PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Küçük çapta küçük bar turbo mu daha az zararlı sc mi?



8-9-3
16-03-2017, 22:27
Sizce uzun ömür az maliyet günlük kullanım için hangisi turbo mu sc mi?

Ersin ÖREN
16-03-2017, 22:35
Kullanmak istediğin motoru da belirt istersen.

8-9-3
16-03-2017, 23:11
Kullanmak istediğin motoru da belirt istersen.

genelleme olarak sordum şimdilik arabam yok ama 2.0 mazda 626 gf kasa

Hakan Girginer
20-03-2017, 01:59
"Daha az zararlı sc" ile neyi kast ediyorsun?

brs852
20-03-2017, 15:33
"Daha az zararlı sc" ile neyi kast ediyorsun?

Supercharger

Gunes G.
20-03-2017, 16:59
Duymak istediginin icinde cok parametre var ama turbo daha az zararli diyeyim senin sorunun mantigina en uygun cevap bu cunku.

CemBerk
20-03-2017, 19:00
sc yakıtta üzer.

0M42
20-03-2017, 19:47
Ama keyiflidir sc li araba günlük kullanıma daha uygundur aslında.

CemBerk
20-03-2017, 19:54
Ama keyiflidir sc li araba günlük kullanıma daha uygundur aslında.

kilometrede kaç kuruş yaktığını hesaplamadığımız bir günde ben de sc tercih ederim :D

XSi
20-03-2017, 20:51
sc yakıtta üzer.

Neden SC yakıtta üzer?

suk3b3
20-03-2017, 21:41
Neden SC yakıtta üzer?

Gücü kranktan alır

Hakan Girginer
20-03-2017, 22:31
SC'nin supercharger olduğunu biliyorum.
İmzama bakın, yeter.

SC'nin daha çok yakıt tükettiğini size kim söyledi?
Bakınız imzam.

Supercharger gerekmediği zamanlarda bypass konumunda çalışır, yerinde uslu uslu oturur.
Yani, istersen, istediğin kadar yolu boost olmadan, atmosferik atmosferik gidersin.

SC konusunda ahkam kesenlere kulak asmayın, kullanıcılara kulak verin.

Haaa, bir de o yakıt tüketimi "kilometrede kuruş" değil.
Çünkü, bir sonraki yakıt zammı ile o değer uçar gider.

Yakıt için, 100 kilometrede kaç litre yaktığı hesaplanır, öyle ifade edilir.
Yoksa zaten ortalık 200 kuruş filan diye konuşanlarla dolu. O 200 kuruş var ya, 2 lira.

Aşırı besleme her araç yakıtta üzer.
Burada iş, üzülmemek.
Üzüleceksen, yapma.


Gunes G. üzülmüyor mesela.

CemBerk
20-03-2017, 23:11
Neden SC yakıtta üzer?

Turbo gibi belli bir devirden sonra devreye girmediği, sürekli kayışla beraber her devir aralığında çalıştığı için yakıt olarak turbodan fazla yakar diye biliyorum. Bunu da eski bir R53 sahibi olarak söylüyorum ama kullanması turboya göre daha keyifli her zaman güç var.

turboman
20-03-2017, 23:33
O zaman bende şöyle söylim hacim varsa sc, yoksa turbo

Hakan Girginer
21-03-2017, 00:48
Sizce uzun ömür az maliyet günlük kullanım için hangisi turbo mu sc mi?

SC:

* İlk maliyeti yüksektir, (yeni bir charger ucuz değil) ama montajı nispeten kolaydır.

* Ömür konusunda, mesela Magnusson 100.000 mil garanti verir. Normalden çok büyük kasnak takıp aşırı devir çevirirsen, öldürürsün ama.

* Günlük kullanımda, motor yönetim sistemine ve yakıt haritalarına bağlı olarak fabrika ayarlarından daha az yakıt tüketmek mümkün. Benim yakıt tüketimim öyle mesela.

* Basınç konusunda belli limitleri vardır. PD belki maximum 1.2 Bar, Twin screw ise 2+ Bar verebilir. Bu değerler motor hacmine, kapak akış verimliliğine göre değişir. (Benim aracımda kapak ve sübap işlemlerinden sonra basınç düştü mesela, ama daha fazla güç alıyorum. Basınç tek başına bir şey ifade etmez, çünkü basınç aslında emme sübaplarının ardında yığılan havadır sadece.

