eski ürünler popüler. 2 sene dayananan ürünler eskilerini silip süpüremedi, bunu da anlamıyorum . (hala sabunsuz su tutunca kirleten bir ürün yok belki ondandır (keşke olsa))

Sizce neden ürünler TR de satmıyor?

Aquartz geldi Ahmet abi o zaman baya getirmişti sonra firma herkese mal verince bıraktı gerçekten güzel üründü 2,5 sene rahat gitti aracımda.Sonra isim değiştirdi Cquartz oldu.Aydı durum soft99 firmasında yaşandı.Ürünleri getirdi bir sene geçti tekrar getirmeyi düşünürken kimyasaladamlar bu markanın distribütörü benim dedi yine firma arkasında durmayınca bıraktılar.Sonra Crystal Concept markası adı altında kendi markasını kurdu.

Kimyasaladamların ne yaptığı belli değil zaten Zymöl getirdi wax aldım 236 TL ertesi gün 336 TL ilerleyen haftada 436 TL oldu.Geçen gün kış indirimi var dedi yine indirdi fiyatları borsa daha istikrarlı şimdi yeni bir marka getiriyor bakalım ne olacak.Bu aslında en güzel örnek firmaların bazıları bir getirdiğini bir daha getirmiyor yada az miktarda getiriyor.

Ülkemizde ki döviz kuru gümrük maliyetleri ürün fiyatlarını yükseltiyor.Bir başka açıda döviz yükselince fiyatlar zam üstüne zam görüyor ama döviz inince kimse fiyatı azda olsa indirmiyor. Ahmet Subaşı Crystal Concept ve Detailbox Görkem Sunneli olabildiğince fiyat konusunda stabil gitmeye çalışıyorlar yani bıçak kemiğe dayanana kadar zam yapmıyorlar.Belki çalışmadığım bu tarz firmalarda vardır.

Ülkede moda gibi marka fanatikliği var bugün a markası çok iyiken yarın b markası çok iyi oluyor a markası kötü oluyor.Bu kısır döngü bitmiyor ne yazık ki.Yurtdışında hala finish kare 1000p wax tutkunları var bizde kullan amatör olursun :) Markaları çabuk tüketiyoruz.

Kullanıcı bazında en iyi hizmeti alacak ama en düşük fiyattan olacak öyle bir denklem yok ne yazık ki.Seramik uygulamasına 1500 TL ödemek kişinin bütçesine kalmış.Ödeme gücü varsa uygun yoksa pahalı oluyor.Birde yapılan yer işin hakkını veriyorsa o para 2 - 3 sene için verilecek ama pahalı yada düdükleme geliyor.

Pasta cila ucuz boya koruma pahalı düşüncesi var aslında aynı kapıya çıkıyor.Benzer bir yanılgı bahar gelsin yaptıralım oysa kışın yağmur çamur araçlar için daha olumsuz koşullar barındırıyor.Bu sektörün gelişmesi için daha çok zaman var.Hem ürün getirenler maliyete dayanamıyor hemde yukarıda yazdığım gibi markaları çabuk unutup tüketiyoruz.

mertkan
15-03-2017, 22:28
bi ara skodaturkeyde atas var dı o noldu yalan oldu nanolardan sonra sanırım

Ae86
15-03-2017, 22:33
bi ara skodaturkeyde atas var dı o noldu yalan oldu nanolardan sonra sanırım

Atasın bazı şampuanlarından aracı zarar görenler oldu firmada ürünlere toz kondurmayınca yalan oldu.

Ranthor
15-03-2017, 22:38
yoo atas hala devam ediyor yillardir, miktar bazindan saydiginiz diger dist.lerden cok daha buyuk.
Kocaman depolari, arti ofisleri ekipmanlari vb var. Ben hala hydrorep kullaniyorum.

Ae86
15-03-2017, 22:41
yoo atas hala devam ediyor yillardir, miktar bazindan saydiginiz diger dist.lerden cok daha buyuk.
Kocaman depolari, arti ofisleri ekipmanlari vb var. Ben hala hydrorep kullaniyorum.

Hydrorep güzel ürün yiğidi öldür hakkını yeme demişler :)

mertkan
15-03-2017, 22:46
hydorep ne işe yarıoduki?

ben klima bombası almıstım bir allahın kulu nasıl kullanılcagını sölemediği için ziyan olmustu

Ae86
15-03-2017, 22:56
hydorep ne işe yarıoduki?

ben klima bombası almıstım bir allahın kulu nasıl kullanılcagını sölemediği için ziyan olmustu


Hydrorep Atas markasının hızlı cilası.

dqn
15-03-2017, 23:05
Yıllar önce aldığım uberblue bez hala canavar gibi.Meg. yıkama eldivenide öyle.Zamanında en büyük boy wax'ı almışım aldığımın üstüne 5 araba değiştirdim hala bitmiyor.Forumlarda bu sektörü fazla şişirdiler amatöre yatırım yapan değilde profosyonele yatırım yapan kazandı gibi duruyor.

