PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yazılım - Yakıt Tüketimi İlişkisi



marikan
31-03-2017, 21:08
Merhaba arkadaşlar;

Yazılım yapan tüm firmalar %10-15 yakıt tasarrufu vaad ediyor.
Mantık olarak da insan güç ve tork artarken yakıt nasıl düşer diye çekişki yaşıyor.
Bu konuyu teknik olarak açıklamak mümkün mü? Mümkünse açıklaması nedir?
(Eminim benim gibi bir çok kişi bu olayı tecrübe etmiştir ama tecrübelerden ziyade teknik bir açıklama arıyorum.)
Şimdiden teşekkür ederim.

ÜSTÜNERC
31-03-2017, 21:31
Yazılım sonrası sakin sürüşte yakıt azalıyor.Ama gazlarsanız öyle bişe yok:)

Mehmet Gazihan
31-03-2017, 21:33
Mesela araban 100hp ve sen 120hp yaptırdın..

Artan 20hp yi kullanırken eskisinden az yakması mümkün değil. Gaza tam basan adam bakmaz yakıtına zaten..

Amaa

120kmh sabit hızla gidiosun. Gaz pedalına %30 basmışsın. O esnada Motorun ürettiği güç 40hp tork 100nm diyelim. Yazılımdan sonra aynı hızda aynı güç ve tork değerini gaza daha az basarak oluşturabiliyorsun. Artan basınçlar verimi yükseltiyor Ve tüketim düşüyor..

Şehir içinde normal ve sakin kullanımlarda Gaz pedalı ile işiniz daha kısa sürede bitiyor, evinin sokağından çıkarken 10sn değilde 8sn gaza basıyorsun. Yavaşlayınca 3den 2ye almıyor 3de toparlayıp devam ediyorsun v.s.

Böyle böyle ekonomi geliyor..

levent
01-04-2017, 00:25
Mehmet abi güzel açıklamış, ek yapmak istiyorum izniyle.

Tapagaz gidilme durumu harici sürüşlerde düşüyor kısacası, gazı kullanma ihtiyacı azaldığı için.

Corolla'dan örnek vericem çünkü 8 sene standart, 3 yılı aşkındır yazılımlı halde biniliyor arabaya. Eskiden %30 eğimli yokuşa gelip 35 km hız civarına 3. viteste düşmek gerekince 2. vitese ufalt beni diye yalvarıyordu araba şimdi 3 te toparlayıp devam ediyor.

Yada 100 km hıza uzun yoldaki trafik ışıklarında ulaşmak için normal kalkışta 15-16 sn süreyle %60 civarı gaza basmak gerekiyordu, şimdi de %60 basıyorum ama 12-13 sn de ulaşıyor, ara hızlanmaları hiç söylemiyim zaten.. Ona da örnek 90km hız 5. vites olsun, uzun yol bizim fixtir aile ile, 3 kişi + dolu bagaj + klima daimi açık.. 5. vites 90 km ile giderken gaza basardın kimse yoktu nerdeyse, şimdi ise (yazılımdan sonra yani) 75-80 km den itibaren anında tepki veriyor hızlanmaya ki takribi olarak hızlanmak için gerekli olan torku yazılımsız haline kıyasla 300 devir daha aşağıda veriyor demek oluyor bu o hızlar ve vites için konuşursam.

FaBeRgE
01-04-2017, 01:03
Eski aracımda şehir içi yarım litre artmış, şehirler arası 1lt düşmüştü.

araç 307 1.6hdi :)

bomonti
01-04-2017, 02:03
Birde yazılım çeşidine göre değişiyordur, soft bir yazılım ile tasarrufun sağlanacağını düşünüyorum ancak hard yazılımda tasarruf olur diyen yazılımcı yalan söylüyordur bence

levent
01-04-2017, 02:09
Birde yazılım çeşidine göre değişiyordur, soft bir yazılım ile tasarrufun sağlanacağını düşünüyorum ancak hard yazılımda tasarruf olur diyen yazılımcı yalan söylüyordur bence