* SC bypass valfi ile çalışır. Manifold basıncı düşmezse devreye girmez. İstediğin hızda boost görmeden gidebilirsin.

* Gaza basınca bekleme, lag vs. olmaz, o anda sanki V8 motor varmış gibi fırlarsın. İstersen 1500 devirde dahi boost görebilirsin.

Turbo:

* İlk maliyet daha avantajlı olabilir. Piyasada kırk türlü çıkma vs turbo var, o yüzden manifold şu bu daha ucuza gelebiliyor.

* Turbo ile yüzbinlerce Km deviren var, bir senede 4 turbo değiştiren var. O yüzden ömür konusu net değil.

* Devir ve egzoz akışı varsa, o turbo devrededir. O kadar. Yakıt makıt da ona göre gider işte.

* Basınç konusunda limit yok. Motoru patlatıp çatlatana kadar - hatta daha ötesinde de basınç alabilirsin. Ama........... Büyük basınç = büyük turbo = Lag.

* Turbo daha yaygın olduğu için tuner arkadaşlar turbo tune etmeye daha aşina, o yüzden daha kolay/çok yardım alabilirsin.


Bir de şu var: SC ile bütün devir aralığını boost görmeden gezmek mümkün olduğu için tablolarda 100 kpa altının çok akıllıca yazılıp tune edilmesi gerekir. Bunu yaptığında araç kadife gibi olur. Turbo varsa 100 kpa altı 4-5 satırla geçiştirilebiliyor.

Ama, hangi yolu izlersen izle, adam gibi bir motor yönetim sistemi, doğru enjektör, intercooler, sorunsuz bir soğutma sistemi, detonasyon yönetimi, eğer 0.5 - 0.7 Bar seviyelerinin üzerine çıkacaksan daha sağlam kol ve pistonlar (mesela 2618 Forged Alüminyum pistonlar detonasyona çok dayanıklıdır), o tork seviyesine dayanacak debriyaj, gerekli akışı verebilecek egzoz sistemi, motorda ne olup bittiğini görmen için ilave göstergeler vs vs vs vs de gereklidir.

Enjektörler için de, oturup hesabını yap, sonra bulduğun rakamı 1.5 ile çarp. Ben 1 Bar basınçta 650 cc enjektörleri %80'de çalıştırıyorum mesela. Enjektörün limiti de %80 zaten. Daha yukarıda kilitlenme ihtimali var, o zaman hiç güzel olmuyor.

Eve yeni girdim, ilk aklıma gelenler bunlar.

ottoman32
21-03-2017, 01:41
SC:

* İlk maliyeti yüksektir, (yeni bir charger ucuz değil) ama montajı nispeten kolaydır.

* Ömür konusunda, mesela Magnusson 100.000 mil garanti verir. Normalden çok büyük kasnak takıp aşırı devir çevirirsen, öldürürsün ama.

* Günlük kullanımda, motor yönetim sistemine ve yakıt haritalarına bağlı olarak fabrika ayarlarından daha az yakıt tüketmek mümkün. Benim yakıt tüketimim öyle mesela.

* Basınç konusunda belli limitleri vardır. PD belki maximum 1.2 Bar, Twin screw ise 2+ Bar verebilir. Bu değerler motor hacmine, kapak akış verimliliğine göre değişir. (Benim aracımda kapak ve sübap işlemlerinden sonra basınç düştü mesela, ama daha fazla güç alıyorum. Basınç tek başına bir şey ifade etmez, çünkü basınç aslında emme sübaplarının ardında yığılan havadır sadece.

* SC bypass valfi ile çalışır. Manifold basıncı düşmezse devreye girmez. İstediğin hızda boost görmeden gidebilirsin.

* Gaza basınca bekleme, lag vs. olmaz, o anda sanki V8 motor varmış gibi fırlarsın. İstersen 1500 devirde dahi boost görebilirsin.

Turbo:

* İlk maliyet daha avantajlı olabilir. Piyasada kırk türlü çıkma vs turbo var, o yüzden manifold şu bu daha ucuza gelebiliyor.