Faruk_Vtec
16-03-2017, 01:08
pasta & cıla uygulamasını yıllarca pazarlama yalanı ıle boya koruma adı altında ınsanlara anlattılar, gerçekten boyayı koruyan bır uygulama olduğunu ıddıa ettıler..

fakat bu yalana once bızım ınanmamız gerekıyordu kı, dığer kışılerıde ınandıralım..

ışı bılmeyenler ınandı yada ışıne geldığını fark edenler muşterıyı kandırarak dolandırdı, fakat bızım gıbı ışı bılenler yıllarca hep araştırdı..

şımdı gerçekten koruma urunu geldı ama kımse yaptırmıyor, çunku muşterı o eskı uygulamalarda kı gıbı urunun 1/2 ay sonra yok olup gıdeceğını sanıyor.. (muşterı haklı ona lafım yok)

detaılıng ışı her zaman malıyetlı bır ıştı zaten ama bunu hep ucuzmuş gıbı lanse ettıler, eee bı de şımdı ulkenın ekonomı durumu kotuye gıdınce doğal olarak çoğu fırma ve urun kayboldu gıttı..




daha once kı konularda da yazmıştım tekrar yazım;

kendı 'Çızık Gıderme & Nano Koruma' uygulamamın malıyetını sızlerle paylaşıyorum, her aracta butun urunlerın sıfır olarak kullanıldığını altını çızerek not duşuyorum..

iron 50tl
kil 35tl
keçe 50tl
sünger 25tl
pasta & hare & boya koruma & cila vb kimyasallar 100tl
diğer giderler (yıkama şampuanları & elektrik & su & bantlama vs.) 40tl

uygulamanın bana malıyetı 300tl, 450tl aldığım bır uygulamada 150tl bana kalıyor..

onu da yaklaşık 10/12 saat kusursuz polısaj yapmak ıçın alıyorum..

şunu da çok açık bır şekılde sıze ıfade edım, polısaj uygulamasında 400tl'den aşağısı yalandır..

yazdıklarım da en ufak bır yalan varsa bırı çıksın yalan desın...

ruudvan
16-03-2017, 02:51
slm tanışalım mı :)

grkm
16-03-2017, 03:09
Uzun yazıcam şimdiden kusura bakmayın.

Öncelikle bu postu okuyana kadar işin hem amatör hem de prof. yönündeki kişilerin mesajlarındaki eleştiri ve serzenişi duyup, sonrasında şu şemayı dikkatlice incelemenizi rica ediyorum. Şema bitiminde hem amatör hem prof. gözden sosyokültürel yapımıza dair inceleme notlarımı ve Türkiye'ye saydığınız markalardan hariç 6 farklı markanın ithalatını, aynı zamanda Türkiye pazarında bulunup dünyada kendini kanıtlamış 20 kadar markanın da bayiliğini umutsuz nitelendirdiğiniz sektördeki yapısına dair notlarımı da ekleyeceğim.

http://i63.tinypic.com/ac36l0.jpg


Bu şema kaba tabirle bu işin raconunu sunmaktadır. Eksik yapılan tüm aşamalar, sonucu eksik, hatalı veya verimsiz kılmaktadır. Aynı bina yapmaya benzer. Temeli sağlam atılmayan her işin üst yapısı da sınırları belli oranda başarılı olmaktadır.


Sosyokültürel yapımız, Harcama Eğilimlerimiz ve Detailing

Ataerkil yapıya sahibiz. Erkeğin temelinde olduğu her şey güçlü, çetin ve üstün olmalı. Arabası? Kesinlikle jilet gibi , imzası gibi olmalı !!

Evet, bu tamamen iş birliği içinde olduğumuz reklam ajansının araba veya araç bakımından en ufak anlamayan sahibine ait düşünceydi. Neyden böyle besleniyor ?

Etrafınıza bir baksanıza. Toplum olarak kendi seviyemizdeki ülkelerin içinde en zor şartlarda araç ve mülk sahibi olabilmekteyiz ve asla fonksiyonu yada sunduğu özellikleri kullanmak için bu nesneleri satın almıyoruz.

Toplumun etkileşimi böyle sürdüğünden, arkadan gelen her türlü ek nesne veya hizmeti de zincir olarak etkiliyor.

Dünyanın ekonomisi iyiye gitmiyorken, haliyle ülkemizdeki durum da polyanaların toz pembe tablolar haricinde gayet vasat ilerliyor. Gelir sınıflarının ortası kalamadığı için insanımızın gerekli veya gereksiz harcamalarının da ucu açılıyor.