Ne kadar basmazsan o kadar az yakıyor diyelim, basınca yakıyor mesela TDi için konuşursam :)

bomonti
01-04-2017, 02:16
Ne kadar basmazsan o kadar az yakıyor diyelim, basınca yakıyor mesela TDi için konuşursam :)

zaten bastığında bol bol yakması için ayar yapılıyor ;))) ona eyvallah ama hepsinin tadında bir ayarı vardır kara tren spec bir TDİ ile soft+soft TDİ aynı yakmayacaktır değil mi ?

marikan
01-04-2017, 08:33
Öncelikle söyleyeyim bende yazılımlı biniyorum ve tasarruf ettiğini defalarca ölçerek teyit ettim.

Ancak teknik olarak kafama yatmıyor halen.
Mehmet abinin verdiği örnek üzerinden kafama yatmayan kısmı açıklayayım.

"120kmh sabit hızla gidiosun. Gaz pedalına %30 basmışsın. O esnada Motorun ürettiği güç 40hp tork 100nm diyelim. Yazılımdan sonra aynı hızda aynı güç ve tork değerini gaza daha az basarak oluşturabiliyorsun. Artan basınçlar verimi yükseltiyor Ve tüketim düşüyor."

Burada yazılımdan önce %30 gaza basarak elde ettiğim gücü ve torku yazılımdan sonra %20 gaza basarak elde ettiğimi varsayarsak püskürtülen yakıt miktarı yazılımdan sonra daha mı azdır? Yoksa bir şekilde değerler değiştirilerek (teknik terimlerini bilemiyorum.) toplamda püskürtülen yakıt aynı mıdır? Yakıt miktarı azalıyorsa tork ve güç nasıl artıyor?

Yorum yapan arkadaşlara şimdiden teşekkürler.

Mehmet Gazihan
01-04-2017, 08:43
Evet gaza %20 bastığında haliyle enjektör açıkkalma sürelerin daha düşük olacaktır, o esnada bimiktar artan turbo basıncı ve yakıt basıncı daha az yakıt püskürterek aynı işi yapmana imkan tanıyor..

marikan
12-01-2018, 21:11
Konuyu tekrar hortlatıyorum.
Araca yazılım yapıldıktan sonra yol bilgisayarındaki anlık ve ortalama tüketim değerlerinin yazılımsal olarak herhangi bir kalibrasyon yapılması gerekir mi? Yoksa araca yazılım yapıldıktan sonra bu değerler de herhangi sapma olmaz mı?

EREN34
13-01-2018, 00:27
Yol pc tüketim hesabını yaparken kullandığı parametrelerden biri de enjektör açık kalma sürüleridir. Yazılım ile yakıt basıncı ve enjektör açık kalma sürelerine müdehale edildiğinden yol pc şaşması olağandır.

Kalibrasyon konusu var mı bilmiyorum. Markaların bazılarında vardır belki

bLackModeL
13-01-2018, 21:01
araç zaten kendi ayarlar herhangi bir kalibrasyona gerek yok sonucta o degerleri beyinden yada sensorlerden alıyor beyine fiziksel (hernagi bir direnç degişimi yada beyin tamirinden bahsediyorum) mudahalade bulunmadıgın zaman sorun olmaz

srknyxl
19-01-2018, 00:37
Formüle göre sıkıştırma oranı direk verim ile doğru orantılı. Bu atmosferik için böyle. Turboda da basınç bir nevi sıkıştırma oranının yükselmesi demekse daha az yakıt ile aynı gücü elde etmek mümkün görünüyor. Tecrübeler de hep bu yönde. Ve o klasik soru akıllara geliyor. "Neden üreticiler bunu kendileri yapmamış?" cevabını şöyle düşünüyorum.

