PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2005 BMW 120d hakkında



LiveLoveTürker
16-03-2017, 20:33
Abilerim, ablalarım ve arkadaşlarım öncelikle merhaba

50.000 tl bütçem var ve bmw tutkunuyum. 1 serilerini her zaman çok beğeniyorum zaten abimle birlikte f20 118i kullanıyoruz 170 hplik versiyonunu. ama artık benimde kendime bir araç alma zamanım geldiği için e87 120d lere bakıyorum ve alınabilecek en mantıklı motorunun bu olduğunu düşünüyorum. size sorum şudur. araç ile ilgili fanboyluk yapmadan, özellikle kullanan abilerimden bilgiler ve tavsiyeler bekliyorum ve benim için çok önemli... tamamen kendime ait ilk aracım olacak ve tam bir otomobil tutkunu olduğumuda söylemeliyim. aracı çok araştırdım fakat bir iki ufak tefek sorunu dışında bir şeye rastlamadım. gözden kaçırdığım detayları varsa öğrenmek istiyorum.

şimdiden zaman ayırıp bana yardımcı olacak abilerime, ablalarıma ve arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum...

qatrio
16-03-2017, 21:19
Ben bildiklerimi söyliyim, Baktığın arabalarda en dikkat etmen gereken şey zincir sesi diyebilirim.Bu motorun kronik sorunudur. Zinciri değişmiş olanı bulmaya çalış derim. İlanlardaki çoğu aracın zaten bilmem kaç km de sandık konuldu filan yazmasının genel sebebi bu zincir sorunudur. Varsa yanlışım daha doğru bilen biri düzeltsin.
Onun dışında yazılım ile baya güzel olduğunu okumuştum hiç binme veya kullanma şansım olmadı 1 serisi olarak. Ama aynı motora sahip 320d (2007) yazılım ile kullandığımda hoşuma gitmişti.

LiveLoveTürker
16-03-2017, 21:42
Ben bildiklerimi söyliyim, Baktığın arabalarda en dikkat etmen gereken şey zincir sesi diyebilirim.Bu motorun kronik sorunudur. Zinciri değişmiş olanı bulmaya çalış derim. İlanlardaki çoğu aracın zaten bilmem kaç km de sandık konuldu filan yazmasının genel sebebi bu zincir sorunudur. Varsa yanlışım daha doğru bilen biri düzeltsin.
Onun dışında yazılım ile baya güzel olduğunu okumuştum hiç binme veya kullanma şansım olmadı 1 serisi olarak. Ama aynı motora sahip 320d (2007) yazılım ile kullandığımda hoşuma gitmişti.


benim baktığım 163 hplik olan versiyonu. sizin e90 163lük müydü 177lik mi? 2005 model baktığımdan söylüyorumda. 3 serisiyle %70 ortak parçası olduğundan şanzıman ve motor konusunda e90 kullananlardan da yorum bekliyorum tabiki... hevesimi aldıktan sonra chip box düşünüyordum orjinal bulursam bozmamak için çok teşekkür ediyorum ayrıca yorumun için :)

alihan11
16-03-2017, 21:49
benim baktığım 163 hplik olan versiyonu. sizin e90 163lük müydü 177lik mi? 2005 model baktığımdan söylüyorumda. 3 serisiyle %70 ortak parçası olduğundan şanzıman ve motor konusunda e90 kullananlardan da yorum bekliyorum tabiki... hevesimi aldıktan sonra chip box düşünüyordum orjinal bulursam bozmamak için çok teşekkür ediyorum ayrıca yorumun için :)

1 yıldan biraz fazla kullandım 120d e87 kasa 163 bg ama sanırım yazılımlıydı çünkü brz gt 86 çok rahat geçiyordum. boy boy yani. yakıtı 30 35 krş istanbul içi. 7.5 litre gibi birşey. piste çıktım 19.7 litre oldu o ayrı. :D kronik sorun klasik dizel enjektör ve turbosu. birde krank kasnağı ama kasnak 750 tl ye halloldu çok üzmez. başka sormak istediğin birşey varmı ?