Basit bir veri sunmak istiyorum.

Ülkemizde profesyonel boya koruma bakımları en çok yaptırılan markalar sırasıyla ;

1-VW Vag
2-BMW
3-MB


Daha ilginç bir istatistik söylemek gerekirse PSA grubu veya fransız veya italyan halk tipi araçlara, süper sporlara oranla araç başı bedel olarak daha çok yatırım yapılıyor. Yani 10 Renault'tan 2-3ü boya koruma görüyorsa, 10 Ferrari'den 1i görüyor. Porsche ve Lamborghini v.b. için de geçerli.

VW Grubu şaşırtıcı değil çünkü zaten sınıfının en pahalı araçlarını satan bayiden çıkan araç o kişi için genelde imkanlar zorlanarak alınmış bir araç oluyor ve uzun vade hizmet planlanıyor. Bu durum da otomatikman uygulama sayısının lideri olmasını açıklıyor.

Bmw ve MB 'te yeni nesil kullanıcı kitlesi bu istatistiği zirveye oynatıyor. Özellikle gençler arasında araba konusu geçince yeni trend '' aracında seramik koruma '' olmayanlarla alay etme. Buna birebir şahit olmuşluğum dahil var.

Toplumun birbirini tetikleyen ama son derece bilinçsiz ve manasız gazlaması, ödenen büyük bedeller ama büyük pişmanlıklara sebep oluyor.

Bu noktada sisteme eleştirim sorgulayan bir toplum olmamız gerektiği yönünde. Özellikle bedeli ödediğimiz şeylerde neyin nasıl yapıldığını, nasıl kullanıldığını araştıran kimliğimiz nedense burada el kol bağlıyor. Halbuki binlerce kelimelik makaleler var. Okuyun, aklınıza yatsa da yatmasa da kaynağını, tezini sorgulayın.

Siz sorgularsanız, karşı tarafın hataları bir bir dökülür. Zaten kusur yoksa sorgulama bilgi almaya döner. Kusur varsa hak aramaya döner. Asla hakkınızı bırakmayın!



Eskiden ort. 12-18ayda bir araç yenileyen vatandaşımız artık yenisini al(a)mıyor. Bu durumda insanların şu anki ürün satın alma eğilimi daha çok mevcut aracını korumaya yönelme eğrisinde. Bunu online satın alımlardan net bir şekilde görebiliyorum.

Kimilerine göre bu iş için yapılan harcamaların hepsi fuzuli ama bence özü en ucuz terapi![/B] Gerçek manada dünyadan koptuğunuz, hem kendinize hem aracınıza sağladığınız bir iyilik ve motivasyon. Bunun en iyisini herhangi bir klinikte alamazsınız :heyoo: :cool:



Detailing ve Türk Insanı

Kesinlikle bu iki kavram birbiri için yaratılmış ancak arada ufak ayrıntılar mevcut.

Birincisi kuşak çatışması. Yaş aralığı çok geniş olan bir sektörün içindeyiz. Tecrübe çok kıymetli ancak teknoloji ve kişinin teknoloji ile uyumu şu çağ ve ürün yelpazesinde daha kıymetli. Orta yaş ve üzeri kesinlikle çok kibirli ve asla yeni ürünlerle barışık değiller. Çok istisnai şekilde, yeni teknik ve yöntemlere açık kimseler var, onların adı elmas! :)

Gençler çok hevesli, araştırmacı ancak çok hızlı ve pratik çözüm seviyorlar. Halbuki detailing sabır ve zaman işi.

Neden bu uygulamalar pahalı bir de şöyle bir gözle bakın :

- Sıfır/ikinci el aracım var diye gidiyorsunuz, aracım çok temiz çizik yok diyorsunuz. Buyrunuz doğru ışıkta bakınca ali sami alkış :heyoo:

Instagram (https://www.instagram.com/p/BPpTV8Xg3Wn/?taken-by=heroicdetailing)


Bu kusurları herkes götürüyor diye düşünebilirsiniz. Herkes götürürken aracın vernik tabakasından ne oradan vernik eritti. Kullandığı ürün dolgulu mu yoksa iyi bir segmentte mi vb. soruları araç sahibinin çalıştığı yere sorması gerekiyor. Siz doğruyu talep ettikçe bu kimseler kendilerini güncellemek durumunda kalacaklar.

Peki neden pahalı ?

Detailing son derece nankör bir hadise. Düşünün ki kusur giderilsin diye aracınızı teslim ettiniz. Belki o kişi 100 kusurun 99'unu hatasız, 1'ini hatalı bitirdi. Pire için yorganı yakan kişi olursunuz.