Sıkıştırma oranını artırıp verimi yükseltmek aynı zamanda emisyonları arttırmakta. Yani üreticiler verim ve emisyon arasında sıkıştırılıyor diye düşünüyorum. Ama ÖzÇipci Kardeşler in umrunda değil. İstedikleri gibi oynayabiliyor, Donald Trump edasıyla "yemişim emisyonunu, bana güç lazım" diyerek verimi arttırabiliyorlar.. Egzoz muayenesinde de eski ısuzu kamyonetlerle aynı kontrollere tabi tutulduğumuza göre hiç sorun yok :)

Schumi
19-01-2018, 00:57
Konuyu tekrar hortlatıyorum.
Araca yazılım yapıldıktan sonra yol bilgisayarındaki anlık ve ortalama tüketim değerlerinin yazılımsal olarak herhangi bir kalibrasyon yapılması gerekir mi? Yoksa araca yazılım yapıldıktan sonra bu değerler de herhangi sapma olmaz mı?

Yol bilgisayarları enjektör açık kalma süresi ve teker dönüş çapı hesapları üstünden çalışır. Farklı jant lastik ile hız göstergesinin yanılması gibi yol bilgisayarıda yanılır. Big turbo araçlarda takılan büyük enjektörler sonrası sabit gazda giderken büyük enjektör aynı miktar yakıtı daha az süre açık kalarak sağlayabildiği için yol bilgisayarı kalibre edilmez ise olduğundan daha az yakıyor gösterir. Bu hangi marka araçlarda kalibrasyon gerekiyor ve bu kalibrasyon mümkün mü bilmiyorum. Ama hazır paket kit değilse kimsenin uğraştığını sanmıyorum. OEM enjektörleri olan araçlarda sorun olduğunu sanmıyorum.

srknyxl
19-01-2018, 14:42
Yol bilgisayarları enjektör açık kalma süresi ve teker dönüş çapı hesapları üstünden çalışır. Farklı jant lastik ile hız göstergesinin yanılması gibi yol bilgisayarıda yanılır. Big turbo araçlarda takılan büyük enjektörler sonrası sabit gazda giderken büyük enjektör aynı miktar yakıtı daha az süre açık kalarak sağlayabildiği için yol bilgisayarı kalibre edilmez ise olduğundan daha az yakıyor gösterir. Bu hangi marka araçlarda kalibrasyon gerekiyor ve bu kalibrasyon mümkün mü bilmiyorum. Ama hazır paket kit değilse kimsenin uğraştığını sanmıyorum. OEM enjektörleri olan araçlarda sorun olduğunu sanmıyorum.

Orjinal enjektörlü dizel araçlarda rail basıncının arttırılması da daha az açık kalma süresinde aynı yakıtın püskürtülmesi anlamına geliyor. Buda yol bilgisayarını aracın birim zamanda az yaktığı yönde yanıltıyor olabilir mi? Yoksa hesap yaparken o anki rail basıncını da hesaba anlık katıyor mu bilmiyorum.

Schumi
19-01-2018, 20:12
Şimdi rail basıncını arttıran zaten beyin ve yazılım. Onda sıkıntı olacağını sanmıyorum. Ama enjektör değişikliğinden beyinin haberi yok. Sadece büyük enjektör taktığın için sen yakıtı kısıyorsun rölanti ve cruise modunda. AFR de tutuyor ama beyin enjektör niye daha az açık kalma ile tuttuğunu bilmiyor fiziksel müdahale nedeniyle (enjektör değişimi). Dizel konusunda daha tecrübeli arkadaşlar yazarlar.

marikan
29-04-2018, 16:56
Konuyu tekrar tekrar hortlatıyorum. Kafama bir şeyler takıldı :)

Şimdi stock bir turbo motorda (benzinli veya dizel) soft bir yazılım ile güç artışı elde ediyoruz. Sakin kullanımda da yakıt tasarrufu yapar dedik;
Bir örnek vereceğim doğruluğu nedir?
Yazılımsız bir araçta 20hp üretmek için 1 birim yakıt ve 1 birim basınç yeterli geliyor. (Yük sabit)
Aynı yükte aynı motorun stock ve soft yazılımlı halinde 20hp güç üretmek için turbo basıncı arttı ve 1.1 birim basınç, 0.9 birim yakıt gönderilerek mi yapılıyor?