LiveLoveTürker
16-03-2017, 21:55
1 yıldan biraz fazla kullandım 120d e87 kasa 163 bg ama sanırım yazılımlıydı çünkü brz gt 86 çok rahat geçiyordum. boy boy yani. yakıtı 30 35 krş istanbul içi. 7.5 litre gibi birşey. piste çıktım 19.7 litre oldu o ayrı. :D kronik sorun klasik dizel enjektör ve turbosu. birde krank kasnağı ama kasnak 750 tl ye halloldu çok üzmez. başka sormak istediğin birşey varmı ?

valla içim acayip rahatladı teşekkür ederim ilk önce... şanzıman konusunda zf in 6 ileri tork konvertörlü şanzımanı var otomatiklerinde. çoğu araçta otomatik ilanlarda. pek bir sorun yaşayan görmedim fazla şanzımanla ilgili ama senin bi bilgin var mı? otomatik manuel takıntım yok aslında eğer otomatiklerde bi sıkıntı yoksa tabi.

alihan11
16-03-2017, 22:34
valla içim acayip rahatladı teşekkür ederim ilk önce... şanzıman konusunda zf in 6 ileri tork konvertörlü şanzımanı var otomatiklerinde. çoğu araçta otomatik ilanlarda. pek bir sorun yaşayan görmedim fazla şanzımanla ilgili ama senin bi bilgin var mı? otomatik manuel takıntım yok aslında eğer otomatiklerde bi sıkıntı yoksa tabi.

yani bir problem görmedim ama otomatik zar atmak gibi işte biraz. genelde bu otomatiklerde çok sorun çıkmadığını duydum ama. tek sorun gazlarken fln lastik patinaja düşerse direk vites atıyor. alırsanız otomatik direk tapa gaz yaptığınızda 2. vitesde lastikler spin atıcak araba direk 3 belki 4 e atıcak buda hızlanmayı düşürücek. yani dip gaz değil devire bakarak son çubuga gelmemesini sağlamak gerekiyor.

qatrio
16-03-2017, 22:44
benim baktığım 163 hplik olan versiyonu. sizin e90 163lük müydü 177lik mi? 2005 model baktığımdan söylüyorumda. 3 serisiyle %70 ortak parçası olduğundan şanzıman ve motor konusunda e90 kullananlardan da yorum bekliyorum tabiki... hevesimi aldıktan sonra chip box düşünüyordum orjinal bulursam bozmamak için çok teşekkür ediyorum ayrıca yorumun için :)

zincir sorunu için soruyorsan 2006 modelden 2012 e kadar mevcut nerdeyse.

westalim
16-03-2017, 23:02
şanzıman konusunda zf in 6 ileri tork konvertörlü şanzımanı var otomatiklerinde. . demişsiniz 6 ileri tork konvertörü şanzıman zf in mi ? emin misiniz ? birde otolarda pati çekme durumu manueline çekince nasıl bi durum oluyor bi arkadaşımın e90nında manuele sürekli çekmekten oda kafayı yemişti.

LiveLoveTürker
17-03-2017, 00:27
demişsiniz 6 ileri tork konvertörü şanzıman zf in mi ? emin misiniz ? birde otolarda pati çekme durumu manueline çekince nasıl bi durum oluyor bi arkadaşımın e90nında manuele sürekli çekmekten oda kafayı yemişti.

dediğim gibi e90 larla %70 ortak parça kullanımı var, şanzıman dahil. ZF 6HP transmission - Wikipedia (https://en.wikipedia.org/wiki/ZF_6HP_transmission) linkde burda...