Çünkü araçların geçmişleri, önceki uygulama sıklığı, periyodik yıkama teknikleri ve kullanılan ürünler çoğunlukla bilinmemekte. Bu başlı başına bir risk. Aracın kapladığı alan ve min. 2 günlük uygulama hareketi dükkanda ekstra bir yer kaplamayı ve yeni araç kabul edememeyi doğuruyor. Kaldı ki yan kimyasallarla maliyetler düşündüklerini katlayarak gidiyor.

Bu işi yapan butik işletme sahipleri için ticaret tabiki önemli ama teslim edişlerdeki keyif ve heyecan bu kişilerin en büyük motivasyonu. Bununla besleniyorlar.


Neden fiyatlar yükseliyor?

Insanların temel hayat fonksiyonları içinde en kolay bütçe kısabileceği, angarya harcama. Haksız değiller ancak detailing her zaman prof. bir garaja araç teslim ederek olmuyor.

Örneğin şirket aracını kullanıyorsunuz. Hadi dışı önemli değil, hiç yaşam kabinini ve içerdiği bakteri/mikropları düşünüyor musunuz ?
Önemli olan iç kabin ve bunu temiz tutmanın bin bir çeşit ürünü ve ekipmanı var. Üstelik ucuzlar.

Kendi yapamadığınız her şey için hizmet bedeli ödemek durumundasınız. Eh yeni seramik türevi ürünler de hala amatörler için risk doğurunca bedeller yükseliyor.

Pastasından, pedine, seramiğinden, yan ürünlere kadar kaliteli ürün kullanan kişi bu işi 400TL'nin altına yapamaz. Yapar ama ürünlerinden dolayısıyla kaliteden ödün vermektedir. Bu da bugünün sorununu doğurmaktadır ;

Gerçekten gerek var mı ?

Bkz : şu linki görüp okuyabilirseniz daha detaylıca yazdım :)

http://mbclubtr.com/c-class/38319-sikayet-6.html#post575461


Ne yazık ki fiyat artışlarının temeli kurla bağdaşıyor. Ben ithal ettiğim ve edilmiş her malzemede fiyatları liste fiyatında tutma koşuluyla ürün verme yönündeyim çünkü özellikle internet mecrası fiyat oyunlarında çok önem taşır. Her daim ulaşılabilir ve kanıt niteliğindedir. Ürün bedelleri yanına eklediğiniz navlun, antrepo ve gümrük bedelleri de hep kur üzerinden ilerlemektedir. Ayrıca devletimizin ek vergi sürprizi bayağı keyif verdi. Aslında ürünler pahalı değil, paramız değersiz!

Ben somut çok fazla örnek ekleyebilirim ki ;

detailbox üzerinden
Auto Finesse ve Valet Pro fiyatlarını , ingiltere fiyatlarıyla karşılaştırmanızı isterim :)

Gerçek manada bu işi seven kimselerin bilgi alıp, ürün istediğinde erişebildiği bir yapı oluşturmak istedim ve faaliyetlerimi de hızlandırmak gayesi içindeyim.

ve tabi şunu da eklemeden geçemicem ;
Aracınız en çok yıkarken ve kurularken çizilir. Bu altın kuralı unutmayın.

Kalın sağlıcakla,

Görkem

Ranthor
16-03-2017, 23:44
konu gene acaip yerlere gitmis, fiyatina laf etmedim ki ben. Türkiyedeki pasta cila zihniyeti ile de ilgilenmiyorum artık.

Dist.'ler, uygulamacilar neden yok oldu onu merak ettim. Herkes büyük umutlar ve iddialı konuşmalar ile geliyor ama sonra ortadan kayboluyor. Hala en çok yapı marketler satış yapıyor
Uygulamacılar da aynı şekilde, özellikle büyük yerler. Bakın Göztepe Sonax bile kaç kere el değiştirdi. Yıllardır aynı ürünleri ile yerinde duran bir Atas bir de Erdem Boya var oda Perpa da ufacık bir dükkan, sahibini çok severim bu arada.

Bu işi butik dükkanlar götürüyor şimdilik, çok güzel işler çıkarıyorlar.

ghibli06
17-03-2017, 10:04
konu gene acaip yerlere gitmis, fiyatina laf etmedim ki ben. Türkiyedeki pasta cila zihniyeti ile de ilgilenmiyorum artık.

Dist.'ler, uygulamacilar neden yok oldu onu merak ettim. Herkes büyük umutlar ve iddialı konuşmalar ile geliyor ama sonra ortadan kayboluyor. Hala en çok yapı marketler satış yapıyor
Uygulamacılar da aynı şekilde, özellikle büyük yerler. Bakın Göztepe Sonax bile kaç kere el değiştirdi. Yıllardır aynı ürünleri ile yerinde duran bir Atas bir de Erdem Boya var oda Perpa da ufacık bir dükkan, sahibini çok severim bu arada.