Bu örneğin doğruluğu nedir?

marikan
29-04-2018, 17:04
Sorunun diğer hali:

:)

Yazılımsız stock motor 2000d/d dönüyor. (Turbonun yeterli basıncı üretebileceği bir devir). Sabit bir yük var. Motora 1 birim yakıt, 1 birim basınç gidiyor. 20hp güç üretiyor bu yüke karşılık.

Soft yazılımlı araç yine aynı 2000d/d dönüyor. Basınç yazılımdan dolayı 1.2 birim olsun (Artırdık). Bu durumda aynı yükü karşılamak için benim motora kaç birim yakıt göndermem gerekiyor? 1 birim mi? 1 birimden daha az mı daha fazla mı?

Sadık Özyer
29-04-2018, 17:21
hocam olay şu sanırım , siz 100 km hıza ulaşabilmek için belirli bir gücü tekerleklere vermeniz gerekiyor. Her bastığınızda arabanın sabit yakıt tüketimi var , bunun üstüne değişken yakıt tüketimi oluyor . Yazılım şuna yarıyor aynı sabit yakıt tüketiminde bir kereye mahsus değişken yüksek yakıt tüketimi yapıp sizin o güce daha hızlı ulaşmanızı sağlıyor. 3 saniye değilde 2 saniye atıyorum. bu 1 saniyede sabit tüketimden kara geçiyorsunuz.

Ekonomide sabit ve değişken giderleri kullanarak anlatmaya çalıştım :D inşallah olmuştur.

ChtArdARSL
29-04-2018, 19:06
Benim 1.6 tsi a3 var. sehir icinde yakiyor yakitim artti fakat uzun yolda ozellikle 170/200 yuksek suratte 6 lt ortalamam var.

mikelazi
30-04-2018, 07:40
egr yide unutmamak lazım.

güç vermiye bilir ama iptalinde alt ve orta devirler bariz farklı oluyor.daha temiz hava yakıt karışımı elde ediliyor.


benim yazılım sonrası yakıt tüketimim biraz afalladı.sonradan toparladı kendini.
2 hafta önceki şehirler arası denememde.en yüksek hız 130 ortalamam 90- 5 yetişkin bagaj dolu 4.6lt yaktım.

orka
23-12-2018, 19:25
Evet yine o meshur soru :). Yazilim (soft) tuketimi azaltip performans saglama becerisini fiiliyatta sagliyor mu. Yoksa bilgisayarın kafasini maristirmaktan öteye gecmiyor mu. Depo hesaplamasi yapaniniz oldumu bu konuda. Sakin kullanimda gercekten fark var mi

orka
23-12-2018, 21:16
Evet yine o meshur soru :). Yazilim (soft) tuketimi azaltip performans saglama becerisini fiiliyatta sagliyor mu. Yoksa bilgisayarın kafasini maristirmaktan öteye gecmiyor mu. Depo hesaplamasi yapaniniz oldumu bu konuda. Sakin kullanimda gercekten fark var mi

Birkan61
23-12-2018, 21:25
Benim 1.6 tsi a3 var. sehir icinde yakiyor yakitim artti fakat uzun yolda ozellikle 170/200 yuksek suratte 6 lt ortalamam var.

Ben inanıyorum ki 1.6 tdi a3'dür :D

Uzun yolda o sürate bence iyi tüketimi var

Ben yeni megane 1.5 dizel otomatik ile devamlı uzun yol gidiyorum aynı süratlerde 6.5 - 6.7 yakıyor