LiveLoveTürker
17-03-2017, 00:28
[QUOTE=qatrio;8301900]zincir sorunu için soruyorsan 2006 modelden 2012 e kadar mevcut nerdeyse

ses yapması dışında ne zararları var peki? bilmediğimden soruyorumda

LiveLoveTürker
17-03-2017, 00:30
yani bir problem görmedim ama otomatik zar atmak gibi işte biraz. genelde bu otomatiklerde çok sorun çıkmadığını duydum ama. tek sorun gazlarken fln lastik patinaja düşerse direk vites atıyor. alırsanız otomatik direk tapa gaz yaptığınızda 2. vitesde lastikler spin atıcak araba direk 3 belki 4 e atıcak buda hızlanmayı düşürücek. yani dip gaz değil devire bakarak son çubuga gelmemesini sağlamak gerekiyor.

anladım hocam teşekkür ederim...

qatrio
17-03-2017, 00:32
[QUOTE=qatrio;8301900]zincir sorunu için soruyorsan 2006 modelden 2012 e kadar mevcut nerdeyse

ses yapması dışında ne zararları var peki? bilmediğimden soruyorumda

sandık motor aldırır :)

alihan11
17-03-2017, 08:59
[QUOTE=qatrio;8301900]zincir sorunu için soruyorsan 2006 modelden 2012 e kadar mevcut nerdeyse

ses yapması dışında ne zararları var peki? bilmediğimden soruyorumda

zincir sorunu yok bu modellerde öyle bilgi vermişlerdi 163 bg lik motorlarda zincir öndeymiş değiştirirken çok sorun olmuyormuş. 177 184 lüklerde şanzımanın ön tarafındaymış değiştirirken komple indirmek gerekiyormuş. o yüzden zincir sorunu yok demişlerdi alırken. güvenilir bir bmw servis. ama tekrar sormak lazım. not sadece 2005 ler 163 bg lik. 2006 2012 ler de zincir sorunu var dediler.

Ertekin
17-03-2017, 09:14
1.23d kullandım 204hp lik ,almanyadan alıp. hatta yutup da videom var top speed e yakın olarak. manueldi. zannedersem aşşağı yukarı performans dışında geri kalanı aynıdır.
Ben yol tutuşunu performansını ve tüketimini çok çok beğendim ama arabanın içinde eşya gözü yok. telefonumu cüzdanımı koymaya yer bulamamıştım. motor mekaniği düzgün olanı bulur ve bakımına dikkat edersen aranız hep iyi olur :)

LiveLoveTürker
17-03-2017, 22:08
Yani sonuç olarak temiz kullanılmış, yetkili servis belgeli faturalı bi araç alırsam sorun yaşamam sanırım... Km az olan araç nerdeyse sahibindende yok, olanda benim bütcemin üzerinde fiyat çekmiş....

Oguz Ozturk
17-03-2017, 23:02
Ben de 163 lük 1.20d lere bakıyordum araştırdım biraz kronik motor sorunu hakkında pek bilgi sahibi değilim ama arkadaşımın yukarda dediği gibi patinajda vites atıp aracı geriye düşürür. Ayrıca otomatik şanzımanda vites geçişlerinin biraz uzun olduğunu öğrendim geçenlerde. Yani manueli ile otomatiğine 160' a gelene kadar 5 6 metre geçersin diye tahmin ediyorum. Hatta teknik verilerinde de manuelinin 0-100 ü daha kısaydı sanırsam. Tabi arabadan beklentin buysa. Eğer bu kadar ince ayar düşünmek istemezsen otomatik de alabilirsin. Fakat BMW bu. Her zaman en eğlencelisi manuel şanzımandır bence :)
İyi forumlar

LiveLoveTürker
18-03-2017, 00:12
Ben de 163 lük 1.20d lere bakıyordum araştırdım biraz kronik motor sorunu hakkında pek bilgi sahibi değilim ama arkadaşımın yukarda dediği gibi patinajda vites atıp aracı geriye düşürür. Ayrıca otomatik şanzımanda vites geçişlerinin biraz uzun olduğunu öğrendim geçenlerde. Yani manueli ile otomatiğine 160' a gelene kadar 5 6 metre geçersin diye tahmin ediyorum. Hatta teknik verilerinde de manuelinin 0-100 ü daha kısaydı sanırsam. Tabi arabadan beklentin buysa. Eğer bu kadar ince ayar düşünmek istemezsen otomatik de alabilirsin. Fakat BMW bu. Her zaman en eğlencelisi manuel şanzımandır bence :)
İyi forumlar

2 sene 2013 f20 118i kullanan birisi olarak bütçem dahilinde yakın performanslı bir dizel beklentim, teşekkürler :D

muratyz
18-03-2017, 00:30
Bir e92 2.0 dizel kullanıcısı olarak nacizhane tavsiyelerim ;

Alırken zincir ömrüne baktır,zinciri km sine paralel olarak yenilenmiş bi araç al.Yada fiyatına göre kendin değiş kafan rahat olsun.