Bu işi butik dükkanlar götürüyor şimdilik, çok güzel işler çıkarıyorlar.

şu bir gerçek ki, araba yıkama işinde standart kalite tutturabilmek ülkemizde çok zor... aynı yıkamacıda 1-2 memnunsak 3-4 memnun olmuyoruz, elemanlar bir gün dikkat ediyor diğer araçta bakmıyor bile, çünkü kimse için 'araba yıkamacılığı' bir iş değil... herkes gündelik çıkartma peşinde... buna karşılık verdiğimiz para 25-35 lira arası, memnun olmadığımızda bir daha gitmiyoruz...

ikinci olay ekonomik, şu an gerçekten bir sıkıntı var, belki bazıları yeni yeni hissediyor ama 2 senedir piyasadaki para çok azaldı aynı zamanda da kiralık araba inanılmaz arttı... adam 3 liraya sokuyor fırçaya devam ediyor, kendi arabasıysa evde prille yıkıyor...

detailing olayı ise para-memnuniyet denklemiyle alakalı... 2500 tl ye seramik 'kaplatan' adam, cidden zırhla kaplattığını, çizilmeyeceğini, solmayacağını, su tutsa yeterli olacağını düşünüyor, çünkü çoğu reklam bu şekilde maalesef... ama bilmiyor ki o üreticilerin olduğu ülkelerde toz neredeyse sıfır şehirlerde, yağmur da yağsa araba çamur olmuyor, ben Milano'da yıkamacı bulamamıştım, arabalar kirlenmiyor ki... bizde ise en ufak bir yağmur çiselese, 10 dakika bile sürse arabalar leş gibi oluyor.. peki ne yapacağız? ya güzelce kendimiz yıkayıp iyi bir bezle kurulayacağız ya da yıkamacıya götüreceğiz, sonra o yıkamacı arabayı haşat edecek...

bilinçsiz müşteri
ekonomi
kötü yıkamacılar
şehirlerimizdeki kir

bence sektörü gerileten sebepler bunlar...

eldorado
17-03-2017, 11:09
kendime 1 seneye kadar güzel bütün ürünlerin bulunduğu lüks butik bi dükkan açmayı düşünüyorum sadece kendi araclarımı ve tanıdığım kişilerin araçlarına çizik giderme boya koruma seramik..vb uygulamalar yapmak istiyorum sırf bilinçsizce bu işi yapanlara arabamı bırakmamak için ve bu sektörü bilmeyen için..

Yigit-Y
17-03-2017, 11:14
Bu konudan sonra 4 detailing tükkanı açılmış :)

ayhanas
17-03-2017, 11:38
Ranthor Zymöl ,bilthamber ve dodo juice ilk getiren ekonomik olarak ihtiyacı olmayan bir araba seven beyfendi bir insandı.
O zamanlar en çok bilt kili bölermisin diye aradıklarindan ve pazarlık yapmak için aradıklarından falan bahs etmişti .Sonra az bişey kalanlar bana kısmet oldu :).
Perpa Erdem boya benimde hep aliş veriş yaptiğim yer .Memnuniyet önemli .

Birde biz toplum olarak harbi tüketiyoruz hem insanları hem ürünleri .
Malın bir çıkıp bu ürün offf böyle şöyle diyor hop geride ki bilmezler lap peşine .Bir de kendini 10 15 tane sahte hesapla destekledi mi ala mis

Kısacası bende ki fırma örneği gibi millet ya bıkıyor bırakıyor ya da parası yetmiyor bence bu .

darkmoon
17-03-2017, 12:23
iş gene dönüp dolaşıp ülke koşullarına dinamiklerine toplumsal bakış açımıza dayanıyor ..

ben kendi çapımda burdanda aldığım bilgilere dayanarak iç temizliği detailing diyemem hakaret olur ama iç temizliği yılda bir kez kendim elimden geldiğince kendi çapımda detaylı temizliyorum.. bunun için özel garaja elektrikli aletlere ihtiyaç olmadığı için kapımın önünde yapıyorum.. elimde valet pro carpet cleaner , auto glym, auto finesse ,sonax aslında ucuza bulduğum laliteli markaları topluyorum işte.

bir ara hepsi buradada autoglym in döşeme temizleme ve deri sütü beraber aynı pakette satılıyordu çok uygun fiyata hemen aldım dursun bir köşede dedim.. bir ara luqi molly nin plastik aksam besleme sütü buldum indirimli kelepir fiyata aldım bulunsun dedim..