* Turbo ile yüzbinlerce Km deviren var, bir senede 4 turbo değiştiren var. O yüzden ömür konusu net değil.

* Devir ve egzoz akışı varsa, o turbo devrededir. O kadar. Yakıt makıt da ona göre gider işte.

* Basınç konusunda limit yok. Motoru patlatıp çatlatana kadar - hatta daha ötesinde de basınç alabilirsin. Ama........... Büyük basınç = büyük turbo = Lag.

* Turbo daha yaygın olduğu için tuner arkadaşlar turbo tune etmeye daha aşina, o yüzden daha kolay/çok yardım alabilirsin.


Bir de şu var: SC ile bütün devir aralığını boost görmeden gezmek mümkün olduğu için tablolarda 100 kpa altının çok akıllıca yazılıp tune edilmesi gerekir. Bunu yaptığında araç kadife gibi olur. Turbo varsa 100 kpa altı 4-5 satırla geçiştirilebiliyor.

Ama, hangi yolu izlersen izle, adam gibi bir motor yönetim sistemi, doğru enjektör, intercooler, sorunsuz bir soğutma sistemi, detonasyon yönetimi, eğer 0.5 - 0.7 Bar seviyelerinin üzerine çıkacaksan daha sağlam kol ve pistonlar (mesela 2618 Forged Alüminyum pistonlar detonasyona çok dayanıklıdır), o tork seviyesine dayanacak debriyaj, gerekli akışı verebilecek egzoz sistemi, motorda ne olup bittiğini görmen için ilave göstergeler vs vs vs vs de gereklidir.

Enjektörler için de, oturup hesabını yap, sonra bulduğun rakamı 1.5 ile çarp. Ben 1 Bar basınçta 650 cc enjektörleri %80'de çalıştırıyorum mesela. Enjektörün limiti de %80 zaten. Daha yukarıda kilitlenme ihtimali var, o zaman hiç güzel olmuyor.

Eve yeni girdim, ilk aklıma gelenler bunlar.
kitap gibi yazi abi eline saglik

levent
21-03-2017, 08:06
Turbo gibi belli bir devirden sonra devreye girmediği, sürekli kayışla beraber her devir aralığında çalıştığı için yakıt olarak turbodan fazla yakar diye biliyorum. Bunu da eski bir R53 sahibi olarak söylüyorum ama kullanması turboya göre daha keyifli her zaman güç var.

Turbo belli devirlerde devreye girip çıkarak çalışmaz.

Paller ilk marştan itibaren döner, motor hacmi / turbo boyutu vb etkenleri işin içine katarsak bir yere kadar istenen basıncı üretmez denebilir ancak.

Gunes G.
21-03-2017, 12:48
Gunes G. üzülmüyor mesela.

Ahaha :)

Aslan besleyen yemine katlanir.

Yiğit G.
31-03-2017, 14:20
SC'nin supercharger olduğunu biliyorum.
İmzama bakın, yeter.

SC'nin daha çok yakıt tükettiğini size kim söyledi?
Bakınız imzam.

Supercharger gerekmediği zamanlarda bypass konumunda çalışır, yerinde uslu uslu oturur.
Yani, istersen, istediğin kadar yolu boost olmadan, atmosferik atmosferik gidersin.

SC konusunda ahkam kesenlere kulak asmayın, kullanıcılara kulak verin.

Haaa, bir de o yakıt tüketimi "kilometrede kuruş" değil.
Çünkü, bir sonraki yakıt zammı ile o değer uçar gider.

Yakıt için, 100 kilometrede kaç litre yaktığı hesaplanır, öyle ifade edilir.
Yoksa zaten ortalık 200 kuruş filan diye konuşanlarla dolu. O 200 kuruş var ya, 2 lira.

Aşırı besleme her araç yakıtta üzer.
Burada iş, üzülmemek.
Üzüleceksen, yapma.


Gunes G. üzülmüyor mesela.

Turbonun güzel yanı düşük devirlerde üfleyerek kullanırsan çok fark oluyor yakıtta.Sc de öyle bir şansın yok sanırsam bypass da çalışsada yinede tüketiyor.Bence günlük kullanım için tc daha uygun gibi.