şoför ve yolcu koltugu altındaki elektronik pad belli bi km den sora arıza veriyor,diz koymamaya ve sıvı temasından uzak durması lazım

Aldıgın gibi şanzıman yağı ve fren hidroliğini değiş.

Krank kasnağı ses yapar,alırken dikkat et (Yukarda bi arkadaşta belirtmiş zaten)

Genelde ön diskleri çabuk bozuyor,km sine bağlı aldıgın aracınkini değiştirmek zorunda kalabilirsin aklında bulunsun.

LiveLoveTürker
27-03-2017, 23:11
Bir e92 2.0 dizel kullanıcısı olarak nacizhane tavsiyelerim ;

Alırken zincir ömrüne baktır,zinciri km sine paralel olarak yenilenmiş bi araç al.Yada fiyatına göre kendin değiş kafan rahat olsun.

şoför ve yolcu koltugu altındaki elektronik pad belli bi km den sora arıza veriyor,diz koymamaya ve sıvı temasından uzak durması lazım

Aldıgın gibi şanzıman yağı ve fren hidroliğini değiş.

Krank kasnağı ses yapar,alırken dikkat et (Yukarda bi arkadaşta belirtmiş zaten)

Genelde ön diskleri çabuk bozuyor,km sine bağlı aldıgın aracınkini değiştirmek zorunda kalabilirsin aklında bulunsun.


Benim tek merak ettiğim şey şu artık bu araçla ilgili. Vereceğim 45-50k ya değer mi? Değer mi derken demek istediğim verdiği keyif, konfor, performans ve tüketim...

onur_S
29-03-2017, 14:37
163 lukler daha saglam zincir sorunu vs yok. 177 likler 2007 ve uzeri. Km gostergesi tek tek gosteriyorsa(10 luk cizgi arasinda) ve 260 kadran varsa 177 liktir. Gecenlerde 60-70 bin km de olan vardi kacirmana uzuldum :)

LiveLoveTürker
29-03-2017, 21:04
163 lukler daha saglam zincir sorunu vs yok. 177 likler 2007 ve uzeri. Km gostergesi tek tek gosteriyorsa(10 luk cizgi arasinda) ve 260 kadran varsa 177 liktir. Gecenlerde 60-70 bin km de olan vardi kacirmana uzuldum :)

bu kadran olayını bilmiyodum teşekkür ederim :D sahibindeni kesiyorum sürekli zaten ama acelem hiç yok. çok beğeniyorum aracı ama tam anlamıyla bazı şeyleri oturtmam gerek kafamda işte. kıl diyebilirsin belki ama üniversite 2yim daha ve 50k benim için önemli bir fiyat.

LiveLoveTürker
29-03-2017, 21:06
ve keyif almayacağım bir önden çekişli şirket arabası görünümlü yada baba arabası görünümlü de olsun istiyorum....

alihan11
29-03-2017, 22:30
Benim tek merak ettiğim şey şu artık bu araçla ilgili. Vereceğim 45-50k ya değer mi? Değer mi derken demek istediğim verdiği keyif, konfor, performans ve tüketim...

şahsen değer ama temizini bulmak zor. birde alırken 2-3 bin tl kenarda olsun bence alırsın sorun yok iki gün sonra bişey çıkarsa üzmesin. eski araba sonuçta.

LiveLoveTürker
30-03-2017, 21:27
şahsen değer ama temizini bulmak zor. birde alırken 2-3 bin tl kenarda olsun bence alırsın sorun yok iki gün sonra bişey çıkarsa üzmesin. eski araba sonuçta.

Çok haklısın...