iç temizlikde sıkıntı olmuyorda dış kaporta temizlikde bir yer mekan şart. o zamanda iş paraya bakıyor ya varlıklı biri olucan evinin yanında özel kapalı garajın olucak tüm imkanların olucak.. yada gene varlıklı biri olucan bir yer tutucan ticari değil tamamen keyfine arabanı sokup orda detailingini yapıcan yada son şık aracını bir yere vericen o yapıcak bu şıkların hepsi türkiye standartlarında zengine hitap eden koşullar..

rain man
17-03-2017, 13:03
Her şeye para bulunuyor. Ama doğru malzemeye ve kaliteli işçiliğe para veresi gelmiyor büyük bir kesimin. Çünkü çok bilen, öz güven patlaması sürekli olan bir milletiz. Ben de yaparım ahahahumuna... deyip geçiştiriyoruz. Seramik pahalı; evet. Olmadı nano bari yaptır. Ama düzgün bir yere git de yaptır.

Yaklaşık 1 yıldır nano seramik şu bu derken cekinceler içinde arabami bile sırf bu sebepten yikatmiyorum. 20 tl para veriyorsun köpük sıkıyor yıkayıp tekrar sıkıp citileyip duruladiktan sonra veriyor bi bakıyorsun tamponda su değmemiş kir var ya da işte bezi kullanmadan önce yere atıp tazyikli suyu basıyor sonra arabaya sürüyor derken gerim gerim geriliyorum.

Parasından kesinlikle değil. 1.si arabaya pasta cila atan yılların detailingcisi oluyor 2.si özen göstermiyorlar. 1 yıldır bekliyorum yaşadığım şehirde aksesuarci bir arkadaşıma açtım bu konuyu tüpü 200 300 400 tl olan ürün sana işçilik saymam 1000tlye hallederim deyince mala bakayım diyorsun 300 lira yok vs vs.

Bir de her köşede yıkamacı var ama biri mi işinin ehli olmaz. Açıkçası gözüm kapalı verebileceğim bi yer olsa 40 50 de veririm. Nano için vereceğim de gözüme gelmez.

Saçma sapan bir kaza oldu. Sol arka kapı daha önce boyalı olduğundan tamamen boyanmasi gerekti adam bir boya yaptı etrafa sıçraması düzgün maskelemeden kır toz içinde ise girmesi falan....

Geçen bir konu vardı. Oto boya hakkında 1000 2000 seramik vs ile uğraşıp toparlanmayan durum yüzünden aklımda soru işareti kalacağına gerçekten iyi bilinen bir yerde fırın boya yaptırır kökten çözer sonra bakımını kendim yaparım. O süreye kadar da bu nanocu arkadaslara denk gelmemeye çalışacağım yapacak bir şey yok.

eldorado
17-03-2017, 13:54
Bu konudan sonra 4 detailing tükkanı açılmış :)
canlı varmı canlı? varsa aç yoksa laf çarpıtma millet açıyor işinde gücünde sen napıyon:)

Yigit-Y
17-03-2017, 14:11
canlı varmı canlı? varsa aç yoksa laf çarpıtma millet açıyor işinde gücünde sen napıyon:)

Ben mezarcı

Bekliyoruz batmalarını :):):)

kalipson
17-03-2017, 16:28
Yaklaşık 1 yıldır nano seramik şu bu derken cekinceler içinde arabami bile sırf bu sebepten yikatmiyorum. 20 tl para veriyorsun köpük sıkıyor yıkayıp tekrar sıkıp citileyip duruladiktan sonra veriyor bi bakıyorsun tamponda su değmemiş kir var ya da işte bezi kullanmadan önce yere atıp tazyikli suyu basıyor sonra arabaya sürüyor derken gerim gerim geriliyorum.

Parasından kesinlikle değil. 1.si arabaya pasta cila atan yılların detailingcisi oluyor 2.si özen göstermiyorlar. 1 yıldır bekliyorum yaşadığım şehirde aksesuarci bir arkadaşıma açtım bu konuyu tüpü 200 300 400 tl olan ürün sana işçilik saymam 1000tlye hallederim deyince mala bakayım diyorsun 300 lira yok vs vs.

Bir de her köşede yıkamacı var ama biri mi işinin ehli olmaz. Açıkçası gözüm kapalı verebileceğim bi yer olsa 40 50 de veririm. Nano için vereceğim de gözüme gelmez.

Saçma sapan bir kaza oldu. Sol arka kapı daha önce boyalı olduğundan tamamen boyanmasi gerekti adam bir boya yaptı etrafa sıçraması düzgün maskelemeden kır toz içinde ise girmesi falan....

Geçen bir konu vardı. Oto boya hakkında 1000 2000 seramik vs ile uğraşıp toparlanmayan durum yüzünden aklımda soru işareti kalacağına gerçekten iyi bilinen bir yerde fırın boya yaptırır kökten çözer sonra bakımını kendim yaparım. O süreye kadar da bu nanocu arkadaslara denk gelmemeye çalışacağım yapacak bir şey yok.

Bu konuda size sonuna kadar katılıyorum. Naçizane, Ankara'ya yolunuz düşerse bi yer önerebilirim. Helal para kazanmaya çalışan genç bi kardeşimiz var. Zaten bilinen bir yer. Kimden ne çakozlarım derdinde olmayan bi de ekibi var zaten. Ben Ankara'da onu tanıyorum, başka yere gitmedim hiç; bilmiyorum başka yerin hizmetini.
Hatta şöyle diyeyim, uzunca bi süre yurtdışında bulunduğum dönemde arabamı ona emanet ettim. Tam detaylı bi temizlik, vb. için bırakmıştım. Acilen gitmem gerekti ve rica ettim; bıraktım. 3 ay kaldı araba. O derece güvenirim. Araba da 17binde Megane RS'ti o zaman. Akrabam değil, çocukluk arkadaşım, vb. vb. de değil yani. Öyle adamları bulmak lazım. Emek var bu işte çünkü. İtina olmadan yapılırsa at çöpe.

Grimlord
17-03-2017, 16:39
Bu konuda size sonuna kadar katılıyorum. Naçizane, Ankara'ya yolunuz düşerse bi yer önerebilirim. Helal para kazanmaya çalışan genç bi kardeşimiz var. Zaten bilinen bir yer. Kimden ne çakozlarım derdinde olmayan bi de ekibi var zaten. Ben Ankara'da onu tanıyorum, başka yere gitmedim hiç; bilmiyorum başka yerin hizmetini.
Hatta şöyle diyeyim, uzunca bi süre yurtdışında bulunduğum dönemde arabamı ona emanet ettim. Tam detaylı bi temizlik, vb. için bırakmıştım. Acilen gitmem gerekti ve rica ettim; bıraktım. 3 ay kaldı araba. O derece güvenirim. Araba da 17binde Megane RS'ti o zaman. Akrabam değil, çocukluk arkadaşım, vb. vb. de değil yani. Öyle adamları bulmak lazım. Emek var bu işte çünkü. İtina olmadan yapılırsa at çöpe.

Nerdeymiş abi o? Biz de faydalanalım :)

kalipson
17-03-2017, 16:48
Nerdeymiş abi o? Biz de faydalanalım :)

Reklam olacak belki ama DBY Detailing. Berkay. Kesinlikle tavsiye ederim. Bilgisini tecrübesini sakınmaz, bişey sorarsan tarif eder. 10 numara bi kardeşimizdir.

darkmoon
17-03-2017, 17:19
benim yıkama işi yapan arkadaşlarım var mahallemizin esnafı çocuklar.. onlarla ne zaman konuşsam bu yıkama işinde en büyük sıkıntı işçi abi dayanmıyor diyorlar en kralı 5-6 ay bilemedin 1 sene dayanıyor gidiyor diyorlar.. türkmen suriyeli falan çalıştırdılar bir ara ama çok müşteri kaybettiler..

bu yıkama işinin sonu adam gibi ucuz yollu otomasyon makinaları ile olur gibime gleiyor insan faktörü devre dışı bırakılırsa araba girer bölmeye makina önce bir güzel köpükler sonra biraz dinlenmeye bırakır sonra yıkar en sonda durular birazda kurutmaya bırakır.. böyle bir cihaz olsa en azından yıkama işinin bir standartı olur..

o zaman detailingcilerin sayısıda artar kaliteside artar..

rain man
17-03-2017, 17:35
Reklam olacak belki ama DBY Detailing. Berkay. Kesinlikle tavsiye ederim. Bilgisini tecrübesini sakınmaz, bişey sorarsan tarif eder. 10 numara bi kardeşimizdir.

Evet dby'yi duymuştum. Dışardan göründüğü kadarıyla da "işinin ehli"ler.

Araçla ilgili mihenk taşı sayılacak bir çok değişiklik ve uygulamayı Ankara'ya gelip yaptım ancak zaman darlığından ancak belli başlı şeyleri sıkıştırabildik. Ama oralara yakın bir yerlere kalıcı olarak gelir ya da vakit bulabilirsem uğramak isterim sizin de aracılığınızla. Köşebaşı dükkanların saçma sapan çakmak testleriyle "koruyucu" ilan ettiği uygulamalar zerre güvenilirlik aşılamıyor çünkü. Cevap için teşekkürler.

ghibli06
17-03-2017, 17:48
Reklam olacak belki ama DBY Detailing. Berkay. Kesinlikle tavsiye ederim. Bilgisini tecrübesini sakınmaz, bişey sorarsan tarif eder. 10 numara bi kardeşimizdir.

Berkay bu işi seviyor, başkaları gibi yıkamacı devralalım detailing ayağına millete geçirelim, tutmazsa biz de devreder gideriz mantığında değil.. olcak şeye olur, olmayacak şeye olmaz diyor.. şimdiye kadar bir sürü dostumu da memnun etti çoğu da kıl müşteriydi...

ghibli06
17-03-2017, 17:49
Evet dby'yi duymuştum. Dışardan göründüğü kadarıyla da "işinin ehli"ler.

Araçla ilgili mihenk taşı sayılacak bir çok değişiklik ve uygulamayı Ankara'ya gelip yaptım ancak zaman darlığından ancak belli başlı şeyleri sıkıştırabildik. Ama oralara yakın bir yerlere kalıcı olarak gelir ya da vakit bulabilirsem uğramak isterim sizin de aracılığınızla. Köşebaşı dükkanların saçma sapan çakmak testleriyle "koruyucu" ilan ettiği uygulamalar zerre güvenilirlik aşılamıyor çünkü. Cevap için teşekkürler.

mecburi hizmet bitince gelirsin bu taraflara işte :)

rain man
17-03-2017, 17:52
mecburi hizmet bitince gelirsin bu taraflara işte :)

Zorunlu bitti abi :) Hedef uzmanlık ile gelmek o taraflara. Şahin abiye yaptıracağım her debriyaj için Ankara'ya gelemem :D

marikan
17-03-2017, 19:23
Konuyla çok alakası olmayan sade bir kullanıcı gözüyle yazayım.
Bulunduğum ilde Sonax ve Ziebart bayileri var. Her ikisinde de bir kaç kez araç yıkattım. Her ikisinde de verdiğim paraya değmediğini düşünüyorum. Çünkü iş hakkıyla yapılmıyor. Heleki haftasonu gidersem tamam, aracın özellikle içinin sadece kabası temizlenmiş. Paspası kaldır altında toz toprak hala duruyor.
Garajım yok keşke olsa. Ama yine de evin balkonu sitenin içine bakıyor. Yaptım 20mt seyyar kablo. Kendim temizliyorum. Yıkama işini petrolde yine kendim hallediyorum.

Birde bu tarz yerlerde şöyle bir olay var. Aracın ne kadar lüks ise o kadar hizmet alıyorsun. Biz 10-15 yaşında aracı yıkama için bile götürdüğümüzde neredeyse yüzümüze bakmayacaklar. Ama oradan MB yada BMW geldi mi eleman etrafında deli divane dönüyor.

Sonuç olarak çok sıcak baktığım araç yıkatma işinden tamamen soğudum. Elimden ne geliyorsa kendim yapıyorum.

kalipson
17-03-2017, 19:30
Ben de öyleyim. Sonax'a gidiyorsun. 40 ya da 50 lira zaten. Kendin yap daha iyi. Hem içine siner. Üşenmemek lazım.

Faruk_Vtec
18-03-2017, 01:19
hızmet sektöründe belırlı bır standart yok ve işin garibi rekabetı ışçılık ıle yapacak adam da yok çünkü ışçılık bılen yok..

durum böyle olunca rekabetın basıt olan ıkıncı yolu seçılıyor 'en ucuz'cu olmak..



köşede bıraz parası olan ve arabayı seven herkes oto yıkama açıyor..(emın olun ıkısı bambaşka bır sektör)

açıyor ama çalışmıyor eleman çalıştırıyor..(patronların %90'ı ışı bılmedığı ıçın elemanda çalışmıyor)

elemanın yaptığı ışçılığe doğal olarak kefıl olmuş oluyorsun, o ne kadar ış yaparsa sende o kadar ıyı ışçılık yapmış oluyorsun.. (burda kı başarı oranı %10)



daha açık konuşmak gerekırse oto yıkama ışı patronculuk oynanacak bır ış değıldır, tam tersı kolay görünen ama cıddı anlamda sorumluluk ve uzmanlık ısteyen zor bır ıştır, normalde tercıh edılmemesı gerekırken ülkemızde revaçtadır..



aracınızın gerçekten temızlenmesını mı ıstıyorsunuz? verdığınız paranın karşılığını almak mı ıstıyorsunuz?

hehhh ışte o zaman eleman olmayan yerlerı gözetın, kendı çalışan esnafları tercıh edın..(bulma oranınız düşük olsada ımkansız değıl)

onun harıcı yapılan hıç bır hızmetten kalıte alamazsınız, zaten bütün sektörlerde de sorun bu değıl mı kalıfıye eleman yok..